SYYSKUISET 2013
Kommentit (488)
Täällä yksi, kohta 29 vuotias, tuleva syyskuisen mamma :) Eilen plussannut ja hyvin onnellisena! 18.9 olis vissiin La- joku laskuri sano että 17.9 mutta tiedä sitte mikä se oikea on. Lapsia on ennestään neljä, nuorimmainen on jo 3v ja vauva on oikein odotettu
Täällä yksi, kohta 29 vuotias, tuleva syyskuisen mamma :) Eilen plussannut ja hyvin onnellisena! 18.9 olis vissiin La- joku laskuri sano että 17.9 mutta tiedä sitte mikä se oikea on. Lapsia on ennestään neljä, nuorimmainen on jo 3v ja vauva on oikein odotettu
Meitä on jo monta! tervetuloa Jääsydän, Puffeli ja MFi!
Mä edelleen huutelen mun oireiden perään! Ällöttäää ja kuvottaa mut oletan niitten olevan enimmäkseen jälkimaininkeja tuosta taudista. Ja niska ihan jumissa makaamisesta, sekin vielä huonontaa oloa. Nyt on isäntä taudissa, me muut toipilaita, kivasti tota peitto ja lakanapyykkiä! Huhhei kun pyörittää kaiken 95 asteessa niin noita on viel ens viikollakin!
Hirveä sotku ja kaaos ja kaikki on kiukkuisia kun ei olla ihan kunnossa vielä ja väsyttää... Mitäs itten kun meitä onkin yksi enemmän vielä! :D
Mulla on jotenkin niin usko hukassa tän raskauden kanssa, jossen vielä ole sitä tarpeeks montaa kertaa sanonut :P kumpa aika menisi äkkiä!!
Mitenkähän noita viestejä saa poistettua, kun se nuin monta kertaa mun viestin laitto tänne :D
Iltatähteä odotellaan la: 16.9 2013
Hiukkasen jännittää kun kuopus täyttää pian kymmenen ja esikoinen 16. Mitenhän tässä osaa ja jaksaa kaikkea mitä tämä odotus tuo tullessaan.
Heippa ja tervetuloa kaikille uusille!
Mä tässä pohdiskelen, että mikä ihme auttais yskään ja tohon kurkun kutinaan.. Onko jotain kikkakolmosia.. ootteko syöny jotain pastilleja? Yskänlääkkeisiin en usko muutenkaan, en oo koskaan uskonu.. ennnen käytin menthol-tupakkaa kurkkukutinaan, harvoin sitä ees on ollu elämän aikana :D Nyt tuo kikka on jostain syystä ehdoton ei ;)
Mulla on kutinaan aina toiminu turkinpippuri :D tai joku muu vahva imeskeltävä salmiakki. Jos ei siis verenpaine ongelmia, niin voi käyttää.
Viestejä ei voi poistaa :( tai ainakaan mä en ole keksinyt et miten. Muokata voi, eli jos postaa vahingossa pitkän tekstin moneen kertaan, niin tekstin niistä voi poistaa jälkikäteen :D
Täällä olo ei sen kummempi. Ajoittain ihme repäisykipuja, mut ne menee niin nopeesti oohi etten ehdi pelätä niiden olevan sen kummempia. Nyt odotan vain et menis kuukausi nopeesti, kun jotenkin tässä alussa pelkään eniten niitä aikoja jolloin normisti olis menkat. Johtunee siitä että vuoden 2009 km sattui just siihen aikaan.
Mutta nyt pitää lentää
Rontsu
Mulla nro1 helpotus kurkun kutinaan on hunajavesi.
Eli kuumaa vettä ja ruokalusikallinen hunajaa. Sitä voi juoda pitkin päivääkin.
Niin ja pumpuli kyllä mullakin on välillä usko koetuksella. Et oo ainoa. Välillä kun ei oo paha olla ja kaikki tuntuu hyvältä niin mietin että onko se siellä.
Mun täytyy välillä painaa tissejä ja kokeilla onko ne vielä kipeet ;) Ei tässä auta muuta kun toivoa parasta ja toivottavasti aika menis hetken edes nopeammin.
Kävin muuten tänään terkassa antamassa pissanäytteen, epäilen että on virtsis. Ylihuomenna selviää.
Mua sattuu mahaan jos en pääse heti vessaan kun tulee hätä. Pissaaminen ei kirvele mut tuntuu epämukavalta, ja ei välttis tuu kun loraus. Ja sit sen jälkeen sattuu hetken taas mahaan.
Niin ja pumpuli kyllä mullakin on välillä usko koetuksella. Et oo ainoa. Välillä kun ei oo paha olla ja kaikki tuntuu hyvältä niin mietin että onko se siellä.
Mun täytyy välillä painaa tissejä ja kokeilla onko ne vielä kipeet ;) Ei tässä auta muuta kun toivoa parasta ja toivottavasti aika menis hetken edes nopeammin.
Kävin muuten tänään terkassa antamassa pissanäytteen, epäilen että on virtsis. Ylihuomenna selviää.
Mua sattuu mahaan jos en pääse heti vessaan kun tulee hätä. Pissaaminen ei kirvele mut tuntuu epämukavalta, ja ei välttis tuu kun loraus. Ja sit sen jälkeen sattuu hetken taas mahaan.
Varovasti tänne kurkistelen, hailakka plussa Predictor Earlylla sunnuntaina kp 30/33 - joo oon hätähousu ;) Tänään ajattelin hakee CBn digitestin, noin niinku varmistukseks.
Juu eli kolmatta tässä odotellaan alkumetreillä, 4+1 Tekayn kiekolla. Vähän jännittää onko tottakaan ku su-ti minimaalista tuhruilua, saattaa toin kiekon tietojen mukaan olla myös kiinnittymisvuotoa tms. harmitonta. Meillä siis poika 01/08 (rv41+0) ja tyttö 06/11 (rv40+3), ja näiden kahden onnistuneen raskauden lisäksi monta alkuraskauden km:n.
Oireita - noooooo väsy, vilu, hormonimigreeni eilenillalla... Pahoinvoinnin alkua odotellen, tuskin siltä vältyn tälläkään kertaa. Edellisissä raskauksissa useamman viikon saikulla tuon vaivan takia, nyt lasten kanssa kotosalla jo valmiiksi.
Mitäköhän muuta ootte jo ehtiny puhua; kemikaalikuormituksesta ainakin. Hiukset värjään kuten ennenkin, kampaajalla 7vkon välein. Meikistä on kummasti vierottunu täs hoitovapaan aikana, ripsaria sillontällön mut muuten vain juhliin tms. Paniikkihäiriölääkitys pakko pitää yllä minimiannostuksella koko raskausajan, refluksilääkkeitä (gavisgonia lukuunottamatta) yritän välttää mahd pitkälle loppuraskauteen. Influenssapiikin ehdin ottaa jo joulukuun alussa. Ruokasuosituksia noudatan, onneksi kotimaiset tuore- ja homejuustot on suurimmaksosaks tehty pastöroidusta maidosta :)
Nyt täytyy lähtee valmistautumaan pojan kerhoonkuskaukseen ja sit lähetään pikkuneidin kanssa veljenvaimon (rv37+) seuraks kauppareissulle ku ei halua enää näillä loppumetreillä käydä yksin. Viimeks oli menny vedet 5min kaupasta lähdön jälkeen rv38+.
Jenni&Kirppu rv4+1
*muoks*
ÄITIYSPAKKAUS: Uutta pakkausta odottaville tuotan pettymyksen kun kerron että seuraava UUSI pakkaus ilmestyy loppuvuodesta 2013/alkuvuodesta 2014 :/ Kerrotaan Kelan sivuilla...
Tervetuloa kaikki uudet! Tosi mahtavaa että meitä alkaa jo oleen porukkaa kasassa :)
Juu toi äippäpakkaus saa sit jäädä meidän osalta, täytyy ostella jotain kivaa ja onhan noita vaatteita tuolla yks äitiyspakkauslaatikollinen tupaten täynnä vaikka tosi paljon ollaan lahjotettu pois vuosien varrella :D
Mulla on jotenkin hormonimäärät noussu taas uudelle tasolle. Olin ihan koomassa tänään, makasinkin tunnin verran puoliunessa päivällä enkä päässyt siis mitenkään ylös sängystä, mitään en oo saanu tehtyä. Kaikki ruokakin tökkii mut toisaalta tuntuu että on syötävä parin tunnin välein ja huimaa...
Huomenna vapaapäivä ja kahden nuorimman kanssa muskariin, kivaa :) pääsen haaveileen samalla tulevasta kotiäitielämästä tutuissa puitteissa. Teen tällä hetkellä lyhennettyä työaikaa ja voin sanoa ettei työt kiinnosta pätkääkään :D
Kohta saunaan, hauskaa viikon keskiosaa kaikille!
Mietin pitkään, että rekisteröidynkö tänne vai en. Vertaistuki ja kokemusten vaihto kuitenkin houkutteli sen verran paljon, jotta täällä ollaan.:)
Tein raskaustestin maanantaina ja vahvat viivat tulivat heti. Tosin, edelleenkään en usko tätä... Laskureiden mukaan la on 17.9. Tänään olisi virallisesti rv 5+2. Ensi viikolla soitan neuvolaan ja varailen aikaa.
Lapsia on entudestaan kaksi (-04 ja -06), eli kyseessä taitaa olla meidän iltatähti. Aina sanotaan, että vanhemmalla iällä raskaus -ja vauva-aika olisi erilaista, mutta se jää nähtäväksi. Täytin muutama kuukausi sitten 30-vuotta ja aiemmissa raskauksissa oli himpan päälle 20-vuotias. No, en oikeasti pidä itseäni vielä vanhana. :D
Oireina on todella voimakas väsymys. Voisin vain nukkua ja nukkua. Harmi vain, että töissä pitäisi olla skarppina ja aivojen toimia koko ajan (hoitoala), mutta kun väsyttäisi...
Ja ei, en ota Kela-pakkausta. Toivon salaa, että Papun (Papu=työnimi vauvalle) sukupuoli selviäisi 3-D ultrassa ja pääsisin shoppailemaan ihania vauvanvaatteita. :)
luki tän aaamusessa varmistustikussa
luki tän aaamusessa varmistustikussa
Tjaa-a.. Kyllä se äippäpakkaus on otettava vaikka kaikki vaatteet sielä ei miellytä. Eka kun on tulossa, niin mieluusti sen otan. Jos tuloo oikeen puklaava vauva, niin eikai sitä päivän aikana ehdi ees miettiä mitä sillä on päällä?! :D Ruskea tosin iskee muhun hyvin, mutta siellä oli parit siniset ja keltaset vaatteet jotka sai jo kuvassa voimaan pahoin.
Mun pahoinvointi on kateissa, mutta tilalla on ihan toisenlainen olo. Tuntuu että maha on niin kovaa paisunu ettei kunnolla henkeä saa :D.. Apua, mitä se on jatkossa?
Tänään olis 5+6.. Eikö nämä päivät voisi mennä hetken nopeemmin?! :D
Kivakiva, kirjotin aamupäivällä pienen romaanin tänne ja rkaa lausetta lukuunottamatta kaikki jossain hiton bittiavaruudessa *ärrinmurrin*
IMETTÄÄKÖ joku muu tällähetkellä kuopusta mun lisäks? Miten oot ajatellu jatkon; vierotat nyt vai jatkat ja katot loppuuko maidon tulo itestään vai vierottuuko ku maku muuttuu?
Mitähän muuta... Niin, ikä. Ihan en ehdi täyttää 32, enkä tunne itteäni mitenkään vanhaks tässä hommassa.
Jenni&Kirppu rv4+2
Meijän 1v 4kk roikkuu takiaisena. Mä niin toivon että vieroitus alkais jossain vaiheessa. Mut nyt kun jannulla on korvat jatkuvasti kipeet niin ei raaski ainoaa lohtua viedä pois.
Tää pätkii tekstiä yleensä silloin jos käyttää sitä väkästä mikä tulee ensin kun on tekemässä sydäntä. Jotkkus muutkin erikoismerkit tais tehä samaa. Eli perushymiöt, joissa kaksoispiste ja kirjain, niin toimii, mutta muuten kannattaa kirjoittaa vaan ihan perustekstiä. Ja ennenkuin lähettää pitkää juttua, niin ottaa copy:llä jutun talteen, et jos sattuu katoamaan niin on helppo palauttaa.
Sit omasta alapäästä :P Eli tuhruttaa... ei pahasti, mutta vähän. Muistelisin et on ainakin esikoisesta tehnyt samaa ja se keskenmeno oli sit ihan verta, mut pistää silti mietityttämään...
Rontsu 5+?
Hyi, ei tuo oranssi oikein miellytä. Olisi ollut edes vähän vähemmän sinappi, eli lämpösempi. Silti aion tuon pakkauksen ottaa, ensisynnyttäjänä uskon, että siitä on hyötyä. Kun en uskalla vielä mitään hankintoja edes tehdä.
Siskolla on 1,5v vauva ja hetkeen ei ole lisää tulossa, joten lähes kaikki tavarat saan häneltä hoitopöydistä lähtien. Oikeastaan isompia hankintoja ei ole tiedossa kuin rattaat ja kehto/pinnasänky.
Olen ihmetellyt oireiden puuttumista. Myös toivonut, että niitä ei tule. :) Tissit toki ovat kipeät, ilmavaivat onneksi jo hävisivät. Ei okseta, eikä oikein edes väsytä.