Muistathan pysyä seurakunnan jäsenenä!
Et ole ensi vuonna tähän aikaan sen rikkaampi vaikka eroaisit!
Seurakunnat tekee arvokasta työtä heikompien ja hätää kärsivien eteen!
Kommentit (45)
ja onhan niitä asuntojakin tyhjänä ympäri Suomea...
Kiinteistöjen vajaa käyttö on oneglma muuallakin kuin seurakunnissa.
Ja sitä paitsi rakentaminen työllistää suomalaisia joten jokainen korjattu kirkko tai uusi kirkko antaa leivän monen pöytään.
Ja kirkot on jo rakennuksina merkittävä osa historiaa!
Ja kirkkoja ei ole Suomeen juuri rakenneltu viime vuosina....
Valtavien rakennusten ylläpitokustannukset, korjaukset ja sun muut tulevat helvetin kalliiksi. Ja tyhjilläänhän ne ovat. Aivan järjetöntä! Vois vetää maan tasalle ja rakentaa niiden asuntoja!
kuin maksamalla kirkollisveroa.. Itse teen vapaaehtoistöitä ja lahjoitan rahaa säännöllisesti hyväntekeväisyyteen (itse valitsemiini kohteisiin kotimaassa). Ei minulla mitään kirkkoa vastaan ole, mutta minusta syynä kuulua kirkkoon tulisi olla kirkon oppiin uskominen ja opin mukaan eläminen, ei mikään muu. Itse en usko, joten luonnollista on, että en kuulu ko. instituutioon.
"Kirkollisverot menee pappien palkkoihin ja kirkkojen rakentamiseen". Jepjep, sitä on katsottu kerran Da Vinci -koodi tai joku muu "dokumentti" ja sit tiedetään niin hyvin, mihin ne kirkollisverorahat menee :D
- Palkkoihin 2/3 eli noin 67%
- investointeihin noin 10% (sisältää korjausrakentamisen eli ns. kulttuuriperinnön ylläpitämisen)
- avustustoimintaan noin 10%
- verottajalle osuutena kirkollisveron kannosta noin 6%
kuin maksamalla kirkollisveroa.. Itse teen vapaaehtoistöitä ja lahjoitan rahaa säännöllisesti hyväntekeväisyyteen (itse valitsemiini kohteisiin kotimaassa).
Ei minulla mitään kirkkoa vastaan ole, mutta minusta syynä kuulua kirkkoon tulisi olla kirkon oppiin uskominen ja opin mukaan eläminen, ei mikään muu. Itse en usko, joten luonnollista on, että en kuulu ko. instituutioon.
Mutta moni muu haluaa säästää kirkollisveroissa, kun "ne rahat menee jonkun papin taskuun". Ja perustelee täällä palstalla, että "ne rahat voi käyttää paremminkin, mekin käytiin ulkomailla sillä rahalla, mikä kirkollisveroissa säästettiin". Justjust, minäminä. Minä. Harva oikeasti laittaa niitä "säästettyjä" rahoja mihinkän muuhun kuin oman napansa hyvinvointiin.
Nykyisillä kävijämäärillä kirkkojen lukumäärän voisi vähentää viidennekseen. Työntekijöitä voisi karsia saman verran, eikä kirkkoihin riittäisi vieläkään kävijöitä.
Miksi perustelette kirkkoon kuulumista hyväntekeväisyydellä? On kirkon itsensä tunnustama fakta, että valtaosa veroista menee ihan muualle kuin hyväntekeväisyyteen. Kirkko on yritys. Hyväntekeväisyysjärjestöt on erikseen.
Henkilökohtaisesti olen myös sitä mieltä, että hyväntekeväisyys ei ole hyväntekeväisyyttä, jos se edellyttää jonkin uskonnon arvojen hyväksymistä, käännytykseen suostumista tms. nöyryyttämistä.
Miksi perustelette kirkkoon kuulumista hyväntekeväisyydellä? On kirkon itsensä tunnustama fakta, että valtaosa veroista menee ihan muualle kuin hyväntekeväisyyteen. Kirkko on yritys. Hyväntekeväisyysjärjestöt on erikseen.
Eikö hyväntekeväisyysjärjestöt ole samalla tavalla yrityksiä kuin kirkkokin?
Kirkon organisaation liiallisuudesta olen osittain samaa mieltä. Luulen, että tulevaisuudessa hallintoa joudutaan keventämään.
Jos kirkolla menee 90 % verorahoista muuhun kuin hyväntekeväisyyteen, niin se häviää mennen tullen korruptoituneimmallekin hyväntekeväisyysjärjestölle. Aidoissa hyväntekeväisyysjärjestöissä hallinnolliset kulut ei saa ikipäivänä yltää noin korkealle!
Miksi annatte kirkon puhua teille suut ja silmät täyteen paskaa ja nielette kaiken kyselemättä?
En ole kuunnellut lätinöitä... mutta sinä reppana luulet tietäväsi totuuden! kun olet noin vainoharhainen miten voit luulla että juuri sinulle on kerrottu totuus?
Jos kirkolla menee 90 % verorahoista muuhun kuin hyväntekeväisyyteen, niin se häviää mennen tullen korruptoituneimmallekin hyväntekeväisyysjärjestölle. Aidoissa hyväntekeväisyysjärjestöissä hallinnolliset kulut ei saa ikipäivänä yltää noin korkealle! Miksi annatte kirkon puhua teille suut ja silmät täyteen paskaa ja nielette kaiken kyselemättä?
Jos kirkolla menee 90 % verorahoista muuhun kuin hyväntekeväisyyteen, niin se häviää mennen tullen korruptoituneimmallekin hyväntekeväisyysjärjestölle. Aidoissa hyväntekeväisyysjärjestöissä hallinnolliset kulut ei saa ikipäivänä yltää noin korkealle!
että mihin se 90% sinun tietojesi mukaan sitten menee?
- investointeihin noin 10% (sisältää korjausrakentamisen eli ns. kulttuuriperinnön ylläpitämisen)
En ole kuunnellut lätinöitä... mutta sinä reppana luulet tietäväsi totuuden! kun olet noin vainoharhainen miten voit luulla että juuri sinulle on kerrottu totuus?
Kun argumentit loppuu, alkaa alentuminen ja pilkka.
kuin se, mitä minä ja moni muukin on jo täällä todennut: toisten ihmisten hyväksi työtä tekevät ihmiset ovat palkkansa ansainneet: kirkon diakoni tai lastenohjaaja samoin kuin kunnan lastenhoitaja tai lääkäri tai hyväntekeväisyysjärjetön sihteeri jne. Minä arvostan kovasti ns. aineetonta apua, sinä puolestasi tunnut laskevan vain niitä euroja, joita kirkko jakaa puhtaana rahana vähäosaisille. Varmasti nekin rahat menevät tarpeeseen, mutta köyhät perheet saavat rahallista apua myös sosiaalitoimesta.
Suoraan sanoen vituttaa tuollainen kun tullaan pätemään muka fakta-tiedon kera!
Kirkon tarkoitus ei olekaan antaa kaikkea rahaa suoraan rahana eteenpäin, vaan sitä todella menee palkkoihin kun tehdään sitä hyväntekeväisyyttä.
Kirkon ovet oli taas auki kun pidettiin muistotilaisuus Artun muistolle, tila ei pysy lämpimänä pyhällä hengellä eikä valot pala. Eikä pappia tai seurakunnan työntekijöitä kai voi ilmaiseksi pakotaa pitämään muistohetkeä... papinkin pitää saada syödäkseen ja siihen hän tarvitsee palkkaa
Kun argumentit loppuu, alkaa alentuminen ja pilkka.
muissa hyväntekeväisyysjärjestöissä varmaan tehdään työtä palkatta, eläähän sitä ihminen ihan vain työtä tekemällä. Ei tarvitse ostaa ruokaa eikä maksa asumisesta.
Miten voi olla ajatusmaailma yksinkertainen...
Jos kirkolla menee 90 % verorahoista muuhun kuin hyväntekeväisyyteen, niin se häviää mennen tullen korruptoituneimmallekin hyväntekeväisyysjärjestölle. Aidoissa hyväntekeväisyysjärjestöissä hallinnolliset kulut ei saa ikipäivänä yltää noin korkealle! Miksi annatte kirkon puhua teille suut ja silmät täyteen paskaa ja nielette kaiken kyselemättä?
muissa hyväntekeväisyysjärjestöissä varmaan tehdään työtä palkatta, eläähän sitä ihminen ihan vain työtä tekemällä. Ei tarvitse ostaa ruokaa eikä maksa asumisesta.
Miten voi olla ajatusmaailma yksinkertainen...Jos kirkolla menee 90 % verorahoista muuhun kuin hyväntekeväisyyteen, niin se häviää mennen tullen korruptoituneimmallekin hyväntekeväisyysjärjestölle. Aidoissa hyväntekeväisyysjärjestöissä hallinnolliset kulut ei saa ikipäivänä yltää noin korkealle! Miksi annatte kirkon puhua teille suut ja silmät täyteen paskaa ja nielette kaiken kyselemättä?
Mihin teidät haudataan?
Olen silloin kuollut, ongelma on jonkun muun.
Mihin teidät haudataan?
Olen silloin kuollut, ongelma on jonkun muun.
erikseen kieltänyt hautaamisen yhteydessä siunaamista, vainaja siunataan automaattisesti.
Mutta tosiaan, kaikki haudataan hautausmaalle tai tuhkia myös uurnalehtoon, siitähän joutuu maksamaankin (kuuluu kirkkoon tai ei).
kirkon tekemän yhteiskunnallisen työn vuoksi.
On häpeällistä, että yhteiskunta ei hoida kansalaisiaan vaan kirkon diakoniatyö joutuu paikkailemaan sosiaaliturvan puutteita.
Nykyinen arkkipiispa on puhunut asiasta, ja tahdon olla jäsenenä kerhossa missä pienimmistäkin pidetään huolta.