Muistathan pysyä seurakunnan jäsenenä!
Et ole ensi vuonna tähän aikaan sen rikkaampi vaikka eroaisit!
Seurakunnat tekee arvokasta työtä heikompien ja hätää kärsivien eteen!
Kommentit (45)
kuin maksamalla kirkollisveroa.. Itse teen vapaaehtoistöitä ja lahjoitan rahaa säännöllisesti hyväntekeväisyyteen (itse valitsemiini kohteisiin kotimaassa). Ei minulla mitään kirkkoa vastaan ole, mutta minusta syynä kuulua kirkkoon tulisi olla kirkon oppiin uskominen ja opin mukaan eläminen, ei mikään muu. Itse en usko, joten luonnollista on, että en kuulu ko. instituutioon.
Voi tukea, mutta oletko varma että sen rahan käyttö on tehokasta? epäilen
voi kuitenkin olla varma, että kirkon rahan käyttö ei ainakaan ole tehokasta. Saati kannattavaa. Jos siis haluaa tukea kanssaihmisiään.
Auttaminen on vain yksi tehtävä.
http://www.nettilaki.com/a/seurakuntajako-ja-seurakunnan-teht%C3%A4v%C3…
Seurakunnat huolehtii porukkaa multiin, kastaa ja vihkii. Eikä näistä laskua laiteta. No toki hautapaikka maksaa jotain
kuin maksamalla kirkollisveroa.. Itse teen vapaaehtoistöitä ja lahjoitan rahaa säännöllisesti hyväntekeväisyyteen (itse valitsemiini kohteisiin kotimaassa). Ei minulla mitään kirkkoa vastaan ole, mutta minusta syynä kuulua kirkkoon tulisi olla kirkon oppiin uskominen ja opin mukaan eläminen, ei mikään muu. Itse en usko, joten luonnollista on, että en kuulu ko. instituutioon.
Voi tukea, mutta oletko varma että sen rahan käyttö on tehokasta? epäilen
voi kuitenkin olla varma, että kirkon rahan käyttö ei ainakaan ole tehokasta. Saati kannattavaa. Jos siis haluaa tukea kanssaihmisiään.
Kirkon päätehtävä on levittää evankeliumia, eikö vaan? Muu tulee siinä sivussa. Eli, ne jotka uskoo täydellisesti kirkon opetukseen ja haluavat, että kirkko levittää tätä opetusta eteenpäin, pysyvät kirkon jäseninä. Ne jotka eivät usko, eivät näinollen varmaan halua, että heidän mielestään satua levitetään totena ja eroavat kirkosta. Jos he haluavat sitten tehdä hyväntekeväisyyttä, he lahjoittavat rahansa hyväntekeväisyysjärjestöille. Näin raha menee sinne minne lahjoittaja haluaa.
En ollenkaan ymmärrä miksi uskovaiset kirkkoonkuulujat haluavat pitää ei-uskovaiset ihmiset kynsinhampain kirkossa jäsenenä. Mikä on se syy?
Minä oletan, että jokainen, joka kuuluu kirkkoon, uskoo täydellisesti sen opetuksiin. Se on tietysti hassua miten kirkon kannat muuttuvat koko ajan, mutta ilmeisesti tämä on ok uskovaisille.