Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uusi muotidiagnoosi: aistiyliherkkyys :D!

Vierailija
26.12.2012 |

Mitähän seuraavaksi keksitään?

Kommentit (143)

Vierailija
141/143 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

onkohan mulla aistiyliherkkyys? Mulla on melko kuiva iho, ja rasvaan ihan jatkuvasti käsiäni. En siedä, jos ne tuntuvat yhtään kuivilta. En myöskään pysty pitämään fleecevuorellisia hanskoja, koska ne tuntuvat niin kamalilta. Styroksin hankaamisesta tuleva ääni on jotain järkyttävää, tämä tosin taitaa olla aika yleinen. Saan myös helposti päänsärkyä tuoksuista.

Vierailija
142/143 |
26.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aistiyliherkkyys ei ole psykiatrinen ongelma. Vaan neurologinen. Siihen ei yleensä käytetä lääkkeitä, vaan esm toimintaterapiaa.

Tajuan että päässäni ei ole mitään "vikaa" (ts en ole hullu) mutta jotain häikkää on nimenomaan neurologian puolella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/143 |
06.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse aikuinen,joka sai itse tietää aistiyliherkkyydestään muutama viikko sitten. Minulle se puhkesi,koska ihmisellä on tietty tila kaikille havainnoille ja itselläni noin 12 vuotta jatkunut krooninen kipu täytti lopulta liikaa sitä tilaa,joten tilaa ei jäänyt muulle kuin kivulle. Voin sanoa,että ei ole mukavata, kun esimerkiksi melu tai siis tavallinen puhekin käy korviin ja kun oot siinä liian pitkään saat pahoja kipuja päähän ja lopulta esimerkiksi migreenikohtauksen ja mikään ei auta kuin pimeessä oleminen ja korvatulppien käyttö. Vie paljon voimia. On ihan oikea sairaus. Sain diagnoosin neuropsykologilta.

https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Aistiyliherkkyys