Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Veljen vaimo kieltää alkoholin MINUN joulupöydässä

Vierailija
20.12.2012 |

Voi kiesus että ottaa juuri nyt päähän. Meille on tulossa jouluksi koko suku ja vähän perheettömiä ystäviä päälle. Olen suunnitellut menut ja tarkoitus on kokata ns. viimeisen päälle, eli löytyy porot ja kalat ja mädit ja rosollit ja kaikki. Mieheni harrastaa viinejä ja on keräillyt pitkin syksyä (osittain työmatkoiltaan lentokentiltä) sopivat viinit. On ostettu uudet pöytäliinat ja kauniit kynttilät.

Nyt sitten veljen vaimo ilmoitti, että koska tuovat pienet (3-5v) lapsensa mukaan, ei jouluna sovi käyttää alkoholia. Anteeksi kuinka? Meidän kotona kai sitä ollaan, ja jos minun tekee mieli tarjota kuohuvat alkuun, hyvät viinit ruuan kanssa snapseineen ja lopulta konjakit, niin mitä se sille kuuluu? Ymmärrän kyllä, ettei välttämättä ole kiva katsoa muiden dokaamista jos ei itse juo (pikkurouva kun ei ole ottanut lasiakaan ensimmäisen raskauden jälkeen), mutta nyt on kyse minun tavastani rakentaa joulupöytä.

Sanoin sitten veljelleni (en ollut ihan tosissani), että jos ei maita niin aina voi jäädä kotiin. Veljen vaimo kuuli sitten asiasta ja ilmoitti, etteivät tule ollenkaan.

Mä en nyt tiedä mitä tehdä. Mun mies yritti sovitella, että jos tehtäisiin niin, että alkuillasta ei olisi tarjoilua ja juomat tulisivat vasta lahjojen jälkeen, mutta mä olen laittanut satoja euroja niihin ruokiin ja tulen kokkaamaan koko viikonlopun, niin haluaisin sitten syödä ihan kunnolla. Ja siihen kuuluu mm. tuo poron kanssa varattu crianza.

Onko se nyt niin kamalaa lapselle, jos joulupöydässä juodaan viiniä?

Kommentit (490)

Vierailija
181/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasten läsnäollessa ei saa yhtään nauttia alkoholia niin taitaa 99 prossaa suomen lapsista asua lastenkodeissa.

Ja jos nyt joku joulu tai juhannus joku normaali äiti tai isi tuo lapsensa ensiapuun pikku hiprakassa vaikka astman takia niin ei kyllä varmasti puhalluteta muualla kuin absolutistin paratiisissa :)

Vierailija
182/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 5-6 alkoholiannosta solahti juuri eilen kun olin vaimon kanssa Helsingin keskustassa paremmassa ravintolassa, jossa otimme aterian kanssa viinipaketin. Poistuimme hyväntuulisina ja kävimme vapauttamassa lastenvahdin. Juttelimme vielä hetken aikaa lapsen kanssa ja vaimo nukutti sen. Olin aamulla töissä klo 8 suoraan asiakastapaamisessa.

Kamalaa, tekeekö joku meistä nyt lastensuojeluilmoituksen? Olemmeko alkkisperhe?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti! Kun itsekin olin nuori, pahimmat alkoholin kokeilijat tulivat sellaisista kodeista. Hieno ja uusi asia, ei mitään tolkkua.

Itselleni se alkoholi ei tarkoittanut mitään. Olin nähnyt sivistynyttä ja ei niin sivistynyttäkin alkoholin käyttöä. Tiesin jo, että se tekee ihmisen erilaiseksi yms. Joo jännää, jippii.

Vierailija
184/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on Alkojen vilkkainta aikaa ja myynti tuplautuu tavanomaiseen. Tällä viikolla pelkästään Alkossa asioi 1,7 miljoonaa asiakasta. Eniten joulun alla lisääntyy nimen omaan punaviinin myynti. Eli väite siitä, että suomalaiseen joulupöytään viini kuulu on p---aa...

Viidesosalla Suomalaisista on alkoholiongelma. Joten en juuri olisi siitä ylpeä.

Monissa kyselyissä 20 prosenttia ihmisistä sanoo juovansa 16 tai yli annosta alkoholia viikossa. Se on jo ERITTÄIN paljon.

Virallisissa tutkimuksissa yli 500 000 suomalaista aikuista juo erittäin runsaasti alkoholia. Monet vähemmänkin juovat ovat riskirajalla.

Kaksi kolmesta hyväksyy alkoholins oston alaikäiselle. Joka kertoo kansan mädännäisyydestä.

Ei alkoholiongelmainen ihminen ei ota edes joka viikko annostakaan alkoholia.

Vierailija
185/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasten läsnäollessa ei saa yhtään nauttia alkoholia niin taitaa 99 prossaa suomen lapsista asua lastenkodeissa.

Ja jos nyt joku joulu tai juhannus joku normaali äiti tai isi tuo lapsensa ensiapuun pikku hiprakassa vaikka astman takia niin ei kyllä varmasti puhalluteta muualla kuin absolutistin paratiisissa :)

Siksi tilanne vain pahenee. Jo ala-aste ikäiset ryyppäävät, rattijuopumiset on räjähtänyt käsiin, juoppoja on joka päivä kadulla vastassa, tapetaan ihmisiä känniss jne.

Vierailija
186/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari lasillista - eli alkumaljat, vähän viiniä, snapsit, konjakit. Jos juot yhden alkumaljan, yhden lasin viiniä, yhden snapsin ja yhden konjakin niin se tekee jo neljä annosta - kun snapseja menee muutama ja viinejä samaten - niin sehän onkin ihan sivistyneesti.

En minäkään veisi lapsia noin kosteisiin bileisiin. Mutta eiköhän se ole ok, että te heilutte kännissä keskenänne - sivistyneesti siis, koska kalliit juomat tarkoittavat, ettei kyseessä ole dokaus.

kuka se oli joka minun viinat vei

ei joulu oo joulu jos ei juoda saa

ja mehuhan siihen tarkotuksen ei kelepaa!

Vierailija
187/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 5-6 alkoholiannosta solahti juuri eilen kun olin vaimon kanssa Helsingin keskustassa paremmassa ravintolassa, jossa otimme aterian kanssa viinipaketin. Poistuimme hyväntuulisina ja kävimme vapauttamassa lastenvahdin. Juttelimme vielä hetken aikaa lapsen kanssa ja vaimo nukutti sen. Olin aamulla töissä klo 8 suoraan asiakastapaamisessa.

Kamalaa, tekeekö joku meistä nyt lastensuojeluilmoituksen? Olemmeko alkkisperhe?

koska jos ette tule tuosta määrästä humalaan niin olette tottuneet alkoholin runsaaseen käyttöön.

Vierailija
188/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on asiasta harmissaan, kun hänen sukulainen ei tule. Ap on tyytyväinen kun pääsi pikkurouvasta eroon ja pääsee rahassa kokkaamaan pöytääNI ruokiaan.

Ainoa, joka kärsii tässä on ap.n mies. Miehen veli ja hänen vaimonsa ja lapsensa tuskin kärsivät, koska ap vaikuttaa niin kireältä, että en usko, että heidän joulupöydässään hauskaa edes olisi vaikka kuinka joisi viiniä ja yrittäisi keveyttää tunnelmaa.

Jos olisin tuo veljen vaimo, olisin tyytyväinen kun sain hyvän syyn viettää joulun omassa kodissani.

Ja ap itse on tokaissut, että pysykööt pois ja käly sen kuullut. Ei tuollaisen jälkeen voi enää tullakaan joulua viettämään.

Hyvää joulutunnelmaa sinne porvooseen ap.n joulupöytään

tarjoat alkuperäisen menunsa juomineen. Veljen perheen ei ole pakko käyttää alkoholia, ja voivat varmaan autoilukuntoisina lähteä sitten jos meno on liian hulvatonta heidän makuunsa. Tai ei tarvi tulla ollenkaan.

Pienet perheet teillä muuten, jos yhteensä 12 hlö vain? Koko suku ja vähän ystäviä?

Vierailija
189/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu on Alkojen vilkkainta aikaa ja myynti tuplautuu tavanomaiseen. Tällä viikolla pelkästään Alkossa asioi 1,7 miljoonaa asiakasta. Eniten joulun alla lisääntyy nimen omaan punaviinin myynti. Eli väite siitä, että suomalaiseen joulupöytään viini kuulu on p---aa...

Viidesosalla Suomalaisista on alkoholiongelma. Joten en juuri olisi siitä ylpeä.

Monissa kyselyissä 20 prosenttia ihmisistä sanoo juovansa 16 tai yli annosta alkoholia viikossa. Se on jo ERITTÄIN paljon. Virallisissa tutkimuksissa yli 500 000 suomalaista aikuista juo erittäin runsaasti alkoholia. Monet vähemmänkin juovat ovat riskirajalla. Kaksi kolmesta hyväksyy alkoholins oston alaikäiselle. Joka kertoo kansan mädännäisyydestä. Ei alkoholiongelmainen ihminen ei ota edes joka viikko annostakaan alkoholia.

Siis tuohon, että 20% suomalaisista sanoo juovansa 16 tai enemmän annoksia viikossa. Se tosiaan on suurkuluttamisen raja, mutta hiukan ihmettelen tuota sinun prosenttilukuasi.

Alkoholiongelmaisen määritelmäsi ontuu. Suurkulutusta on tosiaan vasta 16 annosta viikossa, yli 5 annosta kerralla. Siihen asti ihminen EI ole alkoholiongelmainen.

http://www.ktl.fi/portal/suomi/tietoa_terveydesta/elintavat/alkoholi/su…

Eli tuo että ei joka viikko ota annostakaan on aika tuulesta temmattu määritelmä. Tietysti normaalisti joukossa on sellaisiakin viikkoja, mutta olennaisempaa on tuo suurkulutuksen määritelmä.

Ja hei: nyt oli puhe joulusta ja isoista ja pitkään valmistelluista herkku-illallisista. Ei tarvitse olla alkkis, että haluaa hyvän ruuan kanssa jaloja juomiakin.

Vierailija
190/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni alkusamppanja, snapsi kalan kanssa, pari-kolme lasia viiniä ruuan kanssa ja konjakki kahvin jälkeen ei ole mitenkään kohtuuttoman paljon. ... ap

Siis tuossahan on jo 5-6 annosta alkoholia. Todennäköisesti enemmänkin, koska viinilasit tuskin ovat 12 cl:n laseja. Kyllä tuosta normaali ihminen jo selvään hiprakkaan tulee. En minä ainakaan haluaisi viettää jouluani tuollaisessa seurassa.

Jos sen sijaan olisi tarkoituksena tarjota 1-2 lasia viiniä ruuan kanssa (eikä muuta alkoa illan aikana), pitäisin kyllä kälyä turhan nipona.

Vierailija
191/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huvittavaa kuinka nämä AV-mammat, jotka ovat olleet raskaina viimeiset kolme vuotta putkeen paheksuvat sitä kuinka "kauheassa kännissä" ihmiset ovat 5-6 lasillista nautittuaan. Onko juolahtanut mieleen, että alkoholin vaikutus on todella yksilökohtaista. Itse olen 90 kiloinen mies, joka edustaa aika paljon työn puolesta. 5-6 lasillisen jälkeen aika harva edes huomaisi minun maistaneen, jos purkkaa saisi jauhaa hetken aikaa.

Vierailija
192/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 5-6 alkoholiannosta solahti juuri eilen kun olin vaimon kanssa Helsingin keskustassa paremmassa ravintolassa, jossa otimme aterian kanssa viinipaketin. Poistuimme hyväntuulisina ja kävimme vapauttamassa lastenvahdin. Juttelimme vielä hetken aikaa lapsen kanssa ja vaimo nukutti sen. Olin aamulla töissä klo 8 suoraan asiakastapaamisessa. Kamalaa, tekeekö joku meistä nyt lastensuojeluilmoituksen? Olemmeko alkkisperhe?

koska jos ette tule tuosta määrästä humalaan niin olette tottuneet alkoholin runsaaseen käyttöön.

heillä ei todellakaan ole veressä kuin - mitä? - 3-4 annosta alkoholia, mikä merkitsee noin promillen humalaa, pienempikokoisella vaimolla iinasen päälle.

Ei siinä olla kovassa humalassa, edes tottumattomampi juoja. Samalla on syötykin pitkän kaavan mukaan. Hiprakassa kyllä, muttei kännissä.

Vierailija
193/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa perheessä lapset kärsivät vanhemman alkoholinkäytön vuoksi, joten minusta on hyvä, että edes joku ajattelee asioita lapsen kannalta ja sen mukaan mikä olisi lasten kehityksen kannalta hyvä asia.

Moni näyttää tässäkin ketjussa mielummin valitsevan alkoholin kuin lasten ja läheisten läsnäolon. Aika karua. Kyllä minä mielummin haluaisin nauttia lasten seurasta juhlissa kuin nautiskella sitä niin hirveän tärkeää alkoholipitoista alkudrinkkiä. Kyllä taas näkee mikä tekee suomalaiselle joulun ja joulumielen:)

Vierailija
194/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monessa perheessä lapset kärsivät vanhemman alkoholinkäytön vuoksi, joten minusta on hyvä, että edes joku ajattelee asioita lapsen kannalta ja sen mukaan mikä olisi lasten kehityksen kannalta hyvä asia.

Moni näyttää tässäkin ketjussa mielummin valitsevan alkoholin kuin lasten ja läheisten läsnäolon. Aika karua. Kyllä minä mielummin haluaisin nauttia lasten seurasta juhlissa kuin nautiskella sitä niin hirveän tärkeää alkoholipitoista alkudrinkkiä. Kyllä taas näkee mikä tekee suomalaiselle joulun ja joulumielen:)

Vierailija
195/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo 5-6 alkoholiannosta solahti juuri eilen kun olin vaimon kanssa Helsingin keskustassa paremmassa ravintolassa, jossa otimme aterian kanssa viinipaketin. Poistuimme hyväntuulisina ja kävimme vapauttamassa lastenvahdin. Juttelimme vielä hetken aikaa lapsen kanssa ja vaimo nukutti sen. Olin aamulla töissä klo 8 suoraan asiakastapaamisessa. Kamalaa, tekeekö joku meistä nyt lastensuojeluilmoituksen? Olemmeko alkkisperhe?

heillä ei todellakaan ole veressä kuin - mitä? - 3-4 annosta alkoholia, mikä merkitsee noin promillen humalaa, pienempikokoisella vaimolla iinasen päälle.

Ei siinä olla kovassa humalassa, edes tottumattomampi juoja. Samalla on syötykin pitkän kaavan mukaan. Hiprakassa kyllä, muttei kännissä.

tuosta määrästä! ja juon lasin viiniä kerran kuussa eli olen tottumaton juoja. johan siitä lasista viiniä tulee pieni hiprakka.

Vierailija
196/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

palsta täynnä.

Jos ottaa ap,n määrittelemät konjakit ja shampanjat ja viinit, ei ole humalassa kun syö suolaista samaan aikaan.

Meillä aattona voin kuvitella seuraavaa. 12 aikaan otetaan shampanjaa joulurauhanjulistuksen aikaan. Sitten lämmitän saunan ja otetaan saunaoluet ja siiderit. Viiniä saatan maistella kun laitan ruokaa. Mikä ihanampaa kuin maistella hyvää ja syvää punaviiniä joululauluja kuunnellessa. Mies saattaa ottaa tummaa olutta muutaman pullon.

Sitten tulee vieraat ja otamme tervetuloshampanjat. Kylmä vodka kuuluu ehdottomasti ennen ruokaa snapsiksi, kuten ap.lla. Valkoviiniä pari lasia kalan kanssa ja pari lasia punaviiniä lihan kanssa.

Konjakki kuuluu ehtoomasti kahvin kanssa maisteltavaksi ja sitä jää maisteltavaksi siihenkin kun seurustelemme aikuisten kesken lasten aukaistessa pakettejaan.

Kukaan ei örvellä meilläkään, eikä kaatuile kuusen päälle. Kukaan ei ole näistä muutamasta annoksesta kännissä, koska OTAN SEN PÄIVÄN AIKANA JA SYÖN SUOLAISTA KOKO AJAN.

Vittu, mikä ämmä käly on. Toivottavasti ap.n veli ottaa eron siitä lehmästä. Toisaalta, ap.n mies vaikuttaa kyllä melkö nössöltä myös.

Ap-lla on OIKEUS viettää sellainen joulu kuin haluat. Kutsu veljesi ja sano sille, että jättää lehmän ja kakarat kotiin ja tulee nauttimaan joulusta siskonsa luona. Teillä on paljon mukavampaa kuin hiekkapilluvaimon kanssa.

Vierailija
197/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jospa sitä runsaan alkoholinkäytön vaikutusta lapsiin ajateltaisiin NIISSÄ perheissä, joissa sitä tapahtuu. En minäkään pidä hyödyllisenä miettiä jouluna sitä, että jossain perheessä tai nyrkki heiluu eikä etiopialaisilla ole ruokaa. Tärkeitä asioita toki, mutta eiköhän sitä perheväkivaltaakin kannattaisi ennemmin miettiä siellä, missä sitä tapahtuu. Juon itse piiiitkän illan aikana useamman alkoholiannoksen, mutta humalasta en edes pidä.

Vierailija
198/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On huvittavaa kuinka nämä AV-mammat, jotka ovat olleet raskaina viimeiset kolme vuotta putkeen paheksuvat sitä kuinka "kauheassa kännissä" ihmiset ovat 5-6 lasillista nautittuaan. Onko juolahtanut mieleen, että alkoholin vaikutus on todella yksilökohtaista. Itse olen 90 kiloinen mies, joka edustaa aika paljon työn puolesta. 5-6 lasillisen jälkeen aika harva edes huomaisi minun maistaneen, jos purkkaa saisi jauhaa hetken aikaa.

Vierailija
199/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sen pöydän Casuarinasta omilla rahoillaNI ostanut, kantanut omaan kotiiNI, kattanut omilla astioillaNI, maksanut ja kokannut kaikki tarjoilut... Kai tässä voi jo genetiiviä käyttää... ap

Nyt kun lopetat vielä tuon trollauksen ja lähetät paskasi vaikka Reginaan (tms.).

35 ensimmäistä viestiä ja siitä tuli jo sellainen olo, että ap taitaa olla tosi vittumainen ihminen... Ap:n koti ei taida olla ap:n miehen koti?

Mä en haluaisi sen takia ap:n luo jouluksi, että ap kuulostaa niin mustavalkoisen ehdottomalta ja tosikolta ja vaativalta, että jo siitä menisi joulu pilalle.

Onneksi ap tietää, miten pitää oikeaoppisesti nauttia joulusta.

Vierailija
200/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko sanoa, etten itsekään jaksaisi tuollaista joulua viettää lasten kanssa, että istuttaisiin 4 tuntia pöydässä juomassa jaloja juomia ja siihen väliin syömässä, ettei alkoholi menis päähän.

Eikö helpompaa olis ihan reilusti vetää suomalaisittain lärvät ja jättää tuo ruokapöydäthöpötys pois :D