Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Veljen vaimo kieltää alkoholin MINUN joulupöydässä

Vierailija
20.12.2012 |

Voi kiesus että ottaa juuri nyt päähän. Meille on tulossa jouluksi koko suku ja vähän perheettömiä ystäviä päälle. Olen suunnitellut menut ja tarkoitus on kokata ns. viimeisen päälle, eli löytyy porot ja kalat ja mädit ja rosollit ja kaikki. Mieheni harrastaa viinejä ja on keräillyt pitkin syksyä (osittain työmatkoiltaan lentokentiltä) sopivat viinit. On ostettu uudet pöytäliinat ja kauniit kynttilät.

Nyt sitten veljen vaimo ilmoitti, että koska tuovat pienet (3-5v) lapsensa mukaan, ei jouluna sovi käyttää alkoholia. Anteeksi kuinka? Meidän kotona kai sitä ollaan, ja jos minun tekee mieli tarjota kuohuvat alkuun, hyvät viinit ruuan kanssa snapseineen ja lopulta konjakit, niin mitä se sille kuuluu? Ymmärrän kyllä, ettei välttämättä ole kiva katsoa muiden dokaamista jos ei itse juo (pikkurouva kun ei ole ottanut lasiakaan ensimmäisen raskauden jälkeen), mutta nyt on kyse minun tavastani rakentaa joulupöytä.

Sanoin sitten veljelleni (en ollut ihan tosissani), että jos ei maita niin aina voi jäädä kotiin. Veljen vaimo kuuli sitten asiasta ja ilmoitti, etteivät tule ollenkaan.

Mä en nyt tiedä mitä tehdä. Mun mies yritti sovitella, että jos tehtäisiin niin, että alkuillasta ei olisi tarjoilua ja juomat tulisivat vasta lahjojen jälkeen, mutta mä olen laittanut satoja euroja niihin ruokiin ja tulen kokkaamaan koko viikonlopun, niin haluaisin sitten syödä ihan kunnolla. Ja siihen kuuluu mm. tuo poron kanssa varattu crianza.

Onko se nyt niin kamalaa lapselle, jos joulupöydässä juodaan viiniä?

Kommentit (490)

Vierailija
301/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholi kuuluu meille jokapäiväiseen elämään ja osaamme nauttia laatuviinejä sivistyneesti ruokajuomana ja elämän ilostuttajana.

Kaikki eivät vedä laatikkovinkkua juomalaseittain, kuten sinä.

Etelä-europpassa ei tulisi kuulonkaan, että lapset saisivat määrätä sen, saako aikuiset ottaa alkoholia. Suomessa on lapsille annettu jo ihan liian suuri valta päättää aikuisten asioista. Joulu on myös aikuisten juhla ja alkoholi kuuluu aikuisten juhlaan.

Alkoholi kuuluu idioottien juhlaan. Kuka haluaa kunnella juopunutta? Mistä sellaisen kanssa juttelee?

Mistä juopunut voi edes jutella? Mitä järkevää juopunut voi edes tehdä? Ei sellaisesta ole älykkääseen keskusteluun eikä seksiin.

Vierailija
302/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut myös joskus lapseton maailmanmatkaaja. Nyt 4 lasta, vietän suurimman osan ajastani kotona ja nautin elämästäni enemmän kuin koskaan :)

Mutta kivalta sun juomat kuulostaa, itseäni tosin kiinnostaisi enemmän muu menu. Siis kun joku kysyi menua, niin vastasit vaan luettelemalla juomat.

Minäkään en silti tulisi teille jouluillalliselle. En alkoholin takia, vaan koska kotona/mummolassa on rennompaa. Meidän lapset ei ole niin hyvinkasvatettuja, että jaksaisivat montaa tuntia ruokailla nätisti. Ja emännän ei tarvitse kärsiä mekastuksesta :)

Hyvää joulua!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..taitaa veljen vaimo hiukan ylireagoida... Laita vaan kaikki niin kuin olit suunnitellutkin ja ilmoita että teillä aikuiset osaa pöytätavat ja tietävät miten ruokaviiniä juodaan sekä otetaan lapset samalla huomioon. Epänormaalimpaa on se että koskaan ei voi edes sitä lasillista punkkua ottaa pihvin kera tai saunakaljaa ottaa kun lapset on paikalla. Minusta se antaa kumman kuvan alkoholista, tekee vaarallisen ja kiehtovankin kun kerran on niin ihmeellistä ettei voi lasten nähden lasillista ottaa. Meillä aikuiset juo tosi vähän ja tosi harvoin, mutta jos klaitan kunnon ruuat, esim. silloin jouluna, kyllä siihen kuuluu viinikin. Ja joskus jopa snapsikin. Ei täällä silti kukaan kännissä ole. Sinun koti, sinä päätät :)

Alkoholi on huumaava myrkky. Mitään hyötyä siitä ei ole. Vain haittaa. Miksi sellaista pitää opettaa lapselle?

Vierailija
304/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lopetamme ruokailun klo 18.00. Mitä kummallista siinä on. Sinä aikana ehtii ihan hyvin ottaa 6-7 annosta alkoholia ja se ei mene päähän kun syö koko ajan tukevasti. Toki on näitä wt-perheitä, missä vetaistaan telkkarin ääressä jouluateria ja hörmitään kossupaukut naamaan ja keskarit jälkkäriksi. Mutta joissain perheissä osataan nauttia joulusta ja meillä lapset on kasvatettu sivistyneesti ja osaavat nauttia sen 4 tuntia joulupöydän herkuista keskustelleen aikuisten kanssa.

Miten mä saan mun 3v istumaan 4h keskustellen aikuisten kanssa ruokapöydässä? Kun teillä osataan nauttia joulusta ja lapset on sivistyneitä niin jaa toki osaamistasi.

Olet surkeasti myöhässä, jos nyt haaveilet alkavasi opettaa kolmevuotiasta käytöstavoille.

Niiden sivistyneiden tapojen juurrutus lähtee liikkeelle heti sen käärön putkahdettua ihmisten ilmoille. Näin se käy ihan huomaamatta ja luonnostaan ilman, että siitä tarvitsee tehdä erikseen mitään numeroa. Jämäkkyyttä ja peräänantamattomuutta se kylää vaatii; eikä siinä silloin saa lipsua sen paremmin isä kuin äitikään.

Vierailija
305/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..taitaa veljen vaimo hiukan ylireagoida... Laita vaan kaikki niin kuin olit suunnitellutkin ja ilmoita että teillä aikuiset osaa pöytätavat ja tietävät miten ruokaviiniä juodaan sekä otetaan lapset samalla huomioon. Epänormaalimpaa on se että koskaan ei voi edes sitä lasillista punkkua ottaa pihvin kera tai saunakaljaa ottaa kun lapset on paikalla. Minusta se antaa kumman kuvan alkoholista, tekee vaarallisen ja kiehtovankin kun kerran on niin ihmeellistä ettei voi lasten nähden lasillista ottaa. Meillä aikuiset juo tosi vähän ja tosi harvoin, mutta jos klaitan kunnon ruuat, esim. silloin jouluna, kyllä siihen kuuluu viinikin. Ja joskus jopa snapsikin. Ei täällä silti kukaan kännissä ole. Sinun koti, sinä päätät :)

Alkoholi on huumaava myrkky. Mitään hyötyä siitä ei ole. Vain haittaa. Miksi sellaista pitää opettaa lapselle?

Vierailija
306/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhemmat osaa ottaa laadukkaita juomia tulematta humalaan.

Ei kaikki perheet ole mitään wt-perheitä, missä syödään laatikot suoraan alumiinivuoista ja ollaan gollitspuvut päällä ja lapset istuu telkkarin ääressä syömässä lihapiirakoita.

Sossun elätit vain elää sillä tavoin, että pelätään alkoholia ja mässytetään grilliruokaa joulunakin.

Hyvä ap, sano kälylle, ettei tarvitse näkyä teillä jouluna.

Vierailija
307/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkoholi kuuluu meille jokapäiväiseen elämään ja osaamme nauttia laatuviinejä sivistyneesti ruokajuomana ja elämän ilostuttajana. Kaikki eivät vedä laatikkovinkkua juomalaseittain, kuten sinä.

Etelä-europpassa ei tulisi kuulonkaan, että lapset saisivat määrätä sen, saako aikuiset ottaa alkoholia. Suomessa on lapsille annettu jo ihan liian suuri valta päättää aikuisten asioista. Joulu on myös aikuisten juhla ja alkoholi kuuluu aikuisten juhlaan.

Alkoholi kuuluu idioottien juhlaan. Kuka haluaa kunnella juopunutta? Mistä sellaisen kanssa juttelee? Mistä juopunut voi edes jutella? Mitä järkevää juopunut voi edes tehdä? Ei sellaisesta ole älykkääseen keskusteluun eikä seksiin.

On naurettavaa väittää että et tule humalaan. Jos juot niin paljon että sinun veressäsi on 0,5 promillea niin olet jo juonut liikaa.

Älykäs ihminen juo vain niin vähän että hänen ajatus ja fysiikkansa toimii aivan normaalisti. Että hän voisi vaikka pitää tiedeluennon jos siltä tuntuu. Ei siinä että tarvitsee mutta kuka haluaa puhua ihmisen kanssa joka ei ole täysissä valoissa?

Vierailija
308/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

teet juuri sellaisen joulun kuten olet itse suunnitellut. Se kuulostaa mielestäni todella mukavalta illalta.

T. toinen, jonka kälyn luona tehdään KAIKKI kersojen ehdoilla, ja itsellä siis myös lapsia.

Vierailija
309/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap.n joulu kuulostaa hyvältä. Heillä on opittu siihen, että lapset istuvat sievästi pöydässä, eivätkä riehu ja määräile aikuisia. Ap haluaa samanlaisen joulun isälleen ja siskolleen ja veljelleen kuin kotonaan on ollut. Käly ei voi määrätä, että joulu pitäisi olla samanlainen rento riehuntajoulu, kuten käly on varmaan wt-perheessään oppinut.

Mä olen ollut myös joskus lapseton maailmanmatkaaja. Nyt 4 lasta, vietän suurimman osan ajastani kotona ja nautin elämästäni enemmän kuin koskaan :)

Mutta kivalta sun juomat kuulostaa, itseäni tosin kiinnostaisi enemmän muu menu. Siis kun joku kysyi menua, niin vastasit vaan luettelemalla juomat.

Minäkään en silti tulisi teille jouluillalliselle. En alkoholin takia, vaan koska kotona/mummolassa on rennompaa. Meidän lapset ei ole niin hyvinkasvatettuja, että jaksaisivat montaa tuntia ruokailla nätisti. Ja emännän ei tarvitse kärsiä mekastuksesta :)

Hyvää joulua!

Vierailija
310/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin pidän siitä kun mies on ollut jossain firmaillanvietossa ja tulee puku päällä ja pikku tuiskeessa kotiin. Kestää meinaan tosi paljon kauemmin kun normaalisti. Mies kutsuu sitä puukulliksi, mutta mulle ihan sama. ihanaa kun joku salkuttaa oikein kunnolla

Vierailija
311/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vanhemmat osaa ottaa laadukkaita juomia tulematta humalaan. Ei kaikki perheet ole mitään wt-perheitä, missä syödään laatikot suoraan alumiinivuoista ja ollaan gollitspuvut päällä ja lapset istuu telkkarin ääressä syömässä lihapiirakoita. Sossun elätit vain elää sillä tavoin, että pelätään alkoholia ja mässytetään grilliruokaa joulunakin. Hyvä ap, sano kälylle, ettei tarvitse näkyä teillä jouluna.

Juuri sitä että ei ole mitään sääntöjä miten saa olla. Ei tarvitse istua pöydässä jos ei halua.

Vierailija
312/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veli on karatemestari ja vaimo joghy. Molemmat harrastaa newageilua sekä luomua.

Veli on kimpaantunut jo pari kertaa pyhinä, kun alkoholia on tarjottu. Molemmat papattivat kuinka epäterveellistä alkoholi on ja ei olisi meistä uskoneet. Veli sitten kippasi viinat kirjaimellisesti hankeen ja piti kovaäänisen puhuttelun...

Meillä vietetäänkin alkohoolin maistelut jouluna erikseen.

Vierailija
313/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin pidän siitä kun mies on ollut jossain firmaillanvietossa ja tulee puku päällä ja pikku tuiskeessa kotiin. Kestää meinaan tosi paljon kauemmin kun normaalisti. Mies kutsuu sitä puukulliksi, mutta mulle ihan sama. ihanaa kun joku salkuttaa oikein kunnolla

Jos kännisen kanssa naiminen on sinusta hyvää seksiä niin et sitä koskaan ole saanutkaan.

Vierailija
314/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljesi vaimo on väärässä. Voisi vähän avartaa käsityksiään alkoholista.

Onhan kahvi huume, liikunta on monelle pakkomielle ja mikä kellekin ja joku pärjää normaalisti näiden kaikkien kanssa.

Tipattomuuskin voi olla pakkomielle ja monelle se onkin.

Vierailija
315/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

istua anoppilassa nätisti joulupöydässä kaksi tuntia. Mutta me jotkut aloitammekin kasvatuksen heti kun lapsi syntyy. Meillä kukaan lapsista ei juokse kinkkupala kourassa pitkin olkkaria jouluna.

3-vuotiaana on liian myöhäistä huokailla enää kasvatuksen perään. Se juna meni jo.

Yrittäkää nyt edes opettaa lapsillenne sitä normaalia alkoholikulttuuria jos ette muuhun kykene. Alkoholi ei ole peikko vaan ihana nautintoaine, minkä Jumala antoi meille ihmisille seksin lisäksi tuomaan iloa elämään ja synkkään kurjuuteen.

Raamatusta löytyy monia kohtia, missä ylistetään viinin iloja, samoin kuin seksin.

Ja lopetamme ruokailun klo 18.00. Mitä kummallista siinä on. Sinä aikana ehtii ihan hyvin ottaa 6-7 annosta alkoholia ja se ei mene päähän kun syö koko ajan tukevasti. Toki on näitä wt-perheitä, missä vetaistaan telkkarin ääressä jouluateria ja hörmitään kossupaukut naamaan ja keskarit jälkkäriksi. Mutta joissain perheissä osataan nauttia joulusta ja meillä lapset on kasvatettu sivistyneesti ja osaavat nauttia sen 4 tuntia joulupöydän herkuista keskustelleen aikuisten kanssa.

Miten mä saan mun 3v istumaan 4h keskustellen aikuisten kanssa ruokapöydässä? Kun teillä osataan nauttia joulusta ja lapset on sivistyneitä niin jaa toki osaamistasi.

Olet surkeasti myöhässä, jos nyt haaveilet alkavasi opettaa kolmevuotiasta käytöstavoille.

Niiden sivistyneiden tapojen juurrutus lähtee liikkeelle heti sen käärön putkahdettua ihmisten ilmoille. Näin se käy ihan huomaamatta ja luonnostaan ilman, että siitä tarvitsee tehdä erikseen mitään numeroa. Jämäkkyyttä ja peräänantamattomuutta se kylää vaatii; eikä siinä silloin saa lipsua sen paremmin isä kuin äitikään.

Vierailija
316/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä myös se pelkästään vähän hiprakassa oleva aikuinen voi aivan hyvin olla tuon ikäisen lapsen mielestä pelottava. Varsinkin jos on joskus nähnyt mihin se hiprakka edetessään johtaa. Ja ymmärrän hyvin että ei halua että lastensa tarvitsee nähdä ketään edes hiprakassa. Kyllä se on lasten suojelua. Ketjua lukiessani huomasin että oma lapseni on 5 vuotias ja hän ei edes tiedä mitä on alkoholi tai mitä tapahtuu kun sitä juodaan. Hän ei edes tiedä että on olemassa juomaa jota aikuiset saavat juoda mutta lapset eivät! Hän ei ole koskaan missään ollut tekemisissä alkoholia juoneiden ihmisten kanssa ja nyt kun rupesin miettimään tätä ja omaa lapsuuttani niin olen todella tyytyväinen että olen saanut suojeltua lastani siltä. Minä nimittäin kyllä tiesin tuossa iässä mitä on alkoholi ja mitä tapahtuu kun sitä juodaan. Ja pelkäsin jo sitä hiprakkaakin, vaikkei se läheskään aina johtanut mihinkään örveltämiseen. Lasta voi pelottaa ja inhottaa se vähempikin, vaikkei örvellykseksi menisikään. Ja itse en ole eläissäni juonut alkoholia ikinä. Mutta mitä tulee siihen voiko käly päättää ap:n tarjoiluista niin ei tietenkään. En ymmärrä mikä ongelma tässä edes on? Käly olisi toivonut että alkoholia ei nautittaisi kun on lapsia paikalla, se ei käynyt ap:lle, käly ilmoitti etteivät tule. Pyydä ap veljesi perhe käymään jou toinen päivä jolloin ette käytä alkoholia, eihän tuossa muuta voi tehdä. Mielestäni kummankaan, ap:n tai kälyn ei tarvitse tässä joustaa, molemmilla on ihan hyvät perustelut omalle kannalleen, ap:llakin, mutta totuus on ettei hänen joulunviettotapansa sovi lapsiperheelle. Ei sille mitään voi, turha kehittää riitaa, tai suuttua, kummankaan, ap:n tai kälyn.

lapsia sinunlaisiltasi pumpulissa kasvattajilta. Tuollaisella asenteella suorastaan kerjätään ikävyyksiä.

Kaikki kielletty ja salaperäinen on kiehtonut ihmistä halki aikakausien.

Älä sitten hämmästy, kun lapsesi kymmenen vuoden päästä tuodaa kantokunnossa kotiin.

Vierailija
317/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

syödä pitkän kaavan mukaisia jouluillallisia suvun ja perheen kesken! Ja kyllä muistan noita jouluja lapsuudestani suurella lämmöllä, eikä sieltä mitään traumoja vanhempien viininjuonnista tai kahvin kanssa nautituista konjakeista ole jäänyt. Vanhempani kun eivät olleet, eivätkä vieläkään ole alkoholisteja, kuten ei kukaan muukaan lähisukumme jäsenistä.

Meillä suunnitellaan joulumenyä ainakin kuukausi etukäteen, ja nyt jo kouluikäiset lapsemme auttavat kokkaamisessa yms. mielellään. Se kun kuuluu jouluun! Hyvä ruoka maistuu kaikille - lapset kun ovat oppineet syömään muutakin kuin muusia ja nakkeja. Eikä siellä juhlapöydässä pönötetä, vaan kaikilla on hauskaa. Lapset toki saavat tarvittaessa poistua leikkimään tai pelailemaan, ja hauskaa heillä todellakin on.

Täh? Miten perusteellisen kartoituksen olet suomalaisperheistä muka tehnyt?

Kyllä meidän suvun jouluissa on aina istuttu pidemmän kaavan mukaan. Muistan omasta lapsuudesta, että välillä pylly puutui, mutta ennen ruokaa sai avata yhden paketin, ja sitten kun pyysi nätisti, niin välillä sai käydä leikkimässä. Yleensä se yksi paketti oli suunniteltu juuri aattoiltaa varten. Vasta kun oli syöty, niin sitten siirryttiin kuusen ääreen availemaan muita paketteja. Kyllä kaikilla aikuisilla joku lasi oli kädessä, mutta en muista koskaan että se olisi meidän menoa haitannut. Ei, minulla ei ole omia lapsia ja tuskin tuleekaan. Se ei tarkoita etten lapsista pitäisi, mutta eri paikoissa on eri säännöt. Minun kotonani (joka on siis minun, ei mieheni) lapsilta vaaditaan hivenen skarpimpaa käytöstä kuin varmaan arkisin kotona. Varsinkin juhlapöydässä, jossa skideilläkin on rusetit, miehillä puvut ja solmiot.

Emme me sinusta mörköä tee, mutta jos tämä ei ole provo, niin varmaan ymmärrät useimpien suomalaisten LAPSIperheiden viettävän jouluaattoa aivan toiseen tapaan. Odotetaan pukkia, leikitään lahjoilla ym. ja hienojen pöytätapojen oppimisen ja pönötyksen aika on sitten joskun muulloin. On varmaan aivan viisas ratkaisu, ettei sinulle tule lapsia. Varsinkin niiden lasten ja mahdollisten miniöidesi kannalta ... viittaan lukuisiin anoppiketjuihin.

En ole ap, mutta kyllä meilläkin on aina kuulunut tietty juhlavuus joulunviettoon. Ihan omallakin perheellä juhlittaessa pannaan hyvät vaatteet ylle, syödään pitkään ja hartaasti ja vähän eksoottisemmin kuin pelkkää rosollia ja pernalooraa... Pannaan hopeat ja kristallit pöytään, juodaan ruokaviiniä. Lapset juovat maitoa tai vissyä jalkalasista (about nelivuotiaasta asti). Ei se ole mitenkään SÄÄNTÖ tai enemmistötapa, että pitää remeltää kuusen ja pirttipöydän väliä noukkimassa kinkkua nakerreltavaksi samalla, kun katsoo piirrettyä yöppärit päällä, sillee "rennosti"... Enkä tuolla kärjistyksellä tarkoita, että kaikkien pitää juhlia juhlavasti, vaan että ei ap:n tapa ole huono tai ahdistava. Lapset TYKKÄÄ siitä, että jotain juhlaa korostetaa juhlavuudella, niin ainakin meillä.

Vierailija
318/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja meillä on sellainen tiivis kaveriporukka. Maistelemme usein hyviä viinejä ja arvostelemme niitä ja makuja.

Emme koskaan juo itseämme humalaan. Osaamme nauttia hyvistä juomista sivistyneesti, emmekä koskaan kännää.

Alkoholi ei ole meille mikään peikko. Eikä myöskään lapsillemme.

Vierailija
319/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan kamalasti. Olen aivan varma, että jos isä ja äiti olisi ottaneet alkoholia, en olisi murrosiässä juonut niin paljon.

Siksi olen päättänyt, että harrastan sallivampaa kasvatusta ja meillä saa murkku viiniä joulupöydässä ja ostan itse hänelle sidukat, ettei tule kielletyn hedelmän makua ja ei tarvitse juoda itseään känniin.

että kyllä myös se pelkästään vähän hiprakassa oleva aikuinen voi aivan hyvin olla tuon ikäisen lapsen mielestä pelottava. Varsinkin jos on joskus nähnyt mihin se hiprakka edetessään johtaa. Ja ymmärrän hyvin että ei halua että lastensa tarvitsee nähdä ketään edes hiprakassa. Kyllä se on lasten suojelua. Ketjua lukiessani huomasin että oma lapseni on 5 vuotias ja hän ei edes tiedä mitä on alkoholi tai mitä tapahtuu kun sitä juodaan. Hän ei edes tiedä että on olemassa juomaa jota aikuiset saavat juoda mutta lapset eivät! Hän ei ole koskaan missään ollut tekemisissä alkoholia juoneiden ihmisten kanssa ja nyt kun rupesin miettimään tätä ja omaa lapsuuttani niin olen todella tyytyväinen että olen saanut suojeltua lastani siltä. Minä nimittäin kyllä tiesin tuossa iässä mitä on alkoholi ja mitä tapahtuu kun sitä juodaan. Ja pelkäsin jo sitä hiprakkaakin, vaikkei se läheskään aina johtanut mihinkään örveltämiseen. Lasta voi pelottaa ja inhottaa se vähempikin, vaikkei örvellykseksi menisikään. Ja itse en ole eläissäni juonut alkoholia ikinä. Mutta mitä tulee siihen voiko käly päättää ap:n tarjoiluista niin ei tietenkään. En ymmärrä mikä ongelma tässä edes on? Käly olisi toivonut että alkoholia ei nautittaisi kun on lapsia paikalla, se ei käynyt ap:lle, käly ilmoitti etteivät tule. Pyydä ap veljesi perhe käymään jou toinen päivä jolloin ette käytä alkoholia, eihän tuossa muuta voi tehdä. Mielestäni kummankaan, ap:n tai kälyn ei tarvitse tässä joustaa, molemmilla on ihan hyvät perustelut omalle kannalleen, ap:llakin, mutta totuus on ettei hänen joulunviettotapansa sovi lapsiperheelle. Ei sille mitään voi, turha kehittää riitaa, tai suuttua, kummankaan, ap:n tai kälyn.

lapsia sinunlaisiltasi pumpulissa kasvattajilta. Tuollaisella asenteella suorastaan kerjätään ikävyyksiä.

Kaikki kielletty ja salaperäinen on kiehtonut ihmistä halki aikakausien.

Älä sitten hämmästy, kun lapsesi kymmenen vuoden päästä tuodaa kantokunnossa kotiin.

Vierailija
320/490 |
20.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan kamalasti. Olen aivan varma, että jos isä ja äiti olisi ottaneet alkoholia, en olisi murrosiässä juonut niin paljon. Siksi olen päättänyt, että harrastan sallivampaa kasvatusta ja meillä saa murkku viiniä joulupöydässä ja ostan itse hänelle sidukat, ettei tule kielletyn hedelmän makua ja ei tarvitse juoda itseään känniin.

lapsia sinunlaisiltasi pumpulissa kasvattajilta. Tuollaisella asenteella suorastaan kerjätään ikävyyksiä. Kaikki kielletty ja salaperäinen on kiehtonut ihmistä halki aikakausien. Älä sitten hämmästy, kun lapsesi kymmenen vuoden päästä tuodaa kantokunnossa kotiin.

Et sä sen takia ryypännyt kun sun vanhemmat ei pyyrännyt vaan sen takia että pidät ryyppäämisestä.

Yleensä nuoret jotka hilluvat ulkona illalla ja ovat joka ilta jossain ovat juuri niitä jotka ryppäävät. Kun nuoren pitäisi opiskella ja urheilla. Ei ihme että länsimaat ovat ajaneet itsensä tuhoon. Mässytetään ruokaa niin että paisutaan läskiksi ja juodaan viinaa. Välissä vedetään tupakkaa kuin korsteeni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän