Jehovilla juhlia?
Näin joulun alla tulee mieleen, että onko jehovilla minkäänlaisia suuria koko perheen/suvun juhlia vuoden aikana? Kun eivät kerran juhli joulua eivätkä syntymäpäivä. Mites pääsiäinen, ei varmaan silloinkaan ole heillä mitään? Muslimeillakin sentään on Eid al-Fitr ja Eid al-Adha, jolloin kokoonnutaan yhteen ja syödään hyvin ja iloitaan toisten seurasta.
Jäi vaan kiinnostamaan, että järjestävätkö jehovantodistajat sitten muuten vaan tällaisia suurempia perhetapaamisia, joissa suku kokoontuu paikalle? Kauhean surullista jos eivät...
Kommentit (47)
Olen kyllä ihan kunnos todistaja. Naamiaiset ei ole meillä halloween :) vaan lapsilla on usein aiheena jokin eläin, prinsessat ja prinssit ja jotkut pojat haluaa olla ritareita. Lpasen mielikuvitusta ei missään kielletä vaan vanhemmat tulkitsevat ohjeita väärin. Lapselle on ominaista leikkiä eri roolileikkejä ja nei ei ole kiellettyjä. Tyttöni oli viimeksi naamiaisissa lääkäri ja poikani halusi olla palomies.
Jos naamiaiset otettaisiin halloweeni teeman mukaan, kuolleita juhlimalla olise raamatunoppia vastaan. Juhlissamme ei ollut yhtäkään kuollutta , noitaa, hirviötä yms. Joten elä huolehdi vaan näe rakkaus ympärillämme.
Se joka näkee tikun veljensä silmässä ei ne sitä hirttä omassa silmässä.
Olen kyllä ihan kunnos todistaja. Naamiaiset ei ole meillä halloween :) vaan lapsilla on usein aiheena jokin eläin, prinsessat ja prinssit ja jotkut pojat haluaa olla ritareita. Lpasen mielikuvitusta ei missään kielletä vaan vanhemmat tulkitsevat ohjeita väärin. Lapselle on ominaista leikkiä eri roolileikkejä ja nei ei ole kiellettyjä. Tyttöni oli viimeksi naamiaisissa lääkäri ja poikani halusi olla palomies.
Jos naamiaiset otettaisiin halloweeni teeman mukaan, kuolleita juhlimalla olise raamatunoppia vastaan. Juhlissamme ei ollut yhtäkään kuollutta , noitaa, hirviötä yms. Joten elä huolehdi vaan näe rakkaus ympärillämme.
Niin ja ei naamiaisemme ole halloweenin aikaan edes , lähelläkään.
Ei meillä ole muuta elämää kuin usko. Kyhjötämme neljän seinän sisällä jos emme ole saarnaamassa...
Ei kun oikeesti. Hääjuhlia vietämme, pääsiäisen aikoihin Jeesuksen kuolemanmuisto juhlaa jolloin kokoonumme yhteen seurakunnalle, lapsille järjestän usein prinsessa kutsuja ja pojille prinssi juttuja yms ja tämä tapahtuu useasti vuodessa. Kutsuilla ei vaan nosteta jotain lasta juhlittavaksi vaan kaikki ovat yhtä arvokkaita. Juhlissa syödään herkkuja ja leikitään. Olen useasti järjestänyt lapsille hoplop juhlia siellä tarjottavineen ruokineen ja hienosti on onnistunut heilä huomioiminen ettei juhlat ole synttärit ;)
Sukumme kokoontuu useasti vuodessa varsingin konventtien aikaan (joita on useita vuodessa) ja kyllä silloin varsingin kesäsin grillaamme yms ja nautimme toistemme seurasta .
Usein tarjoamme perheemme kanssa yöpaikan kauempaa tulleille uskonveljille ja sisarille jotka tulevat konventtiimme . Näm kerrat ovat ihania niin lasten kuin aikuisten puolesta.
Lapseni saa usein yllätyslahjoja ;) Aamulla sängyn vieressä voi olla jokaisella paketti.
Lapset suunnittelee usein isälleen kortteja joissa kertovat miten tärkeä isä on heille , omin sanoin ja kuvin.En koe että jäämme perheenä paljosta paitsi kun emme juhli maallisia juhlia jotka kirkko on ottanut omakseen muualta.
Olen jopa järjestänyt naamiaiset lapsille ;)
Kiitos tosi mielenkiintoisesta vastauksesta! Näistä asioista ei koskaan missään puhuta, jos ei satu tuntemaan ketään jehovantodistajaa (itse en siis tunne) niin on jäänyt aika epäselväksi. En ollut tuollaisista konventeista kuullutkaan, täytyypä googlata :)
Ja toki porukkaan mahtuu kaikenlaista hiihtäjää, mutta kiva oli kuulla sinun versiosi!
T:ap
Niin ja ei naamiaisemme ole halloweenin aikaan edes , lähelläkään.
Käytkö ihan oikeesti kokouksissa? Kaikki naamiaiset kiellettyjä!! Ei pelkästään Halloweenit. Myös kaikki prinsessa ja prinssi- jutut ja satuhahmot. Nyt se Vartiotorni käteen ja kokouksiin ja kentälle!! Tutki! Tutki! Ja mene puhumaan seurakuntasi vanhimmille. Etsi tästä jw. orgista tietoa!
keventääkö sana pukujuhla? mainitesemassa sivustossa on paljon tietoa. Muta kyllä sielä painoitetaan ihan tätä halloween juhlaa ;) Toivon että et ole tosissa sillä sinunlaisesi pilaavat todistajien maineen :( Annat kuvan että alämme pullossa ja lapsilta on normaalit lapsuuteen / lapsen kehitykseen kuuluvat jutut kielletty. Missään ei kielletä lasten normaaleja leikkejä ja jos pidämme "pukeutumisjuhlat" en koe että teen syntiä Jehovaa vastaan. Jos kiellän lapsiltani uskon varjolla normaalin lapsen kehitykseen liittyvän roolileikin olisin todella julma enkä antaisi lapselleni normaalia kehitysympäristöä.
Katsoin tuolta sivuilta ja kuten jo totesin on kielletty halloween, kuolleitten juhliminen ja varmasti pukeutuminen halloween tyyliin on myös raamatun vastais elikkä ihannoidaan kuolleita yms.
Mutta vanhimmat tietää toiminnasta lasten kanssa ja kukaan ei ole minua ojentanut ;)
olette? Teen tästä Beteliin raportin. Olen nimittäin kierrosvalvojan sijainen K.K.
Et mikään kunnon todistaja kyllä ole. Vartiotornissa on kielletty naamiaiset. :( Surullista että jotkut eivät noudata Seuramme ohjausta!