Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joille vaikeaa alkoholin vähentäminen?

Vierailija
05.01.2013 |

Tai ei ainakaan onnistunut etten joisi tämän tammikuun aikana riskirajoihin asti. Eilen meni 9 annosta.

Tänään ei mene yhtään. Toivon että pystyn ensi viikolla juomaan perjantaina tai lauantaina maksimissaan viisi annosta.

Haluaisin kuitenkin elää terveenä joten aion todella tänä vuonna yrittää. Olen suurkuluttanut vuosia. Raskaudet ja imetykset tehneet katkoa.

Arkisin on välillä aivan helppoa olla juomatta mutta jokin viikonloppuna saa minut aina juomaan. Tiedostan syitä, tiedostan millä juomista voisi korvata mutta haastavaa on.

Lähinnä kiinnostaa vertaistuki. Huutelijoille jo etukäteen että joojoo en ansaitse lapsia ja menen AA:han ja annan lapset huostaan vaikken olisi heitä alumperin saanut edes hankkia.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritin itselleni luvata vähentää, en lopettaa. Vaikeaa! Mulla ei ole lapsia, joten rikon vain itseäni :(

Vierailija
2/6 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokonaan tipatonta. Olen juonut jo pitkään kaksi kertaa viikossa, 7-8 annosta kerralla. Pitkään olen halunnut vähentää, mutta aina sama juttu; juon kuitenkin. Nyt tämä yleinen tipaton tammikuu oli hyvä tilaisuus itselläkin jättää alkoholi kokonaan, normaalisti olisin tällä viikolla jo kerran juonut ja joisin tänäänkin, mutta tällä kertaan en ole juonut yhtään :)

Minulla ei toimi tuo vähentäminen.. Pakko olla juomatta kokonaan. Joten nyt katson ainakin tammikuun, pyrin jatkamaan senkin jälkeen juomattomuutta niin pitkään kuin mahdollista. Vaikka myönnän kyllä että tiukkaa tekee jo nyt :/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopettaa kokonaan. Ei tarvitse enää miettiä koko juomista, laskea annoksia, katua ja päättää aina uudestaan ja uudestaan. Muutaman kuukauden päästä on jo niin tottunut olemaan ilman että ihmettelee miksi kukaan ylipäänsä viitsii juoda.

Olen raitis alkoholisti.

Vierailija
4/6 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa järkevä vaihtoehto sinulle, on olla ikinä enää koskematta alkoholiin.

Sinä teet päätöksen.

Selityksiä en kuuntele.

Vierailija
5/6 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopettaa kokonaan. Ei tarvitse enää miettiä koko juomista, laskea annoksia, katua ja päättää aina uudestaan ja uudestaan. Muutaman kuukauden päästä on jo niin tottunut olemaan ilman että ihmettelee miksi kukaan ylipäänsä viitsii juoda.

Olen raitis alkoholisti.

Olen minäkin ollut yli vuoden juomatta (raskaana + imetysaika), ap:kin kertoi juomisen olleen katkolla raskauksien aikana, mutta niin sitä vaan on alettu juomaan uudestaan. Eli ei se muutaman kuukauden juomattomuus vielä tee asiasta helppoa..

Omalla kohdalla olikin helppoa olla juomatta raskaana, kun oli SYY siihen. Ja ehkä taka-alalla myös ajatus siitä että saan vielä juoda kunhan imetys on lopetettu eli samaan aikaan vaikka oli juomatta niin jo lupaili itselleen että sen aika tulee vielä.

Nyt on vaikeampaa kun pitäisi olla juomatta minun itseni takia..

t. 3

Vierailija
6/6 |
05.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa järkevä vaihtoehto sinulle, on olla ikinä enää koskematta alkoholiin.

Sinä teet päätöksen.

Selityksiä en kuuntele.

Minä olen kohtuullistanut juomista omin voimin. Edelleenkin joudun ajattelemaan asiaa ja suunnittelemaan juomiseni tarkemmin kuin perusjamppa mutta en enää suurkuluta ja pidän tipattomia viikkoja. Alkoholinkäyttöni on siis normaalia vaikka olen ollut vuosia tätä ennen suurkuluttaja.