Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin hieman pettynyt joulupuukeräyksestä saamaamme lahjaan :(

Vierailija
18.12.2012 |

Nuorimmainen sai ihan kivan ja varmasti mieleisen lahjan. Mutta teini sai itsekudotut villasukat ja kaulahuivin, sukat liian pienet.

Kaulahuiveja on jo riittämiin, niitä kun ei tarvitse joka vuosi ostaa isompaa kokoa.

Eipä varmaankaan saisi valittaa ilmaisista lahjoista, mutta en voi harmitukselle mitään ja pakko avautua.

Kommentit (192)

Vierailija
81/192 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska meillä ei tosiaan käyttöä ole sille, ajattelin että sen saa sitten joku jolle sopii paremmin.

Ja sainkin tilalle 20e ostokortin, millä saan hakea itse sopivan lahjan pojalle.

En todellakaan odottanut mitään tilalle.

Mutta nyt saa poikakin mieluisen lahjan ja toivottavsti villasukatkin löytävät sopivan omistajan :)

Ap

Vierailija
82/192 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sait teinille tilalle jotain mieluisaa :)

Mulla on kolme teiniä ja kaksi pientä. On se teinien maailma kovaa kun pitää olla kaikennäköistä että tulee hyväksytyksi kavereiden keskuudessa. Itse aion ensi vuonna osallistua ja hankkia juurikin teinille lahjakortin tai leffalippuja. Onko summalla muuten ylärajaa millä voi osallistua per henkilö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/192 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paketin Joulupuukeräyksen kautta. Lahjana oli suklaalevy ja itsekudottu slipoveri ja kaulaliina. Harmitti tosi paljon, kun slipoveri oli heti alkujaan liian pieni, poika kun oli/on ikäistään isomman kokoinen. Kauliina on vieläkin kovassa käytössä, jopa sisällä =)

Vierailija
84/192 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos leffalippu tarttee olla. :(

Sehän on hyväntekeväisyyttä: pointti että lapsi saa kun ei vanhemmalla ole rahaa siihen. Mikä juttu se on että aletaan vaatia tyyriitä lahjoja. OSTA ITSE!

Vierailija
85/192 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puman pipo ja suklaalevy. Äääh... :/

Vierailija
86/192 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villasukkia saa hyviä eurolla kirppikseltä. Ei kenenkään jalat palele köyhyyden vuoksi, eikä teinipoikaa ilahduta villasukka-almut.

Vierailija
87/192 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai leffalippu kallis? Olen tuo aiemmin kirjoittanut 8 ja itse ostaisin sellaisen lippuvihon ja popcornit päälle tai 50e lahjakortin! Hyväntekeväisyyden tarkoitus on ilahduttaa! Kaikilla ei ole asiat hyvin.

Vierailija
88/192 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä noi villasukat ja kaulahuivi on suunnilleen saman hintaiset.

Vierailija
89/192 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän lukee julisteessa, että lahjan oltava uusi, itse tehty tai ostettu. Kuka tuollaiseen keräykseen pääasiassa osallistuu? Mummot. Mitä mummot osaa itse tehdä? Kutoa sukkia.

Ja kun omat lapset ja lapsenlapset aina ilahtuu mummon kutomista sukista - ja mummo itsekin lapsena sai pääasiassa ehkä ne sukat, suklaalevyn ja yhden kirjan jouluna - hän luulee, että joku teini niistä ilahtuu. Kun mummo ei tajua, että lahjan tarkoitus ei ole vain se, että saa lahjan vaan se, että saa jotain materiaa, jolla voi päteä toisille.

Tämä pitäisi mielestäni tehdä noissa keräyksissä selväksi. Että älkää tuoko niitä säälittäviä sukkia ja jotain akuankan taskukirjoja ja axe-pakkauksia. Vaan Iphoneja ja luksustoppatakkeja!

Itse olen aina ajatellut, että sillä vähävaraisella perheellä varmaan on rahaa just vaatteisiin ja tuollaiseen pieneen, kuten joku akkarin taskukirja ja saippua. Ja sen lahjan pitäisi olla kunnollinen = kallis.

Mutta aika harva tuollaisiin osallistuja voi antaa 50 euron arvoisia lahjoja. Ja on todella vaikea tietää, mitä joku teini haluaa. Ja minusta, kun puussa on 16-vuotiaiden lappuja, niin sen ikäinen korsto kyllä jo tajuaa, jos ei ole rahaa lahjoihin ja voi tienata itse rahat leffalippuunsa ja osallistua koko perheen elättämiseen.

Joku 12-vuotias ei tilannetta vielä tajua ja hänenikäiselleen mielellään ostan lahjan.

Tänä vuonna tosin osallistuin seurakunnan lahja lapselle-keräykseen. Se on järkevämpi, kun ostetaan tietylle lapselle tietty, toivottu, mieleinen lahja. Ostin tänä vuonna kaksi 50 euron lahjaa ja ihanat olivat toiveet, ne oli kiva lahjoittaa!

Vierailija
90/192 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo Puman pipo ja suklaa mielestäni :)

t.8

Vierailija
91/192 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin muutama euro.

Vierailija
92/192 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on hyväntekeväisyyttä: pointti että lapsi saa kun ei vanhemmalla ole rahaa siihen. Mikä juttu se on että aletaan vaatia tyyriitä lahjoja. OSTA ITSE!

Ja tuon keräyksen tarkoitushan on, että ihmiset joilla on VARAA, niin lahjoittavat vähävaraisemmille perheille. Ja varmasti monellakin olisi varaa laittaa se 10e leffalippu.

Ymmärrän ap:n harmituksen, ei meidänkään lapset hyppisi innosta, jos lahjapaketista tulisi villasukat (ja vielä liika pienet) ja sisarus saisi jonkin kivan lelun.

Vierailija
93/192 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät olleet lahjapaketissa vaan pussissa, että saa itse paketoida.

Odotin jotain teinille (poika) mieluista lahjaa, mitä täältäkin on saanut lukea, paljon ovat av-mammat vieneet keräykseen kivoja lahjoja.

Esim. vaikka leffalippu olisi ollut kiva.

No eipä se ole vieraiden asia lasteni lahjoja hankkia, mutta nyt ollaan oltu pitkään todella tiukilla,siitä en sen enempää tässä mainitse.

Lähinnä ihmetyttää tuo vaatteiden lahjoitus tuohon keräykseen, koska koskaan ei voi tietää onko ne sopivia lahjan saajalle. Villasukat olivat noin kokoa 34, pojan koko on 40.

Ap

niin ei tarvitse valittaa lahjoista

Vierailija
94/192 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitetaan, kun ILMAISET lahjat eivät kelpaa.

Miten mukavaa, että tuonlaisia ihmisiä saadaan tässä maassa verovaroin tukea.

Toivottavasti ap:lla on nyt hyvä joulumieli.

Vierailija
95/192 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sait teinille tilalle jotain mieluisaa :)

Mulla on kolme teiniä ja kaksi pientä. On se teinien maailma kovaa kun pitää olla kaikennäköistä että tulee hyväksytyksi kavereiden keskuudessa. Itse aion ensi vuonna osallistua ja hankkia juurikin teinille lahjakortin tai leffalippuja. Onko summalla muuten ylärajaa millä voi osallistua per henkilö?

kyllä meidän teineillä on sellaset kaverit jotka hyväksyvät toisensa sellaisina kuin ovat. Toisilla on rahaa, toisilla ei.

Vierailija
96/192 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitetaan, kun ILMAISET lahjat eivät kelpaa.

Miten mukavaa, että tuonlaisia ihmisiä saadaan tässä maassa verovaroin tukea.

Toivottavasti ap:lla on nyt hyvä joulumieli.

käytätkö itse sellaisia?

Vierailija
97/192 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pariltakin ihmiseltä kuullut että laittaa käytettyä tavaraa, esim. lasten joltain iältä jääneitä lastenkirjoja tai vaatteita niihin paketteihin. Järkeillen että eihän kirja lukemisesta ole kulunut ja kun ne vaatteet on ihan uudenveroisia...

Vierailija
98/192 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaaja 20: Oletpas törkeä.

Liian pienet villasukat tuskin ilahduttaa ketään vai?

Vierailija
99/192 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hankitaan asiallisia kivoja lahjoja eikä laiteta jotain mitä on jäänyt itselle tarpeettomaksi.

Eihän ole mitään järkeä laittaa numeron 34 sukkia teinille. Eihän ne sovi kenellekkään sen ikäiselle.

Ei avustaminen saa olla sitä että laittaa jotain itselle turhaa romua, jota ei halua heittää pois jostain ihme syystä. Pitää sen olla asiallista tavaraa ja sopivaa ennenkaikkea.

Vierailija
100/192 |
18.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetteleekö joku oikeasti, että arvostellaan sitä, että ILMAISIA lahjoja haukutaan??

Toistan: MIKÄ TÄTÄ MAATA VAIVAA?? MIKÄ TEITÄ VAIVAA??

t. nro 20