Millainen ei juo jouluna?
Kommentit (80)
n21
On niin mustavalkoinen ajatusmaailma aina täällä.
Jos joku ottaa sen muutaman lasillisen jouluaterialla sitä viiniä niin se niin monesti mielletään kännäämiseksi.Itse otan jouluna sen muutaman lasillisen.
En hae humalaa. En hyväksy kännejä jouluna lasten läsnäollessa.Ymmärrän ja hyväksyn myös sen, että joku toinen ei nauti lainkaan alkholia jouluna saati muulloin.
Enhän mä pyydä ketään perustelemaan omaa juomistaan, ei haittaa mua :) Itse kun olen tosiaan törmännyt enemmän tuohon, mitä joku yllä jo sanoikin, että pitäisi kertoa miksi EI juo. Itse olen oikeasti joutunut keksimään vaikka mitä antibioottikuureja että olisi "hyväksyttävää" olla juomatta.
juoda aattona tippaakaan ja ei siis juo edes sitä viiniä. Ei se lasiin kyllä sylje, tykätään viineistä ym. mutta tää on vain hänen lapsuudenkodissaan ollut juttu ja kun kerran niin haluaa, niin mikäs siinä. Punaviiniä meillä on kuitenkin aina joulupöydässä, se ottaa joka haluaa. Mitään kännejä ei ole kenenkään tarkoitus ottaa vaan ihan ruoan kanssa viiniä. Tapaninpäivänä yleensä sitten lähdetään ulos syömään kaveriporukan kanssa ja saatetaan käydä baarissakin. samalla näkee vanhoja lapsuudenkavereita, kun suuri osa tulee jouluksi kotipaikkakunnalleen. Meni vähän ohi aiheen ;)
Olen absolutisti, enkä ota koskaan pisaraakaan alkoholia, jos vain voin sen välttää.
Jotenkin siihen juhlaan ei ole koskaan liittynyt alkoholi, vaikka muuten ihan railakasta opiskelijaelämää olenkin viettänyt.
antaa lapselleen raittiin joulun.
Joka juo, vihaa lastaan ja tuhoaa tämän tulevaisuuden viinanhuuruisilla muistoilla lapsuuden jouluista. Itkettää, lapsiparat.
Minulla ei vielä ole lapsia, mutta en silti näe mitään syytä Miksi joisin jouluna. Uusi vuosi on ihan nurkilla, silloin voi mennä kaverien kanssa rellestämään, jos jaksaa. Jouluna nähdään omia sukulaisia, sekä miehen. Onneksi alkoholisti-isäni on kuollut jo aikaa sitten. Ei tarvitse katsella kenenkään örinöitä, eikä pelätä mitä tapahtuu. Kipeitä arpia löytyy sielusta...
Nekin kerran niin, etteivät lapset ole paikalla. Jouluna en todellakaan juo.
Olen ikäisekseni hyvin säilynyt, akateeminen, rakastava äiti, hyvä kokki ja leipuri... Ainakin oma mieheni pitää minua lottovoittona.
Minulla ei vielä ole lapsia, mutta en silti näe mitään syytä Miksi joisin jouluna. Uusi vuosi on ihan nurkilla, silloin voi mennä kaverien kanssa rellestämään, jos jaksaa. Jouluna nähdään omia sukulaisia, sekä miehen. Onneksi alkoholisti-isäni on kuollut jo aikaa sitten. Ei tarvitse katsella kenenkään örinöitä, eikä pelätä mitä tapahtuu. Kipeitä arpia löytyy sielusta...
pitää vetää perseet? Todella surullista.
T. toinen alkoholistin lapsi.
itsekeskeinen ja viinanhimoinen ihminen, joka ei pysty kontrolloimaan itseään.
Vedetään nyt toiseen suuntaan överiksi. :D
ja on ikäviä muistoja joulusta kun isä örvelsi kännissä. Siitä huolimatta mulla on ihan terve suhde alkoholiin, eikä se ole mulle peikko jouluna sen enempää kuin muulloinkaan. Ihan hyvällä omallatunnolla otetaan viiniä jouluruoan kanssa. Humalahakuisesti ei koskaan kotona juoda, ehkä pari kertaa vuodessa kun käydään ulkona baarissa.
..muuta kuin kotikaljaa. Nykyisin mies ja täysi-ikäinen lapsi juovat ruoan yhteydessä vähän punaviiniä. Ja siinä se on. Meille joulu ei ole ryyppyjula. Ei tosin myöskään arki.
n21
On niin mustavalkoinen ajatusmaailma aina täällä.
Jos joku ottaa sen muutaman lasillisen jouluaterialla sitä viiniä niin se niin monesti mielletään kännäämiseksi.Itse otan jouluna sen muutaman lasillisen.
En hae humalaa. En hyväksy kännejä jouluna lasten läsnäollessa.Ymmärrän ja hyväksyn myös sen, että joku toinen ei nauti lainkaan alkholia jouluna saati muulloin.
Enhän mä pyydä ketään perustelemaan omaa juomistaan, ei haittaa mua :) Itse kun olen tosiaan törmännyt enemmän tuohon, mitä joku yllä jo sanoikin, että pitäisi kertoa miksi EI juo. Itse olen oikeasti joutunut keksimään vaikka mitä antibioottikuureja että olisi "hyväksyttävää" olla juomatta.
Jos he eivät hyväksy sitä että et juo niin jätä heidät. Miksi ihmiset mielistelevät toisia? Sillä ole mitään merkitystä mitä mieltä toiset ovat
enkä ole koskaan jouluna juonut. Lapsuuden perheessämme alkoholi ei kuulunut jouluun mitenkään. Eipä se kyllä kuulunut oikein muihinkaan perhekuvioihin. Itselleni tuli milteipä shokkina aikuisena se, että monissa perheissä juodaan nimenomaan jouluna, ja lapset saavat oikeasti pelätä sitä rellestystä. Ei ihan oikeasti ollut tullut mieleenkään, että niinkin voi tapahtua ja että se on jopa tosi yleistä.
Nykyään miehen perheessä jouluna juodaan viiniä ruuan kanssa ja ehkä likööriä tms. maistellaan illan mittaan. Paitsi minä en juo ollenkaan, koska tapanani ei ole yleensäkään "tissutella". Tätä pientä lipitystä en katso pahalla, kun kännissä ei kukaan kuitenkaan ole. Itse en vain ole siihen tottunut.
mä tuon kyllä ilman mitään keksittyjä selityksiä esiin että en juo ja miksi en juo.
En ku koska alkoholi maistuu vain helvetin pahalta mun suussa jopa alkuholilla maustetut jälkiruuat ovat oikeasti pahoja. Mutta samoin en tykkää kahvistakaan enkä kahvisita jälkiruuista.
Vastaukseksi ap:lle: Koska mulla ei ole yksinkertaisesti viinan- ja kahvinhimo geenejä laisinkaan niin siksi en juo jouluna enkä muulloinkaan.
Millainen? No vaikka tällainen kuin minä ja mieheni. Alkoholi ei kuulu meillä jouluun, korkeintaan yksi hiukan terästetty glögi saunan jälkeen kun lapset ovat nukkumassa.
Meillä alkoholi ei ole koskaan kuulunut jouluun, enkä ymmärrä miten se on joissakinh perheissä niin keskeisessä osassa. Surullista :/
että jouluna ei juoda alkoholia. En muutenkaan juo itseäni humalaan, mutta joulu on lasten juhla, enkä alkoholiia silloin tarjoa!!
lapsuudenperheessä ei - eikä nykyään omassa perheessäkään mihinkään juhlaan liitetty alkoholia osaksi. Ei juotu jouluna, ei uutena vuotena, ei pääsiäisenä eikä juhannuksena, ei häissä, ristiäisissä eikä hautajaisissa. Nykyään yhteiseen suvun joulupöytään joku voi tuoda viinipullon ja siitä voi ruuan kanssa ottaa, yleensä ei mene edes koko yhtä pullollista 15 ihmisen seurueessa. Kaikki kulkevat autolla ja ovat myös ajokunnossa, joulujuhlan jälkeenkin. Ei kukaan aikuisista kuitenkaan mikään täysin tipaton absolutisti ole mutta alkoholin juominen ei kuulu siihen yleiseen juhlaan osana mitenkään, lasin punaviiniä voi ottaa esim. aikuiset keskenään illalla juustojen kanssa tai iltateekupilliseen voi joskus lorauttaa pikkutilkan konjakkia tai rommia aromiksi. Kesäiltana grillatessa voi ottaa oluen grilliruuan painikkeeksi, itse jätän senkin väliin, koska en pidä oluesta lainkaan, kivennäisvesi paljon parempaa. Saunan jälkeen voi isäntä juoda yhden oluen, ei kyllä usein sitäkään nykyään, koska on turhia kaloreita täynnä ja hidastaa kuntoiluprojektia...
Alkoholi on makunautintoa varten, ei humaltumista varten. Itse en koskaan ole ollut humalassa, mieskään ei montaa kertaa eikä meidän yhdessäolon aikana koskaan näkyvästi (on oltu yhdessä 15 vuotta...).
Millainen ei juo jouluna? Tekopyhä
Millaista ihmistä häiritsee toisten juomattomuus... ja miksi?
siis tyyliin kännääminen. Viini ruuan kanssa tai useimmiten joku joulusiideri. Illemmalla lasillinen glögiä. Minulle joulu on aina ollut lasten juhla ja jotain ihan muuta kuin kännijuhla kuten nämä muut juhannukset ym.
mutta vastaan silti :)
Ennen kuin lapsia tuli perheeseen, niin kyllähän joulun pyhät olivat melko kosteita. Mutta nykyään annan mielummin lapsille mukavan ja selvän joulun. Lasi tai pari voi illan mittaan mennä syömisen ohella, mutta mitään humalajuomista en harrasta. Niin moneen kertaan on nähty kun appiukolta lähtee viina lapasista ja kuinka lapset silloin pelkäävät häntä. Ei siis käyttäydy väkivaltaisesti tms., mutta on niin erilainen kuin normaalisti, että muksut pelkäävät häntä.
Nykyään ryyppääminen tapahtuu muissa kekkereissä, missä lapsia ei ole.