Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö kukaan vietä joulupyhiä ihan vaan ydinperheen kesken?

Vierailija
12.12.2012 |

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa käytiin miehen vanhemmilla. Sitten miehen suku tuli meille. Onneksi miehen sisarukset perustivat omat perheet ja alkoivat viettää joulut omissaan.

Minun vanhemmat ovat olleet onneksi itsenäisiä ja ovat omat joulunsa halunneet viettää omillaan matkoilla. Ovat myös lasten silmien tuikkeesta nauttineet vuoden varrella niin paljon, etteivät halua meille nukkumaan patjoille tai meitä sinne nukkumaan olohuoneen nurkkaan patjoille.

Viimeiset 12 vuotta on vietetty oman perheen kesken ja nautin kun saan niiden pyhien aikana olla ja levätä. Pyhät on äkkiä ohi ja minulla ainakaan ei ole mitään joululomaa, vaan on heti arkena mentävä töihin. Ehdimme käydä sukulaisissa kylässä vuoden aikana niin paljon, että joulun nautimme keskenämme.

Vierailija
22/24 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niin nytkin.

Aattona on monesti vielä töitä ja muita menoja, mutta

JOULU vietetään aina omalla porukalla,

aaton iltapäivästä tapanin aamuun meille ei vieraita huolita eikä itse kyläillä.

Ihana puuhastella kellosta välittämättä. Tehdään mitä huvittaa(ulkoilua, saunomista, pelailua, lukemista) ja syödään yhdessä pitkään ja hartaasti leppoisan tunnelman vallitessa.

Tänä jouluna meillä on kuusi lasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt aina viettää perinteisen joulun, eli ihan omassa kodissani, missä se sitten milloinkin on sattunut olemaan. Ihan aina ei ole onnistunut... mutta se on taas eri juttu.

Me emme hyppää edes aattona tai tapanina kenenkään vieraina, kun ei ole enää sellaisia isovanhempia. Eikä käy sellaisia jouluvieraitakaan, joilla olisi mitään vaikutusta joulunviettoomme. Toivon sen sujuvan mahdollisimman hyvin perinteiseen tapaan niin kuin lapsuudessani: rauhallisesti ja vaatimattomasti ilman turhaa hössötystä.

Vierailija
24/24 |
13.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat loukkaantuivat tästä erittäin paljon. En käsitä miksi, on kai meilläkin oikeus viettää joulu niinkuin me haluamme.

Haluaisin AINA viettää joulua oman ydinperheen kesken. Vaan tuskin onnistuu enää ikinä......

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä