10 kk ikäinen vauva erotetaan äidistään!!! OTETAAN HUOSTAAN!!!
https://www.facebook.com/events/175624899247288/175686819241096
OSALLISTU TAPAHTUMAAN KLIKKAAMALLA LINKKIÄ!
Tässä lihaa ja verta oleva esimerkki mitä tarkoittaa LAITON HUOSTAANOTTO, jota ollaan toteuttamassa vielä näin joulun alla: 11 kk:n
ikäinen lapsi ja yksinhuoltajaäiti erotetaan toisistaan 17.12.!
Porilaiselta yh-äidiltä Kirsi Viitaselta ollaan viemässä tämän vuoden tammikuussa syntynyttä Lauri-poikaa pois 17.12 eli juuri ennen joulua!
Tätä pienperhettä on pidetty Pihla-nimisessä porilaisessa lastenkodissa kameroiden ja työntekijöiden silmien alla viime tammikuusta lähtien.
Äiti ja vauva vietiin tämän vuoden tammikuussa suoraan synnytyslaitokselta lastenkotiin, joka on tarkoitettu 7-18 - vuotiaita varten (eli lastenkodilla ei ole edes valmiuksia ottaa vastaan vastasyntyneitä!). Koko tämän ajan Porin lastensuojelu on lastenkodin henkilökunnan ja valvontakameroiden voimin etsinyt ja keksinyt "huolenaiheita" millä saada tämä vastasyntynyt huostaan. Ja "syitä" on "löydetty": ensimmäinen syy oli se, että äidillä ei ole rahaa, sitten syy oli se, että tämä Lauri-poika olisi kehitysvammainen, sitten sen takia, että äiti olisi kehitysvammainen. Lastensuojelu pakotti äidin luopumaan asunnosta - ja tästä saatiin uusi syy huostaanottoon: äiti on asunnoton!
Äidin ja pikkulapsen oleskelua on rajoitettu koko ajan enemmän: tällä hetkellä äiti ei pääse 10 kk:n ikäisen Laurin kanssa ulos lainkaan, ei edes valvotusti. Eli alle vuoden ikäinen lapsi joutuu olemaan koko ajan sisällä.
Porin lastensuojelu teki Laurista huostapäätöksen 21.11.2012. Äiti menee pienokaisensa kanssa ns. tutustumaan sijoituskotiin 10.12.2012. Äiti on pyytänyt ja rukoillut, että Lauria ei vietäisi häneltä ainakaan ennen joulua. Lastensuojelu on kuitenkin päättänyt sijoittaa Lauri-pojan vieraiden huostaan juuri ENNEN JOULUA 17.12.2012! Eli äiti joutuu viettämään joulunsa yksin ja alle yksivuotias Lauri, joka on koko tähänastisen elämänsä elänyt vain äitinsä (ja, no, myös valvontakameroiden) kanssa, viettää ensimmäisen joulunsa ilman turvallista omaa äitiä!
Äiti ei ole alkoholisti, ei nisti, ei mielenterveysongelmainen (mutta kohta kyllä on, kun näin kohdellaan). Ja Lauri on aivan ihana vauva!
Tämä lapsen sijoittaminen on saatava estettyä ja näin vastuuttomasti ja ammattitaidottomasti toimiva virkavalta vastuuseen siitä mitä he tekevät puolustuskyvyttömälle pienperheelle! LAURILLA ON OIKEUS -VALVONTAKAMEROILLAKIN TODISTETTUUN - HYVÄÄN JA TURVALLISEEN ÄITIINSÄ!
JAA ETEENPÄIN - SAMALLA TEET JOULUN SANOMAN TODEKSI NIIN ITSELLESI KUIN MYÖS ÄIDILLE JA PIKKUPOJALLE! :)
Kommentit (157)
Pakkosterilointi ei olisi ollenkaan huono asia. Tuokin lapsi joutuu ikänsä olemaan kyvyttömän äidin nukkena ja terapeuttina.
silloin ainakin toimittiin niin ettei lasta anneta sukulaisille jos on epäilys ja vaara et äiti/isä kaappaa lapsen ja/tai kiristää, pakottaa, syyllistäen puhuu sukulaisen antamaan lapsen sosiaaliviranomaisten tietämättä.
Moni mummo on ihan voimaton aikuisten pähdeongelmaisten lastensa kanssa joten ei sellaiselle voi pientä lapsenlasta antaa sijoitukseen.
Tässäkin tapauksessa tämän Laurin isä on vapautumassa vankilasta ja varmasti puhuu Kirsin takas piireihin.
äidin ja lapsen edunmukaista. Äitiyttä pitää tukea, koska tällä äidillä on selvästi suuri halukkuus äitiyteen. Myös heikkolahjaisempi voi olla hyvä äiti. Eikä äidin kehitysvamma voi olla suuri, kun hän osaa näinkin hyvin kirjoittaa. Tännekin kirjoittaa ns. normaaleja äitejä, joille yhdyssanat ja pilkut ovat täyttä hebraa.
Asuminen esim. ryhmäkodissa olisi kaikkien edunmukaista.
Mikä se sellainen hebraa on? Kirjoitusvirhe?
Tännekin kirjoittaa ns. normaaleja äitejä, joille yhdyssanat ja pilkut ovat täyttä hebraa.
Mikä se sellainen hebraa on? Kirjoitusvirhe?
Ja itse aiheeseen sen verran, että missään ryhmäkodissa tms. ei ole lapsen paikka. On hänen etunsa mukaista päästä normaaliin, turvalliseen perheeseen jossa hänestä pidetään huolta.
Jaha, jos nyt kuitenkin lähdetään siitä ettei kenenkään KUULU alkaa hoitamaan lastani eikä kenenkään KUULU tulla teille hoitamaan teidän lasta.
Kiva se on jos on tukiverkkoa, mutta kyllä vastuu lapsen hoitamisesta on perheellä itsellään ja siitä lähdetään että perhe jaksaa hoitaa sen. Ei niin että kummi ja sen täti tulee hoitamaan tänään, serkku huomenna ja pikkuserkun kissan kaima tulee viikonloppuna.
Ne läheiset voi vaikka ottaa lapsen sijoituksessa jos joku ei jaksa lastaan hoitaa muttei sen kuulu olla kenenkään muun hoidettava kuin lapsen oman perheen.
mutta mitä kautta näit nuo paperit? Ko. äiti näytti? Olisiko kuitenkin näyttänyt hieman valikoivia osia? Jospa äiti kuitenkin jätti vauvan pitemmiksi ajoiksi yksin?
Tästä tupakoinnista olen ihan itse nähnyt sosiaalihuollon kirjoittamat paperit. Sossut perustelivat asian niin, että se lapsi voi vaikka tiputtaa päälleen pöydältä jotain, sillä aikaa, kun äiti käy tupakalla. Oli erittäin mielenkiintoista luettavaa nämä paperit ja asia vedettiin oikeuteen asti. Lopputuloksen osaat varmaan itsekin arvata? Vinkki, sossuntäti ei tee enää töitään...
Olin mukana jopa oikeuden käynnissäkin ja itse vielä kehotin mennä nostamaan juttua eteen päin, olen siis lukenut aivan kaikki paperit, mitä tähän liittyi. Tämä äiti on todella huolellinen lapsensa hoidosta ja onneksi sai sen takaisin. Selvisi, että tämä sossuntantta oli tehnyt muita yhtä turhia ja laittomia huostaanottoja, myöskin ilman mitään oikeita perusteita saatikka todisteita. Lapset palautettiin kaikki omiin koteihinsa. Ystäväni oli ensimmäinen joka uskalsi nousta vastaan. Onneksi, sillä moni muukin väärin kohdeltu sai lapsensa takaisin. Ja joutui sossun kanssa tekemisiin vain sen takia, että mainitsi neuvolassa hänellä olleen joskus nuoruudessa vakava masennus, mutta oli päässyt siitä jo yli. Tämän takia nuo katsoivat, että häntä on pidettävä silmällä.
omat vanhemmat eivät aina ole niitä parhaita. Olen saanut vuosia tehdä töitä pelkotilojeni takia.
jälki yhdestä pahasta riidasta jää kummittelemaan papereihin, vaikka suhde on jo rauhoittunut ja ollutkin rauhallinen pitkän aikaa. Joutuihan esim se missi Anna Strömberg muuttamaan lapsensa kanssa eri asuntoon, jotta sai pitää lapsen. Minä väitän, että vanhemmillani oli hyvin pahoja riitoja ollessani pikkulapsi, mutta ei silloin lapsia huostaanotettu tai perheitä pakotettu eroamaan. Mielestäni perheille pitäisi antaa mahdollisuus.
Kuitenkin mahdollisuuksia annetaan enemmän jopa työttömille narkkareille kuin työssäkäyville normaaleille ihmisille. Riidat, suhdekriisit ja masennut voivat kuulua jossain vaiheessa monenkin elämään ja niistä voi päästä yli.
2 pikkutyttöään. Mies raiskasi heitä ja näytti pedoystävilleen nettikameran kautta kaiken. Äiti oli mukana raiskaamassa pikkutyttöjään.
Äiti oli lievästi kehitysvammainen.
Eli miksi ei lasta lievästi kehitysvammaiselle, kenellä on hullu mies. Siksi, että rakastunut vammainen antaa miehen tehdä lapsille mitä tahansa, koska ei osaa suojella lapsiaan. Kuten tämä toinen äiti teki, että raiskasi jopa itse pikkutyttöjään ja antoi ison miehen panna niitä nettikameran edessä.
Ryhmäkoti ei ole mikään vaihtoehto. Se on tuettu asumispaikka aikuisille kehitysvammaisille. Henkilökunta on tukemassa aikuisten ihmisten asumista. Mitään sosiaalikasvattajia ei ryhmäkodeissa ole. Siellä ei voi hoitaa muiden kehitysvammaisten joukossa vauvaa. Toiseksi, kuka suostuisi esim. yksinään yököttämään ryhmäkodissa, missä äiti karkaa terassille ja jättää vauvan yksin ja painuu juopon ja väkivaltaisen miehensä kanssa huumebileisiin ja tulisivat yöllä riehumaan paikalle.
Herätkää ruususen unestanne ihmiset.
Tiedän tapauksia, joissa lapsi on otettu huostaan ihan pienestä syystä, äiti polttaa tupakkaa ja jättää lapsen sisälle siksi aikaa, kun käy parvekkeella tupakalla. Tämä on vaaraksi lapselle, ja lapsi otettiin huostaan.
Kuule. Sua on nyt vedätetty raskaimman kautta :).
mitenköhän tämäkin mamma on oikeasti päätynyt lastensuojelun asiakkaaksi? Ehkä sillä on siellä parvekkeella plakaati että täällä minä vaan polttelen tupakkaa kun vauva on tuolla yksikseen ja sitä se sitten heiluttaa kun sossu-kyltillä varusteltu auto ajaa ohi.
kuin tontut joulun alla, kyttäävät parvekkeille ja ikkunoista sisään. "On hällä kuulolaitteet, kiikarit.."
mutta mitä kautta näit nuo paperit? Ko. äiti näytti? Olisiko kuitenkin näyttänyt hieman valikoivia osia? Jospa äiti kuitenkin jätti vauvan pitemmiksi ajoiksi yksin?
Tästä tupakoinnista olen ihan itse nähnyt sosiaalihuollon kirjoittamat paperit. Sossut perustelivat asian niin, että se lapsi voi vaikka tiputtaa päälleen pöydältä jotain, sillä aikaa, kun äiti käy tupakalla. Oli erittäin mielenkiintoista luettavaa nämä paperit ja asia vedettiin oikeuteen asti. Lopputuloksen osaat varmaan itsekin arvata? Vinkki, sossuntäti ei tee enää töitään...
Olin mukana jopa oikeuden käynnissäkin ja itse vielä kehotin mennä nostamaan juttua eteen päin, olen siis lukenut aivan kaikki paperit, mitä tähän liittyi. Tämä äiti on todella huolellinen lapsensa hoidosta ja onneksi sai sen takaisin. Selvisi, että tämä sossuntantta oli tehnyt muita yhtä turhia ja laittomia huostaanottoja, myöskin ilman mitään oikeita perusteita saatikka todisteita. Lapset palautettiin kaikki omiin koteihinsa. Ystäväni oli ensimmäinen joka uskalsi nousta vastaan. Onneksi, sillä moni muukin väärin kohdeltu sai lapsensa takaisin. Ja joutui sossun kanssa tekemisiin vain sen takia, että mainitsi neuvolassa hänellä olleen joskus nuoruudessa vakava masennus, mutta oli päässyt siitä jo yli. Tämän takia nuo katsoivat, että häntä on pidettävä silmällä.
Tämä äitihän SAI lapsensa takaisin!
p.s. oliko kyseessä varmasti huostaanoton purku, vai kiireellisen sijoituksen purku?
omasta päästä sitä mukaan kun juttusi käyvät yhä epäuskottavammiksi.
ei takaa sitä että asiat menee silloin oikein. Seurasin kerran itse yhtä huostaanottoa jossa aivan seinähullu ihminen sai lapsensa takaisin hallintokantelujen jne. jälkeen. Perusteena oli se ettei ryypännyt enää, lapsi oli otettu huostaan aikanaan sen takia. Okei, näin olikin, mutta sossun haluttomuus purkaa huostaanotto sillä perusteella oli todellakin inhimilliseltä kannalta ymmärrettävä. En minäkään olisi halunnut sossuna antaa lapsiparkaa sille ihmiselle takaisin.
Jos äiti on kehitysvammainen niin ei ehkä oikeastikaan ymmärrä miksi lapsi otetaan huostaan. Ajattelee lapsen tavoin "tämä on mun, haluan pitää tän" eikä kuuntele mitä aikuiset selittävät miksi se ei ole mahdollista.
Varmaankin rakastaa lastaan muttei ymmärrä tämän parasta eikä osaa täyttää tarpeita. Jos ei ymmärrä lastensuojelun toimia ja puheita lainkaan (ja teksteistäkin voi päätellä että kommunikaatio ei lainkaan pelaa) niin kuinka voisi ymmärtää pientä vauvaa?? Sääli molempien kannalta, ymmärrän myös kehitysvammaista äitiä joka on paniikissa ja vihainen kun lapsi viedään. Siltikin vaikka päätös on varmasti täysin oikea.
millä paikkakunnalla tai missä päin Suomea tällainen on tapahtunut ja koska? Tietääkö kukaan muu kuin tuo yksi kirjoittaja tällaista tapausta? Jos perheitä ollut osallisena useita perheitä, luulisi, että tieto olisi levinnyt aika laajalle.
Tiedän tapauksia, joissa lapsi on otettu huostaan ihan pienestä syystä, äiti polttaa tupakkaa ja jättää lapsen sisälle siksi aikaa, kun käy parvekkeella tupakalla. Tämä on vaaraksi lapselle, ja lapsi otettiin huostaan.
Kuule. Sua on nyt vedätetty raskaimman kautta :).
mitenköhän tämäkin mamma on oikeasti päätynyt lastensuojelun asiakkaaksi? Ehkä sillä on siellä parvekkeella plakaati että täällä minä vaan polttelen tupakkaa kun vauva on tuolla yksikseen ja sitä se sitten heiluttaa kun sossu-kyltillä varusteltu auto ajaa ohi.
kuin tontut joulun alla, kyttäävät parvekkeille ja ikkunoista sisään. "On hällä kuulolaitteet, kiikarit.."
Sossutädit tonttulakeissaan. purkaa beeärrän kassista pimeänäkölaitteita hiippaillakseen parvekkeiden alla tupakansavua nuuskien.apua.
aion hoitaa asian niin ettei tee ketään koskaan raskaaksi.
Kauheinta kehitysvammassa on ihmisten asenteet ja taatusti en halua sossuntanttoja hänen tai hänen vaimonsa kimppuun.
Oma poikanikin haluaa isäksi, mutta sitä tuskaa ei aiota käydä koskaan lävitse, että vauva viedään pois.
pidät lastasi sillä tavoin kehitysvammaisena, ettei ole kykenevä huolehtimaan lapsesta. Jotenkin kirjoitat niin, että pelkäät mahdollisen lapsen huostaanottoa.Minusta primäärinen pelko on oltava se, että huolehditaanko lapsesta. Oletusarvoisesti poikasi kumppani olisi myös kehari.
Kauheinta kehitysvammassa on ihmisten asenteet ja taatusti en halua sossuntanttoja hänen tai hänen vaimonsa kimppuun.
Oma poikanikin haluaa isäksi, mutta sitä tuskaa ei aiota käydä koskaan lävitse, että vauva viedään pois.
Liikkuuko poikasi kehitysvammansa lisäksi rikollis- ja huumejengeissä ja ihannoi väkivaltaa ja rasismia?
yhdessäkään kunnassa ei HUOSTAANOTETA parveketupakoinnin takia. Miten se keskustelu siellä on sun käsityksen mukaan menny.
Sossu: Lopeta parveketupakointi tai me huostaanotetaan.
Äiskä: Enkä lopeta.
Sossu: Laita vauva edes pinnasänkyyn.
Äiskä: Enkä laita.
Sossu: Voisitko ottaa edes vauvan mukaan parvekkeelle?
Äiskä: Enkä ota.
Sossu: No sitte me huostaanotetaan.
Äiskä: No okei sitte.