Ärsyttää ihmisten moukkamaisuus kassajonossa niin pirusti!
Tänään kaupan kassajonossa nuori poika oli edelläni. Hän laittoi pari ostostaan kassahihnalle ja jäi seisoa tönöttämään siihen eteen etten päässyt laittamaan omia ostoksiani hihnalle. Vasta sitten siirtyi, kun tuli hänen vuoronsa maksaa. Ja eikä ollut ensimmäinen joka näin teki. Mikä siinä on niin hankalaa omien ostoksien jälkeen laittaa seuraavalle asiakkaalle kapula väliin ja siirtyä syrjään?? Niin ja lidl pitkät kassa oli vielä kyseessä. Plaah saimpa purettua ärsytystä.
Kommentit (113)
Niin ei tarvitsisi kassajonon seistä.
Suomessa moinen ei toimisi siitäkään syystä, että meillä sille kassalle ja apulaisellekin pitäisi maksaa inhimillistä palkkaa (ja epäinhimillisiä sivukuluja...). Kyllähän tuo järjestelmä on erinomaisen toimiva jos hyväksyy sen, ettei kolmeakaan työtä tekemällä välttämättä voi taata lapselleen koulutusta.
No, minä pakkaan mieluummin itse.
"te suomalaiset", äkkiä sitä ulkomaalaistutaan :))
Joo, nämä on näitä :D
Ja ihan vain tiedoksi kaikille, että ainakin Britanniassa on täsmälleen sama kyräily kun kukaan ei uskalla huomauttaa mistään, paheksutaan vain oman pääkopan sisällä kun muut eivät osaa käyttäytyä oikein.
Kerron tämän siis peräti puolen vuoden kokemuksella kyseisestä maasta, eli Ulkosuomalaisena Asiantuntijana.
No, olisithan sinäkin voinut tarjota menemistä eteenne. Suu vaan auki.
Moukat saavat minulta ansaitsemaansa kohtelua, ts. tyydyn lähinnä huvittuneena seuraamaan heidän vitutuskäyränsä usein itseaiheutettua kohoamista. Jos minulle puhuu sivistyneesti ja asiallisesti, saa palkinnon, joka tuossa kuvaamassani tilanteessa olisi ollut eteeni pääseminen jonossa.t. 74
Et kyllä oikeastaan kuulosta yhtään parempikäytöksiseltä. Samanlainen urpo kun muutkin prisma.. asiakkaat.
kotona olosta, lapsien hankinnasta, ja muusta loikoilusta ja kun sen koulutksen saa, maksetaan paatahuikovat verot, opintolainat, jotta taas seuraava sukupolvi saadaan mukaan oravanpyoraan. Taydellista ei siis ole missaan.
Mutta kysymykseesi vastaus: Kaupan puolella on myos henkilokuntaa, jolta voi kysya. Aika harvoin itse tuossa vaiheessa alan mitaan kysella. Kassa ei valttamatta myoskaan tieda kaikista tuotteista kaikkea, parempi tosiaan kysella sielta kaupan puolelta, jossa on eri osastoilla manageri, joka tietaa oman alueensa tuotevalikoiman ja sijainnin.
Jos jotain ei ole, he tilaavat.
Olen ehtinyt 33-vuotiaaksi asti ja jo yli kymmenen vuoden ajan ollut pääasiallinen ruokaostosten tekijä meidän perheessä. Käyn vieläpä enimmäkseen Lidlissä ja ostan paljon kamaa kerralla nelihenkiselle perheelle ruuhka-aikaan. Yhtään kertaa en muista, että olisin ärsyyntynyt kassajonossa tai että kukaan ikinä olisi alkanut latoa ostoksiaan hihnalle, kun minulla on vielä omien latominen kesken!
Minulle on kyseisessä liikkeessä käynyt jo kahdesti niin, että kun asettelen omia melko runsaita ostoksiani hihnalle, niin kun edellinen siirtyy, pitäisi takana olevan mielestä minunkin siirtyä, vaikka ostosteni lataaminen hihnalle on kesken ja vaikka hän ei siirtymisestäni huolimatta voisi laittaa niitä tavaroita sinne hihnalle, koska omani pitää laittaa ensin.
En tiedä, onko Lidl paikka, jossa käy ne aika tylsät kynät sieltä penaalista, sillä jo KOLME kertaa on käynyt niin, että kun olen siirtynyt ja tehnyt tilaa edelleen omia ostoksiani ladoten, niin se takana oleva on ladannut omansa siihen hihnalle niin, että ne ostokset putkahtavat eteeni enkä voi enää ladata omiani. Sanoin ensimmäiselle, että anteeksi (tarkoituksena jatkaa, että voitko ottaa ostoksesi pois), niin latoja toteaa, että ei se mitään. Siis mikä ei mitään? Että hän tunkee ostoksensa minun ostosteni sekaan ja joudun nyt työntämään hänen ostoksiaan taaemmaksi toisella kädellä, kun toisella lataan omiani? Kahdelle muulle olen todennut, että nyt on minun vuoroni ja saanut vihaisen katseen päälle.
Tämän takia en siirry ennen kuin omat ostokseni on ladottu hihnalle, en vaikka minua on sen takia tönitty ostoskärryillä. On minun vuoroni latoa, et voi latoa minun kanssani yhtäaikaa, koska silloin ne tavarat sukeltavat minun ostosteni sekaan, joten miksi pirussa et voi vain kiltisti odottaa vuoroasi ja latoa sitten ne ostokset hihnalle, kun minä olen omani latonut!
T.Terävämpi kynä
Tää tuli oikein tunteella sydämestä. :D uskomaton ketju, on toisilla murheet..
ei tarvitse miettiä, että maailmassa on pahempiakin ongelmia. On täysi lupa ärsyyntyä pikkujutuista. Hymistelyä kaikki muu. Pienimuotoinen ärtymyksen ilmoille päästely on terveempää kuin ajatella aina, että jossakin jollakin on asiat pahemmin. Tunteiden tukahduttaminen sairastuttaa.
Mutta olisko kuitenkin parempi ystävällisesti sanoa asiasta siinä kassatilanteessa, eikä jälkikäteen purnata netissä?
jotka kävelee ostokset käsissään kassalle asti. Siinä saa sitten ihmetellä, että voinko laittaa ostokseni hihnalle vai en.
Eikä enkään kivoja ole, jotka työntävät edellään menevän ostoksia hihnalla tiukemmin kasaan. Kyllähän jotkut salaatit hyvinkin saa pieneen tilaan runnottua, ei tee edes ongelmaa. Vaikka olishan se ihan kiva saada omat ostokset ehjänä edes kassalle asti.
Omaa luokkaansa ovat ne, jotka jonottavat parin metrin päässä edellisestä vähän sivussa jonosta niin että ei voi tietää ovatko jonossa vai seisovatko muuten vaan vähän syrjässä jonon päästä.
Suuttuvat kyllä kovasti jos ei huomaa heidän olleen jonossa.
Ja näistäkin moni asia selviäsi, jos uskaltaisi kysyä siltä toiselta asiakkaalta, miten asia on. "Anteeksi, olet(te)ko jonossa?"
kun Suomessa joutuu pakkaamaan ostokset itse ja viemään kassit autoon. Onneksi täällä etelässä on palvelu kohdallaan ja saan itse seisoa tumput suorana kassalla, kun muut hoitaa pakkaamiset ja autoon viemiset. Täällä ärsyttääkin sitten moni muu asia.
kun Suomessa joutuu pakkaamaan ostokset itse ja viemään kassit autoon. Onneksi täällä etelässä on palvelu kohdallaan ja saan itse seisoa tumput suorana kassalla, kun muut hoitaa pakkaamiset ja autoon viemiset. Täällä ärsyttääkin sitten moni muu asia.
Suomalaiset eivät halua että heidän ostoksiinsa kosketaan ja pakataan ne toisin kuin asiakas haluaa. Siksi ne eivät lyö läpi täällä. Jouluisinhan noita jotkut kaupat käyttävät vieläkin ja pakko myöntää, pakkaisin ostokseni itse nopeammin ja paremmin, eikä ostoksiani hiplailevat pakkaajat tunnu muutenkaan mukavalta.
Ettekö te tajua, että kapulaa tarvitaan vasta sitten, kun kassa alkaa käsittelemään edellä olevan ostoksia! Itsekin lastaan joskus tavaroita hihnalle, vaikka kapulaa ei vielä olisikaan. Ehdin sen hyvin siihen laittaa sitten, kun yletyn siihen tuuppimatta edelläolevaa tai kapula on vapaana. Älkää hermostuko tästä. Anteeksi.
Ettekö te tajua, että se kapula on takanaolevalle merkki siitä, että edellä oleva on valmis ja tavaroita voi alkaa latoa hihnalle? Jos sitä kapulaa ei ole, niin edelleoleva aikoo vielä lisätä hihnalle tavaraa. Koska takana tuleva ei voi tietää, milloin edellä oleva on valmis, sen kapulan pistää jokainen omien tavaroidensa perään.
Kyllä se takana oleva tietää milloin edellä oleva on valmis. Kerron tässä sinullekin, voit ensi kerralla kaupassa testata: Silloin kun kärry/kori on tyhjä, on edellä oleva laittanut ostoksensa hihnalle ja on sinun vuorosi! TADAA!
Meilla kassa kysyy loysitko kaiken hakemasi, jos en, niin apupoika lahetetaan hakemaan kaikki vaihtoedot tuosta tuotteesta. Muut odottaa kiltisti jonossa tai voi menna toiseen jonoon. Osassa kaupoista karryt menee toiselta puolen hihnaa, josta kassa nostelee ne skanneriin ja hihnalle, asiakas seisoskelee maksupaatteella ja odottelee, voi jo vingauttaa kortin ja tunnusluvun valmiiksi. Tavarat pakkaa apulainen, joka laittaa kassit takaisin karryihin. Kysytaan viela haluaako asiakas apulaisen tuomaan ostokset autoon. Kassalaite punnitsee vihannekset ja hedelmat.
Tuossa skannaamista odotellessa on hyva myos seurata suurta nayttoa, josta nakee onko hinnat ja maarat oikein, ja voi jos siina vaiheessa kommentoida, ja korjaus tehdaan nopeasti.
Kukaan ei ole koskaan toninyt tai kommentoinut ikavasti kassalla, saati sitten alkanut latoa tavaroitaan karrylle kun minulla on viela asia kesken. En ole koskaan kuullutkaan etta niin voisi joku tehda.
Toimii.
USA