Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Antaisitteko 15-vuotiaan jäädä yksin kahdeksi viikoksi kotiin?

Vierailija
04.06.2026 |

Mies on tulossa kaupunkiin kaksi kertaa työ juttujen perässä jolloin voisi täydentää jääkaapin ja tsekata tilanteen. Mies on jo vähän luvannut että se olisi ok. Mutta nyt poika mököttää mulle kun olen eri mieltä. Hän ei halua lähteä mökille vaan haluaa viettää aikaa tyttöystävän ja kavereiden kanssa.

Mä en luota. Mulla on tunne että hän ei ole valmis. Tällä hetkellä ei saa edes omaa huonetta pidettyä siistinä ja jääkaapissa ei ole hänen mielestään koskaan mitään ruokaa. Mä olen ihan huono äiti ja hän haluaa tehdä niin kuin tahtoo. Voi voi. 

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. 

Vierailija
2/33 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni kyllä, tuota sinun poikaasi en. Hän on selvästi vielä liian riippuvainen muiden avusta, eikä pärjää itsekseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. 

Vierailija
4/33 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä poika hengissä säilyy, talosta en olisi niinkään varma

Vierailija
5/33 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kavereiden kanssa? Joo, isot bileet luvassa. En antaisi todellakaan. 

Vierailija
6/33 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin kuvitella veljentyttöni olevan kaksi viikkoa omillaan, hän on kiltti ja tunnollinen kotitöiden tekijä ja sääntöjen noudattaja. Mutta poikasi kuulostaa siltä, että parhaassa tapauksessa tulet mökkityöleiriltä takaisin siivottomaan läävään, pahimmillaan hän heittää kotibileet.

Vierailija
7/33 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat lapseni kyllä, tuota sinun poikaasi en. Hän on selvästi vielä liian riippuvainen muiden avusta, eikä pärjää itsekseen.

En minäkään just tuon asian takia. Ikävä tuottaa pettymys, mutta niitä on elämä täynnä. Katsoo sitten ens kesänä uudelleen. Ap

Vierailija
8/33 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. 2 viikkoa on ihan liian pitkä aika. 

Vierailija
9/33 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin olisi hyvin mahdollista. Kyllä mun mielestä 15-vuotiaat on vielä hyvin perään katsottavia. Oma ainakin. Hauskaa tässä on myös se että hän on mulle nyt monta tuntia huutanut että hän tarvitsee omaa rauhaa. Hänellä on kuitenkin oma huone ja puolet yläkerrasta täysin omassa käytössä. Kyllä siellä rauhaa on ihan tarpeeksi. Ap

Vierailija
10/33 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin itse sen ikäisenä yksin. Ehkä siisteys tuotti haasteita mutta ei ollut bileitä eikä kavereita käymässä. Ehkä vajaa viikon.

Vierailija
11/33 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi säilyy varmasti hengissä, jos hänellä on rahaa ostaa kaupasta valmiita ruokia tai leipää. Se on sitten toinen juttu riittääkö se. Riippuu toki vähän kaveripiiristä ja tyttöystävästä, mutta en varmaan itse luottaisi siihen, että kotona on vielä kaikki tavarat paikallaan ja kunnossa, kun muut palaavat kotiin.

Vierailija
12/33 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN

Vierailija
13/33 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa maassa olisi rikos järrää alaikäinen yksin ilman aikuisen valvontaa. Mieti sitä.

Vierailija
14/33 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitte testata ensin vaikka viikonlopun yli. On julmaa pakottaa tuon ikäinen mukaan jonnekin mökille. Jos sen kaverit vaikuttaa järkeviltä niin anna jäädä.

Vierailija
15/33 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätän nyt ekaa kertaa 15- ja 17-vuotiaat kahdestaan viikonlopun ajaksi. Palaan asiaan ensi maanantaina. 

Vierailija
16/33 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ET ole huono äiti! Ajattelin alkaa rähjäämään,  että miksi täällä kyselet, sinä tunnet lapsesi. En jättäisi yksin kotiin missään nimessä, yritä jaksaa. Muutaman vuoden kuluttua voit jättää, kun lapsella on hyvät eväät ja siivet joilla lentää. Lapsesi murjotta nyt, mutta kiittää myöhemmin! Itse jätin aikuisen poikani ja menin maalle,  kun ei halunnut enää mukaan. Alakerran naapurilta tuli sapiskaa, ei onneksi mitään vakavaa ja eikä yllättävää. 18 vuotiaat pojat,  taisi olla tyttöjä liuta. 

Vierailija
17/33 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi säilyy varmasti hengissä, jos hänellä on rahaa ostaa kaupasta valmiita ruokia tai leipää. Se on sitten toinen juttu riittääkö se. Riippuu toki vähän kaveripiiristä ja tyttöystävästä, mutta en varmaan itse luottaisi siihen, että kotona on vielä kaikki tavarat paikallaan ja kunnossa, kun muut palaavat kotiin.

Sotkua varmasti olisi eikä sotkuiseen kotiin ole kiva palata. Ap

Vierailija
18/33 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin tai se on valinta. Jos teini on avuton tapaus niin ei. Mutta jos on jo riittävän itsenäinen niin sopii. Kyllä sitä jätettiin ennen kännykkäaikoja nuorempiakin lapsia yksin. Pitää aina alaikäisen kanssa selvittää keitä hän tapaa ja missä käy lomanne aikana. Se on helppoa nykyään.

Vierailija
19/33 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää että pojalla on äiti joka kasvattaa vauvapalstan ohjeilla. Sinä tunnet poikasi, ei kukaan näistä kommentoijista. Ajattele itse.

Joku ehti jo kommentoida että tuntee poikasi parin lauseen perusteella ja omat voisi jättää. Tyhmää porukkaa.

Vierailija
20/33 |
04.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin olisi hyvin mahdollista. Kyllä mun mielestä 15-vuotiaat on vielä hyvin perään katsottavia. Oma ainakin. Hauskaa tässä on myös se että hän on mulle nyt monta tuntia huutanut että hän tarvitsee omaa rauhaa. Hänellä on kuitenkin oma huone ja puolet yläkerrasta täysin omassa käytössä. Kyllä siellä rauhaa on ihan tarpeeksi. Ap

Onko mökillä rauhaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kuusi