Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää ihmisten moukkamaisuus kassajonossa niin pirusti!

Vierailija
22.11.2012 |

Tänään kaupan kassajonossa nuori poika oli edelläni. Hän laittoi pari ostostaan kassahihnalle ja jäi seisoa tönöttämään siihen eteen etten päässyt laittamaan omia ostoksiani hihnalle. Vasta sitten siirtyi, kun tuli hänen vuoronsa maksaa. Ja eikä ollut ensimmäinen joka näin teki. Mikä siinä on niin hankalaa omien ostoksien jälkeen laittaa seuraavalle asiakkaalle kapula väliin ja siirtyä syrjään?? Niin ja lidl pitkät kassa oli vielä kyseessä. Plaah saimpa purettua ärsytystä.

Kommentit (113)

Vierailija
41/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöhästyikö sun ostosten skannaus ja maksutapahtuma siksi, ettet pojan vuoksi päässyt latomaan ostoksiasi heti hihnalle? Vai mikä tässä on ongelma? Eihän se kassa kuitenkaan aloita sun ostosten käsittelyä ennen kuin edellinen asiakas on maksanut ja vain yksi tuote menee läpi kerrallaan.

Hohhoijaa taas.

Vierailija
42/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä jonossa ärsyynyessänne, minkähänlainen ihminen se toinen on, millainenhan perhe sillä on, tai elämäntilanne. Mitähän se miettii. Tajutkaa, että sekin on inhimillinen ihminen ihan niin kuin tekin.

Luultavasti tekin välillä käytöksellänne ärsytätte muita, vaikka ette tarkoittaisikaan pahaa. Kenen elämä on niistä parista minuutista kiinni, joka siinä kassalla joskus kuluu pitempään? Jos joku alkaa latoa ostoksiaan hihnalle, kun edellisellä on puuha vielä kesken, eikö voisi ihan ystävällisesti sanoa, että anteeksi, mutta minulla on vielä ostoksien laitto kesken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaikeaa?

Mä jään nykyään tarkoituksella seisomaan ostosteni loppupäähän, että seuraava asiakas ei pääse tunkemaan omia ostoksiaan hihnalle ennen kuin kassa on alkanut mun ostoksia käsittelemään.

Mua ärsyttää suunnattomasti sun kaltaiset TUNKEVAT ihmiset!

Vierailija
44/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti tuli viestiä etten ole penaalin terävin kynä, tyrkin omia ostoksiani toisten ostosten sekaan tai ettei minulla ole muuta elämää kuin ärsyyntyä nuin pienestä :D

Niin sillä pojalla ei todellakaan ollut kuin kaksi ostosta T:AP

Heti tuli viestiä etten ole penaalin terävin kynä, tyrkin omia ostoksiani toisten ostosten sekaan tai ettei minulla ole muuta elämää kuin ärsyyntyä nuin pienestä :D

Niin sillä pojalla ei todellakaan ollut kuin kaksi ostosta T:AP

Vierailija
45/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin vaikeaa? Mä jään nykyään tarkoituksella seisomaan ostosteni loppupäähän, että seuraava asiakas ei pääse tunkemaan omia ostoksiaan hihnalle ennen kuin kassa on alkanut mun ostoksia käsittelemään. Mua ärsyttää suunnattomasti sun kaltaiset TUNKEVAT ihmiset!

Voiko joku tosissaan jumittaa siinä tahallaan?! Ei hyvää päivää mitä porukkaa. Sen vielä ymmärrän että ajatuksissaan seisoo eikä tajua siirtyä jonon mukana eteenpäin, mutta että tahallaan tekee kiusaa toisille on jo järjen köyhyyttä.

Kassajono on jono, ja jonossa liikutaan eteenpäin kun muutkin liikkuvat. Ja kun hihna liikkuu, niin mennään samaa tahtia omien ostosten kanssa ja isketään se kapula siihen perään HETI kun omat kamat on hihnalla, jotta seuraava pääsee hihnalle ja homma sujuu jouhevasti.

Ens kerralla kun joku vajakki jumittaa niin törkkään sua korilla selkään, tiedät sitten että oma vikasi oli.

Vierailija
46/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..tökitään kärryillä selkään. Ei, kassajono ei liiku yhtään nopeampaa vaikka niin teet.

...maksurauhan antamisen vaikeus. Älä tunge siihen kortinlukijalle, kun maksan, kiitos!

...kuitin lukeminen jne. paikallaan pönöttäminen siinä maksupäätteen kohdalla. Siirry ensin kärryinesi pois tieltä, SITTEN lue kuitti pikaisesti ja pakkaa ostoksesi, kiitos! Monta kertaa olen joutunut pyytämään, että pääsisinkö maksamaan ja sanotaan "juu", mutta luetaan silti se kuitti loppuun rauhassa- ja jono seisoo.

Vierailija
47/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun näkee, että minullakin on kori ja yritän sitä tyhjentää juuri parhaani mukaan??

Vierailija
48/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sä et tunge ostoksiasi mun ostosten päälle ja sekaan. Jos alat siinä mua koreilla hakkaamaan mä soitan poliisit paikalle.

Jono ei liiku yhtään sen nopeampaa vaikka sä kuinka siellä takana riehuisit.

Mikä siinä on niin vaikeaa? Mä jään nykyään tarkoituksella seisomaan ostosteni loppupäähän, että seuraava asiakas ei pääse tunkemaan omia ostoksiaan hihnalle ennen kuin kassa on alkanut mun ostoksia käsittelemään. Mua ärsyttää suunnattomasti sun kaltaiset TUNKEVAT ihmiset!

Voiko joku tosissaan jumittaa siinä tahallaan?! Ei hyvää päivää mitä porukkaa. Sen vielä ymmärrän että ajatuksissaan seisoo eikä tajua siirtyä jonon mukana eteenpäin, mutta että tahallaan tekee kiusaa toisille on jo järjen köyhyyttä.

Kassajono on jono, ja jonossa liikutaan eteenpäin kun muutkin liikkuvat. Ja kun hihna liikkuu, niin mennään samaa tahtia omien ostosten kanssa ja isketään se kapula siihen perään HETI kun omat kamat on hihnalla, jotta seuraava pääsee hihnalle ja homma sujuu jouhevasti.

Ens kerralla kun joku vajakki jumittaa niin törkkään sua korilla selkään, tiedät sitten että oma vikasi oli.

Vierailija
49/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun näkee, että minullakin on kori ja yritän sitä tyhjentää juuri parhaani mukaan??

Monesti seison siinä sitten kori kädessäni ja mietin, että mihinkäs mä tämän nyt pistän kun toi toinen on vallannut sen korikasan.

Joo, en viitsi sanoa mitään vaan lykkään korin sitten liukuhihnan alle. Ei ole mun asiani opettaa muita ihmisiä käytöstavoissa.

Vierailija
50/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole törmännyt oikeasti mihinkään näistä ilmiöistä. Ei ole edes kärryillä tökitty!

Ainoa mikä vähän välillä ärsyttää on se, etteivät ihmiset muista aina laittaa sitä kapulaa, ja sitten joudun kurkottelemaan sitä heidän takaansa... mutta se on pientä.

Sitten offtopicia:

Kerran koin pikarakastumisen jonossa. Mies ei ollut erityisen komea, mutta hänestä näkyi, että hän oli hyvä mies... jotenkin tiesin, että jos olisin ollut vähän vanhempi, olisi hän ollut elämäni mies :D Kaivoi esille kestokassin, kieltäytyi muovipussista jogurteille ja sanoi, että kyllä koira voi sitten mahdolliset haljenneet jogurtit kassista lipsuttaa

Vierailija
51/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua alko ärsyttämään nyt ihan älyttömästi se, että te ärsyynnytte kaikesta niin helpolla!!!

Vierailija
52/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttävää myös meille kassantädeille kun takana huokaillaan, ikään kuin se olisi meidän vikamme.

Vierailija
53/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sä et tunge ostoksiasi mun ostosten päälle ja sekaan. Jos alat siinä mua koreilla hakkaamaan mä soitan poliisit paikalle. Jono ei liiku yhtään sen nopeampaa vaikka sä kuinka siellä takana riehuisit.

Voiko joku tosissaan jumittaa siinä tahallaan?! Ei hyvää päivää mitä porukkaa. Sen vielä ymmärrän että ajatuksissaan seisoo eikä tajua siirtyä jonon mukana eteenpäin, mutta että tahallaan tekee kiusaa toisille on jo järjen köyhyyttä. Kassajono on jono, ja jonossa liikutaan eteenpäin kun muutkin liikkuvat. Ja kun hihna liikkuu, niin mennään samaa tahtia omien ostosten kanssa ja isketään se kapula siihen perään HETI kun omat kamat on hihnalla, jotta seuraava pääsee hihnalle ja homma sujuu jouhevasti. Ens kerralla kun joku vajakki jumittaa niin törkkään sua korilla selkään, tiedät sitten että oma vikasi oli.

Kun laitat sen kapulan siihen omien ostostesi perään HETI kun olet ne ladannut ja siirryt eteenpäin, tuskin kukaan tunkee kamojansa sinun kamojesi sekaan. Ei voi olla noin vaikeeta.

Vierailija
54/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin tuntuu olevan lähes pakkomielle, että hihnan on oltava koko ajan täynnä tavaraa. Muuten tulee valtava ahdistus!

Kyllä te ehditte hyvin ne tavaralle latoa hihnalle, vaikka antaisitte edellä asioivalle hieman tilaa ja olisitte tuuppimatta!

Vierailija
55/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin jotkut perässä tulijat lykkäävät sitä kapulaa eteenpäin ja survovat mun ostokseni kasaan ja sitten alkavat lappaamaan omia ostoksiaan hihnalle. Tämän takia en liikuu tuumaakaan, ennen kuin kassa alkaa ottamaan mun ostoksiani. Kokemus on kuule opettanut.

että sä et tunge ostoksiasi mun ostosten päälle ja sekaan. Jos alat siinä mua koreilla hakkaamaan mä soitan poliisit paikalle. Jono ei liiku yhtään sen nopeampaa vaikka sä kuinka siellä takana riehuisit.

Voiko joku tosissaan jumittaa siinä tahallaan?! Ei hyvää päivää mitä porukkaa. Sen vielä ymmärrän että ajatuksissaan seisoo eikä tajua siirtyä jonon mukana eteenpäin, mutta että tahallaan tekee kiusaa toisille on jo järjen köyhyyttä. Kassajono on jono, ja jonossa liikutaan eteenpäin kun muutkin liikkuvat. Ja kun hihna liikkuu, niin mennään samaa tahtia omien ostosten kanssa ja isketään se kapula siihen perään HETI kun omat kamat on hihnalla, jotta seuraava pääsee hihnalle ja homma sujuu jouhevasti. Ens kerralla kun joku vajakki jumittaa niin törkkään sua korilla selkään, tiedät sitten että oma vikasi oli.

Kun laitat sen kapulan siihen omien ostostesi perään HETI kun olet ne ladannut ja siirryt eteenpäin, tuskin kukaan tunkee kamojansa sinun kamojesi sekaan. Ei voi olla noin vaikeeta.

Vierailija
56/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te tajua, että kapulaa tarvitaan vasta sitten, kun kassa alkaa käsittelemään edellä olevan ostoksia! Itsekin lastaan joskus tavaroita hihnalle, vaikka kapulaa ei vielä olisikaan. Ehdin sen hyvin siihen laittaa sitten, kun yletyn siihen tuuppimatta edelläolevaa tai kapula on vapaana. Älkää hermostuko tästä. Anteeksi.

Vierailija
57/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kassajonossa, saa olla rauhassa. Käyttäytyy muutenkin skitsosti niin pysyvät ihmiset kauempana.

Kannattaa myös haista pahalta.

Vierailija
58/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te tajua, että kapulaa tarvitaan vasta sitten, kun kassa alkaa käsittelemään edellä olevan ostoksia! Itsekin lastaan joskus tavaroita hihnalle, vaikka kapulaa ei vielä olisikaan. Ehdin sen hyvin siihen laittaa sitten, kun yletyn siihen tuuppimatta edelläolevaa tai kapula on vapaana. Älkää hermostuko tästä. Anteeksi.

Minä myös monesti laitan painavimmat ostokset jo siihen hihnan päätyyn, koska muuten en jaksaisi niitä oikein pidellä. Pidän kyllä huolen, etteivät ostokset sekoitu. Kapulan laitan heti sellaisen vapauduttua. Aion tehdä niin jatkossakin, toki pahoittelen jos se jotakuta hirveästi haittaa.

Vierailija
59/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi kassa joka tökkäseen sormellaan sitä kapulaa sen verran, että se liikkuu 10 cm ja asiakkaat saa sitä kurkotella. Ja joka kerta sama juttu.

Vierailija
60/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun mistään ei voi sanoa suoraan sille, joka sattuu mielestäsi toimimaan väärin, vaan hiljaa kärsitään ja nostellaan verenpainetta ja mäkätetään sitten kotona ja nettipalstoilla.

Jos joku pökkii kärryillä kintuille, niin käänny ympäri ja sano, että "kuulehan, ei tämä jono kulje yhtään sen nopeammin, vaikka kuinka siellä tönit"

Jos joku työntää omat ostoksensa sinun ostoksiesi sekaan, niin käänny ympäri ja sano "haloo, satuitko huomaamaan että olen jonossa ennen sinua".

Jos joku jää munimaan kassalla, voit jälleen avata suusi ja sanoa "huhuu, täällä on muitakin asiakkaita, saisko vähän vauhtia tähän touhuun".

Jos joku änkeää siihen kassalle, kun itse pakkaat tavaroita, voit taaskin kokeilla äänijänteitäsi ja sanoa "meinasitko maksaa munkin ostokset vai saisinko vähän yksityisyyttä."

Olen asunut poissa Suomesta vuoden ja tämä suomalaisten "häveliäisyys" tai ehkä ajatusmalli, ettei haluta kiinnittää huomota itseensä, vaikka joku toinen käyttäytyy huonosti on ihan käsittämätöntä. Kun ongelmat ratkeaisi niin helposti, että sen kun avaa suunsa ja kertoo mikä se pulma on.

Täällä (etelä-Euroopassa) aluksi ärsytti se, että kaikki ovat niin kärkkäitä huutelemaan ääneen heti jos joku ei suju justiinsa oman mielen mukaan, mutta kunhan tähän tottui, niin elämä kyllä on helpompa kun voi olla varma, että kaikki sanotaan suoraan eikä jäädä takanapäin kyräilemään.

Mulle on itselleni käynyt niin, että eräs täti kovin kiireissään oli just änkemässä kassalle kun itse pakkasin päädyssä tavaroita. Jotenkin tämä täti ilmeisesti automaattisesti ojensi oman pankkikorttinsa kun kassa löi viimeisen tavaran kassaan ja siis maksoi minun ostokseni! En itse tajunnut ollenkaan, ja täti oli just kuittia allekirjoittamassa kun itse vasta tulin lompakko ojossa maksamaan... Minusta oli vähän outoa, että kassa vaan nosti kädet pystyy, että häntä ei kiinnosta, joku on ostokset maksanut ja se riittää hänelle. Minulla sitten sattui olemaan käteistä ja maksoin sitten käteisellä tuolle tädille, mutta vähän kyllä nauratti. Olisi ehkä pitänyt vaan napata kassi ja huikata "kiitti"!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi