Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää ihmisten moukkamaisuus kassajonossa niin pirusti!

Vierailija
22.11.2012 |

Tänään kaupan kassajonossa nuori poika oli edelläni. Hän laittoi pari ostostaan kassahihnalle ja jäi seisoa tönöttämään siihen eteen etten päässyt laittamaan omia ostoksiani hihnalle. Vasta sitten siirtyi, kun tuli hänen vuoronsa maksaa. Ja eikä ollut ensimmäinen joka näin teki. Mikä siinä on niin hankalaa omien ostoksien jälkeen laittaa seuraavalle asiakkaalle kapula väliin ja siirtyä syrjään?? Niin ja lidl pitkät kassa oli vielä kyseessä. Plaah saimpa purettua ärsytystä.

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on itselleni käynyt niin, että eräs täti kovin kiireissään oli just änkemässä kassalle kun itse pakkasin päädyssä tavaroita. Jotenkin tämä täti ilmeisesti automaattisesti ojensi oman pankkikorttinsa kun kassa löi viimeisen tavaran kassaan ja siis maksoi minun ostokseni! En itse tajunnut ollenkaan, ja täti oli just kuittia allekirjoittamassa kun itse vasta tulin lompakko ojossa maksamaan... Minusta oli vähän outoa, että kassa vaan nosti kädet pystyy, että häntä ei kiinnosta, joku on ostokset maksanut ja se riittää hänelle. Minulla sitten sattui olemaan käteistä ja maksoin sitten käteisellä tuolle tädille, mutta vähän kyllä nauratti. Olisi ehkä pitänyt vaan napata kassi ja huikata "kiitti"!

Vierailija
62/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole törmännyt oikeasti mihinkään näistä ilmiöistä. Ei ole edes kärryillä tökitty! Ainoa mikä vähän välillä ärsyttää on se, etteivät ihmiset muista aina laittaa sitä kapulaa, ja sitten joudun kurkottelemaan sitä heidän takaansa... mutta se on pientä. Sitten offtopicia: Kerran koin pikarakastumisen jonossa. Mies ei ollut erityisen komea, mutta hänestä näkyi, että hän oli hyvä mies... jotenkin tiesin, että jos olisin ollut vähän vanhempi, olisi hän ollut elämäni mies :D Kaivoi esille kestokassin, kieltäytyi muovipussista jogurteille ja sanoi, että kyllä koira voi sitten mahdolliset haljenneet jogurtit kassista lipsuttaa

Ei silti kannata kuvitella, että näitä tyyppejä ei olisi olemassa.

Minäkin onnistuin välttymään tuuppijoilta yli 30 vuotta. Ensimmäiseen tuuppijaan törmäsin kahvilajonossa. Otin limsaa automaatista pariin mukiin (itselle ja kaverille) ja siinä mukien täyttymisessä tietysti menee vähän aikaa. Takana ollut rouva kuvitteli, että mukini täyttyvät nopeammin jos hän puskee tarjottimellaan minun tarjotintani eteenpäin ja tulee ihan minuun kiinni seisomaan. Ei sentään minua alkanut kovasti työntämään eteenpäin.

Se oli varsin erikoinen kokemus.

Ja tuli niin yllättäen ja puskista, etten osannut edes reagoida siihen mitenkään. Hämmästyin vain kovasti.

Jos tuommoinen vielä eteen tulee, niin osaan sanoa että mitä enemmän minua tuupitaan niin sitä hitaammin liikun eteenpäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kun näkee, että minullakin on kori ja yritän sitä tyhjentää juuri parhaani mukaan??

Monesti seison siinä sitten kori kädessäni ja mietin, että mihinkäs mä tämän nyt pistän kun toi toinen on vallannut sen korikasan. Joo, en viitsi sanoa mitään vaan lykkään korin sitten liukuhihnan alle. Ei ole mun asiani opettaa muita ihmisiä käytöstavoissa.

Vierailija
64/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te suomalaiset sitten osaatte...

Kun mistään ei voi sanoa suoraan sille, joka sattuu mielestäsi toimimaan väärin, vaan hiljaa kärsitään ja nostellaan verenpainetta ja mäkätetään sitten kotona ja nettipalstoilla. Jos joku pökkii kärryillä kintuille, niin käänny ympäri ja sano, että "kuulehan, ei tämä jono kulje yhtään sen nopeammin, vaikka kuinka siellä tönit" Jos joku työntää omat ostoksensa sinun ostoksiesi sekaan, niin käänny ympäri ja sano "haloo, satuitko huomaamaan että olen jonossa ennen sinua". Jos joku jää munimaan kassalla, voit jälleen avata suusi ja sanoa "huhuu, täällä on muitakin asiakkaita, saisko vähän vauhtia tähän touhuun". Jos joku änkeää siihen kassalle, kun itse pakkaat tavaroita, voit taaskin kokeilla äänijänteitäsi ja sanoa "meinasitko maksaa munkin ostokset vai saisinko vähän yksityisyyttä." Olen asunut poissa Suomesta vuoden ja tämä suomalaisten "häveliäisyys" tai ehkä ajatusmalli, ettei haluta kiinnittää huomota itseensä, vaikka joku toinen käyttäytyy huonosti on ihan käsittämätöntä. Kun ongelmat ratkeaisi niin helposti, että sen kun avaa suunsa ja kertoo mikä se pulma on. Täällä (etelä-Euroopassa) aluksi ärsytti se, että kaikki ovat niin kärkkäitä huutelemaan ääneen heti jos joku ei suju justiinsa oman mielen mukaan, mutta kunhan tähän tottui, niin elämä kyllä on helpompa kun voi olla varma, että kaikki sanotaan suoraan eikä jäädä takanapäin kyräilemään. Mulle on itselleni käynyt niin, että eräs täti kovin kiireissään oli just änkemässä kassalle kun itse pakkasin päädyssä tavaroita. Jotenkin tämä täti ilmeisesti automaattisesti ojensi oman pankkikorttinsa kun kassa löi viimeisen tavaran kassaan ja siis maksoi minun ostokseni! En itse tajunnut ollenkaan, ja täti oli just kuittia allekirjoittamassa kun itse vasta tulin lompakko ojossa maksamaan... Minusta oli vähän outoa, että kassa vaan nosti kädet pystyy, että häntä ei kiinnosta, joku on ostokset maksanut ja se riittää hänelle. Minulla sitten sattui olemaan käteistä ja maksoin sitten käteisellä tuolle tädille, mutta vähän kyllä nauratti. Olisi ehkä pitänyt vaan napata kassi ja huikata "kiitti"!

mikä mahtaa oma kansalaisuutesi olla?

Tiedät varmasti itsekin että jokaisessa maassa ja kulttuurissa on omat hyvät puolet ja omat huonot puolet.

Vierailija
65/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos toisella ei ole sen vertaa älliä, että nähdessään minut tyhjän korin kanssa nostaisi oman korinsa pois, niin en mä ala sitä sanomaan.

Tai voisinhan mä kippasta oman korini siihen sen ostosten päälle. Varmaan tykkäisi.

Toisekseen, en mä aloittaisi lausetta anteeksi pyynnöllä. Sen tyypinhän pitäisi multa pyytää anteeksi, että tukkii korikasan.

miten olis "anteeksi, saanko laittaa tämän korin sinne pinoon"

..kun näkee, että minullakin on kori ja yritän sitä tyhjentää juuri parhaani mukaan??

Monesti seison siinä sitten kori kädessäni ja mietin, että mihinkäs mä tämän nyt pistän kun toi toinen on vallannut sen korikasan. Joo, en viitsi sanoa mitään vaan lykkään korin sitten liukuhihnan alle. Ei ole mun asiani opettaa muita ihmisiä käytöstavoissa.

Vierailija
66/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä te suomalaiset sitten osaatte...

Kun mistään ei voi sanoa suoraan sille, joka sattuu mielestäsi toimimaan väärin, vaan hiljaa kärsitään ja nostellaan verenpainetta ja mäkätetään sitten kotona ja nettipalstoilla. Jos joku pökkii kärryillä kintuille, niin käänny ympäri ja sano, että "kuulehan, ei tämä jono kulje yhtään sen nopeammin, vaikka kuinka siellä tönit" Jos joku työntää omat ostoksensa sinun ostoksiesi sekaan, niin käänny ympäri ja sano "haloo, satuitko huomaamaan että olen jonossa ennen sinua". Jos joku jää munimaan kassalla, voit jälleen avata suusi ja sanoa "huhuu, täällä on muitakin asiakkaita, saisko vähän vauhtia tähän touhuun". Jos joku änkeää siihen kassalle, kun itse pakkaat tavaroita, voit taaskin kokeilla äänijänteitäsi ja sanoa "meinasitko maksaa munkin ostokset vai saisinko vähän yksityisyyttä." Olen asunut poissa Suomesta vuoden ja tämä suomalaisten "häveliäisyys" tai ehkä ajatusmalli, ettei haluta kiinnittää huomota itseensä, vaikka joku toinen käyttäytyy huonosti on ihan käsittämätöntä. Kun ongelmat ratkeaisi niin helposti, että sen kun avaa suunsa ja kertoo mikä se pulma on. Täällä (etelä-Euroopassa) aluksi ärsytti se, että kaikki ovat niin kärkkäitä huutelemaan ääneen heti jos joku ei suju justiinsa oman mielen mukaan, mutta kunhan tähän tottui, niin elämä kyllä on helpompa kun voi olla varma, että kaikki sanotaan suoraan eikä jäädä takanapäin kyräilemään. Mulle on itselleni käynyt niin, että eräs täti kovin kiireissään oli just änkemässä kassalle kun itse pakkasin päädyssä tavaroita. Jotenkin tämä täti ilmeisesti automaattisesti ojensi oman pankkikorttinsa kun kassa löi viimeisen tavaran kassaan ja siis maksoi minun ostokseni! En itse tajunnut ollenkaan, ja täti oli just kuittia allekirjoittamassa kun itse vasta tulin lompakko ojossa maksamaan... Minusta oli vähän outoa, että kassa vaan nosti kädet pystyy, että häntä ei kiinnosta, joku on ostokset maksanut ja se riittää hänelle. Minulla sitten sattui olemaan käteistä ja maksoin sitten käteisellä tuolle tädille, mutta vähän kyllä nauratti. Olisi ehkä pitänyt vaan napata kassi ja huikata "kiitti"!

mikä mahtaa oma kansalaisuutesi olla?

Tiedät varmasti itsekin että jokaisessa maassa ja kulttuurissa on omat hyvät puolet ja omat huonot puolet.

Vierailija
67/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, olit siis pakkaamassa maksutapahtuman alkaessa, hyihyi!

No joo ehkä, mutta en tuossa olisi ehtinyt millään maksaa ennen tätiä, se kun tosiaan riensi heti mun perässä siihen kassan kohdalle, kortti valmiiksi kädessä (sen mies purki niiden omia ostoksia kärrystä hihnan alkupäässä) ja kun kassa sanoi "32,50" mun ostoksista, niin se vaan ilmeisesti automaattisesti ojensi korttinsa.

Vierailija
68/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikan päällä. Olisit päässyt vähemmällä ja poika osaisi jatkossa käyttäytyä kaupassa.

Vierailija
69/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä jono kassalle. Toinen kassa avataan ja sieltä kuuluu "tänne voi maksaa". Juntit suomalaiset ryntäävät jonon takaa tai jostain sivulta siihen uudelle kassalle. Ei helvetti teille urpoille tule mieleen, että avatulle kassalle voitaisiin mennä suunnilleen samassa järjestyksessä kuin alkuperäisessä jonossa.

Perkele :)

Vierailija
70/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos toisella ei ole sen vertaa älliä, että nähdessään minut tyhjän korin kanssa nostaisi oman korinsa pois, niin en mä ala sitä sanomaan.

Tai voisinhan mä kippasta oman korini siihen sen ostosten päälle. Varmaan tykkäisi.

Toisekseen, en mä aloittaisi lausetta anteeksi pyynnöllä. Sen tyypinhän pitäisi multa pyytää anteeksi, että tukkii korikasan.

Sen sijaan, että avaa suunsa ja kertoisi mikä mättää, niin mieluummin seistään hoomoilasena pähkäilemässä mihin voisi korin laittaa, kun ei millään voi vieraalle ihmiselle puhua. Hyvä suomalaiset!

t. kaksoiskansalainen, isä italialainen, äiti suomalainen ja vuosi sitten siis Italiaan (ehkä) pysyvästi muuttanut. Ja juu, täälläkin on huonoja puolia vaikka kuinka paljon, mutta sentään ei tehdä ongelmaa niin yksinkertaisesta asiasta kuin suun avaaminen ja mielipiteensä kertominen.

Vierailija
71/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä jono kassalle. Toinen kassa avataan ja sieltä kuuluu "tänne voi maksaa". Juntit suomalaiset ryntäävät jonon takaa tai jostain sivulta siihen uudelle kassalle. Ei helvetti teille urpoille tule mieleen, että avatulle kassalle voitaisiin mennä suunnilleen samassa järjestyksessä kuin alkuperäisessä jonossa. Perkele :)

Minäminäminäminä... ihmiset on niin itsekeskeisiä. Onneksi esim. joissakin vaateliikkeissä on sellainen käytäntö, että jos siihen viereen samalle tiskille tulee toinen kassa, niin hän sanoo että "jonossa seuraava voi tulla tähän". (Ja se pitkän jonon viimeinen poukkaa sitten heti siihen perään...)

Vierailija
72/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että osaan kyllä pitää puoleni ja tehdä sen tilanteen mukaan joko hyvin ystävällisesti tai hyvin ilkeästi :)

Yleensä olen hyvin kohtelias ja ystävällinen, mutta jossakin menee myös se raja. Yksi mummo töni ja hakkasi kärryillään minun sivussa olevia ostoskärryjä (siis käytävällä, ei kassalla), marttyyrimaisesti paukutti että ne olisivat muka HÄNEN tiellään. No eivät olleet. Seisoin itse kärryjen vieressä katsomassa tuotteita. Hän halusi tunkea juuri samaan kohtaan ja siksi puhisi ja hakkasi niillä kärryillään.

Sanoin hänelle ystävällisesti että osaan kyllä työntää itse omia kärryjäni. Kiitos vain avusta. Mutta.... hetken päästä törmäsin taas tuohon mummoon. Tällä kertaa hän oli keskellä käytävää tukkimassa kulkureittiä kärryllään. Minä pamautin todella lujaa hänen kärryään päin, paukaus vain kuului (mummoa ei vahingoitettu tässä kohtauksessa).

Kyllä mummon suupieli vapisi, pelästyi eikä tullut enää lähellekään tönimään minua :)

Vierailija
73/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi sinun sen tietävän. Suomalaisesta on ärsyttävää jos kanssaeläjä ei osaa näitä arjen pikku käytöstapoja tai ei välitä niistä ja sille pitää niistä sanoa. Suomalaiset odottavat, että kaikki osaavat täällä nämä sanattomasti sovitut kuviot ja toimivat niiden mukaan.

Tämä on suomalaista kulttuuria.

Sen sijaan, että avaa suunsa ja kertoisi mikä mättää, niin mieluummin seistään hoomoilasena pähkäilemässä mihin voisi korin laittaa, kun ei millään voi vieraalle ihmiselle puhua. Hyvä suomalaiset!

t. kaksoiskansalainen, isä italialainen, äiti suomalainen ja vuosi sitten siis Italiaan (ehkä) pysyvästi muuttanut. Ja juu, täälläkin on huonoja puolia vaikka kuinka paljon, mutta sentään ei tehdä ongelmaa niin yksinkertaisesta asiasta kuin suun avaaminen ja mielipiteensä kertominen.

Vierailija
74/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä kihinä ja pihinä käy pääkopassa kn ärrrsytttäää niin kovasti, kun toiset eivät osaa lukea teidän ajatuksianne ja toimia OIKEIN ja sekunnilleen edetä teidän omassa mielissänne kirjoittamanne koreografian mukaan. Sitten äkkiä tänne av:lle purkautumaan! :D

Itsekin välillä ajatuksissani haahuilen, vaikka olen muuten ihan täysitaitoinen ihminen. Jos joku muu sattuu haahuilemaan häiriöksi asti, niin toki ystävällisesti ilmaisen asian - hymyillen ja kohteliaasti. Koskaan en ole jouunut mihinkään hankaluuksiin kassajonotilanteissa.

Vierailija
75/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jäävät maksettuaan tarkastamaan kuittia eivätkä aloita pakkaamista. Siinä on sitten hihnat täynnä eikä itse pakkaamaan omia ostoksia kun kassa joutuu odottelemaan kun ei ole tilaa.

periaatteessahan kuitti pitää tarkistaa heti ja jos on huomautettavaa, huomauttaa saman tien. Näin olen saanut mm. Prisman asiakaspalvelusta ohjeen.

Vierailija
76/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisesta on ärsyttävää jos kanssaeläjä ei osaa näitä arjen pikku käytöstapoja tai ei välitä niistä ja sille pitää niistä sanoa. Suomalaiset odottavat, että kaikki osaavat täällä nämä sanattomasti sovitut kuviot ja toimivat niiden mukaan.

On myös suomalaisia, jotka eivät kitise muiden kassajonokäyttäytymisestä, koska siitä ei kuitenkaan olisi mitään hyötyä. Vai luuleeko joku, että kaikella sillä huokailulla, tiuskimisellä, mulkoillua jne. jonain päivänä kaikilla olisi hallussa täydellinen kassajononormi? Itse en viitsi tuhlata energiaa ärsyyntymällä tyhjänpäiväisyyksistä.

Vierailija
77/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka koko päiväksi sinne kassalle seisomaan. :) Vaikka ei sitä varmaan kovin kiire kellään ole, niin tuskin kukaan kokopäiväksi haluaa sinne kassalle jäädä :)

Vierailija
78/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on tapana, että ihmiset osaavat käyttäytyä ilman, että niille tarvitsee huomauttaa. Luulisi sinun sen tietävän. Suomalaisesta on ärsyttävää jos kanssaeläjä ei osaa näitä arjen pikku käytöstapoja tai ei välitä niistä ja sille pitää niistä sanoa. Suomalaiset odottavat, että kaikki osaavat täällä nämä sanattomasti sovitut kuviot ja toimivat niiden mukaan.

Jos hyvat tavat ovat tapana, miksi niita sitten ei noudateta? Eli viestisi on hieman ristiriitainen.

Suomalaiset eivat osaa hallita konfliktitilanteita, eivat edes tallaisia pienenpienia, ja ovat mielummin hiljaa ja karsivat mielessaan. "En perkele laita tata koria paikalleen koska tuo seisoo sen edessa, eika tajua siirtya." Samalla siis syyllistyt huonoon kaytokseen kaupan henkilokuntaa kohtaan koska he joutuvat siivoamaan jalkesi. Kassakin huomasi mita teit, ja ajatteli: "Tuokin hyvin tietaa mihin ne korit kuuluu mutta heitti vaan tuonne liukuhihnan alle." Kiristeli hampaitaan ja hymyili sulle ammattitaitoisesti.

Miksi muuten se kuitti pitaa siina kassalla tarkistaa? Voiko se kassa tehda asialle mitaan jos siina on virhe? Meilla joutuu menemaan asiakaspalvelutiskille selvittamaan asiaa, kassa ei voi tilauksen sulkemisen jalkeen enaa avata sita ja tehda muutoksia. Siis sen kuitin voi lukea sivummassakin.Hy

Vierailija
79/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi sinun sen tietävän. Suomalaisesta on ärsyttävää jos kanssaeläjä ei osaa näitä arjen pikku käytöstapoja tai ei välitä niistä ja sille pitää niistä sanoa. Suomalaiset odottavat, että kaikki osaavat täällä nämä sanattomasti sovitut kuviot ja toimivat niiden mukaan.

Juu, ja tämä on varmasti toiminutkin juuri näin silloin kun ollaan eletty niissä eristyneissä kyläyhteisöissä, missä mikään ei koskaan muutu ja jokainen imee kylän tavat jo äidinmaidossa.

No olisiko aika jotain ehkä kulttuurissa kehittyä, jos niin jokapäiväinen asia kuin kaupassa käyminen aiheuttaa näin usein ja näin monelle raivoa ja harmaita hiuksia?

Mun mies (italialainen) on mulle sanonut täällä monta kertaa, että "sä oot liian kohtelias, liian kiltti". Ei täällä kukaan antais kenenkään pökkiä ostoskärryllä kantapäille ja itse vaan hiljaa manaisi mielessään. Ehkä sellaisesta ei tarvitsisi myöskään nousta ihan sellaista draamaa niin kuin täällä, että tilanteeseen puuttuisi sitten koko jonollinen ihmisiä ja kaikki huutavat yhteen ääneen. :)

Mutta ehkä se kultainen keskitie, että ihan vaan huomauttaa ehkä sille hajamieliselle tai muuten vaan stressaantuneelle ihmiselle, että nyt se tekee jotain hullua.

Jollain toisella palstalla ihan oikeasti päivätolkulla mietittiin sellaista asiaa, että miten voisi junassa matkustaa lemmikin kanssa ilman että kaikki sitä koiraa lääppisivät tai ehkä joku toinen matkustaja päästäisi oman koiransa liian lähelle.

Ehdotettiin ties mitä pyyhettä koiran päälle tai "oikein torjuvaa omaa elekieltä". Ei sitten tullut kellekään mieleen, että voisi suunsa avata ja sanoa, "tätä koiraa ei voi silittää" tai "ethän päästä sitä omaa koiraa nuuskimaan"! Voi hyvän tähden, ihan oikeasti!

Vierailija
80/113 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen itse kassatätinä ja olen huomannut monta epäkohtaa. Onko se sitten laiskuutta vai ajattelemattomuutta?

Ensiksi se että minun oletetaan tietävän se mihin toisen asiakkaan ostokset loppuvat ja toisen alkavat.

Onhan se suuri vaiva asettaa se kapula ostosten perään.

Vuosien mittaan oppineena teen pikaisen vilkaisun mikä on asiakkaan viimeinen hihnalle asettama tavara, mutta auta armias jos luenkin jo seuraavan asiakkaan tuotetta kapulan puuttuessa saan vihaisen huudon että ei se enää minun ole, eikä tuokaan paketti mikä tuolla jo on!

Aivan, olisihan minun se pitänyt tietää. Ruuhka-aikaan asiakkaan ostosten seuranta on haasteellisempaa.

Saatika se että varsinkin tärkeilevät rouvasihmiset tulevat ostoskopan kanssa kassalle ja nostavat koko kopan hihnalle sitä tyhjentämättä ja odottavat minun poimivan sieltä heidän ostoksensa yksitellen skannattavaksi.

Vanhukset on sitten asia erikseen, heiltä tuon ymmärtää.

Tai se että mennään pakkaamaan ostoksia kassahihnan päähän ja pakataan kaikki kassiin ihan kaikessa rauhassa vaikka odottelen jo maksua ja niin odottaa kasvava jonokin.

Ja kaiken huippuna se että asiakas ei vaivaudu astelemaan maksupäätteen luo vaan ojentaa kassahihnan päädystä maksukorttia tai käteistä jota joudun sitten kurkottelemaan ja juuri ja juuri yletyn sen saamaan. Korttia en enää tarjoutunutkaan ottamaan vastaan vaan ohjasin asiakasta tulemaan maksupäätteen luokse. Ja nyt moni siellä ajattelee että hyvä se on sinunkin joskus tuoliltasi nousta vähän jalottelemaan ja maksuja kurkottelemaan niin tuolia en käytä ollenkaan koska tykkään olla vakaasti jalkojeni päällä enkä kiikkua missään jakkaralla.

Ja tämä rahan kurottelu loppuvaiheessa ison vauvamahan kanssa ei ollut mitenkään sen mukavampaa, mutta eihän se asiakkaita kiinosta yltääkö tuo pullero kassapäätyyn asti, kuhan saa ostoksensa kassiin ja säästää hieman askeleissa.

Ja vielä se että asiakas levittää rahansa liukuvalle hihnalle ja olettaa minun ehtivän pysäyttää hihnan ennen kuin rahat liukuvat hihnan väliin mistä niitä ei enää takaisin saa.

Onhan se kiva katsella kun ne rahat siinä vilistävät.

Kiitos ja anteeksi, tämä helpotti.

Onnellisesti äitiyslomalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi