Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi nämä "kyllätöitäsaakunvaanviitsiihakea"-tyypit ei tee tätä työkseen?

Vierailija
20.11.2012 |

Eli etsi ihmisille töitä, tienaisivat ihan huikeat summat kun meidänkin kaupungissa hommaisi ne työpaikat kaikille halukkaille, kaupunkin säästäisi rahaa satoja tuhansia euroja, varmasti palkkio olisi sen mukainen.

Kun se kerran on niin helppoa, ja me laiskat ja tyhmät työttömät vaan ei millään osata, vaikka on pakotettu käymään kursseja joilla opetetaan hakemaan töitä.

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) asuu jossain todella syrjässä eikä kykene matkustamaan tai muuttamaan

b) ei kelpuuta kuin johtotason / harvinaisia tmv. töitä, joita ei vapaudu tarjolle

c) ei kykene tekemään työhakemusta tai ylipäätään hakemaan työtä monipuolisesti

d) ei oikeasti edes halua töihin

En tietenkään voi muuttaa mihinkään kun miehellä on täällä vakituinen valtion virka! Matkustus ei auta, 150km säteellä on vain pienenpiä kuntia joista ihmiset käy täällä kaupungissa töissä.

En pyydä mitään harvinaista, vaan normaalia kaupan alan työtä (tai jotain jota osaan tehdä kaupallisen alan koulutuksella ja kokemuksella) tai isännöitsijän työtä (kiinteistösihteerin paikkakin kävisi, ammattitutkinto on ja kokemustakin jonkinverran)

Työhakemuksia olen tehnyt yli 20 vuotta, enkä usko että ne on niin surkeita että sen takia ei otettaisi töihin. Olen päässyt aina välillä haastatteluunkin.

Työn suurin kriteeri minulle on se että pystyn sitä tekemään fyysisesti (kunto kestää ja taidot) ja että töitä on sen verran että siitä jää käteen enemmän kuin työkkäriraha sen jälkeen kun maksan lasten 500€ hoitomaksun. Tosin en ole yhtään tarjottua työpaikkaa torjunut.

Poliisilaitoksia lopetetaan niin hullua tahtia pitkin Suomea (jos olet uutisia seurannut), että ei kuule oikein miehellekään muualta ole töitä, hän inhoaa työtään, mutta ei muuta ole koskaan tehnyt ja on jo lähes viisikymppinen. Jäisi heti lasten kanssa kotiin jos minä saisin yhtä hyväpalkkaisen työn kun hänellä nyt on, että asuntolaina tulisi maksettua ym. eläminen.

Vierailija
42/62 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä asutaan, melkein mikä vaan kelpaisi, ei nirsoile työajoissa tai edes palkan suhteen. Nykyinen työnsä loppuu reilun viikon päästä ja kaikkialta tulee vaan "ei kiitos", kun hakee. Ammattitutkinto + taitoja on, samoin suosittelijoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan ollut työttömänä. Äkkiä tulee mieleen että töitä löytyy esim. varastomiehille, siivoojille, hesemyyjille, puhelinmyyjille, kaupan kassoille yms. Olen itsekin tehnyt näitä hommia.

Vierailija
44/62 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä nämä töiden välitys"ammattilaiset" hiljenivät.

Oi, workgurut, paljastakaa nyt salaiset työnvälitystaitonne ja ratkaiskaa huomenna vaikka 1000 ensimmäisen työttömän työnsaantiongelmat noin vaikka malliksi. .

että se työnhaku ei oo niin kaavamainen juttu, että perustetaan uusi mol ja sitten - naps vaan - onkin kaikille töitä.

Työnhaku on niin yksilöllinen juttu, ettei sitä voi tehdä toisen puolesta. Hakijan on itse tiedettävä omat valttinsa, joilla päihittää muut vastaavat hakijat. Hakijan on myös osattava myydä ne valttinsa oikein ja ennen kaikkea oikealle työnantajalle oikeaan aikaan. Nuo kaikki vaatii sitä, että hakija tuntee hyvin itsensä, osaamisensa ja tarpeensa. Hänen on tehtävä taustatyötä ja tiedusteluja työnantajista ja harkittava tarkkaan millä tavoin häntä lähestyy. Omaa osaamistaan pitää olla myös valmis muokkaamaan kysynnän ja tarjonnan mukaan, mutta ei vain sitä ajatellen, sillä työnantajan kannalta oleellista on myös työntekijän kiinnostuneisuus työhön, jopa intohimo voi olla suotavaa.

Ei noita asioita voi toinen tehdä työnhakijan puolesta. Joitain periaatteessa voisi, mutta ei ammattilainen tuolla ehdotetulla satasella tee töitä kuin tunnin. Ja siinä ajassa ei hoidu taustatutkimukset ja oikean hetken kyttäämiset.

Vierailija
45/62 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeastaan kaikki edelliset. HUUUOOOOOOHHHH!!!!

Itse en ole koskaan ollut työttömänä. Äkkiä tulee mieleen että töitä löytyy esim. varastomiehille, siivoojille, hesemyyjille, puhelinmyyjille, kaupan kassoille yms. Olen itsekin tehnyt näitä hommia.

Vierailija
46/62 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUTTA en todellakaan oleta sinisilmäisesti kaikkien muidenkin täällä niitä heti saavan. Ensinnäkin ammatteja on erilaisia, minun alani on sellainen, että etsivä työn löytää. Tiedän kuitenkin, että on aloja jotka eivät toimi niin. Kauhean suppeaa katsoa asioita niin, että kun MINÄ saan töitä niin kyllä muutkin saa. Äitini esimerkiksi on hakenut aktiivisesti töitä jo puolivuotta. Laittanut eri paikkakunnille hakemuksia, jopa siivoojaksi vaikka koulutus ja aijemmat työkokemukset ovat todellakin jotain hyvin vaativampaa. Hän ei ole nirsoillut, haluaa vain töitä. Koko puolen vuoden aikana on päässyt YHTEEN haastatteluun ja sekin tehtiin puhelimitse. Äitini on sen verran vanha, että työtä on vaikea enää hänen iällään saada. Ne työt missä ikä ei kauheasti haittaisi, niitä hän ei saa kun on ylikoulutettu. ( niin on moni työnantaja suoraan sanonut hakemuksen lähettämisen jälkeen) Olisi siis hauska nähdä miten nämä " kaikki saa töitä jos haluaa" ihmiset hoitaisivat äitini tilanteen? Pitäisikö hänen valehdella ikänsä ja käydä plastikkakirurgilla?

Vierailija
47/62 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä asutaan, melkein mikä vaan kelpaisi, ei nirsoile työajoissa tai edes palkan suhteen. Nykyinen työnsä loppuu reilun viikon päästä ja kaikkialta tulee vaan "ei kiitos", kun hakee. Ammattitutkinto + taitoja on, samoin suosittelijoita.

Vierailija
48/62 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen kaikkiaan yhdeksän eri kertaa ja joka kerta olen aktiivisesti etsimällä löytänyt itselleni uuden työn. Joskus jakso on ollut pitemi ja joskus lyhyempi ja olen joutunut tinkimään mm. työmatkasta ja alasta, mutta siinä mielessä tuo jankuttaja on oikeassa, että kun työn etsii itse, sitä yleensä löytää. Eivät työpaikat todellakaan asu tuolla mol.fi:ssä.

Mun taktiikka on ollut aktiivisesti lähettää/jättää hakemuksia, ottaa itse yhteyttä rekrytointipuolen päättäviin henkilöihin (vaikka se voikin tuntua tässä rasittavalta rekrytoijan silmin) ja ennenkaikkea pitää olla sitkeä. Pitää osata esitellä itsensä oikein ja täsmällisesti, ja olla hakuvaiheessa joustava eikä vaan ilmoittaa, mitä EI voi tehdä.

Olen myös käynyt eri firmoissa paikan päällä ja peräti kahdesti löytänyt työpaikan sillä tavalla. Moni firma ilmoittaa netissä rekryosoitteen, joka on joku epämääräinen mailiosoite, mutta kannattaa mennä käymään paikan päällä.

Jos olen kyseistä työpaikkaa hakenut olen ollut kyllä valmis tekemään töitä ja olemaan joustava.

Tässä kaupungissa on naisvaltaisille aloille todella vaikea päästä, paitsi hoitoalalle, H&M tuli tuossa muutama vuosi sitten, niin sinne haki yli 1000 ihmistä töihin. Toimistotyötä ei kuulemma ole missään, työkkäristä ja muualtakin olen niin kuullut, niitäkin töitä olen joskus silti hakenut vaikka varsinaisesti ei ole koulutusta tai kokemusta alalta, mutta ajattelin että ei se niin vaikeaa ole etteikö oppisi.

ap

Vierailija
49/62 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joilla ei työtä ole, jäävät ilman työtä.

Työ kasaantuu.

Kaikki työpaikat pitäisi säätää lailla määräaikaisiksi, korkeintaan 2-vuotisiksi. Sitten vaihtuisi tekijä.

Vierailija
50/62 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tätähän tässä on sulle yritetty rautalangasta ja esimerkkien kanssa vääntää,

että se työnhaku ei oo niin kaavamainen juttu, että perustetaan uusi mol ja sitten - naps vaan - onkin kaikille töitä.

Työnhaku on niin yksilöllinen juttu, ettei sitä voi tehdä toisen puolesta. Hakijan on itse tiedettävä omat valttinsa, joilla päihittää muut vastaavat hakijat. Hakijan on myös osattava myydä ne valttinsa oikein ja ennen kaikkea oikealle työnantajalle oikeaan aikaan. Nuo kaikki vaatii sitä, että hakija tuntee hyvin itsensä, osaamisensa ja tarpeensa. Hänen on tehtävä taustatyötä ja tiedusteluja työnantajista ja harkittava tarkkaan millä tavoin häntä lähestyy. Omaa osaamistaan pitää olla myös valmis muokkaamaan kysynnän ja tarjonnan mukaan, mutta ei vain sitä ajatellen, sillä työnantajan kannalta oleellista on myös työntekijän kiinnostuneisuus työhön, jopa intohimo voi olla suotavaa.

Ei noita asioita voi toinen tehdä työnhakijan puolesta. Joitain periaatteessa voisi, mutta ei ammattilainen tuolla ehdotetulla satasella tee töitä kuin tunnin. Ja siinä ajassa ei hoidu taustatutkimukset ja oikean hetken kyttäämiset.

Minulla on ollut koko ikäni hyvin töitä, mutta en ole tosiaankaan niin törppö, että väittäisin, että niitä töitä löytyy:

a) kaikille

b) tuosta vaan

Niitä vain ei löydy ja työpaikkoja ei vain ole, joten viisastelusi on aivan turhaa.

Vierailija
51/62 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin näitä neropatteja hoitamaan asian, mies ihan itse hakee päivittäin jonnekin. Olen tarkistanut hakemukset, CV:n jne. enkä löydä niistä moitittavaa. Jos nuorehko, työikäinen ja -kykyinen perheenisä ei kelpaa työvoimaksi, kuka sitten?

Vierailija
52/62 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelikymppistä läskiä akkaa ilman mitään alan työkokemusta ja lihaksia, sama siivoojan hommat, osa-aikaisia joista ei saa edes lasten hoitomaksuja irti, puhelinmyyntiä tein moneen otteeseen 90-luvulla Helsingissä ja kerran täälläkin, enkä kertaakaan tienannut mitään tai tyyliin 2€/h, eli ei kannata maksaa lasten hoitomaksuja, tai edes työmatkabensoja, kaupan kassoille olen hakenut suoraan, puhunut tutulle kauppiaalle..

Heselle en ole koskaan hakenut, siellä näyttää kyllä opiskelijoita riittävän, en usko että sieltäkään saisin tunteja tarpeeksi.

Jotain realiteettia pitää kuitenkin olla.

ap

Vierailija
53/62 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei kai siellä missään lukenut että VAIMO on niitä töitä miehelleen hakenut.

Vierailija
54/62 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetikö karkasitte, kun olisitte saaneet näyttää taitonne ??

Meillä aktiivisilla ihmisillä on nimittäin vähän muutakin tekemistä kuin kökkiä koko ilta koneella. Siten ne työtkin löytyvät: olemalla aktiivinen.

Vierailija
55/62 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nelikymppistä läskiä akkaa ilman mitään alan työkokemusta ja lihaksia, sama siivoojan hommat, osa-aikaisia joista ei saa edes lasten hoitomaksuja irti, puhelinmyyntiä tein moneen otteeseen 90-luvulla Helsingissä ja kerran täälläkin, enkä kertaakaan tienannut mitään tai tyyliin 2€/h, eli ei kannata maksaa lasten hoitomaksuja, tai edes työmatkabensoja, kaupan kassoille olen hakenut suoraan, puhunut tutulle kauppiaalle..

Heselle en ole koskaan hakenut, siellä näyttää kyllä opiskelijoita riittävän, en usko että sieltäkään saisin tunteja tarpeeksi.

Jotain realiteettia pitää kuitenkin olla.

ap

Se on todennäköisesti suurin este työllistymisellesi. Lihavuus kertoo itsekurin puutteesta joka taas vihjaa työnantajalle, että et kykene suorittamaan sulle annettuja tehtäviä loppuun. Asiahan ei välttämättä ole niin, mutta mielikuva lihavista ihmisistä on sellainen, sitähän on oikein tutkittukin. Yhden tutkimuksen mukaan lihavat naiset saavat myös vähemmän palkkaa ja etenevät urallaan hoikkia huonommin.

Vierailija
56/62 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, heti karkasimme.Meillä aktiivisilla ihmisillä on nimittäin vähän muutakin tekemistä kuin kökkiä koko ilta koneella. Siten ne työtkin löytyvät: olemalla aktiivinen.

Ja kehumanne työttömyysongelma jää ratkaisematta, ei mitä luusereita. Suuret puheet, mutta villat jäi vähäisiksi.

Vierailija
57/62 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arviolta vain n. 10% kaikista avoimista työpaikoista on ns. julkisesti ilmoitettuja esim. mol.fi -sivuilla. Jopa 90% on ns. piilotyöpaikkoja, joihin työntekijä löytyy muulla tavalla. Näitä työpaikkoja voi yrittää metsästää esim. kirjoittamalla markkinointikirjeitä/avoimia hakemuksia, ottamalla vastaan myös harjoittelupaikkoja ja lyhyitä pätkätöitä. Helppoa se ei ole ja vaatii rutkasti motivaatiota ja oikeaa asennetta. Sitä useimmilta puuttuu: Uskoa tulevaisuuteen, itseen ja "mahdottomaan". Kukapa työnantaja haluaisi työntekijän, joka tuomitsee jo itse itsensäkin onnettomaksi luuseriksi.

Vierailija
58/62 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet työtön niin aikaa on pilvin pimein. Miten voit olla läski ja lihakseton ilman työkokemusta.

Lopeta se roskan syöminen ja käy lenkillä herranjumala. Kun näytät hyvältä ja voit hyvin niin voisi työpaikka irrotakkin.

Vierailija
59/62 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoon markettiin, eli työskennellä siellä muutama kuukausi ilman palkkaa ja näin osoittaa taitonsa - näin ovat jotkut tuttuni työllistyneet tai sitten tehdä täydellisen alan vaihdon ja hakea työvoimapolittiseen koulutukseen vaikka lähihoitajaksi ja siinä harjoittelussa osoittaa taitonsa. Kysy työkkäristä lisää.

Vierailija
60/62 |
20.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato kun en ite hokannu sherlock! En minä ole sanonut että olisin toimeton, hoidan lapset ja kodin, ja olen aktiivinen yhdistyksissä ja politiikassa.

Juuri siinäkin työpaikassa johon viime viikolla hain, on kyllä lähes yhtä lihava tyttö töissä kuin minä, mitenkähän ne sen otti töihin?

Ja näkyy niitä muitakin läskejä töissä vähän joka paikassa, aika uskomatonta!

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän