Miksi nämä "kyllätöitäsaakunvaanviitsiihakea"-tyypit ei tee tätä työkseen?
Eli etsi ihmisille töitä, tienaisivat ihan huikeat summat kun meidänkin kaupungissa hommaisi ne työpaikat kaikille halukkaille, kaupunkin säästäisi rahaa satoja tuhansia euroja, varmasti palkkio olisi sen mukainen.
Kun se kerran on niin helppoa, ja me laiskat ja tyhmät työttömät vaan ei millään osata, vaikka on pakotettu käymään kursseja joilla opetetaan hakemaan töitä.
Kommentit (62)
Miten joku viitsii ärhennellä toiselle noin vain siksi ettei itse ole löytänyt työtä ja toinen on tyypillistä palstaa....
Kyllä minulla töitä on, mutta surkuttelen tässä työttömiä ja heille vittuilua.
Onko sulla joku salainen sivu mollissa jossa on vain sinulle suunnattuja työpaikkoja joihin pääset kaikkiin, sen kun valitset?
Vai oletko näitä "kävelenvaanfirmaansisällejasanonettämätulennyttöihin" ja ihmiset suorastaan lakoaa jalkojen juureen että juuri sinua tässä on jo vuosia odoteltu meille töihin!
Eihän siellä mitään töitä ole. Suurin osa työpaikoista on juuri noita sinun parjaamiasi, että kävellään sisään firmaan ja kysytään suoraan sieltä.
Minä olen itse työnantaja, enkä ole ikinä harkinnutkaan, että jossain mollissa ilmoittelisin. Sieltä kun saa juuri noita ap:n tyyppisiä, jotka ovat itse kovasti vaatimassa kaikenlaisia palveluksia, kuten vaikka sitä mollin käyttöä, jotta saisivat sieltä valkkailla kivoja työpaikkoja.
Ja itse käyn myös osa-aikaisessa palkkatyössä. Ja myin pätevyyteni työnantajalle levittämällä työpaikkaan huhua, että mua saa kysyä töihin. Ja tiesin valttini muihin verrattuna. Ja niinhän siinä kävi, että minulle soitettiin kotiin ja pyydettiin töihin.
Ja jos mua ei olisi töihin pyydetty, niin olisin alkanut tehdä samaa työtä itsenäisesti freelancer-tyyppisesti. Niitäkin palveluja minulta on kyselty muutamalta taholta, joten pienellä mainostamisella töitä olisi varmasti löytynyt riittävästi.
Eikä minulla ole mikään eksoottinen ammatti, vaan meitä on tässäkin maassa monta tuhatta.
Joten yritäpä ap saada niiltä työnhakukursseilta vielä vähän enemmän irti.
kun heillä on jo työtä ja saavat sitä helposti muutenkin. :=))
a) asuu jossain todella syrjässä eikä kykene matkustamaan tai muuttamaan
b) ei kelpuuta kuin johtotason / harvinaisia tmv. töitä, joita ei vapaudu tarjolle
c) ei kykene tekemään työhakemusta tai ylipäätään hakemaan työtä monipuolisesti
d) ei oikeasti edes halua töihin
Olen soitellut ja kysellyt, ja vienyt hakemuksia paikanpäälle, ihan kuvan kanssa ja lapun jossa luvataan rahaa työkkäristä jos minut työllistää.
Kertomalla heti aluksi palkkatukioikeudestasi, kerrot samalla olevasti pitkäaikaistyötön luuseri...
Oman firman lopettamisen jälkeen. Nyt olen kotihoidontuen jälkeen ollut reilu puoli vuotta työttömänä, se rahaetu tulee nykyään jo 3kk työttömyyjen jälkeen vai miten se oli, elokuussa kävin työkkärissä ja ne siitä puhui, vaikka maaliskuun lopusta olin vasta ollut työtön.
Meillä on pitkäaikaistyöttömyyttä hoidettu kaupungin toimesta Suomen kärkisijoilla jo vuosia, ja nyt päästiin juuri uuteen työttömyydenhoitokokeiluun johon pääsi muutama kaupunki Suomessa, valtio rahoittaa. Olen henkilöstölautakunnassa, joten tiedän näistä työttömyysasioista vähän keskivertoa enemmän tässä kaupungissa.
Ideahan oli tässä keskustelussa se, että toiset väittää että töihin pääsee kuka vaan joka vain haluaa, mutta mitään hyödyllistä neuvoa nämä viisaat eivät osaa paljastaa, miten minä saisin töitä, vaikka vuosia olen sitä hakenut. Kahdelle alalle on koulutus, toisen hommasin kun viimeksi olin työttömänä, ihan omalla kustannuksella.
kun heillä on jo työtä ja saavat sitä helposti muutenkin. :=))
jos ratkaisisi yhteiskunnan kannalta kalliin massatyöttömyyden, tienaisi lähes satavarmasti enemmän (ja mahd helpommin) kuin nyt. Miksi siis ei?
b) ei kelpuuta kuin johtotason / harvinaisia tmv. töitä, joita ei vapaudu tarjolle
että eivät voi tehdä viikonlopputyötä/vuorotyötä/iltavuoroa/aamuvuoroa tai tahtovat ehdottomasti loman heinäkuulle tai muuta vastaavaa. Se on vähän kuin oman oksan sahaamista.
No varmaan siksi eivät perusta mitään työnvälityksiä kun heillä on jo työtä ja saavat sitä helposti muutenkin. :=))
Heillä tuntuu olevan niin kova huoli työttömistä , että pitää jo vittuillakin kaikin tavoin. Koska heillä näyttää olevan taitavat työnvälitystaidot niin luulisi sellaisten nyt alkavan ratkomaan tätä polttavaa ongelmaa, kun varmasti pystyvät siihen. Vai eikö pystykään ja taidot ei riitä ??
ja hakemuksistasi niin me kerromme sulle, miksi ET saa työtä.
suomessa on tällä hetkellä noin 500 000 työtöntä!
miten todistatte että joka ikiselle olisi muka tarjolla työpaikka. tuo luku on hirvittävä suhteutettuna suomen väkilukuun ja nuo 500 000 ovat siis kaikki työikäisiä, ei lapsia tai vanhuksia.
herrajumala. miettikää mitä lauotte suustanne.
Töitä kyllä saa. Johan voi vaikka mennä blokkariksi baariin vaikka sitten sillä opettajan tutkinnolla. Toisaalta se opettajan planttu saa paremman rahan työttömänä kuin blokkari ja blokkariksi otetaan mielummin niitä nuoria kauniita tyttöjä.
Luulen että moni oikeasti koulunsa käynyt toivoisi saavansa sitä kunnon työtä josta saa kunnon palkkaa, niin että sillä elää.
Työtähän se tosiaan on hyväntekeväisyystyökin.
miten todistatte että joka ikiselle olisi muka tarjolla työpaikka. tuo luku on hirvittävä suhteutettuna suomen väkilukuun ja nuo 500 000 ovat siis kaikki työikäisiä, ei lapsia tai vanhuksia.
Siis muut kuin ennakkoluulot. Ihmisethän ovat kautta aikain muuttaneet työn perässä, se on yksi muuttoliikkeiden merkittävimpiä syitä ellei peräti merkittävin.
En tietenkään voi muuttaa mihinkään kun miehellä on täällä vakituinen valtion virka! Matkustus ei auta, 150km säteellä on vain pienenpiä kuntia joista ihmiset käy täällä kaupungissa töissä.
En pyydä mitään harvinaista, vaan normaalia kaupan alan työtä (tai jotain jota osaan tehdä kaupallisen alan koulutuksella ja kokemuksella) tai isännöitsijän työtä (kiinteistösihteerin paikkakin kävisi, ammattitutkinto on ja kokemustakin jonkinverran)
Työhakemuksia olen tehnyt yli 20 vuotta, enkä usko että ne on niin surkeita että sen takia ei otettaisi töihin. Olen päässyt aina välillä haastatteluunkin.
Työn suurin kriteeri minulle on se että pystyn sitä tekemään fyysisesti (kunto kestää ja taidot) ja että töitä on sen verran että siitä jää käteen enemmän kuin työkkäriraha sen jälkeen kun maksan lasten 500€ hoitomaksun. Tosin en ole yhtään tarjottua työpaikkaa torjunut.
No varmasti on töitä, mutta
jos ratkaisisi yhteiskunnan kannalta kalliin massatyöttömyyden, tienaisi lähes satavarmasti enemmän (ja mahd helpommin) kuin nyt. Miksi siis ei?
Jostain syystä nämä töiden välitys"ammattilaiset" hiljenivät.
Oi, workgurut, paljastakaa nyt salaiset työnvälitystaitonne ja ratkaiskaa huomenna vaikka 1000 ensimmäisen työttömän työnsaantiongelmat noin vaikka malliksi. Olette välittömästi työvoima- ja elinkeinoministeriön johtajan paikalle ykköskandidaatteja, kyllä kuule hakkaa teidän säälittävät freelancer-hommat mennen tullen.
En tietenkään voi muuttaa mihinkään kun miehellä on täällä vakituinen valtion virka! Matkustus ei auta, 150km säteellä on vain pienenpiä kuntia joista ihmiset käy täällä kaupungissa töissä.
En pyydä mitään harvinaista, vaan normaalia kaupan alan työtä (tai jotain jota osaan tehdä kaupallisen alan koulutuksella ja kokemuksella) tai isännöitsijän työtä (kiinteistösihteerin paikkakin kävisi, ammattitutkinto on ja kokemustakin jonkinverran)
Työhakemuksia olen tehnyt yli 20 vuotta, enkä usko että ne on niin surkeita että sen takia ei otettaisi töihin. Olen päässyt aina välillä haastatteluunkin.
Työn suurin kriteeri minulle on se että pystyn sitä tekemään fyysisesti (kunto kestää ja taidot) ja että töitä on sen verran että siitä jää käteen enemmän kuin työkkäriraha sen jälkeen kun maksan lasten 500€ hoitomaksun. Tosin en ole yhtään tarjottua työpaikkaa torjunut.
Siis muut kuin ennakkoluulot. Ihmisethän ovat kautta aikain muuttaneet työn perässä, se on yksi muuttoliikkeiden merkittävimpiä syitä ellei peräti merkittävin.
missä sitä on parempi työtilanne??
edelleenkin niitä marketin kassoja hakee samaan hommaan se 300 ihmistä ja monet ohjaa vaan nettiin täyttämään hakemuksia vaikka kävelisit ovesta sisään ja vaatisit johtajalle tapaamista. ei näitä ovesta sisään raavajia ole aikaa kuunnella.. ennen vanhaan kun teollisuus ja muu oli kasvussa sota-ajan jälkeen yms oli paljon töitä ja vähän työntekijöitä. homma oli eri. nyt on liian vähän töitä ja liikaa työttömiä . ei sitä noin vaan lampsita ku hollitupaan töitä hakemaan. sitä paitsi monet palkkaa juuri suhteilla tai tutun tutun kautta. töistä ei siis edes ilmoiteta missään julkisesa haussa
Jostain syystä nämä töiden välitys"ammattilaiset" hiljenivät.
Oi, workgurut, paljastakaa nyt salaiset työnvälitystaitonne ja ratkaiskaa huomenna vaikka 1000 ensimmäisen työttömän työnsaantiongelmat noin vaikka malliksi. Olette välittömästi työvoima- ja elinkeinoministeriön johtajan paikalle ykköskandidaatteja, kyllä kuule hakkaa teidän säälittävät freelancer-hommat mennen tullen.
Hetikö karkasitte, kun olisitte saaneet näyttää taitonne ??
jälkeen kaikkiaan yhdeksän eri kertaa ja joka kerta olen aktiivisesti etsimällä löytänyt itselleni uuden työn. Joskus jakso on ollut pitemi ja joskus lyhyempi ja olen joutunut tinkimään mm. työmatkasta ja alasta, mutta siinä mielessä tuo jankuttaja on oikeassa, että kun työn etsii itse, sitä yleensä löytää. Eivät työpaikat todellakaan asu tuolla mol.fi:ssä.
Mun taktiikka on ollut aktiivisesti lähettää/jättää hakemuksia, ottaa itse yhteyttä rekrytointipuolen päättäviin henkilöihin (vaikka se voikin tuntua tässä rasittavalta rekrytoijan silmin) ja ennenkaikkea pitää olla sitkeä. Pitää osata esitellä itsensä oikein ja täsmällisesti, ja olla hakuvaiheessa joustava eikä vaan ilmoittaa, mitä EI voi tehdä.
Olen myös käynyt eri firmoissa paikan päällä ja peräti kahdesti löytänyt työpaikan sillä tavalla. Moni firma ilmoittaa netissä rekryosoitteen, joka on joku epämääräinen mailiosoite, mutta kannattaa mennä käymään paikan päällä.
Ei tarvitse tuoda valmiina nenän eteen, ja kyllä minä osaan hakea töitä - vuosikymmenien kokemuksella. Olen ollut kurssejakin siitä aiheesta pitämässä, ja oppilaanikin ovat toisinaan onnistuneet.
Ei ole kyse myöskään viitsimisestä. Kun keskimäärin joka arkipäivä yhden työhakemuksen teen, niin mitä enempää voisi edellyttää?
Mutta todistakaa, että minullekin on olemassa jossakin työtä! Akateeminen tutkinto, siihen lisäkursseja ja kymmenen vuoden työkokemus löytyy ja olen valmis lähtemään mihin tahansa, kunhan asuminen järjestyy.