Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisilla tuloilla teillä on 200 000 euron lainoja?

Vierailija
02.12.2005 |

Ihan mielenkiinnosta kyselen ja myös hiukan omaa tilannetta kartoittaaksemme!

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma näissä laina-asioissa on, että asunnot ovat nykyään niin kalliita, että saadakseen ihan tavallisen, pienen perhe-asunnon joutuu jo ottamaan sen 100000/pää lainaa, ellei ole perintöä tms. kertynyt.

Puoli tuntia Tampereelta, ja se perheasunto ei maksa kuin 80-100 000

Kuka haluaa asua puoli tuntia Tampereelta??? En ainakaan minä, vaikka ilmaseksi saisin asunnon.

Vierailija
82/86 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa 165 000e erillistaloon  Pääkaupunkiseudulla 20 min päässä Helsingistä. 

Yksin maksan, kaksi lasta ja nettotulo 4500 e/kk. Asumiskulut pienemmät verrattuna esim. vuokrattuun 4h ja k rivariin. Lainan vakuutena asunto. Jokainen lyhennys menee omaan taskuun, ei vuokranantajan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä pk-seudulla 200k laina ei kyllä enää riitä mihinkään. Perheasunnon ostaminen alle 300k on vaikeaa poislukien 70-luvun elementtiunelmat ja ns. ei kovin toivotut alueet. Jos haluaa 90-100m2 4h+k asunnon, niin hintahaarukka on sen 350-450k tai ylikin. Tuollaiseen harvalla riittää 200k laina, vaikka ensiasunnosta ei olisikaan kyse. Surkeaa, mutta totta.

No teillä nyt on muutenkin vähän eri luokan tulot kuin meillä 4000€/kk Keski-Suomessa...

Perätön väite. Asuntojen hinnat silti pk-seudulla suhteessa paljon kalliimmat.

Eikä ole. Palkat on tutkitusti suuremmat pääkaupunkiseudulla. Olen isossa it-alan firmassa töissä ja pääkaupunkiseudulla työskentelevät saavat useamman satasen enemmän.

Minä työskentelen pörssiin listatussa yrityksessä ja olen saanut tasan saman määrän palkkaa näinä vuosina vaikka olen vaihtanut paikkakuntaa kolmesti. Nyt Helsingissä, Jyväskylässä asuessa palkka oli täysin sama. 

Vierailija
84/86 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla brutto noin 4000. Lainaa 200 000 euroa. Yksin omistan omakotitalon.

Vierailija
85/86 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella Helsingissä huonommat liksat kuin muualla. Esim. lääkärin palkka vastavalmistuneelle päivätyössä noin 3500 euroa. Rouva työhönottaja tuumasi lehdessä, etteivät he palkalla kilpaile. Etuina kollegiaalinen tuki (hyvä), monimuotoisuus (pelottavaa, kun tietää, mitä se konkreettisesti tarkoittaa). Osta siinä sitten asunto.

Vierailija
86/86 |
05.01.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen on lääkäri, n. 3500 ¿/kk, ei vakituista työpaikkaa mutta töistä nyt ei lähivuosina tule pulaa. Toinen on KTM, juuri valmistunut, palkka n. 2000 ¿/kk ja korotusta luvattu. Määräaikainen työsuhde, tosin jatkunut jo opiskeluaikojen alkupuolelta.

Ja ei säästöjä? Sitähän ne katsovat, että paljonko löytyy pätäkkää oli tulot mitä tahansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän