Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko seurustella miehen kanssa, joka ei ole käynyt armeijaa?

Vierailija
14.11.2012 |

Itse en ikimaailmassa voisi. Ei armeija itsessään minussa mitään intohimoja herätä, mutta "mies" joka siitä luistaa on minusta täysin selkärangaton pelkuri, sellainen jonka varaan perhettä ei kannata perustaa. Siviilipalvelus on ihan nössöjen pelkurien vaihtoehto, puhumattakaan totaaleista. Jos ei armeijaa kantti kestä, ei ole oikeutta tulla isäksikään.

Kommentit (609)

Vierailija
401/609 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedin vaimoani turpaan koska hän oli voidellut voileipäni kevyt margariinilla!!!

Vierailija
402/609 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 10:34"]

Tämä Suomen armeija on vässyköille, aivan turhaa sotalarppausta. Oma mieheni lähti keväällä Syyriaan taistelemaan uskonveljiensä kanssa ihan oikeaa sotaa. Hänessä on miestä kymmenittäin enemmän kuin teidän suomi-pikkupojissa.

[/quote]

Allahu Akbar veljeni!!!! Paratiisissa saat neitsyitä jotka eivät poistu keittiöstä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/609 |
25.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2012 klo 11:33"]

Mihin ihmistä (tai siis "vihollista", eivät ne ole ihmisiä inttikielessä) kannattaa lyödä teroitetulla kenttälapiolla, jotta se lamaantuisi parhaiten toimintakyvyttömäksi. Alavatsaan. Samoin opetettiin, miten viuhkamiinoitus asennetaan niin, että se rampauttaa mahdollisimman monta vihollista räjähtäessään. Koska rampa sotilas vie vastustajalta enemmän resursseja kuin kuollut. Intissä ei muutenkaan koskaan "tapeta vihollisia", siellä "tuhotaan vastustajan elävää voimaa". Dehumanisointi ei ole vain sota-ajan juttu. Olenko mielestänne näillä esimerkeilläni hyvää isämateriaalia?

A2keltaista vastaan päivänkakkara aseen piipussa sojottaen toivottamaan heidät tervetulleeksi? :D

Hmm, siellä opetettiin mm. erätaitoja, pakkaselta suojautumista, ensiaputaitoja, ryhmän johtamista ja sen osana toimimista, vastuun kantamista itsestä ja myös muista.

t. rva res. luutnantti

Jos olisin mies en ikinä menisi armeijaan. Nykyinen mieheni ei myöskään käynyt ja on muuten fiksuin ihminen ikinä!
Exä oli taas armeijassa töissä, löyhäpäinen konservatiivi, joka muuten ei mielellään ulkoillut pakkasella.
Mun suku täynnä näitä "sotasankareita", mutta ihmisinä ei yhtään parempia.
Juu ja kyllähän te kaikki tiedätte sen faktan, että jos esim .itänaapuri haluaisi sotia, niin miehittävät tämän maan muutamassa tunnissa. Siinä ei suomipoika tykin varressa hyödytä yhtään mitään.
Parempi ois vaan rehdisti opettaa niitä ensiapuja sun muita hyödykkeitä. vähän vanhanaikasta tuo pyssyn heiluttelu ja näillä resursseilla nykymaailmassa todella koomista.

"Juu ja kyllähän te kaikki tiedätte sen faktan, että jos esim .itänaapuri haluaisi sotia, niin miehittävät tämän maan muutamassa tunnissa."

Väite tiedetään, mutta sinä et taida tietää modernista sodankäynnistä yhtään mitään. 

Vierailija
404/609 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, todellakin voisin ja seurustelen tälläkin hetkellä. Oon aidosti yllättyny, kuinka paljon täällä on ihmisiä, jotka on jämähtäneet jonnekkin talvisodan aikoihin ja "ARMEIJJASSA TEHDÄÄN POJISTA MIEHIÄ!!" -ajatteluun. Itse vastustan väkivaltaa sen kaikissa muodoissa, ja pidän lähtökohtaisesti potentiaalisempana kumppanina miestä, joka kieltäytyy tarttumasta aseeseen. Toi jonkun esittämä argumentti armeijassa itsenäistymisestä oli myös aika naurettava - jos ei koe tarpeelliseksi lähteä rynnäkkökiväärin kanssa rämpimään Vekarajärven metsiin puoleksi vuodeksi, sivarimies tai totaalikieltäytyjä jää auttamatta äidin helmoihin peräkämmarin pojaksi. Anteeks mitä? :D Eiköhän jokainen nuori mies jossain vaiheessa opi huolehtimaan itsestään, asunnostaan ja mahdollisesta perheestään, täysin riippumatta siitä, kävikö hän armeijaa vai ei. Uskomatonta joutua perustelemaan näin itsestäänselvää asiaa.

Vierailija
405/609 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mun mies on käynyt armeijan ja jopa jollain tasolla viihtynyt siellä, mutta sanoi suoraan että jos sota syttyis niin tekis kaikkensa ettei joutuis rintamalle. Että se siitä armeijasta.

Vierailija
406/609 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varma, voisinko seurustella miehen kanssa, joka on käynyt armeijan. Niin vastenmielisiä tapauksia useimmat tuntemani armeijan käyneet ovat, mutta en halua yleistää.

Onneksi ei tarvitse, oma mieheni on fiksu ja empaattinen sivari.

Vierailija
407/609 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käynyt armeijan ja vakuutan, että se on tehnyt minusta huonomman poikaystävän/aviomiehen/isän.

Armeija aiheuttaa aivovammoja useimmille miehille. Jos ei aiheuta, on jätkä ollut jonkinlainen sosiopaatti jo ennen armeijaa.

Vierailija
408/609 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivarin käynyt mies vastaa, ja ihmettelee kuinka jyrkkä asenne monilla naisilla on.

Vastaampa muutamaan väitteeseen: "Mies oppii itsenäisyyttä armeijassa, äiti ei oloe paapomassa"

Olen asunut omassa vuokrakämpässä 18-vuotiaasta asti, jonka jälkeen olen ollut töissä ja hoitanut lukion loppuun. Ainoat asiat miten äiti "paapoi" kotoa muuttamisen jälkeen että halusi aina viikonloppuisin minut syömään kun asuin vielä samalla paikkakunnalla, sekä antoi ruokaa mukaan kotia vietäväksi. Tässä ohessa hain yliopistoon opiskelemaan ja pääsin sisään.

Yliopiston sisäänpääsyn jälkeen menin sivariin paikalliselle ala-asteelle/päiväkotiin, joissa olin n. 3kk töissä päiväkodissa 2-5 -vuotiaiden kanssa. Lopun ajan olin töissä ala-asteen puollela 1-6 -luokkalaisten kanssa. Kummassa luulette minun oppineen enemmän lapsista, armeijassa vai vuoden ajan 2-12 -vuotiaiden keskellä? Kummassa paikassa luulette että opin enemmän vastuuta ja itsenäisyyttä? Paikassa jossa minulle kerrotaan koko ajan mitä tehdä ja toiminta on suurilta osin "aivot narikkaan ja tottele", vai paikassa jossa olin vastuussa pienten lasten kehityksestä ja oppimisesta?

Ja kyllä tiedän millaista armeijassa on, kun siellä hetken aikaa vietin kunnes tein päätöksen ja lähdin siviilipalveluun.

Toivon että tämä herätti joissain teissä sivarivastaisissa naisissa mietteitä. Jos ei, todellakin toivon että en tapaa teitä ikinä

Vierailija
409/609 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tämän velvollisuuden voi täyttää siviilipalveluksella. 

Vierailija
410/609 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen useamman armeijan käymättömän, sekä työ- että perhe-elämässä menestyneen, älykkään miehen (eikä monikaan erityisen aatteellisia tai tietyille aloille suuntautuneita).

Tunnen myös useamman armeijan käymättömän "luuserin". Sama pätee toiste päin, tunnen armeijan käyneitä menestyneitä ihmisiä että ns. luusereita. Tunnen myös armeijassa töissä olevia/olleita, joista osa on järkeviä, osa ei.

Eli voisin. Vieläkö tällaisia ikiaikaisia, konservatiivisia ajattelutapoja on valloillaan? Kertoo enemmän ajattelijasta kuin ajatuksen kohteesta. Minä en voisi seurustella noin konservatiivisen ja yksinkertaisen ihmisen kanssa, joka ap:n kommentin kaltaisia juttuja päästää suustaan.

Armeijan käyminen tai käymättömyys ei juuri ihmisestä kerro muuta kuin tuon yhden seikan ja se ei todellakaan ole tärkeysjärjestyksessä kärkipäässä puolisoa valitessa.

Vierailija
411/609 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oottepas vanhanaikaisia :0 Ihan järkytyin miten ihmiset voi vielä 2014 olla tuota mieltä ihmisistä jotka eivät halua käyttää max. vuotta turhaan. On siitä jossain hyötyä, että intti on käyty. Moni luulee että poliisiksi pääsee helpommin. Voin kertoa ettei. Samoin kuin moneen muuhunkaan ammattiin. En ymmärrä miksi Suomeen ei tule palkka-armeijaa tai armeija niille, jotka maleksivat kotona ja peruskoulun jälkeen ei huvita käydä missään. Oma ukkoni on majuri ja hänkin on sitä mieltä että miksi pitää metsässä leikkiä kun ensinäkin jos sota tulisi, sitä ei käytäisi millään peruspyssyillä enää. Aivan turhaa verovarojenkin käyttöä koko touhu.

Vierailija
412/609 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mies joka uskaltaa olla välittämättä "intti tekee miehen"-ajattelutavasta on nimenomaan OMA ITSENSÄ JA MIES! Hän uskaltaa sanoa jos ei kiinnosta pyssyleikit. Totaalikieltäytyminen taas on minusta vähän omituista... että menee kuitenkin mieluummin vankilaan?

Vierailija
413/609 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

entäs ne miehet, jotka olisivat halunneet armeijaan, mutta yhteiskunta/armeija on luokitellut c- mieheksi? (epilepsia, ns-tauti) tokihan sinne pääsisi, mutta jos tapahtuu vakava tapaturma, olet itse vastuussa, armeija ei sitä korvaa.

Vierailija
414/609 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 10:29"][quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 10:05"]

Oma mies ei ole käynyt armeijaa eikä koskaan tule käymään. Halua olisi hänellä käydä, mutta leikkaukset estäneet pääsyn.

[/quote]

eli miehesi on vammainen.. Itsellä on kyllä jotain kriteerejä edes miehille
[/quote]kävitkö ollenkaan peruskoulua, vai mistä moinen heitto? Eli kun hajotat jalkasi ja joudut leikkauksiin, olet heti vammainen??
Äly hoi nyt

Vierailija
415/609 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Ihan helposti ja mielelläni jopa. Armeijan voisi muutenkin lopettaa.

Vierailija
416/609 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.10.2014 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 17:17"]

Enpä usko.seurustelin jo.Ei toista enää.Laiskoja narkkeja, sori yleistys, mutta yleistän kuitenkin ; D

[/quote]

Mun mies teki  9 kuukautta täyttä 8:n tunnin työpäivää valtiolle. Erikoishommissa oli vielä ammattinsa vuoksi.

Toki sai palkankin. Ja täyshoidon vankilassa. Mitä järkeä vain, kun ei ollut kuitenkaan vaarallinen, vaan kieltäytyi tappamasta.

[/quote]

Luuletko sinä, että armeijassa tapetaan?

Vierailija
417/609 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 10:29"]

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 10:05"]

Oma mies ei ole käynyt armeijaa eikä koskaan tule käymään. Halua olisi hänellä käydä, mutta leikkaukset estäneet pääsyn.

[/quote]

eli miehesi on vammainen.. Itsellä on kyllä jotain kriteerejä edes miehille

[/quote]

Itse et läpäise niistä mitään.

Vierailija
418/609 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 10:41"]

En voisi, koska haluan terveen ja vahvan miehen. En myöskään pidä luokasta ituhipit.

[/quote]

Mutta et sinä saakkaan miestä kun miehilläkin on kriteerit. Ei ne sinunlaista luuseria kaipaa

Vierailija
419/609 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.10.2014 klo 16:13"]

Minusta mies joka uskaltaa olla välittämättä "intti tekee miehen"-ajattelutavasta on nimenomaan OMA ITSENSÄ JA MIES! Hän uskaltaa sanoa jos ei kiinnosta pyssyleikit. Totaalikieltäytyminen taas on minusta vähän omituista... että menee kuitenkin mieluummin vankilaan?

[/quote]

Ihmettelet sitä että joku ei halua orjaksi? Sinun ajatusmaailmassasi on jotain todella pielessä

Vierailija
420/609 |
27.10.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi