Voisitko seurustella miehen kanssa, joka ei ole käynyt armeijaa?
Itse en ikimaailmassa voisi. Ei armeija itsessään minussa mitään intohimoja herätä, mutta "mies" joka siitä luistaa on minusta täysin selkärangaton pelkuri, sellainen jonka varaan perhettä ei kannata perustaa. Siviilipalvelus on ihan nössöjen pelkurien vaihtoehto, puhumattakaan totaaleista. Jos ei armeijaa kantti kestä, ei ole oikeutta tulla isäksikään.
Kommentit (609)
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 20:42"]
Olen seurustellut sellaisen kanssa. Oikein pyrinkin siihen.
Nyt olen muuttanut mieltäni. Vaikka armeijassa on paljon negatiivisia puolia. Esim. naisia loukkaava puhe pitäisi siivota sieltä pois (muuten sitä ei tee mieli kannattaa). Mutta on se myös jonkinlainen miehuuskoekin.
Kyllä nyt ottaisin mieluummin armeijan käyneen, joka on valmis puolustamaan maata ja samalla minuakin. Eihän sitä tällaisessa maailmantilanteessa voi olla arvostamatta.
[/quote]
Mitä sinä teet puolustaaksesi Suomea ja miestäsi?
Ihan hyvin, eikä sillä väliä että onko suomalainen vai jostain muualta kotoisin. Mielummin ei-armeijaa käynyt mies kuin armeijan käynyt. Oikeastaan viimeiset 3 miestä keitä olen deittaillut eivät ole käyneet armeijaa, koska heidän kotimaissaan on palkka-armeija (Ranska ja Lebanon).
[quote author="Vierailija" time="23.09.2014 klo 20:33"]
En. Exä ei ollut käynyt armeijaa ja olikin kykenemätön kaikkeen "miesten töihin". Kyllähän hauska tyyppi se oli, mutta alkoi ketuttaa kun ei esim mitään rakentaa osannut, eikä autoa korjata. Ei sitten yhtään. Esim öljyjen vaihtoon vei auton, sille repesin kun kerran sinne lähti. Vaikka ajattelen osittain feministisesti, kyllä jokaisen miehen pitää osata tehdä edes vähän "miesten töitä"
[/quote]
Eli olet kaksinaismoralisti? Itse olet loistava leipoja, ompelija, lastenhoitaja sekä siivoaja?
Seurustelen totaalikieltäytyjän kanssa. Se on yksi lukuisista syistä, jotka saivat minut rakastumaan häneen.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 17:01"]
En jaksanut lukea koko ketjua läpi, mutta en voisi seurustella Jussi Halla-ahon kanssa ( lienee Suomen tunnetuin sivari). Mieheni on käynyt armeijan ja suojelee minua ja lapsiamme natsejen väkivallalta.
[/quote]
Mites sinä puolustat miestäsi ja lapsiasi?
Voisin ja seurustelenkin kuudetta vuotta. Mies sai terveydellisten syiden vuoksi vapautuksen.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 17:44"]
En voisi.
[/quote]
Miksi et? Mikä on oma sotilasarvosi?
Mulla on mies joka ei ole käynyt inttiä. Ei haittane yhtään.
Ja niin, luonnonvalintaahan tämäkin on. Ne ketkä on niin umpimielisiä että pitävät vallitsevan ylhäältä tulevan järjestyksen auktoriteetin mukana pompoilevaa urosta geneettisesti kannattavimpana vaihtoehtona lisääntymiseen, jatkavat sukua luultavasti samanmielisen kanssa - ja samoin ne, jotka valitsevat parittelukumppaninsa muiden ominaisuuksien mukaan jatkavat geeniensä eteenpäin viemistä ko. hengen mukaan. Aika näyttää (ja ehkä myös historia, sekä biologia evoluutioteorioineen), mitkä ominaisuudet johtavat menestykseen. :D
...tämä meidänkin tämänhetkinen yhteiskuntajärjestys niin kotimaassa kuin muuallakin on kuitenkin aika pikkujuttu kaikkinensa.
Kuka vaan voi tappaa, mutta entäpä hieman hard corempi juttu: nk. mielenhallinta? Se sellainen, missä kuljetaan hieman korkeammalla kuin eläintenmaailma (mihin armeijakin vielä kuuluu, ja missä suuri osa teistäkin enimmäkseen liikkuu elämässään l. teille näytetään tavara minkä tahdotte ja naps vaan, ette voi olla haluamatta sitä)...
[quote author="Vierailija" time="14.11.2012 klo 10:59"]
Sivari? Ei todellakaan kelpaisi. Ne ovat ihan pimeää, liian aatteellista sakkia.
Totaali? Paljon pahempi vielä. Vankilaan jonkun pikkuasian ja mielipiteen takia? En sellaiselle antaisi perhettä.
Sairaus, mielisairaus tjms.? Kaikista vähiten. Miksi väkisin olisin jonkun mt-ongelmaisen tai raajarikon kanssa?
Eli kyllä se niin on, että mies joka ei ole armeijaa käynyt, ei ole isä-ainesta missään nimessä.
[/quote]
Huh! Kuulostat suorastaan törkeän tuomitsevalta ja syrjivältä ihmiseltä - ilmeisesti sinun päässäsi ja maailmassasi ei ole tilaa ihmisille, joilla on jokin heikkous tai sairaus. Älä tuomitse, ettei sinua tuomittaisi: ""Älkää tuomitko, ettei teitä tuomittaisi. Niin kuin te tuomitsette, niin tullaan teidät tuomitsemaan, ja niin kuin te mittaatte, niin tullaan teille mittaamaan. Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi? Kuinka voit sanoa veljellesi: 'Annapa kun otan roskan silmästäsi', kun omassa silmässäsi on hirsi? Sinä tekopyhä! Ota ensin hirsi omasta silmästäsi, vasta sitten näet ottaa roskan veljesi silmästä. " Kristus Matteuksen evankeliumin 7. luvussa
Eikö Jussi Halla-aho ole sivari? En voisi.
mieheni ovat olleet somaliasta kotoisin ja saaneet kaikki vapautuksen armeijasta, joten onnistuu oikein hyvin.
Olen naimisissa miehen kanssa, joka ei ole käynyt armeijaa. Synnynnäisen kuulovian takia, joka ei normaalia elämää haittaa lainkaan, en upeaa ja fiksua miestä ja isää jättäisi. Kaikki asiat eivät ole niin mustavalkoisia! C:n paperit voi saada vasten tahtoaan. Mieheni kohdalla valtio ei ottanut riskiä, että kuulo huononisi armeijan aikana ja valtio joutuisi korvaamaan sen. Kuuro ei mieheni siis todellakaan ole, ei joudu käyttämään kuulolaitteita eikä vikaa huomaa lainkaan keskusteltaessa tai missään muussakaan tilanteessa.
Mieheni ja hänen 2 serkkuaan eivät ole käyneet armeijaa vaikka kovasti olisivat halunneet. Miehelläni toinen korva lähes kuuro, kutsunnoissa sanottiin että ei puhettakaan että sais mennä ottamaan sitä riskiä että kuuroutuis kokonaan, joten armeija-haaveet sai unohtaa. Kahdella serkulla sama tilanne paitsi että heillä on vielä huonompi kuulo ja käyttävät kuulolaitteita. Mieheni on mitä parhain aviomies. Ehkä juuri kuulo-ongelmien takia ei pidä mitään elämässä itsestäänselvänä. Uskaltaa olla aidosti oma itsensä eikö ole tyypillinen suomalainen mies, jonka pitää aina esittää kovempaa kuin on.
Itse en voisi seurustella naisen kanssa joka ei ole valmistunut ylioppilaaksi hyvillä arvosanoilla. Onneksi sellainen löyty, mutta kaikenmaailman peruskoulun kesken jättäneet ja parturikampaaja/lähihoitaja yh-mammat olisi kyllä viimeisin asia johon kullini uitan.
ps. armeijaa en ole käynyt koska nilkka ei kestä marssimista vanhan urheilutapaturman takia, ei kyllä arkielämään eli siis töiden tekoon etc etc vaikuta millään tavalla.
[quote author="Vierailija" time="25.10.2014 klo 18:04"]...tämä meidänkin tämänhetkinen yhteiskuntajärjestys niin kotimaassa kuin muuallakin on kuitenkin aika pikkujuttu kaikkinensa.
Kuka vaan voi tappaa, mutta entäpä hieman hard corempi juttu: nk. mielenhallinta? Se sellainen, missä kuljetaan hieman korkeammalla kuin eläintenmaailma (mihin armeijakin vielä kuuluu, ja missä suuri osa teistäkin enimmäkseen liikkuu elämässään l. teille näytetään tavara minkä tahdotte ja naps vaan, ette voi olla haluamatta sitä)...
[/quote]
Täsmennän vielä: sanooko sana 'ehdollistuma' mitään? Yhteiskunta ehdollistaa jäsenensä tietyllä tapaa, armeija on yksi taho missä sitä toteutetaan. En sano, että sivarius tekisi vähemmän ehdollistuneen olennon, se on vaihtoehto ehdollistumille perustuvan yhteiskunnaksi nimetyn yhteisön sisällä. Armeija ei tuo Vapautta niin kuin ei esim kaupan kassalla työskentelykään jne. Viisaat ovat kertoneet, että tuo Vapaus on mahdollista saavuttaa missä vaan, mutta tokihan voimme tehdä valintoja monenlaisia niiden joko johtaessa meitä harhaan tai poispäin harhasta. Pahin vihollinen seuraa meitä jokaista jatkuvasti ennen kuin se on selätetty. Pahin Vihollisesi olet Sinä itse.
Jaahas vätys haluaa että nainen elättää sinut jos ei parturi riitä. En yhtään ihmettelekkään miksi olet luistanut armeijastan velvollisuudesta tuolla naurettavalla nilkka tekosyyllä.
Mitä väliä? Sitäpaitsi on esim. sairauksia joiden takia ei voi mennä armeijaan.