Voisitko seurustella miehen kanssa, joka ei ole käynyt armeijaa?
Itse en ikimaailmassa voisi. Ei armeija itsessään minussa mitään intohimoja herätä, mutta "mies" joka siitä luistaa on minusta täysin selkärangaton pelkuri, sellainen jonka varaan perhettä ei kannata perustaa. Siviilipalvelus on ihan nössöjen pelkurien vaihtoehto, puhumattakaan totaaleista. Jos ei armeijaa kantti kestä, ei ole oikeutta tulla isäksikään.
Kommentit (609)
Liha on tas-arvoinen vain kun se palaa tulessa.
[quote author="Vierailija" time="15.11.2012 klo 05:44"]
meillä isä jo opetti kotona, että armeija kasvattaa pojista miehiä. Hänen isänsä oli sodassa, isä itse oli armeijassa, veljeni oli armeijassa. Itse olisin mennyt, mutta en pääse (mm. ikuinen ranne ja nilkka vamma). Mieheni on käynyt armeijan ja olen kyllä ylpeä, että on. Hän on jopa upseerina, kolmannessa sukupolvessa. Hän kehuu, kuinka armeijassa oli mukavia, mutta myös huonoja hetkiä, mutta voisi palata palvelukseen takaisin. Yksi ystäväni on totaalikieltäytyjä, ei siedä aseita ja meni näin ollen siviilipalvelukseen. Ja tässä vaiheessa aloin ajattelemaan, ettei se armeija välttämättä niin pakollinen ole. Ystäväni on erittäin viisas ja vastuuntuntoinen. Toinen ystäväni ole hetken armeijassa, tuli maitojunalla pois ja meni sivariin, ja sen kyllä huomaa. Varsinainen vässykkä. Tuskin tulee koskaan muuttamaan äidin helmoista pois. Yksi ystäväni sai vapautuksen sairauden takia. Kyllä se vain niin on, että en voisi seurustella, jollei armeijaa ole käynyt!
Jos et niin olet kaksinaismoralisti ja tekopyhä
Jokainen nainen joka vaatii mieheltä armeijan käymisen on tekopyhä. Koska edes ne naiset jotka ovat itse armeijan käyneet eivät käy sitä samoilla säännöillä
Armeija ja vaatteet tekee miehen.
- tv. muotitietoinen kapiainen
[quote author="Vierailija" time="15.11.2012 klo 05:54"]
Tiukkaa tekee jo sekin että nykyinen oli palveluksessa vaan puoli vuotta ja siitäkin lusmuili osan. En sano että armeija miestä tekee mutta jollei sitä vuotta kestä on liian löysä mun makuuni. Itse oon kuitenkin aika päättäväinen luonne, en kestä "heikompaa"miestä.
[/quote]
Koska kävit itse armeijan?
[quote author="Vierailija" time="15.11.2012 klo 05:48"]
Kun nyt asiaa ajattelen niin kyllä mulle niistä miehistä vaan sellainen vätyksen mielikuva tulee.
????? Tuohon haluaisi muutkin vastauksen?
Mikäs sun arvo on? Missä olet suorittanut oman asepalveluksen?
Enpä usko.seurustelin jo.Ei toista enää.Laiskoja narkkeja, sori yleistys, mutta yleistän kuitenkin ; D
[quote author="Vierailija" time="15.11.2012 klo 08:23"]
Mihin ihmistä (tai siis "vihollista", eivät ne ole ihmisiä inttikielessä) kannattaa lyödä teroitetulla kenttälapiolla, jotta se lamaantuisi parhaiten toimintakyvyttömäksi. Alavatsaan. Samoin opetettiin, miten viuhkamiinoitus asennetaan niin, että se rampauttaa mahdollisimman monta vihollista räjähtäessään. Koska rampa sotilas vie vastustajalta enemmän resursseja kuin kuollut. Intissä ei muutenkaan koskaan "tapeta vihollisia", siellä "tuhotaan vastustajan elävää voimaa". Dehumanisointi ei ole vain sota-ajan juttu. Olenko mielestänne näillä esimerkeilläni hyvää isämateriaalia?
A2keltaista vastaan päivänkakkara aseen piipussa sojottaen toivottamaan heidät tervetulleeksi? :D Hmm, siellä opetettiin mm. erätaitoja, pakkaselta suojautumista, ensiaputaitoja, ryhmän johtamista ja sen osana toimimista, vastuun kantamista itsestä ja myös muista. t. rva res. luutnantti
Jos olisin mies en ikinä menisi armeijaan. Nykyinen mieheni ei myöskään käynyt ja on muuten fiksuin ihminen ikinä! Exä oli taas armeijassa töissä, löyhäpäinen konservatiivi, joka muuten ei mielellään ulkoillut pakkasella. Mun suku täynnä näitä "sotasankareita", mutta ihmisinä ei yhtään parempia. Juu ja kyllähän te kaikki tiedätte sen faktan, että jos esim .itänaapuri haluaisi sotia, niin miehittävät tämän maan muutamassa tunnissa. Siinä ei suomipoika tykin varressa hyödytä yhtään mitään. Parempi ois vaan rehdisti opettaa niitä ensiapuja sun muita hyödykkeitä. vähän vanhanaikasta tuo pyssyn heiluttelu ja näillä resursseilla nykymaailmassa todella koomista.
huudella ja kehua jollain miehen fiksuudella ;D Jos on niin fiksu mies niin ei sitä varmaan intin käyminen yhtään huononna, vai mitä? Sotasankari ei tarvitse olla, mutta jos maassamme nyt on tällainen velvollisuus niin mielestäni se pitäisi täyttää, miehen kuin miehen.
Vai onko niin että kun nyt on laki niin pitää tehdä? Naurettavaa. Pitääkö naisenkin käydä armeija että kelpaa ihmisenä? Aika harva nainen kelpaisi
haitaksikaan olisi. Itse olen intin käynyt, suorittanut RUK:n ja kerrannutkin muutamaan otteeseen. Minulla on myös miespuolisia kavereita jotka eivät ole käyneet inttiä terveydellisistä syistä, mikä on mielestäni ymmärrettävää. Mutta sitä en ymmärrä, että oikein mietitään millä keinoin tuon velvollisuuden välttäisi; tässä on se ero miehen ja miehen välillä.
Paljon olet saanut rahaa tuosta? Armeija ei tee miestä. Oikeastaan säälittävä ihminen tekee jotain vaan siitä syystä että joku niin sanoo. Vahva ihminen tekee sitä mitä itse haluaa eikä sitä mitä joku toinen haluaa sen tekevän
Mun mies diabeetikko ja hän ei sen takia käyny armeijaa. Siitä huolimatta on ihan normaali vastuuntuntoinen mies ja hyvä isä.
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 18:26"]
Olen seurustellut, mutta ei ne kyllä oikein miehiä olleet. Nykyään ajattelen toisin: on parempi, jos mies on käynyt armeijan eikä valita tästä "epätasa-arvosta".
[/quote]
Eli olet kaksinaismoralisti ja vastustat tasa-arvoa? Toivottavasti sinäkään et huuda naisille tasa-arvoa missään asiassa?
[quote author="Vierailija" time="06.06.2013 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2012 klo 18:16"]
Oksanen nimittäin puhui Sunnuntaisuomalaisen haastattelussa juuri tästä ilmiöstä, että hänestä on huolestuttavaa kun Suomessa kuvitellaan että Venäjä uhkana on jotenkin menneen maailman juttu, jotain naurettavaa ja hassua, jota ei tarvitse oikeastaan edes ajatella. Virolaiset ehkä vielä jotenkin paremmin ymmärtävät että naapuri on edelleen se sama, mikä se on aina ollut.
Harmi kun tuota haastattelua ei ole netissä kokonaan. Pätkä löytyy. http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/backmanin-taustalla-suuremmat-voimat/1269007
[/quote]
Sofi Oksanen on viimeinen ihminen jota kannattaa kuunneella. Onko hän itse käynyt armeijan? Hän on tunnettu Venäjä vihaaja, miesvihaaja ja Suomen vihaaja.
[/quote]
Niinpä. Ihminen joka ei ole itse edes käynyt armeijaa lässyyttää jostain uhasta ja vaatii miehiä käymään armeijan
Sori vaan kaikki mut kaikki mun kaverut ihailee kuinka ihana mun isä on, joka kävi sivarin <3
[quote author="Vierailija" time="20.07.2013 klo 23:02"]
[quote author="Vierailija" time="05.05.2013 klo 18:26"]
Olen seurustellut, mutta ei ne kyllä oikein miehiä olleet. Nykyään ajattelen toisin: on parempi, jos mies on käynyt armeijan eikä valita tästä "epätasa-arvosta".
[/quote]
Mutta naiset saavat valittaa epätasa-arvoista vaikka ne eivät ole läheskään yhtä pahoja? Miksi naiset saa valittaa mutta miehet ei?
[/quote]
Osuit naulan kantaan. Jos nainen valittaa tasa-arvosta niin hän taistelee oikeuden puolesta. Jos mie tekee niin hän on luuseri ja nössö
[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 20:48"]
[quote author="Vierailija" time="30.11.2013 klo 17:44"]
[quote author="Vierailija" time="14.11.2012 klo 10:46"]
Itse en ikimaailmassa voisi. Ei armeija itsessään minussa mitään intohimoja herätä, mutta "mies" joka siitä luistaa on minusta täysin selkärangaton pelkuri, sellainen jonka varaan perhettä ei kannata perustaa. Siviilipalvelus on ihan nössöjen pelkurien vaihtoehto, puhumattakaan totaaleista. Jos ei armeijaa kantti kestä, ei ole oikeutta tulla isäksikään.
[/quote]
Mun mies onkin käynyt aseettoman palveluksen. Revi siitä. Eli kävi armeijan armeijassa, mitta ei koskenut aseeseen. Koska ei usko tappamisen ratkaisevan mitään.
[/quote]
Eikö siinäkään vaiheessa jos joku tekisi pahaa hänen lapselleen? Jengi ei näytä tajuavan mitä voisi tapahtua jos joku muu maa ottaisi täällä vallan.
[/quote]
Mene sitten armeijaan
[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 19:16"]
Pystyisin jos haluaisin, mutta eipä kauheasti kiinnosta. Jättäisikö kotonakin hommansa hoitamatta?
[/quote]
Sama pätee sinuun
Häpeän teitä naisia jotka valittaa että jos ei käy inttiä niin ei ole mies
Käykää itse siellä niin voitte just ja just väittää tollasta, vaikkei se totta ole.
Mä en ainakaan haluisi ketään idioottia puolisokseni, jonka mielestä armeija tekee miehen. Siviilipalvelu on ihan yhtä hyvä vaihtoehto kuin armeijakin <3
T. Tyttö 15
[quote author="Vierailija" time="01.12.2013 klo 21:05"]
En voisi. Jos asepalveluskäytäntö muutettaisiin palkka-armeijaksi, niin tuolloin en välittäisi asiasta. Kuitenkin koen armeijan olevan selkärankaisten ja terveiden miesten paikka, eikä sinne kelpuuteta kuin parhaimmat miehet. Mielenterveysongelmaiset tai muuten vain sairaat, epävakaat tai arvoiltaan itselleni liian epäyhteensopivat ihmiset ovat niitä, jotka eivät nykyisen lain alla armeijaa käy.
[/quote]
Lakiko sen määrää mikä on sinusta hyvä mies? Jo on sulla sairas mieli
[quote author="Vierailija" time="24.01.2014 klo 01:46"]
Uskomaton ketju. On tosi surullista lukea, miten vähän puolustusvoimia arvostetaan. En sano, että kaikkien pitäis käydä armeija, mutta en voi uskoa, kuinka moni kommentoi täällä, että TOIVOO, ettei oma poika kävisi armeijaa! Huhheijaa.
[/quote]
Kai olet itsekkin käynyt armeijan? Opetat omille tyttärillesikin että käyvät armeijan?
[quote author="Vierailija" time="14.11.2012 klo 10:46"]Itse en ikimaailmassa voisi. Ei armeija itsessään minussa mitään intohimoja herätä, mutta "mies" joka siitä luistaa on minusta täysin selkärangaton pelkuri, sellainen jonka varaan perhettä ei kannata perustaa. Siviilipalvelus on ihan nössöjen pelkurien vaihtoehto, puhumattakaan totaaleista. Jos ei armeijaa kantti kestä, ei ole oikeutta tulla isäksikään.
[/quote]
Olen naimisissa armeijaa käymättömän Miehen kanssa :) Ex oli myös sivari. Miksikö? Terveydellisistä syistä. Mielestäsi mies on siis munaton jollei ole käynyt inttiä? Ha! :) Provo pieni pesusieni, ko. Miehillä on boolsseja vaikka muille jakaa - toinen on ollut kyllä sota-alueellakin, kuvaajan ominaisuudessa, toinen muuten vaan älyllinen niin paljon että sana strategia ei ole vieras. Nii. Napi napi :)
[quote author="Vierailija" time="15.11.2012 klo 05:38"]
Ei mitään. Suurin osa naisista ei edes selviäisi armeijassa viikkoakaan. Mutta kuitenkin heillä on varaa sitä mieheltä vaatia??? Säälittäviä ihmisiä sellaiset naiset jotka vaativat armeijan käymistä. Vähintäänkin silloin pitäisi itse olla käynyt armeijan ja samoilla säännöillä kuin miehet. Ei erityisoikeuksia. Tosin kaikki naiset niitä siellä näyttää saavan
Juuri näin. Mitä vaatii toiselta niin pitää itse pystyä parempaan