Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko seurustella miehen kanssa, joka ei ole käynyt armeijaa?

Vierailija
14.11.2012 |

Itse en ikimaailmassa voisi. Ei armeija itsessään minussa mitään intohimoja herätä, mutta "mies" joka siitä luistaa on minusta täysin selkärangaton pelkuri, sellainen jonka varaan perhettä ei kannata perustaa. Siviilipalvelus on ihan nössöjen pelkurien vaihtoehto, puhumattakaan totaaleista. Jos ei armeijaa kantti kestä, ei ole oikeutta tulla isäksikään.

Kommentit (609)

Vierailija
261/609 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten vähän mietin. Sivari? Ei todellakaan kelpaisi. Ne ovat ihan pimeää, liian aatteellista sakkia. Totaali? Paljon pahempi vielä. Vankilaan jonkun pikkuasian ja mielipiteen takia? En sellaiselle antaisi perhettä. Sairaus, mielisairaus tjms.? Kaikista vähiten. Miksi väkisin olisin jonkun mt-ongelmaisen tai raajarikon kanssa? Eli kyllä se niin on, että mies joka ei ole armeijaa käynyt, ei ole isä-ainesta missään nimessä.

Suomessa ei ole montaakaan naista jossa olisi ainesta äidiksi!

Koska miehelle ja naiselle on samat vaatimukset. Vai meinaatko että miehet on jotenkin huonompia että heidän pitää käydä armeija soveltuakseen vanhemmaksi mutta naisten ei?

Vierailija
262/609 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kyllä siellä kuka tahansa "silkkipeppukin" selviää. Fiksut vaan ei moiseen höpöhommaan vaivaudu, vaan tekevät senkin puoli vuotta jotain järkevämpää.

Veljeni on kertonut aivan käsittämättömiä tarinoita sieltä. Miten huono kunto nuorilla miehillä on, ja sen vuoksi heiltä ei voi vaatia mitään. Ei jakseta kantaa varusteita pitkää matkaa, ei jakseta hiihtäää, ei tehdä mitään. Se mikä lie ryhmänvetäjä joka alokkailla on, ei osannut edes suunnistaa. Aina eksytti koko ryhmänsä. Ja mun veli sitten sai sille aina sanoa, että annas nyt sitä karttaa ja kompassia niin katsotaan missä ollaan. Eväänä heillä on jacky vanukkaita ja pillimehuja. Ei jummi. Meidän isä on ollu rajalla töissä, ja koko perhe on retkeilty paljon. Meillä on mm. oma kaminateltta ym... Ja nuotiolla ollaan keitelty pakkikahvit lumesta sulattamalla tai järviveteen ym... Niin siellä ne inttipojat istuu mättäällä ja syö vanukasta ja ryystää pillimehua. Mun veli sanoi nukkuneensa ja levänneensä intissä enemmän kuin pitkään aikaan.

nykyintti on tälläinen niin millaisia silkkiperseitä on ne "miehet" jotka ei edes tuosta selviä? Edes yritä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/609 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas ajattelen, että te armeijafanisodanmahdollistajat saisitte kaikki muuttaa toiselle puolelle maapalloa aseinenne pommeinenne sekä sotilasarvoinenne. Me rohkeat, jotka uskallamme sanoa EI asuisimme toisella puolella maapalloa.

Suomessa on puolustusvoimat juuri torjumassa sodan uhkaa. Ilman puolustusvoimia suomalaiset pojat miehistyis Venäjän armeijassa, jossa ei taida voida siviilipalvelusta edes suorittaa. Kaikissa maissa on armeija, joko oma tai naapurin. Mielummin se oma. Mitään hippimaata ilman armeijaa ei ole näkyvissä, niin kivaa kun se olisikin.

että maailma on aikalailla muuttunut sitten 30-40-luvun. Jokainen asiantuntijakin sen myöntää, ettei meillä olisi mitään saumaa taistella esim. venäjää vastaan ja siksi hinkuvat natoon.

Armeija on nykyisin isojen poikien partioleiri. Nekin rahat voisi käyttää hyödyllisemmin.

Ps. pelkästään meidän armeijalla me oltais nyt venäjä. luithan ne hissan kirjat... saatiin helvetisti apuja muilta mailta!

Luin historiankirjat ihan kohtalaisen tarkkaan. Talvisodassa oli vähän yksinäistä, jos se nyt mitenkään tähän liittyy.

Ei Suomen puolustusvoimat pystyisi nykyisillään Venäjää estämään tänne tulemasta, mutta ideana taitaakin olla nykyisin lähinnä homman tekeminen niin kalliiksi, että se ei houkuttele. Toivottavasti se riittää. Itseäni kyllä huolestuttaa ohuesti Venäjän nykyinen politiikka, jossa puhutaan Suomesta etupiirinä, luodaan epäluottamusta maiden välille (esim. lapsikiistat), lisätään armeijan joukkoja ja varustusta rajaseudulla, ihannoidaan toisen maailmansodan saavutuksia yms. Ymmärrän että tuntuu käsittämättömältä että meillä vielä nykyaikana olisi sotilaallisia uhkia, niin käsittämättömältä että voi kannattaa jotain rauhanaatetta hyvillä mielillä, mutta Venäjän nykymenossa on paljon yhtäläisyyksiä neuvostoaikaan, jolloin se selvemmin ymmärrettiin uhaksi. Käsittämättömältähän se tuntui 30-luvullakin, mutta kuinkas sitten kävikään. Tosi asia on että Suomessa on sodittu joka sukupolvelle. Suuret ikäluokat ovat ensimmäinen ikäluokka jotka ovat selviämässä hautaan ihan itse. Tämä minulla on jäänyt historiasta mieleen.

Ymmärrän sivariuden valtiossa jossa armeija harrastaa aktiivista hyökkäyssotaa (esim. Venäjä, USA). Silloin siinä on jokin moraalinen peruste olla kannattamatta armeijaa. Sitä en ymmärrä miksi joku vastustaa _puolustus_voimia.

Vierailija
264/609 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN Koska silloin miehessä on jotain vikaa psyykkisesti tai henkisesti. Jätän he toisille naisille.

että kaikkialla maailmassa on samanlainen armeijasysteemi kuin Suomessa?! Eli kaikki nämä miehet, joiden maissa ei ole pakkoarmeijaa, ovat jollain tavoin hulluja?? :D

Vierailija
265/609 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla suomileijona tatuoituna tissiin..

Vierailija
266/609 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäni ja hänen isänsä olivat armeijan palveluksessa. Tiedän tämän perusteella varsin hyvin, ettei armeija mitään aviomies- tai isäkoulutusta anna. Typerä mielipide ap:llä.

Vierailija
267/609 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon WT-mammoja täällä Taitaa olla suomileijona tatuoituna tissiin..

Vierailija
268/609 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että esim synnynnäistä sydänvikaa tai diabetesta sairastavaa ei ainakaan vielä 90 luvulla otettu armeijaan vaikka kuinka olisi halunnut.

Naimisissa 10 vuotta rauhanajan palveluksesta vapautetun miehen kanssa (joka sairautensa vuoksi vapautettu)

Vierailija
269/609 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on DI, tekee kovapalkkaista asiantuntijatyötä teollisuudessa, on ollut töissä siitä sivarista asti (sen teki yliopistolle), ei koskaan palkattomana harjoittelijana. Pitää osaltaan perheen reilussa leivässä, tekee itse remontit, korjaa autot, on sitkeä, vahva ja komea. Ja kyllä, sivari oli hänelle ideologinen valinta, ei liittynyt mitenkään fyysiseen eikä henkiseen terveyteen. Hän on se hippikin, kierrättää, uskoo yksittäisten ihmisten tekojen muuttavan maailmaa. Hän on ollut hoitovapaalla, pyörittää helposti arkea minun työmatkojeni aikana ja on hyvin ylpeä lapsistamme ja auttaa heitä läksyissä, käyttää harrastuksissa. En voisi toivoa parempaa miestä.

Hyvä ystäväni on myös sivari. Hänkään ei ole lääkärinä koskaan tehnyt ilmaista harjoittelua. :D

Jos olisin mies, olisin varmaan käynyt armeijan, sillä en olisi osannut teininä ajatella tarpeeksi itse että olisin voinut kyseenalaistaa enemmistön valinnan. Arvostan miestä, joka tarttuu toimeen ja hoitaa asioita perheen hyväksi, ja olen varma että mieheni puolustaisi meitä tarvittaessa. Mutta armeijan käyminen ei ollut minulle kriittinen valitessa puolisoa. Onneksi.

muutamia armeijan käymättömiä niin kaikkia yhdistää seuraavat asiat:

- ei ammattikoulutusta, vaikka ikää lähes 30v

- työttömiä

- ei ainuttakaan palkallista työpaikkaa ikinä

- harjoittelupaikkoja sitäkin enemmän

- laskuja ulosotossa, talous p.a.

Eli armeijan käymättömyyden taustalla ei ole mitään muuta ideologiaa kuin laiskuus.

Vierailija
270/609 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksanen nimittäin puhui Sunnuntaisuomalaisen haastattelussa juuri tästä ilmiöstä, että hänestä on huolestuttavaa kun Suomessa kuvitellaan että Venäjä uhkana on jotenkin menneen maailman juttu, jotain naurettavaa ja hassua, jota ei tarvitse oikeastaan edes ajatella. Virolaiset ehkä vielä jotenkin paremmin ymmärtävät että naapuri on edelleen se sama, mikä se on aina ollut.

Harmi kun tuota haastattelua ei ole netissä kokonaan. Pätkä löytyy. http://www.savonsanomat.fi/uutiset/kotimaa/backmanin-taustalla-suuremma…

Vierailija
271/609 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivari jätkät on "tissiposki neitejä"

Vierailija
272/609 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ihmiset oikeasti ajatella näin? Intti tekee miehiä?! Eiköhän se ole ihan luonnekohtaista. Minun exäni kävi intin silloin nuorena pojuna ja ylenipä ihan kersantiksikin siellä (en kyllä käsitä millä meriiteillä). Hän osoittautui kuitenkin täydeksi nössöksi tosielämässä. Hän uhraisi mielellään naisenkin heikoille jäille, että saisi pitää oman henkikultansa. Oikeassa sodassa varmaan menisi piiloon.

Nykyinen mieheni aloitti kyllä intissä, mutta vaihtoi sivariin, koska sairasteli niin paljon eikä sitten halunnut käydä AUK:kia. Hän on todella hieno mies. Ei todellakaan mikään luuseri. Hän on korkeasti koulutettu, kirjoittaa väitöskirjaa tällä hetkellä, on todella älykäs ja hyvä isä. Itse ainakin arvostan tuollaisia puolia miehessä. Hänessä on myös miestä paljon enemmän kuin exässäni ikinä tulee olemaan. Exäni ahdisteli meitä/minua kun aloitimme seurustelun (vaikka itse pisti poikki MESESSÄ), mutta jätti sitten meidät rauhaan kun mieheni hänelle asiallisesti ilmaisi, että antaisi jo olla.

Ihmiset ovat yksilöitä. Todella naurettavaa mennä lokeroimaan jonkun intin tai sivarin perusteella.

Vierailija
273/609 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

en jaksa lukea kaikkia viestejä, mutta esim. atooppisen ihottuman vuoksi voi saada vapautuksen armeijasta, vaikka itse sinne haluaisikin. Tai tarpeeksi huono näkö, liiallinen laihuus.... ihan normaaleja juttuja kuitenkin :D.

Itse olen naimisissa miehen kanssa joka ei ole käynyt armeijaa, sivaria tai ole totaalikieltäytyjä.

Vierailija
274/609 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. jonkun sairauden takia, eli kaikki miehet eivät pääse armeijaan, vaikka haluaisivat. Eivät kaikki miehet, jotka eivät ole käyneet armeijaa, ole selkärangattomia pelkurisivareita.

Vierailija
275/609 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma avomieheni ei käynyt armeijaa, koska sai c-paperit. Ja hyvin on mennyt, kumpikin ollaan nykyään töissä, itse opiskelen siihen päälle. Avokki sai c-paperit epäsosiaalisuuden ja masennuksen takia. Minun ja lähipiirin kanssa kuitenkin tulee tosi hyvin toimeen. Masennus on hallinnassa ja näiden muutaman vuoden aikana on herra oppinut myös kanssakäymistä vieraiden ihmisten kanssa enemmän ja enemmän.:)

Ja nämä puheet siitä, ettei armeijaa käymätön mies muka sopisi isäksi... Just ja höpöhöpö!:D Meillä on jo suunnitteilla, että kunhan nämä minun opiskelut loppuu, saapi lapsi tulla. Tätä rakkautta kun on vaikka yhdelle pikkuiselle vielä jakaa.:)

Sanokaapa nyt sitten typeräksi, kun "hullun" kanssa aion ?isääntyä...

Vierailija
276/609 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies sai vapautuksen vaikean allergisen ihottuman takia, kesti metsäs kaksi viikkoa, sieltä joutui viikoksi sairaalaan teho rasvaukseen.. iho pilalla =( mutta onhan tuo vartija eli kyllä se suojella osaa kun tarve vaatii.... =)

Vierailija
277/609 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ikimaailmassa voisi. Ei armeija itsessään minussa mitään intohimoja herätä, mutta "mies" joka siitä luistaa on minusta täysin selkärangaton pelkuri, sellainen jonka varaan perhettä ei kannata perustaa. Siviilipalvelus on ihan nössöjen pelkurien vaihtoehto, puhumattakaan totaaleista. Jos ei armeijaa kantti kestä, ei ole oikeutta tulla isäksikään.

mutta en IKINÄ seurustelisi sellaisen naisen kanssa, jolle armeijan käyminen on kynnyskysymys.

Vierailija
278/609 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutamia armeijan käymättömiä niin kaikkia yhdistää seuraavat asiat: - ei ammattikoulutusta, vaikka ikää lähes 30v - työttömiä - ei ainuttakaan palkallista työpaikkaa ikinä - harjoittelupaikkoja sitäkin enemmän - laskuja ulosotossa, talous p.a. Eli armeijan käymättömyyden taustalla ei ole mitään muuta ideologiaa kuin laiskuus.

oma mieheni on "luuseri" joka satuili terveystarkastuksessa ja vältti armeijan.

-ikää nyt yli 30v

-tekniikan lisensiaatti

-erinomainen työpaikka jossa johtavassa asemassa

-verotilastoissa paikkakuntansa 10% (ja on iso kaupunki) ja taloudellisesti hyvin vakaavarainen

-loistava isä ja aviomies

Ja armeijan käymättömyyden taustalla ei ole mitään muuta ideologiaa kuin laiskuus :)

Vierailija
279/609 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä serustelisi naisen kanssa joka alkaisi tenttaamaan armeijasta. En ole kyllä sellaiseen naiseen ikinä törmännytkään, joten he taitavat olla yli 50-vuotiata.

Vierailija
280/609 |
14.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös usemman intin käyneen kanssa ennen kuin nykyinen osui kohdalle. Kaikenlaisia hiihtäjiä. Juu, kiitos ei.

Kauan kesti löytää tämä kultakimpale.

On toiset huomioon ottava, kiltti, hyväpalkkainen, hyväkäytöksinen, järkevä, hyvä petipuuhissa ja ruoanlaitossa. Osallistuu ahkerasti kotitöihin ja on hyvä isä lapsilleen.