Voisitko seurustella miehen kanssa, joka ei ole käynyt armeijaa?
Itse en ikimaailmassa voisi. Ei armeija itsessään minussa mitään intohimoja herätä, mutta "mies" joka siitä luistaa on minusta täysin selkärangaton pelkuri, sellainen jonka varaan perhettä ei kannata perustaa. Siviilipalvelus on ihan nössöjen pelkurien vaihtoehto, puhumattakaan totaaleista. Jos ei armeijaa kantti kestä, ei ole oikeutta tulla isäksikään.
Kommentit (609)
minun lapseni isän täytyy osata, haluta ja himoita tappaa muita ihmisiä ja ilman muuta se liittyy siihen, miten hyvä isä voi olla. Hei haloo!
minun lapseni isän täytyy osata, haluta ja himoita tappaa muita ihmisiä ja ilman muuta se liittyy siihen, miten hyvä isä voi olla. Hei haloo!
Oletkos hiukan yksinkertianen juttuinesi?
Käynyt englannin ja amerikan armeijan, noussut keittiöpojasta taistelulentäjäksi, taistellut irakissa ja afganistanissa ja kotiutui everstinä. Nyt työttömänä eikä kuulemma nappaa työnteko kun sossurahat juoksee täällä suomessa turistillekin. Vaihtaisin työtä tekevään sivariin koska vaan.
Voisin varmaan, mutta yleensä sivarit on jotenkin muutenkin vähän turhan hippejä mun makuun. Mä oon se meidän perheen hippi, joten miehen on parempi olla perinteinen jalat maassa -tyyppi, ettei aja koko Ab Perhe Oy karille. :D
Oma mies on muistaakseni luutnantti. Sotilasarvoa arvostetaan työelämässäkin ja armeijan johtajakokemuksesta näyttää olevan muutenkin hyötyä töissä. Kai se kertoo ryhmätyötaidosta ja vitutuksen sietokyvystä jotain.
Sotilasarvoa arvostetaan työelämässäkin
mutta täytyy kysyä mieheltä, jos se sittenkin kävisi :D
miehen hän EI halua olla mies! Ja minkälaisen miehen sitten sainkaan?
Todellisen miehen, jota aidosti rakastan. Hyvä isä lapsilleen ja periaatteellinen oikeissa asioissa.
Minä taas ajattelen, että te armeijafanisodanmahdollistajat saisitte kaikki muuttaa toiselle puolelle maapalloa aseinenne pommeinenne sekä sotilasarvoinenne. Me rohkeat, jotka uskallamme sanoa EI asuisimme toisella puolella maapalloa.
Ottakaa omaksenne Afrikka ja Amerikan mantere niin saatte harrastaa arvomaailmaanne. Me pysymme Euroopassa ja Aasiassa. Onko hyvä idea?
Käynyt englannin ja amerikan armeijan, noussut keittiöpojasta taistelulentäjäksi, taistellut irakissa ja afganistanissa ja kotiutui everstinä. Nyt työttömänä eikä kuulemma nappaa työnteko kun sossurahat juoksee täällä suomessa turistillekin. Vaihtaisin työtä tekevään sivariin koska vaan.
Minä taas ajattelen, että te armeijafanisodanmahdollistajat saisitte kaikki muuttaa toiselle puolelle maapalloa aseinenne pommeinenne sekä sotilasarvoinenne. Me rohkeat, jotka uskallamme sanoa EI asuisimme toisella puolella maapalloa.
Suomessa on puolustusvoimat juuri torjumassa sodan uhkaa. Ilman puolustusvoimia suomalaiset pojat miehistyis Venäjän armeijassa, jossa ei taida voida siviilipalvelusta edes suorittaa. Kaikissa maissa on armeija, joko oma tai naapurin. Mielummin se oma. Mitään hippimaata ilman armeijaa ei ole näkyvissä, niin kivaa kun se olisikin.
.....ja olenkin parisuhteessa sivarin kanssa, en ole itse koskaan arvostanut armeijaa, mieheni on sivari ideologisista syistä, ja ihan töitä tekemällä itsensä elättää, työttömnä mieheni ei valmistumisensa/sivarin käymisensä jälkeen ole ollut viikkoakaan. Sivari harjoittelunsa mies teki ateneumissa. Toivon, ettei poikanikaan kävisi armeijaa, mutta jos hän itse sinne haluaa, niin ihan oma valintansahan se on.
Suomessa on puolustusvoimat juuri torjumassa sodan uhkaa. Ilman puolustusvoimia suomalaiset pojat miehistyis Venäjän armeijassa, jossa ei taida voida siviilipalvelusta edes suorittaa. Kaikissa maissa on armeija, joko oma tai naapurin. Mielummin se oma. Mitään hippimaata ilman armeijaa ei ole näkyvissä, niin kivaa kun se olisikin.
että maailma on aikalailla muuttunut sitten 30-40-luvun. Jokainen asiantuntijakin sen myöntää, ettei meillä olisi mitään saumaa taistella esim. venäjää vastaan ja siksi hinkuvat natoon.
Armeija on nykyisin isojen poikien partioleiri. Nekin rahat voisi käyttää hyödyllisemmin.
Ps. pelkästään meidän armeijalla me oltais nyt venäjä. luithan ne hissan kirjat... saatiin helvetisti apuja muilta mailta!
Itse asiassa en ole pätkääkään kiinnostunut koko asiasta. Oikeastaan arvostan sivareita ja totaalikieltäytyjiä, koska heillä on periaatteita, joiden vuoksi he ovat valmiita uimaan vastavirtaan. Yleensähän armeijaan mennään, koska "sinne nyt vain kuuluu mennä".
Omia poikia olen alusta asti neuvonut, että inttiin ei ole pakko mennä.
Mun mieheni ei ole käynyt armeija. Kävi neljä kertaa kutsunnoissa, joka kerralla lääkäri passitti pois synnynnäisen ja urheilun myötä pahentuneen polvivamman takia. Neljännen kerran jälkeen tuli pakollinen vapautus armeijasta.
Tästäkin huolimatta mieheni on loistava isä, ihana ja huomaavainen mies, on täysipäiväisessä työssä, on koulutukseltaan sähkäri, auttaa myös kotitöissä ja on erittäin tunnollinen ja vastuullinen niin raha-asioissa kuin muissakin asioissa.
Joten pidetäänpä ne yleistykset aisoissa, eiköhän se vika ole ihan muualla kun armeijan puutteessa, jos mies on saamaton ja munaton...
Kaikenmaailman mielipidesyyt ei nappaa yhtään, sellainen mies on yleensä vetelä paska. Voi mennä kaltaistensa kanssa keuhkoamaan.
Olen itsekin käynyt intin.
Jokainen asiantuntijakin sen myöntää, ettei meillä olisi mitään saumaa taistella esim. venäjää vastaan ja siksi hinkuvat natoon.
Armeija on nykyisin isojen poikien partioleiri. Nekin rahat voisi käyttää hyödyllisemmin.Ps. pelkästään meidän armeijalla me oltais nyt venäjä. luithan ne hissan kirjat... saatiin helvetisti apuja muilta mailta!
samaa sanottiin edellisten Kansainvälisten Kovapanosammuntojen aikaan... ja mitenkäs kävi?
Ja sitä apua ei kyllä paljoa saatu.
(Toki lento-osasto Kuhlmeyn suoritukset ovat tiedossa.)
No mieluummin sivari kuin armeijan käynyt... teoreettisella tasolla.
päinvastoin!
Itse en ikimaailmassa voisi. Ei armeija itsessään minussa mitään intohimoja herätä, mutta "mies" joka siitä luistaa on minusta täysin selkärangaton pelkuri, sellainen jonka varaan perhettä ei kannata perustaa. Siviilipalvelus on ihan nössöjen pelkurien vaihtoehto, puhumattakaan totaaleista. Jos ei armeijaa kantti kestä, ei ole oikeutta tulla isäksikään.
armeijaa ei ole oikeutettu pääsemään äidiksi.
seurustellut miehen kanssa, joka olisi käynyt armeijan eli sen puolesta on osunut hyvät miehet kohdalle! Toivottavasti poikani kasvavat myös sen verran viisaiksi etteivät valitse armeijaa.
nykyintti on tälläinen niin millaisia silkkiperseitä on ne "miehet" jotka ei edes tuosta selviä? Edes yritä?