Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talvi 2013 - kevät 2014 vauva

15.10.2012 |

Heipsan kaikille. Vanhoille oonkin varmaan jo tuttu aikaisemmista keskusteluista. Vauvahaave pistettiin emidän talossa vireille tammikuussa 2012 nyt on jo 10kuukautta tätä haavetta yritetty. Välillä on toivo menetetty mutta aina se jossainvaiheessa kuuta palaa. Vuoden vaihteessa päästään lapsettomuus tutkimuksiin samalla kun aloitetaan järjettömien menkka kipujen selvittely. Vielä siis on parikuukautta yritttämistä luultavimmin ilman tulosta, jossakin kun on väkisin oltava vikaa ajoitus kun ollut aikas kohdillaan useaan kertaan.. Laitoinpa siis keskustelun nimeksikin talvi 2013-kevät 2014 vauva, meillä kun alkaa loppua pikkuhiljaa mahdollisuudet aikaisempaan vauvaan.

Tervetuloa uusille ja vanhoille tähän keskusteluun. Toivottavasti löydetään taas ahkera porukka kirjoittelemaan tänne.

Haaveilija20 yk10 kp5/23-33

Kommentit (771)

Vierailija
561/771 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikille!

Ajattelinpa itsekin laittaa näppikseni tähän ketjuun. Ollaan alle 3kymppinen pariskunta, yhdessä on oltu 9 vuotta. Vauvakuume mulla on ollu ties kuinka kauan, välillä se on noussut kuumiin asteisiin ja välillä jäähtynyt. Miehelle en sitä kuumetta ole aiemmin saanut tartutettua, kunnes nyt on vuoden vaihteesta annettu lapsen tulla jos on tullakseen. Eli pitkään ei ole tässä vielä yritetty.

Mulla paineita asiasta on kehittänyt PCOS, jonka takia ei menkat tullut ilman Terolutia. Siihen vaivaan on löytynyt lääkkeetön helpotus... Tein elämäntapamuutoksen, aloin syödä säännöllisesti ja monipuolisesti sekä liikkua enemmän. Iloinen yllätys olikin, kun kiloja oli lähtenyt, niin menkatki alkoivat yhtenä päivänä ihan itsestään.

Tässä kierrossa ajattelin kokeilla mielenkiinnosta tuota ovis -testiä.

Kiva lukea, että täällä on jo jokusilla tärpännyt!

562/771 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan kaikille!

Korppi onnea haamusta. Toivottavasti vahvituu. :)

Ingela, sulla on totisesti jänät päivtä.

guinewere, tervetuloa mukaan.

ON: täällä ei mitään erikoista. Ei mitään tietoo onko ovis ollu jo vai tulossa vielä kun tässä on sille vissiin melkeen viikko aikaa. Kovasti odotelen jo ensi viikon lääkäri reissua sattuukin olee vielä niin että menkat saattaa alkaa (lyhinkierto) sinäpäivänä...

Noh täytyy mennä päivä kerrallaan ja katsella mitä tuleman pitää.

Haavelija20 yk 14 kp?? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
563/771 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ingela, jaksamista viimeisiin piinapäiviin!

Tänään tein toisen testin ja viiva hitusen vahvempi. Oireita ei ennen ekaa testiä ollut mielestäni, mutta sen jälkeen olen niitä keksinyt. Väsymystä ja palelua, jotka olen nuhan piikkiin laittanut. Aivastaessa repäisykipuja ja äsken sattui hetken alamahaan aika tuntuvasti.

Vierailija
564/771 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän on ollut hiljaista.

Tänään tein cb-digitestin ja tulos raskaana 2-3 =) Uskaltauduin ilmoittautumaan tuonne odottajien puolelle. Tänään pitäisi siis olla rv 4+0.

Mikäs tilanne muilla?

Vierailija
565/771 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussasta Korppi! :)

Tervetuloa mukaan Guinewere! Minullakin perhesuunnitteluneuvolassa epäili monirakkulaisia munasarjoja ylipainon vuoksi, mutta ihan vain sen takia kun olen ylipainoinen ja kierrot venyvät niin pitkiksi. Olisi kiva jos se voitaisiin tutkia. Mutta nyt olen saanut jo pudotettua 13 kiloa ja tarkoitus olisi vielä saada lisää pois. Toukokuussa tuleekin jo vuosi täyteen ja pääsee tutkimuksiin.

Etkö ole Ingela vielä malttanut testailla?

Itse testasin eilen negatestin tämän päivän juhlia varten ja testi näytti, että on lupa juhlia... Ei siis raskaana :( Menkkoja odotellessa taas...

anpiainen yk8 kp32/47-46-40-39-26-36-42

Vierailija
566/771 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korppi: Hirmusti plussaonnea!!

Haaveilija: Tsemppiä lääkärireissulle ja toivottavasti sieltä tarttuu uutta boostia vauvantekohommiin :)

ON: Mun vauvantekolomani meni vähän reisille, kun tytär sairastuikin yöllä ja piti aamulla aikasin suhata kotiin. No oleelliset  kuitenkin ehdittiin. Vaikka jokseenkin säälittävä yritys tuolleen kertalaukasulla/kierto yrittää...

Piinapäiviä siis vietellään. Rotavirus viipyi perheessämme 6 vrk ja lähipiirissä on ollut murheita, jotka vetänyt omaa mieltäkin matalaksi, joten ei ole tuo jännitys ja omien oireiden kyttäys ollut ihan päällimmäisenä mielessä kuten yleensä. Ehkä ihan hyväkin. Ei kylläkään mitään raskauteen viittaavia oireita ole ollutkaan. Paitsi yhden negatestin tein jossain äkillisessä mielenhäiriössä kp 22 (joo no ei vois näkyäkään, mutta tiedättehän te Sen Olon)

Myax yk4/ kp 24/26-36

567/771 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

myax,tietenkin just tuolloin piti sairaus iskeä,aika tyypillistä :( mutta onneksi saitte kuitenkin yhden satsin pankkiin ;) ja harmi että on murheita,mutta niinkuin sanoit,ehkä se on vaan hyvä tuon jännäämisen takia,ei tarvi panikoida turhaan kun on muuta mietittävää :)

ja anpiainen, pahoittelut menkoista,mutta toivottavasti ens kierrosta sitten! ja tuo 13 kg on kyllä todella paljon,vau! toivottavasti painon pudotus auttaa sitten raskautumisessa :) ja joo en oo malttanut,enkä jotenkin uskaltanut,jos sieltä kuitenkin tulee sit se nega :( annan menkoille nyt vielä viikon aikaa tulla,ei mee sit testi hukkaan jos ne kuitenkin alkaa :) oireita alkaa kyllä löytymään väkisinkin,vaikka oon yrittänyt olla kyttäämättä :D mittasin eilen randonlämmön illalla ja mittari näytti 37,3. en muista muita aamuja,mutta tänä aamuna nenä oli tukossa ja alavatsassa vasemmalla puolella outoa tunnetta,semmoista ihmeellistä paineen tuntua vähän väliä,melkein kuin menkkakipua mutta eri kohtaa kuin silloin kun se on sitä menkkakipua..toivottavasti :) valkovuotoa tulee aika hyvin ja vatsaa turvottaa kamalasti.

haaveilijalle onnea lääkäriin,toivottavasti selviää jo jotain :)! 

ja korpille edelleen paljon onnea,teidän ei tarvinnut tosiaan odottaa kauaa tärppiä!

ingela kp 43/26-39

ps.heti kun rupesin puhumaan näistä oireista niin alavatsaan tuli inhottava menkkakipumainen tunne keskelle alavatsaa(jossa yleensä tunnen menkkakivut),toivottavasti johtuu vaan jännityksestä eikä NIISTÄ :(

568/771 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan kaikille!

Täällä sitä taas odotellaan mitä sitä tapahtuupi. Joskus ollu jotain tuntemuksia, menkka vihlontaa tai niistäessä alavatsa kirpasua mutta en nyt sitä niin kauheasti ole viitsinyt miettiä, kun ei tässä nyt ole taas tullu oltua niiin aktiivinen, tulla muita asioita mietittyy... 

Noh nyt mennäään kuitenkin siinä vaiheessa että lyhyt kierto päättyisi ensviikolla, tiedä sitten onko tämä lyhyt, keskipitkä vai pitkä keirto :D

Täällä siis vielä mennään aika rauhallisin mielin "en ole raskaana, enkä tässä kierrossa ole voinnut tulla raskaaksi, enkä enään voi tässä kierrossa tulla raskaaksi"

Korppi paljon onnea plussata! 

anpiainen, voi höh menkkojen johdosta. Vautsi kuinka paljon oot painoo saannu tiputettuu !! :)

Haavelija20 yk14 kp 21/27-38

569/771 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä alkanut eilen menkat :) vatsaa polttelee vieläkin vähän väliä,en enää tiedä mikä on jännityksestä johtuvaa ja mikä jotain muuta,mulla on nimittäin jonkin sorttinen jännitysvatsa :( nyt tuntuu siltä etten pysy enää nahoissani,jännittää niin mahdottomasti! sain eilen ystävältä sen onnen raskaustestin,tai siis pakkauksen ylijääneen,saa nähdä tuoko mullekkin onnea ensiviikolla ;) samainen ystävä tosiaan on jo pidemmällä raskaana ja kysyi mua niiden vauvan kummiksi,ihanaa :) <3

vaikka kuinka yritän hillitä itseäni niin en saa enää tilannetta rauhoitettua,mietin mahdollista raskautta -jatkivasti-.sitten kun innostun oikein kovaa ja tulee vahva tunne että nyt oikeasti voisin olla raskaana,niin sitten mieleen muistuu taas se järjetön pettymisen tunne kun näkee sen yhden viivan siinä testissä ja alkaa pelottamaan että mitän jos kaikista oireista huolimatta saan taas sen negan siihen ruutuun :( miestäkin selvästi jännittää,viimeksi tänään kysyi että koska mulla pitäisikään alkaa kuukautiset ja kun selitin että ensi viikolla kun oviksesta on kulunut se 14 pv suurinpiirtein niin vaikutti niin malttamattomalta ja sanoi vaan että kyllä sä oot niin ihme epeli kun joutuu odottamaan näin kauan :D raukka <3

oon huomannut että parina viime aamuna on ollut hieman etova olo ennen kuin olen saanut syötyä mitään,ja tuntuu hieman inhottavalta jos vaikka mies pitää kättään mun mahan päällä..tiedä sitten johtuuko siitä jännityksestä vai mistä,eihän nyt vielä voi mitään raskauspahoinvointia olla,kun tänään olis vasta rv 3+2..

ingela kp 44/26-39

570/771 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka Kaikille!

Täällä ei mitään ihmeempiä. Ovis bongattu ja tooivottavasti hyödynnetty :) Korpille onnea plussasta!

Ansku

571/771 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

*pitkä huokaus*,miksi tämä ei voisi olla jotenkin helpompaa? eilen illalla alkoi alavatsan toiselta puolelta pistelemään oudosti tuli semmoisia alhaalta ylös "juoksevia" kiputuntemuksia vähän väliä ja mietin että mikäs kipu se tämä on,ja kun illalla menin vessaan niin pyyhkiessä paperiin tuli todella vaaleanpunaista valkovuotoa ja heitin samantien kirveen kaivoon,nyt menkat alkaa,viimeistään yöllä. menin ja mittasi vielä lämmön ja se oli laskenut 36,4 asteeseen. epätoivo valtasi ja tietenkin sitten itkin ja harmittelin miehelle,eikä uni meinannut tulla kun vain mietin että nyt kaikki alkaa taas alusta,ja otti todella kovaa päähän tämä ylipitkä kierto.

olin siinä vähän ennen ennen vuotobongausta ehtinyt miettiä että voiko todella olla että viimeinkin olisin raskaana,ja alkoi jopa hieman jännittämään,että sitten ihan todella olisin eikä olisi enää paluuta entiseen,maha kasvaisi ja joutuisin synnyttämään ja mitä lie kaikkea..oli ihan uusi ja outo tunne,sillä koko ajan oon vaan miettinyt kaikkia positiivista ja ihanaa ja tämä oli semmoinen ensimmäinen jännityspelon tunne,tietenkin hyvällä tapaa.jaa sitten tipuin kooorkealta.

kumma kyllä aamulla ei menkat olleetkaan alkaneet O.o eikä sitä ylöspäin vyöryvää pistelyäkään ole tuntunut koko aamuna. ja sit aloin miettimään että oliskohan se voinut nyt olla sitä kiinnittymisvuotoa eilen kuitenkin oli dpo 9...tekisi niin mieli tehdä se testi jo katsoa mitä näyttää mutta kyllä nyt jaksa odottaa vielä pari päivää. mutta entä tuo lämpö,voiko se heitellä noin vaikka se oli pari päivää sitten 37,3?

ingela kp 45/26-39

572/771 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ingela, sulla on totisesti jäänät päivät menossa! Pidetään peukut pystyssä ett plussa tulis :)

ON: enpä ole oireita pahemmin miettinyt, kierto kirjanpitokin ollut todella heikkoa nyt tässä kierrossa. Rinnat on nyt ollu kolme vai neljäpäivää kipee, sitä ne yleensä on ennen menkkojen alkua. Elikkäs siinä meilessä täällä vain odotellaan koska ne alkaa. Parin päivän päästä olis se lääkäri.... Alkaa kyllä pikkuhiljaa jännittäää...

Haaveilija20 yk 14 kp 24/27-38

573/771 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja paskat se mitään kiinnittymisvuotoa oli,enteili vain menkkoja :( en enää jaksanut odottaa vaan tein testin aamulla ja samalla kun tein testiä niin menkat alkoi. eli taas alkaa kaikki alusta,tosi masentavaa. soitin heti neuvolaan ja kysyin et voinko vielä tässä vaiheessa saada mitään terolutteja tms. vaikka tutkimuksiin pääsee vasta vuoden yrityksen jälkeen,mutta ei! en ymmärrä mikä siinä on ettei voi muka yhtä reseptiä kirjoittaa? onneksi mulla on muutenkin omalääkärille aika ens tiistaina,niin kysyn siltä josko se voisi kirjoittaa jotain keltarauhashormonia tai jotain mikä auttaisi näihin mun kiertoihin,kun tosiaan nää heittelee niin paljon ja viime kiero yli 45 pv  ja silti luteaalivaihe jäi 10 pv:n.. jos se lääkäri ei suostu antamaan mitään apuja tähän niin sovittiin miehen kanssa että sitten otan ajan yksityiseltä vaikka maksaakin niin paljon. 

jotenkin tyhmä olo. en olisi ikinä uskonut että minä joudun yrityksistä huolimatta  odottamaan näin kauan että tulisin raskaaksi :( 

ingela kp 1/26-45

Vierailija
574/771 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on unohtunut tänne kirjoittelu,, kirjoittelen myös toisella vauvapalstalla, niin välillä ei jaksa kirjautua molemmille.. mutta viimeksi kirjoitin reilu viikko sitten ja silloin oli mennyt noin viikko oviksesta ja tylsää odottelua tiedossa..

Olin bongaavinani oviksen kp 14 ja ajattelin että edellinen pitkähkö kierto palaa normaaliksi 28 päivän kierroksi, mutta menkat alkoikin ajoissa ja kierto jäi 26 päivän pituiseksi.  Säästyin siis piinailulta kokonaan, en ollut yllättynyt, kun ei ollut yhtään mitään raskauteen viittaavaa oiretta ilmassa..vain kierron lyhyys yllätti.

Nyt kp 5/26-30. Täytyy heti ens viikon alussa alkaa testailla ovista jos se onkin aiemmin kun ei näköjään voi enää luottaa siihen et kierto olis kiltisti aina sen 28 päivää.

Onnea Korpille plussasta!!

Vierailija
575/771 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi menkoista Ingela! Moneskos yrityskerta teillä nyt alkoikaan?

Kerro Haavelija sitten kaikki siitä lääkärireissustasi, koska kohta se on minullakin edessä.

anpiainen yk8 kp36/47-46-40-39-26-36-42

Vierailija
576/771 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi itku Ingela :/

Mäkin täällä niin jännitin sun puolesta ja mietin että wow mikä itsehillintä sulla on kun et testiä tee! No eipähän mennyt hukkaan kuin se yksi sitten :(

Itse tein (taas) yhden negan kp 25... nyt on menossa kp 28 että menkkoja odotellessa. Tissi-vatsa-kiukkuoireetkin on jo. Alkais nyt sitte ni ei tarttis suotta äkäillä.

Sitäpaitsi mies on tulossa pääsiäiseksi meille, mikä osuis JUST parhaaseen ovisaikaan JOS menkat alkais NYYYYYT.

Myax

577/771 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä alkoi nyt yk 8 :( heh,joo pystyin kyllä ihmeen hyvin hillitsemään itseni,ja jos olisin vielä päivän jaksanut odottaa niin ei olisi mennyt hukkaan sekään testi,mutta oli niin hermot jo riekaleina kun joka vessakäynnillä sai pelätä että onko ne menkat alkaneet.. ja alkoihan ne sitten. päätin että aloitan greippimehukuurin! vaikka se olisikin pahaa ja huonoksi hampaille niin pitää koittaa. joskus taisin sanoa etten kyllä mitään greippimehuja rupea tämän takia juomaan,mutta näköjään olen jo niin epätoivoinen :D jos olisin tullut viime kierrossa raskaaksi nii la olis ollut joulukuun alussa,saa nähdä että tärppääkö tässä kierrossa ja koska olisi la,toivoisin vuoden alkuun eikä ihan loppuun..tai aivan samahan se nyt olisi koska syntyisi,kunhan nyt edes tulisin raskaaksi :D

minun tekisi myös mieli tikuttaa vielä tämä kierto,mutta saa nähdä testit maksaa aika kivasti kuitenkin kun taas joutuisin osatamaan yli 20 että saisin bongattua,kun nyt ei ainakaan oo yhtään hajua että koska se edes saattaisi tulla. ehkä tää kierto mennään pimennossa,saa nähdä mitä tapahtuu..

ja myax,toivon täällä sulle menkkoja,kerrankin näin päin ;)

ingela kp 1/26-45

578/771 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, kp 20 meneillään ja pillereiden aikaan kierto on ollut normaalisti 29. Ekoja luomumenkkoja siis odotellaan pillereiden lopetuksen jälkeen. Kovasti tuntuu mullistaneen omaa kroppaa tuo pillereiden lopetus. Ikinä elämässäni en ole ollut niin tietoinen, että sisälläni on kohtu. :) Koko tämän kuukauden alavatsalla on ollut painontunnetta, vihlomista, turvotusta ja muuta mukavaa.. Mielialakin heittelee aika mukavasti. Tällainenko minä olen ilman pillereitä..? :D Kääk! Ei vaan, josko tämä tasoittuisi tämän ekan kk jälkeen.. Miten teillä muilla?

Vierailija
579/771 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haikara: Mulla oli ensimmäinen kk - ja varsinkin ne ekat menkat (!!) kierukan poiston jälkeen ihan h**ttiä. Käytännössä mäki oon ollu 16-vuotiaasta "hormonien hallitsema", paitsi tietty esikoisen raskaus+eka vuosi (tai no silloinhan ne hormonit vasta hallitseekin :D). 

Toinen kierto oli sitten jo huomattavasti inhimillisempi ja tuskattomampi. Tosin mulla on aina ollut runsaat menkat ja nyt oon (ekaa kiertoa lukuunottamatta) selvinny suht vähäisillä 5 päivän vuodolla. Tiiä sitte. Mikä johtuu mistäkin.

Ei ne mun menkat nyt osaa alkaa. Kp 29. Tulkaa nyt jo...!

Myax yk4 kp 29 / 36-28-26

Vierailija
580/771 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitystä...

anpiainen yk9 kp2/47-46-40-39-26-36-42-36

Ketju on lukittu.