Talvi 2013 - kevät 2014 vauva
Heipsan kaikille. Vanhoille oonkin varmaan jo tuttu aikaisemmista keskusteluista. Vauvahaave pistettiin emidän talossa vireille tammikuussa 2012 nyt on jo 10kuukautta tätä haavetta yritetty. Välillä on toivo menetetty mutta aina se jossainvaiheessa kuuta palaa. Vuoden vaihteessa päästään lapsettomuus tutkimuksiin samalla kun aloitetaan järjettömien menkka kipujen selvittely. Vielä siis on parikuukautta yritttämistä luultavimmin ilman tulosta, jossakin kun on väkisin oltava vikaa ajoitus kun ollut aikas kohdillaan useaan kertaan.. Laitoinpa siis keskustelun nimeksikin talvi 2013-kevät 2014 vauva, meillä kun alkaa loppua pikkuhiljaa mahdollisuudet aikaisempaan vauvaan.
Tervetuloa uusille ja vanhoille tähän keskusteluun. Toivottavasti löydetään taas ahkera porukka kirjoittelemaan tänne.
Haaveilija20 yk10 kp5/23-33
Kommentit (771)
Nonniin,nyt on lääkärissä käyty! oli aika lepponen tunnelma kun ensin lääkäri ihmetteli mun outoa sukunimeä ( minulla on oma+miehen)ja selvittelin sille nimen alkuperää yms. ja sit kävi vielä ilmi että se tietää mun anopin kun hänkin on lääkäri ja on kotoisin samalta paikkakunnalta :D menin sinne lääkäriin siis alunperin astmaepäilyn takia ja sain samalla sitten kysyttyä että pystyykö se kirjoittamaan mulle jotain keltarauhashormonia tai jotain,ja se ei kirjoittanut koska se pystyy kirjottamaan vaan teroja joita yleensä käytetään menkkojen käynnistämiseen ja kun mulla on ne kuitenkin tulleet aina niin en ollut tarpeeksi toivoton tapaus,ja koska se lääkäri ei ole gyne niin se ei voi määrätä paljon muita hormonijuttuja :( mutta laittoi kuitenkin lähetteen labraan jossa otetaan kaikki mahdolliset hormoni/kilpirauhas/kaikkimikävaikuttaaraskautumiseen testit :D saa nähdä jaksanko ajaa pois sieltä terkkarista kun otetaan niin monta veriputkiloa kokeita kun sitä astma/allergiaa testataan myös samalla :D
jos en tuu tässä lähiaikoina raskaaksi niin voin mennä sit yksityiselle ja ottaa sitten ne tulokset noista jutuista jo sinne valmiiksi niin se vähän nopeuttaa (ja tod.näk halventaa :D) sitä prosessia siellä. jos olisi ollut enemmän aikaa niin se lääkäri olisi voinut tehdä gynetutkimuksen heti,mutta kun lörpöteltiin niin kauan ettei se ehtinyt,mutta antoi kuitenkin toukokuun puoleenväliin ajan jolloin se sitten tekee alatutkimuksen+ottaa papan..toivottavasti siihen mennessä oon jo paksuna :)
mutta sanoin miehelle että odotetaan nyt rauhassa ensin niitä labratuloksia ja sitten kun niistä jotain selviää niin sitten mietitään että mennäänkö yksärille..
ja muuten noista ovistikuista,katsoin kans eilen netistä noita digitaalisia ja oli kyllä ihan sika kalliita ja niissä on tosiaan vaan se tyyliin 7 kpl niitä vaihtopäitä :o itse käytin davidin ovistikkuja,semmosia halpiksia. tilasin raskauskeiju.fi sivulta ja oli mun mielestä aika halpoja :) 28kpl maksoi vissiin joku 18e ja siihen kaupanpäälle tulisi 1 tai 2 semmosta r-testitikkua (JOITA EN EDES SAANUT :o ! ) ja olikohan vielä niin että postikulut oli ilmaset? kannattaa käydä kattomassa tuolla sivulla :) ja noilla tosiaan sain sen oman oviksen näkyviin viime kierrossa. oon käyttänyt noita myös aiemmin yk 2:lla tai 3:lla mutta silloin en saanut ovista näkymään,en sitten tiedä johtuiko musta vai tikuista :(
ihanaa kun ainakin täällä aurinko paistaa ja lumi sulaa,toivottavasti se kevät alkaa kohisten tulla jo niin pääsee eroon tästä kaamosmasennuksesta ja kylmästä :)
ingela kp 8/26-45
Heipsan kaikille!
usvaneito, itse ajattelin mylös että kyllä ne nyt saa olla noita clearblue... En mihinkään halpoihin testeihin luota ja noita kuitenkin yydään apteekissa niin luulis olevan hyvää kamaa.. Toivottavasti noi sun alkuraskauden oireet / kivut helpottaisi pian ja pääsisit nauttimaan :)
Haikara, juu ei taida ihan nuin aikasin misssään testissä näky.. Tiety Clearbluessa lukee että voi testata jo 4 päivää ennen menkkoi mutta siinä on tosi heikko mahdollisuus saada oikee tulos..
Ingela, hyvä että lääkärissä käyty ja toivottavasti tästä alkaa asiat selviämään.
ON: Kauheasti tässä nyt olen pohtinyt vieläkin niitä ovis testei että jos nyt kuitenkin hakis alkuun vaikka sen yhden paketin.. Jos ei siin näy niin sit miettii sitä toista pakettii.. Ja koetan ittellin järkeistää että Lääkärikin kyseli / suositteli ovisteistei kun itse taas olen vähän niitä vastaan kun sillloinhan sitä raskautumista vasta ajatteelee.. Noh katsotana nyt mitä teen. Muutenkin vähän mietityttää että asiat kun työtilanne ilmeisestikkin taas muttumaassa, tämän hetken työ loppuu kesällä ja sitten ei taas tiedä mitä tapahtuupi. Vaakalaudalla siis taas ihan joka asiassa.
Mutta jos nyt ostan niit ovistestei niin koskahan kannattais alkaa testailee? Nyt on niiinku kp 4/27-38 ja itte mietin että oliskos tossa joskus ossa 4.4. eli kp12/27-38??
Haaveilija20 yk 15 kp4/27-38
Haaveilija, yleensä ohje on, että aloita testaaminen lyhyimman kiertosi mukaan. Eli kun se sulla on 27pv niin olisko se sitten kierron 10.päivä kun kannattaisi alkaa tikutteleen. Todennäköisestihän sun ovis on paljon myöhemmin, mutta näin ohjeen mukaan:)
Juu, pakkohan se oli oman mielenrauhan vuoksi kuitenkin katsoa, vaikka järki sanoo ettei tässä vaiheessa saa luotettavaa tulosta. Ei siis uutisoitavaa. Täytyy kattoo sit uudelleen, jos luomuja ei ala kuulumaan vkl:n aikaan.
Vitsi miten huojentavaa tätä vauvakuumetta on potea teidän kanssasisarien parissa! Jotenkin vielä niin vakan alla koko vauvahaaveet, että niistä tuskin uskaltaa ääneen puhua edes itsekseen. :D Tänään aion kuitenkin vaihtaa viihteelle ja ajatella muutakin kuin kiertopäiviä yms. ;) Häntä pystyyn kaikki muutkin!! :)
Mulla on ollu halpisovistestejä, kahdestakin eri paikasta netistä oon tilannu ja hyvin on pelittäny. Tai siis en usko että virheellistä plussaa näyttäisivät, varsinkin kun joka kierrossa on osunut päivälleen oikein (mulla tuntuu olevan ovis aina kp 16, kierron pituudesta huolimatta) ja edellisenä päivänä tullut haamu. Ei tosiaan oo pahanhintaisia, parilla kympillä sai ison setin joka kestää mulla ainakin 5 kiertoa + raskaustestit päälle. Nyt tilasin lisää vähän pienemmän erän (toiveikkaasti).
Tietty sit jos ei ovista noilla löytyis, ni varmaan kokeilisin jollain apteekin testillä.
Mäkin nyt sit rupesin lipittämään tota greippimehua... mulla ei juurikaan valkovuotoja tai limoja oo, ni aattelin että jos se kerran siihen auttaa niin eikait tuosta haittaakaan ole. Vaan ompa kirpakkaa! Ginin kanssa vois mennä, mut se ei taida tähän projektiin oikein istua... ><
Myax
Täällä taas pitkästä aikaa! Ovista tikuttelen.. Viime kierto jäi lyhyeksi (26) niin aloittelin jo kp10 testailemaan. Eilen illalla oli vähän vahvempi viiva, toivottavasti tänää olis taas vahvistunut. Mulla on näytössä marketin pc-testit ja niissä näkyy aina haalea viiva myös testi-kohdassa.
Noihan on n. euron kpl ja olen käyttänyt halvempiakin netistä tilattuja. En oikein ymmärrä miksei voisi hyvin luottaa halvempiinkin testeihin. Kun mielestä apteekin testit on liian kalliita, varsinki ku haluan kriittisinä päivinä tikutella kahdesti, niin testejä kuluu paljon.
Onnittelut Usvaneito! Aiotteko alkuraskauden ultraan?
Onnea Haaveilijalle tutkimusten alkamisesta! Ja olikos se Ingelakin käyny jo lääkärin puheilla.
Hyvä et asiat etenee:)
Jatketaan harjoituksia:) Miracle kp14/26-30
Heipsan Kaikille! Oon ollut taustalla kun en päässyt jostain syystä kirjautumaan kolmeen päivään. Täällä Olisi pitänyt menkkojen jo alkaa viime perjantaina mutta vieläkään ei näy. Hillitsen itseni ja odotan tiistaihin. Jos silloinkaan ei näy niin sitten testaillaan. Mulla on nyt viimeksi ollut tosi oudot kierrot. Ja stressiäkin on ollut ihan kiitettävästi.
Onnea Usvaneito plussasta!!!
ANsku
Myax, todellakin suosittelen greippimehua etenkin, jos sulla ei muuten ole valkovuotoa/limoja. Itselläni oli meinaan sama tilanne, ja siksi litkinkin koko alkukierron ovikseen asti greippimehua, ja toimi! Ne limat on nimittäin tosi tärkeät hedelmöittymisen ja siittiöiden kannalta, tärkeämmät kuin mitä monesti ajatellaankaan.
Miracle, löysitkö tänään oviksen testillä? En tiedä tuosta alkuraskauden ultrasta.Oon käsittänyt, että siitä ei ole hyötyä ennen rv 7 koska ennen sitä tuskin mitään näkyy ja se voi aiheuttaa vaan turhaa stressiä. Toisaalta olis kiva mennä just tuolloin rv 7 ultraan. Np-ultrahan on siitä sitten muutaman viikon päästä (rv 10-12?) mutta en tiedä jaksanko odottaa sinne asti. Luulin, että kaikki mun murheet unohtuisivat, kun sain tietää olevani raskaana. Vielä mitä! Ette usko, minkälaisia hirvittäviä pelkoja mulle on sen sijaan tullut esim. siitä, että jos tää raskaus meneekin kesken tai jos jotain on vialla :/ Sikäli toi varhaisraskauden ultra kyllä kiinnostaisi, että saisi ainakin tietää, lyökö syke ja onko kaikki normaalisti. Ilmeisesti esim. km riski pienenee hurjasti sen jälkeen, kun syke on havaittu. Siinä on vain sellainen juttu, että eikös varhaisraskauden ultra pidä varata jostain yksityiseltä erikseen ja se tietysti maksaa? Siis jos ei ole mitään terveydellisiä syitä, miksi neuvolan kautta pääsisi sinne.
Anzcu86, kiitos:) Pidän sulle peukkuja että menkat ei alkaisikaan ja saisit plussan!:)
Heips kaikille!
Tämän kuumeilijan odotus nyt sitten taidettiin palkita, kp29/31 ja nyt tehty kolme plussatestiä, tänään jo niin vahva toinen viiva ettei jätä enää arvailuille varaa, jos kaikki menee hyvin niin meille syntyy sitten joulun tienoilla esikoinen.. :)<3 ei tätä oikein tahdo uskoa todeksi vieläkään, niin tottunut jo vain siihen yhteen viivaan ja pettymyksen tunteeseen.. Toivottavasti pientäkin pienempi pysyy kyydissä.<3
Oi, ihanaa! Nythän teitä plussanneita putkahtelee!
Onnea Riiiinuska ja en ole tainnut muistaa Usvaneitoakaan onnitella!!
Kumpa tämä kevätaurinko vauhdittaisi nyt meitä muitakin...
Täällä ei ihmeitä ja ihan hyvillä fiiliksillä, ensi viikolla vasta ovis, mies aikoo tulla parikin kertaa tänne yökyläilemään että saataisiin vähän enemmän yrittämisen meininkiä tähän touhuun :)
Myax
Kp 9/26-36/yk5
Kovasati onnea Riinuska ja usvaneito plussista <3
Päivät menee niin kauheaa vauhtia ettei yksinkertaisesti kerkeä aina kerkeä kassomaan kuinka täällä jaksellaan :) Ihanaa kun aurinko paistaa ja on niin keväistä, I like :)
ON: meillä on miehelle iskenyt akuutti vauvakuume, yht' äkkiä ilmoitti viime torstaina että seuraavasta ovulaatiosta aloitetaan yrittäminen eikä odoteta enää yhtään. Varmaan vaikuttaa kun meidän ympärillä tuntuu muut lisääntyvän ihan kauhealla vauhdilla. Nyt pitäisi odottaa pari viikkoa menkkoja ja sitten vielä ovista...No onneksi aika menee niin hurjalla vauhdilla :) Greippimehua ajattelin minäkin testata nyt ekan kerran :)
Haavelija: Itsekin katselin netistä niitä Clearbluen ovistestejä ja tokaisin, että jää kyllä nyt ainakin ostamatta. Oli sen verran hintavia, että ensin haluan käydä siellä lääkärissä ja sen jälkeen vasta satsata niihin testeihin, ehkä sorrun tilaamaan aikaisemmin halppistestejä, mutta niihin ei ole luottamista. Kerrohan heti kun saat sen lähetteen tutkimuksiin. Minullakin on muuten samankaltainen tilanne kuin sinulla eli työt loppuu ennen kesää ja tiedän, että minulle on työpaikka taas syksyksi, mutta mitä jos olenkin raskaana niin palkkaako kukaan minua enää silloin vakipaikalle tai edes määräaikaiseksi, mutta en nyt rupea tätä projektia jäihin laittamaan kun sama tilanne oli jo vuosi sitten ja tähän projektiin päätin ryhtyä.
Myax: Kerro sitten onko greippimehulla ollut tuloksia! Itsekin ajattelin tänään ostaa greippimehua ja aloittaa sen "nauttimisen" sitten viimeistään seuraavan kierron alussa. Pitänee varmaan tässä vaiheessa alkaa kokeilemaan kaikkia mahdollisia lisäkeinoja.
Onnea plussasta Riiiiiiiinuska! Varmasti ihanaa saada jouluvauva :) (Paitsi lapsesta ei ehkä ole ihanaa olla se viimeinen kaveriporukasta joka täyttää 18 tai saada joululahjat samassa kuin synttärilahjat)
Mannukka: Kerro sinäkin sitten greippimehun vaikutukset!
Itse käyn päivittäin monesti lukemassa tätä palstaa, mutta harvemmin tulee kirjoiteltua ja vielä kun mieheltä täällä salaa kirjoittelen :D Tämän kierron jälkeen tulisikin sitten se vuosi täyteen ja jos ei ihmettä tapahdu niin pitänee alkaa soittaa lääkäriaikaa...
anpiainen yk9 kp14/47-46-40-39-26-36-42-36
Heips, taas on muutama päivä vierähtänyt tänne kirjoittelusta. Olen kyllä melkeen päivittäin käynyt lukemasssa puhelimella päivityksiä mutta kun sillä en enään jostain syystä saa kirjauduttua niin en sitten ole tulut kirjoittanneekksi.
Onneksi olkoon Riinuska ja usvanneito plussista.
Myax tsemppiä yrittämiseen!!
Mannukka, hienoa että mieskin potee vauvakuumetta. Asiasta tuleekin paljon jännittävämpää niin.. :)
anpiainen, suosittelen juu soittamaan vaikka heti menkkojen ekana päivänä lääkärille aikaa. Itse sain ajan aika pitkälle (olikohan se nyt siten neljän viikon päähän silloin) ja lääkärikäynnin jälkeenhän ne uudet menkat alkokin...
ON: Nonniin tuli nyt kuitenkin ostettua yks paketti niitä clearbluen ovis testei. Tänään tein ekan. Tämä ostos tuli siis ihan ekstempore juuri sieltä kalliista apteekista mistä puhin :D Kun nyt aatelin että onhan se ehkä ihan hyvä tietää ennen sinne lähetteen lääkärille meneoa että osvuloinko... En noita nyt aattteli käyttää kun tässä keirrossa ja sitäkään en tiedä että käytänkö vain tuon yhden paketin vaikke ovista sillä löytyisi vai käynkö sitten ostaa toisen.....
Lähete tuli viimeviikolla ja tässä olis nyt n. 3 viikkoa lääkäri aikaan (eli aika nopeasti tämä kyllä eteni). Ekan lääkäri käynti käydään pariskuntana jonka jälkeen miehen tarvitsee tehdä sperma näyte ja sen tuloksen jälkeen aletaan ilmeisesti tutkii/ronkkii mua. Ei kauheasti tuo tutkiminen innosta, ajatuskin tekee kylmät väreet. Mutta näin nyt edetään kun lähete on vihdoin saatu kun mitään muutakaan ei ole tapahtunut.
Nyt tässä mennään seksin suhteen intuitiolla, harrastellaan sillon kun mieli tekee. Koetan pitää ovistestit aivan erillään tästä hommasta. Näytti ovis testi mitä näytti niin se ei tarkoita että tarvitsisi harrastaa tai että ei tarvitsisi harrastaa seksiä.
Nyt lähden jatkamaan aamu toimia. Tsemppiä kaikille yritykseen ja toivottavasti kohta tulisi plussa aallolle jatkoa. :)
Haaveilija20 yk15 kp 11/27-38
heipparallaa kaikille :)!
onnea riiiinuskalle plussasta,toivottavasti pysyy mukana loppuun asti :)
ON: pitää kyllä myöntää että ehkä nuo limat on tullut selvemmiksi sen jälkeen kun rupesin juomaan sitä greippimehua.. elelen täällä vähän outoja aikoja,nimittäin eilen pyyhkiessä paperiin tuli iso lima jonka seassa oli ruskeanpunaista verta O_o huolestuin että mitäs tuo tuommoinen nyt on tässä vaiheessa kiertoa mutta ajattelin katsoa tilannetta ja loppupäivästä ei tullut enää mitään epänormaalia. mutta tänään aamulla kun kävin vessassa niin taas tuli verensekaista valkovuotoa paperiin,tällä kertaa se oli aika juoksevan oloista,mutta sitä oli aika paljon. ei ollut yhtä punaista kuin eilen,pikemminkin vaalean punaruskeaa,mutta selkeästi ei normaalia ja mietin että mitäääh,mitä tämä nyt tarkoittaa!? eilen kuitenkin jossain vaiheessa pilkahti mieleen että voisiko veri johtua ovulaatiosta ja meinasin ostaa kaupan ovistestejä,mutta en sitten viitsinytkään kun ne oli niin kalliita :D
ja siis ovis sopisi lyhyempään kiertoon,tänään siis kp 16. googletin ja ensimmäisenä siellä näkyi että voisi olla merkki tulehduksesta tai seksitaudista,mutta en ole mitenkää kipeä tai kuumeinen,eikä seksi satu,joten en epäilen kyllä sitä tulehdusta ensimmäisenä(seksitauti se nyt viimeisenä olisi :D) ja sitten googletin verisestä vuodosta oviksen aikaan ja se vissiin on aika yleistä,eli ehkä mulla oli sitten ovis :) eli vois päätellä että tästä kierrosta ei tule mitään hirmu pitkää toivottavasti..onko teillä kenelläkään ollut veristä vuotoa oviksen aikaan?
tuskailen täällä myös mun uuden vaivan kanssa,nimittäin finnien! en tiedä miten yhtäkkiä mun naama rupesi kukkimaan aivan älyttömästi,koko mun elämän aikana ei ole ollut näin paljon finnejä,ahdistaa aivan tajuttomasti :/ mietin että onko mulle voinut puhjeta joku aikuisiän akne pillereiden jälkeen,ei olis mitenkään ihmeellistä sillä kaikilla mun perheen jäsenillä on ollut tai on huono iho. isällä ja veljellä on ollut nuoruudessaan todella paha akne,ja siskolla ja äidillä myös ollut huono iho,mutta mä oon ihmeellisesti jotenkin ohittanut sen,en tiedä johtuuko pillereistä kun aloitin niin nuorena syömään niitä ja mulla sen jälkeen on ollut aivan yli hyvä iho.. näitä vaan tulee lisää ja lisää ja osa semmoisia tosi kipeitä ja syvällä olevia,ja kun en voi olla puristelematta niin naama näyttää aivan kamalalta koko ajan :( välillä olen ajatellut että voinko lähteä ihmisteln ilmoille kun näytän näin kamalalta,en ole pitkään aikaan tuntenut itseäni näin rumaksi tämän takia :( olisko jollain jotain vinkkejä jostain puhdistusaineista tai muista konsteista joilla saisin tätä ihoa vähän paremmaksi? en ole ikinä oppinut käyttämään mitään puhdistusaineita kun en ole tarvinnut,ja tällä hetkellä käytän vaan kasvovettä ja säännöllisesti kosteusvoidetta.
mannukka:onnea miehen kuumeesta,se on niin ihanaa kuumeilla yhdessä ;) !
ingela kp 16/26-45
ON: Harvoin on ihminen näin onnellinen menkoista :) Tänään ne alkoi eli siis jonnin ajan päästä saa alkaa pupuilemaan ihan tosi tarkoituksella <3 Tänään yritin metsästää meidän lähikaupasta greippimehua, mutta ei löytynyt koko kylästä :( Huomenna pitää hakea isolta kirkolta mehua :)
yk 1 kp1/26-28
Heippa Kaikille!
Täällä testailtiin ja nega tuli. Eilen sitten alkoi vielä menkat. joten taas uudelle kierrolle :) Jos taas koittas bongailla sitä ovista. :)
Voi Anzcu86 :( Uudella innolla vain eteenpäin :)
Yksityisellä mä olen alkuraskauden UÄ:ssä käynyt. 6+4 olen aikaisintaan käynyt ja syke näkyi ja sikiö oikeassa paikassa. Eipä siellä tuon kummempaa näy mutta minulle on ollut tärkeä tieto, et kaikki kunnossa ja ei tarvi odottaa niskapoimu-ultraan asti.
Minä yritin testailla pääsiäisen aikaan ja tosi hektistä oli vieraiden ja töiden takia ja touhuilut jäi onnettoman vähiin. En saanu testeihin edes kunnon viivaa ja oletin kuitenkin oviksen olleen perjantaina. Kunnes sunnuntaina tein vielä yhden jäljellä olevan testin ja tuli vahvin viiva koko kierrossa! Ei aivan yhtä vahva kuin kontrolliviiva mutta kun tikut olivat loppu, en tiedä oliko ovis tulossa vai jo mennyt. Sunnuntai-iltana touhuttiin sitten mutta pelkäänpä että oli jo myöhäistä.
Olen jo siis menettänyt toivoni tämän kierron suhteen. Ensi viikonlopulle odotan menkkoja. Edellinen kierto oli vain 26 päivää mutta nyt ovis oli niin myöhään että luulisin kierron nyt venyvän.
Onnea Riiiinuska!!
Haavelija: Miten sinun miehesi suhtautuu tuohon spermatutkimukseen? En tiedä miten saan oman mieheni siihen suostuteltua sitten jos aika koittaa kun siitä on jo etukäteen puhuttukin. Hänestä on jotenkin inhottavaa mennä jonnekin "lääkärille", jossa joutuisi ampumaan purkkiin...
Onnea Mannukka menkoista! (Outoa onnitella niistäkin täällä :D )
Ja Anzculle harmi menkoista!
Täälläkin on aloitettu valion greippimehun "nauttiminen". Katsotaan saadaanko tuloksia :D On kyllä nyt aika-ajoin nipistellyt alavatsaa ja jos tämä kierto on tuon 36 päivän paikkeilla niin nythän tässä pitäisi kohtapuoliin ovuloida. Katsotaan milloin tunnistan ovulaation kunnolla jos edes ovuloin.
anpiainen yk9 kp20/47-46-40-39-26-36-42-36
Kaikille, jotka miettivät ovistestin käyttöä: itse käytin Clear Bluen ovistestiä ja toimi hyvin. Olihan se kallis ja jouduin ostamaan vieläpä kaksi pakettia, kun oli poikkeuksellisen pitkä kierto (35pv oli vielä nega mutta 37pv plussasin).
Haikara: Clear Bluen testit ovat tosi herkkiä. Tosin en usko, että mikään testi näyttää vielä noin varhaisessa vaiheessa oikeaa tulosta, nimim. itselläni selkeä nega vielä pari päivää ennen selkeää plussaa. Luotettavan tuloksen saat vasta sinä päivänä, kun menkkojen pitäisi alkaa. Jos välttämättä haluat testata jo noin aikaisin, suosittelen kokeilemaan ovistestiä; se on herkempi ja näyttää käsittääkseni myös mahdollisen plussatuloksen, koska mittaa hyvin samankaltaista hormonia:)
ON: Neuvolasta aika varattu parin viikon päähän. Sieltä sanottiin, ettei tarvitse olla huolissaan mun perjantaisista repäisykivuista, sillä kaikenlaiset kivut (epämääräisetkin) kuuluvat alkuraskauteen. Repäisykipuja ei ole enää ollut, sen sijaan menkkamaiset kivut (turvotus, pinkeä vatsa, puristava kipu) jatkuvat aaltoilevana, välillä menevät ohi ja sitten tulevat taas. Kivut ovat vähän voimakkaammat kuin normaalit menkkakivut. Lisäksi nuhainen olo ja vilunväreitä, pissattaa ja janottaa paljon useammin kuin normaalisti, tissit myös kipeät ja vähän hömelö olo. Jos päästän nälän yhtään kurnimaan, tulee todella pöklö olo. '
En vieläkään voi uskoa, että mä olen raskaana. Heräsin keskellä yötä painajaiseen, jossa olin kuvitellut koko jutun enkä olisikaan raskaana. Mun oli pakko mennä tekemään uudestaan raskaustesti (mulla oli sellainen Clear Bluen kahden pakkaus) ja tukevasti plussaa sekin näytti:) Joten kai se nyt vain on uskottava. Mies ei ole vieläkään selvinnyt shokista, kun kuuli. Ei kait ollut ajatellut, että ihan näin nopeasti tärppäisi :D
rv 4+2