Tunnistan Gigantin myyjän pelon potkuista, jos ei saavuta kaikkia tavoitteita.
Gigantin myyjä myi vanhukselle kaksi kallista sopimusta. Hänet irtisanottiin, kun juttu levisi mediaan. Ikävä tapaus.
Kuinka monella alalla onkaan nykyään tavoitteet, joihin pääseminen aiheuttaa ahdistusta ja vie työstä kaiken ilon.
Aina pitää tehdä enemmän ja paremmin. Meistä väännetään kaikki irti kuin tiskirätistä. Mun osalta tämä päättyy nyt. Olen ahkera, teen työtä hyvällä asenteella ja työmoraalilla, mutta nyt vain riittää. Terveys alkaa takkuilla. Niin kauan, kun me hullut juostaan aina lujempaa, meiltä vaaditaan aina enemmän. Töissä oli joskus ihan mukavaakin. Teen työni, mutta en enää "juosten"! Piti ottaa lisää lainaakin remppaa varten, mutta ehkä hidastan vähän kaikilla osa-alueilla.
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
myyntityö on rankkaa nykyään mutta ei meillä sentään potkujen uhkaa ole
https://www.theguardian.com/technology/2018/jan/31/amazon-warehouse-wri…
"The wristbands are, according to the patent documents, first spotted by GeekWire, designed as a labour-saving measure to keep track of products throughout the warehouse.
A less generous interpretation would be that the wristbands provide Amazon management with new workplace surveillance capabilities that can identify the workers wasting time scratching, fidgeting or dilly-dallying.
Amazon already has a reputation for turning low-paid staff into human robots working alongside thousands of proper robots carrying out repetitive packaging tasks as fast as possible in an attempt to hit goals set by handheld computers."
Kyllähän tuon provikkapalkan huomaa aina silloin tällöin. Kaupat yritetään klousata nopeasti ja sen jälkeen asiakas unohdetaan.
Jep, minutkin on myyntikoulutettu edellisessä työpaikassani. Oli lisä-, kassa- ja ties mitä myyntiä jonka tuloksia vahdattiin yksilön tasolla asti. Huh ei ikinä enää. Ei Gigantti todellakaan ole ainoa tyrkkymyynnin huijarikauppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.theguardian.com/technology/2018/jan/31/amazon-warehouse-wri…
"The wristbands are, according to the patent documents, first spotted by GeekWire, designed as a labour-saving measure to keep track of products throughout the warehouse.
A less generous interpretation would be that the wristbands provide Amazon management with new workplace surveillance capabilities that can identify the workers wasting time scratching, fidgeting or dilly-dallying.
Amazon already has a reputation for turning low-paid staff into human robots working alongside thousands of proper robots carrying out repetitive packaging tasks as fast as possible in an attempt to hit goals set by handheld computers."
Jep olo on kuin ihmisrobotilla, kaikki löysät on otettu pois, kyttäys vain lisääntyy.
Olin vuonna 1983 kesätöissä Halpa Hallissa ja jo silloin täytyi pitää mukana pientä vihkoa, johon kirjattiin kaikki mitä oli saatu asiakkaille myytyä.
Potkuja ei sentään saanut jos ei onnistunut myymään tarpeeksi, mutta kovia palopuheita ja saarnoja kyllä tuli.
Vierailija kirjoitti:
Jep, minutkin on myyntikoulutettu edellisessä työpaikassani. Oli lisä-, kassa- ja ties mitä myyntiä jonka tuloksia vahdattiin yksilön tasolla asti. Huh ei ikinä enää. Ei Gigantti todellakaan ole ainoa tyrkkymyynnin huijarikauppa.
Ei kannata suostua tuollaiseen loputon suo. Missä olikaan se yritysten ranking lista, jotta tällaiset mädät munat voisi kiertää kaukaa?
Sun työ ei varmaan kuitenkaan ole huijata vanhuksia?
Vaateliikkeissä (osassa) sama meno. Ei saada provikkaa, mut paineet kovat. Pitää myydä X määrä tuotteita/per asiakas ja myyntejä seurataan.
Yhteiskunnassa on vikaa, jos ihmisen työ on pakkomyynti. Liian kapitalistinen maailma.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuon provikkapalkan huomaa aina silloin tällöin. Kaupat yritetään klousata nopeasti ja sen jälkeen asiakas unohdetaan.
Puhu suomea! Ei ole olemassa mitään "klousaamista".
Olin töissä yhdessä myymälässä ja myyntitavoitteet olivat mahdottomat. Taukohuoneessa oli kaikkien myyjien myynnit nähtävillä ja punakynä heilui. Myymäläpäällikkö oli ihan kirjoittanut siihen että tätä ja tätä henkilöä uhkaa irtisanominen jos ei myynnit parane. Meille huudettiin työpaikalla ja vapaa-ajallakin tuli painostavia viestejä. Meidän piti kirjoittaa asiakkaiden ulkonäöstä arviointeja, oliko asiakas näyttänyt siltä että on rahaa. Aivan käsittämätöntä. Jos niihin myyntitavoitteisiin olisi päässyt kuukauden jokaisena tuntina ja päivänä, palkkioksi olisi saanut palkkapäivänä viiden euron bonuksen.
Markkinatalous on sivistyksen irvokas vastakohta. Eikö tämä ihmiskunta todellakaan onnistunut pysymään tällaisen paskan yläpuolella?
Sääliksi käy tuo myyjä, joka ahdingossaan kauppasi tarpeetonta. Vika on toki yrityksessä, joka ajaa työntekijät tuohon, mutta ovat käsittääkseni muuttamassa tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Olin töissä yhdessä myymälässä ja myyntitavoitteet olivat mahdottomat. Taukohuoneessa oli kaikkien myyjien myynnit nähtävillä ja punakynä heilui. Myymäläpäällikkö oli ihan kirjoittanut siihen että tätä ja tätä henkilöä uhkaa irtisanominen jos ei myynnit parane. Meille huudettiin työpaikalla ja vapaa-ajallakin tuli painostavia viestejä. Meidän piti kirjoittaa asiakkaiden ulkonäöstä arviointeja, oliko asiakas näyttänyt siltä että on rahaa. Aivan käsittämätöntä. Jos niihin myyntitavoitteisiin olisi päässyt kuukauden jokaisena tuntina ja päivänä, palkkioksi olisi saanut palkkapäivänä viiden euron bonuksen.
Kiitos, tästähän minä asiakkaana vedän johtopäätöksen että kauppaan kannattaa lähteä pieruverkkareissa köyhän näköisenä niin saa olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Sääliksi käy tuo myyjä, joka ahdingossaan kauppasi tarpeetonta. Vika on toki yrityksessä, joka ajaa työntekijät tuohon, mutta ovat käsittääkseni muuttamassa tilannetta.
Paskat ne kuitenkaan muuta mitään vaikka sanovat damagecontrollin vuoksi tekevänsä muutoksia.
Tulevaisuus on tässä kuvattuna meille kaikille:
https://areena.yle.fi/1-673506
"Pölynimurikauppiaat"
eikös Lidlistäkin aluksi kerrottu, ettei saa edes vessassa käydä. Taitaa olla meno muuttunut, kun ei kuule enää mitään negaa.
Olin pankissa töissä ja koko ajan olisi pitänyt myydä "oheistuotteita" painostusta riitti ja mulle riitti myös. Ihan sairasta.