Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvi 2013 - kevät 2014 vauva

15.10.2012 |

Heipsan kaikille. Vanhoille oonkin varmaan jo tuttu aikaisemmista keskusteluista. Vauvahaave pistettiin emidän talossa vireille tammikuussa 2012 nyt on jo 10kuukautta tätä haavetta yritetty. Välillä on toivo menetetty mutta aina se jossainvaiheessa kuuta palaa. Vuoden vaihteessa päästään lapsettomuus tutkimuksiin samalla kun aloitetaan järjettömien menkka kipujen selvittely. Vielä siis on parikuukautta yritttämistä luultavimmin ilman tulosta, jossakin kun on väkisin oltava vikaa ajoitus kun ollut aikas kohdillaan useaan kertaan.. Laitoinpa siis keskustelun nimeksikin talvi 2013-kevät 2014 vauva, meillä kun alkaa loppua pikkuhiljaa mahdollisuudet aikaisempaan vauvaan.

Tervetuloa uusille ja vanhoille tähän keskusteluun. Toivottavasti löydetään taas ahkera porukka kirjoittelemaan tänne.

Haaveilija20 yk10 kp5/23-33

Kommentit (771)

Vierailija
761/771 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea paljon teille Haaveilija! <3 Toivottavasti raskautesi etenee hyvin ja nauti nyt siitä, että olet raskaana! Tulethan edes pikaisesti välillä kertomaan kuulumisesi myös tänne? :)

Tänne ei mitään uutta. Tuon viimeksi mainitsemani siirron jälkeen tehtiin vielä yksi kahden alkion siirto, mutta ei sekään toivottua tulosta antanut. Nyt jo kahdeksan siirtoa tehty ja 9 alkiota sisään laitettu. Viimeinen hoito alkaisi syksyllä, mutta lykkään sitä ensi vuoden alkuun. Ehkä sen takia, että se on viimeinen ja kaikki tuntuu niin lopulliselta sen jälkeen. Toisekseen haluan olla myös fyysisesti parhaimmassa mahdollisessa kunnossa ja antaa kaikkeni, että se tuottaisi toivotun tuloksen. Ja kolmanneksi pelkään menettäväni työpaikkani jos taas kerron uudelle työnantajalle raskaushaaveista ja hoidoista (määräaikaisena kun olen nii ei välttämättä jatkoa tule). Eli hoitotauolla ollaan nyt jonkin aikaan, mutta silti edelleen yritetään. Nyt jo 4v & 3kk.

anpiainen

762/771 |
18.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikks! Mukavaa tietää että käyt täällä vielä lukemassa. Meillä kun on ollut aika pitkä "yhteinen" taival. Harmin paikka että teil ei ole vieläkään onnistunut. Pidän teille kovasti peukkuja pystyssä. Voi olla ihan hyväkin että pidätte taukoa hoidoista ja annatte tilanteen tasaantua, ja stressi tasojen pienentyä. Minä kuulin usein että kyllä se siitä kun lopettaa yrittämisen ja se tuntui uskomattoman vaikealta suorastaan mahdottomalta. Sitten se vaan aika kului ja vauva haave jäi taka alalle ja Kappas kuin kävi.

Käyn kyllä täälläkin katselemassa ja lukemassa teidän kuulumisia ja kertomassa omia, tuolta raskaus puolelta kun ei oikein ole löytynyt sopivaa ryhmää... :)

Ja kuulumisten pikapäivitys: kävin tänään yksityisellä gynellä kun oon saanu rampa vessassa pissaili ihan kooooko ajan tossa viikonloppuna. Samalla sitten otettiin varhaisultra. Sielä se pikkunen köllötteli, sykekkin näkyi. Oli pienempi kun alunperin olin neuvola tätien kanssa laskenut, piti olla 7+4 mut oli 6+2, tämä johtuu siis tuosta epäsäännöllisesti kierrosta. Nyt täytyy vielä viedä virtsanäyte että varmistuu ettei toi jatkuva vessassa ramppaaminen johdu tulehduksesta vaan olisi normaalia kohdun kasvamisen myötä tulevaa painetta virtsarakoon joka menee muutamassa viikossa oho. .

Haaveilija ja toukka 6+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
763/771 |
19.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas...

Nyt kyllä tuntuu että päivät matelee eteenpäin.. niin kovasti odotan malttamattomana neuvola käyntiä ja sitten sitä viikkoa 12 kun uskaltaa vähän jo kertoa muillekin. .. olotila päivitykseksi voisi todeta myös että päivät menevät hitaasti :D oon siis vielä kolmisen viikkoa kesälomalla ja nyt sitten vähän vältän suurta puurtamista niin tuntuu että päivät matelee, lisäksi jatkuva syönti vähän ahistaa normaalisti kun syön noin 3 krt/pv niin nyt pitää syödä heti herätty ja sitten noin 2h välein... jonkin verran Väsymystäkin on ilmassa.. ja suolisto vaivat kiusaa...

Mitenkä tästä olosta voi nauttia? Miten tätä on itselleen toivonut? :D

Ei vainskaan, vaikka olo on välillä kamala on asia ja syy ihana joten kyllä siitä huonosta olostakin osaa vähän nauttia.. :)

764/771 |
22.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittelyä...

Kyllä tää raskaus tahtoo päänvaivaa aiheuttaa. Eilen oli vähän rusehtavan oloista valkovuotoa iltasella ja hiukan asiasta huolestuin mutta raihoitun sitten kuitenkin aattellen että se oli niiin vähän kun vain satuin vessassa käydessä pyyhkiessä asian havaitsemaan.. Tänään onkin siten tätä vuotoa ollut aamusta lähtien... Aamulla oli ensiksi juuri vain vessassa käydessä havaittavissa hyvin niukkaa vaaleanruskeaa vuotoa ja sitten pitkin päivää sitä tullut niin vessassa käydessä paperiin kuin siteeseen. Vuoto on ollut todella niukkaa (siis jos verrattais niiinku kuukautisvuotoon) mutta toisinaan mulla on kyllä kuukautisetkin alkanu eka ruskeahkolla vuodolla joka on muuttunut yleensä vuorokaudessa sitten ihan kuukautisvuodoksi. 

Neuvolasta neuvottiin rauhoittumaan ja viettämään viikonloppu ehkä vähän enemmän levon merkein, vuoto ei kuulema välttämättä ole lainkaan vakavaa vaan enemmänkin normaalia. Samassa puhelussa valittelin myös vatsakivuista jotka on hyvin menkkamaisia johin mukava neuvola tätä sanoikin että nekin on aivan normaaleja, kohdun kasvamiskipuja. 

Nyt tässä sitten koitetaan olla huolestumatta ja viettää viikonloppua, mikä tuntuu välillä mahdottoman vaikealta, kova huoli kun on pienokaisen mukana pysymisestä. Mutta toisaalta täytyy vain kai koittaa ajatella niinkuin nevola täti sanoi " Jos raskaus menee kesken se menee kesken teitpä mitä hyvänsä, itse et sitä pysty aiheuttamaan normaalilla elämällä"...

Näissä tunnelmissa täällä aloitetaan viikonloppu.. 

765/771 |
24.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sitä sitten siirryttiin taas haaveilijoiden puolelle. :(

Eilen illalla kivut ja vuoto yltyi ja ei kyllä jäänyt hyytymien koon huomioiden epäselväksi mitä tapahtui. Maanantaina sitten täytyy olla yhteydessä lääkäreihin jotta pääsee tutkimuksiin että keskenmeno oli täydellinen eikä mitään ole jäänyt sisään...

Surullinen Haaveilija.

Vierailija
766/771 |
03.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! En osaa sanoa muuta kuin voimia hirveästi teille <3

767/771 |
21.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuulumisia....

Keskenmeno vuoto kesti noin puolitoista viikkoa, 4 ekaa päivää oli kipujen kanssa ihan tuskaa varsinkin kun piti ottaa se kohdun tyhjennys lääke....!

Nyt ollaan siinä tilanteessa että ensimmäiset menkat on alkanut keskenmenon jälkeen.. Menkat ei tahdo oikeen normaaliin tapaan kunnolla käynnistyä vaan nyt tulee jo toistapäivää heikkoa vuoto, tai oikeastaan vaan tuhnua... Lääkäreiden ohjeiden mukaan näiden menkkojen jälkeen saa sittten taas palata täysin normaaliin elämään. Keskenmeno vuodon aikana kun ei saanut saunoa, kylpeä yms ja sitten tuossa välissä ollaan oltu hiukan varovaisempia ettei tuu mitään tulehduksii tai muuta, mutta menkat tosiaan kertoo että kroppa on palautunut. Sinänsä hassua kun yleensä en menkkojen tuloa toivo, jo ihan niiden kivuliaisuuden takia niin nyt veren näkeminen oli helpotus :D

Mitenkä teillä anpiainen menee, vieläkö pidätte taukoa? 

768/771 |
07.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulumisia keskenmenon jälkeen.

Viimeksi kirjoittelinkin että ensimmäiset menkat ovat alkaneet, yllätyin kovasti etteivät ne olleet kovinkaan kivuliaat vaikka keskenmenon jälkeisissä ohjeistuksissa varoteltiinkin että menkat voi olla normaalia kivuliaammat. Paluu "arkeen" on ollut hyvästä mutta kyllä sitä aina välillä ajattelee että nyt olisin suunnilleen sillä ja silllä viikolla raskaana jos kaikki olisi mennyt hyvin. Nyt jännityksellä odotan minkälaiseksi kierrot muotoutuvat kun kroppa on palautunut hormoonimyrskystä ja vaikkemme raskautta yrityämällä yritä on mielenkiintoista nähdä tuleeko uusi raskaus heti ensimmäisten kiertojen aikana... nyt mennäään kierrossa päivässä 19, laskin kun jäin ihmetteleenmään huomattuani vessakäynnin yhteydessä tuhnuvuotoa. Saa nähdä alkaako tästä menkat vai onko jotain välivuotoa? Jos menkat alkaa niin se on sitten ensimmäistä kertaa moooooneen vuoteen kuin minulla olisi näin lyhyt kierto, mahtaakohan keskenmenolla voida olla vaikutusta siihen että kierto on lyhyempi ja jääkö ne lyhyiksi jatkossakin..?

Anpiainen mitä teille kuuluu?

Mietteliäs Haaveilija.

Vierailija
769/771 |
11.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Jotenkin olen saanut näköjään tämän vauva asian jätettyä hieman taka-alalle kun en ole täälläkään muistanut käydä katsomassa enää. Vaikka mielessähän se päivittäin pyöriikin.

Harmi ettei tuo sinun keskenmenokaan voinut sujua itsekseen vaan jouduit käyttämään siihen lääkkeitä. En osaa sanoa tuosta keskenmenon vaikutuksesta kuukautiskiertoon. Mutta muistaakseni olen jostain lukenut, että keskenmenon jälkeen voisi olla hieman normaalia helpompaa raskautua uudestaan kun kroppa on jo kerran raskaaksi tullut. En ole varma kyllä tästä. Positiivista kuitenkin, että olet tullut "luomusti" raskaaksi (jos näin voi sanoa), koska todennäköistä on että voit tulla myös uudelleen. Itse en ole 4,5 vuoden aikana saanut kertaakaan plussaa raskaustestiin.

Meillä tauko jatkuu edelleen. Olen tässä kahden vaiheilla milloin kerron töissä asiasta. Hoidot olisi tarkoitus aloittaa vuoden alusta niin voin vielä tämän pikkujoulukauden olla stressaamatta ja parempi myös lääkekattojen yms. kannalta jättää vuoden alkuun. Otan kuitenkin ehkä marraskuussa klinikkaan yhteyttä jos voisin käydä suunnittelukäynnilä jo tämän vuoden puolella. Pelottaa vaan, että jos tämä kolmaskaan hoito ei tuo vauvaa niin sitten jäämme loppuelämäksemme lapsettomiksi.

770/771 |
22.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Harmi että teillä ei ole hoitojen kanssa tärpännyt, toivottavasti tämä tauko tekee hyväää ja sitten vuoden alusta tärppäis. Pidän teille peukkuja pystyssä.

Täällä on ollu kierrot mitä sattuu ja nyt on taas se hetki kun odotetaan että koskahan menkat alkaa kierrossa mennään siis tänään 24pv joka on keskenmenon jälkeen pisin. Välillä (aika usein) käy mielessä että nytkö se tärppäs uudellee? Vähän ollut jotenkin muka erilainen olo, tiedä sitten taas tekeekö kroppa/pää kepposia.... Nyt oon pari päivää miettiny että pitäiskö tehdä testi vai ei, mutta koitan nyt vielä odotella ainakin pari päivää (lähemmäksi sitä 30 päivää) ennen testin tekoa, siinä saa kuitenkin vaan pettyä....

Alavatsasassa on ollut tuntemuksia, voi tietenkin olla menkkojen alkuunkin liityviä, eilen oli etovaa olo (käväs oksennus suussa) tämäkin voi tietenkin johtua vaikka mistä, olo on ollut väsynyt mutta levoton..... Mut ei se auta kuin katsella rauhakseltaan kuinka käy.

771/771 |
23.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välipäivitys.

Enhän mä maltanu odottaa, tein testin nyt aamulla. Negahan se oli et saapa nähä koska ne menkat nyt sitten suvaitsee alkaa...

Ketju on lukittu.