Talvi 2013 - kevät 2014 vauva
Heipsan kaikille. Vanhoille oonkin varmaan jo tuttu aikaisemmista keskusteluista. Vauvahaave pistettiin emidän talossa vireille tammikuussa 2012 nyt on jo 10kuukautta tätä haavetta yritetty. Välillä on toivo menetetty mutta aina se jossainvaiheessa kuuta palaa. Vuoden vaihteessa päästään lapsettomuus tutkimuksiin samalla kun aloitetaan järjettömien menkka kipujen selvittely. Vielä siis on parikuukautta yritttämistä luultavimmin ilman tulosta, jossakin kun on väkisin oltava vikaa ajoitus kun ollut aikas kohdillaan useaan kertaan.. Laitoinpa siis keskustelun nimeksikin talvi 2013-kevät 2014 vauva, meillä kun alkaa loppua pikkuhiljaa mahdollisuudet aikaisempaan vauvaan.
Tervetuloa uusille ja vanhoille tähän keskusteluun. Toivottavasti löydetään taas ahkera porukka kirjoittelemaan tänne.
Haaveilija20 yk10 kp5/23-33
Kommentit (771)
Testasinkin jo tänään aamuyöstä, mutta negahan se oli. Ja aamulla alkoi kunnon menkkatuntemukset vatsalla. Veikkaisin, että parin päivän sisällä alkaa vuoto.. Ihan liian aikaisinkin vielä.
anpiainen yk 2v 4kk (PP8)
Moikka!
Täällä ei oo hetkeen tullu käytyä taas. Ajatus ollu enemmän taka-allalla kun tehny niin paljon muita juttuja.
Harmi että teillä on ollut huonokierto välissä! Mutta nyt totisesti pidetään peukkuja että teillä tärppäis, aika hurjalta kuullostaa nuo oireet mitä sinulla on ollut! Muuttaako tuommoisten oireiden saanti ajatustasi hoidon jatkamisesta jos nyt ei tärppääkkään? Voimia kovasti! Toivottavasti kivutkin nyt helpottaa kokonaan..
Täällä ei oo ollu mitttään uutta. Menkkoja ollu ja menny ja taas odotellaan seuraavia alkavaksi tälleviikolle.... PMS oireilua on jo ollu sen verta että rinnat on ollu arat nyt muutaman päivää joten ehkäpä loppuviikosta alkaa menkat... Muutamana päivänä on taas ollu tämä "projekti" mielessä ja kaukaisena haaveena....
Haaveilija
Kuten arvelinkin PP9 -> KP1
anpiainen yk 2v 4kk
Moi!
Mistähän aloittaisin kertomaan. Olen siis ollut sairaslomalla nyt kaksi viikkoa sen hyperin takia (olo oli ihan normaali viime viikon, mutta en uskaltanut mitään urheilla, koska lääkäri käski vain levätä) ja muutenkin olen ollut liikuntakiellossa kolme viikkoa. Tänään kuitenkin kävin taas verikokeissa ja poliklinikalla. Verikokeet oli ok eli ei enää veritulppariskiä. Munasarjat oli jo puolta pienemmät kuin viime maanantaina eli nekin on palautuneet ja vettäkään ei ollut kuin tilkka vatsaontelossa. Nyt saan siis viimein elää normaalia elämää ja urheilla. Mutta. Tein tänä aamuna, PP12, negatestin. Ja olen ollut viime keskiviikosta asti varma, että tää homma ei taaskaan onnistunut. Lauantaina odotin jo menkkoja alkaviksi. Äskeisellä polikäynnillä kuitenkin lääkäri sanoi, että hänen mielestään toivoa vielä olisi, sillä kohdun limakalvo oli vielä paksu. Sanoi kuitenkin perään, että seuraavaan kiertoon ei kannata vielä pakastealkionsiirtoa tehdä (meillä onneksi 6 alkiota pakkasessa).. Nyt kun äsken kävin wc:ssä niin sain sormenpäähäni kuitenkin verta. Eli luulen, että tämä oli tässä. Tänään on PP12, DPO14. Myös viime tuoresiirrossa menkat alkoi PP12.
Hoitojahan meillä on nyt ollut:
1.ICSI, tuoresiirto ja 2 PAS
2.ICSI, tuoresiirto ja tulossa taas PAS (6 alkiota pakkasessa)
Kun kysyit tuota hoitojen jatkamista niin katsotaan nyt nämä seuraavat pakastealkionsiirrot ja toivotaan, että jollain niillä saataisiin raskaus alkamaan ja niin, että se kestää siihen synnytykseen saakka. Olen jotenkin käsittänyt (lukenut varmaankin netistä), että julkisella puolella tehdään vain 3 hoitoa (eli jos nämä pakastealkionsiirrot ei nyt onnistu niin sitten starttaisi meidän viimeinen hoito julkisella). Ja sitä viimeistä olen valmis yrittämään. Kyllähän näihin hoitoihin liittyy kaikennäköisiä riskejä ja ne pitää olla valmis vastaanottamaan jos hoitoihin lähtee. Jos me ei lasta näillä julkisen puolen hoidoilla saada niin sitten meitä ei kai ole tarkoitettu vanhemmiksi. En usko, että yksityiselle lähtisimme, sillä sinne saa uppoamaan monia kymmeniä tuhansia euroja. Surullista, mutta toivon kovasti, että me se lapsi saadaan vielä näillä hoidoilla. Menee varmaan taas hieman aikaa toipua tästäkin pettymyksestä, mutta pitää keksiä kesän ajaksi muuta ajateltavaa ja keksiä valmiiksi tekosyitä siihen "miksi me ei vielä tehdä lasta"...
Haaveilija: Te ette vieläkään ole hoitoihin lähtöä pohtineet?
anpiainen (Yritys aloitettu 5/2012)
Tervehdys taas.. Täällä oli ja meni menkatkin taas... Meillä ei joo olla hoitohin lähdetty, itse en oikeastaan haluakkaan mitään radikaalia hoitoa asian suhteen, tietenkin tieto siitä että kroppa toimii oikeen helpottaisi mutta meillä on nyt menty "luomuna" ja asian yrittäminen lopetettu ja nautiskeltu vaan olosta. Kyllähän sitä välillä tulee harmitusta että miks ei voi onnistuu ja varsinkin kun ympäriltä kuuluu koko ajan vauva uutisia.. Noh näillä mennään ja katsellaan mitä tuleman pitää.... Voi olla että en taas vähään aikaan käy täällä kirjottelemassa että ei ole asia niin pinnalla ja jos yritttäs keskittyy muihin juttuihin...
Hyvä että olet saanut levätä nyt kunnolla kun oli tuommoisia komplikaatioita. En tiennytkään tuosta 3 hoidon "säännöstä". Toivottavasti teillä nyt tärppää!
Haaveilija
Voi harmistus menkkojesi kanssa. Voimia paljon teille!
Täällä menkat oli ja meni, nyt eletään hiljais eloo. Aikamoinen stressi parhaillaan niin en edes odota mitäön tältö kierrolta. Katsotaan sitten taas ensi kierross.
Toivottavasti teillä alkas nyt homma sujuu....
Tsemppiä teille siis ensi kiertoon!
Tänään kävin lääkärissä ja limakalvo vielä 4mm(?), joten aivan liian ohut vielä. Mutta se on normaalia minulle, koska minulla on niin pitkät kierrot. Olisin saanut uuden ultra-ajan torstaille, mutta silloin klinikalla on hirveä ruuhka päivä ja perjantaina se on kiinni poikkeuksellisesti. Joten minulla ei ole ultraa tässä välissä nyt. Käskettiin vaan torstai aamusta eteenpäin kytätä ovulaatiota ja soittaa heti kun sen bongaan. Sitten sovitaan alkionsiirto päivä ja menen klinikalle tuntia ennen ultrattavaksi, jossa varmistetaan et kaikki ok ja sitten vaan alkio sulamaan. Mutta säästyypähän se yksi klinikkamaksu. Toivottavasti bongaan oviksen, voisin veikata sen viikoloppuna ilmestyvän.
anpiainen yk 2v & 4kk
Täällä tuli nyt hieman takapakkia vaikka asiat kyllä alkoi taas etenemään. Menin siis tänään alkionsiirtoon, mutta eipä sitä voitu siirtää. Viime kerralla lääkäri ultrasi ja sanoi, että ovulaatio tapahtuu tässäkin kierrossa oikealla niin kuin viime kierrossakin. Mutta nyt lääkäri ultrasi, että jotain oikealla on tapahtunut, mutta ei ovulaatiota. Mutta vasemmalla puolella olisi ovulaatio tapahtumassa ja päiväksi arvioi sunnuntain. Käski siis testata ja soittaa kun positiivinen, jolloin siirto tehtäisiin. Mutta sitten otin puheeksi kun kävin viime viikolla kilpirauhasverikokeissa ja tulokset oli 3,27. Lääkäri sanoi, että unohdetaan kokonaan tämä kierto, koska kilpirauhasarvot tulee olla alle 3, mieluiten alle 2,5 mikäli raskaaksi haluaa. Nyt siis uusiin kilpirauhaskokeisiin reilun viikon päästä ja jos edelleen kohollaan niin aloitetaan lääkitys ja vasta sen jälkeen tehdään seuraava siirto kun arvot on suotuisat raskautumiselle. Onneksi otin itse asian puheeksi. Lääkäri pahoittelikin hieman kun ei olleet arvojani huomioineet laisinkaan. Mutta jospa tästä asiat alkaa etenemään ja oltais ensi vuoden alusta raskaana tai mahdollisesti jos loppu vuodesta :) En osaa sanoa, miten paljon tämä nyt jarruttaa..
anpiainen yk 2v & 4kk
Kuulumisia: Testailin huvikseen sunnuntaina oliko mulla ovulaatio, ja olihan se. Jee, ainakin ovuloin! Ajattelin jatkaa nyt pari kiertoa huvikseen testausta. Kävin myös uudelleen kilpirauhasverikokeissa ja tulokset oli THS 5,08 ja T4V 14. Eli koholla on ja viitearvojen ulkopuolella. Soitin eilen sitten klinikalle, mutta vasta äsken ehtivät soittaa takaisin. Lääkitys aloitetaan huomenna ja siitä 4-6 viikon kuluttua uudelleen verikokeisiin. Alkionsiirtoa mietitään vasta kun arvot on jotain välillä 0,03-2,5. Eli meillä tulee nyt parin kuukauden mittainen paussi tähän hommaan! :( Mut toivotaan, että saadaan arvot kohdalleen.
anpiainen yk 2v & 5kk
Ingela: zumba on kyl kivaa :). en oo pitkään aikaan ite tosin zumbannu ku keskityn pääasiassa kuntosalilla käymiseen. Sali on siitä hyvä ku ei tarttee kelloo niin tarkkaan kattoo että mihin aikaan, ryhmäliikunnat ku yleesä painottuu paljolti tietylle kellonajoille. Kunnon salitreenin jälkeen aineenvaihdunta pysyy "buustattuna" eli kulutus jatkuu vielä treenin jälkeen. jnejne jne , voisin jatkaa vaikka miten pitkän lista :D :). Tuliko siulla jotain isompii hyytymiä tai jotain siinä pitkässä vuodossa? Keskenmenossa niitä vissiinki ainaki tulee :C.
haaveilija20: itelläkin on vähä sama välillä kirjottamisen kanssa..yrittää olla ajattelematta niitä vauva juttuja liikaa. nyt oon tosin jaksanu enempi kirjotella. onks siulla miten pitkä työsoppari siellä uudessa paikassa :)?
maissintähkä: onnee ovis plussasta :). iteki toivottovasti joskus saisin ees sellasen plussan
miracle: tervetuloa! siulla on ainaki kokemusta raskautumisesta/raskaana olosta :D.
Korppi: jijippii että mies näyttää jo iha melkein vihreetä valoo :)
anpiainen: hyvä että pääset lääkärille :). se voi sit tarvittaessa määrätä reseptinkin jos näkee tarpeelliseks.
ITe: MIULLA ALKO MENKAT!! Jeeee! Kuulostaa ehkä pöljältä ku iloitsen tälleen ku on tarkotus raskautuu, mutta miulla on viimeks kesällä ollu normaalin mittanen kierto luomuna ja nyt vihdoinki pitkästä aikaa :). Katoin kalenterii, niin 15 päivää sitten olin kirjottanu kalenterii että pisteli mahaa ja mies kokeili nipukkaa siitä seuraavana päivänä nii oli pehmeempi. Eli: ehkä on mahis että oon ovuloinu! En testannu sinne asti ku aattelin että vituiks meni kuitenkin. Hommailun ajoitus ei ollu kyl iha perfecto sillä viikolla.
Mut tällästä, kerranki hyviä uutisia :)
kp1 /38/28/55/67/26/33
Heipsan taas..
maissintähkä, tsemppiä teille kauheasti, luulisi että nyt tärppäisi., :)
Miracle, tervetuloa mukaan. Eihän se lapsien määrä kerro sitä koska vauva kuume iskee...
Korppi, hienoa että teilllä alkaa häämöttää yrityksen aika :)
anpiainen, meidänkään tervarissa ei ole varsinaista gyne jonka takia aikanaan hakeuduin yksityiselle.. Toivottavasti sinun asiat alkavat selviytyä..
minisport, joska ne menkat alkaisivat tästä sitten tasaantumaan taas. :) Tsemppiä ensi kierron yritykseen.
ON:
korppi, käyn gynellä yksityisellä ja sieltä saa kyllä aikas hyvin aikoja vuoden ajasta välittämättä. Ja ei mulla silleen asian kanssa ole kiire että jos varaisin vaikka kesäkuussa ajan ja saisin sen vasta heinäkuulle niin ei siinä mitään... Ehkä takaraivossa on "pelko" mihin ne jatko tutkimukset johtaa, endoa siiskun epäili niin mulla se olis jo sen sorttinen että leikkaisivat, siitä sitten tulee 2-5pv ainakin saikkuu....
anpiainen, kyllähän tuo kikkailu onnistuisi mutta en nyt viitsi tässä vielä rupee hötkyile, yritystä on joo vuosi takana mutta tunnen PALJON ihmisiä joilla tärpännyt vasta reilun vuoden jälkeen ihan ilman tutkimuksia. Uusi työ on lähtennyt hyvin sujumaan, mukavaa touhua. Kuuluu siihen vähän lastenkin kanssa oloa. :D
minisport, juu on helpompi olla käymättä täällä niin ajatukset ei pyöri vauva asioissa mutta nyt on kyllä ollu paljon muutakin ajateltavaa niin jäännyt koko homma hyvin taka alalle. Töitä mulla on nyt alkuun ainakin kesään asti, mahdollisesti hommat jatkuu sitten syksyllä...
Olotilassa ei ole oikeastaan mittään kummosta. Valkovuotoa tullut toisinaan taas vähän enemmän mutta eipä siihenkään oo niin kauheesti kiinnittänyt huomio kun koko kierto tuntunut olevan yhtä valkovuotoa ja päivässä sen miljoonaa eri muotoa :D Nyt vain odotellaan ja katsellaan. Menkkojahan tässä ootelaan, en vieläkään usko että mitään raskautumista olisi tapahtunut. JA nyt mennäään vielä aika aikasessa vaiheessa kun kp on 25/27-38.. Enpä oikeastaan tahdo ajatella koko asiaa. Menkat on kuitenkin omalla tapaa pettymys vaikka tietää niiden tulevan ja itse en ikinä kauhean innolla odota menkkoja kipujen yms takia.
Nyt aamupalan syöntiin ja sitten matka kohti töitä.
Haaveilija20 yk12 kp 25/27-38
Haaveilija20: Mullakin sormet ja varpaat ristissä että tärppäisi. Vaan vitsipä onkin siinä,että en tiedä ovuloinko ma-ke (?) sillä testiin sain kyllä positiivisen,mutta viiva ei ollut vahvempi kuin toinen. Eilen meidän olisi "pitänyt" pupuilla,mutta ukon mielestä oli kivempi katsoa Emmerdalea. Murrr!!
Tänään tosiaan ovulaatio taitaa olla tältä kierrolta taputeltu. Testissä enään tosi hailukka viiva. En tosiaan tiedä mahdettiinko käyttää ovulaatio päivä hyödyksi vaiko ei.
Eilen kiukutti VALTAVASTI se,että ukon retale mielummin tuijotti Emmerdalea,kuin olisi puuhaillut kanssani.
Loppupeileissä tässä ei nyt ole pupuiltu kuin viime viikonloppuna la-su ja tiistaina.
Tiedä sitten,että riittääkö hedelmöittymiseen asti. Riippuu paljolti ovulaatiosta.
Tässäpä siis meidän kuulumiset. Kiukkua ja ihmettelyä. :D
Jotenkin tuntuu siltä,että siirrytään kohti yk3,mutta toisaalta sisällä pienen pieni ääni sanoo,että olisi voinut tärpätä.
Pitänee vaan heittää lenkki vermeet niskaan ja lähteä ulos miettimään ihan muita juttuja! :)
Ihanaa viikonloppua ja plussa tuulia teille kaikille! :)
minisport:joo tuli,ei mitään mega isoja mut ainaki semmosia pikkusormenpään kokoisia ja pitkän aikaa :( ja vatsakivut oli tosiaan semmosia infernaalisia verrattuna normaaleihin ja niitä kesti n. kolme päivää (tosin seuraavina päivinä ei niin kovina mutta silti,normaalisti ne kestää sen puolipäivää) ja totta,salille on helpompi mennä kun saa oman aikataulun mukaan mennä,mutta oon nyt työttömänä niin mulla ei ainakaan työn mukaan pidä järjestellä harrastusmenoja :)
ja eikä maissintähkä! mun mies jo kyllä tietää että kun vaimo sanoo että tänään pitäisi vähä bängbäng niin mies sanoo että okei :D sillä tulis kuumat paikat jos se olis mieluummin vaikka koneella pelaamassa kuin tekis mulle vauvoja :D ja taitaa sekin jo odottaa sitä vauvaa että pistää kortensa kekoon hyvillä mielin :) oon kyllä huomannut semmoisenkin että kun harrastaa useammin seksiä niin sitä myös tekee mieli useammin :P
ennen kuin ruvettiin yrittämään meillä oli yleensä n. 2krt seksiä viikossa,just ja just. ja sit ku alettiin yrittämään ja useammin "piti" pupuilla niin tuntui kyllä aluksi aika pakkopullalta,mutta nyt ainakin nää viimeiset 3 yk:ta on mennyt kivasti,kumpikin on mukana täysillä ja on ollut kivaa,eikä silleen "mm,on kivaa mut tuujotuujotuujo".heh,ollaan oltu pian 7 v yhdessä ja nyt tuntuu siltä että ollaan aloitettu seurustelu alusta,kun alku aikoina oltiin koko aika toistemme kimpussa :D eli kyllä tämä vauvanyritys on tuonut ihan positiivista ilmaa meidän suhteeseen omalla tavallaan,vaikka se vähän tuokin stressiä joskus makuuhuoneeseen :)
kp 12/26-39
Ingela: Arvaa vaan kovinko mun päässäni keitti, mulla ovulaatio ja ukko ei edes käännä katsettaan telkkarista ja Emmerdalesta, kun koitan saada innostumaan. Teki mieli sanoa pari valittua sanaa,mutta nielin kiukkuni kuitenkin.
Meillä käy monesti niin,että ovis tai ei niin viikonloppuna ollaan pupuiltu,mutta viikolla ukkoa on vaikea saada innostumaan,kyllä sen saa kerran arkena innostumaan,mutta sen jälkeen kun yrittää niin käy just näin = Emmerdale on mielenkiintoisempaa kun oma eukko :D
No tiistaina tuli pupuiltua,katotaan kantaako mihinkään.
joo no meilläkin oli yleisempää että viikonloppuisin oli paremmin seksiä,osittain myös sen takia että mies oli väsynyt töiden jälkeen ja kiinnostus oli aika alhainen (olen kokenut monen monta kriisiä tämän takia kun pakkeja on tullut monesti :D ) mutta nyt mies on koulussa ja satunnaisesti töissä niin jaksaa innostua näköjään paremmin ;)
uhkailin monesti että minä en tee enää aloitteita kuten ennen (yleensä minä tein aloitteen 90% kerroista) mutta sitten en viitsinytkään kun ajattelin että sitten ei oo sitä vähääkään :D mutta nyt asiat eri tolalla,olen tyytyväinen :D
mun mielestä miesten pitäisi kokea se vauvakuumeen aiheuttama kuumottava tuska ja rintaa puristava tunne ja tarve saada se vauva nytheti,niin ne ehkä ymmärtäisivät naisiaan paremmin. en tietenkään sano ettei miehet koe laisinkaan tätä kuumetta,mutta uskon että naisten vauvakuume on aivan omaa luokkaansa jota miehet eivät voi koskaan kokea..ken tietää?
Pakko tulla vielä illasta hehkuttamaan, mies kun alkoi lämmetä niin lämpesi kerrasta melkein ja meillä alkaa yritys!!!
Kierto siinä vaiheessa, että reilun viikon verran pitää odotella menkkoja, jonka jälkeen vasta oikeasti pääsee yrittämään. Arvatkees kuka on innoissaan =)
Paljos plussatulia kaikille =) Maissintähkä, joskus muistelen lukeneeni, että siittiöt voivat selvitä viisikin päivää, joten etteköhän saaneet hyödynnettyä, toivottavasti. Ymmärrän ärsytyksen.
Eilen ku kerkesin hehkuttaa että menkat alko, niin ei oo tullu tippaaakaan yhtään sen jälkeen :C. Eilen tuli siis sellasta punertavaa valkovuotoo,millä miulla yleesä alkaa menkat. Huomattiin se just hommailun jälkeen, nii mietinki että järkyttyköhä alapää vaan ku oli melkein viikko ollu taukoo :D. mut jos se ois ollu haava, nii se ois ollu iha verta. Hitto että ärsyttää. Sitte mieheke huomas että tissit on vähä turvonnu ja tänään on vielä enemmän. Nää on tälläset a-kupin rusinat, nii huomaa heti jos turpoo :D.
noh, en niiiin kovaa stressii ota ku ei oo nii monta päivää et pääsee lääkäriin, mut silti vähä ihmetyttää. Alapää kuulemma haisee raudalta (niiku veri) nii ihmetettää että mihi se vuoto jäi.
huomenna shoppailemaan ja tuulettamaan päätä :)
ps. Jeeee onneks olkoon Korppi ku pääsette alottaa yrityksen :)
Hep!
Uusi kuumeilija ilmoittautuu joukkoon!
Vauvaakuume sai alkunsa viime syksynä synnytysvuodeosastolla vietetyn jakson jälkeen. Olin aivan myyty niitten pienten edessä! Tätä ennen en ole ajatukselle sen kummemmin aikaa uhrannut, kuitenkin olen aina ajatellut lapsia hankkivani. Aluksi mies kuittasi kuumeiluni naureskelulla mutta nyt on edetty jo siihen vaiheeseen että pillerit jäävät pois viikon päästä (ellen sitten jänistä). Niitä myrkkyjä on kuitenkin popsittu jo puoli elinikää (kolmekymppiä lähestyy) ja ihan mielelläni ottaisin kroppaani tuntumaa ilman niitä.
Ajattelimme kuitenkin edetä ihan rauhassa, ilman sen kummempaa yrittämistä. Katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan :) Elämäntilanne on nyt sellainen että vauva saisi tulla mikäli on tullakseen. Ostimme syksyllä ensimmäisen asuntomme, jossa olisi tilaa myös lastenhuoneelle ja opintonikin olisivat sopivassa vaiheessa...
Jänskättää :)
Tervetuloa Tirlittantaa! Synnärillä varmaan aika ihanaa olla, vastasyntyneissä vaan on oma taikansa.
Minisport, joko ajattelit testata? Kuulostaa niin lupaavilta nuo oireet. jänskäilen sinun puolesta.
odottamisen tuskaa pitänee purkaa vaikka vauvan sukkia ja tumppuja neulomalla... Tekeekö kukaan muu käsitöitä?
Mitä sinulle kuuluu Haaveilija? Lienetkö enää täällä käynyt. Siltä varuilta käyn kuitenkin päivittämässä omaa tilannettani.
Viime kierto meni tosiaan pyllylleen kun ne menkat alkoi päivän myöhässä. Mutta tässä kierrossa (alkoi 12.4. päästiin hoito tekemään). Piikittelyt meni hyvin ja ne tuotti tulosta 22 munasolun verran. Niistä 9 hedelmöittyi ja yksi siirrettiin eilen. Punktion jälkeen sain munasarjojen hyperstimulaatioon liittyviä oireita (vatsa turposi ja sitä sattui kovasti, särkylääkkeet ei auttanut) ja tänä aamuna tuli kiire lähtö sairaalalle. Otettiin verikokeita ja tutkittiin hieman, mutta koska aamulla särkylääke viimein auttoi niin pääsin kotiin lepäämään. Sain lisää piikitettävää lääkettä kun verikokeissa ilmeni hieman kohonnut riski veritulppiin. Maanantaina menen vielä tarkistettavaksi lääkäriin jos oireet olisi alkaneet helpottaa. Toivottavasti kivut ja turvotus helpottaa siihen mennessä. Ja toivotaan, että tämä top-alkio kiinnittyisi ja tuottaisi kauan odotetun tuloksen. Toivottavasti teksti ei ollut sekava sillä viime yönä ei tullut kipuilujen kanssa juuri nukuttua. Palaan kertomaan miten tämän alkion kanssa käy, tänään siis vasta PP1! :)