Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Talvi 2013 - kevät 2014 vauva

15.10.2012 |

Heipsan kaikille. Vanhoille oonkin varmaan jo tuttu aikaisemmista keskusteluista. Vauvahaave pistettiin emidän talossa vireille tammikuussa 2012 nyt on jo 10kuukautta tätä haavetta yritetty. Välillä on toivo menetetty mutta aina se jossainvaiheessa kuuta palaa. Vuoden vaihteessa päästään lapsettomuus tutkimuksiin samalla kun aloitetaan järjettömien menkka kipujen selvittely. Vielä siis on parikuukautta yritttämistä luultavimmin ilman tulosta, jossakin kun on väkisin oltava vikaa ajoitus kun ollut aikas kohdillaan useaan kertaan.. Laitoinpa siis keskustelun nimeksikin talvi 2013-kevät 2014 vauva, meillä kun alkaa loppua pikkuhiljaa mahdollisuudet aikaisempaan vauvaan.

Tervetuloa uusille ja vanhoille tähän keskusteluun. Toivottavasti löydetään taas ahkera porukka kirjoittelemaan tänne.

Haaveilija20 yk10 kp5/23-33

Kommentit (771)

Vierailija
401/771 |
15.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon lähes että aika pysähtyis tähän, kun on vielä toivoa raskaudesta (kp26/28). Loppuviikosta tunnelma on joko :D tai :`(

On tämä niin kamalaa ja ihanaa!

Mä olen aika kokematon neuloja, villasukkia osaan kyllä tehdä mutta olen ajatellut että ihan varmasti aion opetella tekemään vauvalle villavaatteet jos vielä joskus on meille vauva tulossa.

Ingela, tsemppiä sinulle! Voin uskoa että kaverin raskaus saa olosi surkeaksi, voi olla ettei kaverisi tajuakaan asiaa omassa vauvanodotushuumassaan. Minusta sinun tulee tehdä niinkuin hyvältä tuntuu, jätä menemättä kutsuille jos se tuntuu ahdistavalta.

Minä aina uskon vähän joka asiassa kohtaloon. Mitenkään en siis uskovainen ole, mutta uskon että asioiden on tarkoitus mennä tietyllä tavalla ja tietyssä järjestyksessä ja ikävilläkin asioilla on jokin tarkoitus meidän elämässä, vaikka sitä ei siinä hetkessä ymmärrä.

Vierailija
402/771 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miracle: Peukutan,jottei niitä menkkoja tulisikaan tälläkertaa vaan kyydissä olisi pieni "salamatkustaja" ;)

ON:

On se vaan hienoa olla nainen,kun ei täysin voi tietää mitä keho puuhailee. Nälkä oire on ja jatkuu edelleen.

Eilen illalla nukkumaan mennessä, alkoi _älyttömät_

supistusmaiset kivut,tulivat muutaman kerran aaltoilevasti. En sentään joutunut kärvistellä koko yötä,vaan ne otti loppuakseen suht pian. Minulla on korkea kipukynnys,joten "supistus" maiset kivut todella teki kipeää.

Valkovuoto ei ole vieläkään loppunut vaikka ovuloinnista jo viikko.

Rinnat tuntuvat erilaisilta,mutta eivät vaikuta turvonneen.

Iho on rasvoittunut huomattavasti.

Itsellä sellainen tunne,että jos nyt ei ole tärpännyt,niin yritys into kyllä laskaa vaikka vasta yk3 käynnistyykin. Mä en yksinkertasesti jaksa miettiä koska ovuloin ja koska pitäisi pupuilla,jonka jälkeen saa miettiä ja katella mahdollisia raskausoireita.

Liityin eilen paikalliseen kuntoclubiin ja sain oman Personal trainerin. Joten,jos nyt tässä kierro ei ole tärpännyt (niin kuin ei varmaan ole)

Niin tulen keskittymään kuntoiluun ja unohdan ovulaatiot. Jotten ihan täysin leipiinny tähän puuhaan. yk4 ajattelin,että pupuillaan lähinnä ovulaation lieppeillä.

Kauheasti omaanapaa,antakaa se mulle anteeksi :(

Lähetän kuitenkin kaikille tsemppi rutistuksia ja iloista mieltä! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/771 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ingela, tuo on kyllä ikävää. ymmärrän eirttäin hyvin olotilasi. Itse sain kuulla siskoni odottavan toista ja jotenkin tuli tunne että kiva on sitten saman ikäsii leikkitovereit...

Miracle, mitään ei ole vielä menetetty, ennen kuin menkat alkaa..

maissintähkä, "oireesi" kuulostavat lupaavalta. Täällä odotellaan jännityksellä kuinka käy

ON:

Eilen oli hetkisen ajan menkkamaisia kipuja mutta sitten taas olo ollut kuin mitään ei olisi ikinä ollutkaan. kyllähän se heti mielessä kävi että nytkö ne menkat alkaa. Noh kohta se on vääjäämättä edessä kun päivät vaan etenee..

Mitä tuohon ompeluun tulee, itse hurahdin siihen yläaste ikäisenä, sen jälkeen olen noulonnut satunnaisesti kaikkea, välillä haen enemmä haasteita ja etsin jonkin erikoisen ohjeen, esim kuvioitu villa sukka oli viimeisin erikoinen. Sitten on aikaisemmin ollut erilaisilla neulos tyypiellä tehtyjä villa paitoja yms. Nyt kun tässä kirjottaa neulomisesta niin vähän kyllä alkaa kutkuttaa tehdä jotain. harmillisesti tuossa vain villa sukka kesken, sen kun saisi tehtyä loppuun niin sitten voisi aloittaa tekee villapaitaa taas...

Haaveilija20 yk12 kp31/27-38

Vierailija
404/771 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kaksplussan sivuilta lueskellut mitä oireita muilla on ollut ennen plussausta. Aikamonen saan niistä itsekkin allekirjoittaa :)

Silti en vaan jaksa uskoa,että ketään olisi matkassa. Perjantaina olisi tarkoitus nähdä paria vanhaa ystävää pitkän ajan jälkeen,joten silloin tarvii tehdä varmaan r-testi varmuuden vuoksi.

Jolloin kp on 24/30. Nega sieltä varmaan tulee.

Mutta ehkä mä silti pysyttelen sillä limulinjalla ihan varoiksi :)

Mieltä rauhoittavaa,kuulla toisen suusta miten omat oireet voisi juurikin viitata raskauteen.

Ootte kaikki iso tuki ja turva. Ja suuri helpotus,kun saa kertoilla aikalailla kaiken :)

Eipä ketään muu tiedä päivälleen mun kierroista ja kivuista :)

Mahtavaa olla osa teitä.

- Maissintähkä kp 22/30 yk2

Vierailija
405/771 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulispa mullekin pian tollanen viiva kuin sulle minisport...

Meillä on päätetty nimi pojalle, tytölle on tosi hankala keksiä nimeä kun aina tulee mieleen joku sen niminen joka ei ole niin mukava ihminen :D

Meillä taas seksihalut on kääntyneet toistepäin. Ennen ja varsinkin nyt yritysaikaan minä halusin enemmän seksiä, mutta tässä kierrossa ei ole huvittanut melkein ollenkaan. Ehkä vaan kolmesti ollaan tässä parin viikon ainaka harrastettu. Toisaalta tää on nyt se kierto kun en tärppiä haluiskaan.

On tää kuumeilu rankkaa kun sitä omaa vauvaa ei vaan tule. Töissä saa hoidella vieraiden alle 3-vuotiaita mussukoita ja vähän väliä joku lähipiirissä (serkku, kaveri, perhetuttu) tulee raskaaksi. Sit kun itseltä vielä kysytään onko vauvakuume ja sanotaan, että tehkäähän tekin tuommonen pikkunen niin kyllä se ihan sydämeen sattuu ja mitä sellaiseen voi vastata. Tai kun kaveri kertoi tekevänsä abortin sillon kun me alettiin yrittää lasta kohta 9kk sitten. Tai kun isä kertoilee aina nähdessään kun on käynyt katsomassa lastenvaunuja meidän tulevalle lapselle kun se syntyy pian häiden jälkeen... Tällä menolla ei taida syntyä koskaan. Oon varmaan masentunut koko aiheesta kun oon ollu menkoista asti hirveen kärttynen.

Täällä onneksi saa tukea näihin asioihin. Mutta joo viikon päästä ois se lääkäri niin jospa sillon oltais vähän viisaampia ja iloisempia :)

anpiainen yk7 kp16/47-46-40-39-26-36

Vierailija
406/771 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Minisport. Voi kun meille muillekkin tulisi tarrasukkia.

Vierailija
407/771 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taida ketään kyydissä olla. Täysin oireeton päivä kohta takanapäin.

Eipä ole mieli kovin korkealla täälläkään.

408/771 |
16.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa vähän aikaa sitten kirjoittelin siitä mun oudosta ruumiinlämmöstä ja mielenkiinnosta mittasin nyt äsken ja taas saa ihmetellä. olo väsynyt mutta muuten hyvä, ja väsy johtuu vain siitä että tänään ollut kovat treenit,ensin tunnin sähly miesten kanssa ja melkein heti perään 40min vesijumppa,eli ei siis mitään poikkeavaa.

mutta kun se suusta mitattu lämpö oli 35,5 :D eli n. asteen matalampi kuin normaalisti(jos nyt voi vielä tosiaan olettaa että se normaali on se 36,4-5).. sitten mietin että se raskaana oleva kaverini on sanonut ja olen lukenut että vähän ennen ovista lämpö ensin laskee ja sen jälkeen nousee.. tosin pikaisesti kun katsoin niin näkyi joku kirjoittaneen että oviksen jälkeen lämmön lasku mutta eikös se normaalisti oo ennen sitä? jospa nyt olis se ovis!? tässä kohtaa toivoisin niitä ovistikkuja :o ehkä tästä pitäis pikapuoliin vetää tuo mies makuuhuonehommiin vielä illan päätteeksi! :P

ingela kp 17/26-39

Vierailija
409/771 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON: Eilen jumpatessa,olin varma että menkat alkoi,joka hypyllä vuosin vähän. Pukuhuoneen vessaan päästyä,pääsin toteamaan,että se olikin vain valkovuotoa.

Tänä aamulla herätessä olin taas varma,että menkat on alkanut,sillä oli niin märkä olo. Vaan ei,taas valkovuotoa.

Miksi näin kierronlopussa? :o

Lämpöä mittailin kylmän ja huonon olon vuoksi.

36.6 näytti mittari. Normaali lämpö mulla on n.35.5

Flunssaa se ei voi olla,kun vasta siitä olen toipunut.

Aamulla ihmettelin,miten muo alkoi ärsyttämään aamupala pöydässä,miehen leivänsyönnistä lähtevä ääni. Taisi olla tympiintynyt ilme naamalla,kun ukkokin kysyi nauraen,että "no,mikä tuli?".

Kuten mun viesteitäkin varmaan huomaa mieli ala menee toivon ja epätoivon välillä.

Pitäisi varmaan oppia olla kirjoittamatta tänne jok'ikistä tunnetta :D

Vierailija
410/771 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on niin surkeat fiilikset ja olen jo lähes menettänyt toivon. Heräämisestä lähtien on ollut selvät menkkatuntemukset ja alamahakivut. Nyt jo ärsyttää ja "toivon" että alkaispa ne jo!!

Että tällaista täällä.

Se sentään jotenkin lohduttaa et yritys oli ainakin hyvä.

Nautin nyt näistä olemassaolevista lapsista ja odotan et pääsen illaksi töihin niin saa ajatukset muihin asioihin.

411/771 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä testattu hailakka plussa, ei mikään tumma, mutta erottui selvästi. Nyt jännätään vahvistuuko viiva vai häviääkö.

En testannut aamupissasta, vaan ihan äsken.

Kp:t ois nyt 28/25-29 ja dpo 12 yk6

Jännä tunne, elämäni ensimmäinen raskaustesti"plussa" :)

Vierailija
412/771 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoinen: plussa se on haaleakin plussa! Onnea! Tosi ihanaa!

Minisport, mitäs kuuluu? Mitä oireita on ollut? Joko odotat varhaisultraa malttamattomana?

Maissintähkä, hyvältä kuulostaa oireet, malttia vielä ensi viikkoon!

mitäs muille?

on: postista tuli tänään 6 one step liuskatestiä ja cb viikkonäytöllinen digitesti. piilotin ne kaapin perälle odottamaan =) Mahan tunteuksista päätellen täti tulossa ihan pian kylään, pääse sitten yk ykköstä aloittamaan =) enpä muista ennen kuukautisia näin innolla odottaneeni, jospa jäisivät sitten viimeisiksi pitkäksi aikaa.

Vierailija
413/771 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Aurinkoinen!

Vierailija
414/771 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivusta oon näitä keskusteluja seuraillu parisen vuotta vauvakuumeisena, nyt sitten vihdoin tänne rekisteröidyin kun meillä alettiin vauvelinyritys hommiin nyt vuodenvaihteen jälkeen, ensimmäinen siis kyseessä. Tätä vauvakuumeilua jatkunut 2vuotta, oon odotellut mieheni olevan hommaan valmis, jossain vaiheessa asiasta juteltuamme mies sitten yhtäkkiä tokaisi että 2013 aloitetaan. Jep, mua ei tarvinnut ylipuhua. :)

Jännitän eniten tätä tietämättömyyden tunnetta, kun ei tiedä yhtään kauanko tässä sitten kestää että tärppää. Muutama tuttavapariskunta joutunut jo mm. näihin inseminaatiohoitoihin kun ei sitä pientä tuhisijaa ole kuulunut.

Jotenkin hassua, että nuorempana oli se käsitys (koulussa opetettua?) että suurinpiirtein miehen tarvii vaan katsoa naisen päälle niin raskaus alkaa siitä. Nyt kun oikein paneutunu enemmän asioihin niin oppinut että kyllä se useimmmiten melkoisen työn takana näyttää olevankin..

Silti oon tosi innoissani, vaikkei heti plussaa testeissä näkyisikään, mut tämä yrittäminenkin on jo ihan uusi iso askel elämässä. :)

415/771 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille, testaan vielä huomenna aamupissasta, jotenkin ei uskalla vielä täysin luottaa... Jännittää!

Tänään lääkäri soitti kilpirauhaskokeen tuloksista, kysyi myös onko menkat alkaneet. Sille sitten selitin että "Oon muuten ehkä raskaana, en ihan varma oo kun testiin tuli vaan haalea viiva" :D Mutta kilpirauhaslääkitys siis aloitettava, kärsin kilpirauhasen vajaatoiminnasta... Vähän vaan harmi juttu, saattaa vaikuttaa vauvan kehitykseen jos ei saada arvoja kohdalleen, tämäkin vielä!

Tsemppiä vielä kuumeileville! :)

Vierailija
416/771 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Aurinkoinen -89!!! Toivottavasti kilpirauhas ongelmat saadaan nopeasti hoitoon.

Nyt jo kerkesin unohtuu muiden jutut joten en niihin nytten sitten kommentoi..

ON:

Haikeilla fiiliksillä mennään. Tänään siis alkoi menkat. Olihan se tiedossakin kun ei ollut mitenkään kauhean aktiivinen kuukausi harmittaa se kuitenkin. Ehkäpä harmitusta vielä lisää kun olen asiaa vähän taas viime aikoina mietinyt.... Noh tästä se sitten taas alkaa yk13 kehiin.

Haaveilija20 yk13 kp 1/27-38

ps. ei taida meille tulla pikku nyyttiä koskaan..

417/771 |
17.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

maissintähkä: kuulostaa aika lupaavalta nuo siun oireet jos kerran lämmötki kohalla :). tsemii!

Aurinkoinen: Jeeee onnee hulluna!! Miullaki oli se eka testi haamu, mut siitä kummiski erotti sen. onko ollu mitää oireita?

haaveilija20: voih :(. uskon että sitten kunhan saat aikaa hakee apua tuohon niin nousee taas pitkästä aikaa se pieni onnistumisen kipinä. Apu auttaa :).

Korppi ja muutkin: Iha hyvää kuuluu, en malttas oottaa sitä varhaisultraa! Joka päivä katon kalenterii et vielä sen ja sen verran. Tänään tasan 4 viikkoo. Huomenna teen viikkonäytöllisen digitestin, sen clearbluen. Oisin halunnu tehä sen tänään jo, mut mies sano että suositus on että tehään aamulla nii maltan sit aamuun :D. Tällä viikolla muutamaki kaveri kysyny et millos lapsia. Oon vaan sanonu et ei vielä ku on tuo työpaikankin sopimus määräaikanen. Jotenki kyl luulen että kunhan sanon niille et oon raskaana nii ne ei hirveesti ylläty ku joskus iha alkuvuodesta höyrysin vauvakuumetta (sillo ei oltu vielä alotettu yritystä). Tissit on kipeet ja turpeet, kylmää vähän välii ja tänään oli ruuan jälkeen huono olo.

Päivän ällövarotus:

olin tänään kauniisti sanottuna kakkoshädällä ja tuntu jotenki oudolta, kurkkasin pönttöön niin huomasin et pöntössä oli iha verta verta aika kunnolla. Säikähin iha helvetisti ja tuntu et sydän löi pari ylimäärästä lyöntii. Tarkistin vanupuikolla ( :D ) emättimestä nii verta ei tullu ollenkaa, eli vissii oli joku haava jossai muualla sit :D.

Eilen just hokasin et melko lailla tasan 3 vuotta sitten oli se miun vahinko raskaus. Sillo manasin koko asian syvimpään helvettiin ja nyt tää raskaus on niin rakkaudella toivottu ja odotettu. Jännä miten asiat muuttuu ja hyvä niin

418/771 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla, tai pikemminkin aamuyöllä testasin selvän plussan clearbluen testiin. Se ei ollu enää haamu, mutta Davidin testiin tuli edelleen vaan hailakka viiva.

Kai tää on nyt uskottava, ihanaa! :)

Minisport: Oireita on ollut mm.

- Nenän tukkoisuus öisin

- etova olo jos ei syö säännöllisesti

- vihlaisut ja nippailut alavatsassa, sekä menkkamainen jomotus, joka erosi menkkakivusta niin, että hävisi aina esim. päiväksi kokonaan.

hmmm, vieläköhän jotain muuta...

419/771 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne davidin testit on iha surkeita, itelläki on niihin tullu hailakkaa viivaa. Heti ku kokeilin pregchekillä nii paljo voimakkaampi viiva.

Äsken just tein sen clearbluen viikkonäytöllisen, niin 2-3 raskausviikkoa :). eli lääkärin laskennan mukaan 4-5.

Tuun päivällä laittaa kuvan kuha saan sen koneelle.

Eile huomasin muutamanki kerran että veden juonnin jälkeen on tullu huono olo. Aamuisin on monta kertaa ollu tosi kova nälkä, vaikka yleesä ei niin paljoo oo nälkä.

Aurinkoinen: ootko sie töissä vai työtön tällä hetkellä ku en muista?

Ite just mietin että töissä sanon esimiehelle (onneks se on nainen jolla itelläki lapsia) kunhan varhaisultra on tehty

Vierailija
420/771 |
18.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te asiasta paremmin tietävät :)

Eilen illalla nousi lämpö tasan 37,0 ja nyt aamulla mitatessa se oli jo 37,3 ?

Mulla ei ole lämmöt noin korkealla varmaan 10 vuoteen. Ja olo sen vuoksi normaalia heikompi.

Olenko mä saanut nyt jonkun uuden pöpön vai voiko alkuraskaudesta lämmöt nousta noinkin "korkealle".

Eilen illalla makoillessa alkoi molempia rintoja kuumottamaan ja toista jopotti aika eäpämukavasti. Kuitenkin,kun nousin ylös niin,se hellitti.

Mulla ei enään ole mitään käsitystä mitä mun kehossa tapahtuu :D

Tällä hetkellä lähinnä pelkään,että kaikki aiemmat oireet on enteillyt vaan jotain muuta.

Kertokaa te mulle,joko se karutotuus,että ei ne lämmöt yli 37 nouse tai että onko se mahdollista?

Mulla ei ole mitään käsitystä.

Aamupalaa ei tullut syötyä,ei yksinkertaisesti vaan maistunut. Kahvi kyllä upposi.

Ketju on lukittu.