Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Talvi 2013 - kevät 2014 vauva

15.10.2012 |

Heipsan kaikille. Vanhoille oonkin varmaan jo tuttu aikaisemmista keskusteluista. Vauvahaave pistettiin emidän talossa vireille tammikuussa 2012 nyt on jo 10kuukautta tätä haavetta yritetty. Välillä on toivo menetetty mutta aina se jossainvaiheessa kuuta palaa. Vuoden vaihteessa päästään lapsettomuus tutkimuksiin samalla kun aloitetaan järjettömien menkka kipujen selvittely. Vielä siis on parikuukautta yritttämistä luultavimmin ilman tulosta, jossakin kun on väkisin oltava vikaa ajoitus kun ollut aikas kohdillaan useaan kertaan.. Laitoinpa siis keskustelun nimeksikin talvi 2013-kevät 2014 vauva, meillä kun alkaa loppua pikkuhiljaa mahdollisuudet aikaisempaan vauvaan.

Tervetuloa uusille ja vanhoille tähän keskusteluun. Toivottavasti löydetään taas ahkera porukka kirjoittelemaan tänne.

Haaveilija20 yk10 kp5/23-33

Kommentit (771)

Vierailija
321/771 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa miukaan Minnsh88 ja fanning. Toivotaan että tässä kuussa monelle tärppää

Vierailija
322/771 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Minnah88. Toivottavasti pääsette pian aloittamaan yrityksen ja kaikki menisi hyvin.

Ja tervetuloa myös mmkaan joukkoomme Fanning.

Tänään soitti sitten sieltä perhesuunnitteluneuvolasta kun oli lääkärin kanssa jutellut. Lääkäri oli ehdottanut varata aikaa ravitsemusneuvontaan, mikäli sellaiselle on tarvetta. Varsinaista tarvetta en sille näe, mutta ei siitä mitään huonoakaan voi olla, joten sinne siis aikaa varaamaan. Jospa saisin sen 5-6kg painoa pois aluksi ja se auttaisi yritystä. Lisäksi lääkäri laittoi lähetteen verikokeisiin. Otetaan ainakin kilpirauhaskokeet ja jotain muutakin, mutta nyt en muista mitä. Nyt siis aikoja varaamaan huomenna kun menen vähän myöhemmäksi töihin. Oli siitä käynnistä kuitenkin jotakin apua.

anpiainen yk5 kp7/39-47

Sisältö jatkuu mainoksen alla
323/771 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa uudet :).

Ite kävin tänään näytteenotto keskuksessa antaa verta ja virtsaa. Verestä kattovat veriarvot, kilpirauhasen ja sit oli joku kolmas. Virtsasta raskaustesti + klamydia. Klamydian testasin kyllä siihen aikoihin ku ruvettiin miehekkeen kanssa seurustelee eikä ollu mitään mut se kuulemma pitää silti ottaa. Torstaina saa soitella tuloksia. Kiertopäivät paukkuu nyt ennätyksiä, tarkkaa päivää en muista,mut jotain 60 päivää jo :o. voi jösses. ärsyttääää, tässä ajassa "normi" naisella ois ollu jo kaks yrityskertaa :(. Torstaina alotan sit sen terolut kuurin.

Vierailija
324/771 |
06.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Tervetuloa uusille! Tänne meidän tiiviiseen porukkaan mahtuu aina uusia.

Hyvin ymmärrän ettette halua yksityiselle mennä, itselleni se oli luonnollisin ratkaisu koska en kunnalliseen oikein luota ja toisekseen meidän kunnallisella sektorilla ei oikein gyne aikoja saa. Nyt siis yksityisellä puolella yksi tietty lääkäri joka tietää tilanteen kaikkeeen joten asiat helpompaa.

voimia manskuuu.

anpiainen, ravitsemusterapeutti kuulostaa ihan fiksulta...

Omaa napaa. Eipä mitään muuutoksia ole ollu tässä sitä vaan ollaan ja odotellaan.

Haaveilija20 yk10 kp27/27-37

ps. eiköhän ne menkat taas kohta ala....

Vierailija
325/771 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa kaikille uusille mukaan!

syli ja anpiainen: minäkin haluaisin vähän painoa pudottaa – en ole onnistunut ekassa raskaudessa tulleita kiloja karistamaan – mutta hankalaa tuntuu olevan vaikka joskus se on muka ollut ihan helppoa. 5-6 kg pois kuulostaisi aika hyvälle tässä vaiheessa.

anpiainen ja manskuu: kovasti voimia

Minnah88: onnea miehen pehmittelyyn. Kamalan hankalaa löytää keskitietä, että asia pysyisi vireillä, mutta ettei mene jankkaamiseksi, se tuskin asiaa edistää. Onko mitään merkkejä pehmenemisestä?

Fanning, jospa saatte pikkusisaruksen pian alulle =)

minisport, jospa terolutit auttaa ja saat kierrot lyhyemmäksi.

haaveilija: jännät päivät menossa, peukut pystyssä!

Vierailija
326/771 |
07.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys. Kiva etten ole kilojeni kanssa yksin. Oon vuodessa onnistunu saamaan 30 kg pois. Tosin kesän jälkeen kun lopetin tupakin (siis poltan taas nyt noin 1-2 päivässä. pitäs ottaa niskast kii ja lopettaa kokonaan) ja keskenmenon jälkeen lihosin 10kg ihan vaan syömällä suklaata. Mutta elämä jatkuu. Voimia kaikille

Vierailija
327/771 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille.

Eihän täällä varmaan kukaan ole yksinään kilojen kanssa. Itse en ole lääkäreiden mukaan ylipainoinen mutta pikkasen olisi mukava tiputtaa painoa.... Mutta toisaalta olen ajatellut että ehkä vedänkin sittten vasta raskuden jälkeen kehorääkin niin tulee raskaus kilotkin sitten pois..

Tänään vasta alkoi jännitää alkaako menkat. Eilen kun tuli puhuttu perheen kanssa maksan syönnistä niin totesinpa siihenkin että no eipä tässä tiiä voiko maksaa pahemmin syyä.... :D Siitä se jännitys kipinä sitten lähti. Onneksi olemme viikonlopun koko perheen voimin matkalla jos vaikka ajatukset pysyisi muualla.

Tässä kuussa olemme olleet hyvin ahkeria. Menkkojen aikana ha heti niiden jälkeen ei heiluteltu peittojo mutta sen jälkeen ei ole ollut kuin yhden kerran 3pv tauko, toivoa siis on, muuten ollut joka päivä tai jokatoinen päivä toimintaa...

Katselin vähän kk-kierto historiaa lyhin tosiaan ollut 27 pv (vuoden alussa)muuten vaihdellu 29-34 ja yksi kiero ollut tuon 37. Viimeisimmät 2 kiertoa ollut 29pv. Tänään on tämän kierrron 29pv... Nyt täytyy vain pitää jännitys kurissa ja hiljaa toivoa... Mikäli menkat eivät ala niin testinkin teen vasta ensiviikonloppuna, siihen mennessä on tuoa 37pvkin mennyt..

Tsemppiä kauheesti kaikille! Häviän muutamaksi päiväksi palaanpi ehkä maanantaina....

Haaveilija20 yk10 kp29/27-37

328/771 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haaveilija: jännään täällä sun puolesta ja pidän peukkuja pystyssä! :)

Mä kamppailen painon sijaan tupakan polton lopettamisen kanssa. Eka viikko polttamatta menossa ja välillä kiristää kyllä hermoa niin pirusti. >:/ Mutta toistaiseksi on mennyt ihan hyvin. Kun on hyvä syys lopettaa niin ei tää niin vaikeeta ollutkaan. :) Oon tässä välissä yrittänyt lopettaa varmaan sata kertaa mutta aina se on johonkin kariutunut.

Sylille kanssa tsemppiä lopettamiseen. Mäkin lopetin ekan kanssa niin että vähensin ensin siihen 1-3 per päivä, ja sit oli helpompi lopettaa kokonaan.

Kävin eilen lääkärissä otattamassa kierrukan pois ja lääkäri sanoi että heti voi alkaa yrittämään ja toivotti onnea matkaan. Mulla on kyllä maailman ihanin gyne, oikeen harmittaa ettei tarvi nyt pitkään aikaa (toivottavasti) mennä sen luo. Teki oikeen eilen mieli halata sitä lähtiessä kun oli niin symppis.

Tänään alko kuitenkin tyhjennysvuoto joten ei nyt ihan heti pääse yrittämään. Toisaalta ihan hyvä koska en tiiä yhtään missä vaiheessa mut kierto on. Kattelin just kalenterista kiertoja ja edellisten pituudet on ollut seuraavia: 40,53,28,24,104,33. Varmaan tuo 40-50 on aika normaali muistaakseni, saa nähdä.

Fanning kp1/??

329/771 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haaveilija: peukut ja varpaat pystyyn täälläki suunnassa! :)

Hihhei tänään soitin labraan ja sain tulokset: mitään poikkeavaa ei löytyny, kaikki ok. Apteekista kävin tänään terolutit ja nyt niitä popsitaan 10 päivää kaksi tabletti päivässä. Menkat ei alkanu normisti nii jospa näillä.

Painonpudotus ehottomasti kannattaa, yrittäkää löytää laji mikä on itellenne mieluinen. MUTTA: Painontiputuksessa/kiinteytymisessä/lihaskasvussa oikeestaan missä vaan millä halutaan kroppaa muokata jonnekkin suuntaan niin liikuntaakin tärkeämpää on se mitä syö. Ite aikasemmin söin miten sattuu ja vaikka liikuinki monta kertaa viikossa, niin kunnollisia tuloksia tuli vasta ku rupes kiinnittää huomiota siihen mitä syö. En oo ite ikinä ollu tosin ylipainonen, mut en muuten vaa ollu tyytyväinen peilikuvaan. Nyt tavoitteena on enemmänkin lihaskasvu :). ei siis mitään kaappi hartioita,mut lihas sais enemmän erottuu mitä nykysin. Arkipäivät oon ilman herkkuja, mut viikonloppusin saan herkutella. Tosin monta kertaa homma on viikonloppuna levinny käsiin :D. Arkisin pitäs syyä enemmänkin, lihas ei kasva jos ei saa tarpeeks ravintoo. Tästä aiheesta voisin jatkaa vaikka miten paljon, vinkatkaa vaan jos haluutte tietää jotain apuja tai tietoo niin autan mielelläni :).

Tupakkia polttelen sillo harvoin ku oon viihtellä. Aikasemmin poltin iha sikenä,koko ajan, mut vajaa pari vuotta sit päätin että jatkossa poltan vaan ku oon juomassa. Alussa käytin inhalaattorii ja pastilleja, nykysin ei oo mitään. Jännä kyllä kun siitä huolimatta välillä tulee sellane "nyt vois polttaa jos vielä polttasin" , mut en oo onneks selvänä sortunu :)

kp en edes muista

330/771 |
08.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Olen 22v ja mieheni 27v.

Menimme kesällä 2012 naimisiin. Olemme yrittäneet lasta 2011 marraskuusta lähtien, tuloksetta. Kuukautiseni eivät ole todellakaan säännölliset. Heittelevät 32 - 48.

Matkan varrella tuttumme ja ystävämme ovat saaneet lapsia, joka on aiheuttanut kauheasti paineita ja surua. Nyt paras ystäväni tuli vahingossa raskaaksi. Todella iso kolaus minulle, mutta olen onnellinen hänen puolestaan.

Huomenna meillä on vuosi täynnä ja menemme lääkäriin keskustelemaan jatkosta.

Toivottavasti vihdoinkin saamme jotain selkeyttä tähän.

Vierailija
331/771 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haaveilija20: Kerroitteko siis teidän vanhemmille yrityksestä? Nyt peukut ja varpaat pystyssä puolestasi! :)

Fanning: Tsemppiä! Toivotaan, että sinulla tärppäisi nopeammin kuin meillä muilla.

minisport: Hyvä, että kaikki oli ok. Itse menen ensi viikon torstaina vasta verikokeisiin.

Tichri22: Tervetuloa mukaan! Harmi ettei teillä ole tärpännyt, mutta jospa nyt pääsisitte nopeaan tutkimuksiin. Oletko käynyt tuon vuoden sisällä jo juttelemassa asiasta/jossain tutkimuksissa?

Nyt ajattelen jotenkin, että keskityn vain itseeni ja liikuntaan. Kokeillaan tällaista terveellisempää elämää ja toivottavasti saadaan tuloksia aikaan. Ruokapäiväkirjaa teen sitä ravitsemusneuvontaa varten, vaikken aikaa olekaan vielä sinne varannut. Ja nyt pyrin urheilemaan joka päivä. Katsotaan saako painoa pudotettua, mutta ennen muuta mielen saa käännettyä pois yrittämisestä. En siis ota nyt mitään huolta mistään. Varmuuden vuoksi pidättäydyn alkoholista niin ei tarvitse siitäkään murehtia ja kuuluuhan sekin tuohon terveellisempään elämään. Saattaa olla etten kauheasti tänne kirjoittele, mutta käyn kuitenkin joka päivä lukemassa parikin kertaa kuulumiset! (Voi kuitenkin olla etten pysty olemaan kirjoittamatta :D ) Ilmoittelen taas kun on jotain uutta päivitettävää itsestäni.

anpiainen yk5 kp10/39-47

332/771 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa kun tullu uusia ihmisiä porukkaan mukaan :).

Miulla on nyt pikkasen seesteisempi jakso menossa. Eile mietin, että nyt vielä saan olla itsekäs, mennä salille ja jumppaan kun siltä tuntuu eikä tarttee miettii lapselle hoitajaa tai mitään. Oon muutenkin tälläne et mieli menee helposti ylös alas, jos suutun niin räjähän kunnolla ja lepyn nopeesti. Puhuttiinki miehekkeen kanssa, että sit ku vihdoinki huomaa et tärppäs nii se on kaiken tän odottamisen arvosta. Kateltiin alustavasti jos lähtis helmikuussa minilomalle vaikka Puolaan. Alkuvuodesta aina mietin silleen että "sillo elokuussa oonki varmaan jo raskaana, niin en voi juua/mennä sinne", niin nyt jo aattelen vähä negatiivisemmin että paskat, tällä menolla oo kuiteskaan helmikuussa raskaana niin reissussa voin ottaa vaikka kaljaa jos siltä tuntuu. No niin, näki taas tänki kirjotuksen aikana tän mielenvaihtelun :D. Alotin että seesteinen jakso menossa ja sit ku annoin ajatusten mennä ja kirjottaa vaan niin rupeski vähä kiukuttamaan. Noh, ehkä tää tästä :).

333/771 |
11.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

En oo pitkään aikaan kirjotellu tänne kun kone meni rikki ja en muistanut enää tunnuksia..Tänään sain sitten jotenkin ihmeellisesti päähäni ne.. :D Onnea kaikille plussanneille ja muille plussa tuulia!! Nyt vähän itestä sen verran että eilen ja tänään tein apteekin raskaustestin, jotka näytti (kai) positiivista. Toinen viiva oli vaaleampi mutta kai sitä jo voi ajatella olevansa raskaana kun jo kaksi testiä näyttää samaa?

dream90 kp31/30

Vierailija
334/771 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Dream 90. Kyllä se plussa on olkoon vaikka kuinka haalea tahansa. Toivottavasti tässä kuussa plussanneiden jono pitkä.

Vierailija
335/771 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Onnea Dream90 plussasta. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti.

minisport eikähän tuo mielen vaihtelu ole meillä naisilla varsinkin ihan normaalia. :D Tuossakin kun kirjoitit kommettisi niin varmasti tuli ajtukset pintään kun asiaa miettii ja saa oikein kirjallisena sen itsestään ulos.

anpiainen, meillä ei vanhemmet tiedä eikä vissiin ihan heti tulekkaan tietämään.

Omaa napaa. Nyt tuli miniloma lomailtua ja olihan se taas ihan hauskaa. Hotellin aamupala pöydässä tuli kumpanakin päivänä äkki stop syömiselle kun tuntui että kiipee ylös. Olo kuintekin helpotti hyvin nopeasti syömisen lopettamisne jälkeen.. Liekkö ollut siitä kiinni että taas oli vähän erilaista ruokaa kuin yleensä ja normaalisti kun en aamupalaa edes syö. Muuten olo ollu aikas hyvä. Välillä vähän vihloo vatsasta, menkkamaisesti ja ei menkkamaisesti. Viikonlopun ajan en ole pitänyt kirjaa tapahtumista kun meni niin nopeasti koko viikonloppu..

Epäilys on että menkat alkaa tällä viikolla, päivänä minä hyvänsä... Ja tosiaan aikasintaan viikonlopuna teen testin...

Nyt katselemaan mitä kivaa autoon olikana eilen pakattu, ja uutta matkaa pohtimaan.. :)

Haaveilija kp33/27-37 yk10

Vierailija
336/771 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fanning: yrityksen aloitus on ihanan jännittävää aikaa =)

minisport: hyvä että labra arvoissa ei ollut mitään poikkeavaa. Lapsen kanssa liikkumaan pääseminen tuo tosiaan omat haasteensa. Pikkuvauvan kanssa ehtii kyllä kärryjä työnnellä niin paljon kuin jaksaa (riippuu toki tapauksesta), mutta tällainen 2 vuotias ei niissä enää niin viihdy. Toisaalta tämän ikäinen jää mielellään jo isin tai isovanhempien hoitoon, kun lähtee jumppaan.

Ticri22: Tervetuloa mukaan! Harmi, että teilläkin on kestänyt raskautumisen kanssa jo vuosi. Jospa pian tapahtuu!

Anpiainen: hyvältä kuulostaa sinun suunnitelmasi. Minä tein tänä aamuna päätöksen, että pyrin keventämään ruokavaliota ja lisäämään liikuntaa.

Dream: paljon paljon onnea!

Haaveilija: miten ihmeessä sinulla kestää hermot odottaa viikonloppua?? Jänskättää…

Oma napa vielä: Viikonloppuna yritin vähän ottaa vauva asiaa puheeksi, mutta mies ei suostunut puhua pukahtamaan aiheesta, joten ei ole enää niin toiveikas olo. Melkoisen turhautunut ja ärtynyt. Mutta paino asiaa olen pohtinut vaihteeksi ja pyrin nyt keventämään ruokavaliota ja lisäämään liikuntaa. Pitää yrittää ajatella positiivisesti, pitää käyttää odotuksen odotuksen odotus aika hyödyksi ja toisaalta, kun nyt alan tiputtamaan kiloja, mitä pidempään aloituksen kanssa menee, sitä lähemmäs pääsen normaalipainoa. Kaupasta haettu juuri paljon kasviksia, niitä kohta pilkkomaan.

Vierailija
337/771 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korppi, eipä tässä mikään ole odotellessa. Aika rauhallisin mielin oon. Rauhassa kahtellaan mitä tapahtuupi. Oma ajatus kun on että menkat alkaa ne on vaan taas pitkän kierron menkat...

Harmi ettei miehesi ole vielä vauva asian kanssa antanut myöten. Toivottavasti pian höltyisi...

338/771 |
12.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas pitkästä aikaa ja onnea hurjasti plussanneille! :)

Minulla taitaa tämä kierto mennä yrityksettä, parhaillaan menossa "ovisviikko" ja sain aivan kaamean pissatulehduksen! Niiiin minun tuuria... Ei nimittäin oikein petipuuhat maita, eikä se kyllä ole tässätilassa kovin suositeltavaakaan...

Mutta eipähän tartte jännittää kuun lopussa ;)

Olen kyllä käynyt lukemassa täällä kaikki viestit, vaan ei oo ehtinyt itse kommentoimaan :( plussatuulia muille!

Kp 12/25-29

339/771 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anpiainen:

Olen käynyt 2 kertaa laboratorio testeissä ja 3 kertaa gynekologilla. Kaikki kunnossa.

Tein elämäntapa muutoksia n.4kk sitten. Lopetin tupakoinnin, liikun enemmän, syön terveellisemmin, juon alkoholia vähemmän ja vähensin töitä (olin suorastaan työnarkomaani. Stressi aiheuttaa kuulemma lapsettomuutta.

Perjantaina kävimme mieheni kanssa juttelemassa lääkärin kanssa.

Lääkäri määräsi terolutia, jolla saamme kuukautis kiertoni tasaannutettua. (kiertoni tosiaan oli 31 - 48.

Varasimme myös ajan jatkotutkimuksiin, joihin pääsemme joskus ensi vuoden alkupuolella.

Nyt pyrimme pitämään peukkuja pystyssä. Jos onni suosisi meitä lähiaikoina.

Kiitos kaikille! :)

340/771 |
13.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tichri22: mieki oon aika työnarkomaani... ma-pe teen 7,15 tuntii päivässä ja pe-la yöt oon yleensä töissä. Pitäs jossain vaiheessa höllentää, vähentää vaikka yhteen yöhön per vkl, mut nyt pitää yrittää säästää rahaa. Pomot on onneks joustavii, vapaata oon saanu ku oon pyytäny (kovinkaan usein en sitä tosin tee :D)

omia juttuja: teroluttia oon syöny nyt torstaista asti ja tänään alko tuhruttelemaan.Eli nyt on syöntipäivä 6 menossa. Outoo sinällään,koska 10 päivää pitää syyä näitä ja vasta sen jälkeen ois pitäny alkaa menkat. Luin, että joillaki oli käyny tosin samalla tavalla että oli alkanu ennen kuurin loppumista, mut sit osalla taas oli menny niin että 10 päivän jälkeen oli pitäny pitkään ootella menkkoja. Syön nää 10 päivää loppuun, mut sit mietin et miten hitossa otan sen seuraavan kuurin jos menkat alkoki jo nyt? apuva.

Ovulaatiotestejä oon muutamana päivänä huvikseen (ennen tuhruu) koklannu, eikä sieltä tietenkään kahtaa viivaa kertaakaan tullu. Kerran tuli aika selkee vaalee viiva,mut ei se tietenkää ovista tarkota, mut oli silti kiva nähä ees jossain testissä ees haaleena se viiva :).

Ketju on lukittu.