Talvi 2013 - kevät 2014 vauva
Heipsan kaikille. Vanhoille oonkin varmaan jo tuttu aikaisemmista keskusteluista. Vauvahaave pistettiin emidän talossa vireille tammikuussa 2012 nyt on jo 10kuukautta tätä haavetta yritetty. Välillä on toivo menetetty mutta aina se jossainvaiheessa kuuta palaa. Vuoden vaihteessa päästään lapsettomuus tutkimuksiin samalla kun aloitetaan järjettömien menkka kipujen selvittely. Vielä siis on parikuukautta yritttämistä luultavimmin ilman tulosta, jossakin kun on väkisin oltava vikaa ajoitus kun ollut aikas kohdillaan useaan kertaan.. Laitoinpa siis keskustelun nimeksikin talvi 2013-kevät 2014 vauva, meillä kun alkaa loppua pikkuhiljaa mahdollisuudet aikaisempaan vauvaan.
Tervetuloa uusille ja vanhoille tähän keskusteluun. Toivottavasti löydetään taas ahkera porukka kirjoittelemaan tänne.
Haaveilija20 yk10 kp5/23-33
Kommentit (771)
Minäkin taidan uskaltautua tänne, ensivuodelle vauva haaveissa :) Yritetty nyt 3kk, kierto 25-30pv. Nyt menossa kp 29, jännät ajat siis... Itse olen 24v, mieheni 28. Tsemppiä kaikille yritykseen!
Täällä tais sitten menkat alkaa juuri äsken. En tiedä vielä mitä ajatella kun just tulin tuolta vessasta. Kp 40 oli "vasta" menossa. On ollu kyllä jo viikonlopusta asti sellasia menkkavatsakipuja. Toisaalta hyvä, että kierto on lyhyempi, mutta toisaalta taas ei oltu raskaana. Mutta se oli odotettavissa jo siitä ettei ovista löytynyt. Vaikka siltikin oli takaraivossa ajatus tai oikeastaan toive siitä pienokaisesta. Taas tänään sain kuulla vauvavihjailuja omalta äidiltäni :/ Noh huomenna sinne perhesuunnitteluneuvolaan. Eivätpähän laita samantien minnekään tutkimuksiin jos kerta menkat on.
Korppi: Toivottavasti pääsette pian aloittamaan yrityksen.
Haavelija20: Miten meni työhaastattelu?
Minisport: Itse katsoin juuri nauhalta sen Erilaiset äidit. Kyllähän sitä vähän katsoi tuota menoa, mitä ne olivat seurustelleet pari kuukautta ja tuli raskaaksi ja melkeinpä se nainen oli ollut siitä asti koko ajan raskaana kun ei niillä lapsilla hirveästi ikäeroa ollut. Tärppäispä joskus itselläkin.
Aurinkoinen -89: Tervetuloa joukkoon mukaan! :)
anpiainen yk5 kp1/39-47
anpiainen: höh menkoista, mut toivottovasti perhesuunnittelu visiitistä ois jotain hyötyy :). miulla visiitti päivä siun jälkeen, eli perjantaina...
aurinkoinen-89 : tervetuloa sieki tänne :). jotenki huvitti kun ensin näkyy miun kirosanoja täynnä oleva kirjoitus ja sen jälkeen nimimerkki aurinkoinen kirjottaa :D.
nyt on mieli taas ilosempi, combatissa sain hakata näkymättömiä vastustajia ja purkaa kiukkua. vedin niin täysillä ettei järkee :D. liikunnan iloa
minisport, kiitoksia. Harmi kyllä että sinulla ei ole menkat alkanut eikä testikään näytä plussaa. Mitä sanoivat lääkärissä?
syli ja anpiainen voi höh menkkojen takia. Uusi yrittämä uudella kierrolla.
Aurinkoinen-89 tsemppiä kovasti. Toivottavasti teillä tärppäisi nopeasti.
Työhaastattelu meni hyvin. Mahdollinen työnantaja palaa ensiviikolla asiaan, tämä viikon kun haastattelee ison kasan hakijoita. Omasta kierrsota sen verran että nyt tuli selkeä lima muutos, tai no eilis illasta lähtien tulut kirkasta venyvää/sitkeetä limaa ja hyvin hyvn liukasta. saas nähdä muuttuuko se nyt siten voidemaiseksi ja liukkaaksi niinkuin tuola luomupimussa kerrottaan. Uusille tiedoksi siis olemme lukenneet aikaisemmin keskusteluissamme sivustoa http://luomupimu.blogspot.fi/2011/11/ovulaatiolima-ja-muita-valkovuodon…
Ihmettelenpä vaan kuinka pitkä keirto on kyseessä jos nyt vasta ovis...
Uh, en muuten suosittele Arielin uusia pyyykinpesukone tabletteja, on ihan sika voimakkaan hajusia. Pyykit kun otti koneesta niin hyh öyk ihan nenään sattuu tää haju (pyykit kuivumassa kahden metrin päässä)...
Haaveilija20 yk10 kp21/27-37
Eipä kyllä tällähetkellä kovin aurinkoinen fiilis ainakaan, kp 1 sieltä sitten tuli että pamahti... Noh, uutta putkeen!
Nyt siis yk4 kp1/25-29
Noh, tulipa eilen käytyä siellä keskustelemassa. Kuulemma minnekään gynekologille en pääse, sinne on niin paljon muitakin menijöitä ja ei olla vuotta yritetty. Tämä vastaus vaikka pyysin päästä perustarkastukseen kun en ole ikinä gynellä käynyt. Kuulemma pystyy syömään kaikkia niitä lääkkeitä millä saa kiertoa lyhyemmäksi ja kaikkia keltarauhashormooni valmisteita vai mitä ne on mikä ovulaatioon vaikuttaa, kun mulla oli se suvussa perityvä geeni etten voi hormooneja ehkä syödä. Mutta niistäkään ei kuulemma minun tilanteessani ole apua. Hoitaja kysyy tiistaina lääkäriltä tilanteestani ja soittaa ensi viikolla. Katsotaan mitä lääkäri sanoo. Hoitaja sanoi, että joko ensi vuoden alusta (ja mahdollisesti yksityiselle joka maksaa minulle 100e) tai sitten vasta toukokuussa pääsen lääkärille yms. kun se vuosi on kulunut. Mutta ihmeellistä että ei voi saada gynelle aikaa ja katsoa et kaikki on ok. Sit vielä saarnasi ylipainostani ja sanoi, että lääkärikin sen varmasti huomioi. Lohdutukseksi minulla voi olla myös monirakkulaiset munasarjat (päätteli kun ei ovulaatiota ollut ainakaan tässä yhdessä kierrossa), jolloin siis saatan ovuloida vain 2-4krt/vuosi. Tässä nyt nopeasti ja sekavasti selitetty kaikki.
anpiainen yk5 kp3/39-47
Korppi: Tosi hieno kuulla, että miehesi ei kuitenkaan vastusta kokonaan ajatusta. Että toivoa on asialla ensi vuoden alusta. :)
Korppi: Harmi kun alkoi menkat, eikai se auta kuin uutta yritystä..
sama aurinkoiselle, sekä tervetuloa mukaan!
Anpiainen: Harmi menkoista. Taas tuo sinun keskustelu käyntisi valoi tunteen, että en taida pyrkiä minnekkään juttelemaan kuin vasta ensi vuoden alusta. Eli keskityn tän loppuvuoden tässä töihin ja toivon että saan pidemmän pestin vuoden alusta :D
Oma napa: Kyllä on jääneet vauva ajatukset tällä viikolla pois, ollut sen verran töitä, että ei oo kerennyt muuta miettimään. Eli näin jatketaan toivon mukaan.
T. Manskuu kp??
Harmi kuulla että anpiainen siulla käynti ei oikein tuottanut tulosta :/. Miulla oli ihan päinvastanen kokemus, luulen et osasyy siinäkin et miulla vastaanottaja oli lääkäri, eikä hoitsu.
Lääkärin kaa juteltiin ja sit se teki sisätutkimuksen,otti papan, sain keltarauhaslääke reseptin ja ens viikolla pitää käyä labrassa vielä verikokeessa missä tutkitaan mm. joku aivolisäkkeen erittämä hormoni jne.
Lääkäri oli aika nuori, tosi mukava ja ymmärtäväinen. Tuli kyllä niin hyvä ja ilonen mieli että melkein pääs itku :D. Tiistaille yritän varata labran verikokeita varten. Jos menkat ei oo alkanu kokeitten jälkeen, niin voin ruveta syömään niitä lääkkeitä heti ja jos ennen sitä alkaa menkat, niin niitä syödään kierron 15-20 päivä. Oon niin helpottunu ku saatiin vihdoin apua :)).
Aurinkoinen-89 Harmi että menkat alkoivat.
anpiainen harmin paikka että lääkärissä oli noin heikko mahdollisuus. Itse juuri tuon takia suosin yksityistä, vaikka onkin kalliimpi, asia tulee kuitenkin hoidettua heti. Ykstiyiselle saa ajan 1-4viikon päähän.
Manskuu, hyvä jos oot saannu ajatukset muualle :) Harmi että sinä et meinaa mennää lääkäriin ennen vuoden vaihdetta. Suosittelisin varaamaan yksityiselle ajan... hiukan kalliimpaa mutta aikojakin löytyy klo.7-19.00 joten töidenkin kanssa saa sopimaan.
minisport hienoa etttä lääkäristä löytyi apu.
Muistiko kumpikaan lääkärissä käynneistä kysyä siitä napukasti?
JA vähän omaaa napaa. Täällä ollaan vissiin tulossa kipeäksi kun heti aamusta lähtien ollut paha olo. Napukkaa eilen tutkailin niin edrelleen avoin mutta pehmeämpi ehkä... KAtsellaan mitä taphtuupi.
Haaveilija20 yk10 kp 23/27-37
Pahoittelut kaikille uuteen kiertoon joutuneille.
juuri luin kuulumiset, mutta poika nukkuu sylissä, joten hankala kirjoittaa...
on: yritän nyt keksiä muuta tekemistä ja pitää matalaa profiilia vähän aikaa kuumeilujen kanssa.
Aurinkoinen 89 tervetuloa mukaan.
Haaveilija toivottavasti työ asia tärppää. Kiitti tosta Ariel tiedosta, harmi kun ehin just käydä kaupas ennen ku tulin koneelle ja ostin, mutta ulkona kuivuu katoksen alla jos pakko.
Ampiainen voimia. Harmi se lääkäri asia.
Korppi: HIenoa ettei miehesi ihan heti tyrmännyt ajatusta.
Minisport: Kiva kuulla et lääkärikäynti meni hydin.
Itsellä nyt menossa liikunta kuuri jos vaik painokin vähän tippuis ja sitäkautta tulis helpommin raskaaksi. Onneksi nyt on mukava viikon loppu tulossa. Lähen kohta mieheni kanssa katsomaan vanhempiani ja muummua. Nään samalla äitin siskot ja väiteen vanhemmat. Kaikkein ihaninta on kuitenkin kun saan tavata omat kullan nupuni siis tyttöni 14v ja poikani 10v (asuvat isällään).
ILOISTA JA RENTOUTTAVAA VIIKONLOPPUA KAIKILLE! Ja kaikille teille joiden menkat tässäkin kuussa alko voimia. Yritetään ensikuussa uudelleen.
Tarkoitin tietenkin lokakuuta en marraskuuta
haaveilija20: hitto en muistanu sitä napukka asiaa kysyy. Sisätutkimusta ku se teki niin mainihti vaan että nuorilla se on tosi takana ku ei meinaa työkalut yltää :D.
Pomolle sanoin tänään rehellisesti,että on ollu menkka ongelmii niin sain labra ajan tiistaille et mites vuorot. Labra on 10.10 nii teen sitte vaan lyhemmän päivän ja meen sitte sen jälkeen töihin :). Raskaus asiaa en sanonu, enkä sanokaan ku vasta sit kuha joskus ois tärpänny ja 3kk menny. Pomo on onneks nainen niin ei silleen ees hävettäny sanoo 8).
Tilasin mammaksi.fi:stä kasan ovulaatio + raskaustestejä. Vannoin itelleni että ovulaatio testejä en rupee tekemään, mutta alistun ja taidan kokeilla :P. menkkoja ei vieläkään ja tuskin tulee enneku alotan sen lääkkeen :C.
Haavelija20: Varmasti kävisinkin yksityisellä, mutta ei raaski pistää siihen niin paljon rahaa vielä tässä vaiheessa. Varsinkin kun pitää säästää häihinkin ja muuhun. En kysynyt siitä napukka-asiasta kun en oikein ottanut itse siitä mitään selvää ensin.
Noh nyt oon ehtinyt miettii tätä asiaa. Tavallaan ei haittaa vaikka menkat alkoi, mutta pelottaa ajatus ettei voisi koskaan saada omia lapsia(Suvussa täti on lapseton). Tuntuu tuon keskustelun jälkeenkin ettei mitään toivoa ole. Nyt aion ottaa rennosti tämän kierron murehtimatta seksin määrästä tai ajoituksesta. Tai ainakin yrittää olla murehtimatta. Nämä menkatkin on olleet ihan oudot keskiviikkona kun ne alkoi ei ollu oikein mitään, torstaina ja perjantaina oli töissä tarvetta yhdelle tamppoonille mutta yli se ei tullut niin kuin normaalisti, eikä siteeseen tullut oikein mitään. Eilen ja tänään viidentenä päivänä ei ois sidettä ees tarvinnut. Mut varuilta laitan vielä huomenna töihin. Eli tosi niukat menkatkin ollu ja viikon etuajassahan nämä alkoikin. Outoa. Mutta katsotaan ensi viikolla mitä lääkäri on miettinyt tilanteestani ja olisiko hyvä käydä jossain tarkastuksessa pillereiden lopetuksen jälkeen. Pitäisi alkaa varmaan keskittymään enemmän siihen laihduttamiseen ja urheilemiseen.
Oon nyt jotenkin väsynyt vastailemaan. Lueskelen kyllä päivittäin montakin kertaa täällä, mutta jotenkin en saa aloitettua vastaamaan. Saatan pysyä pari päivää taka-alalla. Jotenkin masentunut olo nyt kun oli kerrankin aikaa ajatella. Kunpa olis joku joka ymmärtäisi ja voisi jutella kaikesta. Miestäkään ei viitsi rasittaa ja huolestuttaa kaikilla ajatuksillani vaikka paljon aiheesta juttelemme.
anpiainen yk5 kp5/39-47
Voimia kaikille ja Ampiainen tuttu tunne ekaa lasta yrittäessä. Välillä ei jaksanu mitään
minisport: hyvä että sinulla oli miellyttävä kokemus lääkäristä :)
haaveilija20: en viitti yksityiselle varata aikaa, enkä ees tiiä missä täällä meidän paikkakunnalla selainen toimis.. :D Ja mitä vähemmän miettii, niin sitä parempi vaan. Eli en aio lääkäriin ennen vuoden vaihdetta ja kattoo sitten mikä on tilanne töiden ja muiden suhteen..
anpiainen: Niin muakin pelottaa ajatus siitä että en saisi koskaan lapsia. Alkoi kauheasti itkettää lauantaina, kun kyläiltiin ja toiset ihmiset puhuivat niin iloisena ja onnellisena lapsista ja vauvoista yms.. Olin väsynyt ja varmaan jotenkin ylireagoin, koska en kyennyt enää kuuntelemaan ja hoputin vaan miestä että pitää päästä kotiin, on huono olo jne.. Kun pääsin autoon, niin purskahdin itkuun.
Pyrin siis nyt olla ajattelematta kaikkea tähän liittyvää, vaikka se onkin vaikeeta..
Stemppiä ja jaksamista kaikille!
T. Manskuu yk11, kp?
Täälläkin on nyt vähän miehen pehmittely menossa.
Pillerit loppuisi vajaan 2kk:den päästä.
Minä 24 ja mies kohta 38. Olen ollut kaksi kertaa raskaana, toisella kertaa tehtiin keskeytys ja toisella kertaa keskeytyi ihan itsekseen. Molemmat raskaudet siis "vahinkoja" eli söin pillereitä. Mies halusi myös tämän toisen keskeytystä, mutta luonto ehti hoitaa asian ennen, ja ekassa ultrassa ei kuulunut sydänääniä..
Mielessä pyörii koko ajan, että minulla olisi nyt 1,5v lapsi sylissä, ellei oltais päädytty keskeytykseen. Tiedän että silloin tehtiin oikein, koska yhdessä oloa oli vasta takana 2 vuotta, ja työ ja asuntokuviot oli epäselvät silloin.
Miehelle keskeytys oli ihan helppo juttu, mutta itselle se oli kovempi paikka. Jos toinen ei olisi mennyt itsekseen kesken, niin en olisi kyennyt toiseen keskeytykseen enää.. Harmittaa niin monen puolesta kellä ei meinaa tärpätä. Itselläkin ajatus takaraivossa, että entä jos nyt kun vauva on haluttu, niin sitä ei enää tulekkaan..
Täällä yksi kuumeilija ketjuun lisää. o/
Ennestään löytyy 5-vuotias lapsi jolle olisi nyt tarkoitus koittaa saada pikkusisar. Ikää itsellä ja miehellä 28 vuotta.
Varasin huomiselle ajan kierukan poistoon ja kerkesinpä tilata jo ovis-testejäkin. Normaalisti kierto on ollut sellaiset 40~ päivää, ja totesin testit hyväksi apuvälineeksi kun ekaa lasta yritettiin.
Oon niin innoissani kun viimeinkin päätettiin alkaa yrittämään toista. :)
Tsemppiä kaikille kuumeilijoille ja onnea yritykseen!
niiku kerroin, että testaan ennen lääkärille menoo nii tänään tuli kusastuu tikkuun ja ylläri pylläri täys nega. vittu että vituttaa niin armottomasti, vaikka tiesin että nega tulee mut silti. arghhh. eile katoin sitä vappu pimiän juontamaa ohjelmaa missä oli joku pariskunta jolla oli 6 lapsi tulossa..justiisa joo. jotkut tuntuu tulevan pelkästä katseesta paksuksi.
PERKELE.
nyt meen jumppaan raivoomaan pään puhki.
anteeks avautuminen mut nyt ärsyttää.