Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kaamea totuus paljastui - mies ei osaa hoitaa lasta

Vierailija
02.05.2024 |

Ollaan oltu vuosia yhdessä ja tiesin, että miehellä on hieman vaikeuksia asettua toisten asemaan, ymmärtää toisten tunteita ja pitää mielessään useita näkökulmia samanaikaisesti. Kuitenkin hyvin koulutettu ja aikuisten kesken ns. sosiaalisesti ok taitoinen mies kyseessä. Nyt vauvan synnyttyä minulle kuitenkin valkeni, että jotain on pahasti pielessä. Ei mitään pikkujuttuja vaan mies ei oikeasti osaa. Ei tunnista vauvan tarpeita, ei kykene asettumaan vauvan asemaan henkisesti eikä aina edes konkreettisesti (tyyliä ei huomaa auringon paistavan vauvan silmiin, vaikka itsellä aurinkolasit), hermostuu herkästi ja saattaa jopa nauraa, kun vauva itkee (ei siis selvästikään tiedä mitä tehdä). Hyvä esimerkki, että sokea uunokin ymmärtää vauvan olevan väsynyt valvottuaan 2h tms., mies ei vie vauvaa nukkumaan, ei hyssyttele alkuun, pitelee itkevää vauvaa luonnottoman kauan sylissä samassa asennossa ja ikään kuin jähmettyy, lopulta laittaa vauvan vaunuihin muttei hyssyttele vaan perääntyy tilanteesta. Puhuu luonnottoman kovaa vauvalle, laulaa kovaan ääneen lastenlauluja vastasyntyneelle siten, että ulkopuolinenkin kiinnittänyt huomiota ettei toiminta ole ns. sensitiivistä. Mitä tehdä?! Tuntuu, että hänellä niin isoja puutteita ettei edes opettamalla tule ns.normaalin veroiseksi.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No suoraan sanottuna aika vaikealta kuulostaa. Miten hän reagoi palautteeseen?

Vierailija
2/49 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis jos ette ole tavanneet kyseisenlaista ihmistä, en usko välttämättä ymmärtävän. Miehen toiminta siis kiinnittänyt ulkopuolistenkin huomiota, kyse ei ole mistään pienestä kokemattomuudesta eikä siitä, että minä äitinä olisin liian tarkka. AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No suoraan sanottuna aika vaikealta kuulostaa. Miten hän reagoi palautteeseen?

Ottaa sitä vastaan ja yrittää parantaa muttei osaa lainkaan ns. soveltaa ja seuraavassa hetkessä taas uusi ongelma. Olen todella yllättynyt, että tilanne näin paha ja ettei tunnu suoriutuvan. Ap

Vierailija
4/49 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on menty Porvoossa porsimaan. 

Vierailija
5/49 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nuoripari hankkii ensiksi koiran, jotta morsmaikku näkee miten mies käyttäytyy heikompiaan kohtaan ja löytyykö hoivaviettiä vai ei.

Vierailija
6/49 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaahan hän pitemmän päälle oppia ainakin jotenkin kun on kuitenkin avoin. Entä terapia, toimintaterapia, pitäisikö mennä nepsytesteihin? Ehkä tilanne helpottuu jnkv kun lapsi kasvaa. Mutta ei valitettavasti varmaan ole helppoa ratkaisua, voimia sinulle tilanteeseen.

Vierailija
7/49 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä nuoripari hankkii ensiksi koiran, jotta morsmaikku näkee miten mies käyttäytyy heikompiaan kohtaan ja löytyykö hoivaviettiä vai ei.

Ääliö

Vierailija
8/49 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trolloloo, mies tai anoppi, aina sama tyyli. Mee pois tai kirjoita vaikka Reginaan.

Vierailija
9/49 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä jotain isompaa lapsuustraumaa? 

Vierailija
10/49 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspergermiehet kuvittelee haluavansa perheen, mutta ei niistä ole siihen. Oota vaan kun rupeaa saamaan raivokohtauksia lapselle.

Vierailija
11/49 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis jos ette ole tavanneet kyseisenlaista ihmistä, en usko välttämättä ymmärtävän. Miehen toiminta siis kiinnittänyt ulkopuolistenkin huomiota, kyse ei ole mistään pienestä kokemattomuudesta eikä siitä, että minä äitinä olisin liian tarkka. AP

Hyvänen aika! Ole nyt...Mä olin äiti. Edellinen kokemus oli pikkulapsista 25v aiemmin, meillä ei suvussakaan ollut lapsia!

Olin aivan kädetön ensimmäiset viikot, ihan arviolta pistin menemään, mistäs minä tiesin!

Anna nyt hyvänen aika opetella. Mene nukkumaan, mene kauppaan, anna aikaa!

Ei kukaan ole sepp' syntyessään!

Opettelin ja opettelin, ihan hyvähän tuosta tuli!

Nyt jo omillaan ja usko pois, taautusti ymmärtää lapsista, on opetellut!

Anna aikaa!

Jos alat nipottaan niin...eipä hoida enää kauaa!

Vierailija
12/49 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että et osannut valita paremmin.

Vierailija
13/49 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehen tehtävä olekaan hoitaa vauvaa. Pistä mies tekemään enemmän kotitöitä tai palkatkaa hoitaja niin et ole aina vauvassa kiinni. Naurettava ajatuskin kuvitella vaikka joku yritysjohtaja vaihtamassa vaippaa ja hyssyttelemässä. Miehet on miehiä ja naiset naisia.

Vierailija
14/49 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet sinäkin ap todella tyhmä, etten ole havainnut hänen -, niinkuin sanoit- sensitiivisiä taitoja ,kun olette seurustelleet ja olette jopa odottaneet vauvaa yhdessä 9 kk. Elikkä- vakka ja kansi ,lupsaus päälle. Se tarkoittaa ,että vakka on kantensa valinnut. Pulinat pois.

Vierailija
15/49 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä hän on parempi isomman lapsen kanssa kun viestejä on helpompi tulkita 

Vierailija
16/49 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se mies ole kyllä voinut olla sinuakaan kohtaan tunnetasolla tuon kummempi. Ja olette siis vuosia olleet yhdessä, kerroit . Todella omitusta sakkia.

Vierailija
17/49 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin vaikeasti autistinen? 

Vierailija
18/49 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitä lasta pitäisi hyssytellä pistää vaunuihin niin jos on väsynyt alkaa nukkumaan. Turha opettaa mitään sirkustemppuja että vauva nukkuu. 

Vierailija
19/49 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehesi kokeilisi oikeaa kohtaamista.

Etäisän näkökulma: meistä tuli lasten kanssa paljon läheisemmät, kun alettiin tavata vartavasten silloin kun huvittaa. Nähdään lyhyemmin mutta tiheämmin. Jutellaan paljon enemmän asioista. Ennen ne tuli luokseni ja linnoittautui huoneisiinsa, nyt käydään syömässä, kahviloissa jne. ja kohdataan oikeasti. Äitinsä pisti hanttiin myös ja yritti jopa lastensuojeluilmoitusta tehdä.

Vierailija
20/49 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä hänet, ansaitset parempaa.