Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~*HEINÄKUISET 2013*~*

28.09.2012 |

*~*HEINÄKUISET 2013*~*

Kommentit (605)

301/605 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flygrl: pahoittelut menkoista :( Ensi kuussa sitten!

Marjana: Se olisikin huimaa kun tulisit luomusti raskaaksi PASin lisäksi! Kyllä se kai teoriassa on ihan mahdollista, miksei olisi…? Tulehan huomenna kertomana ultrakuulumisia!

Maizaana: Noi pinnalla olevat verisuonet kuulosta ihan lupaavilta! Kuinka kauan maltat odottaa ennen kuin testaat?

Sanna.R:: toivottavasti teillä sujuu kaikki tällä kertaa hyvin! Ikävää että olet asian kanssa yksin :(

haaveissa neljäs: tulehan heti kertomaan mitä testi näyttää kun olet testannut!

Viola79: Aika ihme että noi laskurit noin eri tavalla näyttää… Itse kyllä ehkä luottaisin enemmän tuon tekay.fi:n luotettavuuteen. Mutta voithan kokeilla mitä muut laskurit näyttää, googlestahan niitä löytyy pilvin pimein!

Taikku: toivottavasti olette saaneet oviksen kuitenkin hyödynnettyä. Kai se halujen vaihtelu on joskus ihan normaalia… Stressaatko paljon tästä vauvan yrittämisestä? Jos se vaikka on vaikuttanut haluihin jostain syystä päinvastaisesti mitä haluaisi..?

pompula1: Mun puolesta voidaan pysyä täällä ja odottaa lisää porukkaa odottajiin? Ellei täällä kuumeilevia haittaa että jo plussanneetkin täällä vielä pyörii?

syli: jos haluat että lisään sinut haaveilevien listaan, niin kerrotko kp:t ym?

angelblue: On sulla kyllä niiin lupaavat oireet!

Bella: mulla oli ihan samanlainen olo, että en ollut nyt tässä kierrossa yhtään niin tulisilla hiilillä kuin yleensä ja ajattelin vaan että ei se mitään vaikkei tärppäisikään nyt. Olo oli jotenkin rauhallinen…

ON: Mulla on edelleen kaikki oireet pohjatonta väsymystä lukuun ottamatta hukassa. Varmana minäkin menen varhaisultraan oman mielenrauhan vuoksi. Olikos se rv 7+ kun sinne voi/kannattaa mennä? Joskus viikon päästä ajattelin soittaa neuvolaan, eka käynti mulla aiemmin ollut muistaakseni rv 8+ paikkeilla…

Kaikille vielä jännääville paljon plussatuulia++++++++++++++++++++++ Hieno plussajono ollaan jo saatu aikaiseksi joten annetaan sen vaan kasvaa!

napsunen rv 4+6

302/605 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei ainakaan haittaa vaikka täällä on jo plussanneetkin :) päinvastoin! Kummallista rintojen sisältä pistelyä/kutinaa ollu ny illalla :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/605 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nyt tulee vähän omanapa asiaa....kysyisinkii muilta jo plussanneilta tai jos jollain on ollu aiemmassa raskaudessa (mulla ei tälläistä oo ollu aiemmin) mahavaivoja,siis aivan järkyttävästi on ilmaa mahassa ja sitä tulee ulos joka askeleella ja kyykyllä...miten ootte hoitanu/saanu pois vaivan? Töissä on oikeen mukava kassalla päästellä kun ei pysty piettelee millää.....niin noloo :). Muita vaivoja ei sitten olekaan paitsi paleleminen.

Ainii,varsin ajan varhaisajan ultraan ja saatiin aika 20.11...kolme pitkää viikkoa pitäs malttaa odottaa.... Ja siitä muutama päivä ni olisi eka neuvola.

Onnea hirmuisesti uusille plussanneille ja jännittäviä hetkiä ja plussa tuulia pian testaileville,toivon kovasti kaikille hienoja viivoja! Jännää :).

304/605 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on mukavaa kun täällä joukossa pörrää odottajiakin! Se valaa jotenkin sitä toivoa.. ;)

Sanna.R.: Sun miehellä menee varmaan vähän kauemmin selvitä siitä. Toivottavasti kuitenkin pian hänkin iloitsee jo ja ei odota pahinta. Voimia teille ja paljon paljon onnea! :)

haaveissa neljäs: toivottavasti testi näyttää plussaa! Ja toivottavasti posti on nopea! ;D

purple: Mä luulen että ei paljoo aikasemmin kun dpo12 kannata testata? Voihan se aikasemminki näyttää. Mutta voi olla että testaa väärän negan.

angelblue: Testaa testaa! :)

Marjana: Kyllä mä uskon että se on mahdollista! Miksei olisi.. Ei kyllä mitään varmaa tietoa ole todellakaan!

ON: Tänään käyty gynellä. Nyt sitten tuli lugesteronit käyttöön. Oviksen jälkeen neljäs päivä ja siitä 16 päivää ja sitten testiä kehiin ja jos nega niin lopetan ne siltä erää. Sanoi että kyllä uskoisi meidän tämän vuoden puolella plussaavan! :) Ihanaa! Vaikka en halua toiveitteni kanssa liian korkeelle kavuta, sieltä on sitten niin pitkä matka alas.. Nyt on taas ovistikkuja tilattuna ja toivottavasti tulee tän viikon puolella, ettei mee ovis ohi.

305/605 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maizaana: Monethan huomaakin nuo rintojen verisuonet ensimmäisinä oireina! Pidän peukkuja sinulle!

Purple: Älähän heitä kirvestä kaivoon. Apteekin oma ei ole herkkä testi, joten vielä on täydet mahdollisuudet. Dpo 12-13 suuri osa taitaa jo plussan saada, mutta on myös niitä, jotka plussaa vasta dpo 14 jälkeen.

Sanna.R: Toivottavasti miehesikin alkaa pikkuhiljaa luottaa raskauteen ja pystyy nauttimaan kanssasi raskausajasta. Ei varmasti helppoa ole keskenmenon jälkeen. Voin vain kuvitella, millainen pelko jyskyttäisi koko ajan takaraivossa.

Taikku: Stressaatko tätä vauvan yritystä sen verran sitten, että halut kärsii? Yritä vaan heittäytyä tilanteeseen ja unohtaa varsinainen vauvakuumeilu. Miehen kanssa on mukava pitää hauskaa muutenkin. :)

Bella: Voih, vatsaoireilu on kurjaa johtui se mistä tahansa. Minulla oli tuossa sitä alakuloa ja stressiä, niin maha oli koko ajan vähän kipeä ja turvoksissa. :/ Rentoutumista ja mukavaa tekemistä... Mukava kuulla, että olet hyvällä fiiliksellä kävi kierron suhteen miten tahansa.

Elluh: Onko sinulla Lugesteronit paikallisesti käytettyinä? Millä annoksella käytät? Ihan mielenkiinnosta kyselen, kun näissä lapsettomuushoidoissa käytetään sitä 200mg:n vahvuutta annoksella kolme kertaa päivässä paikallisesti. Ällöttäviä käyttää kyllä. :/

ON: Huomista ultraa odottelen! Ja kauhulla luin kommenttejanne, että muidenkin mielestä luomuraskaus ja PAS-raskaus on mahdollisia samassa kierrossa. Hui! Kaksosia ei ole haaveissa ollut. :D No ehkä se kuitenkin on aika epätodennäköistä.

Huomenna onneksi pääsee jo kuulemaan tämän kierron tilanteesta. Ovulaatio kyllä lähestyy. Tänään tuli jo reippaasti valkovuotoa ja halut oli korkealla. Piti mies kellistää heti sohvalle, kun pääsin töistä kotiin. ;) Testejä en ole tehnyt, enkä tee, elleivät polilta huomenna käske niitä ostaa. Minusta tuntuu, että on mennyt aivan tolkuttomasti rahaa ihan noihin ovulaatio- ja raskaustesteihinkin. Ja suuremmaksi osaksi siis ihan turhaan.

Mutta yritän tulla huomenna kertomaan kuulumiset ultran jälkeen.

Marjana kp 16/31-32 yk 31

306/605 |
30.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana: Joo paikallisesti käytettynä 200mg iltaisin. Mielenkiinnolla odotan..

Tule kertomaan huomenna kuulumiset!

Vierailija
307/605 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purple: itsehän testasin ensin 29/28-30 ja negaa näytti, sitten tein plussatestin 32 kiertopäivillä, joten mun tapauksessa olisi pitänyt malttaa odotella muutama päivä ennen testauksia.

Tein muutes tänään tuon clear blue digitalin ja näytti mulle raskaana 1-2 vkoa. Tuo kyllä vahvistaa mun ajatusta siitä, että ovulaatio taisi olla paljon myöhemmin kuin luulin, varmaan viikkoa myöhemmin. No onneksi tuli sekin hyödynnettyä ;) Kunhan kaikki on kunnossa, ei muulla väliä..

Ei ole huonoa oloa, ainoastaan rinnat arat ja nälkä alkaa kurnimaan koko ajan vatsassa. Yölläkin heräsin kun oli niin kauhea nälkä, mutta syömään en lähtenyt. Täytyy kyllä vähän tarkkailla ettei nuota kiloja heti alkuun ala kertymään, olen todella herkkä lihomaan.

Neuvolaan meinasin soitella vasta ensi viikolla, jotenkin tuonne aivoihin ei tahdo tuo ajatus raskaana olemisesta kulkeutua. Kuinkas muut plussanneet, ootteko heti soitellu aikaa?

Plussatuulia!!

Vierailija
308/605 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huomenta kaikille!

Marjana ja bella: En stressaa vauvan yrittämistä, mutta kaikkee muuta mahdollista tällä hetkellä kyllä :( Tosi kurja vaihe muuten menossa kaikin puolin..

En tiiä oikein miten tästä stressistä pääsee enää irti.

Ainiin hei! Mulla oli varmaan eilen vasta ovis!! Vasemmalle puolelle alkoi illalla töissä tuntumaan munasarjoissa(?) ja kauhee turvotus oli koko päivän. Ja makeenhimo.. Jajajaja.. :D

Mun kierto on varmaan paljon pidempi kun toi 28pvä. Oon vaan syöny pillereitä niin pitkään etten oikeesti muista enään mitä se oli aikoinaan. Et kauheen aikasilla kiertopäivillä mun ei kannata turhaan testata vaikka kuinka tekis mieli :D

Vierailija
309/605 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin aikaa olen sivusta seuraillut kuumeiluanne ja nyt päätin liittyä seuraan :) Kolmonen on tilauksessa ja yritys on kova. Menossa ensimmäinen kierto pillereiden jälkeen, joten tässä voi mennä vielä aikaa ennen plussia. Kp 13/28-30 meneillään eli tiedossa aktiiviset loppuviikon päivät :)

Onnea kaikille plussanneille!

310/605 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiton kalliita noi alkuraskauden ultrat! Soittelin muutaman yksityiseen lääkärikeskukseen tässä pk-seudulla ja hinnat oli 160-200 euroa! "Normaalitilanteessa" voisin sen maksaakin mutta nyt on monen sadan euron mätkyt tulossa niin ei oikein liikenisi noin paljon! Pitäisköhän vaan sitten jättää alkuraskauden ultra väliin...

napsunen 5+1

311/605 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napsunen: Täällä Savossakin alkuraskauden ultrat on aika hinnakkaita, samaan hintaluokkaan osuu. Mä en nyt tiedä, että mitkä ultrat täällä muutenkaan edes kuuluu "ohjelmaan". Toisen lapseni kohdalla on kunta tarjonnut ultran kaksi kertaa ja toisen kohdalla piti rakenneultrakin kustantaa itse. Alkuraskauden ultraan ei ole koskaan päässyt ilman järisyttävän hyvää syytä.

Marjana: Kirves on vielä tukevasti kädessä :D Jos ei tätiä kuulu loppuviikosta, niin sitten pitänee testailla uudestaan. Pitikin testata liian ajoissa. Odottelen kovasti ultrakuulumisiasi!

Bella: Toivottavasti voit pian paremmin :)

Sanna R: Menettämisen pelko on varmasti niistä peloista suurimpia.. Toivottavasti pian voitte yhdessä nauttia ihanasta odotusajasta :)

Taikku: Täällä on myös aika stressipitoinen vaihe menossa. Ei niinkään tämän vauvaproggiksen tiimoilta, vaan muiden asioiden. Yöunet ei ole vielä menneet, mutta toki asioiden jatkuva märehtiminen vie voimat. Mä olen yrittänyt valmentaa itseäni parempaan suuntaan tässä asiassa. Olen nimittäin aina ollut semmoinen aika herkästi stressaava ja syttyvä tyyppi. Olen ihan kirjoittanut erillisille papereille ne asiat, jotka ovat perseellään. Sitten olen rutistellut ja nakannut roskiin ne asiat, joihin en voi vaikuttaa. Ei ole mitään niin turhaa, kun taistella semmoisen asian kanssa, johon ei voi oikeasti edes vaikuttaa. Tämmöisten asioiden kantamisesta ja märehtimisestä pitää osata luopua. Voimavarani olen sitten keskittänyt vain yhteen asiaan, johon voi vaikuttaa. Montaa asiaa kun ei voi kerralla hoitaa kuntoon, ainakaan kunnolla. Oisko tämmöisestä sullekin apua?

Täällä ei ole kuukautisia, kuukautisoireita tai mitään muutakaan kerrottavaa. Joku puhui rintojen verisuonista..

Täällä on aika karmeat näkymät :D

Pullistelevat verisuonet ovat ihan pinnassa, jopa myös nännipihoissa!

312/605 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään oireita suuntaan tai toiseen :-( rinnatkaan ei enää kipeät. Testin kävin äsken kaupasta ostamassa, että perjantaina aion testata jos ei vuoto sitä ennen ala.

Voikaa hyvin kaikki :-)

Vierailija
313/605 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se nyt sitten on niin, että raskaana ollaan :) maanantaina tein vielä clearbluen digitaalisen raskaustestin, kai siihen pitää uskoa kun ihan kirjaimin tuli tulos "raskaana gravid 2-3 viikkoa"! Hui! Ihan hullulta tuntuu, onnesta soikeena hymyilyttää ihan hassuissa tilanteissa... Raskausviikkoja kasassa mahtavat 4+2 tänään, laskettu aika olis 8.7 :) siihen on vielä ikuisuus, ja pieni pelko on mukana, että meneekö kaikki tällä kertaa hyvin. Yritän kuitenkin olla luottavainen ja nauttia tästä plussasta, kun ei kuitenkaan voi vaikuttaa siihen miten kaikki menee. Turha huolehtiminen vie vain voimia. Ja hei kiitos tuhannesti kaikista onnentoivotuksista! Tuntuu hienolta, kun saa täällä jakaa tämä ilo kun en muuten halua vielä kenellekkään kertoa...

Oireita löytyy seuraavanlaisia: rinnat arat, ei niin paljon kuin esikoisen kanssa alkuraskaudessa, mutta kuitenkin, ja vähän raskaan oloiset myös. Vessassa saa juosta vähän väli edelleen. Ajoittaista pientä pahaa oloa, eilen yritin banaania syödä mutta siitä tuli todella ällö olo parin haukan jälkeen. Hengästyttää enemmän kuin normaalisti, vaikka olen kyllä ihan ok kunnossa fyysisesti. Ja vatsassa välillä menkkamaisisa tuntemuksia ja välillä repäisykipua.

Meillä on täällä tosi huippu porukka kasassa, ja olisi mukava roikkua täällä seuraamassa teidän muiden jännäilyä vielä kunnes toivottavasti päästään sankoin joukoin yhdessä odotuspuolelle! Toivottavasti saadaan vielä mooooooonta plussaa tähän ketjuun :)

Marjanalle viel: luulisi kyllä, että teoriassa voi raskautua samalla luomusti + pas:ista, onhan niitä erimunaisia kaksosiakin! Silloinhan irtoaa kaksi munasolua samanaikaisesti jotka sitten hedelmöittyvät ja kehittyvät samaan aikaan. Mutta aika epätodennäköistä kai tuo kuitenkin on... Mutta jos sulla nyt on hyvä munasolu siellä kasvamassa ja puuhailette kotona ja sitten tehdään pas niin on ainakin hyvät mahikset plussaan :) mä pidän niin peukkuja sun puolesta!

Ja kaikille muille paljon plussatuulia ja mukavia hetkiä vällyjen välissä ;)

Sabriina ja nr3 rv 4+2

314/605 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin,tänää tuli tilaamani testi ja negaa se näytti..olihan se silti pettymys,vaikka tulos olikin 99,9% varma..noh,ehkä ens kerralla :) ilmeisesti nää ihme menkat johtu vaan pillerien lopetuksesta..

Vierailija
315/605 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tässä reilun viikon ajan hyörinyt tällä palstalla omituisten tuntemusten vallassa ja vihdoin uskallan liittyä joukkoon :) Elikkä 2 positiivista raskaustestiä on nyt takana, kolmannenkin varmaan teen (en osaa luottaa noihin testeihin!) ja huomenna ajattelin jo neuvolaan soitella (onkos se liian aikasta?).

Esikoista siis odotellaan ja on vähän pelonsekaisia ilontunteita, hämmästystä ja kummastusta ilmassa :) IIK!

Giggi rv 4+6

316/605 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskin tässä juuri,et on viikkoja 7+5 Jouluun,mä odotan sitten sitä,jotta mullakin olis jotain ihanaa ja jännää

Vierailija
317/605 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveissa neljäs: No hö, mutta etkös ehdi heinäkuisten pinoon, jos tärppää heti tästä kierrosta? :)

Napsunen: Mistä kaikkialta kyselit tuota alkuraskauden ultraa? Vaikuttaa tuomminen pari sataa kyllä melko suurelta summalta. Itse olin esikoisesta lähetteen turvin julkisella puolella alkuraskauden ultrassa, kun oli kummallisia verenvuotoja vaikka raskaana olinkin. Itse asiassa kävin silloin kahteenkin otteeseen ultrassa, koska ekalla kerralla eivät saaneet selville että lyökö se sydän vai ei. Oli muuten aika kauheaa odotella sitä toista ultraa siinä välissä, kun ei tiennyt että elääkö masuasukas..:/ Mutta onneksi loppu hyvin kaikki hyvin oli silloin.

Lisäksi kävin 4d-ultrassa rv20+ ja sitä kysellessäni hinnat vaihtelivat suuresti riippuen mikä firma tarjosi palveluita. Muistaakseni Terveystalo oli aivan huiman kallis verrattuna muihin.

Tällä kerralla koitan ottaa vähän iisimmin ja mennä näillä tavanomaisilla ultrilla.. Noo, saapas nyt nähdä miten onnistun, vai löydänkö itseni taas jostain 4D:stä kun sen aika tulee :D

Pompula rv 4+6

318/605 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöiset hinnat löysin eräästä lääkäriasemasta:

Alkuraskauden ultraäänitutkimus, (UÄ) alle 10. rvko - 96€

Raskauden UÄ-tutkimus 10-14. rvko - 115€

Sikiön rakenne-UÄ-tutkimus 18-20. rvko - 138€

http://www.in-tiimi.com/hinnasto

319/605 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä napsunen ehdin,nimittäin la olis si 31pvä :D

320/605 |
31.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten arvelinkin, lorina alkoi ja siirryn odottelemaan elokuun ryhmään siirtymistä. Ei ollut vielä kolmas kerta toden sanoo, vaan jatkettava ahkerasti projektin kimpussa, jospa vielä tämän vuoden puolella onnistutaan.

Teille plussanneille vielä onnea ja vielä jännääjille pidän peukkuja!

Kostoksi lähden huomenna siis pikkujoulumekon metsästykseen :-)

Ketju on lukittu.