*~*HEINÄKUISET 2013*~*
*~*HEINÄKUISET 2013*~*
Kommentit (605)
haaveissa neljäs ja Maizaana: No höh ja pahoittelut! :(
Giggi: onnittelut ja tervetuloa mukaan! Soita vaan sinne neuvolaan, muistaakseni ekan ajan saa yleensä johonkin rv 8+ tienoille...? Itse ajattelin soittaa ensi viikon alussa!
Mites Marjanan ultra meni?
Pompula: Soitin pk-seudun Mehiläisen ja Diacorin keskitettyihin ajanvarauksiin. Googlettamisen ja nettikeskustelujen mukaan keskustan Femedassa on muutama vastaanottaja joiden luon ultrasta selviää noin satasella, mutta eihän heillä tietenkään ollut mulle sopivia vapaita aikoja :( Katotaan nyt pitääkö sitten vaan jännätä ekaan neuvolalääkäriin että kuuluuko sydänääniä ja odotella sitä np-ultraa…
napsunen 5+1
muoks. poistin nimimerkki mummulin plussanneiden listasta kun huomasin hänen kirjoittelevan kesäkuisissa odottajissa kun kävin siellä "vakoilemassa". Mutta sano mummuli jos haluat että lisään sinut takaisin listaan!
Hei siskot!
Pahoittelen, etten tänään ehdi paneutua teidän tilanteisiin ja kuulumisiin. On ollut kiire päivä, mutta ajattelin tulla pikaisesti kertomaan ultrakuulumiset, kun jotkut varmaan halusi niitä kuulla. :)
Eli ultrassa näkyi oikealla puolella johtofollikkeli, joka oli kuitenkin vasta 15mm, vaikka on jo kp 17. Näin ollen vieläkään ei voitu PAS:iin sopia aikaa... Tilanne oli kuitenkin hyvä, kun johtofolli näkyy ja limakalvo on hyvä. Joten alkionsiirtoon päästään sen puolesta. Nyt vaan kädet ristiin, että ne alkion kestää sen sulatuksen.
Teen nyt huomisaamusta alkaen ovulaatiotestejä ja ilmoitan polille, kun se antaa plussan. Siitä 3-4 päivän päästä tehdään sitten alkionsiirto. Jännäksi käy. :D Ja vielä jännemmäksi miten järjestän itseni töistä sinne siirtoon, kun niitä tehdään lähinnä iltapäivisin...
Eli hyvin meni, mutta olisi ollut mukava saada jo aikakin sovittua.
Marjana
Kaikki on tänään ottanu päähän ihan kympillä.. Nätisti sanottuna. Tuo erilaiset äidit ohjelmakin vit***i..
Marjana: Ootko kertonu duuniin syytä miks joudut koko ajan vaihtelee vuoroja tms? Vai eikö ne ihmettele?
Bella: Onko ne mahajutut helpottanu jo?
Pahoittelut tädin kohdanneille vielä..
P.s Voiko "ketutukseen" kuolla?
Luin tuon Sabriinan viestin, sulle clear blue digital näytti 2-3 viikkoa ja rv:t sulla 4+2?
Mulle näytti eilen 1-2 vkoa rv:t 5+0.. Odotin vähintäänkin tuota 2-3 viikkoa. Mulla siis näyttäis siis olevan nuo hormonit todella alhaisella tasolla.
Voiko olla merkki kohdunulkopuolisesta raskaudesta? Mitään kipuja ei ole, eikä vuotoa. Epäileväinen olo. Mutta mikä muu voisi aiheuttaa vähäisen raskaushormonitason?
Pohojalaanen: teitkö testin aamulla vai illalla? Mun mielestä siinä ohjeessa ainakin luki, että viikkonäyttö on tarkka vain jos tekee testinaamuvirtsasta. Tai voisiko olla, että raskaus alkanutkin luultua myöhemmin, että ovis ollut myöhässä? Toivottavsti kaikki kuitenkin hyvin! Hormonitasot kai nousee aika yksilöllisesti, mutta pitäis parissa päivässä tuplaantua, jos vaikka vielä testaisit viikonloppuna uudestaan?
Taikku: toivottavasti tänään on jo parempi mieli! Ketutuspäivät on niin syvältä!
Marjana: harmi, ettei siirtopäivä varmistunut vielä, mutta luupaavaltahan kuulosti kuitenkin! Hankalaa työn kannalta, kun joutuu olemaan poissa, toivottavasti siirto osuisi sopivalle päivälle! Pidetään peukkuja :)
Sabriina
Taikku: samaa mietin minäkin eilen! Voiko ketutukseen kuolla? Tiistait ja keskiviikot on aina ihan hirmu pahoja. Maanantaikaan ei oo niin inhottava nykyisin. Se on ehkä ainut päivä viikosta (viikonlopun lisäksi) mikä menee hyvin ja nopeasti.
Toissapäivänä huusin miehelle ihan syyttä. On taas mielialat heitelly niin paljon, joten eiköhän se täti sieltä tuu :) Mutta alavatsa on ollut vähän hassu. Ei pysty ponnistelemaan juuri mitään ja rivakadti ei kärsi nousta tai repäisee. Mutta tuokin menee sinne tätioireet-kategoriaan :P Puuh. Menis jo ohi tää kierto niin pääsis bongailemaan uutta ovista, jos se edes ens kierrossa ilmaantuu..
Ei oo vstsaoireet kaikonnu. Kamalasti on ilmaa ja maha ihan sekaisin. Närästystä on joka pv:/ Hirvee stressi töissä.. Ja uusi asuntokin pitäs löytää:)
Napsunen: Muistelinkin että Femeda olisi halvin ultrissa, mutta onhan tuo satanenkin iso raha. Tiedätkö muuten (tai tietääkö kukaan) että miten pk-seudulla tarjotaan ultria? Viimeksi odotin Tampereen palveluiden puolella ja silloin oli jokin säästökampanja eikä tarjottu kuin yksi ultra, jonka valitsin olevan np-ultra. Sen vuoksi menin rakenneultraan yksityiselle. Aika veemäistä tuollainen, mun mielestä ei saisi säästää ultrissa! Nyt täytyisi tutustua Espoon kaupungin tarjontaan :)
Pahaa oloa en ole kokenut enää pariin päivään ollenkaan, sen sijaan housut on alavatsasta alkaneet jo kiristää - miten tämä voi olla mahdollista kun olen vasta rv 5+0?? Onko muilla samanlaisia tuntemuksia? En mä nyt vielä ajatellut mitään äitiysvaatteita ostiskella :D
Pompula rv 5+0 (jonka tiedon saa päivittää tuonne ylöskin)
Pohojalaanen: Alkuraskudessa hormonitasot voi olla todella alhaisiakin. Toiset plussaa kunnolla vasta myöhemmin, vaikka raskaana olisivatkin :) ja jos olisi kohdunulkoinen raskaus, eikö silloin pitäisi alkaa kipuilla ihan selkeästi.
Musta tuntuu että mullakin on hormonitasot kohtalaisen alhaalla, kun en tunne juuri mitään raskauden oireita vielä. Esikoisesta muistelisin jo tässä vaiheessa yökkineeni ja rinnat olivat todella kipeät. Nyt on vain heikkoja tuntemuksia - ja ne saavat mun puolesta jäädäkin sellaisiksi tuon pahoinvoinnin osalta :)
- Pompula
Huomenia kaikille!
Pohojalaanen: Kyllä se kohdun ulkoinen varmaan oireili kivuin tms., itsehän kyselin samaa viime viikolla ja olikos se eleanora, joka siihen vastasi että kyllä ne kivut sitten tuntee! Itse muuten testasin taas eilen kun en millän voi uskoa että olen raskaana :P Nyt testiviiva tuli nopeammin ja oli tummempi kuin kontrolliviiva, eli kai se vaan on uskottava!
Pompula: Mun käsittääkseni HUS:n alueella tarjotaan kaksi ultraa, np- ja rakenneultra. Näin ainakin oli vielä 2008/2009 enkä ole kyllä kuullut keneltäkään että se olisi muuttunut, toivottavasti ei ole! Mä nyt jatkan edelleen pohdintaa että menenkö varhaisultraan vai en...
Kukas meinaa testata seuraavaksi?! Aika monella kp:t jo pitkällä listan mukaan! Jännityksellä odotamme :)
napsunen 5+2
Bella: Tietääkö sun vanhemmat, että etitte uutta kämppää? Jos se nykynen on sun porukoiden omistama. Aiotteko muuttaa isompaan vai haluatteko vaan enemmän omaa rauhaa?
Jos ne sun oireet oiskin jotain muuta ku tätioireita?! ;)
Pompula: Toivotaan, että säästyt tällä kertaa pahoinvoinnilta :)
Mille viikoille asti sitä kesti viimeks?
Väsyttää mielettömästi!! Saatiin miehen kaa yöllä aikaan megariita.. Voi piip sanon taas yhden kerran..
Mut kyl se taas tästä :D
kku, ei tiedä. Ei viiti turhaan niitä suututtaa jos ei uutta löydetäkään. Mutta muutama olisi kuitenkin jo tähtäimessä. Työmatka meillä 52km, niin uudet olisi 30km lähempänä työmaata. Säästää siinä paljon löpöttirahaa ja saa nukkua pidempään :) Ei isompaa. Meillä on nyt reilut 85neliöinen omakotitalo. Mutta ei oo kun yks makuuhuone. Sitten kyllä löytyy välihuone,pukuhuone,olohuone,pesuhuone,sauna ja wc. Ja riittäs kun vaikka wc ja sauna+suihku olis samassa. Hirveesti siivottavaa vaikka vähempiki riittäs. Kolmiot on kyllä niin kalliita.. Että taidetaan eka muuttaa kahdestaan miehen + koirien kanssa kaksioon ja kattoo myöhemmin sit vaikka jos löytys edullinen kolmio.. Kun pikkuinen saapuu ;) Eli pienempää etitään mut jossa olis vähemmän turhaa tilaa :D Ja ennenkaikkea omaa raihaa.
Kyllä mä uskon että vanhemmat tämänkin päätöksen ymmärtää kun on niin hyvät perustelut :D kai...
Saa nähä. Voihan noi sunkin kiukkuilut enteillä jotain hyvää ;);)
Bella: kuulostaa hankalalta tuo sun tilanne vanhempian kanssa, mutta eiköhän nuo ymmärrä että olette tosissanne ja on hyvät perustelut jne kun löydätte teille sopivan uuden kodin! Onnea etsintään! Ja toivotaan, että ketutuksen ym olot ovat vain oireita siitä kovasti toivotusta ;)
Pompula: minäkin asun espoossa, ja kahdessa raskaudessa on kunnan puolesta tarjottu kaksi ultraa, np- ja rakenneultra. Itse kävin tokassa raskaudessa pari kertaa lisäksi yksityisesti gynellä kun oli niin hirveä pahoinvointi.
Mulla ainakin oireet vaihdelleet kahdessa raskaudessa, vaikka lasten sukupuoli olikin sama. Ekassa oli rinnat ihan järkyttävän kipeät jo ennen testiä (siitä arvasinkin että ehkä olen raskaan), tokassa paljon vähemmän ja nyt rinnat on kosketukselle arat ja välillä muutenkin, mutta vielä paljon vähemmän kuin viimeksi. Pahoinvointia oli taas paljon enemmän tokassa, jolloin myös oksentelin joka päivä varmaan kuukauden ajan. Lisäksi alkuraskaudessa palelin ihan järkyttävän paljon, huolimatta siitä miten paljon laittoiv vaatteita tai peitooja päälle. Sitä odotellessa, nyt on ollut lähinnä iltapäivällä ja illalla lievää ällötystä ja ehkä vähän viluisempi olen kuin normaalisti. Muuten ei kyllä oikein ole oireita nimeksikään... Hieman epäuskoinen fiilis edelleen :) senkin takia kai tulee täälläkin hengailtua, että ehkä vähitellen tajuaisi että on raskaana.
Piinailijoille tsempitykset, onko kukaan jo ehtinyt testailemaan??
Sabriina
Heippa kaikille!
Onnea plussanneille!
Huh, onpas tänne tullu paljon tekstiä! Hyvä kun on aktiivista porukkaa :) Palattiin juuri reissusta, joten palailen myöhemmin lukemaan kaikki jutut.
Huomasin että mulla on väärät kp:t tuolla listassa. Täällähän alkoi menkat ennätysaikaisin ja uusi kierto sitä mietä. Pysyn kuitenkin vielä heinäkuisissa tosin ihan loppupäähän se la menisi. Jokatapauksessa nyt on kp 11, viitsitkä napsunen päivittää jossain vaiheessa, kiitos!
Nyytis kp 11/25-33 yk1 + km + yk6
Rupes tässä alkuillasta ihan oikeasti etomaan ja yrjöttämään, kele. Oon kyllä nyt syönytkin, ettei johdu tyhjästä mahasta. Nyt oottelen et millon rupee pyörryttään ja huippaamaan. viimeisessä raskaudessa en saanut mennä edes yksin kauppaan tuon huippauksen takia :(
Joko olette varanneet aikaa neuvolaan?
Niin paljon on tullut tekstiä,ettei perässä pysy! Eli sii hyvin omaa kirjoittaen..
Ensin kuitenkin ONNEA plussanneet ja pahoittelut elokuisiin siirtyneille!
Ja sit pikaisesti on: Joku oviksen tapainen oli eilen, normaalisti ovis on paljon "kivuliaampi"..talletukset tehty ja nyt ei ainakaan ajoituksesta ja yrityksestä jää raskautuminen kiinni! Sittenhän sen näkee kuinka käy.
Hyvää viikonloppua jo etukäteen, menoa ja meinikiä niin paljon tällä hetkellä että ei paljoa koneella ehdi roikkua.
hilma
Moi,
Piti tulla vaan tänne kertomaan kuvitelluista raskausoireistani. Eli tänään on alaselkää särkenyt/jomottanut. Sellaista ei yleensä ole, joten täähän on nyt ihan selkee oire raskaudesta! No, ainakin niin voin tässä haaveilla viikon tai pari...
82
Taikku: En ole kertonut töissä mitään näistä lapsettomuushoidoista. Koeputkihedelmöityshoito ajoitettiin minun kesälomani ajalle, joten siitä ei tarvinnut kenellekään selvittää mitään. Muut poissaolot/myöhästymiset töistä olen selittänyt vain lääkärikäynnillä. Eihän se kenellekään kuulu minkä takia jouduin käymään lääkärissä. Todistuksenhan siitä saa, jos työnantaja sen alkaisi vaatimaan. Kaikki tunnit olen kyllä korvannut, mutta toki joskus voi aiheuttaa hankaluuksia, kun yksi puuttuu vahvuudesta aamulla, mutta yhtä hyvinhän joku voisi sairastuakin ja olla poissa. Ei maailma siihen kaadu ja kyllä tämä on paljon isompi asia kuin työ. :)
Marjana
Soittelin tuossa aamupäivällä neuvolaan ja luurin toisessa päässä oli vastaaja, joka ilmoitti, ettei hoitajien puhelintunteja ole 1.11. eikä 2.11. :D Eli pitäisi ainakin maanantaihin asti jaksaa odotella! Ollaan miekkosen kanssa niin levottomina täällä..
Niin ja kylläpä päätä särkee, siis jatkuvasti :O Ja vatsan kohdalla tuntuu välillä sellasia ilkeitä vihlaisuja, muita oireita ei oo vielä ilimaantunu (onneksi?).
82: Pidetään peukut pystyssä! =)
Kp 33 (vuorokausi just vaihtunu)
Kp 29 olin niin varma menkojen alkamisesta ku vaan voi olla...masua juili just siihen malliin, oli turvonnu olo, potutti ja itketti (niinku usein just ennen vuotoa) ja sitten tulikin pyyhkiessä ihan hailakkaa vaaleaa vuotoa ja samoin illalla peittopuuhissa ;)...mutta muuten ei mitään.
No nyt vaan tasaseen juilinu masussa ja ramasee niin maan perusteellisen raskaasti...suussa kumma metallin maku (mulla on ollu sama juttu yhdessä aikasemmassa raskaudessa)...
Mutta kunhan apteekit aukeaa ja starttaan asioille niin aion tänään tai huomenna TESTATA. Pelkaan niin pettymistä...voihan se olla, että kierto on pidempi kun nyt oli Clomit apuna. Katsellaan. Pitäkäähän niitä peukkuja kohti taivasta!!!
Muksaa perjantaita kaikille!!!
Te ootte niin ihanan aktiivisia et mä en pysy mukana! Käyn kyl pikaseltaan välillä lukasemassa noita teidän juttui aina mut aika ei tahdo sit riittää itse kirjoitteluun ja kun viestejä on tullut niin paljon niin vaikee kommentoida juttuja kun ei muista mitä kukakin kirjoitti...Siks nää mun viestit on aikalailla tällaisia omanapa-painotteisia piipahduksia,sori:D
Hienoahan se on et on aktiivista porukkaa, mä vaan tipun kärryiltä kun en ehdi käydä täällä tarpeeks usein:/
Noh eipä tääl mitään uutta kerrottavaa ainakaan toistaiseksi ole,masu ollut turvoksissa oletetusta oviksesta asti ja silloin tällöin alamahassa tuntuu nippaisuja.Tiedä sitten kertooko se pian alkavista menkoista vai mahdollisesta raskautumisesta:) Olen koittanut olla bongailematta mahdollisia oireita, etten sit ala liikoja kuvittelemaan.Mut täs tuli lämpöö mittailtuu kun on ollut sellainen viluinen olo et oisinko tulos kipeeks niin lämpö ollut 36.6 astetta tällä viikolla.Normaalisti lämpöni on ihan siinä 36:n pinnassa et joku 0.3-0.6:n asteen nousu.Saattaahan se olla, et mulle koittaa joku syysflunssa puskea ja keho on siks hieman nostanut ruumiinlämpöö. Vielä hetki pitäis malttaa odotella...Kieltämättä hankalaa koittaa olla analysoimatta itsessä tapahtuvia muutoksia mut en tahtois alkaa liikaa toivoo valamaan.ONNEKSI kierto on jo lopuillaan niin pianhan täs selvii ollaanko päästy tavoiteltuun tilaan :) Vähän kyl sellainen kutina et taitaa menkat taas tulla täs parin pv:n sisään.
Taas on tullut lisää plussia viime kirjoitteluni jälkeen, mahtavaa! Onnea kovasti ja toivottavasti kaikilla pysyy nyytit loppuun asti matkassa! Ja ne jotka ovat jo elokuisiin jatkaneet matkaansa niin tsemppiä, toivottavasti sielläkin on sitten yhtä hyvä porukka kirjoittelemassa, jos vaikka minunkin tieni veisi sinne.Tosin mun palstakuumeilu taitaa kyl jäädä tähän yhteen kiertoon, kun tää on ennemminkin tällaista mukana roikkumista entä kunnollista osallistumista keskusteluun.
Mut nyt tämä nainen lähtee nukkumaan!
T: nimim. Ei niin aktiivinen palstakuumeilija vaan silloin tällöin omanapailija naminami kp 27/28-32