*~*HEINÄKUISET 2013*~*
Kommentit (605)
Bella, kiitos vastauksesta! :)
Totta, mahdotonta olla ressaamatta :D Oon koittanut tässä saada koko asian pois mielestä kehittelemällä jotain tekemistä ja huomena taas lähen työreissuun, joten saa muuta ajateltavaa. Kokoajan vaan tuntuu, että nyt se täti tulee, mutta pelkkää valkkaria sieltä vain lorottelee. Kiitti vinkistä, sitä me kyllä jo eilen kokeiltiin kahesti ja tänään aamulla ;) Vielä ei näy.. :p Oon tässä kuitenkin jo 40 päivää koittanut olla ressaamatta, eli eiköhän tässä vielä ootella loppuviikkoon, jos sitte ei vieläkään tätiä kuulu testaan!
Täälä onkin niin moni jo plussannut! ONNEA ja tsemppiä muille! :)))
-Rahtarinna-
Rahtarinna tervetuloa mukaan! Muistanki sut tuolta toukokuisista. Itse hyppäsin myös kesäkuun yli suoraan tänne pitkän kierron vuoksi. Mutta on sulla kyllä rautaiset hermot kun oelt malttanut olla testaamatta! Tulehan sitten kertomana kun olet testannut!
Bella ja muut miesten "oppitunneista" puhuneet; meillä ihan sama juttu :D Ja vaikka siis nyt jo kolmas tuloilla, ei tuo mies tunnu ymmärtävän ettei raskaaksi tulla välttämättä tosta vaan heti kun ehkäisy on jätetty pois :D Viime kierrostakin oli ihmeissään että miksiköhän ei ollut tärpännyt, missä nyt on vika... Vissiin joo melko testosteroniset kuvitelmat itsestään ;)
napsunen 4+6
Hurjasti onnea kaikille plussanneille!! Täällä täti tuli rytinällä kylään perjantaina ja Ai Saakeli että olin kipeänä, no nyt sitten kp4 ja meillä ei pientä ainakaan ennen elokuuta tällä kierron pituudella... Mutta meillä ei masennuta ;)
Napsunen: Toivotaan sinulle leppoisia raskauspäiviä. :)
Liisuli: Vaikka katsoisitte nuo labrakokeet ja ultraukset läpi, niin ei mikään pakota teitä lähtemään hoitoihin asti. Eikä kannatakaan, jos itse ei sitä halua. Minulle tämä meidän pitkän linjan lapsettomuuslääkäri sanoikin, että alle kahden vuoden sisällä yrityksen alkamisesta ei kannattaisi hoitoja tehdä, koska spontaanin raskauden mahdollisuus on niin suuri. Tutkimukset toki kannattaa tehdä, koska vika voi olla joskus ihan pienikin. Mutta nimenomaan jos sitä vikaa ei löydy, niin elimistölle on hyvä antaa vaan aikaa raskautumista ajatellan. Eli ei teidän pakko ole kuitenkaan hätäillä varsinaisten hoitojen suhteen. Btw, kyllä minuakin nyppii se lääkärissä juokseminen...
Rahtarinna: Tervetuloa! Pistähän testiä kehiin, jos ei loppuviikostakaan tätiä näy. Lisää plussia vaan tähän pinoon!
Elluh: Tulehan kertomaan miten gynen reissu meni. :)
ON: Tänään alkoi pikkuisen jo ovulaatio-oireiluja esiintyä. Juuri kun eilen sanoin, ettei miltään tunnu vielä. =P Mutta hienoa tämä on, koska todennäköisesti keskiviikkona ultrassa sitten näkyy johtifollikkeli. Toivon ainakin niin. Ehkäpä jos huomenna vähän peittojakin heiluttelisi. ;)
Mietin muuten tuossa, että onkohan sellaista tilannetta käynyt kenellekään, että olisi tullut luomusti raskaaksi omasta ovulaatiosta ja sitten onkin siirretty vielä se pakastealkio, joka olisi myös kiinnittynyt? Eikö tuo teoriassa olisi mahdollista, kun alkio siirretään vasta oman ovulaation jälkeen, että myös omasta ovulaatiosta tapahtuisi hedelmöittyminen.
Tämmöisiä pohdintoja maanantai-iltana. :D
Marjana kp 15/30-32 yk 31
Upeasti olette kasvattaneet tuota plussajonoa, mutta mahtuisihan meitä siihen vielä lisää :-) Monilla piinapäivät, tsemppiä meille kaikille! Ja erityinen lämpöinen ajatus sinulle Marjana.
Itsellä nyt siis kp 27. Viimeksi kierto oli sen 26pv. Oookooo, myönnetään, olen taas yrittänyt löytämällä löytää itsestäni kaikkia mahdollisia oireita; mutta on mulla noi daisarit helvatan kipeät, mutta niinhän ne usein ennen menkkoja on, joten ei siihenkään tulkintaan ole paljoa luottamista. Yhden huomion kyllä tein viikonloppuna, että verisuonet oli rinnoissa ihan pinnassa ja näkyivät aivan selvästi läpi.
Ei auta kuin jännittää, odottaa ja ihmetellä. Tietysti toivon, että nyt ois kolmas kerta toden sanonut, mutta henkisesti olen asennoitunut että saadaan jatkaa peitonheilutustalkoita :-)
Oikein ihanaa viikkoa teille kaikille!
.. Lunta tuli tupaan myös tässä kierrossa.
Nega on testattu apteekin testillä Kp25 :(
Menkoista ei ole vielä tietoa. Kierto minulla siis 25-30 päivää. Tässä nyt sitten odotellaan, että milloin se täti kurvaa paikalle.
Minkäänlaisia menkkaoireita ei ole.
Menin sitten tekemään testin liian aikaiseen, vaikka niin vannoin, että maltan odottaa. Tulisi vaan ne menkat nyt nopeasti, että pääsee uuteen kiertoon. Kiukuttaa olla tämmöinen pässi!
Tämä oli nyt täysin omanapainen viesti, pahoittelut siitä.
Tsemppiä kaikille plussanneille ja teille, jotka odottelette vielä kierron tuloksia :)
Meillä ei kotona puhuta lainkaan tästä nro.nelosesta. Mies on hiljaa vain. Tosin nyt on tehnyt pelkkää yövuoroa ja yhteinen aika vähissä, mutta silti.
Eilen puhuin, että neuvolaan on varattu aika ja mumisi vaan jotain, että "no sun pitää sinne sitten mennä".
Tiedän, että tuo edellinen KM otti hänelle koville, todella koville. Oli silloinkin urhea ja tuki minua kokoajan. En ole varmaan eläissäni itkenyt niin paljon. Eräänä iltana hän sitten murtui itkemään ja syytteli itseään keskenmenosta.
Nyt pitäisi yrittää saada hänet tähänkin mukaan, en halua, että hän seisoo taustalla ja odottaa pahinta, enkä todellakaan halua olla yksin.
:/ ehkä se sitten ajankanssa iskostuu, että vauva tulee (toivottavasti tällä kertaa).
Nyt meikä lähtee kuopuksen kanssa kahtoo muumeja telkkarista :D Muumit on niin pop ja rock
Täällä on nyt sitten ne vähäisetkin vuodot kokonaan ohi :) ja tänään tilasin netistä jonkun halppis testin..en kehdannu mennä apteekkii,ku asutaan niin pienes kyläs,et "vaarana" aina nähdä joku tuttu :D vaikka uskonkin sen näyttävän negaa,niin silti on tuol jossain takaraivos " mitä jos " ;)
Haaveissa neljäs, toivottavasti saat testin pian ja pääset testaamaan!
Sanna R. Meillä oli myös keskenmeno ennen kuin aloimme eskoista odottamaan. Siksi aioin varata ajan varhaisultraan ihan oman mielenrauhan vuoksi.
Purple, ehkä testailit tosiaan liian aikaisin, pidetään vielä peukut pystyssä kun toivoa selvästi on :)
Maizaana, koska aiot testailla?
Marjana, ei ole komeusta, mutta kyllä näin maallikon silmin luulisi että se olisi mahdollista :)
Flygrl, pahoittelut tädistä ja onnea seuravaan kiertoon!
Rahtarinna, tsemppiä piinapäiviin!
Millä raskauslaskureilla olette laskeneet raskauden keston. Vau.fi antaa minulle nimittäin tulokseksi 4+5 ja la 4.7 ja Tekayn taas 4+2 ja la 7.7??? Molempiin syötin kierron pituudeksi 34 pv. Ainoastaan jos lskuriin syöttää kierroksi 28 pv, tulee sama lopputulos :O En muista että viime raskaudessa olisin saanut näistä laskureista eri tuloksia...
Purple: Aika aikaisin tosiaan testin teit :D Toivotaan, että muuttuu plussaksi :)
Ehdin jo unohtaa kenen miehellä on synttärit, mutta voisit varmaan jo alkaa testailla jos täti on myöhässä. Plussatuulia sinnekkin!
Viola: Samaa oon aatellu ite, että kun/jos raskaudun niin varaan alkuraskauden ultran oman mielenrauhan (ja mielenterveyden :D) vuoksi.
On: nyt on kp jotain ja en tiiä onko ovista ollut tai ollaanko saatu hyödynnettyä. Ei oo haluja oikein tässä kierrossa ollu missään vaiheessa mikä vähän huolettaa.. Ei oo normaalia :(
Itse tein niin että testasin kahen viikon päästä siitä kun mulla oli kanssa sellaset paeriin pyyhittävät mensut. Sillon näytti plussaa (meni kesken). Voit testata nyt tai sitten jos seuraavat mensut jää pois. Jos jaksat oottaa. Itse oottasin seuraavaan kuuhun ihan sen takia et mua itksettää aina mahdollinen negatiivinen vastaus. Tosin jos vähänkään epäilee voi testata hetikin testihän sen sitten näyttää.
Itse tein niin että testasin kahen viikon päästä siitä kun mulla oli kanssa sellaset paeriin pyyhittävät mensut. Sillon näytti plussaa (meni kesken). Voit testata nyt tai sitten jos seuraavat mensut jää pois. Jos jaksat oottaa. Itse oottasin seuraavaan kuuhun ihan sen takia et mua itksettää aina mahdollinen negatiivinen vastaus. Tosin jos vähänkään epäilee voi testata hetikin testihän sen sitten näyttää.
Tuntuu, että jotkut laskurit laskevat 28 päivän kierron mukaan huolimatta siitä, että syötät oman poikkeavan kierron pituuden. Jokin laskuri antoi mullekin LA:n eri päivälle, mutta kyllä se mulla on 4.7. Mun mielestä vau.fi antaa väärää päivämäärää. Korjatkaa, jos joku viisaampi on toista mieltä :)
Koska me siirrytään tuonne odottajien puolelle? Odotellaanko, että suurin osa on saanut tietää, mihin pinoon kuuluu? Kurkkasin toukokuisten odottajien ketjua ja täytyy sanoa, että on ilo että meillä täällä on paljon aktiivisia kirjoittajia. Mukavaa lueskella kaikkien juttuja päivittäin, vaikkei kaikkeen edes ehdi kommentoida.
Pompula rv 4+5
Odotelkaa et noi lähellä plussapäiviä olevat pääsee kans mukaa..minäki varmaan to tai pe testaan,vaikken uskokaan plussaan,mut :D
Onnea kaikille osottajille. Itse tulin vasta nyt mukaan, mutta roikun sitten sen ryhmän mukana kumpaan esiviikon jälkeen kuulun eli todennäköisesti en odota.
Heippa,
Sanookaapas joku fiksu ja filmaattinen, että kuinka monta päivää ovulaation jälkeen raskaustesti näyttää mahdollisen raskauden?
12, 14..?
Puuh...
Ekaksi, ONNEA kaikille plussanneille ja tsemppii kaikille vielä kuumeileville yrittelijöille.
Täällä kp 30. Noin viikon ajan ollut kummallista nippailua masunpohjalla, teräviä vihlasuja ja väsy olo (sen voi laittaa kyllä monen muunkin asian piikiin). Eilen pinetä aivan hailakkaa tuhrua "duunaillessa" mutta sen jälkeen ei mitään...ajoittain sellanen olo, että menkat alkaa. Tämän voi tulkita siis kuukautisten aluksi tai raskauden aluksi...kolmannessa raskaudessa mulla oli 2 kierrossa tämmöstä hailakkaa vuotoa ja siksi en sillon hiffannut olevani raskaana, kunnes sitten muut oireet tuli niin voimakkaiksi että oli pakko testaa ja plussahan se oli.
Mulla on ollu nyt pari päivää paha raudanmaku suussa ja janottaa kokoajan...
Angelblue: Aika vaikuttavia raskausoireita sinulla :) Millon meinaat testata?
Purple: Sehän riippuu ihan ihmisestä. Toinen voi plussata jo dpo 11, mut se on jo tooosi aikaseen. Yleensä kai se on dpo 14 tai myöhemmin jopa.
flygrl, tsemppiä ja onnea. Toivotaan teille elobeibiä :-)
Marjana, hienoa! Tsemppiä. En tiiä tuosta luomu ovulaatiosta raskautumisen ja pakastealkion siirtämisen yhdistelmästä. Loogisesti ajateltunahan se olis ihan mahdollista, mutta tosiaan, ei mitään käsitystä :-)
Maizaana, mä oon huomannut että mulla on ollu kans verisuonet rinnoissa tosi koholla jo viime menkoista asti. Mitähän tuo lieneen? En omalla kohdallani kyllä usko mitään raskausoireisiin liittyvää kun ne tosiaan oli jo viime menkkojen ajasta lähtien, jollon se negakin tuli. Mutta voihan se sulla olla ;-) Tulehan kertomaan onko oireissa perää ;-)
Purple, aiai. Koitahan malttaa siellä! Tsemppiä uuteen kiertoon jos ei tästä plussaa tullut!
Sanna.R. ehkä se vie oman aikansa, että mieskin uskaltaa luottaa siihen, että se pikkuinen kestää matkassa. Toisaalta kuitenkin positiivista se, että se miehestäkin tuntuu pahalta, sillä voishan se olla niinkin, ettei mies ole keskenmenosta moksiskaan ja on siinä olettamassa että "no eikun uutta putkeen vaan ja thats it". Oon meinaan kuullut niitäkin tapauksia, että mies ei oikein naisen surua tuossa tilanteessa ymmärrä. Mutta uskoisin että kyllä se mies siitä tokenee ja asiasta innostuu kun on raskaus edennyt pidemmälle :) Haleja!
haaveissa neljäs, tsemppiä! Tuuhan sit kertomaan tulos ;-) Täällä ollaan peukut pystyssä.
Viola, itse huomasin kans että laskurit näyttää eri la:n kun kierronpituuden muuttaa. Tiedä niistä sitten. :D
Taikku, mulla kans on halut jotenkin karanneet johonkin.. Ei ollenkaan normaalia. Yleensä minä oon se aktiivisempi osapuoli. Enkä itekään tiiä onko ovis ollu ja millon vai ei. Ja onko saatu hyödynnettyä vai ei. :D
pompula, älkää vielä menkö :D Pitäähän jonkun tsempata meitä piinailijoita :D
ON: Taas maha ihan sekasin. Ja närästää! En tiiä onko tää stressiä(työ) vai sitten jotain muuta. Mutta en oo kyllä joutanu mitään raskausoireita ettii. Rinnat ei oo kipeet vieläkään, joten en tiiä oviksesta mitään. Menkat pitäs alkaa viikon päästä. Taidetaan siirtyä elobeibiä toivomaan :P Mutta ihme ja kumma, mulla on sellanen olo että ei haittaa yhtään :)
Aivan mahtavaa miten moni on jo plussannut!! Paljon onnitteluhaleja ja tarrasukkia ja kaikkea ihanaa! :)
Mä olen seuraillut täällä taka-alalla nyt. Jokaisen viestin kuitenkin lukeneena!
Huomenna menen gynelle päivittämään mun lääkitykseni vuotojen suhteen. Ettei oo mikään häiritsemässä raskautumista. Sitten voi rauhassa jatkaa, nyt mulla on koko ajan mielessä että mitä jos..
Toivottavasti tulee paljon heinäkuun vauvoja tästä sakista! :)