Vauva vuodelle 2014 :)
Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan..
Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :)
Kommentit (1501)
Eiliseen ovikseen liittyen: tulihan niitä mahamuljuja hiukan. Harmi että lakanoiden heiluttelu jäi puolenyön tietämille, eikä duunailtu edes loppuun saakka. Jäi tyypit pusseihin odottelemaan vielä. Vähän hymyilyttää oma aamupäiväinen reaktioni, kun rupesi ihan itkettämään etten saanut mällejä sisääni, näin kauniisti ja naisellisesti ilmaistuna. :D Tänä aamuna näkyi ovistestissä vielä kaksi viivaa, mutta testiviiva oli jo selvästi hailakampi, eli se oli siinä sitte. Ens kuussa sit uus yritys.
Onnea plussanneille!! :)
Menkathan ne sieltä tuli, vaikka kuinka toivoi että ei tulisi... Alkaa vähän turhauttaa tämä odottelu, varsinkin kun ukko on niin innokas saamaan lasta :/ Lasta ei tosiaan hankita vaan se saadaan! On alkanut pikkuhiljaa pelottaa, että onko jossakin vikaa, kun ollaan kuitenkin vielä niin nuoria (itse olen 23 ja ukko 25).. Lapsettomuustutkimuksiin pääsee kuitenkin vasta vuoden yrittämisen jälkeen eli toisin sanoen vasta joulukuussa. :(
Tervehdys pitkästä aikaa :)
Menkat tuli täälläkin, kierron pituus taisi olla huimat 48 päivää, mitä edelleen vähän ihmettelen. Kaksi testiä ehdin ennen menkkoja tehdä ja selviä negoja molemmat. Noh, uutta putkeen jne :) Meillä tämä oli tosiaan vasta ensimmäinen kierto yritystä, jos tätä nyt edes yritykseksi voi sanoa, mitään ovulaation tikutusta tai poppakonsteja ei nääs ollut käytössä. Nyt sitten mies on valitettavasti melkein viikon työmatkalla just kriittisinä päivinä. Tuliskohan joku tuuraamaan sitä...
Piikkitäti: tsemppiä teille! Toivottavasti teillä tärppäisi pian.:)
Aarinko: pitkä kierto takana..veikkaan että mullakin tulee kun lopetin vasta ehkäisyn.
Täällä siis alkanut ensimmäinen kierto ilman ehkäisyä, katsotaan miten lähtee kulkemaan. Vielä ei mitään oireita ehkäisyn lopettamisesta..:) Toivotaan ettei naama ala kukkia.:D
kp 7 /???
Anteeksi tuo edellinen kommenttini, taisin edelleen olla tunnekuohussa ja itsekontrolli hukassa.
Nyt on mieli tasoittunut. Tottakai toivon, että myöhäisistä yrityksistä tärppäis, mutta elämä jatkuu jos ei tärppääkään. Näillä näkymin, jos menkkojen on tarkoitus alkaa n. 14 päivää oviksen jälkeen, vuodan juhannuksena. Sorono juhannussaunat. No onneksi taidan saada moottoripyöräkorttini juhannusviikon torstaina (inssi!), että taitaa olla mielessä kyllä joku aivan muu kuin saunominen :)
Aaringolla hurjan pitkä kierto! Ja tiedä häntä jos seuraavakin kierto olis noin pitkä, että jos se mies kerkeekin palautumaan juuri sopivasti kotiin ;)
Vauvaunelmia, kierto voi olla lyhytkin, mulla oli jotain 21 päivää eka kierto. Se on siitä pidentynyt pikkuhiljaa, nyt viimeisin taisi olla n. 25 päivää. Tasoittunee kyllä :) Mulla ei ole naama kukkinut tai muitakaan iho-oireita loptuksen jälkeen, vaikka vähän pelkäsin sitä. Sen sijaan henkinen tasapaino on herkästi horjutettavissa, ja tuntuu kuin mieli menis jatkuvasti vuoristorataa :D Kaikki tuntuu jotenkin niin... voimakkaammin.
Tärppiuutisia odotellen!
Kiitos kaikille onnen toivotuksista :) kirjottelen vielä ennen matkaa kun sitten tulee hieman paussia. Täällä ovis päivät pitäisi lähentyä. Oon nyt tikuttanut ovista ihan vaan mielenkiinnosta. Eipä ne mitään vielä ole näyttäneet. Veikkaan että mun ovis siirtyy koska noi häät stressaa niin paljon. Kyllä se elimistö huomaa sen vaikka yrittäiski huijata et oon ihan rentona :D ylihuomenna olen sitten rouva :) hurjaa. Meillä taas yksi pariskunta joka ei koskaan halunnu lapsia on nyt raskaana. Suunniteltu vauva. Kyllä taas tutut tunteet nousi pintaan kaikesta. Ahdistaa vaan enemmän ja paineet kasvaa. Mä en kyl oo enää onnellinen kenenkään tutun puolesta ennen kun mä saan oman lapseni! En voi tälle tunteelle mitään mutta v......ttaa vaan kun muille se näyttää olevan niin helppoa. En mä ees tiiä kuin vaikee meijän on saada mut oon niin pessimisti ja ihan varmana just me ei saada lasta. Varsinki kun niin moni äiti on niin Ärsyttävä. Yksikin äiti sanoi mulle että kyllä sä sitten tiedät kun sulla on omia lapsia. Mikä ylimielinen ääliömäinen kommentti!!
Ainiin tää mun työhaatattelu, menin ekaan mutten tokaan haastatteluun. Tuntu siltä, että en halua tehdä sitä. Toivotaan että vanha työ jatkuu kun siitä tykkään.
vauvaunelmia joo meillä siis kaikki lisääntyy ja se luo ihan kauheita paineta :/ en haluis enää ollenkaan odottaa mutta toivottavasti tän vuoden puolella nyt pääsis jo odottajiin. Mut nää ei kyllä oo sellasia kenen kanssa voisin esim. Vaunuilla. Et sellanen kaveri ois kyl kiva.
Hummingbird Mikää ei tunnu niin pahalle, ku se että lähipiiri ilmoittaa lisääntymisestään.. Itkin silmät päästäni alkuvuodesta, kun ukko päätti samana päivänä kertoa veljensä uudesta tulokkaasta kun itse tein negatiivisen testin ja menkat alko :/ Onneks nyt oon jo päässy sen yli ja odotan innolla uutta tulokasta. Itse nään töissä melkein päivittäin raskaana olevia ja kyllähän se joka kerta ottaa kipeään, varsinkin silloin kun odottava äiti on minua nuorempi. Muistakaaha pitää hääyönä liikettä lakanoissa ;)
Piikkitäti joo ja tiettyjen tyyppien vauvauutiset ottaa vaan pahemmin :/ Sit ärsyttää kun tiedän, että sieltä satelee sitten ohjeita ja mä en oikeesti kestä jos joku tulee neuvomaan mua kun on "parempi" äiti. Meillä on jo kaksi vuotta haluttu lasta, mutta oon ehdoton sille, että ollaan naimisissa niin en oo voinu alottaa. Mutta nyt :) niin meillä toki voi olla ovis tollon hääpäivänä kun se on kp 15 :) Olis tosi hienoa raskautua sillon tai häämatkalla. Täytyy yrittää siis kovasti ja se tuskin on vaikeeta kun kasa uusia alusvaatteita odottaa matkalaukussa, mistä mies ei tiedä mitään ;) Puhuit noista lapsettomuushoidoistakin, että vuoden päästä. Mä oon vähän ajatellu et jos mun mielenterveys ei kestä niin mä oon kyllä valmis vähän huijaamaan siinä, että monta kuukautta on mennyt. Eihän ne sitä voi tietää!? Tai sit maksan itteni kipeeksi yksityisellä. Mä oon ihan hemmetin herkkä just nyt ku pillerit loppu, että varmasti tulee paljon itkuja itkettyä raskautumisen takia.
Hummingbird, onnea tulevasta rouvaistumisesta :) toivottavasti teillä on onnistunein päivä ja toivotaan säidenkin suosivan :)
Tunnistan muuten tuon tunteen, että ei jotenkin osaa olla iloinen muiden vayvauutisista.Tai noh, kyllä ihan lähiempien ystävien, mutta ei sellaisten tuttavien. Meidän lähipiiri ei varmaan edes odota meiltä mitään vauvauutisi vielä kun ei olla edea naimisissa, mutta silti tuntuu että pitäisi päästä jotenkin näyttämään muille.... en edes tiedä mitä.
Kertokaahan muuten, että onko teillä tullut jotain oireita hormonaalisen ehkäisyn lopettamisesta? Tuli vaan mieleen, Vauvaunelmia kun niitä tuolla mietti. Itse olen tosiaan ollut ilman pillereitä (niitä pahamaineisia Yasmineja muuten söin) nyt kahdeksan kuukautta. Parisen kuukautta lopettamisen jälkeen mun iho meni tosi huonoon kuntoon, siis 15-vuotiaanakin oli asiat paremmin :/ Mulle tuli finnejä rintakehään ja selkäänkin. Niissä nyt ei enää ole mitään, mutta kasvot on kyllä ollut joskus paremmassakin kunnossa kuin nyt. En oikein tiedä mistä tämä johtuu, joko pillereiden lopettamisesta tai sitten siitä että mun työpaikka on homeessa. Olen ollut siinä talosa nyt vuoden töissä. Jotkut oireilee siellä tosi pahasti niin siksi olen sitäkin vaihtoehtoa miettinyt. Saa nähdä rauhoittuuko iho kesäloman aikana...
Tänään siis koittaa odotettu hetki; viimeinen pilleri naamaan ja se on siinä! :-) Jotenkin mulla on sellainen kutina, että vois tärpätä vaikka heti ekalla yrittämällä, mutta toisaalta varmaan kaikki kuvittelee niin :D Onhan meille koulussa opetettu, että kerrankin kun on ilman ehkäisyä, tulee raskaaksi, oli ovulaatio tai ei :D Ehkä sitä kuvittelee liikoja ja toivoo niin kovasti sitä tärppiä. Tiedostan sen kyllä, että aika suurella todennäköisydellä eka kerralla ei tärppää tämä homma ja olen koittanutkin ottaa ihan iisisti. Mutta tiiän kyllä, että sitten kuukauden päästä oon ihan masis jos menkat alkaa. Jännä juttu, kuinka monenlaisia tunteita voikaan olla päällä yhtäaikaa :D Mutta päällimmäisenä tässä olen kuitenkin koittanut ottaa sen asenteen, että vauva tulee sitten kun tulee. (Niin varmaan :D ovistikut ja raskaustestit odottaa jo kaapissa :D :D )
Mies on vähän niin ja näin, sehän on nyt niin, että kun hän katsookaan mua, niin tulen raskaaksi... :D Tämmöseltä tuntuu ainakin miehen käsitys asiasta.. Mun mieshän on kamala kontrollifriikki ja hän onneksi tiedostaa sen, että ei varmasti ikinä alettais yrittämään jos se hänestä riippuis. Tosiaan kun ikääkin on jo 26 vee molemmilla, mulla on jo yksi ammatti, jossa työllistyy tosi hyvin (toinen ammatti työn alla, 2 vuotta jäljellä), mies valmistuu piakkoin itsekin, naimisiin ollaan menossa ensi kuussa ja sitten tietysti tuo taustalla kummitteleva PCO, niin mieskin on ymmärtänyt "tosiasiat". Ja muutenkin kun on suhde hyvällä pohjalla, niin en itse ainakaan näe miksi olisi huono hetki. Mies tuumasikin, että kyllä häntä jännittää, pelottaa ja hirvittää, mutta kyllä hän tietää, että hän "junttura" sitten mun raskauden myötä myös kasvaa siihen isyyteen. Ja uskonkin siihen.. Mulle on kyllä sattunut tosi hyvä mies, kunnollinen, rakastava ja vastuullinen. Ja uskon, että hän on ihana isä, ainakin muiden lasten kanssa näyttää juttuun tulevan :)
Noista läheisten vauvauutisista.. Joo, voi että ärsyttää! :D Esim. viime syksynä pystyin ihan oikeasti iloitsemaan läheisten ihmisten raskauksista, mutta nykyään ei enää sitäkään. Siis tottakai jollain tasolla on onnellinen toisen puolesta, mutta jotenkin sitä on niin kateellinen kuitenkin.. Ja varsinkin kun yksi mun tuttava ilmoitti olevansa raskaana, niin kyllä ajattelin, että no voi helv... Jonku satunnaisen hoidon kanssa saanut alkunsa, isä ei ole kuvioissa, eli tämä nainen jää YH:ksi. Ei siinä sinällään mitään vaikka jääkin, mutta kun tämän ihmisen henkinen tasapaino ei ole mitenkään kunnossa, niin mietin vain, että kuinka selviää yksin. Ja että eikö olisi omat asiat kannattanut selvittää ensin, kun ei se vauva ongelmia ratkaise.. :( Yhdessä vaiheessa raivoskin miehellekin vauvakuumeen kourissa, että "kun tuommosetkin saa vauvoja ja mää en!". :D Mutta toivotaan parasta, niin hänelle, muille kuin minullekin kaikkien asioiden suhteen! :D
kuumeilija87: onnea ehkäisyn päättymisestä.:) täällä tosiaan melkein 2 viikkoa sitten loppui, js nyt mietin koko ajan että voin tulla koska tahansa raskaaksi.:D Ihan uskomatonta..ei jaksais odottaa sitä hetkeä. Kaikki pyörii mielessä ja tekus mieli tehdä ostoksia vauvaa varten.:) On tää aikamoista odottelua.
Meidän tarkotus oli odottaa vielä kesä ja syksyllä sitten rennommin antaa vauvann tulka kun tulee.. Mutta ihan ollaan makuuhuoneen puolella touhuttu niinku aikasemminkin. Eikä mitään ehkäisyä ym. Eli raskautuminen voi tapahtua koska vaan.<3
mulla ei oo tuttujen\ kavereiden puolelta tullut vauvauutisia, joten en osaa sanoa miten reagoisin..olis kyllä kiva jos joku läheinen odottais sitten samaan aikaan.:)
Ootteko muut mietineet esim. Vaateostoksilla, että pitää ostaa sellasia vaatteita jotka ei heti purista ja jää pieniksi jos sattumoisin raskautuis nopeesti?? Mä oon miettinyt, kuulostaa ehkä jonku mielestä hassulta.:D
Helou naiset! :)
Ja superpaljon onnea kaikille plussanneille! <3 Paljonkohan teitä jo on? :O Kuka jaksais laskee? :D Niin ja tsemppiä kovasti kaikille jotka ovat yrityksen aloittaneet ja kärsivällisyyttä meille, jotka vielä odotamme aloittamista... ;)
Aloittamisesta puheen ollen, enää YKSI LIUSKA PILLEREITÄ JÄLJELLÄ!!! :O Oon kirjoitellu tänne vauva.fi:n muistaakseni ainakin tammikuusta alkaen, että on tässä jo jonkin aikaa odoteltukin :D Ja sitä ennen kuumeilua enemmän tai vähemmän reilun vuoden ajan...
Nyt tietenkin, kun H-hetki lähestyy, alkaa epäröinti ja jännitys. Eniten jännittää miehen suhtautuminen, vaikka ei se ole sanonut olevansa asiaa vastaan, mutta ei ole kyllä täysin vihreää valoakaan näyttänyt. Olen muistuttanut häntä vauvahaaveistani ja toiveesta aloittaa yritys aina, kun yksi liuska pillereitä on "syöty". Jotainhan tuo on hymähtänyt, muttei varsinaisesti kommentoinut... tulee kyllä olemaan kova pudotus, jos sanoo kuukauden päästä, ettei halua alkaa vauvan yritykseen! :/ Vaikka se on mahdollista, valitettavasti.
Töistä ei ole kuulunut mitään, sekin mietityttää. Mutta en voi jäädä ikuisiksi ajoiksi odottamaan työkuvioiden selkiytymistä. Toki toivon, että saisin syksyyn mennessä töitä, mutta aika näyttää.
Nyt oli tällaista omanapailua, toivottavasti joku jaksoi lukea. :)
Vauvaunelmia: Ensimmäinen "etappi" oli tosiaan tuo viimeinen pilleri ja nyt malttamattomana odotan parin viikon päähän kun mahdollinen ovulaatio tapahtuu :D Pidän peukkuja teille, että onnistutte ;) Ilmeisesti mun mieskin alkoi kiinnostumaan aiheesta, kun aamulla vuoteessa lötkistellessämme alkoi kyselemään, että kuinka kauan se munasolu pystyy hedelmöittymään, kauanko siittiöt elää, milloin ovulaatio tapahtuu, yms. Ja minä tyttö tietenkin innoissani selitin ummet ja lammet naisen ja miehen lisääntymisestä :D
Mä en ole niin ajatellut tuollaista vaateasiaa, mutta nyt kun kirjoitit, niin varmaan alankin :D Mä ostin toissa viikolla vauvan bodyn kaupasta, oli alessa, hintaa jäi vain tyyliin 5e. Tokihan vähän hirvittää ostella kun ei tosiaan vielä ole raskaana, mutta ehkä mä joskus sallin itselleni tuollaisen pienen ostoksen.
Justiina89: Muistan tuon saman tunteen... "Enää YKSI LIUSKA ja sitten!" :D Se tunne on mahtava kun ne sitten lopulta loppuu! Saapa nähdä mitä tunteiden vuoristorataa on siinä vaiheessa jos ja kun raskaustestiin tulee kaksi viivaa.. ;) Mä olen muuten kans tammikuusta asti seurannut tätä ketjua ja silloin aluksi kirjoittelinkin. Mutta sitten se, mutta nyt taas aktiivisemmin mukana kun itselläkin alkaa olemaan vauva-asiat ajankohtaista. :) Pidän sulle peukkuja, että sun mies suhtautuu ehkäisyn poisjättämiseen positiivisesti! Siis miehillä ei varmasti ikinä kunnon vauvakuumetta tulekaan ja ne ehkä enemmän miettii asioita. Mun mielestä jos alkaa liikaa miettimään, niin ikinä ei ole oikea aika vauvalle. Kunhan vaan semmoset perusjutut on kunnossa, niin varmasti pärjää. Mun mielestä yksi suurin asia on se, että parisuhde on kunnossa, kaikki muut asiat tulee sen jälkeen. Ja tuo työhommakin. Nykyään on niin epävarmaa koko töiden saanti ja jos työpaikan saa ja sitten tuleekin raskaaksi niin se on ok. Mikä voi olla sen luonnollisempaa kuin tulla raskaaksi :o Ja mun mielestä työnantajan kuuluisi sellainen asia ymmärtää.
Apua mä en malttais enää odottaa. Varasin sitten ajan yksityiselle mehiläiseen kierukan poistoon ja se aika on keskiviikkona. Mä olen niin täpinöissä ja odotan niin innolla. Tänään olin taas kirpputorilla ja siellä tuli niin paljon vauva mahoja vastaan että meinasin haljeta kateudesta. Vauvan vaatteita en ees jääny penkomaan koska en haluu olla liian intona vaikka tän enepää innoissaan ei voi ees olla.
Itselleni kun katselen vaatteita niin väkisin sitä miettii et mahtuuko siihen sitten maha vai käykö heti pieneksi. Mulla on sellanen taipumus ollu että laihdun yleensä raskautuessani :) aika erikoista mutta mahdollista. Eli mulla siis aikalailla ylipainoa ja kun raskaudun niin pakko tsempata syömisen kanssa, kattoa vähän mitä suuhun laittaa niin silloin jää se ylensyöminen herkkuja pois. Ja vauvamaha vaan kasvaa mutta muuten hoikistuu. Aikasemmista raskauksista lihoin noin 5kg.
Mun tuttava piirissä on nyt aika monta raskaana, tosin eivät ole ihan lähiystäviä. Ja miehen siskolla on nyt muutaman kuukauden ikäinen vauva ja sitä sitten ei voi muuta kun ihailla. Kateltiin esikoisen kanssa erilaiset äidit ohjelmaa viimeks ja siinä syntyi vauva niin esikoinen, poika 7v, sanoi että hänkin haluaa meille vauvan :)
Moikka!
Kuumeilija87: Onnea ehkäisyn loppumisesta :) Sitten alkaakin jännät ajat kun odottelee että kroppa alkaa toimia ja pääsee aloittamaan yritystä ;)
Mä en ole yhtään miettinyt tota vaate-asiaa, että mitkä mahtuu päälle sitten kun on raskaana ja mitkä ei :D olen vaan ostanut sellasia vaatteita mistä oon tykännyt mahdollista tulevaa raskautta miettimättä.. Mä oon oikeastaan vaan miettinyt sitä että jos talvella sattuis olemaan jo isokin maha niin joutuu taas hankkimaan isomman talvitakin, kun mä just viime talvena ostin uuden! :D Kyllä on pienet huolenaiheet mullakin :D
Eilen alkoi uus kierto, eli tänään menossa kp 2. Menkat alkoivat vähän odotettua aiemmin kun odotin niitä vasta tiistaiksi, mutta parempi ehkä näin, niin ei tarvitse enää ehkä juhannuksena kärsiä niistä :) mulla kun kestää menkat sen 5-7 päivää :/ Kierron pituudeksi jäi 26 päivää, sen normaalin 28 sijaan..tai no se nyt on heitellyt tässä 27-29 päivän kieppeillä mutta kuitenkin..lyhyempi silti kuin edelliset kierrot.
Miehen kanssa päätettiin että tässä kierrossa alkaa sitten se yritys ;) Kevätvauva olis meillä (tai oikeestaan MULLA :D ) haaveissa, mutta jos ei heti ekoilla kerroilla tärppää niin ei sen väliä vaikka tulis sitten kesä tai syysvauvakin.. tai talvivauva tai.. ei sen väliä, kunhan joskus tulis :)
Eipä tässä nyt sen kummempaa! Mukavaa juhannusviikkoa kaikille ja oikein hyvää juhannusta jokaiselle kuumeilijalle :)) Tehkäähän juhannustaikoja! ;) :D
Hellou! :)
Kuumeilija87 puhut täyttä asiaa. Kyllähän nuo samat jutut esim töihin liittyen tietää ja tiedostaa itsekin, mutta on mukava saada varmistusta toisilta. :)
Jesell2 tsemppiä! :) Uskon, ettet malttas millään odottaa! :) Palautuuko keho muuten "normitilaan" heti kierukan poiston jälkeen? Eli tuleeko menkat normisti jne. Mulla ei oo tietoa noista asioista. Eli ilmeisesti teillä alkaa sit yritys, kunhan se kierukka on pois kuvioista? :) Jee!
Kimallus84 onnea yritykseen!!! :) Pidetään peukut pystyssä.
En oo itse miettiny paljoakaan tuota vaatehomma itseni kannalta. Oon lievästi ylipainoinen, tosin oon tietoisesti pyrkiny muuttamaan ruokailutottumuksiani ja lisäämään liikuntaa nyt keväästä lähtien. Paino ei ole pudonnut kuin pari kiloa, mutta suunta on silti hyvä. Oon jotenki ajatellu, että mun olis hyvä pudottaa muutama kilo ennen raskaaksi tuloa, mielellään lähelle normaalipainoa, koska jos tähän painooni tulisi esim 15 kg raskauskiloja, mulla olis tosi tukavat oltavat. Selkä meinaa muutenkin vihoitella, niin saati sitten, että ois sellanen "reppu" tuossa edessä. Plus tietenkin muut riskitekijät, mitkä liittyy ylipainoisen äidin raskauteen. Jos siis saisin pudotettua painoa, niin voisin raskausaikana käyttää ainakin niitä isoksi jääneitä paitoja, hah hah :D Se on sitten sen ajan "murhe". :)
Hauskaa juhannusta kaikille!
Heipsan taas pitkästä aikaa :)
Täällä oon käynyt edelleen lukemassa teidän kuulumisia. Kivaa lukea kun niin monella on jo yritys alkanut ja ainakin parilla siellä ihan alkamaisillaan. Jeee! :)
Mulla on menossa 12+3 ja tänään oli nt-ultra! Voi jesta sitä tunnetta kun näki sen pikkusen siellä mahassa! :) Sellanen onnen ja ilon ryöppy tuli ja poskilihakset on krampissa tästä jatkuvasta hymystä. Kaikki oli siis hyvin ja pikkunen vastasi viikkoja. :) Vihdoin kerroin myös omalle äidilleni joka oli kyllä ratketa riemusta, hih. :D Muutenkin kiva kun voi alkaa pikkuhiljaa kertoa kavereille, töissä jne.. Oltiin kuitenkin päätetty pantata tietoa siihen saakka kun ultra on takanapäin ja varmuus siitä, että kaikki on kunnossa.
Olo on myös ollut tosi hyvä jo pidemmän aikaa. Muutamia pikku oireita vaan jäljellä. Helpotus siihen pahoinvointi jakson perään tämä olotila.
Nyt vaan sitten odottelen, että alkais vatsa kasvamaan. Vielä ei oo muuta kun turvotusta, etenkin iltasin. Vaatteita oon ostellut juurikin silmällä pitäen kasvavaa vatsaa, toki se onkin aika ajankohtasta. Alaosia en viitsi enää ostaa uusia ollenkaan. Hyvä kun vielä vanhat menee kiinni. :)
Plussatuulia kaikille ja ihanaa juhannusta!!! :)
Huomenta,
Ooon tässä nyt ollu varmaan jo kaks tuntia hereillä, tunteet ihan sekasin, en enää tiiä mitä haluun :'( Eilen mies sai tietää että joutuu pois töistä, no ei se nyt silleen vielä huoleta kun palkka kumminkin juoksee vuoden loppuun asti niin saa tässä rauhassa etsiä uutta työpaikkaa.
Mutta olen ruvennut miettimään että uskallanko sittenkään tehdä enää kolmatta lasta. Meidän kuopuksella on todettu epilepsia vuosi takaperin ja vaikka se on hyvin hallinnassa niin se on henkisesti tosi raskasta ja mulla on suuret epäilyt että esikoisellakin saattaa olla jotain epilepsiaan viittaavaa, viime yö oli taas niin levoton että en mä voinu mitään siinä nukkua kun seurasin pojan nykimisiä, sellasta pientä ja välillä vähän isompiakin potkuja ja käden heilutuksia, voi toki olla normaalia, itsekkin olen ollut pienenä levoton ja pyöriväinen mutta kun tuntuu että hänellä alkaa heti kun nukahtaa ja sellanen pieni värinä on varmaan koko yön :(
Nyt olen sitten miettinyt että jos kannetaan miehen kaa jotain geenivirhettä että kolmaskin lapsi saattais saada epilepsian niin en tiiä jaksaisiko enää varsinkin jos tiedän että aika varmasti voi sairastua.
en tiiä pitäskö sittenkin odottaa sinne elokuulle kun mulla on se aika kättärille vai uskallanko mennä jo huomenna yksityiselle. Tänään olen menossa tytön kanssa ihan kontrolli käynnille neurologille niin siellä aijon ottaa uudestaan huoleni puheeksi ja jos saatais vaikka tutkimukset pojalle ja jos ne vaikka tarkistais meidät vanhemmatkin jollain verikokeella et ollaanko jotain geenivirheen kantajia.
Kauhee kun mä tuun tänne mun peloistani puhumaan, toivottavasti en pelästytä muita kauhukuvillani, hyvähän sitä olis valmistautua pahimpaankin mutta sellanen pelko kyllä vie kaiken nautinnon itse siitä odottamisesta.
Mä ainakin toivon että kierukan jälkeen elimistö palais mahd. nopeesti normaaliksi mutta eihän sitä tiedä, mulla on vielä hormonikierukka.
Mäkin haluisin niin kauheesti puhua tästä kuumeilusta ja huolistani mutta en halua että monet vielä saa tietää, ihan hirveetä sitten kun pitää itekseen jupista. On mulla yks ystävä ja sisko jolle onneksi voi puhua.
No kaikesta huolimatta aurinkoista juhannusta.
Jesell2, voimia tilanteeseesi, en osaa nauvoa sinua muutoin, kuin että otat tosiaan huolesi esille lääkärissä. Elämää on niin hankala ennustaa etukäteen. Jos on tosi kova epävarmuus, siis suurempi kuin toive vauvasta, niin ehkä silloin on hyvä harkita vielä hetken...? Toivottavasti olosi helpottuu ja saat lääkäriltä vastauksia, mielellään mukavia sellaisia tietty. :)
Kimallus84: Onnea uudesta työpaikasta! :) Toivottavasti viihdyt siellä. Täälläkin kesä menee työnteossa, opiskelija kun vielä olen, mutta toivottavasti ensi kesänä saa olla kotona kenties sen pienen nyytin kanssa ;)
Katjaalle ovistärpistä peukut pystyssä että nappais.
Ja täältäkin tosiaan Hummingbirdille hääonnea, toivottavasti juhlapäivä on kaunis!
Mä oon alkanut nyt hirveesti stressaamaan ehkäisynlopetuksen jälkeen menkkojen alkamista ja vauvakuume vaan kasvaa. pelkään kokoajan että menkat ei ala ja en ovuloi ym.. Vaikka tietenkään tää stressaaminen ei yhtään auta asiaa. Nää tän kesän työtki jännittää kun oon uudessa paikassa joka on todella haastavaa. Huhhuh. :D sori valitukseni
Kuumeilija87: sulla enää tosi vähän pillerien lopetukseen, jippii! :) Vielä hetki sitten mustakin tuntui että ikuisuus ehkäisyn lopettamiseen ym. mutta nyt se on ohi yhtäkkiä..ihanaa ja outoa :D mäkin suunnittelen mihin laitan mitäkin ja haluaisin jo hankkia vaikka mitä. ei tää kuumeilu mitään helppoa ole!
aarinko: miten menkkojen laita vai teitkö testiä? :)