Vauva vuodelle 2014 :)
Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan..
Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :)
Kommentit (1501)
Aarinko, muakin toi pelottaa nyt ihan hirveesti että jos nyt saan tuon työn, niin mitäs sitten kun/jos tärppää vauvayrityksen kanssa.. Ei kyllä tuntuis kivalta kertoa heti alkuunsa työnantajalle että "jään tossa muuten sitte muutaman kuukauden päästä äippälomalle.." :D Ihan ku pettäis koko työpaikan... :/ Kuulemma 4kk koeaika tuossa työssä jota hain, että ainakin sen yli pitäis asia salata, siis mikäli nyt edes tärppää tuo työ, ja olettaen tietysti että raskautuisin tässä kesän aikana..!
Sullapa onkin Aarinko tosi hurja työmatka. Itse en varmaan jaksais ihan noin pitkää matkaa joka päivä edestakas ajella! Mitä lähempää työn löytää, niin kyllä se on aina parempi. Mulla tulis työmatkaks joku 15km..? 20 minuuttia menis ajaa sinne, eli ihan kohtuumatkan päässä vielä, onneks. En oo oikeestaan sen kauempaa edes etsinyt työtä..
Hummingbird: Niimpä.. Työssä käyvänä sitä aina valitti ettei millään jaksais lähtee töihin ja odotti työpäivän päättymistä ja jokaista lomaa kuin kuuta nousevaa.. No nyt tässä kun on jo yli puoli vuotta kotona istunut, niin kyllä tääkin alkaa kuulkaas maistua puulta :/ Rahaa ei oo ikinä mihinkään ym. Ei tahdo olla tekemistä ja kotia tulee siivottua vähän turhankin usein :D Varmaan nurkat kuluu kohta puhki hinkkauksesta :D haha.. Ja takaraivossa on koko ajan inhottava olo kun itse istuu kotona päivät pitkät löhöten ja mies joutuu olee töissä ja oikeastaan elättämään meitä molempia... Mun ansiosidonnaiset kun ei oikeen tahdo riittää edes kuukauden ruokaostoksiin, asumiskustannuksista puhumattakaan... :( ei oo kiva fiilis ei.. Että ei tähän tilanteeseen nyt oikeen toisaalta kauheesti vauvaa tee mieli tehdä, vaikka vauvakuume onkin. Mutta itseppä toisaalta valitsin muuton näin kauas ja irtisanouduin edellisestä paikasta.. Toinen vaihtoehto olis ollut sitten ero miehestä (koska hän osti talon täältä kaukaa), että.. Mun vaakakupissa painoi enemmän mies ja talo - ja tässä sitä ollaan! :D
Jee, minäkin sain työhaastattelukutsun juuri! Nyt aloin melkein toivoa että joskos en olisikaan ihan vielä raskaana... Minullakin toki se neljän kuukauden koeaika nimittäin olisi :( Mutta toivotaan että naisvaltaisella sosiaali- ja terveysalalla ei irtisanottaisi koeajalla raskauden takia (laitontakin se tietty olisi mutta ainahan niitä muita syitä löytyy).
Moikka!
Ihan vaan sellasta tulin taas omanapailemaan, että sain just töitä :D Tosin vaan määräaikasen sopimuksen elokuun loppuun asti, ja heinäkuussa 2 vikaa viikkoa olis palkatonta pakkovapaata kun paikka on suljettu.. Noh, ehkä toi on parempi kuin ei mitään, mutta olis voinu kumminkin olla vakituinen työ mielummin :/ Ei tosta pätkästä nyt ehdi paljoa kostumaan rahallisesti, mutta ehkä se vähän tiliä kerryttää taas enemmän plussan puolelle.. Maanantaina aloitan työt. Toivottavasti työkkäri ei sitte taas langeta mulle mitään 3kk karenssia ton työsuhteen jälkeen, niinku viimeks ku lopetin työt (no joo, omasta tahdosta lopetin mut kuitenkin..) Työkkärin mielestä kun paikkakunnalta muutto 200km:n päähän ei ollu silloin pätevä syy irtisanoutumiselle! Oli kyllä toooodella ihanata aikaa olla n. puoli vuotta tilanteessa etten saanu senttiäkään rahaa yhtään mistään..niin siis tuon 3kk lisäks meni myös käsittelyaikaa n.kuukaus päälle, ja kuukaus tuhrautui alussa myös siihen kun täytin niitä ensimmäisiä lappuja johon kirjoitetaan sitä "työtön" sanaa sata kertaa peräkkäin :D eli yhteensä reilut 5kk täysin rahattomana.. NICE! :D
Mut joo, en vatvo tuota asiaa sen enempää, tuskin teitä kiinnostaa :D Tänne ei muuta ihmeellistä mainitsemisen arvoista. Nyt voi sitten kesällä rauhassa vaikka raskautua kun työtkin loppuu taas elokuun lopussa niin ei ole pelkoa siitä että joutuu mistään äippälomista nolona heti ilmoittamaan :D Jos jotain positiivista pitää hakea :D Vaikkakaan tää määräaikasuus ei vieläkään poista noita rahahuolia mitä mulla on ollut.. :/
Iloista viikonjatkoa kaikille! =)
Heissan! Eksyin ajankuluksi lukemaan tätä viestiketjua ja oli ihana huomata, että muutkin ovat niin "malttamattomia" plussaamaan :D
Itse olen 23v labratäti ja lasta on yritetty joulukuusta lähtien, vaan vielä ei ole onnistunut :/ Tällä hetkellä on jännäilyt miten käy, maanantaina pitäisi menkat alkaa jos onni ei ole potkaissut... Sain huhtikuussa gyneltä terolutia menkkakipuja vähentämään ja edesauttamaan onnistumista, eli nyt oon kaks kuuria sitä syöny. Jonkin verran on ollut epämääräistä huonoa oloa, mutta negaa näytti ainakin vielä (osasin melkein arvata tuon, mutta olin niin malttamaton..) :D
Moikka!
Kuulun myös siihen porukkaan, jotka ei oo pitkiin aikoihin tänne käyneet kirjottaa, vasta ku nyt, mutta itsekin käyn päivittäin teijän juttuja lukemassa ja hengessä olen ollut mukana. :)
Tervetuloa kaikille uusille, tähän kyytiin mahtuu edelleen ;)
Hirmuisesti onnea teille onnellisille, joille on kaksi viivaa tullut ja olette RASKAANA! <3
Täällä on puhuttu monenlaisista asioista, jotka ovat itsellekin ajankohtaisia tämän armottoman vauvakuumeilun takia :D Olette jutelleet siitä "oikeasta ajankohdasta tulla raskaaksi" töiden suhteen. Hieman kertausta siis omista taustoista tuon osalta. Kuumeilen siis pikkukakkosesta, mieskin lämpiää pikkuhiljaa, varsinaista kuumetta ei ainakaan vielä hänellä.. Valmistuin lastenhoitajaksi viime joulukuussa. Joulukuun alussa lopetin jo kertaalleen e-pillereiden syönnin (ennen pillereitä oli hormonikierukka, joka ei mulle sopinut :/ ). Pillereiden lopetuksen jälkeen sain vuoden työsopimuksen, joka oli vastavalmistuvalle lottovoitto. Päätimme mieheni kanssa, että aloitan pillerit uudelleen ja napsin niitä kunnes "on turvallista tulla raskaaksi töiden puolesta", eli suomeksi, kunnes mahdollinen raskauteni ei vaikuttaisi tähän ensimmäiseen työsopimukseen, vaan ehtisin olla töissä sopimuksen loppuun, tämän vuoden loppuun, ennen mahdollista äitiyslomaa. Käytännössä tämä tarkoitti sitä, että söin pillereitä tähän loppu kevääseen asti.
Me siis halusimme, että ehdin saada tarpeellista työkokemusta ja annan "hyvän kuvan" työnantajalle kun en kesken työsopimuksen jää mammalomalle. Tämän ajatuksen mukaan ollaan siis menty.
Kaksi viikkoa sitten sain tietää, että joudun vaihtamaan työyksikköä kesken työsopimukseni. Viikko sitten sain kuulla, että minulle oltaisi tarjoamassa tämän työyksikön vaihdoksen yhteydessä puolen vuoden lisäsopimusta, eli töitä olisi ainakin ensi vuoden kesään asti. Tässä vaiheessa pistin sitten puntariin omat toiveeni perheenlisäyksestä. Tulin siihen lopputulokseen että sille "vauvanteolle" ei ole ikinä sopivaa aikaa, mikäli alkaa järjellä miettimään. Olen tunneihminen ja nyt menen tunteeni mukaan, eli vauva on tervetullut aikaisintaan ensi keväälle, vaikka työt pitäisi keskeyttää :) Olen alalla, jossa kyllä töitä riittää myös mammaloman ja muutaman kk:n hoitovapaan jälkeenkin :) Elikkä siis ajatelkaa hyvät kanssasisaret tunteella, ei sitä oikeaa aikaa tuu ikinä muuten ;) Meille toivottu esikoinen tuli kesken kouluni ja hyvin siitä selvittiin, vaikkei parhaimpaan luksukseen ollutkaan varaa. Rakkautta oli ja on paljon <3 Nyt kuitenkin haluamme ettei mieheni tarvitsisi elättää jälleen koko perhettä yksin kuten esikoisen tullessa, joten siksikin tämä ratkaisu. Hyvältä ratkaisu tuntuu edelleen, kun maltettiin odottaa muutama kuukausi. :)
Sitten tämän hetkiseen tilanteeseen navan alla. Meidän oli aluksi puhetta mieheni kanssa, että olisin syönyt pillereitä vielä tämän kuun, mutta hän sanoikin sitten huhtikuun alussa kun jälleen arastelin rintojani kun esikoinen kömpi syliini (lääkärin mukaan hormonaalinen vaiva, johtuu pillereistä), että: "kulta, lopeta ne pillerit, jos se noin pahalta tuntuu olla ton tissikivun takia". Olin kyllä äimistynyt tuosta, mutta niin vain päivä tuli jolloin liuska loppui enkä tyhjennysvuodon jälkeen enää aloittanut pillereitä. Meillä oli puhetta mieheni kanssa moneen otteeseen etten niitä pillereitä enää syö, mutta ei hän ole halunnut alkaa käyttää kortsua, joten varovasti uskon, että hänkin pian odottaa toista lasta <3 Varsinaisesti emme vauva-aiheesta ole puhuneet, mutta on hän sanonut että mikäli vauva tulee niin tottakai hän haluaa olla siinä mukana <3 Ei siis kuumeilua miehen osalta, muttei enää jarrutuksiakaan :)
Tyhjennysvuoto alkoi siis reilu kk sitten. Hankin ovistestejä, jotta tietäisin tarkalleen ovulaatiopäiväni. Aikaisemmin olen maininnutkin, että tyttöä yritämme, leikkimielisesti tietenkin :) Esikoinen siis poika 2v8kk <3 Vieläkö Robinette koittaa tyttövauvaa? ;) Tikutin ahkerasti ovista ja sain kuin sainki siihen ovistestiin kaks viivaa yhtenä päivänä. Tällä viikolla oli sitten jännäilypäivät ja oliko sitten mielikuvituksen tuotetta vai mitä, mutta raskauoireita oli laidasta laitaan ja monia sellaisiakin joita ei esikoisen kanssa ollut. Minulla oli etovaa oloa, makeanhimoa, armotonta väsymystä, järkyttävää palelua ja nippailuja alavatsassa.. esikoisen kanssa oli vain suolaisen himoa (salmiakki eritoten) ja turvotusta. Nyt ei turvotusta ole ollut. No hätähousuna tein kaksi raskaustestiä ennnen oletettuja menkkoja ja ihan puhtaita negoja olivat.. Oireet kuitenkin vain jatkuivat tähän aamupäivään saakka, kunnes huomasin, että menkat olivat alkaneet ja samalla kaikki oireet hävisivät. Tiedä häntä mistä oireet tuli, mutta raskaus ei vielä alkanut. nyt vain uuteen yritykseen :) Tein muuten huvikseni noita ovulaationajankohdan määrityksiä netistä, niin harmillisesti olin missannut yhden hedelmällisen päivän, kun en oman väsymykseni takia jaksanut peittoja miekkosen kanssa heilutella..nooh.. muutenki meillä vähän erilaista tämä elämä, ku mies viikot siis töissä vkl:t vaa kotona.. hankala se on yksin sitä vauvaa alulle saada, toivotaan että tässä kierrossa mies on oikeaan aikaan kotona, enkä taatusti enää väsymykseni takia jätä pupuiluja väliin :D Oppia ikä kaikki! :)
Nii ja ton ovislaskurin mukaan mun seur. ovispäivä ois mun synttäripäivä <3 hmm, toivotaan parasta mahdollista synttärilahjaa <3
Sylin täydeltä vielä onnea plussanneille ja plussatuulia meille yrityksen aloittaneille sekä tsemppihalit heille joilla yrityksen aloitukseen on vielä tovin matkaa.. onneksi aika tuntuu menevän aika nopsaa ;)
Taitaa olla harvinaisen totta tuo, mitä Elliriini sanoi, näin naisena hyvää aikaa lapsen saamiselle i taida olla koskaan.
Itse kävin tänään työhaastattelussa mutta enpä taida paljon sen varaan laskea :( Itsellä työkokemus on vähäistä vielä ja sanoivat että paikkaan on useita päteviä (ja tod.näk kokeneempia) hakijoita, joten haaveeksi taitaa jäädä se. Joten nyt sitten toivon plussaamista, kun ei taida olla tulevaisuudessa uutta työnantajaa jolle raskauttaan selitellä. Itsellä on menossa kp 42/?, jännityksella odotan että alkaako menkat vai pääsenkä lauantaina taas pissaamaan tikkuun.
Mua ottaa kyllä nyt niin päähän että tekis mieli itkeä tihrustaa. Mä sain kutsun sinne kättärille kierukan poistoon mutta se on vasta elokuun alussa HÄÄÄÄÄÄHHHHHH!!!!!!!!! Siis miten ne kuvittelee että mä jaksan odottaa vielä kaks kuukautta kun mä olen jo saanu odottaa niin kauan :'( soitin sinne tänään ja kysyi että onko tää edes totta, eikö oikeesti ole aikaa aikasemmin. Nyt on kesä ja plaa plaa ja sitä sun tätä ja kun ei mulla ole kiireellistä tai siis hätätapaus (se korjas) ymmärsihän se että mulla on kiire mutta ei kumminkaan ole mikään hätä. Mä sanoin että no pidetään vielä siitä ajasta kiinni mutta kyllä mä aijon kysellä jos jostain muualta saisin ajan.
Eli siis jos teillä on kokemusta pääkaupunkiseudulla hyvästä yksityisestä gynegologista joka poistais mun kierukan niin ilmottakaa, edullinen hinta plussaa mutta olen melkein valmis maksamaan ihan mitä vaan ja siis ihan ultra laitteet tarvitaan kun ei se normi menetelmin ulos tule (tai mitä lie käyttävät että saavat sen sieltä pois kun on liian lyhyet langat).
Ihanaa lukea täällä teidän jännityksiä plussaako vai ei, mä muistan mikä pettymys se oli kun ei tullutkaan plussaa ja kuinka sitä jo niin kuvitteli ne oireetkin. Mä parisen kertaa sain pettyä esikoisen kanssa mutta tää nuorimmainen tuli ihan ekasta kerrasta, ihan paras joululahja kun tein testin jouluaattona 2006. Luulempa että kun esikoista yritettiin niin meillä oli liikaa yritystä ja suorastaan stressasin sitä, tokaa kun alettiin tekemään niin meinasin että kunhan saan painoa ensin pudoettua niin sitten mutta eipä tarvinnu kauaa odotella :)
Nyt taas on niin kova hinku saada vauva että saattaa olla liikaa yritystä taas paitsi että nyt vaan on niin erillainen elämäntilanne että ei sitä varmaan jaksa joka ilta edes "pupuilla".
Huomenna esikoisen kevätjuhla ja sitten hänellä alkaa loma, itellä vielä 2 viikkoa töitä ja sit viikon loma, sitten vielä muutama viikko ja sen jälkeen neljän viikon loma :) sitä jo niin kovasti odottelen.
Aurinkoista viikonloppua!!
Heippa :)
Juuh, testailin silloin parin päivän päästä Clearbluen digitaalisella jossa luki "raskaana 2-3" :) eli nyt vissiin viikko 6 + jotain. Eka neuvola on vasta kesäkuun vipalla vkolla, ei jaksais oottaa! Mulla on kokoajan tunne että entä jos siel ei ees mitään oo :/
Toinen juttu joka on kokoajan mielessä, on mahdollisen tulevan pahoinvoinnin pelko. En tiiä miten niin pelkään sitä jos se tulee. Toistaiseksi ei ole ollut paljon mitään oireita.Noo eihän välttämättä kaikille tuu niitä.
Tsemppiä kaikille :)
Heei, ONNEA NETTIEEVA!!! :)) Ihan mahtavaa! Toivotaan et kaikki menee hyvin jatkossa :)
Jesell2: Ääh, voi harmi ton kierukanpoiston kanssa.. :( Toivotaan et pääsisit jonnekkin muualle jo aiemmin poistattamaan sen! Onhan tonne elokuulle joo aika pitkä aika odotella.. :( PÖH! Tsemppiä et löydät toisen paikan tai saat jonkun aiemman ajan! :)
Me juteltiin taas miehen kanssa vähän näistä vauvajutuista tänään ja päätettiin nyt sitte että yritys aloitetaan toden teolla heinäkuussa! Elokuun loppuun astihan mulla on tämä uusi työsopimus. Siinä on kyllä pienen pieni mahdollisuus että se EHKÄ jatkuis sen jälkeen, mutta me ei nyt sitten anneta sen vaikuttaa, ne joko jatkuu tai sitten ei.. ihan sama :D On sitä muutkin työttömänä tehny lapsia ja selvinny!
Aivan kuten Elliriini sanoikin, että jos jää odottamaan sitä "sopivaa hetkeä" lapsen teolle, niin eihän sitä oikeesti oo koskaan! Niin totta! AINA on kuitenkin jotain, työt tai muu tilanne että ei oo ns. sopiva aika. Syitähän löytyy varmaan AINA. Se on vaan tartuttava härkää sarvista jossain kohtaa, ei siinä muu auta, tuulta päin! :D Ja mä oon jo sanonut miehelle, ja myös oma tavoitteeni on ollut jo pitkään, että haluan olla äiti viimeistään 30-vuotiaana! Ens viikolla tulee mulla mittariin jo 29.. Ja jos miettii että saisin lapsen 30-vuotiaana, niin itse olisin 50 kun lapsi täyttäis 20.. Lapsenlapsiakin kun olis mukava saada jossain kohtaa elämää, niin ei olis kiva olla ihan haudan partaalla siinä vaiheessa kun niitä tulee :D ja muutenkaan ei olis kiva olla ihan ikäloppu kun lapset on teini-ikäsiä tai kun asuvat vielä kotona, niin tässä alkaa oikeestikkin olemaan jo kiire :D :) Joo, että tällasta tänään :D
Oikein mukavaa, aurinkoista ja lämmintä viikonloppua kaikille! :)
Jesell2 jos oikeasti tahdot sen pois niin nyt vaan puhelinta käteen. Soitat mehiläiseen ja kaikkialle vaan, kysyt hintoja ja kysyt kuka lääkäri olisi paras tähän. Kyllä ne sieltä osaavat neuvoa ja antaa ohjeita! Oma yksityinen gyneni on ikävä kyllä varmaan lomalla. Hänellä olisi ollut hurjasti kokemusta ja osaamista! Tai ainakaan netistä ei aikaa saa varattua. Maarit Mentula on nimi, jos soittelet niin kysele miten hän on töissä mehiläisessä. Googlaa vaikka tuo lääkäri :) Mulla on vakuutus niin siksi pystyn käydä yksityisellä :) vaikkakin nää lapsi asiat ei taida vakuutukseeni kuulua, pitää selvitellä kun tulee tarpeeseen.
Onnea nettieeva, hieno homma !
Nyt olen itseni saattanut aikamoiseen pulmaan. Kuten mainitsinkin menin tossa hakemaan työpaikkaa. En oikeasti kuvitellutkaan pääseväni haastatteluun mutta toisin kävi. Allekirjoitan täysin tuon että oikeaa aikaa ei ole lapsen tekemiselle MUTTA koittakaapa hetki olla minun saappaissani. Jos saisin työn niin ihan sata varmana raskautuisin heti. Työ alkaa syksyllä joten olisin viikolla 12 kun aloittaisin. Ihan sairasta olisi mennä kertomaan siitä pomolle. Kuolisin häpeään ja ahdistukseen. Viimeksi kun pelkästään irtisanoin itseni 3kk jälkeen purskahdin pomon edessä itkuun kun se tuntui niin pahalta pettää hänet sillä tavalla. Mitä käy kun raskaushormonit jyllää jo muutenkin! Voi herranen aika! Nyt siis toivon etten saa sitä työtä vaikka haluaisinkin koska se olisi vakkari. Ja käsittääkseni pitkä perehdytys. Kauheen klassinen ongelmahan tämä on mutta nyt hieman ristiriitaiset fiilikset. Varsinkin kun vanhassa olisi ehkä mahis jatkaa ja rakastan sitä työtä. Mies sanoo että työ ja raskautuminen on niin epävarmaa että nyt mennään vaan. Ja varmasti näin teemmekin, mutta en voi olla ajattelematta tulevaisuutta! Tänään siis ensimmäisen kiertopäivä että näin meillä!
Miehellä tänään polttarit ja oon peloissani. En tiedä miksi. Olen ihan hassu. Näin koko yön painajaisia niistä. Näin unta että polttareihin osallistui kauniita vähäpukeisia naisia jotka olivat mieheni ystäviä enkä tiennyt asiasta. Sitten polttariseurue sitoivat minut kiinni johonkin ja alkoivat heitellä tavaroita päälleni, vettä, pakko syöttää ruokaa yms. Ja katsoivat ja nauroivat kovaan ääneen kun aloin itkeä. Sanottiin vain että miehen polttareissa kuuluu häpäistä tuleva vaimo. Sitten kun suutuin kaikki ihmettelivät miksi. Kun mieheni palasi polttareista hän ei enää halunnutkaan minua ja häät peruttiin. Ihan hirveä painajainen ja kun ne joskus tuntuvat niin todelta. Vaikka ymmärrän että tuo on täysin mahdotonta niin silti jäi outo olo. Mulla on kyllä suuret pelot jätetyksi tulemisesta. Mistäköhän lie tulleet kun minua ei ole koskaan jätetty. Olisikohan vanhempien avioerolla jotain tekemistä. No joo kauheeta dr. Philiä nyt :D sori taas tää off topic :/ mutta 2 vko häihin, nyt jo jännää toden teolla.
Hauskaa viikonloppua kaikille!
Jesell2, yksityiselle vaan :) Kyllä siitä muutaman kympin ekstraa maksaa että ei tarvii odotella. Mitään vinkkejä ei minulla ole antaa, että mihin suunnata, mutta eiköhän tuo ole sen verran rutiinitoimenpide, että osaavia gynejä löytyy vähän joka lääkäriasemalta.
Hummingbird, tässä vaiheessa kun mikään ei työpaikan suhteen ole varmaa, niin ei minun mielestäni kannata yrittämistä jäihin laittaa. Kuten sanottu, oikeaa hetkeä ei ole koskaan. Aina tulee sitten niitä pitkiä projekteja joista on vaikea jäädä mammalomalle tai muita syitä, aina on joku syy että hetki on huono!
Oma tilanne on se, että menkkoja odotellaan edelleen, menossa kp 44/3?. Ihan säännöllistä kiertoa minulla ei siis ole, mutta kun tuosta viime syyskuusta asti olen ilman pillereitä ollut, ja menkat on tulleet siitä lähtien hieman reilu 30 päivän kierrolla. Eli menkat on myöhässä paljonkin, mutta testi näyttää negaa, tänä aamuna viimeksi tein. Tämä on kummallista. Täytynee odotella vielä hetki mutta kai se sitten on lääkärissä käytävä tätä ihmettelemässä jos menkat nyt yhtäkkiä loppuu kesken kaiken. Vaihdevuosia en ihan vielä odottele nimittäin...
Hyvää yötä tytsyt!
Nyt on tosiaan jännittää! Eli eilen (huom kellonaika!) oli kp 38 ja olin menossa yksiin juhliin kun näitä lakkiaisii vietettiin niin ajattelin että teempä raskaustestin kun ei kuukautisii ole kuulunut, vaikka edellisilla kierroilla ollut kylläki kp 39, ja ajattelin varmistaa että uskaltaa kuohuviiniä maistella. No teinpä yhden mikä lojui kaapissa ja siihen alkoi piirtyä kaksi viivaa, jotka vaan vahvistui koko ajan. Äkkiä autolla apteekkiin hakee sellanen digitaalinen joka näyttää viikot ja sitten vielä sellanen tavallinen. Digitaalinen näytti raskaana 2-3 viikkoo ja siihen toiseenki tuli kaksi viivaa, vaikka vähä hailakampi mutta silti. Eli kolme testii sanoisi että olisin raskaana :) En kyllä oikeen osaa uskoa todeksi kun ei ole ollut mitään ihmeellisiä oireita. Vähä alavatsa tuntemuksia ja yksi aamu oksensin, mutta luulin sen johtuvan siitä kun olin ottanut vitamiinit tyhjään mahaan!
Nyt vaan alka heti vähä jännittää että toivottavasti siellä mahassa on kaikki hyvin ja jaksaa pysyä matkassa mukana loppuun asti! Olen niin onnellinen, mutta hämmentynyt! Juuri valittelin kun ei mitään tapahdu :D No nyt tapahtu! Enkä oikeen jaksa vielä uskoa. Voi olla että teen vielä yhden testin varmistaakseni asian, mutta kyllä toi kolme testii jo vaikuttaisi aika luotettavalta.
Aarinko: Kumma juttu kun kestää... Itellä tosiaan oli nyt viime kaksi kiertoo sen 39 päivää. No mutta voihan se olla että sun kroppas teki tepposet ja ovuloi vähä myöhemmin ja kohta tulee plussa!
Mukavaa sunnuntaita kaikille ja plussatuulia!
Ja tietysti onnea Nettieevalle plussasta!
Ihana lukea kun porukalla on plussia alkanut tipahtelemaan! Onnea siis ihan hirmuisesti kaikille plussanneille!
Joku mietti työhommia ja vauvaa, mutta mun mielestä nykyaikana on niin epävarmaa työnsaanti, että vauvan yrittämistä ei tartte laittaa jäihin sen vuoksi.. Sehän on sitä paitsi maailman luonnollisin asia, jos työnantaja tykkää huonoa siitä niin omapa on häpeänsä. Vaikka toisaalta toki ymmärrän sen, että sellainen huolettaa.
Meilläkin pillerien loppuminen häämöttää, enää 12 pilleriä!! :D :D Eilen siivosin vaatehuonetta, vähän raivasin hyllylle tilaa ajatellen tulevia vauvanvaatteita ;), haaveilin koko sen ajan vain vauvasta ja niistä ihanista vaatteista. Ilta kun koitti, niin iski hirveä ahdistus, että en kai mä ole valmis äidiksi. Ajattelin jo, että ei aloitetakaan yritystä. Tänä aamuna taas heräsin ja mietin vaan ihania vauvoja. Onkohan tämmönen mielialojen vaihtelu ihan normaalia? Mietittekö te muut tämmösiä ja ahdistaako teitä missään vaiheessa oma kykeneminen vanhemmaksi?
Heips!
Plussaonnittelut Nettieeva ja Haaveita!
Mä en osaa sano tuosta työ+raskaus-asiasta muuta kuin oman tilanteen omalta kannaltani, joka on hyvä. Kohta viisi vuotta ollut talossa vakkarina, ja viime kehityskeskustelussa ilmoitin pomolle vauvahaaveista, ja pomo kannusti siihen rohkeasti.
Noniin, olen aloittanut oviksen tikuttamisen viikonloppuna. No heti tänään sitten unohtui vaikka mun piti se aamupissasta katsoa, mut täytyy varmaan siirtää se tikutusaika iltaan. Puoli kuudelta aamuisin olen niin koomassa, etten tajua pissiä purkkiin vaikka se purkki ois teipattu käteen.
Uusperhe-elämä on kyllä hiukan raskasta. Ei lapsissa oo vikaa eikä ne haittaa, tykkään niistä, mutta lasten äiti... nainen, joka ei ole koskaan mua moikannut tai katsonut päinkään vaikka olemme "tavanneet." Nainen, joka soittaessaan E:lle perjantaina kuuli puhelimessa ääneni kun oltiin kaupassa, ja kysyi, että "mitä se ämmä siellä sönkkää." No se "ämmä" nyt sattuu kuitenkin asumaan samassa osoitteessa kuin lapsesi. Haluaisin tulla naisen kanssa toimeen lasten vuoksi, mutta se on vaikeaa, jos hän ei suostu edes katsomaan silmiin saati siedä mua nähdä E:n seurassa. E on toisinaan kertonut saaneensa exältään viestejä, joissa mua ei puhutella kovin kunnialliseen sävyyn. En tajua miten sillä naisella on varaa tähän, koska ei tunne mua. Minä en ole heidän perhettään rikkonut, hän on sen ihan itse hajottanut pettämällä toisen miehen kanssa. Äh, tästä naisesta tulee vaan paha mieli. Ehkä jätän hänet vain omaan arvoonsa enkä yritäkään tulla toimeen, vaan välttelen parhaani mukaan.
Tulispa plussa jo. Ja loma! Kolme viikkoa enää.
Katjaa, jos mulla olis tollanen tilanne tuntisin kyllä älytöntä mielihyvää siitä, että teille tulee kohta vauva :) Mitäköhän se naikkonen tuumaa siitä. Jotenkin tuntuu ton sun kertoman perusteella, että se ei tule ilahtumaan siitä :D Inhottava nainen joka tapauksessa! Inhottava asia myös lapsille :/ Tossa tilanteessa sun pitäis vaan osata olla se parempi nainen ja ei provosoitua tommosesta. Mä tiedän, että mä vaan hermostuisin tosta ja laukoisin takaisin samalla mitalla :)
Kylläpäs täällä nyt plussia tulee :) Oikein hienoa, onnea! Ja kylläpäs tämä oma aika matelee nyt oikein toden teolla kun odottaa, että pääsisi jo kokeilemaan sänkyä ;) Kyllä nää menkat on sitten typerä keksintö! Eikö tää nyt oltais jotenkin muuten voitu suunnitella.
Ja kyllä minullakin mielialat vaihtelee, haluan lapsen, en halua lasta. Meil oli vähän kriisin poikasta kun mua pelottaa että jään yksin lapsen kanssa. Sen takia teki mieli jarruttaa. Pelkään että mies vaan menee ja tekee kun mä nyhjötän ilman rahaa himassa. Oon itkeny siitä mun miehelle jo ja vannottanu sitä ettei jätä mua joka päivä vaan kotiin yksin. Ja että miehenkin tehtävä on hoitaa lasta. Niiden kaveripiirissä katsotaan kyllä minua pahalla koska miehen pitäis kuulema saada mennä samalla tavalla kun ennen vauvaa. Musta on ihan älyttömän typerää et joku kuvittelee et nainen hoitaa ja on yksin vastuussa lapsesta. Tää aihe saa mut aina niin kiehumaan! Varsinkin kun meillä mies haluaa lasta enemmän kun minä. Pelkään myös että nää miehen todella extreme harrastukset koituu kuolemaksi. Ja vielä enemmän vaan jos mies on isä. En halua menettää puolisoani saati sitten lasteni isää! Ja luonnollisesti mieheni ei ymmärrä mitä mä hössötän. Jos olet vanhempi ei vaan saa ottaa ihan älyttömiä riskejä!
Mullakin alkaa loma, mutta jo perjantaina :) sekin tuntuu kaukaiselta.
Hei naikkoset :)
Yritin eilen illalla päästä kännykällä tänne kirjautumaan, mutta ei jostain syystä onnistunut vaikka kuinka yritti. Nyt siis pääsen kirjoittelemaan teille!!!
Plussanneille onnnneeeeaa hurjasti, oon iloinen teidän puolesta !!<3
Työasioista stressaaville stemppiä ja toivottavasti ratkaisuja löytyy, ja työtä etsivät saavat töitä. Sen verran vielä sanoisin omasta mielipiteestäni, että töitä voi mielestäni etsiä, eikä sen takia kannata lykätä vauvahaaveita, koska raskautumisen ajankohtaa ei voi ikinä suunnitella loppuun asti..se tapahtuu kun tapahtuu. Joten rohkeasti vain kohti uutta työtä vaikka vauvapuuhat alkaisivatkin.
Omanapailua sen verran että nyt on täälläkin loppunut ehkäisy sunnuntaina!!!!!!!!!!!!!!<3 ihan loistava fiilis on.:) Niin helpottunut. Nyt odottelen tyhjennysvuotoa alkavaksi luultavasti huomenna.. Ja sen jälkeen pääsee tutkailemaan omaa kroppaa miten se lähtee käyntiin. Tekisi mieli tilata ovistestejä sen takia että pystyy seuraamaan kuinka kroppa alkaa toimimaan. :) Pelottaa että kuukautiset ei ala, niinku kävi silloin kun lopetin pillerit noin 2vuotta sitten, eli menkkoja ei tullu 8kuukauteen, kunnes aloitin renkaan. Toivotaan että nyt alkais heti.........
Ollaan kuitenkin sovittu, että kesä ainakin yritetään vielä mennä hissunkissun, ja antaa syksymmällä kunnolla lupa vauvalle tulla sitten kun on tullakseen. Kuitenkin sen koulun kannalta parempi.
Nyt oon miettinyt sitäkin, että kun on tarkoitus tehdä keväällä syventäväharjoittelu leikkaussalissa..että miten se onnistuu jos olen silloin jo raskaana :D Voiko masun kanssa, tai paihoinvoivana olla sielä ja kuinka onnistuu kun ei kaikkiin leikkauksiin voi osallistua. Muuttaa, se on sen ajan murhe, koska ei voi tietää kuinka nopeasti edes plussatuulet tulee. :) Mutta vauvapuuhien aloittamista ei kyllä lykätä, se on varma! En kestäis enää lykätä sitä :)
Katjaa: Ymmärrän ihan täysin sun tilanteen ja voin niin samaistua sun tunteisiin!! Oon aikasemmin kertonutkin täällä, että mun miehellä myös lapsia ennestään. Ja lasten äiti kuullostaa aikalailla samalta kun mitä sä oot kertonut. Meillä tosin tilanne se että lapset ovat viikon täälllä ja viikon äitinsä luona. Nainen on katkera kaikesta mitä teemme, ja ilmeisesti siitä miten hyvin meillä menee kaikilla yhdessä. Välillä väsyn ssuunnattomasti kun tämä laittaa viestejä ja soittelee, haukkuu, mollaa, ja välillä hakee sääliä epätoivoisesti. Toisinaan tekisi mieli ladella takaisin samalla mitalla, mutta parempi olla hiljaa ja välittämättä, koska nainen vain innostuu jos huomaa että meitä ärsyttää. Eniten harmittaa, että aika paljon hän tekee lasten kustannuksella ja he kärsivät. Jaksamista siis sillekin suunnalle!! Ja niinkuin Hummingbirdkin sanoi, mä odotan innolla kuinka sen naisen naama vääntyy kun kuulee että meille tulee vauva. Toisaalta en halua että hän saa tietää kovin aikaisin.
Hummingbird oon ihan samaa mieltä, että myös miehen tehtävä on hoitaa lasta. Ja onneksi se on täällä miehellekin selvää. Nyt tuntuu vain siltä että se on liiankin innokas jäämään sitten kotiin ja kiusaa että mun täytyy mennä heti töihin :D Mutta en pidä mitenkään pahana ajatuksena että sitten jossain vaiheessa kävisin esim.sunnuntaisin tekemässä silloin tällöin jokusen vuoron. Vauvahan olisi isänsä kanssa kotona, mielestäni ei ole mitään pahaa jos äiti on muutaman kerran kk 8h töissä. :D
Onko teillä kavereita ym jotka saamassa lapsia tai suunnittelemassa?
Mulla ei tällähetkellä ketään. Vähän harmittaakin. sillä olisi kiva jos olisi vauvulenkkikaveria ym. päiviksi ettei ihan tylsisty.
Tässä tämän kerran ajatukset. Työt alkoivat tänään ja kyllä jännitti!! :D
No heippa!
Hummingbird ja Vauvaunelmia, odotan myös innolla/kauhulla/jännityksellä naisen reaktiota meidän tuleviin uutisiin. Mäkään en toisaalta haluaisi hänen saavan tietää liian aikaisin, eli tehdään varmaan niin, että sitten kun kerrotaan lapsille, niin voi hänellekin mainita asiasta. Voi tulla mielenkiintoisia viestejä ja puheluita, jos kuulee lapsilta asian.
Hummingbird, mies varmasti itse tietää mihin on ryhtymässä, ja osaa varmasti jakaa vastuutakin sen mukaan sitten. Kavereilla voi olla vaikeuksia ymmärtää, mutta sun ei tarvi siitä ottaa paineita. Harrastuksiin en oikein voi sanoa mitään, kun ei noi omatkaan oo ihan turvallisia. :D
Vauvaunelmia, juu siis näilläkin on viikko isällä, viikko äidillä, mutta isä on lähivanhempi eli lapset ovat meillä kirjoilla. Mutta jotain katkeruuspillereitä se on popsinut kuitenkin. Naisparka :(
Onnea ehkäisyn loppumisesta! Toivottavasti kroppa alkaa pelittämään inhimillisessä ajassa :)
ON: Tänään ovistikkuun tuli kaksi viivaa. Aamulla. Klo 5:55. E sattui heräämään ja kävi pissalla, ja ilmoitin ovulaatiosta. "Ei Katja, ei vielä tähän aikaan!" :D eli lähdin töihin sit kuitenkin normaalisti. Iltapäivällä sitten. ;) Mitään tuntemuksia ovulaatioon liittyen ei oo mahassa tai muuallakaan, ainakaan en ole huomannut.
Hyvää alkanutta kesäkuuta kaikille! :)
Onnea plussasta Haaveita!! :))
Kuumeilija87: Sulla onkin jännät paikat siellä kun pillerit loppuu ;) Täällä on myös ihan samanlaisia mielenvaihteluita vauvan/vanhemmuuden suhteen. Välillä haluaa ja tuntuu että on valmis ja sitte joskus taas on sitä mieltä että pitäiskö vielä miettiä.. Varsinkin jos katsoo TV:stä jotain ohjelmia missä on ihan hirveitä kauhukakaroita jotka vaan riehuu ja kiljuu koko ajan, tai jos kaupassa näkee jonkun kiukuttelevan lapsen niin silloin yleensä tulee näitä ajatuksia että "ehkä pitäis kuitenkin miettiä vielä kahteen kertaan..." :D Mutta kai tämmöset ajatukset kuuluu asiaan. Ja kaikki lapsethan kiukuttelee joskus. :)
Hummingbirdille onnea häihin ja kaikkea ihanaa tulevaan avioliittoon! :) Toivottavasti säät suosii teidän hääpäivänä ja kaikki muukin menee nappiin! :)
Vauvaunelmia: Onnea ehkäisyn loppumisesta!! Ja onnea syksyn yrityksiin ;) Toivotaan että sulla kroppa lähtee toimimaan ettet joutuisi taas niitä menkkoja odottelemaan kuukausitolkulla..
Mulla ei ole kaveripiirissä (tietääkseni) ketään tällä hetkellä joka olis suunnittelemassa tai saamassa lapsia. Kaikilla mun kavereilla kun on jo lapsia, tai no kaikilla ja kaikilla, ei mulla hirveän montaa kaveria ylipäätään ole mutta ne jotka on, niin heillä on kaikilla jo 2 lasta, eikä niistäkään lapsista enää yksikään ole oikeastaan vauva-iässä.. Näillä näkymin siis en ole luultavasti saamassa samassa tilanteessa olevaa seuraa, vaikka eihän sitä koskaan tiedä kuka suunnittelee ja mitä..
Omanapa: Työt alkoi sitten maanantaina meikäläisellä, lähes vuoden työttömyyden jälkeen. Paljon on itse työssä tietysti opittavaa vielä, mutta eiköhän se tästä ala rullaamaan kun pitemmälle pääsee, vasta 3 päivää takana niin eihän sitä voikaan heti osata uutta.. Palkka on tosi paljon parempi kuin edellisessä työpaikassa mikä on tosi hyvä juttu, mutta muutoin työ on aika tylsää istumista liukuhihnan päässä..Mutta pääasia että on työtä, parempi kuin ei mitään. :) Kesä meneekin sitten tällä kertaa töiden merkeissä, mutta onneksi heinäkuussa on 2 viikkoa "lomaa" kun paikka on suljettu kokonaan. Tosin palkatonta mun tapauksessa mutta..
Eipä tänne oikeastaan muuta ihmeellistä.. tällä hetkellä menossa kp 17/27-29. Ovis taisi olla maanantaina tai tiistaina tuntemuksista päätellen. Heinäkuustahan me sovittiin miehen kanssa että yritys alkaa, oli työtilanne mikä hyvänsä sitten elokuun jälkeen.. Kuten täällä on monet sanoneet, niin eihän noita työtilanteita voi ikinä ennustaa eikä myöskään sitä että milloin sen plussan saa, vai saako ollenkaan, joten mennään nyt vaan näillä.
Oikein hyvää viikonjatkoa!
Aarinko et kyllä millään muotoa ole nössö. Mua pelottaa se ehkä eniten kaikista. Mua pelottaa nykyisessä määräaikaisessa suhteessakin se koska sit ne ei jatka määräaikaisuutta. Olen kuullut kauhu tarinoita näistä jutuista ja puntit tutisee jo nyt. Eräs ystäväni vaihtoi työtä ja ilmoitti muutaman kuukauden päästä raskaudesta. Pomo suuttui pahemman kerran ja otti kaikki työtehtävät ja vastuualueet pois ystävältäni. Kurja juttu. Kaikki siis riippuu aivan pomosta.
Kimallus-84 jo on aikakin että sulla tärppää työn kanssa :) toivottavasti menee hyvin. Meidän kaikkien ois hyvä muistaa olla kiitollisia työstä eikä aina vaan valittaa kuinka kurjaa se on. Varmasti työttömänä tämän asian ymmärtää niin paljon paremmin.