Vauva vuodelle 2014 :)
Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan..
Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :)
Kommentit (1501)
Ei se vaan lähde pois :'( mä en voi käsittää miten se on niin vaikeeta. Nyt jäädään odottamaan kutsua Jorviin.
Tjooh eli mä sanoin miehelle, että mitäs se nyt aattelee, kun mun pillerit loppuis heinäkuun alussa ja että jätettäis ehkäisy pois, niin se vaan totes kylmän viileesti, että liian aikaista. Kiva kun nyt sanoo noin, viimeset puoli vuotta oon asiasta muistutellu miestä, niin ei oo voinu mitää sanoa. Olihan tämä odotettavissa, mutta oon silti pettynyt ja turhautunut. Tuntuu, etten jaksa edes alkaa vääntämään asiasta, kun se ei kuitenkaan miksikään muutu. Miehen mielestä siis siksi aikaista, koska en ole vielä päässyt töihin, eli siis ei voi alkaa yrittämäänkään hänen mukaansa, kun ei ole töitä. Voi kilin v*ttu jos suoraan sanon! Kivasti veti maton jalkojen alta.
Helou.. pitkästä aikaa..
VAROITUS: ON ON ON ON ON ON ON ON .....
Täälläkin mennään jonkinlaisella aallon pohjalla.. eli nyt olis yk 4 ja ei niin mitään..
Olen miettinyt, että gynellä kävisin anyways syksyllä..
Olen ihminen, joka miettii että kaikella on tarkoituksensa, olen miettinyt jopa lapsettomuutta.. tai ehkä vain taukoa tähän vaiheeseen.. Oltaisiin vielä hetki kaksin.
EN TIEDÄ! argh.
Meillä kaksi ystävää synnyttää heinä- ja elokuussa, kolme ystävää synnytti kesäkuussa, jep jep. Onneksi olen aidosti onnellinen heidän puolestaan..
Tsemppiä teille kaikille! Onnea teille naimisiin menneille! Rakkaus- kaiken se kestää.
Onnea plussanneille!!
Ihanaa juhannusta, rentoutukaa kukin tahoillanne.. Juhannus on rakkauden juhla, ei siitä ikinä tiiä vaikka..
Pitkästä aikaa taas täällä. Loppukevät on mennyt nopeasti enkä ole paljoa ehtinyt tänne kirjoittamaan. Täällä tällä hetkellä rv 9+5 joten alkutaipaleella vasta mutta kuitenkin. :) Neljättä lasta odotellaan. Sitä viimeistä! (Tosin samalla tavalla ajattelin kolmannenkin kohdalla... ) Enemmän jännittää taloudellisesti nyt kun on neljäs tulossa. Vaikka paljoa ei tarvitse vauvaa varten hankkia niin muutoin kyllä tälläkin hetkellä kolmeen tyttöön uppoaa aika paljon rahaa. Olen vielä kotihoidon tuella äitiyslomaan saakka joten aika tiukilla ollaan. Mieheltä lähti juuri palkasta 10% pois joten ei sekään helpota yhtään. Mies olisi halunnut että olisin mennyt syksyllä hoitovapaan ja äitiysloman välissä töihin mutta päätin olla kotona. Teen työkseni hoitoalalla kolmivuorotyötä ja edellisessä raskaudessa en pystyny tekemään juuri ollenkaan osin psyykkisen stressin vuoksi joten nyt ajattelin että ostellaan sitten vähemmän ja ollaan tarkempia rahankäytön suhteen. Mies tekee vieä keikkahommia eli on paljon pois kotoa. Täällä ei järjestetä koululaisille minkäänlaista iltahoitoa joten en tiedä mihin olisin lapset sitten laittanut kun olisin ollut ilta/yövuorossa. Noh, päätökseen olen nyt tyytyväinen ja onneksi taisi tuo mieskin sen ymmärtää.
Justiina89: Meillä oli myös aluksi hankalaa kun odotukset eivät oikein kohdanneet. Mies epäröi neljättä ja itsellä oli kaamea vauvakuume. Takaraivossa nakutti kokoajan että ikää tulee lisää ja jos se vauva vielä halutaan niin nyt sitten heti tähän kolmannen perään. Enkä halunnut painostaa ja se vasta hirveeltä tuntuikin kun illallla mentiin nukkumaan niin aina teki mieli kysyä että joko olet ajatellut asiaa... Noh, onneksi koitti sekin päivä kun mies kerran autossa tokaisi että jos sä sitten jätät ne pillerit pois. En tiennyt miten päin olisin siinä tuolilla istunut!!! :)
Tsemppiä kaikille yrityksen aloittaneille sekä niille jotka vielä odottavat aloitusta. Niin ja hyvää juhannusta!!!! :)
Mymy: Onnea tosi paljon! Kriittisimmät 12 viikkoa ohi. Toivon sulle ihanaa odotusaikaa. :)
Justiina89: Huoh, miehet.. Ootko kysellyt, että millon sitten olisi se sopiva aika? Meillä sovittiin ihan tarkka aika, että millon jätän pillerit pois, koska muuten se meillä olisi sitä, että "no ei vielä, odotetaan vielä muutama kuukausi". Sun ei auta kun nostaa kissa pöydälle ja sanoa, että olet tosi pettynyt ja kysyä miksei se voinut tuota asiaa tuoda esille aiemmin. Miehet ei varmaan vaan tajua tuommosia asioita ja sitä, että niistä ois hyvä keskustella eikä vain ilmoittaa omat halunsa.
Kimallus-84: Mä söin aiemmin saman merkkisiä pillereitä kuin nyt viimeiset puoli vuotta. Söin niitä muistaakseni 3 vuotta, sitten jätin ne pois kun tuntui, että paisuin ja olin aina pahalla päällä :D Mun menkat tuli sitten samantien ihan normaalisti, niitä ei tarvinnut odottaa ollenkaan vaan tyyliin tulivat kuin jos olisin syönyt pillereitä ja olisi ollut tyhjennysvuodon aika. Nyt tosiaan söin niitä puoli vuotta ja toivottavasti mun kroppa toimii samalla tavalla kuin viimeksikin. :) Eihän sitä koskaan tiedä, mutta vähemmän aikaa olen kuitenkin nyt syönyt pillereitä ja nämä olivat vielä ihan saman merkkisiä kuin ne aiemmatkin. Toivotaan siis parasta! Ja onnea teille yritykseen, toivottavasti tärppää pian!
Kuumeilija87: Mulla tuli kans minipillereistä tota "lihomista" tai siis että keräsi nestettä kroppaan ja oli tosi turvonnu olo. Söin niitä about 2 vuotta. Nesteen kertymisen huomas oikeestaan siten että kun jätin pillerit pois nyt maaliskuussa niin ilman mitään laihduttamista lähti painosta pikkuhiljaa tässä kevään aikana semmoset 4 kiloo pois.. No oli mulla tossa huhtikuussa semmonen herkuton huhtikuu :D jonka itselleni määräsin, ja harrastin enemmän liikuntaa ja söin terveellisemmin, mutta tuskin se yks kuukaus sentään tuota 4 kilon painonpudotusta tuotti, varsinkaan kun sen huhtikuun jälkeen on taas repsahduksia tullut :D Että kyllä mä sen mun ns.laihtumisen (jota täällä aiemmin keväällä vähän hehkutinkin) laitan kumminkin ihan ton nesteen poistumisen piikkiin, näin kun tarkemmin ajattelee...
Ja mullakin alkoi pillereiden jälkeen menkat ihan normaalisti - onneks. :) Mullahan ei ollut menkkoja lainkaan tuona 2 vuotena kun minejä söin :) nyt on sitten saanut taas pitkästä aikaa "nauttia" niistäkin :D
Justiina89: Voi hemmetti sitä sun miestä.. :/ Tosi ikävää tolleen vetää matto jalkojen alta.. Oon samoilla linjoilla Kuumeilija87:n kanssa, että nyt vaan otat asian puheeksi miehesi kanssa ja selvitätte kertaheitolla sen asian niin että se on molemmille selvää ja molempia tyydyttävä lopputulos! Tsemppiä! :)
ON: Täällä kp 5/26-29. Menkat aika lailla loppusuoralla. Ihmeen niukat oli taas tällä kertaa, viimeks paljon runsaammat.. Näköjään vaihtelee tuo vuodon määrä aika paljon..
Tänään tuli vielä oltua iltavuorossa töissä joten just vasta päästy juhannuksen viettoon täällä. :) Huomenna suunnataan sitten mökille! :) Ja ensi viikolla alkaa Yk 1 ;) APUA!! :D
Oikein hauskaa juhannusta kaikille! :))
Helou naiset ja kiitti myötätunnosta ja vastauksista kaikille. Puhuin miehelle samana iltana juurikin tuollaisin sanoin mitä olitte ehdottaneet. Mieshän oli siis antanut ymmärtää, että pillerit oltaisiin voitu lopettaa nyt kun viimeinen kotona oleva liuska loppuu, elikkä oisko se ollu 6.7... no sanoin sitten, että olin pettynyt, ettei hän voinut aiemmin kertoa, että on liian aikaista ja milloin hänestä aika on sopiva. Siinä tovi keskusteltiin ja hän kyllä vakuutti, että haluaa lapsia mun kanssa. Olen siis vasta valmistunu ja haen töitä... mies sanoi, että jos vaan saisin ees määräaikaisen työn, että saan sitten sen äitiyspäivärahan palkan mukaisesti, niin hänestä voitaisiin luopua ehkäisystä. Mies pyysi, että haen vielä "vähän lisää" pillereitä ja jos vaan kaikki menee hyvin ja pääsisin esim. syksyllä töihin, niin yritys voitaisiin aloittaa. Onhan tuo vielä aika epämääräistä ja tuurista kiinni, mutta ei kai se muukaan tällä hetkellä auta. Toki itsekin ajatteliun, että haluaisin olla sen (6kk?) töissä, että saan hyvän äitiyspäivärahan ja ja vähän säästöjä hankintoja varten... mutta katsellaan, en ole luopunut toivosta. :)
Tuossa oli taas pelkkää omaa napaa, kirjoittelen sitten lisää paremmalla ajalla...:) mutta vähän parempi mieli tuli, kun saatiin puhuttua... vielä kun töitä sais!
Helou naiset!
Olen palannut häämatkalta ja voi juku ette uskokaan. Nyt meneillän kp 23 ja aivan älyttömiä raskausoireita. Alkaa kyllä pikku hiljaa ketuttamaan tämä! Keho heittää ihan varmana tämmmöisiä oireita pillereiden lopetuksen takia. Ja mä hupsu luulen et ne on jotain raskausoireita. Tietysti en osaa yhtään arvioida näitä oireita kun olin ulkomailla että onko ne jostain muusta.. Oireina mm. viikko oviksen jälkeen pientä vuotoa, rinnat tosi arat, vatsaa vihloo ja ihan ihme tuntemuksia. Kuten menkat alkais. Alaselkää särkee ihan viimestä päivää. Testailen tossa viikon päästä viikonloppuna miltä näyttää jos ei menkat ole alkaneet. Vielä viikko pitäs siis jaksaa! Olen melko varma että en ole raskaana mutta aina sitä toivoo :/ voi että. Ei se nyt ekalla nappaa! Keho vaan perkele huijaa mua nyt ihan täysin. Onko teillä jotain tälläsiä oireita tullu pillereiden lopetuksen jälkeen heti? Tietyti voi olla että mul oli ovis vasta kun kuvittelin ton kiinnittymisen. En tiedä :D Niin häät muuten meni tosi kivasti ja mukava matka oli :) nyt vaan shoppailemaan häärahoilla astioita :)
Justiina89 tosi hyvä, että otit puheeksi. Kuitenkin kaikki asiat pitäs pystyy puhuu. Toivotaan nyt, että teille se pikkuinen tulee sitten kun se molemmille tuntuu hyvältä! Tsemppiä.
Keskikesän juhlasta toivuttu, mitenkäs siellä muut? Oltiin kaveriporukalla mökillä, sillä samalla porukalla on juhannukset ja uudet vuodet juhlittu jo kymmenkunta vuotta, meninki vaan hieman muuttunut ja koskenkorva vaihtunut trip-mehuihin :P Tämä kun oli jo kolmas vuosi putkeen kun porukassa on lapsiakin. Ihana 6 kk ikäinen poika on yhdellä kaveripariskunnalla, sen poitsun kanssa touhuilu ei ainakaan hellittänyt tätä omaa kuumetta. Yksi pariskunta myös ilmoitti, että heille on lapsi tulossa ensi vuoden alkupuolella. Tottakai olin iloinen hyvien ystävieni puolesta mutta jotenkin se silti kirpaisi... Vaikka eihän muiden raskaudet ole minulta mitenkään pois! Tuntuu jotenkin hullulta edes ajatella niin. Mutta silti tämän ilmoitusasian kuullessani ensimmäinen ajatus oli että voi v*ittu, nuokin. Eniten ehkä ajattelen, että en halua olla se porukan viimeinen, joka raskaudesta pääsee ilmoittamaan. En tiedä, jotenkin tosi ristiriitaiset tunteet muiden raskauksista.
Justiina89: Hyvä että pääsitte miehen kanssa puhumaan asiasta kunnolla! Minunkin mieheni oli vielä aika hiljattain lasten hankkimista vastaan. Mekin on aika äskettäin valmistuttu ja siirrytty työelämään, mutta mies(kin) huomasi aika nopeasti että tämä pelkkä töihin-kotiin-nukkumaan-töihin -rumba on aika tasapaksua ja jotenkin merkityksetöntä, joten hän lämpeni vauva-ajatukselle tosi pian sen jälkeen kun oltiin molemmat aloitettu työelämässä. Ehkä teille käy samoin :)
Hummingbird: Kiva kuulla että matka meni hyvin. Ja olisihan se aika hieno juttu jos häämatkalla olisit raskautunut ;) Pidetään peukkuja!
hellou.:)
Mymy ja arielena onnea paljon teille. :) voin vaan kuvitella mitkä fiilikset teillä on.<3
Hummingbird: kiva kuulla että häät menivät hyvin ja samoin reissu.:) Mä tuun hiukkasen perässä kp20 tänään. Ei kummemmin oo ollu oireita ehkäisyn lopetuksesta. Nyt parina päivänä vatsassa tuntunu menkkakipuja, toivon todella että olis merkki ovulaatiosta ja kroppa alkais pelittään.:) Halut on kyllä lisääntyny roimasti, vaikka ei niistä oo puutosta ollukaan. Ehkä sekin vaikuttaa kun tietää että raskaaksi voipi tulla tästä eteenpäin minä kiertona tahansa.:) Toivotaan että sun oireet johtuis raskaudesta.:)
justiina89: hyvä kun saitte miehes kanssa juteltua asioista. Tsemppiä odottamiseen, kyllä se teidänkin aika tulee.:)
Mun juhannus meni yövuoroissa ja nyt koitan toipua niistä muutamalla vapaapäivällä.:)
Hei!
Rekisteröidyin tänään ensimmäistä kertaa vauva.fi:n sivustolla. Aikaisemmin olen paljon seurannut keskusteluja, mutta nyt uskaltauduin rekistöryitymään.
Olen 25-vuotias avoliitossa oleva nuori nainen. Tässä kuussa (kesäkuu) päätimme jättää ehkäisyn pois. Nyt kovasti odottelen, että tulisin raskaaksi. TIEDÄN, ettei se välttämättä käy niin helposti, mutta kovasti toivon, että raskaustesti näyttäisi pian kahta viivaa :)
Olisi mukava saada tätä kautta myös ystäviä, suunnilleen oman ikäisiä :) Etsittekö muut ystäviä tämän kautta? :)
Onnellista yritystä kaikille perheenlisäyksestä haaveileville <3
Heippa!
Minäkin olen vieraillut palstoilla useasti mutta kiitos helinäkeiju25 uskaltauduin itsekkin liittymään keskusteluun. :)
Olen 22-vuotias avoliitossa ja mieheni on 25-vuotias. Olemme haaveilleet jo pitkään perheen perustamisesta ja viime kuussa jätimme ehkäisyn pois.
Nyt jännittää!! menkkojen pitäisi alkaa ensi tiistaina ja ala-vatsassa on outoja tuntemuksia. Onneksi asiasta ei tiedä kuin vain minä ja mieheni...ja nyt te :) en halua mitään paineita alkuun.. Varsinkin kun äitini sai minut ja kolme sisarustani ensimmäisellä yrittämällä ja myös siskoni sai esikoisensa samalla tavalla.. huh huh. ei auta kun odotella ensi viikkoon!
Mukavaa että voi jakaa yhdessä tuntemuksia :)
tsemppiä <3
Tervehdys kaikille kuumeilijoille ja hurjasti onnea plussanneille! :)
Mä oon edelleenkin seurannut aktiivisesti täällä kirjoittelua ja kiitos kaikille jotka jaksavat kirjoitella ahkerasti. Itse kun seurailen täällä kyllä lähes päivittäin ja tykkään kun on joku paikka jossa jatkuvasti saa huomata, että muutkin pohtii samoja asioita kun itsekin :) Itsellä ei siis oikein ole ystäviä tai tuttuja jotka vauvoista haaveilisi. Joten tässä olis ainakin yksi joka mielellään löytäis ystäviä tätä kautta :) Onkos täällä joku muuten Tampereen lähistöltä? Mä oon siis muuttamassa Tampereelle kuukauden päästä.
Täällä on kirjoiteltu taas vaikka mistä ja ainakin työasiat ja e-pillereiden pois jättäminen koskettaa muakin.. Mullahan oli siis sellainen tilanne, että kun yritys aloitettiin, oli mulla 3 kk määräaikaista työsopimista jäljellä ja jatkosta ei mitään tietoa. Mäkin kuitenkin ajatttelin niin kuin moni muukin, että ei sellasta oikeeta hetkee lasten saamiselle tuu koskaan, jos ei itse päätä laittaa sitä etusijalle. Nyt mulle sitten varmistui vakityö ja onhan se vähän harmi, jos jäänkin ekan vuoden sisällä äitiyslomalle, mutta kyllä mulla menee lapsen saaminen ehdottomasti työn edelle, jos niin onnellisesti vaan sattuis käymään :)
Sitten asiaan, jonka kanssa mun kärsivällisyys on ollut koetuksella oikein kunnolla eli noi pillerit, huoh! Lopetin siis e-pillerit (yasminet) helmikuun lopulla ja eka kierto oli 35 päivää ja olinkin tosi onnellinen, että kierto ei ollut mikään älyttömän pitkä. Kuvittelin jo kaikki mahdolliset raskausoireet tässä ekassa kierrossakin :) Sitten seuraavassa kierrossa alkoi jo vähän epätoivo iskeä, kun kierto venyi ja venyi, lopulta yli 70 päiväiseksi :( Nyt siis menossa yk 3 ja en yhtään tiedä mitä odottaa tässä kierrossa. Välillä oon ihan varma, että oon jo raskaana ja sitten taas vähintään yhtä vakuuttunut siitä, että en voi saada lapsia koskaan. Mutta tästä siis jatketaan yritystä :) E-pillereiden lopettamisesta en muuten huomannut muuten mitään oireita, paitsi tosi huonoon kuntoon mennyt iho :( Ja oon kyllä ihan vakuuttunut, että yhtäkään e-pilleriä en enää syö, joten täysin arvoitukseksi jää, että mikä ehkäisy joskus tulevaisuudessa käyttöön tulee..
Ei muuta kuin mukavia kesäpäiviä kaikille :)
Hei vaan ja tervetuloa uusille kirjoittajille (ihan kuin minulla olisi joku oikeis toivotella yhtään mitään kenellekään kun olen itsekin niin uusi ;)
Meikku1: Oletko keksinyt jotain parannusta iho-ongelmaan? Minulla ihan sama tilanne, niin kuin tuolla aiemmin kirjoittelinkin. Yasmineja söin ja iho on toooosi huonossa kunnossa nyt. Ollut jo puolisen vuotta eikä loppua näy... Kyllähän tähänkin jotain troppia olisi vissiin lääkäriltä saatavissa, mutta ne taitaa olla sellaisia myrkkyjä että ei voisi sitten raskautua samaan aikaan. Niin en sitten ole edes käynyt lääkärissä tätä valittamassa.
Oi, oikein ihanaa kuulla, että oma kirjoitukseni kannusti jotakin toistakin osallistumaan keskusteluun (: Olemme SARALILA hyvin samanlaisessa elämäntilanteessa.. Me jätimme ehkäisyn juuri hiljattain. Kuukautiset alkoivat juuri, mutta olen ajatellut alkaa tikuttamaan heti, kun kk loppuvat, jotta löytäisin ovulaation :) (täytyy silti myöntää, että kk alkaminen harmitti :/ Mutta ehkä sitten ensi kierrosta <3)
p.s. Itselläni iho-ongelmaan auttoi hyvin Clindoxyl-voide, mutta sitä ei ainakaan raskaana ollessa saa käyttää :/ Itse yritän päästä voiteesta jo nyt eroon, vähitellen..
Hellou taas.:)
Mulla ei oo ainakaan vielä tullut mitään oireita ehkäisyrenkaan lopettamisesta. Ja kop kop kop, toivottavasti ei tuukkaan.:) Täällä nyt kp 23. Ja ehkäisyn aikana kierto ollut aina 28 tai 29. Katsotaan miten nyt käy, toivon todella että kroppa palautuu nopeesti.:)
kova väsymys on nyt vaivannut, mutta saattaa johtua työ/muusta stressistä ja juhannuksen yövuoroista. :) on tää pitkä vetistä odotella ekoja luomu menkkoja.
Tervetuloa tosiaan uudet.:) mulla ikää 22vuotta, mies hiukka vanhempi 35v ja hällä ennestään lapsia.
Mukava lukea kuulumisia, kertokaahan kun uutta tapahtuu. Hummingbird sun tilannetta täällä jännäilen.:)
ai sinäkin vauvaunelmia jännässä hetkessä :) mun jännä hetki on vähän jo hiipunut :( ollut viikon verraan jotain kummaa välivuodon tynkää. Vähän kuin ennen menkkoja mulla yleensä on. Eli huomenna odottelen menkkoja alkavaksi :( no mielummin menkat kun että ei menkkoja kolmeen kuukauteen. Vaikka toki ois kiva olla raskaana. Nyt kp 28. Jos aamuun mennessä ei oo alkanu uhraan kyllä hätäpäissäni yhden raskaustestin. Huomenna kuvittelen olevan kaksi viikkoa ovulaatiosta. Olen kuitenkin jo heittänyt toivoni tämän kierron osalta. Tiedän kuitenkin pettyväni ja tippuvani kun se nega huomenna tulee. Toivotaan että molemmat plussais nyt vauvaunelmia :) tai ainakin saisi tasaisen kierron jos ei muuta. Tuu sit kertomaan miten sulla käy.
Ihan näin vielä välikommenttina että en kyllä oo pitkään aikaan ollu näin ärtynyt kun tällä viikolla. Toivotaan ettei ole pysyvä muutos pillerien lopetuksesta. Niin täällä ollaan 25 ja mies 2 vuotta vanhempi. Ja pk-seudulta päin.
tervetuloa uusille ja toivotaan kaikille onnea yrityksiin!
Heippa.
Tervetuloa kaikki uudet!! Ja ihanaa viikkoa "vanhoille vakkareille".
Täällä hieman henkiset negailut laskenut sitten viime kerran. Juuri alkoi yk 5, kiva tiestysti se, että kierto ollut vaki 28 pvä... Jotain positiivista.
Itse olen 24v. Mieheni on minua huomattavasti vanhempi ja esikoista yritämme. Asumme pk-seudulla.
Melkein ostin eilen moottoripyörän, mutta pakko toppuutella itseään hieman.. Lääkärinkielto nimittäin tulee aika nopsaa jos sitä raskautuukin.
Pahin vauvakuume on jollaintapaa laantunut täällä. Enää ei jokainen pallero tee kaihoisaa oloa, sinänsä jees niin ei tarvitse tunteilla koko ajan.
Viikonloppun pääsen ottamaan kuvia viimeisillään olevasta ystävästä. Olen siis puoliamattilainen valokuvaaja.. Kiva elää toisten onnessa mukana!
Tänne ei siis tämän suurempaa.. Ihanaa loppuviikkoa kaikille.
Aarinko: En oo kyllä mitään kovin ihmeellistä keinoa keksinyt ihon parantamiseksi. Näin kesällä aurinko tekee hyvää, eli iho voi vähän paremmin, ja muuten suosin ihan perusjuttuja eli omalle iholle sopivat meikit sekä puhdistus- ja hoitoaineet. Vähän inhottavaahan tää on, mutta mäkään en tiedä mitään tehoavaa ainetta/lääkettä, jota sais käyttää samalla kun yrittää tulla raskaaksi.
Aika mielenkiintoista tää odottelu, kun hirveesti suunnitelee jo tulevaisuutta sen varaan, että jos joskus tuleekin raskaaksi ja saadaan lapsi ja toisaalta taas laskee vähän senkin varaan, ettei kuitenkaan tulisi heti raskaaksi. Tää vauvakuume näkyy monissa tän hetken valinnoissa, kuten esim. ollaan muuttamassa isompaan asuntoon, ihmetellään että uskaltaako ens kesälle varata ulkomaan matkaa ja vaateostoksilla miettii, että kannaattaako tätä enää ostaa, jos ei kohta mahdukaan siihen :) Kaipa se kuuluu asiaan, että suunnittelee vähän elämäänsä niin, että se vauva olis sitten kaikin puolin tervetullut, mutta koska tarkkaa ajankohtaa ei pysty päättämään (vaikka miten haluaisi) niin ei voi koko elämäänsä suunnitella sen varaan :)
Esperando: Kiva lukea sun haaveita moottoripyörästä :) Se kun on itselle ollut haaveena jo vuosia. Vaikka ehkä se ei oo kaikkien kätevin kulkuneuvo raskaana tai vauvan kanssa :D Mutta kyllä sä varmasti jossain vaiheessa ehdit ajella..
Mulla alkaa ehkä myös vauvakuume vähän tasaantumaan, kun se fiilis että "JIHAA, ensimmäinen odotteluvaihe päättynyt ja yritys alkuun" on vähän laantunut. Nyt jotenkin vauvakuume ei oo niin hallitsevassa asemassa, vaan tähän yritykseen on tottunut. Kovimmillaan vauvakuume on kyllä aina kierron loppuvaiheessa ja erityisesti silloin kun näkee kaikki ihanaisia vauvoja, lapsia, vanhempia, raskausmahoja, vauvanvaatteita yms. eli aika monta kertaa päivässä kuitenkin :D
Tänään on se päivä kun pääsen kierukasta eroon ja mä olen päättänyt että pois otetaan. Mulla on maailman ihanimmat lapset ja mä haluan antaa mahdollisuuden vielä yhdelle ihanuudelle silläkin uhalla että sille tulis epilepsia. Eilen lääkärissä sain juteltua pojan nykinöistä ja sain vihdoin lääkärin uskomaan että mä oikeesti haluun tarkistaa onko pojalla jotain, ensin vähän nikotteli mutta kun kysyi että kuulostaako meidän pojan yö sitten normaalilta, niin ei oikein osannut sanoa mitään. Laittaa sitten lähetteen joko yön yli kestävään video eeg:hen tai sitten ihan siihen normi eeg:hen, mitä ne nyt siellä lastenlinnassa sitten päättää. Itse sitten vielä luin netistä lisää tietoa siitä epilepsiasta mitä lääkäri epäili niin se on aika vaaraton ja menee useinmiten ohi 16 ikään mennessä. Tytön epilepsia on niin hyvällä mallilla että saatiin seuraava käynti vasta vuoden päähän :) (kop kop, koputan puuta kun alan taas hehkuttamaan niin silloin yleensä tulee takapakkia), elokuussa 2011 ja 2012 on tullut aikasemmat kohtaukset, kun kesälomalta palataan hoitoon mutta nyt on lääkitys päällä niin jännällä odotan tätä elokuuta. Mä olen niin innoissaan ja odottavalla kannalla taas.
Eniten mua huolettaa mun oma äiti miten se reagoi mun vauvahaaveisiin, anoppi kerran sanoi että miks et tekis vielä yhtä. Mutta mun äidin mielestä on ihan riittävä määrä lapsia meillä jo. Toisaalta haluisin varotella etukäteen ettei sitten pahamieli iske kun olen jo raskaana ja kerron äidilleni joka varmasti töksäyttää jotain typerää.
Apua miten paljon mun pitää sitten tsempata syömisien kanssa, pahin on toi pepsi maxi, mä olen jo nyt niin myrkyttänyt itteni sillä että vierotusoiret voi olla hirveet, olen ihan pepsiholisti. Voi kun olis jo eka ultra takana, niinkun täällä jollain jo on. Pakko varmaan taas ostaa se kotidoppleri että saa kuunnella vauvan sydänääniä kotonakin, aikasemmat oli ainakin masussa tosi rauhallisia että huoli oli välillä että onko ne hengissä mutta eipä ole paikoillaan pysynyt sen jälkeen kun mahasta ulos tulivat :)
Huomenna lähdetään sitten mökille nauttimaan juhannuksesta.