Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2014 :)

24.08.2012 |

Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan.. 

Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :) 

Kommentit (1501)

Vierailija
1061/1501 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustelu on käynyt vilkkaana viikonlopun aikana! :)

Mahtavaa huomata,miten porukka pohtii juurikin samoja asioita kuin itse. Mikä nyt sitten on lapsen ja oman perheen kannalta missäkin asiassa parempi ja mikä huonompi vaihtoehto...selkeesti mieleipide asioita!! :)

Meillä "työnjako" on selvä juurikin taloudellisista syistä. Minä jään siis vauvan kanssa kotiin ja varmaakaan rahallinen tilanne ei kestä jäädä hoitovapaalle, eli siis mammaloman jälkeen lapsukainen hoitoon  ja mama duuniin. Ainoo vaihtoehto on sitten osa-aikaisena työskentely kun lapsi on vielä pieni. Itte olen kanssa menny n.vuoden vanhana ensin perhepäivähoitoon ja sitten myöhemmin päivähoitoon, enkä koe saaneeni siitä ajasta mitään traumoja. Mutta siis ehdottomasti olen sitä mieltä, että hoitovastuu lapsesta on yhteinen. Isäkin hoitaa lasta niin paljon kuin vain pystyy! Ja miehen kanssa ollaan puhuttu,että ainakin silloin kun vauva on ihan pieni, hänkin pyrkisi tekemään vähän lyhyempää päivää...sikäli kun vaan pystyy. Hummingbird puhuu kyllä asiaa. :) Olen kanssa ehdottomasti sitä mieltä, että on kamalaa kun muut tuomitsevat jos joutuu viemään lapsen aikaisin hoitoon. Vaikka meillä suht. vakaa taloudellinen tilanne ja miehellä kohtuulliset tienestit, ei minulla silti olisi mahdollisuutta jäädä kotiin hoitovapaalle 400euron kuukausiansioille. Mielelläni muuten varmaan jäisinkin..

Meillä asuu sukulaisia nytkin ihan 30 km:n päässä, muttei silti oikeen ketään sellaista kenestä olisi apua.. Siksi tahtoisin muuttaa lähemmäs anoppia ja miehen sisaruksia! Mutta sillä periaatteella kuitenkin mennään, että pääasiassa lapsukainen hoidetaan itse, eikä mitään voi laskea esim. sen varaan että mummu hoitaisi pientä päivät, jotta minä pääsisin töihin.

Hummingbird kyselit myös tuosta miehen rellästämään lähtemisestä ja muutenkin kummankin vanhemman omasta ajasta.Noh, meillä ukko ollut aiemmin kova bailaamaan ja minä taas aivan päinvastoin. Mutta viime vuosina hänkin on rauhoittunut ja käynyt ulkona vain silloin tällöin, mikä minun mielestäni on ok myös silloin kun perheeseen tulee vauva. Minun mielestä kumpikin vanhempi tarvitsee omaa aikaa. Minulle se oma aika on sitä, että pääsen silloin tällöin rauhassa harrastamaan koirien kanssa ja tapaamaan ystäviäni, jotka asuvat kauempana. Itte en ole niinkään juhlija tyyppiä. Sanoisinko näin, että tässä vaiheessa koirat ja niiden kanssa puuhaaminen sekä tietty oman kullan kanssa oleminen on enemmän mun juttu. Niin ja en miteenkään kertomasi perusteella pitäisi sinua kontrollifriikkinä!!  

Synnytys asiassa olin aiemmin sitä mieltä etten haluaisi miestä mukaan,mutta kun taas tarkemmin asiaa miettii...kuka muukaan sinne sitten mukaan tulisi kun se oma ukko?! ;)

Niin ja sen synnärin valinta...hmmh.. en ole edes vielä ajatellu! :)

Kyllä on muuten piinaavaa kuunnella omaa kehoa ja miettiä toimiiko se ollenkaan. Olen henkisesti asennoitunut siihen, että ekoja menkkoja saa odotella,mutta silti elää se pieni toivon kipinä siitä, että kropan normalisoitumiseen ei menisikään niin kauan. 

Millaisia ovis-oireita teillä on? Itse olen viikonlopun kuulostellut ovuloisinko vai enkö sittenkään. On ollu pientä jomotusta ja nippailua alavatsalla ja muutenkin ollut sellainen "herkkä" olo alavatsalla. Olen pistänyt kaiken kuitenkin pillereiden lopettamisen piikkiin.. Pessimistit ei pety :D

Vierailija
1062/1501 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huii, taas on tullut paljon juttua, ettei meinaa perässä pysyä :). 

Miehen rellestämisestä: meilläkin on niin päin, että mies on tykännyt mennä paljon, matkustaa, bilettää ym. ja mää oon taas se kotihiiri :). Olen kyllä viime vuoden sisällä "nalkuttanut" jonkin verran juomisesta, eli on jo jonkin verran rauhoittunut ja varmaan rauhoittuu edelleen ;).

Äiti kotona/töissä: musta taas tuntuu, että se arvostelu ois just toisinpäin. Eli kattellaan ihmeissään kun äiti vaan on kotona lapsen kanssa eikä käy töissä. 

Esperando: Kiitos hääpaikka- ja pitopalveluvinkeistä. Pitää vähitellen kyl alkaa tutustua tähän Espoon/pk-seudun tarjontaan :). 

Olen syönyt aika pitkään lisävitamiineja ja hivenaineita. Lääkäri ei ole määrännyt, vaan ihan oma-alotteisesti olen alkanut käyttää. Oon aika ahkera käyttämään tuota finelin ruokakoria ja arvioimaan sen kautta, mitä määriä saan valmiiksi ruuasta. Aika vähälle jää juuri tietyt vitamiinit ja siks otan niitä lisänä. Mm. gluteeniton ruokavalio vaikuttaa siihen, ettei tuu tarpeeks kaikkia. Ravitsemus kiinnostaa paljon ja oon muutamia kursseja joskus lukenutkin sivuaineena. 

Täällä onkin aika monia sitten terveydenhuolto/lääkealalta, tässä myös yksi :).

Ovisoireet: En ole koskaan tuntenut kummosempaa nippailua alavatsassa. Ainoa oire, josta ovulaation tunnistan on juokseva valkovuoto. Ja tietenkin kova hinku sänkypuuhiin, niin että mieskin jo ihmettelee et "nytkö taas?" :D. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
1063/1501 |
04.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kyllä tullut paljon juttua! :)

Ekpi ja Elliriini: Paljon tsemppiä teille epilepsian vuoksi! Toivottavasti saatte toisistanne tukea, vaikka IRL-vertaistuki ei olisikaan lähellä :). Eräällä ystävälläni on myös epilepsia. Hänen yllätysraskautensa muutama vuosi sitten meni hyvin, ja nyt hänellä on aivan ihana ja superfiksu pikku tytöntyllerö. Hänkin söi foolihappoa käsittääkseni koko raskauden ajan.

Miesten menemisistä: Meilläkin mies on menevämpi osapuoli, ja minä taas olen se kotihiiri. Totta kai itsekin joskus tykkänä mennä ja viettää aikaa, mutta mies on selvästi sosiaalisempi ja tarvitsee enemmän sitä menemistä ja ajanviettoa. Pelkään kyllä, että asiasta tulee kriisinpoikasta sitten, kun meillä on vauva. Ehkä siihenkin pystyy jotenkin varautumaan juttelemalla asiasta etukäteen ja tiedostamalla tilanteen.

Vauva ennen häitä: Olemme kihloissa, eikä meillä ole varsinaisesti kiire naimisiin. Toki välillä haaveillaan hääpaikoista sun muusta, mutta hääpäivää ei ole päätetty. Näyttää siis, että vauva tulee ennen kuin mennään naimisiin! Mutta ei se mitään, häät voi aina suunnitella ja järjestää, mutta vauvaa ei niin vain järjestetäkään. Raskaaksi ei välttämättä tule, vaikka kuinka sitä suunnittelisi. Ajattelen, että on siis hyvä antaa vauvalle lupa tulla eikä jäädä odottelemaan ns. oikeampaa hetkeä, esim. sitä, että olisimme naimisissa... :)

Ovisoireet: Minulla on yleensä ainoa oire kova nippailu munasarjoissa. Edes sitä venyvää valkovuotoa ei ole ollut. Onko teillä kaikilla muilla tuota juoksevaa valkovuotoa? Vähän mietityttää, että onko sitä aina oltava, jos ovis on tapahtunut!

Huh huh, nyt on enää jäljellä kaksi e-pilleriä. Siis kaksi vaivaista! Todella jännä olo. Pian tulee siis viimeinen tyhjennysvuoto, ja päästään aloittamaan yritys :)

1064/1501 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Omaa napaa, mulla on viikon verran ollu selkä kipee joka alko jomottaa siivotessa kun kumarsin ja nousin huonossa asennossa. No eilen oli pitkä ajomatka Viron Tartoon koulunpenkille ja selkäkipu paheni ajaessa niin että säteili jalkoihin ja jalat puutuivat. En pystynyt kävelemään portaita enkä koiran kaa.
Aamulla lähin päivystykseen jossa ottivat tietokonetomografian ja selvisi et mulla on 3.-5. lannenikamavälin ahtauma ja osittainen välilevyn esiinluiskahdus kaikissa noista väleistä. Lisäksi lievä skolioosi vasemmalle. Että siitä oireet.

Urheilu jäi tauolle ainakin 6ksi viikoksi (juoksukielto, salikielto). Sen jälkeen neurokirurgin vastaanotolle jos oireilen edelleen. Urheiluksi pilatesta ja selkätreeniä. Nyt rasittaa ihan todenteolla.

Syy raskaiden juttujen nosto ( esim rauhoitetut eläimet töissä, painoa pääsääntöisesti 10-50kg), heikot vatsalihakset/selkälihakset, taipumus tai perinnöllinen. Voi pahentua raskaana ollessa. Nii, ja miten kannan/nostan lasta? justjoo.

Sain erittäin vahvat kipulääkkeet, nappia naamaan ja hymyilyttää.

Lisäksi kohtalo otti ohjat käsiinsä, olen matkalla Tallinnasta tänne Tartoon hukannut vajaan pillerilevyni. Sitä ei ole enää meikkipussukassani. Eli taas vauvanteko aikaistuu 2-3vkoa. Jatkoin nyt avaamatonta levyäni normaalisti tästä vielä reilun viikon ajan.

Mulla paineet oikeanlaiselle vauvanteon ajoittamiselle koska tosiaan ollaan menossa 2013 jouluksi Mauritiukselle ja lentää ei saa viikoilla 30+. Mun laskelmien mukaan silloin ois max 26.-27. viikko mutta en usko et onnistuu heti ekasta yrityskerrasta joten taitaa jokatapauksessa  jäädä alle 30. viikkoa kuitenkin silloin jouluna.

1065/1501 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katoin taas vaihteeksi kalenteria tarkemmin ja laskin että 12viikkoa eli tasan 3kk ehkäisyä jäljellä.:D Käy pikkasen kateeksi kun niin moni aloittaa jo pian tai on jo aloittanut..mutta toosi iloinen samalla kaikkien puolesta. :) me ei oikeen viittitä ajoittaa yrittämistä, koska mun on kuitenkin parempi saada opinnot päätökseen ennen vauvan syntymää.:) kyllä tää vaan etenee.:) 

Rellu: koita jaksaa selkäsi kanssa. Tosi inhottava vaiva.:/

Mulla on tullut vähän hääkuumettakin kun lueskellut teidän juttuja.:D Ei tosin olla vielä edes kihloissa, mutta kosintaa odotellessa..ei mulla kuitenkaan mikään kiire ole.:)

Vierailija
1066/1501 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaunelmia: Noo, mää odottelen vielä teidän aloittamisesta sen 3-4kk eteenpäin :).

Vähän kuin Rellullakin nii mekin viivästetään alottamista ihan sen takia kun jos on se Välimeren matka huhtikuussa niin pääsee lentokoneeseen ja sieltä vielä takasinkin. Ja tietenkin mies saa ny puol vuotta totutteluaikaa :). Paitsi että hän on nähtävästi jo tottunut ajatukseen... tulin taas niin onnelliseks kun hän suunnitteli just sitä matkaa, mietti mun raskautta ja että onkohan meitä sillon "3 kpl" :). 

Ootteko yhtään miettiny raskaus-ja synnytysajankohtaa niin, että haluisitte mahdollisimmat hyvät säät ko. ajalle? Eli talviliukkaat ja kesähelteet. Mua ainakin hirvittää nuo talviliukkaat, kun muutenkin vedän lipat niin helposti. Etten ainakaan siihen ajankohtaan yritä tärpätä isoa pallomahaa. Mun kaveri oli myös viimesillään raskaana heinä-elokuun helteillä ja sanoi tunteneensa olonsa ihan virtahevoksi :D. Toisaalta taas kesähelteiden raskausvaatetus on paljon helpompi kuin talvella. . 

1067/1501 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menhir: Mä oon ajatellut noita vuodenaikoja. Ite en ainakaan haluais kesä-elokuussa olla viimesilläni raskaana! Enkä mielellään ehkä loppuvuodestakaan. Lapsi olis aina kavereissa viimeinen joka viettää synttäreitä ja menis synttärit aina samaan syssyyn joulun ja uudenvuoden kanssa jne.. Mä haluisin ite kevätvauvan :) että laskettu aika osuis maalis-toukokuulle :)

Häistä täällä on (taas) käyty keskustelua ja siihen kommentoin vaan että me ei olla sellasia mietitty ollenkaan - vielä ainakaan. Kihloissa ollaan oltu nyt 11kk. Häät tulee sitten joskus.. :) ei vielä tietoa.

Myös lemmikeistä joku kyseli ja mulla siis oli koira viimeiset 11 vuotta ja se jouduttiin nyt tammikuussa lopettaa kun alkoi takajalat pettää alta, eli tuore lemmikin menetys tässä on itselläni :'(  Hirvee hinku olis saada uus koiranpentu, mutta ehkä nyt kumminkin se vauva ensin :) ja saa nähdä tuleeko meille oikeesti enää koiraa ollenkaan. Koirat on kivoja, ite oon ihan koirahullu ja muutenkin erittäin eläinrakas ihminen, mutta kyllähän se koira tuo omat mutkat matkaan kun pitää aina hoitopaikkoja miettiä etukäteen jos jonnekkin aikoo lähteä lomalle ym. Kyllä sitä aika pallo jalassa siinä on - kuten myös toki ihmislapsessa, mutta lapsen voi sentään ottaa suurimpaan osaan paikkoja mukaan, toisin kuin koiraa :)

ON: Täällä eilen, maanantaiaamuna, otettu vihon viimeinen pilleri nassuun! :) Nyt sitten odotellaan ja katsellaan miten kroppa lähtee toimimaan! Tänään kävin sitten gynellä. Otti papa-näytteen ja katsoi myös ultralla että paikat on ok, ja olihan ne :) Kaikki näytti kuulemma oikein hyvältä, ja sanoi että ei ole mitään estettä aloittaa vauvaprojektia vaikka samantien, eli ei tarvitse odotella välttämättä niitä ekoja menkkojakaan. Mutta ite en haluaisi kuitenkaan ihan vielä aloittaa yrittämistä, just ton takia mitä aiemmin kirjoitin, että jos nyt raskautuu niin laskettu aika olis vuoden lopulla (jos siis hyvä tuuri kävis ja napsahtais samantien) mielummin odottelisin vielä ainakin tän kevään, niin laskettu aika siirtyis edes ensi vuoden puolelle..mieluiten siis keväälle :)  :D 

Aiemmin siis jännitin hirveesti että minkälainen gyne mulle osuu kohdalle, koska oon vasta puoli vuotta sitten muuttanut tälle paikkakunnalle ja yritin googlettaa hyvää gynekologia, ja osuin yhdelle foorumille jossa kehuttiin tätä kyseistä gynekologia että on mukava ja muuta, ja täytyy myöntää että paikkansa piti ne puheet! Oli meinaa tosi mukava nainen :) kyseli kaikenlaista ja kuunteli. :) Ei tullu ollenkaan tunnetta että sillä olis ollu kiire ottaa jo seuraavaa potilasta. Sanoi että mulle tulee ens vuonna automaattisesti kutsu papaan kun täytän 30, mutta sanoi että hän voi ottaa sen myös tälläkin kerralla jos haluan. No sanoin että siinähän se menis nyt samalla, niin tuli nyt sitten sekin hoidettua alta pois. Tulokset tulee postissa 1-2 viikon sisään. Viimeks otettu multa toi papa 2 vuotta sitten. Ikinä niissä ei ole mitään ihmeellistä ollut, siis niissä tuloksissa, onneks :)

Eipä tässä sitten muuta, lupa vauvantekoon siis saatu tänään! :)

Aurinkoista viikon jatkoa kaikille! :)

1068/1501 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menhir: tsemppiä vielä sullekin tähän kuumeiluun :) Ihanaa kun on teilläkin loma tiedossa ja oli kyllä kivasti mieheltäsi sanottu. :) kyllä nekin kaikenlaista miettii, ehkä vähän eritavalla vaan kun me naiset! Mä haluaisin kesävauvan tai syksy :) Ainakaan nyt ei kauhistuta ajatus mahan kanssa kesähelteillä!

Kimallus84: Onnea vauvateko luvasta! Ja mahtavaa että sun gynekäynti oli hyvä toisin kuin täällä :D Helpottaa varmasti kun tietää että lähtövalmiudet on hyvät. Mullekin se gyne sanoi samalla tavallla, että yrittämisen saa aloittaa sitten heti kun lopettaa ehkäisyn..mulla tosiaan se rengas.Oli hyvä kun papa otettiin jo nyt samalla. :) Jos on raskaana, ottaako ne papan silti jos on aika? :D en tiedä ite yhtään.

Ens viikolla pitäs käydä ostaan viimenen 3kk satsi ehkäisyrenkaita, sit laitan reseptin silppuriin :D

Eikö teitä joilla ensivuodeksi loma tiedossa pelota lentää raskaana?

Mä ite ajattelen että en uskaltaisi lentää missään vaiheessa raskautta. Vaikka vahingollisinta vissiin alkuraskaudessa keskenmeno riskin takia ja sit tietty loppuraskaudessa. Sen takia en ensivuodeksi uskalla mitään ulkomaanmatkoja suunnitellakaan :)

1069/1501 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ja katsokaa KappAhlin Newbie mallistoa! Voisin ostaa vaikka kaikki :D

1070/1501 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaunelmia: En minäkään tiedä voiko papaa ottaa jos on raskaana, ehkä ei, koska toi gyne sanoi jotain että "eihän sitä tiedä vaikka sä oisit ens vuonna raskaana" viitaten siihen että saan sen kutsun papaan automaattisesti ensi vuoden aikana kun täytän 30..  En tosiaan tiedä.

1071/1501 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomailut...  Luin juuri tänään, ettei lentämisellä pitäisi olla minkäänlaista haittaa sikiölle / vauvalle. Meillä ohjelmassa heinä-elokuussa joka vuotinen barcelonan matka. Lähinnä toivon, että pahin väsymys ja pahoinvointi (jos edes tulee) ovat ohi tuolloin.

Mies ja miehen menemiset...  ovat olleet meillä kuuma peruna yhdessä olomme ajan. Vuosien mittaan on onneksi tuo rauhoittunut ( on meistä menevämpi ja itseäni selkeästi vanhempi).

Itselläni kun keliakian myötä alkoholi aiheuttaa pahoinvointia pieninäkin määrinä niin on siihen tuo juhliminen tyssännyt. Omat harrastukset on jäänyt viime vuonna loukkaantumisten takia.

Mies onneksi ymmärtää, että joutuu / pääsee olemaan paljon apuna, hän on esimies asemassa työssään, joten voi ottaa vapaita hieman miten sattuu. Tarkoitus on, että saisin "omaa aikaa" vaikka muutama tunti viikkoon ihan alusta asti, tai millainen tapaus sieltä tuleekaan.

Vauvan "ajoitus".. Oli toiveissa vauva aikaisintaan 2014 ja alkuvuosi. Sinnehän se menee, ellei nyt heti satu tärppäämään muutaman viikon kuluttua, jolloi la olisi 2013 joulukuu. heh.

Nyt siis ensimmäinen tyhjennysvuoto lopuillaan pillereiden jälkeen (kp 5) ja vaikuttaa suht normaalilta.

Sain ison pinon vauva yms. lehtiä ystävältä, niitä lueskelle. Eikä mies ollut moksiskaan kun kannoin kotiin :). 
Lehdet menee kierrätykseen luettuani ne.... vai olisko täällä halukas PK-seutulainen tai joku muu vielä lukemaan lehdet?

1072/1501 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimallus-84: Huippua, että otit nyt viimeisen pillerin! (Itsellähän on vielä yksi jäljellä :)) Ja hienoa myös, että kävit gynellä, ja hän antoi sinulle luvan vauvantekoon. Varmasti tuo mukavan varmuuden tunteen, kun tietää, että kaikki on kunnossa :) Kävit ilmeisesti yksityisellä? Onko tuollainen gynekäynti, jossa myös katsotaan ultralla paikat, kuinka kallis?

Vauvaunelmia: Muakin pelottaa lentäminen raskaana, vaikka ei mitään varmoja lomasuunnitelmia vielä olekaan. Toisaalta harmittaisi jättää jokin reissu kokonaan tekemättä siksi, että voi ehkä olla raskaana silloin! Vaikeaa.

Esperando: Hyvä, että miehesi haluaa ja voi olla paljon apuna. Jännittävää, että sulla on jo pillereiden lopettamisen jälkeinen tyhjennysvuoto lopuillaan!

Tämä voi olla vähän intiimi kysymys ehkä (?), mutta miten aiotte yrittää lasta? Siis onko teillä aikeissa laskea kiertopäiviä ja ostaa ovistestejä, vai mennä enemmän "katsotaan, miten käy" -asenteella? Jännittääkö ketään, tuleeko peittojen heiluttelusta pakkopullaa lapsen yrittämisen vuoksi?

Itse nimittäin tiedän, että mulla on kova tapa stressata, murehtia, suunnitella ja jännittää asioita. Varmaan siis tulen seuranneeksi omia oviksiani ja liiankin kanssa stressanneeni, että tuleeko nyt varmasti peittoja heiluteltua oikeaan aikaa. Toisaalta otan paineita siitä, että pitäisi olla murehtimatta turhia, heh! Sitten taas jännittää, miten tuo minun oma suunnitteluni ja itseni tarkkailu vaikuttaa parisuhteeseen ja seksihaluihini, vaikka meillä oikein hyvä parisuhde ja seksielämä onkin juuri nyt.

ON: Juteltiin tänään miehen kanssa vauvaprojektista. Hän katsoi söpön kohtalokkaasti ja sanoi, että häntä pelottaa. "Mikä sua pelottaa?" "Emmä tiedä. Uudet asiat. Mutta kai se aina pelottaa." Oli jotenkin ihana hetki!

Yksi pilleri tosiaan enää jäljellä, ja vauvakuume on ollut tänään tosi hurja. Ostin Vauva-lehdenkin ja olin vähällä pakahtua, kun näin yhden kuvan. Siinä vastasyntynyt koskettaa isänsä sormea. Voi että kun meilläkin olisi jo pian oma vauva!

1073/1501 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaunelmia: mäkin rakastuin nyt noihin vaatteisiin. Just sellasia mitä itse haluan :) voi ei, eikö niitä saa jo ostaa!! 

Me aiotaan yrittää lasta rennosti varmaan ekan kierron ajan. Sitten ehkä ovisjuttui. Olen itse aivan samanlainen stressaaja kuin sinä Robinette. ihan samoja juttuja mietin. Ja sitä, että pitäis osata myös nauttia siitä lapsenteko prosessista eikä vaan toivoa sitä lasta niin hulluna. oon varmaan yksi niistä jotka ei tule raskaaksi kun paineet on niin kovat. Jos se nyt mihinkään vaikuttaa. Mies ei haluisi tikuttaa ovista vaan luonnollisesti kuulema seksiä vaan koko ajan : D no joo eihän sekään ole hyvä sperman kannalta kai... Tuli tässä mieleen, että mun kierto oli teininä ennen pillereitä ihan päin persusta. Joku 3kk välein tuli menkat, että sitä odottaen sitte. Voi kun kiva..

osaiskohan joku jo pillerinsä lopettaneet vastata mulle miten ensimmäinen kuukautisvuoto on sujunut? Siis mitä tapahtuu kun et viikon päästä aloitakaan seuraavaa levyä? Onko kuukautusvuoto normaalia pidempi? Mulla menee niin että uusi levy alkaisi keskiviikkona ja lauantaina on häät joten pohdin että onko mahdollista että se kuukautisvuoto venähtää sinne? Tuntuu nimittäi, että kuukautisvuoto pysähtyy kuin seinään kun aloitan uuden levyn. Harkitsen sitten muutaman kevyn putkeen vetämistä jos vaikuttaa pahalta.

Tajusin myös että mun vauvakuume ei ole semmoista laatua, että jos olisin sinkku en haluisi lasta. Kun jotkut ovat jo teinistä pitäen halunneet epätoivoisesti lasta vaikka miestä ei mailla halmeilla ja sitten kenen kanssa vaan tekevät sen. Mä tajusin, että haluan lapsen juuri tämän miehen kanssa ja siitä tämä kuume johtuu :) samoin kuten en ole koskaan haaveillut häistä paitsi nyt kun se on mahdollista.

Kovasti onnea aloittaneille :) satuin myös bongaamaan tuolta toisesta keskustelusta, että eräs joka täälläkin on käynyt on saanut heikkoa plussaa jo nyt :) jippiii! 

1074/1501 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robinette: Joo, yksityisellä kävin kun täällä ei kuulemma kunnallisella puolella ole gynemahdollisuutta..(tää on tämmönen tuppukylä) Aika kallishan se käynti tosiaan oli, 132 euroa jäi maksettavaa kela-korvauksen jälkeen.  

kysyit myös että miten aiotaan yrittää lasta, niin ajattelisin että me mennään ihan "katsotaan miten käy" tai "tulee jos on tullakseen" - tyylillä. Aika paljon lukenut kaikilta vauvapalstoilta kun porukka stressaa ihan älyttömästi raskautumisesta, laskee päiviä ja oviksia ihan hulluna ja tarkkailee kaikenmaailman vuotoja ja limoja ja juo greippimehuja, tekee ovistestejä kymmeniä joka kierrolla ym ym.. Ei kuulosta kauheen mukavalta yrittämiseltä minusta, kuulostaa mun korvaan enemmänkin pakkopullalta semmonen..  Mut jokanen tyylillään tietysti :)  Mikä itselle on parasta! Mut me ei ainakaan ruveta stressaamaan siitä, tuntuu jotenki et sit ei ainakaan tärppää jos koko ajan stressaa ja hermoilee siitä, tulee sitten kun tulee :) Tietty vähän yritetään miettiä että millon vois olla sellaset päivät että vois tärpätä, mutta muuten ihan rento meininki :) 

Vierailija
1075/1501 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuuko Hummingbird kenties minusta?? :)

Kyllä se nyt on uskottava, raskaana ollaan! Sunnuntaina tosiaan testasin tooooosi haalean plussan ja tänään saatiin jo ihan selkeä. Jätin huomiselle aamulle vielä tuon clearbluen digitaalisen et saa jotain arviota viikoistakin. Ja ekasta kierrosta - en olisi ikinä uskonut! Mies ei vielä sunnuntaina uskonut mutta nyt on hieman puulla päähän lyöty. Tohkeissaan tuo on kun lueskelin että nyt ollaan joko riisinjyvän tai kahvipavun kokoisia :D

Toivottavasti pysyy nyt mukana!

<3 Paljon plussia kaikille!! ....ja pian ;) 

tirlittantaa

1076/1501 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä hyvinkin puhuin tirlittantaa :) onnea kovasti alkuviikoille ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin! Ihania uutisia, ehkä tämä aloittaa nyt jo aloittaneissa plussa aallon!

Meilläpäin nähtiin taas painajaista vauvoista :/ vauvani kuoli siis synnärille 3 pv ikäisenä. Mitäköhän unia mä sit nään kun olen raskaana. Toivottavasti vain iloisia, noi ei ole kivoja.

1077/1501 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjasti onnea Tirlittantaa!! :))

Vierailija
1078/1501 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täällä olisi 24 vuotias jolla miehen kanssa toiveissa vauva vuodella 2014 :) Yksi 10kk tyttö on jo ennestään. Ja olisi tarkoitus aloittaa ensi kierrosta kakkosen yrittäminen. Me ei käytetä mitään kikkakonsteja mutta kyllä mää sitä ovista yritän bongailla ja siihen petipuuhat ajoittaa. On tuo esikoinenkin vielä kuitenkin niin pieni ettei tässä nyt mikään hengenhätä ole :)

1079/1501 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirlittantaa, ihan superhyperpaljon onnea!!

1080/1501 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea todella paljon, tirlittantaa! Mahtavaa, että tärppäsi heti ensimmäisestä kierrosta :) Millaisilla fiiliksillä olet? Onko sulla nyt kokemuksen perusteella mitään vinkkejä, että miten vauvantekoon kannattaa suhtautua, jotta tärppää?

Tervetuloa mukaan, Naspu!

Hummingbird: Hauska kuulla, että joku muukin ajattelee samalla tavalla kuin minä :D Mullakin on tunne, että olen varmaan yksi niistä, jotka stressaavat lapsenteosta niin paljon, etteivät siksi tule raskaaksi. Siksi ajattelinkin yrittää olla mahdollisimman pitkälle suunnittelematta ja stressaamatta ja yrittää keskittyä siihen, että nautitaan vain kaikesta. En ole aikonut esim. ostaa vielä ovistestejä, ja aion muutenkin varoa sitä, etten painostaisi meitä heiluttelemaan peittoja "kun nyt on pakko kun on ovis kohta". Tiedän kuitenkin jo valmiiksi, etten lopulta vain malta olla ostamatta niitä testejä. Kuitenkin myös lopulta stressaan, että kerettiinköhän tehdä talletus ennen ovista... :) Ja greippimehua nyt ainakin ostan, se on sitä paitsi hyvää!

Mutta toisaalta, ei kait se suunnittelu ja stressaaminen aina pahaksikaan ole? Onhan se hyvä, jos haluaa maksimoida omat mahdollisuutensa. Ihmiset tulevat raskaaksi hyvin monella tavalla.

Harmillinen juttu tuo, että sun kierto on ollut noin heittelevä aikoinaan. Ehkä sun täytyy nyt vain seurata, miten se lähtee näiden pillerien jälkeen käyntiin. Ehkä kehosi on muuttunut niistä ajoista? Tietääkseni murrosiässä on aika tavallistakin, että menkat ovat epäsäännölliset.

On se varmaankin mahdollista, että kuukautisvuoto venähtää sinne? Sitä kun ei voi oikein tietää, miten se vuoto käyttäytyy ilman pillereitä. Toisaalta on itse joskus pitänyt taukoa pillereistä, ja silloin se vuoto on kyllä ollut ihan yhtä pitkä kuin muutkin.

Mukava huomio, että vauvakuumeesi liittyy juuri tuohon mieheen, siis että haluat tehdä lapsen juuri hänen kanssaan :) Kertoo hyvästä parinvalinnasta! :D Mulla taas on oikeastaan aina ollut vauvakuume, siis olen jo hyvin, hyvin pitkään tiennyt haluavani äidiksi heti kun voin.

Kimallus-84: Kuulostaa mukavan rennolta tuo teidän tapa alkaa yrittää lasta :) Kunpa pystyisi itsekin siihen!

ON: Viimeinen pilleri polttelee kaapissa. En malttaisi odottaa edes iltaan, että saan ottaa sen :D Mulla kun on tapana ottaa pilleri aina ennen nukkumaanmenoa. Teen tänään kotona etätöitä, kun on vähän flunssa alkanut. Tekisi mieli vain lueskella vauvajuttuja, mutta pakko pakottaa itsensä työn touhuun...

Ketju on lukittu.