Vauva vuodelle 2014 :)
Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan..
Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :)
Kommentit (1501)
Tervetuloa!
Pakko kysyä! Saitko terolutit helposti?
Sama täällä, että tippuhan sitä maan pinnalle kun ei tärppää...
Täällä tosiaan uusi koti nyt saatu suht sisustettua.
On tosi iso makkari, jonne tietysti mahtuisi pinnis.. Olisi ylimääräisiä makkareita kaksi... ja on katettu terassi, jonne voi jättää nukkumaan vaunuissa.
Kai se joskus tulee?
Heiii kaikki kanssa kuumeilijat!! Piiitkästä aikaa!
Lukemassa käyn usein, mutta kirjotettavaa ei oikeen oo ollut. Oon kuumeillut miehen kanssa kotona:)
Hummingbird: mulla alkaa viimeinen ehkäisykierto sunnuntaina.:) Ihan perässä siis tullaan yhä. Oon niin onnellinen että enää sen verran.:P Toki kyllä käytetään jonki aikaa kumia, koska tarkotuksena saada koulu loppuun ennen ku vauva syntyis. Mutta pääasia että hormoniehkäisy loppuu ja kierto saadaan normaaliksi.:)
Sain aivan huippu työpaikan kesäksi.:) Ja teille kaikille jotka mietitte noita työjuttuja..mun mielestä ei oo yhtään paha ottaa työpaikkaa vastaan vaikka ei ehtisi tehdä työsuhdetta loppuun ennen äippälomalle jäämistä. Raskautuminen on kuitenkin sellanen asia että kukaan ei voi tarkslleen tietää koska tärppää. Ja ei siinä työnantajalle mitään ilkeyttä tee. Kaikki saa suunnitella yrittää lasta silloin kun haluaa, eikä se kuulu muille.:)
Meillä on remontoitu taas ahkerasti ja lukuhuoneeni (tuleva vauvan huone) on vihdoin valmis!! Aivan ihanahan siitä tuli.. Helmiäis tähtitapetti yhdelllä seinällä. Tekis mielli jo sisustaa söpöillä vauva jutuilla, mutta täytyy hillitä vielä itsensä. Miehen kansa kattellaan millasia vaunuja ym. haluttais sitten. Kesän palkasta olis tarkotus säästää rahaa sitten niitä juttuja varten.
Kahden viikon päästä lähdetään lomalle mallorcalle!! Tekee kyllä terää.<3
Iltaa leidit. :)
Ja kiitti kaikille, jotka vastasitte mun kysymykseen töistä poisjäämiseen kesken työsopparin. Jotenkin stressasin asiaa ihan kauheesti, mutta ajatukset on nyt selkiytyneet: tulee, jos on tullakseen. Eli työnsaannin takia en ole nyt ajattelut lykkääväni haavetta lapsesta. :) Eihän se edes ole kovin todennäköistä, että ihan heti "tärppäisi" ja jos niin kävisikin, niin entä sitten? Jos ajattelen aina vaan sitä, että mitähän mieltä töissä ollaan jos jään äitiyslomalle, niin en voisi ikinä varmaan lasta saada... ja minulla, meillä kaikilla, on oikeus lapseen ja perheeseen, eikä siitä tarvitse mielestäni kysyä lupaa. Eli Haaveita, osuit naulan kantaan!
Tervetuloa Nettieeva! Saako kysyä, minkä ikäisiä olette miehenne kanssa? :)
Hummingbirdille tsemppiä. Kurjaa, että sulla on nyt stressaavaa. :/ Ahdistus on todennäkösesti kuitenkin väliaikasta, sellasia vaiheita mahtuu elämään, etenkin jos on joku muutosvaihe menossa. Se sun "kaveri" kuulostaa suoraan sanottuna vähän ääliöltä... älä turhaan murehdi sellaista ihmistä, joka ei ajattele sun tunteita.
Vauvaunelmia, ihanaa kuulla, että sulle kuuluu hyvää! :) Varmasti ihanaa päästä etelän lämmön alle, ah! Ja onnea työpaikasta! :)
Meillä kevät jatkuu entisellään, ensi viikolla tod näk saan tietää, tuleeko kutsu työpaikkahaastatteluun vaiko ei... omia valmistujaisjuhlia pitäisi suunnitella ja ajattelin myös pitää parhaalle ystävälleni babyshowerit! :D Ennen olin vähän sitä mieltä, että sellaiset juhlat on ihan hömppää, mutta haluan jotenkin muistaa ja juhlistaa ystävääni, joka saa muutaman kuukauden päästä esikoisensa... :) hän on niin tärkeä minulle, avulias ja ihana ihminen, että haluaisin kerrankin hänen olevan muiden hemmoteltavana ja edes sen yhden päivän ajan kaikista tärkein ja "huomion keskipisteenä." :) Mitään suurellista amerikkalaishömppää ei ole luvassa, kutsun hänen naispuolisia ystäviään meille, järjestän sinne hyvää syötävää (ehkä nyyttärimeiningillä) ja yllätyksenä kaverille paikalla on kosmetologi, joka antaa hänelle esim. jalkahoidon. :) Mitä mieltä olette babyshowereista? En ole sellaisiin koskaan osallistunut saati järkännyt, mutta haluan nyt ilahduttaa ystävääni.
Hyvää viikonloppua kaikille! :)
Jep se oli tollainen päivän kestävä masennus/ahdistuskohtaus juuri niinkun sanoit Justiina89. Hyvin yleistä mulle :) nyt se oli vaan vähän voimakkaampi kun yleensä. Ehkä vähän liikaa lautasella tällä hetkellä. Kunhan saa häät pois alta niin eiköhän se siitä! Viikon päästä ne polttarit sitten on :D tuun sit kertoo mitä jännää ne oli keksiny mulle! Toivottavasti saat kutsun työhaastatteluun :)
Olen osallistunut yksiin babyshowereihin mutta ne oli kovin erikoiset kun vietettiin sairaalassa. Äiti oli joutunut sairaalahoitoon eikä peruttu sit niitä. Äiti kyllä oli vähän niinkun itse järkkäämässä niitä mikä musta on outoa. Jos mulle tulee babyshowerit niin mä en halua tietää niistä tai en halua vinkata kelleen että järkkäiskö. Eli tulee jos on tullakseen. Musta se on loistava idea. Eräs ystäväni on järkännyt jo kahdet vauvakutsut ja ne olivat yhteistuumin ostaneet stokken syöttötuolin äidille lahjaksi. Mikä mahtava idea, koska se tuoli on tosi hyvä, mutta super kallis. Voikun mun kaverit sitten ois noin fiksuja :) sinnehän voi keksiä jotain ohjelmaakin :) meillä oli ehkä ihan ok ohjelma. Semmoinen missä jokainen vieras kirjoitti samalla paperille 3 nimeä (se sukupuoli kumpi tulossa, jos on tiedossa). Sitten alettiin vetää nimiä yli. Ei saanut olla samaa nimeä siis. Jokainen vieras veti nimen yli ja kunnes jäljellä enää yksi nimi, niin se pitäisi lapselle antaa :D leikkimielellä tietty. Sitten äiti sai sen paperin ja voi oikeasti katsoa nimiä, että oisko niistä joku kiva :) toi ei oo turhan imelä musta. Mä oon vastaan kaikkia aikuisten leikkejä esim. Häissä. En jaksais yhtään :) tuo kosmetologi on huippuidea. Varsinkin kun jalat mahtavat olla turvonneet loppuraskaudessa :)
Vauvaunelmia, ihanaa että saitte huoneen valmiiksi. Tossa yksi päivä mietinkin, että joko ootte tapetoinut. Meillekin tuli nyt se tuoli tulevaan vauvan huoneeseen. Se toki on nyt meijän olkkarissa. Löysin ihania lapsille suunnattuja tapetteja. En vaan osaa päättää laitanko jotain lapsellista vai vaikka palloja/raitoja. Pallotapetteja ei tunnu hirveesti löytyvän :/ en myöskään osaa päättää tulisko huoneesta täysin valkoinen, beige vai harmahtava. Kuitenkin halusin siitä "lämpimän".
Oon kovasti miettinyt, että kuinka välttää sen kovan putouksen kun ekasta kierrosta ei tulekaan raskaaksi? Tiedän järjellä, että se on niin erikoista jos tulee, mutta sydän toivoo muuta. Tuntuu, ett kaikilla on se pieni toivo että jos, mutta sitten putoaa :/ kuinkakohan sitä saisi realistiset odotukset aikaiseksi!?
Tervetuloa Nettieeva !
Minä oon -85 ja mieheni -84. Tutustuimme vasta viime kesänä joten pitkä suhde meillä ei ole vielä takana, mutta molemmille oli selvää että lapsi saa tulla ja on toivottu.
Menin lääkäriin ihan muista syistä, ja sitten otin puheeksi tämän epäsäännöllisen kiertoni ja vauvahaaveemme ym. En edes itse pyytänyt teroja, lääkäri vain sanoi että on sellainen lääke kuin terolut, että hänpä määrää sitä niin saisi kierron tasaantumaan ja se voi jopa auttaa raskautumaan. Tuosta väitteestä kyllä on niin ristiriitaisia keskusteluja että en tiedä, miksi toiset lääkärit sanoo toisin? Noh, aloitin ne kuitenkin viime perjantaina. Toivottavasti kierto tasaantuisi, se on huidellut välillä yli 40 päivässäkin :/
Välillä olen omasta mielestäni bongannutkin oviksen, en ole vielä käyttänyt ovistikkuja. ...vaikka ostinkin jo sen Clearbluen digitaalisen ovistestin :D mutta nää terolutit nyt vähän sotkee sitä hommaa..
Miksi sitä pitää kuvitella itselleen KAIKKI mahdolliset raskausoireet?? Jos on vähän lämpöä, olen heti mielestäni raskaana. Myös palan tunne kurkussa ja rakkulat suussa täytyy googlettaa ja naps, siellähän on muitakin joilla tämmösiä "raskaus"oireita. Sitten tuleekin menkat ja maan tasalla ja ellei alempanakin ollaan. Stressi pois mutta ei vaan pysty..!
Heippa kaikille ! Saiskohan tänne liittyä yks kohta 21.v nainen mukaan keskusteluun ? :)
Oon tässä jo monena päivänä tätä keskustelua lueskellu ja miettiny et uskaltaisinkohan itsekkin kirjoittaa.. Mulla on ollu vauvakuume jo yli vuoden ajan mut nyt se on noussu huippuusa. En oo ajatellukka muuta kun raskautta ja vauvaa viimiset 3kk. Miehen kanssa on asiasta monet monet keskustelut käyty, faktoja mietitty ja nyt päädytty siihen tulokseen, että syön vielä tuon viimeisen liuskan pillereitä ja sit ne saa jäädä Ja lapsi tulee kun on tullakseen :)
Mies on aivan ihana ja potee myös vauvakuumetta, mutta hänen ainoona huolenaan on ollut että pärjätäänkö taloudellisesti, eli raha.. Hän kun on sitä mieltä että elettäisiin vain hänen tulojen mukaan, vaikka sehän ei niin mene :D
Nyt en vielä oikein osaa kysellä Teiltä muilta mitään, unen pöpperössä tätä kirjottelen, mut uni ei meinaa tulla kun vaan miettii ja haaveilee tulevasta.. :)
Kirjoitin eilen tänne viestin, mutta se on näemmä kadonnut bittiavaruuteen. Noh, kokeillaampa uusiksi.
Heippa hei taas pitkästä aikaa!
Ihan ekana omaa napaa: Otin vähän taukoa vauvailusta, kun alkoi seinät kaatumaan päälle. Tuli se ekan kierron tärpittömyyden pudotus vähän jälkijunassa :) Nyt ollaan taas jaloillaan.
Epäilen, etten ovuloi ollenkaan. Kierto on niin lyhyt (muutamat viime kierrot olleet n.20-22 päivää), eikä menkkojen jälkeen-puolivälissä ole mitään ihmeellisiä tuntemuksia. Olen varma, että tämä johtuu siitä, että olen käyttänyt hormonaalista ehkäisyä niin kauan putkeen, että se on pilannut kaiken. Meillä on kuitenkin seksiä joka-joka toinen päivä, joten yrittämisen tiheydestä se ei ole kiinni. Katson nyt vielä tämän kierron jälkeen (kuun asennosta riippuen teoriassa uuden kierron pitäisi alkaa viikon kuluttua) kaksi kiertoa, ja jos ollaan edelleen noin lyhyellä kierrolla, niin käyn lääkärissä varmuuden vuoksi.
Ja juu, tiedän tunteen kuvitelluista raskausoireista. Niitä on ollut. :D Pinkeä olo, nippailua masussa, paineen tunnetta, yrityksestä huolimatta ei tee mieli alkoholia (kävin siis ystävättäreni kanssa Virossa kolme päivää, ja yritettiin juoda mutta väsyin heti :D ), aivan järjetön väsymys ja viluisuus. Milloin särkee nivelet, milloin kuvittelen nännieni muuttuneen. Milloin peilistä ohikävellessäni jään tuijottamaan turvonnutta mahaani, jonka ajattelen johtuvan vauvasta, eikä suinkaan niistä parista jauhomakkarasta jotka juuri äsken söin. Tuttuja juttuja. Tällaisia tuntemuksia tässä kierrossa, mieli tekis testata mutta veikkaampa että hukkaan menis hyvä raskaustesti :D
Babyshowereista: mä en ole koskaan ollut enkä tiedä ketään, kenelle olisi tällaiset pidetty. Asia kyllä kiinnostaa ja houkuttelee, ja mielelläni järjestäisin tällaiset vaikka vastaraskautuneelle ystävälleni. Mut koska tällaiset kuuluu järjestää? Ei varmaan ihan alkuraskauden aikana, mutta kuinka pitkälle uskaltaa venyttää? Entä pitäiskö näiden olla yllätysjuhlat vai pitäiskö tulevan äidin olla mukana suunnittelemassa?
Tervetuloa mukaan uudet :)
Nettieeva: kiva kuulla että joku muukin on vikkelämmin toteuttamassa unelmiaan perheestä, mekin ollaan vasta reilu vuosi oltu yhdessä, viime vuoden huhtikuussa tavattiin :) meillä tosin ikäeroa hieman enemmän, minä -87 ja mies -73. Mut tässä nyt näyttäis olevan kaikki taivaankappaleet kohdillaan, joten parempi vaan nauttia elämästä tässä ja nyt, kuin pohdiskella ikäeroa tai sitä, mitä muut on mieltä.
Meilläkin edetään vissiinki aika rivakkaa tahtia :D taustoista vähän..
Eli itse olen tällä hetkellä 20.v ja syyskuussa täytän 21.v. Mieheni on saman ikäinen. Molemmilla on ammatit, olen lähihoitaja ja töitä on enemmän ku jaksais tehdä. Mies on sähköasentaja, mutta tällä hetkellä reissu hommissa telineasentajana. Eli viikot on pois kotoa ja vklp sitten tulee kotiin. Oman alan töitään ei ole löytänyt mistään ! :/ mut pääasia et jonkun näköstä työtä on eikä jää kotio makoilemaa !
Ollaan seurusteltu 1.5 vuotta ja kihloissa ollaan oltu 8kk. Mies kosi romanttisesti laivan kannella kun oltiin tallinnasta tulossa pois :) Ja saman katon alla ollaan asuttu käytännössä koko yhdessä olo aika :D silloin kun tavattiin ja ruvettiin seurustelemaan niin mieheni kämppi silloin porukoillani ( asuin viel silloin porukoilla ) ja tammikuussa 2012 löydettiin tosi hieno kaksio, ei onneksi mikään pieni ja halpa vuokra. Ja mies lähtikin silloin tammikuussa inttiin ja oli siellä viime lokakuuhun saakka. Joten tähän on jo totuttu et oon viikot yksin :D vaikka kyllähän se harmittaa kun itsellä on 3 vuorotyö, ja kerran kk vaan vklp vapaata :/
Juu ikäerolla tai suhteen pituudella ei mielestäni ole merkitystä, pääasia että synkkaa :) ja kyllä jo tässä iässä on kehittynyt jonkinlainen ihmistuntemus, luotan nykyiseen mieheeni täysin. Takana on pari vaikeaa parisuhdetta jollaisia en toivoisi kenellekään. Pakko vaan luottaa kaikesta huolimatta, muuten suhteesta ei tule mitään.
Ajattelen itsestäni välillä hieman, että olenko jopa vähän "sairas" kun olen kerännyt jo vuosia vauvanvaatteita ja tarvikkeita varastoon...? Niin kuume mulla on. Löytyy mm. Me&I:n ihania pikkuvaatteita pussitolkulla, jos myisin ne saisin varmaan sievoisen summan :D millään tuollaisella materialla ei tietenkään sitten ole väliä kun pikkuinen syntyisi, mutta olen itselleni tehnyt tuota asiaa vähän todemmaksi noin että ostelen kaikkea.
Moikka taas!
Ihanaa kun kesä on iiihan kohta!
Babyshouvereista on täällä ollu puhetta.. en oo koskaan ollut moisissa juhlissa, eikä oo mitään hajua mitä niissä tapahtuu... olisi varmaan ihan mielenkiintoinen kokemus... :)
Mun on ollu pakko vähentää täällä kirjoittelua kun on ollut välillä niin haikea olo kun tuntuu välillä että ei tää koko vauvakuume oo edes mua varten.. mä oon niin tunne ihminen että kaikki rupee ahistamaan jos ei heti onnistu..
meillähän ei siis käytetä enää mitään ehkäsyä ja mun pienessä vaaleanpunaisessa pilvilinnassa sortu pohja kun menkat alko..
no nyt on uusi kierto menossa ja katsotaan tärppääkö nyt!
Tuolla ikäerolla ei mun mielestä ole mitään väliä, mulla on miehen kanssa 4vuotta ikäeroa... joidenkin mielestä se on paljon, mutta ei se enää yli kakskymppisenä ole.. ja jokainen tu
nii siis edellinen viesti jatkuu.. ei näytä tämä tekniikka pelaavan tänään ihan niinkuin pitäis..
nii jokainen tuntee oman puolisonsa parhaiten ja tietää miten hänen ikä vaikuttaa suhteeseen ja siihen ei pitäis mun mielestä olla kellään mitään sanomista :)
mut nyt hyvää loppuviikkoa ja plussatuulia kaikille!
Iltaa kaikille!
Taitaa olla taas jokunen aika kun olen viimeksi mitään kirjoittanut. Joka päivä käyn lukemassa, mutta koska itselläni ei mitään sen kummempaa ole ollut niin olen vain taustaillut..
Ihan ekana suuren suuret onnittelut Mymy:lle plussasta!! :)) Mahtavaa! Peukut pystyssä että kaikki menee hyvin loppuun saakka :)
Tervetuloa uudet, Nettieeva ja Jansku20 ! :)
Taisi olla Justiina89 joka kyseli mielipidettä täällä Babyshowereista. En ole ikinä sellaisiin osallistunut, enkä siis yhtään tiedä mitä sellaisissa ylipäätään tapahtuu/tehdään. Jossain lehtien kuvissa ja jutuissa olen vaan nähnyt niitä sellaisia vaippakakkuja mitkä on tosi hauskan näkösiä :) Varmaan ihan kivat pippalot sellaset, jos tykkää :) Ei ehkä kuitenkaan ole mun juttu..kun en suuremmin silleen välitä ylipäätään juhlimisesta ja varsinkaan juhlien keskipisteenä olemisesta :)
ON: KP 22/28-29 . Juuri kun pääsin hehkuttamaan teille sitä että on niin mukavaa kun nyt näinä 2 ekana kiertona pillerien lopetuksen jälkeen olen selvästi tuntenut oviksen molemmilla kierroilla, niin tässä kierrossa jäi sitten nuo selvät tuntemukset puuttumaan kokonaan.. En siis tuntenut ollenkaan ovista tässä kuussa, ei kertakaikkiaan mitään tuntemuksia! Yhtenäkään päivänä ei ollut sitä päivän kestävää, selvää alavatsan kipua jota oli edellisillä kierroilla juuri kierron keskivaiheilla, oviksen aikaan. Eikö mulla sitten ole ollut ovista ollenkaan tässä kierrossa vai mitä ihmettä..hmm..? Kun luin jostain että naisilla ei ole ovulaatiota joka kuukausi, että ovis olis vuodessa vaan jotain 10-11 kertaa, eli joka kuukausi ei välttämättä tapahtuisi tuota ovulaatiota..?? Onko jollain tästä jotain tietoa? No, ei auta kuin odottaa ja katsoa mitä taas tapahtuu, ehkä ne menkat kuitenkin alkaa ihan ajallaan ensi viikon puolivälissä, vaikka en tällä kertaa sitä ovista bongannutkaan..ehkei sitä aina sitten tunne niin selvästi..
Eipä tänne oikein muuta ihmeellistä. Takapihaprojektia pukkais tänä kesänä. Edelliset omistajat jättäneet tuon talon takapihan aikalailla luonnontilaan ja antaneet kaiken (myös rikkaruohojen) rehottaa, ja sen on näkönenkin :D karmeeta.. :D Nyt olis tänä kesänä sitä tarkoitus alkaa laittamaan siistimpään kuntoon, että ehkä ensi kesänä tai sitä seuraavana olis sitten kaunis piha istutuksineen :)
Aurinkoista viikonjatkoa ja viikonloppua kaikille! :)
Moikka kaikille!
Minäkin liityn nyt tänne, jos täältä vähän jotain tukea ja innostusta saisi :-)
Meillä sellainen tilanne, että viime viikon perjantaina meillä keskenmeno,
joskin sikiö oli lakannut kehittymästä jo aiemmin. Mulla oli rv 11+4 silloin, ja kun maanantaina 12+0 kävin ultrassa Naistentautienpolilla niin ei siellä enää mitään ollut.
Tänään on vuoto loppunut onneksi nyt (luulin, että kestäisi paljon pidempään).
Minä jatkan foolihappoa ja raskausvitamiineja, mitä vedinkin tuossa viimeiset kaksi kuukautta muutenkin. Nyt vaan toivotaan sitten onnistunutta toista yritystä.
Yllättävän hyvin olen onnistunut tapahtuneen ottamaa, joskin melkein kaikille oltiin ennätetty jo kertoa. Hyvin on myös sukulaiset ja kaverit tukeneet ja lohduttaneet.
Vielä tänäänkin raskaustestissä haamuili, jotenkin se oli omituista, kun tiesin sen johtuvan vaan laskeutuvista raskaushormoneista. Nyt katsellaan, että kauan kestää ennen luomumenkkoja, tosin ei tuskin (toivottavasti) ennätä niitäkään tulemaan... Olen ymmärtänyt, että lääkärit sanovat, että yhdet menkat kannattaa odottaa, mutta tämä kuitenkin vain sen takia, että raskauden pituuden määritys helpottuu? Vai onko teillä millaisia kokemuksia?
Mulla ovulaatiotestejä kaapissa miljoona, niitä ehkä jossain vaiheessa...
Meillä tosiaan ensimmäistä yritetään :-)
Mukavaa kesänalkua ja kivaa viikonloppua kaikille! (toivotaan kans, että Suomi nousee vielä tässä seuraavan vartin aikana. Vähän alkaa usko hiipua jo.... heh)
- Henn
No vihdoinkin. Miten voikin olla vaikeeta kaikki nää jutut mitkä liittyy vauvoihin. Mä olen pari kertaa tänne jo kirjotellutkin mutta sitten tuli taukoa ja unohdinko sitten salasanan tai jonkun kun en päässy millään kirjautumaan takas, tein mitä vaan niin se sano että ei käy, tunnus jo käytössä mutta ei sitten lähettäny mulle kumminkaan sähköpostiin mitään unohdettua salasanaa tms. Hermokireenä kun olis ollu tuska tulla purkautumaan jonnekkin niin ei vaan pääse läpi. Nyt loin uudet systeemit toiselle sähköpostille niin nyt sitten olen taas täällä.
Eli siis mies antoi vihdoin luvan hankkiutua eroon kierukasta mutta mutta, mitäs kierukka sanoo, no se ei tahdokkaan tulla sieltä enää pois :( kyllä kun mä kuukauden odotin että vihdoin koittaa se päivä kun pääsen eroon kierukasta niin putoonkin niin korkeelta että olis tehny mieli pillahtaa itkuun, no hoitaja siellä anto toivoa että tule sitten muutaman päivän päästä jos se sitten sieltä tuliskin. No toisena päivänä sitten mieli jo valmiiks apeena että no kokeillaan nyt mutta miks se sieltä nytkään tulis. sieltä se ronkki ja kaivo ja yritti varmasti kaikkensa mutta ei se vaan tullut.
Eli nyt mä sitten vaan odotan että posti tuo mulle kutsun kätilöopistolle jossa sitten ultralla etsitään minne se on mennyt piiloon. Liian lyhyet langat niin hävinny kokonaan.
Voitte kuvitella kuinka suututti moinen kun mies vihdoin lupautui tai siis ei pistänyt vastaan kun ilmoitin että nyt on aika varattu kierukan poistoon, nyt jos sitä ei saadakkaan pois niin mies vaihtaa mieltä kun kerran sekin näin vaikeeta.
Tuntuu et joku ylempi tahto yrittää laittaa kapuloita rattaisiin. Mies ei ole ihan sataprosenttisesti tässä mukana mutta koska ei ole kieltänyt mua sitä poistamasta niin mähän meen ja poista sen, mitään en salaa tee.
Meillähän on kaksi lasta jo, poika -05 ja tyttö -07 mutta niin vaan on tuska saada se kolmas vielä.
Moikka!
KIMALLUS: on kulma normaalia että nainen ei ovuloi joka kuukausi... Mulle on näet käynyt samalla tavalla parikin kertaa... tosin sillon molemmilla kerroilla olin gynellä käymässä ja ultrassa ei näkynyt pienintäkään merkkiä ovulaatiosta... vaikka en mä vaan ymmärrä miten se gyne sai mitään selvää siitä ruudusta :D
HENN: Tervetuloa! ja samalla pahoittelut tapahtuneesta.. :/ itku meinasi tulla kun luin tuota sun tekstiä.. :'(
Toivotaan että kaikki menisi jatkossa paremmin :)
Nii ja tervetuloa myös JESELL2! :)
Mulla meinasi olla vähä samoja ongelmia kierukan kanssa.. eka sitä ei saatu paikoilleen perusterveydenhuollossa, naistentautien plk. käyntihän siitä sitten tuli ja siellä narut pätkästiin sillon liian lyhyeksi.. no kun se sitten ruettiin poistamaan niin sehän oli aivan älyttömän kipeä toimenpide! hoitajalla oli täysi työ pitää mut tajuissani.... Sillon lääkäri sanoi että jos kierukkaa ei olisi saatu pois niin se oli jouduttu tähystämään sieltä pois... Onneks se siis saatiin pihalle sieltä ja nyt odotellaan että odotetaanko :)
No nyt vähä omia kuulumisia.. Elikkäs pahoinvointia on ollu lauantaista asti ja vessassa olen rampannut parin tunnin välein ja alavatsassa ja selässä ollut kipuja/vihlasuja jo yli viikon.. jos nyt edes 2viikkoa malttais vielä odotella ennenkun tekee testin ja katsoisi että mitä tässä vielä tulee vai meneekö nämäkin stressin piikkiin...
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Heissan taas :)
Niin se mieli tekee tepposia, että kroppakin rupee oireilemaan. Eilen "piti" alkaa kuukautiset mutta eipä näy missään. Halut loppui eräänä päivänä kuin seinään, ja erittämäni nesteiden koostumus muuttui. Voi olla, että olen siis bongannut ovulaation. Ei tällaisia havaintoja muuten tekisi, ellei tarvitsis ;) Masussa tapahtuu n. pari kertaa päivässä jotain muljautuksia, välillä menen ihan kaksin kerroin kun voi olla kivuliastakin. "Joko vauva potkii" tulee yleensä miehen suusta kun havaitsee tilani. Tunteiden vuoristorata käy yhä jyrkemmin. Olenko aina ollut näin epätasapainoinen? Onneksi olen optimisti, en jää niihin kuoppiin makoilemaan kovin pitkään.
Nuo teidän kierukkatarinat kylvää mussa kauhua. :D En kyllä muutenkaan enää haluaisi mitään hormonaalista tai muutakaan ehkäisyä. Olen myrkyttänyt itseäni jo ihan riittävästi. Jos tämä kierto joskus tulevaisuudessa lähtee toimimaan, voisin ruveta laskemaan varmoja päiviä. Lisääntyminen kun ei ole mikään katastrofi.
Mua on nyt mietityttänyt noi ultrat. Mitä niissä selvitetään, miten sinne pääsee, ja täytyykö olla joku tarkka päivä kierrossa jolloin siellä käydään?
Tein pientä pirtaa itselleni: Jos ei mulla kuukautiset ala nyt viikon sisään, testaan raskauden. Jos näyttää negatiivista, alan harkitsemaan lääkärillä käyntiä. Ja soitan lääkäriin, mikäli ei viikko testauksenkaan jälkeen rupee kuulumaan mitään. Tietty kovasti toivon plussaa, että saa soittaa sitten neuvolaan ;) Ja järkyttää äiti, ja ilahduttaa kaikki ystävät. <3
Olen onnellinen. Meillä on hieno, toimiva uusperhe. Tehdään yhdessä juttuja. Ja kiva koti, joka on lähellä järvenrantaa ja luontoa. Idylliä parhaimmillaan!
Heippa!
Tervetuloa taas uudet mukaan, Henn ja Jesell2 :)
Voi ei Henn :( Ikävä tapaus sulla siellä, tosi paljon jaksamista ja tsemppiä! <3 Ei voi edes kuvitella..Toivotaan jatkossa parempaa onnea!!
Joo, karmeita oli tosiaan noi kierukkatarinat, hui o.O Onneks mulla ei ole itselläni ollut koskaan moista, ainoastaan pillereitä. Oon samaa mieltä Katjaa:n kanssa siitä että mitään hormonaalista ehkäsyä mäkään en enää aio ikinä alottaa uudestaan. Vaikken nyt niin montaa vuotta ehtinyt pillereitä syödäkkään (4,5 v.) niin kyllä se mulle riitti. Parempi vaan mennä omalla luonnollisella kierrolla kuin että alkaa myrkyttämään itteään keinotekosilla hormooneilla ja sekottamaan kroppaa!
Ekpi: Voi että, kuulostaa kyllä aika vahvasti raskaudelta :)) Sormet ja varpaat ristissä että saat sen plussan ;) voi vitsi, muakin jännittää sun puolesta :) Tuuthan sit kertomaan miten kävi? :)
ON: Täällä kierto lyheni näköjään yhdellä päivällä, eli kierron pituudeksi tuli 27 päivää. Menkkojen piti alkaa vasta huomenna, mutta ne alkoivatkin jo tänään ja kiertopäivä on nyt siis 1/27-29 . Lauantaina tuli jo tosi vähän vaaleanruskeaa vuotoa, sunnuntai oli taukoa ja eilen alkoi taas tuo rusehtava vuoto ja nyt sitte tänään alkoi itse menkat. Aika kummallista kun ei mulla koskaan aiemmin oo tullu ennen menkkoja mitään tollasta vaaleenruskeeta vuotoa.. Noh, mut anyway, pääasia et alko ni tietää taas missä mennään :) Eli kierto pysy normaalissa vaikken nyt tässä kierrossa sitä ovulaatiota tuntenutkaan kuten aiemmissa kierroissa. Kiitos muuten Ekpi kun vastasit tohon mun ihmettelyyn tosta puuttuvasta ovulaatiosta, tulipahan siihenki sitte varmistus että joka kuukaus sitä ei tapahdu. Eli mulla tais nyt jäädä vaan välistä tässä kierrossa. Emmäkään kyllä ymmärrä miten ne gynet näkee siitä ruudulta yhtään mitään :D Pari kuukautta sitten kun kävin siellä gynellä perustarkastuksessa ja ultrattiin kohtu niin mä en kyllä tajunnu siitä kuvasta mitään mitä siinä ruudulla oli :D Kyllä se gyne jotain ruudulta näytti ja yritti selittää mitä missäkin on mutta minusta se ruutu oli vaan yhtä harmaata puuroa :D Muistan vaan sen kun se sano että "..ja tässä on sun virtsarakko - joka näyttää olevan aika täys.." :D haha, oli kyl vähän noloo..
Katjaa:llekkin kovasti tsemppiä plussan puolesta ;) jännää!
Mukavaa viikon jatkoa itse kullekin :)
Heips!
Pitkästä aikaan. Tosiaan käyn lukemassa päivittäin, mutta kirjottelua koitan hillitä :)
Tervetuloa uudet :) ja pahoittelut HENN tapahtuneen johdosto!
Ekpi sulla taitaa olla jännät paikat :) Toivotaan, että olisi tärpännyt :) ja Katjalla kanssa!
On ollut puhetta babyshowereista. Itse en ole koskaan sellaisissa ollut, mutta olisi ihanaa kun itelle järjestettäisiin. Voisin järjestää myös jollekin kun tulee ajankohtaiseksi :) Tiedän kuitenkin, että mies viettää varpajaisii joten olisi mukavaa jos itsekin saisi omat juhlat vaikka taitaa agenda olla vähä erilainen kuin noissa miesten juhlissa :D
Varoitus: Seuraavaksi tulossa hirveetä omanapailua!
ON: Kierto on nyt suunnilleen puolessa välissä. En ole ihan nyt laskeskellut kun nyt yritin olla laskematta millon on ovis, mutta uskoisin tuntemuksien perusteella, että se oli viime viikolla. Silloin tosin taitaisi kierto vähän lyhentyä, mikä olisi toivottavaa. Tai no toivottavaa olisi, että olisin raskaana :) Vaikka meneillään on kolmas luomukierto niin tuntuu että oltaisi toivottu raskautumista jo kuinka kauan, mutta kun kierto on niin pitkä niin ei montaa kiertoo ole ollut, vaikka ehkäisy loppu jo helmikuun alussa. Tässä alkaa pikku hiljaa epätoivo valtaa huolimatta siitä että ei olla yritetty edes kauaa, suhteessa siihen että suurin osa raskauksista alkaa ensimmäisen vuoden aikana.
Tiedän, että olen hätänen ja onhan tässä se mahdollisuus, että olisin jo raskaana :) Nyt ollut muutama päivä kuitenkin niin masentavia tunteita asian suhteen, joten en usko raskautuneeni tästäkään kierrosta. Muutama viikko pitäs vielä odotella josko sitä taas alkaisi ne kuukautiset... Elokuussa pitäisi mennä muutenkin käymään lääkärillä näistä asioista niin voisi samalla vähä miettii että onko jotain mitä voi tehdä ja miten siitä eteenpäin ja sitten voisi alkaa miettii niin ovistestejä. Silloin kuitenkin aikalailla puoli vuotta pillereiden lopetuksesta.
Toivottavasti tää mieliala tästä nousee loppuviikosta ja toivo alkaisi taas nostaa päätään :)
Mukavaa loppuviikkoa ja pahoitteluni tunteiden purkauksista! :)
Aurinkoista huomenta :) tuo jaffa taivaalla antaa kyllä semmosen energiapiikin että!
Hui mitä juttuja oli niistä kierukoista :O itselläni ei oo ollut semmosta, en oo oikeen asiaa sen kummemmin miettinytkään vaan syönyt pillereitä.
Oon paljon nyt miettinyt, miten ylipaino vaikuttaa raskautumiseen. Itselläni sitä on kertynyt n. 20 kg, ja tiedän että se jotenkin vaikeuttaa tätä hommaa mutta on kyllä monet tuttuni jotka myös ovat ylipainoisia tulleet jo ekasta kierrosta raskaaksi. Nytkin minulla on "laihdutus" käynnissä, vaan on se vaikeaa! Vaikka näinkin ihana motivaattori kuin vauva ois niin ei :/
Sunnuntaina otin ekan terolut-kuurin viimesen tabun ja nyt oottelen menkkoja alkavaksi... tai plussaa :P ah voi kun se tärppäis!!
Saako tänne liittyä..? Oon kova kuumeilija, ja mieheni on myös täysillä mukana tässä kuumeilussa. Ihana ettei tartte yksin kuumeilla :) Meillä on menossa yk 4, eli sen aikaa on ollut ehkäisy pois. Todella masentavaa ollut huomata, ettei oo niin helppoa tulla raskaaksi :/ ensimmäistä kertaa ostin Clearbluen digitaalisen ovistestin ja pitäisi tässä testailla... Myös terolutit odottais tuolla mutta en oo varma uskallanko niitä kuitenkaan aloittaa..? Kiertoni on kyllä epäsäännöllinen, n. 33-40 päivääkin voi olla.