Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2014 :)

24.08.2012 |

Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan.. 

Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :) 

Kommentit (1501)

441/1501 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasimpa nyt sitten kasan ovistestejä ja muutaman raskaustestin!!

Netistä lueskelin juttuja teroluteista ym. kierron ongelmista, ovulaation puuttumisesta ym. ja olo helpottui hieman. Ei vissiin niin vakava juttu ole kyseessä kun kuukautiset tuli jo sen eka "kokeilu" kuurin jälkeen. Eli nyt siis vissiin tuetaan sitä oman keltarauhashormonin tuotantoa. Mutta en ymmärrä mistä se lääkäri sai päähänsä sen ovulaation puuttumisen? Mun mielestä sain ovistestiin plussankin sillon edelliskierrossa.. no en tiedä.

Alavatsaa särkee ja pahoinvointia ollu myös jonkin verran. Ei tuskin mitään raskausoireita ole.

Tänään kp16 ja otin siis ekan terolutin heti..Mä todella toivon että ovulaatio olis tapahtunut ja plussa ilmestyis kaikesta huolimatta, koska ollaan niin hyvin hyödynnetty mahdollinen ovis. Ja molemmat toivotaan vauvaa niin älyttömästi.

442/1501 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille pitkästä aikaa, niin uudet kuin "vanhat" kuumeilijat. :)

Liekö täällä vielä pörräämässä samoja naisia, kuin joskus alkukesästä, kun itse jättäydyin tauolle... ainakin nimimerkit Menhir, Hummingbird ja vauvanunelmia kuulostavat tutulle. :) Humminngbirdille osanottoni ja voimia, Vauvaunelmia: ymmärrän pahan olosi, et siis ilmeisesti tiennyt että terolutilla tuollainen vaikutus! En tiennyt minäkään. Koita saada lääkäriin pian uusi yhteys ja kysy tarkkaan kaikki, mikä askarruttaa. Tsemppiä!

Jättäydyin kaikessa hiljaisuudessa tauolle ryhmästä, kun vauvahaaveisiin tuli takapakkia miehen puolelta, joka oli siis sitä mieltä, ettei vauvan yrittystä ole "järkevää" aloittaa, ennen kuin minä saan töitä, mikä on toisaalta totta, mutta hirveän tuskastuttava kuulla ne sanat hänen suustaan, varsinkin, kun olin juuri aikeissa lopettaa ehkäisyn... mutta mutta... SAIN TÖITÄ! :) Eli we are back in business ;) ehkäisy jätetään tod näk loppuvuodesta, kenties marraskuussa, jotta ehdin olla työsopimukseen kirjatun ajan töissä, ihan reilua mielestäni työnantajaakin kohtaan, jos näin voi asian sumplia, ainahan näihin ei voi vaikuttaa kuitenkaan. Kyseessä siis määräaikainen työtehtävä, mutta tarpeeksi pitkä, että ehdon saada mukavasti työkokemusta ja äitiyspäivärahakin on ihan kohtuullinen. :)

Mukavaa alkanutta syksyä, lueskelen myöhemmin tarkemmni, mistä aiheista täällä olla keskusteltu! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
443/1501 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tulee kehiin uusi vauvaunelmoija, joka on pitkään jo lueskellut keskusteluja. Vauvatoivomusta on yritetty toteuttaa täällä kohta vuoden ajan eli yrityskierroksia on aikas monta takana. Se tiedetään että todennäköisesti jossakin mättää, kun ilman ehkäisyä ollaan oltu jo ennen varsinaista yrityksen aloitustakin. Menkat olivat välillä todella säännölliset, mutta nykyisin ovat säännöllisen epäsäännölliset. Pillereiden lopetuksen jälkeen (vuosia sitten) jouduin syömään keltarauhashormonia, jotta menkat alkoivat vihdoin 7kk odotuksen jälkeen.

Meillä on lähete lapsettomuusklinikalle, perus labratesteissä ollaan käyty ja olen menossa ensi viikolla ultraan. Varsinaista kuumeilua ei sinänsä ole ilmassa, enemmänkin järkeilyä, että haluaisi tietää missä voi olla vika. Ovulaatiotesteillä ei juurikaan ole tullut tulosta, pari kertaa on tullut vahvempi viiva kehiin (tosin en ole oikein uskonut, että pitääkö testi todella paikkansa).

Ollaan molemmat aika stressaavassa työssä, joten se ei ainakaan helpota yrittämistä.Itse olen alle 30v, mutta mies on jo vähän päälle.

Kiva kun täällä voi hakea vertaistukea ja tuntea että ei ole yksin ongelmiensa kanssa. Koskaan en tosin ole pitänyt vauvauutisia itsestään selvänä ja jostain kumman syystä itsellä on ollut aina sellainen olo, että tämä ei tule olemaan helppo juttu. Sen tarkempaa selitystä tuntemukselle en ole kyllä löytänyt.

Nyt menossa kiertopäivä 36 (max kierto 42 päivää), joten nähtäväksi jää milloin täti tulee kylään. Kovasti odottelen ultraa, mutta toivon myös ettei menkat juuri tulisi tuohon ajankohtaan. Tosin minun tuurillahan ne tottakai tulee :)

Plussaonnea kaikille yritykseen!

444/1501 |
09.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa taas,

täällä ollaan reissussa oltu ja nyt takaisin kotosalla, jospas sitä pääsis taas puuhastelemaan :) 

Vauvaunelmia itse sain kanssa viime gyne käynnillä teroja tasaamaan tuota kiertoa, kun se heittelee niin paljon. Vielä on terot kaapissa, kun juurikin nuo samaiset asiat mietityttää itseänikin, kuinka ne vaikuttaa raskautumiseen jne.?! Meinasin aloittaa ne nyt tässä kierrossa, mut taidan vielä tämän kierron katsoa miten käy ja miten pitkäksi tällä kierrolle menee... mulla olis gynelle aika tän kuun lopulla, jolloin tarkoitus kysellä lisää kaikkea mitä mielen päällä on... jospas sieltä sais selvyyttä asiaan...

Ovistestejä oli myös tarkoitus tilata tähän kiertoon, mutta enpä saanut aikaiseksi... jospa sit ens kiertoa varten tilaisin, pitänee vain tilata melkoinen satsi, kun en yhtään tiedä millon tuo ovis itsellä on... en tunnista minkäänlaisia tuntemuksia, ja toisaalta jos rupean tuntemuksia etsimään niin kehittelen niitä vaikkei niitä oliskaan :) eli ajattelin testata joka päivä jo senkin takia, kun tuo kierto on mitä on niin senkään pohjalta vaikea arvioida ovishetkeä... mut jos jotain saanut aikaseks niin greippimehua sain jo ostettua :) 

Rima kp 12/28-46 yk 9

445/1501 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa Kaikille tasapuolisesti!

Täällä menossa yk 7 ihan lopuillaan eli 24/28.

Luen aktiivisesti tekstejä, mutta siirryn taustailemaan.. koska meillä tod näk jää vauvapuuhat hieman taka-alalle.

446/1501 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbirdille paljon voimia!

sitten hieman omaa napaa. Kuume vain kohoaa ja ajatukset pyörii vauva jutuissa (tai sen ajan mitä koulu antaa myöten)

kp 19 on menossa ja viimeisen viikon aikana ollut hirveästi vatsan kipristelyä. Paljon on peittoa heiluteltu ja mies on haaveissa täysillä mukana. Jännityksellä jatketaan! Yritä tässä nyt sit opiskella :D

Future yk 1 kp 19/21-28

447/1501 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

FUTURE , ollaan ihan samoilla päivillä! :) 

ja oon kans kehitelly pienessä päässäni itelleni jo vähä kaikenlaisia raskausoireita, että aivan hävettää! :D mutta ku se kuume on niiiin kova!

just kirjastosta kävin lainaamas kaikki tän vuoden kaks plussat ja meidän perhe lehdet.. :D ja raskaustestejäki on ripakopallinen tilattuna!

että millonkohan täs nyt sit alkais testailemaan? :)

448/1501 |
10.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehei taas kaikille! Tervetuloa uudet.

Täällä juhla viikot huipentui viikonlopun häihin. Viikonloppuna oli myös ovis ja peittoja heiluteltiin niin paljon kun häähulinalta kerkesin (siis kaasona olin).  Nyt vain odotellaan. Järkyttävä sisustus remontti buumi menossa! olen alkanut remontoida lahjakkaasti isolla kädellä, joka paisuu ja paisuu. Mutta hei ajatukset muualle siitä että vielä pitää melkein 2 viikkkoa odottaa tuliko tärppi vai ei....

449/1501 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta 

Täällä ei vieläkään oo menkat alkanut, viikonloppuna testaan uudelleen. 

Eilen oli toisaalta tosi kiukkupäivä ja kaikki asiat ärsytti.Eli siis voipi olla että menkat alkaakin loppuviikosta. 

Edelleen vihloo ja nippailee alavatsan puolelta toiselle. Etova olo on hieman helpottanut kun on muistanut syödä tarpeeksi usein.

Anzcu yk 12 kp 40

450/1501 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

helou!

Mulla ollut nyt kaks viikkoa kauhee väsy, vaikka nukun hyvin ym. Eilen nukahdin tunnillekin.:D Ja huono olo!! Pääkipeä. Voiko nää olla terolutin haittavaikutuksia?!

Arvatkaaa, kävin ostaas greippimehua ja se on hirveetä.:D

Future tsemppiä ja toivotaan tärppiä.<3 Mäki toivon itelle vaika onki näitä terolut säätöjä.

Rima84: kysele ihmeessä kaikki mieltä askarruttava..mä nyt syön noi terolutit ja toivon että auttaa.:)

451/1501 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Ensimmäinen viesti minunkin puoleltani. Vauvakuumetta pukkaa. Tai oikeastaan vielä vähän epävarmaa sellaista. Olen kuumeillut keväästä saakka omalla tavallani, mutta aika ei ole ollut oikea.  En toki osaa sanoa onko vieläkään, kun haaveita on vaikka mitä, mutta toisaalta enemmän ja enemmän alkaa tuntua siltä, että yksi olisi meidän joukkoomme vielä tervetullut.

Olen siis 34v nainen ja perheeseen kuuluu aviomiehen lisäksi 3 lasta. Kaikki jo koulussa, 2 yläkoulussa ja yksi alakoululainen. Kaksi isompaa on minun aiemmasta liitostani, joka kariutui jo hyvin nuorena. Nykyisen miehen kanssa ollaan oltu yhdessä 10 vuotta. Olen ammatiltani terveydenhoitaja-kätilö.

Varsinaisesti vielä ei olla yritetty lasta. Yhden satsin ukkokulta päästi sisään viime viikolla mutta nyt on menkat menossa. Näiden jälkeen voi hyvinkin olla että yritys starttaa kunnolla käyntiin :)

452/1501 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon uusia :) tervetuloa piinailemaan :)

Vauvaunelmia mä jo totuin siihen greippimehuun kun tarpeeksi joi :D toivottavasti sinäkin! Ja mitä hemmettiä, mistä se lääkäri muka vois heittää ettet ovuloisi. Ihan käsittämätöntä. Se ei todella pysty sanomaan ton perusteella ovuloitko vai et. Teroluttienhan kuuluukin aloittaa menkat, ei se musta kerro mitään ovulaatiosta. Ihan käsittämätön lääkäri kun pelottelee tollain. Tiettyhän sen näkee sit hyvin ajoitetusta ultrasta ovuloiko vai eikö. Vaikka sun menkat ei tuu puoleen vuoteen ei sekään välttämättä tarkota ettei ovuloisi. On vaan joku hormonihäiriö. Mä en löydä mistään mitään fiksua tietoa teroluteista :( Ne vaan tekee sen saman vaiheen mikä tulee ovulaation jälkeen kun munarakkula muuttuu keltarauhaiseksi ja erittää hormonia. Hmm... Nytkö mä tän hiffasin. eli ovulaatio tapahtuu kun aivolisäke lähettää LH piikin ja munarakkula puhkeaa. Munasolu irtoaa ja munarakkulan jäänteistä muodostuu keltarauhanen joka vapauttaa keltarauhashormonia ( eli terolut on tätä). Munasolu liikkuu eteenpäin ja keltarauhanen tuottaa hormonia . Jos munasolu hedelmöittyy keltarauhanen tuottaa hormonia vielä jonkun aikaa. Jos ei hedelmöity se surkastuu ja alkaa metkat. Sithän on jotain lääkkeitä millä saadaan yritettyä tehdä ovista. Kuten clomifen, mut se on jo sitten eri juttu. Tää oli kaikille varmaan ihan selvää mut nyt mä vasta tajusin kaiken noiden termihirviöiden takaa. Ihan hyvä kun nainen ei ees omaa anatomiaa tunne :D mutta pointti on se et musta se lääkäri ei ihan noin hepposesti pysty sanomaan ovuloitko. Sun kierto on mahdollisesti vain tosi sekaisin edellisistä hormoneista ja siksi menkat ei ala. Eli syy tuskin on se ettet ovuloisi ollenkaan. Mut joo mullekin lääkäri määräsi ne 4kk et on kai aika normaalia syödä vaikka puoli vuotta niitä et saisi kierrot tasaantumaan. Korjatkaa joku mua jos tossa on jotain asiavirheitä!! Sithän on eriasia että voiko tero kuurin aikana tulla raskaaksi. Jotkut lääkärit kai sanoo et se saattaa jossain tapauksessa estää ovulaation ja toiset taas sanoo että voi ja on helpompikin. Onhan keltarauhashormoni myös ehkäsyssä kätetty (minipillerit). Perjaatteessa ajattelen et ois tarkotus et se ovis tulis ennen teroja ja sitten otetaan vähän apuja siihen vahvistamaan kohtua Ja valmistamaan sitä raskautta varten. Oon ymmärtäny et sitä käytettäs myös tarkoitukseen jos jollain on liian lyhyt väli oviksen ja menkkojen välillä ettei raskaus onnistu. Ja jos kierrot on noinkin pitkiä niin pakkohan sitä jotain on ottaa että saa menkat aluilleen. jos siis raskaaksi aikoo :) Ja taas nää on vaan mun säätämiä ajatuksia ja en voi 100% varmuudella sanoa onko nää totta kun en ole gynekologi :D 

Anzcu86 vitsi sun oireet vaikuttaa ihanan lupaavilta, varpaat ja peukut pystyyn sulle. 

Justiina89 happy happy joy joy :) nyt pääset kuumeilemaan kanssa. Koitahan myös keskittyä töihisi niin raskauskin tulee ihan vahingossa :) onnea uudesta työstä.

On: tosissaan puhelinaika oli gynelle ja sanoi ettei kannata aloittaa terolutteja vielä. Km:n jälkeen siis. Sanoi että ensi kuussa vasta, mutta täytyy nyt katsoa kun ei oikein viitsisi taas pumpata hormonia itseensä. Jos vaan jaksais olla kärsivällinen niin eiköhän se siitä tasaantuis :/ mulla on nyt rauhallinen olo yrityksen suhteen.Gyne oli positiivisella mielin kun sanoi että voin tulla raskaaksi että se pitää ottaa postiivisesti. Putket auki yms. Sanoi että saan aloittaa uuden yrityksen heti :) ja ei tarvitse jälkitarkastusta kun meni niin aikaisin kesken. mulla on nyt sellainen olo että mikäs kiire tässä oikeen on. Välillä jopa ahdistun ajatuksesta, että pitäisi olla äiti. Että kahdestaan on nyt niin hyvä :) eli tää kierto mennään ainakin tjottailemalla :D katotaan kun kierto lähenee loppuaan ja saa taas alkaa kuvittelemaan raskausoireita. Sit ei oo taas yhtään rento fiilis. 

Miksi täällä ei muuten oo yhtään miestä :) nyt jos joku mies lukee tätä niin rohkeasti mukaan vaan :D siitä tulikin mieleen, onko teijän miehet tietoisia että te ootte täällä keskustelunpalstalla ja mitä mieltä ne on siitä :) ? mun mies tietää ja tuhisee :D yritän aina kirjotella niin ettei se tajuu kuinka kauan mä vietän aikaani täällä. sen mielestä tää on turhaa hössöttämistä :D nyt se on perjantaihin asti työmatkalla niin aikaa on kirjotella. Se ei ehkä tajua, että muuten mä kaataisin kaiken tän sen niskaan. Sopis olla tyytyväinen tähän vaan :)

Voimia kaikille tähän kiertoon :) nyt olisi jo aika saada tähänkin ketjuun iloisia uutisia !!

453/1501 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Hummingbird kun kirjottelit teroluteista! :) Mieli jo parempi. Oon nyt ajatellut syödä niitä. Mutta ens kierrossa kyllä testailen sitä ovista vaikka se lääkäri sanoi mitä. Tää ei kyllä ollu mikään gyne joka määräs nää vaan ihan normi tk lääkäri. Tiedä sitten. :D Toivottavasti totun tohon greippimehuun!! sanoin miehelleki että pakko juoda että nyt kaikki poppaskonstit käyttöön. Ja se sanoi että kai se jotenkin vaikuttaa :)

Ja täällä myöskin mies tietää että käyn palstalla kirjottelees, oonhan vuoden jo täällä kirjotellu niin ihme jos ei tietäis :D Ei oikeen oo mitään siihen sanonut, tietää että mun mieltä helpottaa purkaa asioita täällä!

Ihana kuulla että saatte jatkaa yritystä heti ja kontrolleja ym ei tarvita!. Ja onhan se nyt helpottavaa tietää että raskautuminen on mahdollista sulla <3 Ei tarvi pelätä lapsettomuutta ym. Mutta toivotaan myös etttä ensi kerralla pikkuruinen ihmisen alku pysyy matkassa.

Kyllä muakin välillä mietityttää onko valmis äidiksi ja sellasta, mutta ehkä se johtuu siitä kun samalla pelkää että ei plussaa kuulu ja haluaa suojella niillä ajatuksilla itteensä. Näin mä siis mietin.

Mä niin kamalasti toivon sitä plussaa..ei voi käsittääkkään miten paljon. :( <3

454/1501 |
11.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird: Mä en oo kertonut miehelle että kirjoittelen tänne. En usko että se ymmärtäis. Sillä on vähän sellainen vanhoilloinen suhde nettiin (facebook on helvetti ja myrkky ja sitärataa). Se luulis kuitenkin että julistaisin täällä hänen oikeaa nimeään, julkisesti kakkien näkyville, ja paasaisin meidän yksityiselämästä julkisesti. Siksi mä mietinkin sitä blogin aloitusta, että vetääkö se nyt sitten siitäkin herneen nenään jos alan sellaista kirjoittaa....

Vauvaunelmia: Kyllä siihen greippimehuun tottuu! Viikko niin helpottaa =D. Mut juo se sellaisenaan älä esim... noh mä join kerran suklaakakun kera ja voin kertoo että EI TOIMI =P. Eli makea teki siitä entistä kitkerämpää!

Omaa napaa: Mulla ollut tänään tunteiden vuoristorata päivä. joka on nyt päättynyt järettömään vitutukseen. Kävin hammaslääkärissä päivällä ja rastin kohtaan "en tiedä" kun kysyttiin raskaudesta. Kerroin että jos olen on hedelmöittyminen tapahtunut vasta 5pv sitten. Hammaslääkäri teki päätöksen että röntgen kuvia ei oteta (säästin siis myös rahaa :D). Tuli tosi jännä fiilis. Sellanen toivo ja hyvä olo. No meninpä taas zumbatunnille. Ja nyt sitten alko se fiilisten lasku. Kesken tunnin alkoi taas ne vitun kivut. jotka nyt sit varmaan on menkkakipuja. vihlontaa ja sitten ihan kun joku painais mahaan. Jouduin himmaamaan koko ajan ette sattuis. Järki sanoo että ole normaalisti ole normaalisto, mutta vähän vaikee olla normaalisti ja AJATTELEMATTA KOKO AJAN, kun vihloo ja on muita tuntemuksia.  Asiaahan ei auta mitään että mula alkoi tänään taas yötyö putki eli 8 yksinäistä yötä omien ajatusten kanssa. Ihanaa prkl. Ja loppu huipennus päivälle työ ongelmat. Meinaavat pomot heivata mut takas päivävuoroon että mun ammatillisuus ei kärsi. PIIIIIP! saavat ammatillisuutensa tunkea syvälle. Tässä lafkassa ees oo ketään muuta joka HALUAA TEHDÄ pelkkää yötä. Että niitä jtka ei halua tehdä yötä, pakotettaiiin yöhön, ja mut päivään kun haluisin olla yössä. Miten niin hermo kireellä???? Remontointikaan kotona sujunut yhtään suunnitelmien mukaan. ugh! Helpotti....

455/1501 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi kaikki taas pitkästä aikaa. Auttakaa mua hyvien ovulaatiotikkujen valinnassa! Tilasin loppukesäsät Sofi-ovulaatiotikkuja, mutta en tiedä olenko saanut ne nyt toimimaan ihan oikein. Ohjeen mukaan testiviivan pitäisi olla yhtä tumma kuin kontrolliviivan, mutta itse olen nyt kahdessa kierrossa saanut vain pari kertaa paljon haaleamman, mutta kuitenkin selvän viivan. Ja sekin on tullut vasta testiajan jälkeen paljon myöhemmin. Onkohan vika tikuissa vai käyttäjässä? Mitä ovistikkuja te olette käyttäneet? Onko noista Sofi-tikuista kokemuksia? Joku muukin oli täällä niitä muistaakseni tilaillut, miten on käynyt niiden kanssa?

456/1501 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aarinko: Muistit ihan oikein, että joku muukin oli noita Sofi:n ovistestejä tilannut, nimittäin minä! :) Tosiaan tilasin niitä ennen viime kiertoa 14kpl paketin, ja viime kierrossa käytin niitä (ja ylipäätään ovistestejä) ekaa kertaa eläessäni.

No, sain siis kp 10 viime kierrossa ovisplussan kyseisillä testeillä, ja mulla ainakin oli testiviiva tuolloin kontrolliviivaa selvästi tummempi. Ja tuloksen näkymiseen ei mennyt kuin ehkä minuutti, ei tarvinnut edes odottaa sitä 5 minuuttia mikä on ohjeessa (muistaakseni se oli 5 min)... En sitten osaa sun tapauksessa sanoa että miks sulla ei tullut sen tummempaa viivaa..*mietteliäs ilme* Tuskin kuitenkaan johtuu siitä että teit testin väärin, en usko. Ehkä se vaan joillain sitten ei tule tummemmaksi kuin kontrolli..jos sitä hormoonia on toisilla enemmän kuin toisilla..hmm..en tiedä.. Itselleni ne ainakin toimi. :)

Hummingbird: Täälläkin on mies ihan tietoinen että täällä kirjottelen :D Ei oikeestaan sano siihen mitään :)  Välillä vaan joutuu piilottamaan tän sivun näkyvistä jos se tulee viereen samalla kun kirjoitan tai muuten lueskelen teidän kirjoituksia, kun en halua että sekin lukee, tai lähinnä että se lukee nää mitä mä tänne kirjotan :D Helpostihan näitä toisaalta pääsee ulkopuolisetkin lukemaan, mutta onneks se on vannottanut mulle ettei se lue näitä mun selän takana, esim.työpäivänsä aikana :D Ja terkkuja vaan miehelle että jos nyt kuitenkin luet tätä juttua niin nyt meni luottamus :D haha 

Omanapa: Jotain todella outoa on meneillään.. Tänään kp 12/24-29. Ajattelin tosiaan tähän kiertoon käyttää ne loput Sofi:n ovistestit jotka jäi yli viime kierrosta, ja ajattelin että alan tikuttaa jo hyvissä ajoin, kun viime kierrossakin oli ovisplussa jo kp 10.

Noh, sunnuntai-iltana sitten mietin että alan jo tikuttaa, silloin siis oli kp 8 meneillään. Ja ihan haalea testiviiva tuli kontrolliviivan viereen! Ihan selvästi havaittavissa oleva viiva, mutta huomattavasti vaaleampi kuitenkin kuin kontrolli. Tästä sitten riemastuin että "ovis tulee tässäkin kierrossa samaan aikaan!" Maanantaina sitten päivällä tein töistä tullessa toisen testin kun tietysti mietin että viiva on varmaan jo tummempi, että ovishuippu ehkä lähestyy, MUTTA - ei mitään viivaa kontrolliviivan lisäksi!!?? Pelkkä kontrolliviiva! Tein sitten kolmannen testin vielä tiistaina päivällä, eikä edelleenkään mitään viivaa kontrolliviivan lisäksi. Ei edes haalean vaaleaa haamua enää!?

Joten..tulin siihen johtopäätökseen itsekseni että onkohan mulla ollu ovis jo lauantaina, kp 7 ??? Jos kerran sunnuntai-iltana kuitenkin näkyi se selvä viiva kontrolliviivan vieressä, ja sen jälkeen ei muissa testeissä enää mitään, niin oisko käynyt nyt niin että mulla olis ollu ovisplussa jo lauantaina, ja se testi minkä tein sunnuntai-iltana, jossa oli se testiviiva näkyvissä, tarkoittikin sitä että ovisplussa oli jo haalenemassa?? Sen sunnuntai-illan jälkeen ei siis oo tullu enää minkäännäköstä viivaa näkyviin (kontrollin lisäksi). Voiko ovis olla noin aikasin? heti menkkojen perään? Vai mitä mieltä te ootte tästä mun tapauksesta? No onneks tuli kuitenkin "sattumalta" hyödynnettyä tuo lauantai, ja tässä on nyt sitten tehty hätäpäissämme talletuksia joka toinen päivä sen sunnuntain jälkeen :D  Joten saapa nähdä mitä tästä kierrosta tulee..

Jos ovis oli todella jo kp 7, niin se tarkoittaa taas ennätyslyhyttä kiertoa mulle.. 

jep jep, että tällasta täällä! 

***Mitähän muuten kuuluu palstan alussa mukana olleille  Ekpi:lle, Kuumistelija:lle, Lily of the valley:lle  ja kaikille muille jotka oli alussa tosi aktiviisia kirjoittelijoita?? :) Nyt jos luette tätä, niin tulkaahan kertomaan kuulumiset sieltä taustalta! :) ***

457/1501 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipä hei kaikille! 

En oo pitkään aikaan kirjoitellut täällä, olen tietoisesti vältellyt tätä palstaa. Heinäkuussa tapahtunut keskenmeno otti niin koville ja tuntui pahalta lukea mitään, mikä liittyi lapsiin tai vauvoihin..

Tällä viikolla olen kuitenkin plussannut! <3 Tulin siis lähes samantien uudestaan raskaaksi. Pelko on ihan mieletön.. entä, jos tämäkään pikkuinen ei pysy matkassa mukana? Lisäksi itseäni häiritsee, kun sain GB:n digitestillä "raskaana 2-3 viikkoa", vaikka olen varma, että ovulaatiostaoli kulunut alle 2 viikkoa, kun testin tein. Toivon koko sydämestäni, että tämä pikkuinen pysyy matkassa mukana <3

Vastauksia muille:
- Ovis voi tulla hyvinkin nopeati kk loputtua (: Itselläni, jos kk loppuivat maanantaina, ovistesti näytti ke-to yönä hymynaamaa.

- Oman kokemukseni perusteella greippimehuun tottuu! Nykyään jo ihan tykkään siitä ;D 

458/1501 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin täällä taas :) Mulla taitaa olla sellaisia kausia, että välillä innostun kirjoittelemaan enemmän ja välillä vähemmän. Melkein koko ajan tätä ketjua kuitenkin seurailen!

Hummingbird: Oli todella ikävää lukea keskenmenostasi :( <3 Olen niin pahoillani. Nyt sitten toivotaan taas rauhassa uutta plussaa tulevaksi ajallaan. Itsellänikin on välillä sellaisia fiiliksiä että mikäs kiire tässä on ja äidiksi tuleminen välillä jopa ahdistaa. Varmasti ovat ihan normaaleja tunteita, mutta välillä tunnen niistä huonoa omaatuntoa.

Masu1981: Harmi kuulla, että epäröit masennustaipumuksen vuoksi, onko sinusta hyväksi äidiksi. Uskon, että pärjäät, kunhan uskallat näyttää ja puhua niistä mahdollisista ahdistavistakin tunteista. Ettet jää niiden kanssa yksin vellomaan, jos jotain tulee. Minäkin ahdistun helposti ja pelkään, sairastunko synnytyksen jälkeiseen masennukseen. Mutta olen päättänyt tunnistaa sen ja hakea apua ajoissa, jos sellainen alkaa tulla.

Vauvaunelmia: Onpa lääkäri sanonut radikaalisti sulle tuosta ovuloimattomuudesta :( En tiedä liittyykö epäsäännöllisiin menkkoihin sitten jotenkin myös ovulaation epäsäännöllisyys tms. Ymmärrän kyllä hyvin, että sulle on tullu paha olo.

Kimallus-84: Onpas outo tuo sun ovisjuttu :O Ehkä sun ovulaatio on sitten jo ollut. Tai voisko tämä tarkoittaa, että se on vasta tulossa ja LH-hormoni on muuten vain heitellyt? Kun ei se vissiin ihan tasaisena pysy kuitenkaan.

Meillä ovis tuli ja meni ja nyt odotellaan :) Olen kyllä huomattavan rentona osannut olla tässä kierrossa. Oikeastaan vasta tänään rupesin kunnolla kuumeilemaan ja pohdiskelemaan. Osansa on ollu kyllä silläkin että töissä on ollut kiire. Greippimehua join kyllä! Siitä on tullut tosi herkkua mulle. Mies tietää kyllä että kirjoittelen tänne, mutta ei se ole paljoa siihen kommentoinut.

459/1501 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla teistä robinette ja helinäkeiju25 :) oon pahoillani helinäkeiju sun keskenmenosta :( se on rankkaa. En muista yhtään kävitkö täällä puhumassa siitä sillon ajallaan... Olisi kiva kuulla millanen kokemus sulla oli. Mutta toivottavasti nyt jo plussan puolella fiilikset siitä. Mä olin ihan varma etten koskaan enää halua tehdä lasta omani jälkeen. Tuli ihan karsee stoppi et ei enää toista kertaa. Mä nousin nyt yllättävänkin nopeasti. Mua pelottaa että se toistuu koska ne kivut oli aika ahdistavia. MUTTA hienoa ja ihanaa että sulla heti tärppäs uudestaan :) nyt vaan ihan rauhassa odottelet. Sehän tossa on että et oikeen voi muuta tehdä kun odotella. Luonto hoitaa loput suuntaan tai toiseen. Tietysti tarrasukkia matkaan! Ja jaksamisia myös sulle Robinette odotteluun, sehän tässä on surkeeta kun ei oo enää omassa hallinnassa tää juttu :D 

kimallus-84 meillä on sama kp :) mulla on kp 12/32-?? Ja yk 3 meneillään. Mut tää on nyt tää km:n jälkeen oleva kierto joka voi olla normaalia pidempi kuulema joten tässä kuussa on taas odoteltavaa.

Mä täällä yksin makailen :/ on ihan tyhmää mutta on niin yksinäistä. Mies matkoilla ja ei olla koskaan erossa tälläin. Mun mies on vielä tosi huono puhelimessa ja ei jaksa lörpötellä. Sit tulee aina sellanen fiilis ettei se ees halua kuulla musta. Tulee tyhmästi ihan epävarma olo, en tajuu. Huomenna tulee onneksi takaisin. Sit mä pelkään et se tajuu että miksi se ees on mun kanssa, et mä oon kauhee ihminen. En tiiä mistä tää tulee mut välillä en kyllä yhtään arvosta itteäni ja tuntuu et enhän mä oo mikään maailman paras vaimo. Kauheen syvällistä dr. Phil kamaa :D 

460/1501 |
12.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aarinko: Mä tein sillee, kun ei todellakaan ollut hajua missävaiheessa ovis tulee, että aloitin testaamisen ihan halppis (david) liuskoilla. Ja sit kun tuli haaleeta viivaa (viime pe) siihen Davidiin vaihdoin Glearblueen.  Tai itseasiassa samasta virtsasta otin 2  testiä. eka tuli davidin hailakka 2 viivaa ja sitten samasta (otan astian kautta kun se on musta helpompi) sen GB:n ja se näyttikin jo sitten heti =). Eli ovuloin 7.9 (tai viimeistään 8.9). Ja jos ei tullut tärppi tässä kierrossa aijon jatkaa samaan malliin ens kierron.  Ja seuraavan... ja seuraavan... ja...

Omanapaa: Mä olen aiheuttanut itselleni mania vaiheen. En kerkiä nukkua tarpeeksi ja haalin lisää projekteja projektien perään. Aviomies on ikänkuin torpannut mun remontti suunnitelmat (mitä sitte jos 1 peilin takia haluankin maalata seinät, panelit JA RAPPUSET.. XD ) Lisäksi möin meidän 1 kaapin kaverile(uudet kaverilta saadut isommat odottaa jo autotallissa) ja järjästin sen roudaamisen pois viereiseen kaupunkiin. No sitten bongasin FB:n kirppariryhmästä että siellä lahjoitettiin täyspuinen keittiönpöytä 6 hengelle. No minäpä varasin sen itselleni ja aijon entisöidä  sen(kai nyt kukatahansa sen osaa, minä ainakin!). Nyt kaappi suuren työn saattelemana saatu peräkärryyn (ei sitten ollutkaan ihan niin yksinkertaista o_o ). Touhotan siis ympäriinsä (kofeiinin voimalla (ei saa pysähtyä tai sammuu fiiliksellä). Ja mulla on jatkuvasti NÄLKÄ!! Töissä vedän pultteja ja alkaa olla tas ne fiilikset että itken kohta taas koko viikon putkeen. Nice. I LOVE MY HORMONS! Vähän jo lähipiiristä kuulunut että vois rauhoittua.... Ja tässä pitäs vielä viikko odotella ennekö voi testata. oh my...

Ketju on lukittu.