Vauva vuodelle 2014 :)
Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan..
Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :)
Kommentit (1501)
Terve kaikille, liitympä minäkin joukkoon! Olen vm 82 oleva nuori neitokainen (ainakin melkein ;) ) ja lapsia meillä on samanikäisen mieheni kanssa ennestään kaksi, vuonna 05 ja 08 syntyneet. Nyt olisi vihdoin saatu lupa kolmannelle monen vuoden "vinkumisen" jälkeen!
Yritys olisi tarkoitus aloittaa lokakuussa alkavien menkkojen jälkeen!
Jännityksellä odotan mitä tuleman pitää, kun on sen verran aikaa edellisistä raskauksista! :)
Sellanen kysymys, että kannattaako varata aika vaan suoraan yksityiselle gynelle vai käydä työterveys/ terveysaseman yleislääkärin perustarkastuksessa? Ennen olen käynyt YTHS:n gynellä sekä yleislääkärillä ja nyt olen työterveyden puolella, mut se ei maksa gyneä. Mitä luultavimmin olen ihan terve, eli vähän mietityttää maksaa 100€ jostain yksityisestä. Mut sit taas toisaalta en ole varmaan 5 vuoteen käynyt tarkastuksessa, joten pitäskö se nyt vaan mennä suoraan ammattilaiselle?
Jesell2 onnea plussasta :)
Anzcu86 pidetään peukkuja ja toivotaan plussaa, tsemppiä :)
Kimallus-84 itsekin mietin et on ihanaa lukea plussauutisia ja todellakin sen kaikille suo, mutta heti herää ajatus miksen minäkin vois saada jo sitä plussaa...
Vitamiineista vielä, varmaan itsekin vaihdan ne monivitamiinit raskaus vitskuihin, kun niissä hiukan eri suhteissa joitakin vitamiinejä :) jos nyt saan aikaseks käydä ostaa :)
Menhir itse tykkään ainakin käydä yksityisellä gynellä, en tiedä, jotenkin tulee vain luottavainen olo siitä...
Rima kp 8/28-46 yk 9
Täällä taas pienen hiljaiselon jälkeen! Olen käynyt lukemassa kyllä joka päivä teidän kuulumiset, mutta anteeksi kun en ole vastaillut..oon nyt jotenkin yrittänyt olla stressaamatta ja ajatukset olleet kihlautumisessa, häähaaveiluissa ;) , ja koulukin tosiaan alkoi nyt! Pitäis se opinnäytetyökin saada taas vauhtiin. Kaikennäköistä pukkaa. Mutta toisaalta hyvä niin ehkä sitä raskautuis huomaamattaan ;)
Hummingbird: Olen todella pahoillani puolestasi ja paljon tsemppiä, jaksamista ja haleja.! <3 Varmasti kamalaa kun odottanut plussaa kuin kuuta nousevaa, ja sitten se ilmestyy mutta ei säily :( Toivotaan että pian tärppää ja pysyy matkassa <3
jesell2: Kovasti onneaonnea! <3 Ihana juttu!
Kiitos muuten kaikille onnittelijoille! :)
Mä en oo käyttäny vielä mitään poppaskonsteja,enkä varmaan aio mitään kokeilla ellei sitten yritys pitkity hurjasti eikä tunnu ikinä tärppäävän. Raskausvitamiineja söin aluksi mutta sitten kun purkki loppui ei tullut ostettua uutta.. saamaton :D Ovistestejä en aio käyttää tässä kierrossa.. Ollaankin nyt menkkojen jälkeen heiluteltu peittoja tiheästi melkeinpä vois sanoa että joka ilta. Niin kovasti milemmat tärppiä toivotaan ja onhan tässä oltu myös kihlautumisen humuissa :D <3
Kaikille uusille tervetuloa!!!!!!!!!!!
KP 13/?? yk3 (jos voi sanoa ku menkat alko vasta nyt terolutin jälkeen)
Minäkin olen lueskellut palstaa ja Hummingbirdin tilannetta seurasin jännittyneenä, ikävää että päättyi noin. Muiden nimimerkkejä en vielä niin tarkkaan muista.
Mutta nyt on pakko kysyä yhtä asiaa, joka vaivaa todella paljon ja hyvä jos saan välillä nukuttua, kun asia pyörii mielessä. Mulla on siis menossa yk2 ja aloin vasta yrityksen alussa laskea kuukautiskierron pituutta ja oviksen ajankohtaa. Ekalla yrityskuukaudella kierto oli tasan 28 päivää eli ovis 14 päivää kuukautisten jälkeen. Tällöin ei siis raskaus tärpännyt.
Nyt toisella kierroksella ovis oli jotenkin myöhässä eli se ei tullut kp14 kuten edellisessä kuussa. Testasin useita päiviä ennenkuin ovistestit loppui ja ovis oli varmaan kolme päivää "myöhässä" viime kuuhun verrattuna. Tämähän tarkoittaa varmaan sitä, että kuukautiskiertoni on tässä kuussa pidempi eli jos kierto on pidempi oviskin tulee tietysti myöhemmin?
Onko teillä muilla kokemusta siitä, että ovis tulee eri aikoihin eri kuukausina ja onko se normaalia jo johtuu ainoastaan kuukautiskierron pituuden vaihtelusta?
Oletko iiris87 vastikään lopettanut pillerit ym, jolloin kiertosi ei olisi vielä tasaantunut? Mulla oli ennen lapsia kierto n30 päivää ja nyt kaikkien ehkäisysähellyskokeilujen jälkeen 28/29 päivää eli lyhentynyt päivällä/parilla. Olen itse yllättynyt siitä kuinka tasaiset kiertoni ovat olleet, mutta kai se vaihtelu on normaalia ainakin jo pysyy sielä normaalin rajoissa eli 26-32 päivää noin.
Meillä on siis sellainen tilanne menossa että nyt on pillerit lopetettu ja ensi kuussa aloitetaan oikeen kunnolla yritys mut jos nyt tässä kuussa tärppäisi vaikkei olla yritetty kovin niin tietenkin saa tulla :) Jänskää!
Heippa. Tarkoituksena jättää pilsut pois kun liuskat loppuvat, eli 1,5 kk kuluttua. Ikää mittarissa 32 vee ja ennen ei elämäntilanne ole antanut "myötä" lapselle. Nyt mietityttää kannattaisiko pillerit lopettaa samantein kun lueskelee näitä yritysaikoja. Ikää kun on ja intensiivisestä treenailusta hormonikierto ehkä haastava...Mielessä on päällimmäisenä halu lapseen, mutta myös pelko, onko minusta äidiksi.
Moi kaikille! Täältä kans mukaan hyppää yks kuumeinen, ikää 24v ja esikoista yrittävä! :) nyt ensimmäinen yrityskerta lähes takanapäin, ja nyt sitten vain jännittyneenä odotellaan kuinka käy! :)
On ollut ihana lukea teidän muiden kuumeilusta, vertaistukea vailla vertaa! :)
Plussatuulia nyt vain kaikille tasapuolisesti!
A-M, kp 15/26-29
[quote author="MaSu1981" time="06.09.2013 klo 01:01"]
Heippa. Tarkoituksena jättää pilsut pois kun liuskat loppuvat, eli 1,5 kk kuluttua. Ikää mittarissa 32 vee ja ennen ei elämäntilanne ole antanut "myötä" lapselle. Nyt mietityttää kannattaisiko pillerit lopettaa samantein kun lueskelee näitä yritysaikoja. Ikää kun on ja intensiivisestä treenailusta hormonikierto ehkä haastava...Mielessä on päällimmäisenä halu lapseen, mutta myös pelko, onko minusta äidiksi.
[/quote]
No se onko äidiksi selviää vasta sitten kun lapsi on maailmassa ja sitten on jo liian myöhäistä ;) Ja se on kyllä semmonen homma mihin kasvaa ajan myötä, sitä voi opetella ennenkuin on itse äiti, ei sitä voi verrata kavereiden lapsien tai sisarusten hoitoon. Mutta jos ei ole jotain suurta estettä tai syytä miksei vauva saisi saada alkunsa kuukautta aikaisemmin (jos heti ekasta tärppäis) niin itse lopettaisin pillerit kuluvan laatan loppuun. Suositeltavaahan olisi pitää ainakin yksi luonnollinen kierto pillereiden lopettamisen ja yrityksen aloittamisen välillä. :)
Siis äitiyttä EI voi opetella... ;)
Heippa vaan taas kaikille! Kiitos kovasti kommenteista ja täällä elämä jatkuu...
Onnea Jesell2 plussasta. Tulehan kertomaan kuinka sujuu kaikki !
Tervetuloa uudelle joukolle :)
Kimallus-84 voi harmi kun uuteen kiertoon jouduitte. Meilläkin on tuttavapiirissä yksi pariskunta joka teki jo toisen lapsen ja siinäkin meni n. 8kk. Ei mitään ihmeellistä ongelmaa, joillain se vaan kestää. Voimia siis sinne. Toivotaan että odottavan aika sujuu nopeasti ja plussaat kuin huomamattasi kohta. Samaan suuntaa ollaan tässä itsekin menossa. Mullakin pitäs alkaa yk 4 kohta jos ei ois tullu tota tosi pitkää kiertoa.
Aarinko mäkin olen huomannut saman :D Luulin, että olen tulossa hulluksi kun ennen ei ole kiinnostanut yhtään muita miehiä katsellakaan kunnes lopetin pillerit. Tää nyt on vaan harmitonta koska olen tosi onnellinen omani kanssa. Tulee vaan väkisin mieleen kun lopetin edellisen kerran pillerit olin huonossa suhteessa ja kyllähän mä siitä sitten lähdin lipettiin. Sillon kyllä muistan kanssa että vastakkainen sukupuoli alkoi kiinnostaa eritavalla. Ihan käsittämätöntä. Onneksi on nyt tuo oma mies joka hänkin kiinnostaa nykyään makuuhuoneen puolella enemmän kun pillereiden kanssa. Tuskin on valitettavaa hänelläkään. Nyt vaan ton keskenmenon takia ollut vähän kuivaa kautta :( Tänä viikonloppuna kyllä aion repästä ja puuhailla !
Anzcu86 mikä on tilanne?
Ruthless Nyt varmasti tiedät miltä miehestä tuntuu kun yleensä (ja en halua yleistää) miehet ruinaa keskimäärin enemmän kuin naiset :D Kyllä sekin tulee varmaan kaipaamaan tätä hetkeä sitten kun se lapsi on maailmassa ja sulla ei yhtäkkiä ole aikaa tai jaksa hypätä peittojen väliin. Aika mielenkiintoinen tilanne sulla :D Meillä mies haluaa lasta enemmän kun minä niin menee aika tasan. Kantelee mulle tyynyjä pyllyn alle aina jälkikäteen ja kaikkea hassua. Siksi tää keskenmeno onkin niin vaikea kun tuntuu että olisi pettänyt ton toisen puoliskon. Mä en vielä ole noita poppaskonsteja paljon käyttänyt ja ei greippimehusta tullut mitään mulle- epäilen tota vehnä juttua :/ Onnea synttäreistä :)
Menhir jos sulla ei ole mitään epäiltävää ja muuta niin menisin ehkä ihan kunnalle jos sun työaika antaa myöten. Jos se kunnan tyyppi vaikuttaa huonolta niin sitten ehkä voisin harkita varaavani ajan yksityiseltä vielä lisäksi tai sitten myöhemmin jos tärppi ei ala käymään. Mulla ongelma on, että en pääse töistä lääkäriin joten yksityinen on melkein ainut vaihtoehto. Toki mä kanssa luotan yksityiseen enemmän ja mulla on vakuutus johon saan lykättyä noita tutkimuksia että se auttaa.
Vauvaunelmia onnea opinnäytetyöhön ja koulutielle! Toivottavasti sujuu mutkattomasti niin saat alta pois ennen pikkuisen tuloa :) Teillä varmaan lempeä joo riittää kun noinkin romanttisissa tunnelmissa olette olleet, hyvä niin !
Teidulot juuri niin, äidiksi ei synnytä vaan kasvetaan :)
Iiris87 riippuu varmasti vähän minkälainen kierto sulla on ollut ja millon loppunut hormonaalinen ehkäisy kuten joku jo tässä mainitsikin. Jos sulla on aina ollut sama kierto ja et oo syöny pillereitä niin se että alkaa yhtäkkiä heittelemään voi johtua vaikka sun stressistä tai tästä vauvaprojektista. Tai jos oot laihtunut liikaa tai oot ylipainoinen. Niin moni asia vaikuttaa kuukautiskiertoon. Jos kuitenkin oot just lopettanut pillerit ja heittelee se on normaalia kun kroppa vielä hakee sitä paikkaa. Ovis kun tulee niin siitä kuukautisten alkuun pitäisi olla aina vakio. Se keskiarvo on kait joku 14 päivää ja voi vaihdella eri ihmisillä. Ei siis kannata huolestua jos kuukautiset heittelee hieman, ei kaikilla ikävä kyllä mene aina samalla tavalla. Munkin kierto oli sitä yli 50 päivää ja kävinkin lääkärillä joka määräsi sitten keltarauhashormonia tasoittamaan kiertoa. Musta tuntuu että mun kierto ei tasaantuis edes ajan kanssa. Mulla oli teininä ihan älyttömiä vaihteluita ja siitä lähtien olen syönyt pillereitä. Mulle lääkäri sanoi (olen ylipainoinen) että jopa 5% painon lasku saattaa tasoittaa kiertoa ja helpottaa huomattavasti raskaaksi tulemista. Eli nyt tässä pitäisi sitten yrittää sitä :D kunhan pääsen eroon tästä keskenmenon jälkeisestä "masennuksesta" .
Eli nyt vähän mun tilannetta. Mä kuvittelin jotenkin aikaisemmin, että jos keskenmeno tulee näinkin aikaisessa vaiheessa, että ei se tunnu miltään. No väärin kuvittelin. Monet ei ees sano tota keskenmenoksi kun se oli niin alussa. Se ehkä ärsyttää, koska kyllä se tuntui todella pahalta. Kun voi vielä henkisesti huonosti kaiken sen kivun ja vuodon päälle niin ei kyllä ole kivaa. Nyt on kohta viikko kulunut tiedosta ja nyt alkaa olla vuoto ohitse. Vuoto oli tosi runsasta ja ällöttävää, mutta ei kestänyt onneksi tämän pidempään. Nyt jo aloin näkemään seksiunia miehestäni, joten eiköhän se kroppa jo kaipaa jotain muutakin :D Mies sanoi että on pettynyt kun olen kysellyt miltä siltä nyt tuntuu. Tiedän, ettei se ole pettynyt muhun mutta siltä musta nyt vaan tuntuu. Syy on tähän voinut olla mikä vaan ja olihan se n. 4 päivää kun luulin olevani raskaana aika jännää. Mieskin oli siis ehtinyt jo tottua ajatukseen. Harmin paikka. Nyt vaan eteenpäin. Mulla on paljon kysymyksiä, jotka kaipaa vastausta. Sain soittoajan gynelle joten maanantaina toivottavasti saan vastauksia niihin. Lääkäri suositteli odottamaan yhdet kuukautiset ennen uutta yritystä, mutta luonnollisesti mua ei huvittais. Pelkään kyllä, että kohtu ei ole vielä parantunut ja tulee toinen keskenmeno perään. Näin olen kuullut joillekin käyvän. Sovittiin jo miehen kanssa, ettei aiota yrittää tässä kuussa vaan sekstaillaan kun huvittaa ja ensi kuussa jatketaan. Jos nappaa ni sit nappaa. En myöskään tiedä voinko aloittaa ne terolutit nyt ja kun tuli tää mun keskenmenovuoto niin oliko se nyt sitten kuukautisvuoto?! Maanantaina selviää ehkä jotain. Tai että pitäskö sitä mennä johonkin jälkitarkastukseen vai mitä tässä pitäs tehdä... Oon myös lihonut kivasti kun, jos masennun mä syön. Nyt on tullu herkuteltua sikana kun on ollut alakuloinen olo. Tänään oli hyvä tyhy päivä ja ulkoilua. Josko se tästä nyt lähtisi nousuun :)
Voitte varmasti kuvitella kuinka kiva oli perua neuvola. Sitten vielä tuli kotiin se neuvolan kirjekin. En ole vielä lukenut sitä, kun tuntuu oudolta. Sillon sunnuntaina kun sain kuulla tästä niin purskahdin itkuun kun näin jonkun kadulla vaunujen kanssa. Onneksi aika parantaa aika hyvin, etten purskahtele itkuun joka sekuntti kun käyn kaupassa.
Oisko ihan tylsää perustaa tonne plussa puolelle sitten palsta johon voisi siirtyä täältä kun plussaa? Vaikka toki laskettuaika ei ole sama monellakaan, mutta näin ainakin pysyisi yhteydessä tuttuihin... En tietty sitä ainakaan ite vielä voi perustaa, mutta jos joku plussaaja sen haluaa tehdä niin mä kyllä mielelläni siirryn sinne jos ikinä täältä plussaa saan.
Nyt oikein rentouttavaa ja mukavaa viikonloppua tän mun romaanin jälkeen. Varmasti puuduttavaa lukemista ja puolet teistä ei pääse edes loppuun asti :D sorry!
[quote author="Teidulot" time="06.09.2013 klo 12:16"]
[quote author="MaSu1981" time="06.09.2013 klo 01:01"]
[/quote]
No se onko äidiksi selviää vasta sitten kun lapsi on maailmassa ja sitten on jo liian myöhäistä ;) Ja se on kyllä semmonen homma mihin kasvaa ajan myötä, sitä voi opetella ennenkuin on itse äiti, ei sitä voi verrata kavereiden lapsien tai sisarusten hoitoon. Mutta jos ei ole jotain suurta estettä tai syytä miksei vauva saisi saada alkunsa kuukautta aikaisemmin (jos heti ekasta tärppäis) niin itse lopettaisin pillerit kuluvan laatan loppuun. Suositeltavaahan olisi pitää ainakin yksi luonnollinen kierto pillereiden lopettamisen ja yrityksen aloittamisen välillä. :)
[/quote]
Näinhän tuo miesystäväkin sanoo, hänellä on jo yksi lapsi ja on aivan ihana isä. Itselläni on taipumus masennukseen ja ahdistuneisuuteen, jonka vuoksi olen epäröinyt onko minusta hyväksi äidiksi. Vaikka tiedän, että on paljon masennuksesta kärsiviä äitejä. Isäntä on todennut, että enhän minä lasta yksin hoida ja tarvittaessa ottaa enemmän vastuuta jos vointi laskee ajoittain. Lääkitysasiat tietysti mietityttävät, tarvitsen lääkityksen pysyäkseni kunnossa ja haluaisin vauvan vuoksi olla ilman (jos nyt ensin tärppäisi). Pillerit loppuu tämän liuskan loppuun, se päätös on tehty;)
ps. onkohan täällä ketjua jotain sairautta sairastaville odottajille tai vauvakuumeisille?
Iltaa!
Testailin keskiviikko aamuna ja negaa näytti:( Oireet ei oo hävinnyt mihinkään vaan oikeastaan on voimistunut. Etova ja huonoolo ollut jo monta päivää, varsinkin aamuisin. Paineentunne on jatkuvaa alavatsassa ja nippailee aikalailla...
anzcu yk 12 kp 35
Hummingbird: Tsemppiä uuteen yritykseen :). Tiedän miltä susta tuntuu.
Mullakin tulee tammikuussa 2v täyteen keskenmenosta. Eli siitä asti odotellut, että mies vähitellen alkais suostua uuteen yritykseen :/. En luultavasti olisi edes niin vauvakuumeinen, mutta kun ehdin olla raskaana kuitenkin sellaiset 12 viikkoa (7:lla viikolla sikiö ehti kuolla). Ekan ultran aamuna alkoi pieni verenvuoto enkä edes säikähtänyt sitä mitenkään, kun olin kuitenkin ollut jo siihen asti raskaana. Sairaalasta he sitten ilmoittelivat neuvolaan keskenmenosta. Mun ei tarvinnut tehdä enää mitää asialle...
Heippa!
Minäkin liityn mukaan haaveilemaan. Olen tähän saakka lueskellut muiden juttuja, mutta tuntuu, että nyt olisi mukava jakaa ajatuksia kanssanne. Meillä eka lapsi aloitti juuri koulun ja nyt aika olisi kypsä toisen tulla. Pieni oli jo tulossa perheeseemme vuosi sitten, mutta odotus päättyi keskenmenoon viikolla 9. Nyt mies alkaa olla suosiollinen uuteen yritykseen, joten katsotaan kuinka käy tällä kertaa! Aurinkoisia syyspäiviä kaikille!
Lintunen kp 26/30 yk1
Heips!
Täällä ei vielä yritys ole alkanut, mutta mies on alkanut vähitellen näyttää vihreetä valoa pillereiden lopettamiselle eli pakko ängetä tänne kuumeilemaan ja toivomaan, että pian sais vauva jo luvan tulla :) mulla on entuudestaan 3v ja 5v pojat, eli haaveissa olis eka yhteinen lapsi miehen kanssa. Aikoinani en halunnut lainkaan lapsia, nyt hieman hämmentää kun tajuan haaveilevani kolmannesta.. :)
Mukavasti näyttää olevan tässä ketjussa porukkaa :)
Onko käytössä ollut mitään listaa ketjussa mukanaolijoista? Näin uutena olisi helpompi päästä kärryille jos jotain listaa olisi ketkä on mukana ja missä mennään kun uuttakin porukkaa tulee koko ajan :) Onko mahdoton ajatus?
Täällä ollaan nyt vähän keskusteltu mun kuumeilusta ja nyt sitten ollaan jätetty kokonaan keskeytetyt pois ja panostetaan petipuuhiin vähän enemmän. Elikkä ilman varsinaista ehkäisyä ollaan oltu viime toukokuusta asti kun molemmat lapsia haluamme, mutta varsinaisesti yritystä ei ole ollut koska vähän fiiliksen mukaan on menty ja vain välillä menty loppuun asti. Oviksetkin enimmäkseen jäänyt hyödyntämättä. Mitään ovistikkuja ei oteta mukaan, mutta jospa säännöllinen peittojen heiluttelu ja loppuun asti meno joka kerta olisi avain onneen :) Pelkään, että liika stressi raskautumisesta vaikuttaa meidän suhteeseen negatiivisesti ja jos makkari muuttuu vauvantehtailu paikaksi. Koitan olla nyt muutenkin stressamatta asiaa ja olla kyttäilemättä "oireita" ja olla pelkäämättä kuukautisten tuloa. Tosin kauhean vauvakuumeen kourissa on joskus vaikeaa keskittyä mihinkään muuhun :D Onneksi on ihana mies, harrastuksia ja työ johon voi uppoutua.
Nyt menossa kp 6/22-29 ja nyt voisi aloittaa yrityskiertojen laskun eli yk1 käynnistyi tästä kierrosta. Kuukautiset alkaa olla ohi ja viimeyönä jo vähän lämmiteltiin pienen tauon jälkeen :)
Olen harkinnut pitäisikö ottaa foolihapot mukaan kuvioon kun jossain sitä suositeltiin. Jossain myös suositeltiin kahvin juonnin rajoittamista 2-3 kuppiin päivässä jo nyt kun yrittää raskautta. Jaiks... mitenköhän siitä selviää. Mites muut? Olettekko aloittaneet tai aiotteko aloittaa foolihapon tai odotusajan vitaamiinivalmisteen syömisen jo yritysvaiheessa? Muutama taisikin jo asiasta kirjoittaa, mutta lisää ajatuksia olisi mukava lukea :)
Paljon plussatuulia kaikille!
Hummingbird voimia sinulle! Tilanteesi on koskettava. En ymmärrä miksi alkuraskauden keskenmenoja vähätellään tai ei luokitella keskenmenoiksi :(
Hei kaikki!
Omaa napaa tulossa..............
Tänään oli se soittoaika lääkärille siitä mun terolut kuurista jonka sain sillon kuukausi sitten..No kerroin että menkat alkoi 2pv kuurin jälkeen ja lääkäri totesi että hyvä juttu, estrogeenia on siis kehossa normaalissa määrin ja jotain.. Mutta kuulemma ovulaatiota ei tapahdu???!!Siinä vaiheessa sydän löi tyhjää. Ja sanoi että vaihtoehtoina on joko odotella tai sitten syön vielä 3kk kuurin teroluteja. Eli kierron 15-24päivinä otan yhden tabletin. Sanoi laittavansa reseptin sähköisesti apteekkiin. Oli vissiin tiukka aikataulu kun en ehtinyt kysellä sen koommin mitään. Ja apteekissa oli miespuolinen farmaseutti eika vaikuttanut innokkaalta selostamaan mulle mitään.
Masentaa ihan suunnattomasti.. en ovuloi joten en voi tulla raskaaksi :( Ja mistä se lääkäri tietää että en ovuloi? Ja miten toi lääke vaikuttaa siihen, saako se ovuloinnin syntymään? Voinko tulla raskaaksi nyt noiden 3kk aikan??? Miljoona kysymystä olis esitettävänä. Mä niin toivoin että olis voinu jo tästä kierrosta tärpätä..mutta eikai sitten. Ei se lääkäri mulle viimeks mitään tästä puhunu että joutuu syömään kauemminki noita ym.
Anteeksi negatiivisuus, mutta on nyt niin suunnattoman paha olo :(
Liitynpä viimein joukkoon. On tullut lueskeltua näitä juttuja jo jonkun aikaa. Oma vauvakuume nostaa pahasti päätään, enkä voi pysyä enää poissa täältä :D Elikkäs olen parikymppinen ja viime toukokuusta on menty "tulee jos on tullakseen" meinigillä. Harvoin on edes mahdolliseen ovikseen peiton heiluttelut osunut, eikä parhaita päiviä ole tullut vielä kertaakaan seurattua. Viimeaikoina on tosin on ollut aktiivisempaa tuolla makkarin puolella. Tähän asti sitä on ajatellut, että se sitten tärppää joskus jos on tärpätäkseen. Kuitenkin olen huomannut, että viime kierroissa olenkin ollut pettynyt joka kerta kun kuukautiset alkaa ja kahden viimeisimmän aikana on ollut ties mitä "oireita". Huoh... Välillä on ehtinyt jo kuukautisten viivytellessä miehellekin tokaista, että nyt vois olla tärpänny. Mieskin selvästi seuraa mahdollisia merkkejä raskaudesta ja sehän vaan yllyttää tätä kuumeilua. Yhden negan olen tehnyt kevään puolella, mutta muuten on kuukautisten saapuminen kertonut kyllä kaiken. Vauvakuume alkaa olla kauhea :D Tahtoisin niin meidän yhteisen nyytin tähän kasvamaan. Tarkoittaako tämä nyt sitä, että pitää alkaa oviksia kyttäilemään ja jopa tikuttamaan jos raskaaksi meinaa haluta kun ei "itsestään" tärppää?
Kierto on tänä vuonna ollut kaikkea väliltä 22-29. Nyt menossa kp 1 / 22-29.