Vauva vuodelle 2014 :)
Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan..
Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :)
Kommentit (1501)
Niinhän siinä kävi että menkat alkoi..ja kivut paheni.
Jos tästä kierrosta sitten..
Kp1/27-28.
Moikka kaikille!
Itselläni taas alkaa olemaan jännät ajat, että alkaako menkat vai ei.Parin päivän ajan ollut vihlontaa mahassa ja alaselässä, vasemmalla puolella. Mielialat vaihtelee laidasta laitaan ja yököttävää oloa ajoittain. En tiedä kuvittelenko vai mikä on, jotenkin olen niin pessimistinen että ajattelen että menkat sieltä kuitenkin alkaa.
Siskolla laskettu-aika tammikuussa, joten lähipiirissä on vauva-hömpötystä, joka ei yhtään kyllä auta asiaa, mutta olen todella iloinen siskon puolesta, koska he yrittivät lasta yli vuoden :)
Tsemppiä kaikille ja hyvää viikonloppuna :)
Määkin tässä "odottelen" menkkoja :). Nyt on kp31 eikä tuu edes sitä tavanomaista tuhruvuotoa, jota on yleensä tullu jo joskus kp24:sta eteenpäin. Kiertoni tosin on heitelly vuodenkin sisällä 25-33pv. Ens viikolla sitte r-testi, jos ei ny ala kuulua.
Meidän yrityskerrat on siis vielä vähäsen pakkasen puolella, koska tähtäimessä ois kesäkuulla tai sen jälkeen syntyvä vauva.
Täälläkin yksi kuumeilija ilmoittautuu uudestaan. :) Tuossa keväällä kirjoitin jo aiemmin mutta silloin mies oli vielä sitä mieltä että ehdottomasti ei hankita vauvaa ennen vuoden päästä olevia häitä. No nyt sitten mies on asialle lämmennyt ja jätin minipillerit pois tuossa kesäkuun alussa, mutta mies halusi vielä käyttää kuitenkin kumia ja itsekin halusin katsoa mihin kierto asettuu kun ei vauvan hankinnalla niin kiirettä kuitenkaan ole.
Silloin kesäkuun alussa kun jätin minipillerit pois niin tuli jonkinlainen tyhjennysvuoto mikä kesti kolme päivää ja sen jälkeen ei mitään vuotoa kunnes sitten elokuun loppupuolella alkoi kunnon menkat jotka kestivät 6 päivää. Ollaan harrastettu seksiä kumin kanssa ja kun oletettu ovis mennyt niin ollaan menty paljaalla ja jopa loppuun asti (mikä minusta kyllä iso askel miehelle, koska ei vielä vauvaa välttämättä haluaisi kun ne häätkin tulossa), mies sanoi että tiedostaa riskit että ovis ei välttämättä ole ollut silloin kun olen sen olettanut olevan. Tuossa alkuviikosta sitten mentiin loppuun asti ilman ehkäisyä ja edellisenä päivänä oli semmoinen kova vihlaisu vas. munasarjan kohdalla ja yhdyntä päivän jälkeen tulikin ovislimat. :P Eli nyt sitten odotan jännityksellä mitä tuleva tuo tullessaan, että ollaanko tässä nyt sitten raskaana vai ei. :D Miehellekin asiasta sanoin ja otti asian rauhallisesti.
Ja jos olisin tullut tästä kierrosta raskaaksi niin ovis olisi ollut kiertopäivällä 26 tai 27 eli pitkä kierto. Onko edes mahdollista että ovis olisi niin myöhään?? En ole siis tikuttanut ovista vaan noista limoista päättelin että oli ovulaatio kun limavuotoa kesti pari päivää runsaana ja sitten loppui.
Onko muilla kokemusta tästä pitkästä kierrosta? Ovatko ne jotka tikuttaneet ovulaation niin minkälaista valkovuotoa teillä on silloin? Ällöttävä mutta ihan luonnollinn asia. ;)
Tuutikki13: En oo tikuttanut ovista koskaan, mut ainakin omasta kokemuksesta sanon, et ei noihin limoihin voi luottaa :D. Meil oli varmat päivät käytössä 2v sitten, eli laskeskelin kyl päiviä, mut enimmäkseen luotin niihin limoihin. Ja tärppihän sielt sitte tulikin, joka meni kesken.
Luulis kyl, ettei noin myöhään tulis ovislimoja, mut eihä sitä tiiä. Tuosta se 12-16 päivää eteenpäin niin oisko sulla sitte esim. 38-42 päivän kierto?
Omaa napaa: Ei siis vieläkään menkkoja, ummetusta vaan ja pientä valkovuotoa, jossa ei mitää viitteitä verestä. Päätä särkeny jo pari päivää. Eilen aamulla oli kuumeinen olo ja sit aivastuttaa, mutta terve olen. Eli saattais olla raskausoireita. Miehelle jo kerroin toistamiseen, ettei näy menkkoja. Ihan hyvin otti sen vastaan ja nyt saatettais aikaistaa mein toukokuun lomareissua parilla kuukaudella, Välimeren sijaan Karibialle. Kaikki siis hyvin <3.
Nyt vaan odotellaan huomiseen... Ihmettelen vaan, että jos nega tulee, niin missä mun menkat kuhnaa. Ne on vaan kerran jääny väliin viimeisen 3 vuoden aikana, ja sillon oli paha stressi ja unettomuus päällä.
Yk -1 / kp 32
Heippa!
Meillä päästy nyt sen verran sanoista ja haaveista tekoihin, että ekaa kertaa elämässäni kävin hakemassa apteekista ovulaatiotikkuja. Testsin eilen ennen saunaa, että mulla on ovulaatio käsillä ja ilman keskeytettyä ollaan nyt menty 3 kertaa lyhyen ajan sisällä. Oikeastaan mulla on itsellä vielä vähän mixed-feelings, koska kovasti haluaisin raskautua ja haluaisin lapsen. Toisaalta en haluaisi raskautua vielä, koska meillä on lomamatka tulossa jouluna ja toinen toukokuulla. Jos raskautuisin tässä kierrossa niin reissu olisi vain kuukautta ennen laskettua aikaa. Lisksi olisin alkuraskauden pahoinvointien kourissa luultavasti joulukuussa, joten sekään ei ihan kaikkein hauskinta olisi. Toisaalta kaikissa kolmessa aiemmassa raskaudessa minulla on mennyt n. 3 kk siihen, että teen plussan. Sen takia päätettiin, että aloitetaan yritykset siitäkin huolimatta, että lomat tulossa. Jos mä rupean miettimään, koska se hyvä aika olis, niin ei sellaista olekaan. Aina on jotain tulossa.
Mulla on siitä hauska työ, että saan joka työpäivä nuukutella vastasyntyneitä. Aiemmin se ei ole vaikuttanut vauvakuumeeseen millään lailla, mutta kuluneellakin viikolla oli uskomatonta, miten näki tuoreet perheet vauvoineen ihan eri silmin. Kyllä se joku jännä vipu tuolla aivoissa on, mikä on kytketty nyt eri asentoon :)
F
Menhir: Juuri tuota ajattelin että pitkä kierto tulossa kun ei ole tosissaan tasaantunut vielä niitten pillereitten jälkeen, eli olisi ihan mahdollista että ovulaatio olisi ollut ti/ke.
Tarkoittaako ne ovulaatiolimat sitä että ovulaatio on juuri menossa vai jo mennyt?
Ja negatiivinen sieltä tulikin sitten. Hienoa psyykkaamista oireiden kanssa :D. Tosin luulen et tuon kuvotuksen tunne ja närästys johtuukin liiasta kahvin juonnista.
Menkatkin on sieltä ehkä tulossa vähitellen. Pitkä kierto jostain syystä. Positiivista ettei kuitenkaan mein ehkäisy oo pettänyt, että sitä uskaltaa jatkossakin "käyttää" mm. synnytyksen jälkeen.
Tuutikki13: Juuri ovulaation aikaan tulee normaalisti sellasta kirkasta venyvää limaa. Helpottaa siis siittiöiden luistelua kohdepaikalle ;).
Finola: Oon sun kans aika samassa tilanteessa. Meillä on uutenavuotena viikon reissu tääl Suomessa ja sitte tuo toukokuun loma nyt siirretään tammi-helmikuun vaihteeseen. Minne päin ootte lähössä?
Heippa,
Hyppään tänne tiedustelemaan, josko joku osaisi vastata mun ongelmaan. Olen kirjoitellut tuonne toukokuisiin, mutta sieltä on kaikki jo lähteneet :(
Mulla on nyt menossa kp 33/30. Menkkakipuja on ollut viime torstaista lähtien, mutta nyt ne on muuttuneet kummallisiksi. Mulla on poltetta alavatsassa ja "kramppeja emättimessä" (pahoittelut ilmaisusta :/ ) Vessassa ramppaan koko ajan kun luulen, että menkat alkaa, mutta valkkaria vaan pukkaa koko ajan. Nää ei tunnut tavallisilta menkkakivuilta, mutta eipä varmaan kuulu raskauteenkaan. Osaisikohan kukaan fiksumpi neuvoa? Olenko voinut stressata menkkani pois?
Testejä olen tehnyt jo kolme, viimesimmän kp 31 ja selkeä nega tuli. Luulisi että tuolloin olisi pitänyt liuskatestissä vähintään haamu näkyä.
Kiva jos joku osaisi auttaa!
Miumou kp 33/30 yk 7
Ja niin taas mureni tämäkin pilvilinna. Menkat alkoi lauantaina. Vaikka olin pe tehnyt nega testin tuntui NIIIIN pahalta kun lauantaina heräsin mökiltä housut veressä (ikinä alkanut näin "puun takaa", vaikka pitikin alkaa tuolloin niin aina alku ollut niin pieni että huomaa vasta vessassa pyyhkiessä) Lähin käymään mökiltä kaverin synttärikahveilla ja itkin koko matkan mökiltä kupunkiin. suoraa kurkkua. Alkaa olla taas luovuttaja fiilikset....=/ Ja lihon kokoajan!!. en mahdu enää mihinkään vaatteisiinkaan. Kaikki housut kirraa. Äiti jo kokoajan sanoo että ootko nyt ihan varma että et oo raskaana. No olen kun perse vuotaa ja testit negoja. Okei, ruokapuoli hakusessa taas kun on muka niin kiire että ei oo ollut aikaa tehä kunnon ruokaa (eläähän sitä leivällä ja nugeteilla..) ja suklaa on ollut lohtuna turhan ahkerasti mutta en vaan saa nyt itseäni mitenkään kuriin. on vaan sellanen hälläväliä asenne vähän kaikkeen. Ja seuraava joka sanoo mulle että "älä stressaa kyllä se lapsi tulee jos on tulakseen, tekee ne muutkin monia kuukausia" saa multa turpaan. Te kanssasisaret tiedätte ihan varmasti sen että tässä ei oo järjellä mitään tekemistä. Kyllä me jokainen kuumeilija TIEDETÄÄN että stressi ei auta, ei nopeuta ja lapsi tulee jos on tullakseen. Mutta kun ne tunteet on vaan niiiin pinnassa. ja herkillä. ja sitä ajattelee kokoajan!!! Ei mulla muuta.....
Heps,
Ihmettelin tuossa tätäkin ketjua lukiessa, miksi laskeskella niin tarkkaan noita kiertoja, oviksia jne jos seksi säännöllistä. Äkkiä voisi kuvitella seksin nautinnon häviävän moiseen "tehtailuun". Meillä nyt tehtiin päätös pilsujen poisjäännistä ja vasta eka kierto menossa ilman ehkäisyä. Tärppää jos tärppää, tuntuu, että vauvan saaminen on kyllä loppupeleissä aika ihme.
Pelottaa kyllä hemmetisti kun näin pitkälle vauva-aikeita venyttänyt ehkä ihan turhaakin.
Lykkyä tykö kaikille kuumeilijoille:)
Ruthless: Eipä näillä asioilla kyllä ole järjen kanssa mitään tekemistä :( Olen pahoillani puolestasi.
Miumou: Vaikea sanoa, että mikä sulla on. Voi hyvinkin olla menkat myöhässä tai sitten ei vaan testissä näy vielä raskaus jos on vaikka ollu hedelmöitys vähän myöhemmin kuin luulit. Tsemppiä!
Menhir: Harmi, että tuli nega. Alko kuulostaa jo lupaavalta. Toki onhan tuossa vielä pieni tsäänssi, jos ei menkat ole vielä oikeasti alkaneet... :)
Minullakin alkoi sitten menkat :( Nyt alkukierrosta on ollut vähän sellainen surkea olo että saadaankohan me koskaan lasta ja toimiiko mun keho kun ei osannut edes sitä ensimmäistä raskautta laittaa oikeaan paikkaan. Mutta ei se auta kuin jatkaa eteenpäin. Oon huomannut, että aika paljon ajattelen nykyään että "sitten kun meillä on vauva" tai "kohta olen jo raskaana". Ihan luonnollistahan noin on ajatella, mutta pitää yrittää muistaa myös nauttia tästä hetkestä ja siitä mitä meillä juuri nyt jo on. Että kahdestaan on myös hyvä ja meillä on ihana koti ja arki. Ei pidä unohtaa sitä kun vaan haaveilee tulevasta.
Heips kaikki!
Ruthless: Voi ei, olen pahoillani puolestasi. Mutta pidän peukkuja sinulle että tästä kierrosta tärppää!!! Jaksamista!
Menkkoja ei itselläni vielä kuulu eikä näy, ja toivon todella että eivät ala ollenkaan! Torstaina ajattelin tehdä testin jos eivät ala... Oikeastaan menkkamaisia kipuja ei ole nyt ollut, vatsan ja alaselän vihlontaa oli viime viikolla parina päivänä. Levottomia unia olen nähnyt, unessa tein r-testin ja ne kaksi viivaa tuli, toivottavasti oli enneuni! :)
Tsemppiä kaikille!
Heippa!
Täällä kanssa yksi aika kovaakin vauvakuumetta poteva 20- vuotias nainen.
Kihlatun kanssa kohta kaksi vuotta yhdessä ja vauva suunnitteilla vuodelle 2014! :-)
Sairaanhoitajaopinnot kesken, toisella vuodella menossa mutta jonkinlainen tauko tekisi hyvää. Toivottavasti tuleva isimies tällä hetkellä armeijassa, mutta vauvakuume niin kova että ollaan päätetty ehkäisy lopettaa ensikuussa ja siitä sitten kattellaan eteenpäin että mitä oikein tulee tapahtumaan!
Isimies pääsisi kuitenkin armeijasta ennen vauvan syntymää :-) Rankka vuosi yksin voi vaan tulla mutta onneks sieltäkin pääsee nykyään usein lomille!
Olisi kiva vaihdella tuntemuksia ja vielä kivempi jos jollain olisi edes hieman samankaltainen tilanne! :-)
Masu1981: No noin minäkin enen ajattelin... ja totesin aika pian että kaikki keinot käyttöön että tapahtuisi raskautuminen. Ja ainakin meillä seksi on säännöllisen epäsäännöllistä. 10v yhdessä ja vuorotyö. Ei sitä edes pysty hommiin välillä vaikka oisi halujakin. Ja välillä halut menee niin ristiin kun olla ja voi juuri ton työn takia (toinen hereillä kun toinen nukkuu jne..) Ja ainakin itsellä on takaraivossa se huuutava kello joka kiljuu että aika loppuu.... No siitäpä saan syyttää ihan itseäni. Jos voisin kääntää kelloja taaksepäin niin ne pillerit ois jätetty pois jo ajat sitten... ois ollut aikaa yrittää enenpi.
Kiitos stemppi sanoista kaikille! Alkaa menkat läheneen loppuaan ja mielialakin taas alkaa nousta hieman. Remontti buumi jatkuu. Nyt joutuu peittoja heilutteleen ... noh.. jossain kun makkari lähtee remonttiin. Toivottavasti kun makkari on valmis saa alkaa suunnitella toisen makkarin remontoimista lastenhuoneeksi. Onneksi on vapaa putki kun pitäs olla seuraava ovis ;). jopa molemmilla!
Ilmoittaudun mukaan! Täytän itse ensi vuonna 30 ja nyt olisi vauva toiveissa. Olemme olleet 6 vuotta yhdessä ja kohtapuoliin menossa naimisiin. Yritystä ei ole vielä varsinaisesti ollut, kesäkuusta asti "tulee jos on tullakseen" ja välillä taas ollaan jarruteltu. Nyt kuitenkin täysin vihreää valoa tästä eteenpäin. Ongelmana hyvin epäsäännölliset menkat ja niihin apuan keltarauhashormoni.
Hei!
Nyt pitäs kyllä jollakin meistä pian tärppi käydä!!!! Rasittavaa kun ketään ei onnista...okei muutamia on jo onnistanut mutta silti :D
Oon nyt ottanut rennommin ja yrittänyt olla miettimättä näitä juttuja kokoaikaa..aika hyvin onnistunutkin. Enimmäkseen oon yrittänyt lueskella juttuja teroluteista, sen vaikutuksesta ja ovulaation palautumisesta ehkäisyn jälkeen ym.
Mies sanoi että jos tuntuu niin voisin varata ajan yksityiselle ja kysellä tarkemmin/ ottaa selvää ovuloinko ym.. Sanoin että katotaan nnyt rauhassa. Tässä kierrossa ajattelin testailla ovista kun viime kierrossa en sitä tehnyt..
Lisäksi ostin sitä greippimehua taas kun ilmeisesti kierron alussa hyvä juoda..jajaja raskaus/imetys vitamiineja alotin taas syömään :)
huhhhuh...Toivon että jouluun mennessä olis plussa ilmestynyt testiin <3
kp6/27-28 (2 terolut kiertoa takana)
Onko teillä muilla Terolut-käyttäjillä ohje, että syödään 10 pv, sitten menkat -> yritys -> raskaustesti / menkat luonnollisesti -> sitten vasta jos ei kumpaakaan näistä niin uusi liuska Terolutia. Eli että ei automaattisesti lasketa 15. päivää kierrosta ja aleta syömään uutta liuskaa. Toisaalta ymmärrän, että tällä mahdollistetaan paremmin sitä raskaaksi tuloa, mutta säännöllistyykö oma kierto oikeasti näin?
Hei! Minäkin ilmoittautuisin mukaan keskusteluun. Ikää 25, miehen kanssa yhdessä 8 vuotta ja tänä kesänä vietimme häitämme. Lapsesta on puhuttu useasti vuosien aikana, mutta omat opiskelut siirsivät aina. Nyt kun molemmat ovat töissä ja on taloudellisesti hyvä tilanne, tuntuu aika vihdoin oikealta <3
ehkäisyrenkaan lopetin jo yli vuosi sitten, sen jälkeen käytetty kumeja vähän niin ja näin :D pari kertaa olen turvautunut kuluneen vuoden aikana raskaustestiin, mutta aina nega.
Toivoin todella olevani nyt raskaana (kuvittelin jopa jotain oireitakin), mutta menkat alkoi tänä aamuna :( Noh, tämä oli vasta ensimmäinen todellinen yrityskerta :)
Helinäkeiju25: tosi koskettava sun tarina.<3 Jaksamisia ja positiivisia ajatuksia sinne. Toivotaan että kaikki menee nyt hyvin!!
Ruthless: voin niin samaistua sun fiiliksiin. Mäki sanoin miehelle yks päivä että en enää halua yrittää vauvaa. Jotenki tuntuu että pitäs unohtaa kokoasia, nauttia seksistä toisen kanssa ilman ajatusta että olisko nyt ovis ja tärppääkö. Ehkä se plussa sit tulus ajallaan. Helpommin kuitenkin sanottu ku tehty..mutta nyt aion kyllä relata. Käyn salilla ym nii unohtuu.:)
Ja hummingbird: ymmärrän myös noi sun ajatukset.
täällä olis kp28, toinen terolut kierto takana.alamahaa vihloo ja luulempa että ne menkat alkaa tänään tai huomenna.:(
Yks mun luokkakaveri tokas mulle eilen että oot ihan varmana raskaana, ku oon valittanu sille että kahvi ei maistu, väsyttää hirveesti ja edellisyönä nukuin 13h..ym.:D En kuitenkaan usko tuohon vaan olen melkeen varma että menkat alkaa!!