Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2014 :)

24.08.2012 |

Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan.. 

Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :) 

Kommentit (1501)

401/1501 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi.

Tervetuloa Rima84 :)  Toivotaan sullekkin pikaista plussaa, kuten meille muillekkin! :)

ON: kp 24/26-29  ja testattu nega. Empä sitä plussaa edes odottanutkaan, kun ei mikään viittaa siihen, mutta testasimpa nyt varmuudeksi kuitenkin.. Eipä sanonut kolmas kerta toden täällä :/  :D  Eli menkkoja odotellessa.. ei muuta kuin uutta yritystä ensi kierrossa, eikai tässä muukaan auta, huoh.. eli siis yk 4 kohti mennään. Taidan ensi kierrossa käyttää myös noita ovistestejä, kun niitä jäi tästä kierrosta vielä 7 kpl. jäljelle :) 

Aurinkoista viikonloppua ja tsempit tilanteeseen kuin tilanteeseen teille kaikille! :)

402/1501 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird: Sitä mäkin ihmettelin, että miksi vasta sitten pitäs mennä lääkäriin kun on jo "liian myöhäistä". Mutta olis ollu ihanteellista että se kohdunulkoinen olis parantunu itekseen ja mun vointi oli hyvä niin sinänsä ymmärrän sen odottelunki.

Tuo on kanssa kauheaa kun ei tiedä mikä on normaalia :( Aika pieni tuo hcg arvo on, mutta toisaalta jos oli vielä sunnuntaina ollu nega niin se voi olla normaaliki arvo. Kävitkö yksityisellä veritestissä tai aiotko käydä? Saitko ajan johonki muulle viikolle neuvolaan?

Mulla oli kanssa semmonen hämmennys että olin kuvitellu olevani tosi onnellinen, ku oon raskaana, mutta se olikin vaan yhtä huolta ja kipuilua. Mutta se tilanne olikin poikkeuksellinen ja yritän ajatella, että ei se aina ja koko raskauden ajan ole sellaista. Ihan totta, ettet enää pysty itse vaikuttamaan tähän asiaan. Toivotaan, että kaikki vain selviää parhain päin.

Vauvaunelmia: Onnea kihlauksesta!! Miten miehesi kosi? :)

Kimallus-84: Harmi negasta. :( Toki testasit aika aikaisin, niin ehkä on vielä vähän mahiksia että vielä muuttuis plussaksi..? Mutta jos ei, niin sitten uutta yritystä ensi kierrossa. Ehkäpä ovistesteistä on apua :) Kokeilemallahan se selviää, että sopiiko ne itelle.

Rima84: Tervetuloa! Toivottavasti tuosta gynekäynnistä olisi hyötyä. Terot voi kyllä olla avuksi, jospa niiden avulla sais kierron tasoittumaan. Onnea yritykseen joka tapauksessa!

Anzcu86: Miten kävi menkkojen kanssa? Hauska tuo teidän juniorin kommentti :D

Ruthless: Todella harmi tuo kipuilu :( En muista täysin sun taustoja, mutta oliko tuota kipuilua tutkittu? Mutta aivan ihana tuo miehesi bongaus kaveriltaan! Että oli hienon keinuhevosen löytänyt :D Ja joo ei sitä nyt aina tarvi elää terveellisesti :)

Hera 90: Onneksi olkoon pillereiden lopetuksesta!

Mulla on menkat loppunu ja tän kierron uus yritys alkanu :) Nyt on paljo rennompi olo kuin viime kierrossa. Oon yrittäny elää normaalisti ja olla stressamatta. En edes tiedä, mikä kiertopäivä nyt on. Ihanaa että on viikonloppu! Tehtiin miehen kans suursiivous ku on ollu viime viikkoina niin kiireistä ettei olla ehditty siivota ollenkaan :D Niin nyt oltiin sitte onnellisia ku päästiin puunaamaan... jännistä asioista voi ihminen olla mielissään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
403/1501 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikille!

Nyt loppui minulla menkat, ja jos nyt 4 kerta toden sanois!! Kuume on kyllä kova, ja kyllä vissiin miehelläkin, ainakin kommenteista päätellen ;) Ovistestejä en halua tehdä, mennään ihan rennnoin mielin, jos se vähän auttais asiaa :) Mukavaa viikonloppua kaikille ja plussatuulia!

404/1501 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUMMINGBIRD: onnittelut täältä sinulle ja toivottavasti kaikki menee hyvin, paljon tsemppiä :) ei ole kivaa kyllä kun joutuu niin paljon näkemään vaivaa ennen kuin mihkään pääsee varmistamaan asiaa, jätetään vaan itsekseen pohtimaan... ei kiva, mutta onneksi nyt pääsit verikokeeseen ja toivotaan että jatko menee hyvin!

VAVE: Teitkö digitestiä? Toivotaan parasta ja plussaa tietenkin :)

VAUVAUNELMIA: Paljon onnea kihlautumisesta :)

KIMALLUS-84: Harmi se nega, mutta kuten Robinettekin totesi, jospa se siitä vielä plussaksi muuttuisi ajan kanssa tai sit vain uuteen kiertoon ja yritykseen, tsemppiä :)

405/1501 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys vielä edelliseen... :)

ROBINETTE: sullekin paljon tsemppiä uuteen yritykseen :) kuullostaa hyvältä, kun osaa nauttia niistä arkisistakin asioista, joita yhdessä tehdään kuten siivous :) niinhän sen pitäis ollakin, ottaa ilo irti yhdessä tekemisestä, mitä se ikinä onkaan :)

SANNAKK: onnea tähän kiertoon ja yritykseen :)

406/1501 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein torstaina illalla sen digigestin - ei raskaana. Eikä menkkoja vieläkään. huomenna aamulla taas testiä.. Tää alkaa jo olemaan hieman rasittavaa, olen luopunut jo toivosta että olisin raskaana ja odottelen niitä menkkoja. Mulla ei oo ikinä jäänyt välistä ja myöhässä on max 2 päivää.. Nyt kp 33/28..

407/1501 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin jännät fiilikset! Justiin että samalla ihanaa, mutta samalla niin todella jännittää ! :) Toivon myös että otatte minutkin hyvin vastaan, vaikka olen 18-vuotias. En haluaisi että minua nimitettäisiin teiniäidiksi, koska en itse koe millään lailla olevan sellainen, olen vaan nuori äiti :) Tämä on siis tarkkaan harkittua, ja kolme vuotta olemme olleet yhdessä ja asummekin yhdessä. Kihloissa siis puolet tuosta yhdessä olo ajasta. Mä olen aina haaveillut monesta lapsesta(= On kivaa lukea teidän muiden juttuja ja jännäillä yhdessä !

408/1501 |
31.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAVE: harmittelut negasta, pidetään peukkuja et se vielä plussaksi muuttuis, tsemppiä  :)

MIIISU: eiköhän tänne kaikki ole yhtälailla tervetulleita iästä riippumatta :) eikä mielestäni ikä suinkaan määrittele onko hyvä äiti, varmasti olet hyvä :) mikä tilanne sinulla on meneillään? 

409/1501 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt omanapailen vain... Kivut ja vuoto lisääntyi... Menin tänään päivystykseen ja keskenmenohan se olikin sitten. Hcg oli jo 0 ?! Et en tiiä tarkottasko tää nyt et kaikki on muka jo tullu jo pois. Lääkäri sano et yritys voi jatkua seuraavien menkkojen jälkeen. Ristiriitaiset fiilikset. Toisaalta ihana ettei ole kohdunulkoista, mutta kyllä itkettää vähän. Toki mahtavaa että meni kesken näin ajoissa eikä aiheuttanut mitään suurempia tunteita ja ongelmia. Olisin kuollu jos ois menny kesken viikolla 12 ja johonkin kaavintaan :/ nyt vaan pelossa ettei uusiudu joka kerta. Huomenna rohkea ilme kasvoille ja uuteen työpaikkaan. Olisi kiva vähän velloa kotona pahassa olossa, mutta ei auta. Elämä jatkuu. Parempaa onnea teille muille :) musta ette nyt päässykkään eroon :)

410/1501 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tosi pahoillani hummingbird! :( Mutta onneksi ei ollut kohdunulkoinen.. Tsemppiä uuteen työpaikkaan, ehkä hyvä saada ajatuksia muualle? :)

Tein tänään taas testin, ei mitään, ei edes haalean haaleaa haamua. Tein elivon testillä, en ole aikaisemmin sitä käyttänyt, onko muilla kokemuksia? Jotenkin mä en vaan käsitä mikä mättää. Voihan se toki olla siitäkin kun synnytyksestä on vain se 6kk, mutta mulla on tullut jo kolmet menkat tismalleen silloin kun on pitänytkin.. Kai se ihmiskeho on sit vaan niin ihmeellinen. Enkä oikeastaan enään samalla tavalla toivo että olisin raskaana, toivoisin vaan niitä menkkoja että tietäisi about milloin on seuraava ovis. 

411/1501 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää sunnuntai-iltaa!

Unohdin tosiaan viime viestissäni kokonaan onnitella vauvaunelmia:a kihlauksen johdosta, joten hurjan paljon onnea kihlauksesta!! :)) varmasti romanttinen hetki ollut tunturimaisemissa, oih... :) 

Hummingbird:  :(  Olen pahoillani.. Tsempit sinne! Onnea kuitenkin uudesta työpaikasta! :)

ON:  Kp 1/24-29  eli kierto sitte näköjään taas lyheni 2 päivällä edellisestä kierrosta.. mikähän nyt oikeen on kun kierrot lyhenee tälleen. Mulla on aina ollu säännöllinen kierto, ennen pillereitä ja pillerien lopetuksen jälkeen..hmm..? Ovisplussan sain tasan 2 viikkoa sitte, eli menkat alkoi tasan 14 päivää oviksesta. Ei vaan sitte tärpänny tästäkään kierrosta, vaikka yritystä oli.. 

Ei muuta kuin yk 4 alkakoon! Vois kyllä pikkuhiljaa alkaa tärppäämään..toivon mukaan vielä tän vuoden puolella.. Jotenki mulla on alkanu pyörii ajatuksissa sellanen että mitä jos mulla ei irtoo munasolua ollenkaan?? eli ovis on, mutta munasolua ei irtoa..voiko sellasta olla? Joo, tiedän että joka kuukaushan sitä ei irtoo muutenkaan, mutta että jos mulla ei irtoo siis ollenkaan!? Tässäkin kierrossa oli peittojen heilutukset ihan oikeeseen aikaan (ovistestien ja tuntemusten mukaan), ja jos kerta ne siimahännät voi elää monta päivää, niin siitä petipuuhien ajotuksesta ei kyllä ainakaan voi olla kiinni.. huoh.. Kun pääsis sinne gynelle niin näkis että onko kaikki kunnossa sen puoleen.. 

Siis joo, eihän meillä oo kuin VASTA 3kk yritystä takana, mikä ei oo vielä mitään verrattuna siihen että teillä joillain on jo melkeen vuosi, tai ylikin yritystä takana, mutta silti.. jotenki alkaa jo nyt ihmetyttää ku ei vaan tärppi käy :/  :D

Noh, ei auta, ei kun uutta yritystä taas! :)  

Sori nää mun vuodatukset...

Mukavaa alkavaa työviikkoa kaikille :) Tai hyvää lomaa, jos joku sellasia viettelee :)

412/1501 |
01.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Voi harmitus Hummingbird!!! Iso hali sinne!

Itellä ei oo menkkoja vielä näkyny, mutta perjantaina oli oikeen menkkamaisia kipuja ja luulinkin että alkaa lauantaina, mutta ei.  Tossa just laskeskelin että joka toiset menkat on ollu kp 28-33 ja jokatoiset on taas ollut kp 43 tai enemmän :) aika vaikee laskee ovista ,joten käympä ostamassa tikkuja kunhan töiltäni ehdin :)

Mukavaa alkavaa viikkoa!

anzcu yk 12 kp 30

413/1501 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövuoron ratoksi täällä kirjottelen :)

pahoittelut hummingbirdille, kurja homma :(

tsemppiä kimallus-84 uuteen kiertoon, toivotaan plussaa :) kyllähän tuo ainainen uuden kierron aloitus ja ainainen pettymys saa ajattelemaan ties mitä... itsekin välillä mietin, tärppääkö ikinä ja entä jos ei tärppääkään... jotenkin sitä vaan vielä saa valettua kuitenkin uutta toivoa itseensä, jospa sittenkin tässä kierrossa, eikait se muukaan auta...vaikka kyllä ne menkkojen alkamispäivät on niin musertavia että... mutta toivotaan pikaista plussaa meille kaikille :) olishan se joo ihan kiva, jos tämän vuoden puolella edes tärppäis :)

ancu86 onhan tuo aika raastavaa, kun kierto venyy ja vaihtelee, kun niin vaikea tietää sit otollisia päiviä... itekin mietin niitä ovistikkuja, mut varmaan pitäis tikuttaa koko kierto, et löytyis oikee aika, kun niin eri mittasia kaikki kierrot itsellä...

Täällä kohta päästään yrittämään taas, josko tässä kierrossa :) tosin olen näiden yövuorojen jälkeen lähdössä viikonloppureissuun, joten toivotaan ettei mene hetket ohi :)

Rima kp 4/28-46 yk 9

414/1501 |
02.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain nyt varattua gynelle ajan 3.10. Pääsee tarkistuttamaan että onko kaikki kunnossa (toivottavasti on!) Että tilanne olis palautunu ennalleen sen kevään "Luokka 2, benigniä atypiaa"-tuloksen jäljiltä. Muutenkin helpottavaa päästä käymään.. voi samalla kysellä näistä munasolun irtoamisjutuista mitkä mua on nyt vaivannu.. 

Joo, eipä mulla muuta. :D

kp 2/24-29.. näillä mennään.. :)

415/1501 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird: voi, todella kurja homma tuo :( Nyt vaan pidetään peukkuja, että olet helposti sikiävää sorttia ja uusi tärppi tulee pian!

Anzcu86: niin tiedän tuon tunteen kun menkat on epäsäännölliset, itselläni ollut kierto kaikea väliltä 30-48! Nyt menossa kp 13/?. En tiedä, jos ne eivät nyt tästä asetu niin pitäisiköhän jossain lääkärissä käydä. Ovulaatiotikkujakin menee kamalsti, kun viikkotolkulla pitää tikuttaa, kun ei voi arvioida että mihin se oikein osuisi.

Olen muuten huomannut itsestäni oudon piirteen, jota aiemmin e-pillereiden aikakaudella ei ole ollut. Olen jo muutaman viime kierron alkupuolella huomannut, että jossain vaiheessa tulee sellainen parin päivän jakso, että katselen vähän kaikkia miehiä sillä silmällä... Sunnuntaina luin Hesaria, missä oli kuva Jyrki Kataisesta ja minun ensimmäinen ajatus oli että siinäpä vasta vetävän näköinen mies :p

416/1501 |
03.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille taspuolisesti! Ja tervetuloa uusille.

Hummingbird: Voi ei! Otan osaa. En voi vaan kun kuvitella mitä nyt tunnet. Mutta Onneksi meni nyt näin alkuun. (pahasta se pienenpi paha...)

Kimallus-84: Mulla ihan sama. Mun järki sanoo että HULLUA murehtia kun vasta yritystä niiiin vähän takana (meillä siis yk 3 menossa), mutta kun se tunne HUUTAA "nyt nyt nyt nyt nyt". Kaikki jotka tästä tietää sanoo että relaa ja stressaamalla ei tuu todellakaan mitään. Ja mä niin tiedän sen. Mutta en vaan voi sille mitään että ajatukset pyörii asiassa.

Ja seuraavaksi oma napailua: Viime päivät mennyt "juhla humussa". Allekirjoittanut on tänään siirtynyt aikuisten joukkooon ja siis pyöreät 30v plakkarissa! Ihme kyllä kriisi ilmeisesti loppui koska mulla on nyt hyvä olla. No johan sitä kestikin jo montavuotta etukäteen. Nyt tää kolmekymppinen elää elämänsä onnellisinta aikaa. Ovistestailut aloitin , ei vielä bongaus tulosta.  Mies vähän jo ärähti mun seksi innoille, että tää menee kohta samanlaiseksi yrittämikseksi kun XX:lä (veljensä ja hänen vaimo)!  Lähinnä se tuli siitä että ilmoitin että haluan lähteä häistä ens vkl ajoissa kotiin kun "haluan viettää yhteistä aikaa"... Mutta kun laskennallisesti juuri tuo lauantai ois tärppipäivä... :/ HUOH! Seksiä vingun (ehotan) kokoajan... ei oo kauheesti flaksi käynny =(.  Tosi tänään sain pikasesti, synttäreiden kunniaksi <3. Mut nyt on sellanen fiilis että ihan sama ei se tärppi tuu meille kuitenkaan niin ollaan nyt vaan.
Kipuja ollut edelleen lievänä. Ja tänään tuntu että alkaa taas se pahoinvointi mutta meni ohi... kun söin synttärikakkua =D!!

Olen kyllä nyt havainnut uusia ongelmia kehossa jotka en tiedä johtuuko ne esim tosta greippimehusta tai foolihaposta tai vehnänalkioöljystä. Uudet vaivat ovat JÄRKYTTÄVÄSTI kaasua mahassa (ja vaan osa tulee pieruna... :P ) Oikeen sattuu mahaan kun niin paljon kaasua. Sitten nyt havaitsin että mulla on tosi alhaset verenpaineet. Pari kertaa muljunnut inhottavasti sydämmestä. Onko kellään muilla tullut "sivuoireita" noista popppakonsti jutuista?

417/1501 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruthless onnea synttäreiden johdosta :) itsekin hoen itselleni välillä tuota ettei pitäis ressata, mutta minkäs teet... kuume on niin kova ja oman pienen kaipuu, ettei sitä ihan tuosta vain pois saa mielestä tai voi ihan noin vain olla ressaamattakaan, varsinkaa kun asiat ei tunnu etenevän...

En osaa sivuoireista sanoa, kun en ole vielä itse saanut aikaseks oikein hommata mitään... greippimehutkin on vielä kaupassa, vitskuja vaan olen syönyt, mut niitä olen yrittänyt aina syödäkin, sillon ku muistan ;) foolihappoa en ole viel ottanut lisäks, ku en oikeen tiedä mikä se foolihapon suositusannos päivässä on, en tiedä saanko jo tarpeeks sitä niistä vitaamineista...

Täällä mennää kp 7/28-46 yk 9 saa nähdä mitä tästä tulee, kun jotenkin on sellanen olo,et taitaa tää kierto mennä ihan huti kokonaan... vaikka vastahan tää on alkanut :) mutta jotenkin on vain sellanen olo, ku en oo oikeen mitään muutakaan saanut tässä aikaseks niin näinköhän tässä kierrossakaan saan mitään aikaseks... no se jää nähtäväks...

418/1501 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta Kaikille! 

Ei oo täällä menkat alkanut ja eilen oli tosi outo päivä. Heti aamusta alkoi pahaolo kohtaukset, lisäksi tuli myös mahtavan hirveä migreeni kohtaus joka kesti kevyet 2,5 tuntia. Illalla taas oli tosi pahaolo,oikein etova. Millään ei olisi iltapala maistunut, mutta pakotin itseni syömään. 

Alavtsassa on ihme aineen tunne kokoajan ja nipailee oieastaan joka kohasta vuoron perään ihan oikeasta reunasta vasempaan reunaan.

Nyt kp 33 ja testailla ajattelin vasta ensiviikon loppupuolella. Mikäli maltan :)

anzcy kp 33 yk 12

419/1501 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain sen, mä sain sen, MÄ SAIN SEN VIIVAN TESTIIN :' ) mä tärisen ja sinkoilen täällä keittiössä ees taas aamupalaa tehdessä kelaan mielessä että meille tulee sittenkin toukovauva. No se viiva ole haalea mutta mä selvästi näin sen ja se tuli siinä kun vielä pöntöllä istuin, eli  mikään haamu se ei voi olla. ja kp on nyt hmm... 34 eilen oli vielä nega. Nyt voin odotella pari päivää ja sit jos tekis ton viimeisen testin vielä että sais vahvemman viivan. Nyt jos putoon niin putoon korkeelta.

En tiiä miten miehelle kertoisin kun sitä vähän jänskättää ettei vielä tartteis tulla kun hänellä on työmurheita mutta mä saan sen kyllä nauttimaan tästä olotilasta, musta tulee varmasti niin ihana ja onnellinen ihminen tästä eteeenpäin :)

Mitään oireita ei oikeestaan ole, no sitä nenän tukkoisuutta oli noin viikko sitten ja kurkkukipuilua ym.  flunssan oireita mutta ne on nyt hävinnyt. Pahaaoloa on ollu satunnaisesti ihan vähän, nyt on ollu menkkaoireita jotka häviää sitten yhtääkkiä, ihan siis sellasta pientä vaan vielä. Ja siis ne simpat on odotellut aika pitkään sitä munasolua koska peitot heilu kp 16 ja oviksen mittailin/ tunsin siinä kp 21 22  ja (23).

Ihanaa samalla kun varaan kuopukselle neuvola ajan niin siellä sitten saan jutella uudesta asiakkaasta <3

T.Jesell2 kp 34/ 33-35 yk 2

420/1501 |
04.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jesell2: Ihanaa, onnea hurjasti plussasta!!! :)) Nyt vaan toivotaan parasta!! :)  Ja teilläkin näytti heti toisesta kerrasta jo tärpänneen! Voi vitsi, tässähän tulee itelle ihan kateus kun ihmiset plussaa niin äkkiä, itellä alkamassa jo 4 yk. :/  

Ihana kumminkin lukea näitä plussauutisia välillä :) 

Anzcu86: Tsemppiä ja toivotaan että myös sinä saat plussan testiin! :)) Tulehan sitten kertomaan kuinka kävi! :)  Oireet ainakin kuulostaa lupaavilta sinunkin osalta! :) Jännää..

Rima84: Foolihapon saantisuositus vuorokaudessa on tietääkseni 400 µg (mikrogrammaa).

Itse olen syönyt näitä yhden tabletin päivässä keväästä asti:

http://www.yliopistonverkkoapteekki.fi/FOLIREN-FOOLIHAPPO-400-MIKROG-100-TABL

Mutta tuon 400 mikrogrammaa saa kyllä muistakin vitamiinivalmisteista, esim. Multivitan raskaus ja imetys-tableteista, joita täälläkin foorumilla vissiin muutamat syö..? Varmaan muissakin monivitamiinivalmisteissa löytyy tuo päivittäisen suosituksen mukainen määrä, tai ainakin lähelle sitä. :) 

Omaanapaa: Ei kummempaa, kp 4/24-29  yk 4 alkamassa, odotellaan menkkojen loppumista ja tulevaa ovista :)  Ovistikkuja on jäljellä vielä 7kpl, ja ne ajattelin tähän kiertoon käyttää. Jospa tässä kierrossa sitten tärppi kävis........

Ketju on lukittu.