Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2014 :)

24.08.2012 |

Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan.. 

Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :) 

Kommentit (1501)

21/1501 |
21.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robinette, paljon paljon onnea plussasta! :)  En aiemmin yhtään huomannut, että sun viesti olikin tullut tohon väliin kun kirjoittelin omaani. Toivottavasti kaikki menee nyt hyvin ja mukavaa kun täällä alkaa plussia tulla. Jee! :)

22/1501 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robinette: Sydämelliset onnittelut plussasta!! <3

Täällä alkaa toivo nostaa päätään taas aallonpohjalta. Elämä järjestyy. Ystäväni kertoi viime viikolla vauvauutisia ja menin aivan sekaisin onnesta.

Kevään kunniaksi siemenet laitettu kylvöön, heh heh ;D En ole kylläkään mitään ovista tikuttanut tähän mennessä, se lienee toistaiseksi turhaa kun hommailua on kuitenkin vähintään joka toinen päivä. En tiedä johtuuko tämä kiima nyt siitä, että on niin kova vauvankaipuu, vai siitä, että vapauduin hormonaalisesta ehkäisystä ja olen päässyt valloilleni. Joka tapauksessa nautin joka hetkestä rakkaimpani kanssa.

Elämän tarkoitus on lisääntyminen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1501 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robinette: Paljon onnea ilmestyneestä plussasta! Se ois sitten jouluvauva, oi ihana ajatus!

Täällähän keskustelua on ollu paljon viikonlopun aikana, itse en ehtiny käymään kertakaan lukemassa, mutta ihana et oli tullu hyviä uutisia.

Itse testasin Fudgen neuvojen mukaan uudestaan ja enää ei tullut viivoja näkyviin ollenkaan. Toisaalta hyvä, toisaalta ehti hieman jo toivo herätä. Mutta innolla ootan pillerien loppumista, varsinkin kun parhaimmat ystävätkin ovat sitä mieltä et hieno homma. Ei sillä olisiko heidän mielipiteillään loppujen lopuksi niin paljon painoarvoa näin tärkeässä asiassa, mutta tuntuu paremmalta et hyvät ystävät on kannustavia ja pitävät ajatusta hyvänä. Tuleva kummitätikin oli jo varaamassa tulevaa vauvaa hoitoon. ;) Muuten mikä on teidän tilanteenne suhteessa ystäviinne; onko ystävillänne jo lapsia vai oletteko ensimmäisiä kaveriporukasta, jotka aikovat saada lapsia?

Hammaslääkärissä on siis hyvä käydä käsittääkseni mahdollisten tulehdusten tai vaivaavien viisaudenhampaiden takia. Suun tulehdukset voivat hoitamattomina levitä muualle kehoon ja viisauden hampaita ei suositella poistettavaksi raskauden aikana. Ilmeisesti liittyy kipulääkitykseen ja tulehtumisriskiin. En ole perehtynyt hirveästi asiaan, mutta näin olen käsittänyt siitä, mitä aiheesta olen lukenut. Itselläni on tulossa viisaudenhampaiden pois leikkaus syyskuussa, joten yritys taitaa alkaa vasta sen jälkeen. En halua et oisin odottanu melkein kaksi vuotta leikkausta ja sit sitä ei vois tehdäkään, kun odottaisin. Mut ehtiihän sitä ainakin kerätä vähän työkokemusta lisää ja rahaakin säästää odotellessa.

Hyvää alkuviikkoa kaikille! :)

24/1501 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mammuttii: Useilla ystävilläni on jo useampiakin lapsia, ja tuntuu että olen viimeinen, vaikka ikää on "vasta" 26. Asiahan ei näin siis ole, mutta se vain tuntuu siltä kun tahtoo omaa lasta niin paljon. :D

25/1501 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justiina89: Tuohon hampaiden hoitoon liittyen, Mammuttii sanoikin jo aika hyvin asiasta, mutta netistä löysin seuraavaa:

"Raskaus

Raskauden aikana suu happamoituu muuttuneen hormonitoiminnan vuoksi. Syljen pH laskee, joka aiheuttaa hampaiden kiilteen liukenemista sylkeen. Suun terveydelle haitallisten bakteerien (mutans-streptokokkien ja laktobassillien sekä hiivasienen) määrä lisääntyy raskauden loppuvaiheen ja imetyksen aikana. Ikenien verenvuototaipumus on lisääntynyt, johtuen raskauden aiheuttamista hormonaalisista muutoksista naisen elimistössä. Pienikin määrä plakkia hampaan pinnalla voi laukaista voimakkaan tulehdusreaktion. Jos raskaana olevalla naisella on jo entuudestaan hoitamaton krooninen ientulehdus tai parodontiitti eli kiinnityskudosten sairaus, voi hormonaalinen muutos pahentaa niitä. Raskauden aikaisella huonolla parodontiumin eli suun kiinnityskudosten tilalla, sikiön ennenaikaisella syntymällä (alle 37 raskausviikkoa), sekä lapsen alhaisella syntymäpainolla (alle 2500g) on yhteys. Äidin suun mikrobit kulkeutuvat yleisen verenkierron mukana istukan kautta sikiöön aiheuttaen tulehduksen, joka voi laukaista sikiön ennenaikaisen syntymän. Äidin kiinnityskudosten eli parodontiumin hoidolla sikiön ennenaikaisen syntymän riski pienenee. Suun hyvä ja säännöllinen itsehoito on ensiarvoisen tärkeää raskauden aikana.

Varsinkin raskauden alussa monilla odottavilla äideillä esiintyy pahoinvointia. Oksentaminen lisää suun happamuutta ja voi aiheuttaa eroosiota, eli hampaan mineraalien liukenemista. Suun happamuus saadaan nostettua aterian jälkeen normaaliksi esimerkiksi juustoviipaleella, sillä juusto neutraloi syljen happamuutta.Myös ksylitolituotteiden käyttö on hyvä vaihtoehto. Ksylitolituotteiden säännöllinen käyttö tulisi aloittaa jo raskausaikana. Tutkitusti ksylitoli vähentää kariesta aiheuttavien mutans-streptokokkien määrää, estää niiden kiinnittymistä hampaan pintaan ja vähentää näin hampaiden reikiintymisalttiutta. Äidin ksylitolin käyttö edistää välillisesti myös lapsen suun terveyttä, sillä se ehkäisee mutans-streptokokin tarttumista äidistä lapseen. Reikiintymistä aiheuttavat bakteerit (mutans-streptokokit) ilmaantuvat suuhun varhaislapsuudessa, ensimmäisten maitohampaiden puhkeamisen jälkeen, noin 1,5 -2,5–vuoden ikäisenä. Mutans-streptokokkien, kuten todennäköisesti muidenkin suubakteerien, tartunta lapsen suuhun tapahtuu useimmiten syljen välityksellä (tutin nuoleminen tai ruoan maistaminen samalla lusikalla), ja tartuntalähde on useimmiten äiti. Tartuntaa edesauttaa lapsen sokeripitoinen ruokavalio."

Mulla itselläni on aina, pienestä asti ollu tosi huonot ja helposti reikiintyvät hampaat :/  Saa nähdä taas kuinka monta uutta reikää on tullut viimeisen vuoden aikana lisää.. ärsyttävää. Vaikka harjaan hapaitani joka päivä ja syön ksylitolipurukumia aina välillä niin ei auta, aina on reikiä.

Mammuttii: Mulla ei oikeastaan hirveästi kavereita ole (koskaan ollutkaan), mutta kahdella kaverillani on molemmilla jo 2 lasta, ja myös vanhoilla ammattikoulukavereilla alkaa olemaan jo melkein kaikilla lapsia, ei hirveän montaa enää ole jäljellä joilla EI ole vielä lasta/lapsia, joten kyllä tässä alkaa tuntua kohta siltä että olen ainoa lapseton ihminen porukassa, mikä myöskin alkaa lisätä paineita :D :( 

26/1501 |
22.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Tullut ihan hirveesti viestejä kun en ole muutamaan päivään päässy lukemaan!

Robinette onnea plussasta! Toivotaan että kaikki menee hyvin!

Ja myös Justiinalle onnea tulevasta valmistumisesta!

Itellä on tällähetkellä kp 37 eikä kuukautisista ole tietoä.Viime kierto oli 39 päivää, joten en vielä ainakaan usko että olen raskaana kun ei ole oireitakaan. Odottelen tässä vielä tovin. Enkä myöskään halua tehdä testiä etten pety, kun toiveet on korkealla...

Mukavaa viikon alkua kaikille!

Vierailija
27/1501 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih Onnea Robinette plussasta! :) Nyt sitten toivotaan kaiken menevän hyvin loppuun saakka! Onko sulla ollut millaisia "oireita"? tai oikeestaan mistä arvelit olevasi raskaana?

Justiina oon nii kade sun valmitumisesta. ;) Itte ei saa tehtyä enää mitään ton koulun eteen kun sitä ei enää virallisesti olekkaan...on vaan se pirun oppari ja vika harkka, joka meni mönkään.. Mutta hei, onnea silti!! :)

Menossa kp.32. menkkakipuja on ollut mutta ei ne vielä ole kuitenkaan alkaneet. Viime kierto oli sen 33 päivää. Odotuksia ei oikeestaan suuntaan tai toiseen ole ollenkaan.

Niin ja naama kukkii..eli saman näkönen teininaama kun viimeksi pidin taukoa pillereistä. Ihan kamala!

28/1501 |
23.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou :)

Ja kiitos onnitteluista Jai ja Haaveita. :) Sekä kiitos Kimallus ja Mammuttii, kun selvensitte tätä hammasasiaa! Oli ihan mielenkiintoista luettavaa... Pitäisköhän tuota itsekin alkaa aikaa varailemaan. :D

Lisäksi Mammuttii kyseli kavereista ja heidän lapsista. Läheisiä ystäviä minulla on vain muutama, parilla on jo isommat lapset ja paras ystäväni odottaa siis esikoistaan nyt. :) Minulla on oikeastaan vain yksi erittäin hyvä "lapseton" ystävä. Sitten on useampia kavereita, joista noin puolella on lapset ja puolella ei... Olipa taas järkevä vastaus! :D Mutta olen kyllä Kimalluksen tavoin huomannut, että usealla entisellä koulukaverilla on jo lapsia.

ON: Ei kummempaa ole tapahtunut, mies katselee netistä farmariautoja ja omistusasuntoja, mutta sanoo silti, että "ei nämä vielä ole ajankohtaisia hankintoja", mikä on minusta ristiriitaista.

Tsemppiä kaikille, joilla luomumenkat ja yrittäminen on jo alkanut! :)

29/1501 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Ihan pikaisesti tulin vaan omanapailemaan ja kertomaan että täällä pyörähti pillerien jälkeen nyt toinen luomukierto käyntiin, eli menkat alkoivat tänään, aivan kuten itse veikkasinkin, heh! :)

Eli kierron pituudeksi varmistui nyt sitten 28 päivää, jos viime kuukautisten ekasta päivästä siis lasketaan. Aika ihanaa että kierto lähti nyt sitten heti ihan normaalisti kuten se oli ennen pillereitä! :) 

Onko teistä muuten kukaan menossa viikonloppuna messukeskukseen lapsimessuille?

Itse haluaisin mennä niille lemmikkimessuille, kun samalla lipulla pääsee useammille messuille samaan aikaan, ja jos sinne asti pääsen/päästään, niin kai sitä tulisi myös lapsimessupuolella pyörähdettyä ;) Siellä on vaan aina niin älyttömästi niitä muksuja että ei sinne kyllä pidemmäksi aikaa viitsi jäädä pyörimään, alkaa vaan ahdistaa se lasten määrä, siis siinä mielessä että siellä on ehkä pikkusen liikaa pieniä lapsia yhdessä paikassa samaan aikaan... :D :D

Mukavaa viikon jatkoa kaikille! :)

Vierailija
30/1501 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa ja onnea paljon Robinette!!! nyt ei kyllä mene vauva vuoden 2014 puolelle, mutta eipähän se haitaa:) 

Kimallus-84 kannattaa olla tyytyväinen, kun menkat alkaa normisti pillerien jälkeen. Itsellähän oli hirveesti harmia siitä kun puolisen vuotta oottelin niiden alkavan. Kävi jo hermoille. 

Lapsimessuille mietin, että olisi kiva mennä, just kun siellä niin paljon kaikkee samalla lipulla. Mutta ehkäpä sitten myöhemmin kun on oikeasti asiaa ;) Siellä on ilmeisesti tosi paljon tuote-esittelijöitä ja joku oma odottajienkin osasto. Saa neuvoja asiaan kun asiaan.

31/1501 |
24.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!

Vähä oma napailua. Alkaa vähä pännii kun ei tapahdu mitään! Kiertopäiviä on jo 39 eikä kuukautisii kuulu, eikä liiemmin mitään oireita raskaudestakaan. Onko täällä ollut joku jolla on tosi pitkii kiertoja? Voiko niihin saada mitään, jotka vähä tasottas? Meinaan vaan, että yrittäminenkin on vähä hankalaa kun ei mitään pysty suunnittelee tai edes odottaa.

Lapsimessuille ei varmaan mennä, ehkä sitten kun on vähän enemmän aihetta kuten FUDGE totesit :)

Aikaisemmin oli puhetta siitä onko tutuilla ja kavereilla jo muksuja. Meillä on yksi tuttavapariskunta, ketkä sai viime vuonna ensimmäisen. Mieheni veljellä on myös muutama muksu. Siihen se sitten jääkin eli ollaan aikalailla ensimmäisiä käveriporukasta. Tosin ollaan jokseenkin nuoria joten en yhtään ihmettele ja myös ensimmäinen pariskunta ketkä on siinä vaiheessa että lapsia voi alkaa tulemaan :)

Tervetuloa uudet! En tainut sanoa sitä tossa viime kirjottelun kun olin niin huonolla tuulella kun ei mitään tapahdu joten unohtu puolet asioita!

Mukavaa loppuviikkoa kaikille! Plussatuulia!

Vierailija
32/1501 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveita: Tosi syvältä kun kierto venyy.. Ittellä kanssa menossa kp.34 ja ei mitään tuntemuksia menkoista saati sitten raskautumisesta!! Viime kierto oli sen 33 päivää, eli normaalia hiukan pidempi sekin. Kiva, jos kierto nyt alkaa venymään joka kerralla pidemmäksi ja pidemmäksi... Ootko muuten testaillu? Itte ajattelin ensi viikolla testailla, jos menkat ei ala ennen sitä. En kyllä todellakaan usko, että olisin raskaana.. 

Meillä oikeestaan kellään kavereilla ei ole vielä lapsia. Miehen veljellä on yks muksu,joka on mieheni kummilapsi ja hänkin on jo 13, eli ei enää mikään pieni :)

Aivan mahtava ilma ulkona, voisin vaan ulkoilla, ulkoilla ja ulkoilla...mutta kai se on pakko pian lähteä illaksi duuniin. Mutta hei, vapaa viikonloppu ja koiranäytelmät kutsuu!! :)

33/1501 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys taas!

Pelkkää omanapailua taas tulossa, joten jos alkoi jo nyt ärsyttää niin jätä tämä lukematta! :)

Joo, tosiaan hammaslääkärissä nyt sit käyty tarkastuksessa ja siis arvatkaa mitä! 5 reikää!!!! Viimesen vuoden aikana tullu 5 reikää! Ei oo todellista.. :/  Vuos sitte mulle laitettiin hampaat kuntoon, saatiin paikattua kaikki reijät ja nyt sama rumba alkaa taas alusta..HUOH. Ja mä harjaan hampaani joka päivä ja syön purkkaakin jonkin verran mut ei se mitään auta, reikiintyy aina vaan. No tällaset hampaat mulla on ihan pienestä asti ollu, et ei tää nyt sinällään yllätyksenä tullu, mut kyllä tää taas vetää mielen matalaks ku se hammaslääkärissä ramppaaminen joka kuukaus taas alkaa :(  No, itteään tästä voi kai vaan syyttää mut.. rupee vaan miettii et onks siitä hampaiden harjaamisestakaan sit mitään hyötyy ku kuitenki tulee reikiä.. 

Tulipa purettua itteään taas..sori.  Ja sori kun en nyt kommentoinu kellekkään mitään mistään.  Mut tsemppiä kaikille, missä vaiheessa sitten olettekaan kuumeilussa menossa! :)  Mulla on peukut pystyssä teille kaikille :)

34/1501 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas vauvakuume nostaa päätään. Vajaa 5 viikkoa aikaa ehkäsyn lopetukseen.  Se tuntuu vaan ikuisuudelta :( näin ystävääni joka on raskaana ja hän olikin sitten tullut ekalla raskaaksi :) voi kun se kävis mullekin. Kävin myös tänään hammaslääkärissä paikkaamassa yhden reiä ja on varmasti turhauttavaa toi et taas on suu täynnä reikiä. Sille ei vaan voi mitään kun on sellanen suu. Onko lääkärit koskaan sanonu mitään siitä? Et onko sulla liian vähän jotain sylkeä tai jotain et pahenta tai voiko johtua makeasta? Tai syötkö edes sokeria... Mutta vähän sama asia kun jotku pystyy vetää ruokaa naamaan ilman mitään ylikiloja ja toiset taas lihoo pelkästä makean haaveilusta :D  Joo olin itse myös tiistaina suuhygienistillä ja kyllä sattui. Kyyneleet ja meikit vaan valui pitkin kasvoja. En kyllä yhtään muistanut että se on niin kamalaa! Nyt on suu hoidettu pois alta. Papan tulokset tuli puhtaana takaisin. Nyt vaan sitte odotellaan millon saa jättää pois pillerit. Jättäisin jo nyt jos polttarit ei ois tulossa, mutta en osaa selittää polttareissa miksi alkoholi ei mene alas. Siksi oikeestaan toivon et polttarit olisi pian. Pieni epäilys on et ne ois nyt viikonloppuna, mutta epäilen kuitenkin! Oispa ni pillerit jäisi jo ensi viikolla pois :)

Meillä miehen puolella kavereilla lapsia ja mun puolella ei. Miehen puolella on jostain syystä kauhee kilpailu kaikesta ja siksi ne naiset pitää mua huonona kun en ole jo äiti. Ne siis pitää musta itseään parempina. Se ei tunnu kivalta. Eikä myöskään ole kiva hengailla niitten kanssa kun ollaan ainut pariskunta jolla ei ole lapsia. En tiiä kun en todellakaan jaksa kuunnella minkäväristä kakkaa kelläkin on. Ne ei siis muusta puhukaan kuin niistä lapsista. Toivon et musta ei tuu sellasta! näin lapsettomana ei voisi siis vähempää kiinnostaa. ainakaan siis heidän lapset. Oman veljen lapset on kultaa :) 

eli nyt taas kuumeillaan ja katellaan noita vaunuäitejä haikeina kaupoissa :)

Multakin kovasti onnea plussasta Robinette :) mahtava homma. Kerroppa miten sujuu sitten alkuviikot :)

35/1501 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hummingbird: Ei mulle oo koskaan hammaslääkärit sanoneet että mistä toi runsas reikiintyminen johtuu, makeaa kyllä syön, mutta kuitenkin pesen hampaitani hyvin jne. Mä veikkaan kyllä että osittain se reikiintyminen johtuu myös geeneistä, pakko, koska ei tässä oo muuten mitään järkee. Mun äidilläkin on nimittäin aika huonot hampaat.. Toisilla ihmisillä (kuten mun miehellä ja sen sisaruksilla) ei taas oo ikinä mitään reikiä niin kyllä mä alan kallistua myös noiden geenien puoleen, en siis kokonaan geenejä syytä mutta osittain kyllä!

Joo, mä kans välillä ihmettelen tota samaa että toiset ei liho millään vaikka mitä roskaruokaa söis, niinku esim mun mies! Sellanen laiha luikku, painaa muakin vähemmän :D Kitkuttelee normaalin ja alipainosen rajalla :D Ja sit toiset lihoo pelkästä ajatuksesta, niinku mä..tai no melkeen ainaki! 

Hienoa että sait papasta puhtaat tulokset! :) Ja kohta pääsette oikeasti alkamaan yrityksen, rupes oikeen jännittää sun puolesta kun luin tota sun juttua pillerien lopetuksesta ja kaikesta :) jännää!  Tsemppiä!! :)

36/1501 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ollaan suunnilleen samassa Jai:n kanssa. menossa kp35 ja menkkoja ei näy eikä kuulu. Alamahaa on nipistelly muutamina päivinä ja ollu aika ajoin paha olo. Mutta ei muuta. Ja mulla on ollut epämääräsiä vatsavaivoja ja pahoinvointia pitkään, että varmaan vaan sitä samaa. Tympeetä kyllä jos kierto näin venyy kun eka oli niin täsmällisesti 28päivää. Jos menkat ei tässä ala niin ajattelin sunnuntaina varmuudeksi testailla. Tietääpähän sitten, että ei mitään turhia toiveita ainakaan elättele. :)

Meillä on kans samanlailla ku Hummingbirdillä, miehen kavereista melkein kaikilla lapsia ja minun kavereista ei kellään. Ja joo kyllähän ne paljon puhuu lapsijuttuja, mutta ei onneks koko aikaa. Ja onneks eivät mitenkään "syrji" tai ajattele pahalla meistä. Harmi jos teillä niin on Hummingbird. :/

Nyt sitten jännittelen vielä viikon loppuun asti ja sitten testaamaan. Vaikka oon 98% varma, että kyseessä vaan pitkä kierto niin kyllä sitä vähän pettyy jos nega tulee vaikka yritys olikin tarkoitus aloittaa vasta myöhemmin.

37/1501 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kimallus joo mä olen kanssa yksi niistä jotka lihoo ihan tosta vaan. Toki mä kyllä käsitän, että se on omaa syytä kun herkut maistuu :) Mutta samaa vetää toi kaveri tossa vieressä ja pysyy hoikkana. Tasan ei mee onnen lahjat. Jospa sä kysyisit onko niillä hammaslääkäreillä jotain erityiskikkaa sun hampaille :) ehkä sun hampaat vaatii jotain extra tehokasta lankausta ja suuvettä ja purkkaa. En tiiä :D mutta kurjaa se kuitenkin on. Toivotaan, että lapsenne saavat siis miehesi hampaat :)

Mymy musta tuntuu, että teen ite tosta ongelman. Ei ne varmaan mua syrji mutta musta tuntuu ittestäni siltä. Kuvittelen aina päässäni asioita joita ei ole olemassakaan, luen mukamas liikaa ihmisten käytöstä. Vaikka inhottaa myöntää niin ehkä se johtuu siitä että olen kateellinen niille :/ niinhän se nimittäin on.

Meitsi täällä taas sekoilee... Lähetin äskön postia ruotsiin kun huomasin, että yksi hoitolaukku on loppu joka puolelta. Kyselin, että eikai sen valmistusta ole lopetettu. No ne vastas nopeasti ja se nainen ilmoitti, että on mun onnen päivä. Sillä olisi ollut toimistossa 2 laukkua jäljellä joista se ois ilomielin myynyt mulle toisen. Siinä sitten vastailin, että en ihan vielä tarttee. Oli kuulema tulossa lisää syksyllä. Mutta kyllä taas pitikin mennä jo sekoileen :D Ehkä olisi vaan pitänyt ostaa kun ei se nyt varsinaisesti näytä hoitolaukulta joten ois menny tonne kaappiin venaa. En vaan uskaltanut taikauskoisista syistä. Laukku on Elodie details apple of my eye, kannattaa tsekata, se on just ainakin mun tyylinen :) muutenkin tolla merkillä on kaikkea kivaa, hienoja tutteja. 

Voih, mun mies just keksi meille lauantaille tekemistä, eli polttarit ei ole sillon :( harmin paikka! Eli 5 viikkoa ehkäisyn loppumiseen ! Paitsi se jäi koukkuun kun mä googlasin just että onko sellasia kisoja mihin oltas menossa ja ne oli jo viime viikolla. Vitsi mä oon kyllä ovela, ehkä se yrittää keksii jotain et saa mut vietyy johonkin paikkaan. Mä taas vaan luen liikaa, ei toi ukko niin fiksu ole.. Miehet vaan on tosi huonoi järkkää ylläreitä, ainakin mun kokemuksen mukaan toi ukko. Nyt lopetan ennen kun sekoon ihan täysin :)

38/1501 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille ihanille onnitteluista. Olette antaneet hyvää mieltä viime päivinä. Valitettavasti tiputteluvuoto ja kipu ei tiennyt hyvää :(

Kohdussa ei näkynyt mitään. Kehossa oli aluksi sen verran raskaushormonia, että ihan oikea raskaus on ollut olemassa eikä se ole ollut vain kiinnittymisyritys. Eläteltiin lääkärin kanssa toiveita, että alkio on vielä niin pieni, ettei mitään näy ultrassa. Hormoni oli ensin jopa normaalin raskauden tavoin kunnolla nousussa, mutta sitten se lähti laskuun.

Pakko surra tätä vähän aikaa, mutta uskon, että pystytään pian jatkamaan taas yritystä. Yritän pitää positiviisen mielen. On ollut ihanaa tietää olleensa ihan oikeasti raskaana. Enää ei ole mielessä sitä peikkoa, että mitä jos en koskaan saa nähdä raskaustestissä plussaa. Tiedän että on mahdollista tulla raskaaksi aika nopeasti.

Tosi outoa, että yhdessä viikossa on ehtinyt tuntea elämänsä suurimmat tunteet koskaan. Ensin minulla oli valtavan hyvä tuuri, kun raskauduin niin nopeasti, ja sitten heti perään seurasi huono tuuri. Mitenköhän nyt kävisi, jos laittaisi lottoa vetämään?

Onneksi on paljon todennäköisempää kokea onnistunut raskaus kuin epäonnistunut. Yksi huono-onninen kokemus ei vielä huononna mahdollisuuksia tulevaisuudessa. Palaan pian taas kanssanne haaveilemaan vauvasta vuodelle 2014 <3 Kyllä se meille vielä suodaan. Paljon tsemppiä kaikille kuumeilijoille!

39/1501 |
25.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Nopee omanapailu: elikkäs kuukautiset alkoi tänään eli kierroksi tuli 39 kuten viime kiertokin. Täytyy vain nyt uskoa, että mulla pitkä kierto ja malttaa odottaa. Toisaalta hyvä että tapahtui edes näin että pääsee uuteen kiertoon ja uuteen yritykseen kuin ettei tapahtuisi mitään! Ja olin varma etten ollut raskaana, koska tein jo tossa testin viikonloppuna kun lähdin vähän viihteelle niin halusin varmistaa :)

Pahoitteluni Robinette tapahtuman johdosta! Kyllä me kaikki saadaan pienokainen vielä :)

Hummingbird kokemuksesta tiiän, että miehet osaa yllättää! Joten voihan se olla että bileet tiedossa viikonloppuna ;) Oma mies yllätti kyllä ihan totaaliset kosinnallaan sillloin aikanaan! En siis osannu odottaa ollenkaan :)

Olen kanssa hieman kade ihmisille, jotka ei lihoo vaikka mitä söis. Itse olen hoikka, mutta joudun kuitenkin hieman kattelemaan mitä syön. En lihoa silleen helposti, mutta se paino alkaa yleensä hiiren hiljaa nousta ja sitten sen pudotus on taas vaikeaa :)

No nyt tullut kirjotettuu jo niin monta kertaa tällä viikolla että kohta pitää pitää vähä taukoo että jaksatte taas lukee mun juttui :)

Mukavaa tulevaa viikonloppua!

40/1501 |
27.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robinette pahoittelen tapahtunutta. Parempi tietysti näin kun viikoilla 18 tai vastaavaa :/ Nyt vaan positiivista mieltä kehiin uudelle yritykselle :) inhottava sana tuo yritys! Kuulostaa just siltä ettei onnistu :/

Polttareita ei sitten ollut :/ no hyvä vaan. Tiistaina siis 4 vko niin loppuu pillerit. Mitä lähemmäksi tää aika tulee, sitä pahemmalta tuntuu. Tuntuu että sekunnit matelee ja toi 4vko menee niin hitaasti. Oon koko päivän ollu yksin kotona ja masentelen täällä. On tää tylsää kun ensin odottaa, että alkaa aloitus ja sitten odottaa raskautta ja sitten syntymää. Kauheeta venaamista. Mä vihaan sitä :) Ootteko tietosia minkälaisen pinniksen haluatte? kävelin tossa ikeassa ja kattelin niitä pinnasänkyjä ja ärsytti ne. Ne on niin hemmetin kevyitä ja heiluvia. Pystyy yhellä sormella liikuttamaan. Tuntuu, että haluaisi sellaisen joka on tukeva ja pysyy paikoillaan. Mun lemppari pinniksestä ei saa laitaa alas :/ en tiiä onko se maailman kamalin asia. Uskaltaako semmosta sitten ostaa. Monet myös todenneet, että pinnasänky on yksi turhimmista ostoksista. Mä en usko kyllä, että meillä toimisi semmoinen perhesänky järjestely. Mä siis luonnollisesti takerrun täällä taas kaikkiin pieniin juttuihin kun ei tässä nyt muutakaan voi tehdä kun googlailla :D 

Sain jatkoa työsopimukseen jopa huikeat 1.5kk. Olin niin "kiitollinen". Pahinta tässä on se, että jos tulis lottovoitto ja yk1:llä raskaaksi, olisin vko12 kun mun työt loppuu. Kukakohan mut sitten palkkaa :/ Mulla muuten sattuu myös ovulaatio hääpäivälle jos kierto pysyis samana mitä pillereiden kanssa. Tuskinpa pysyy mutta kuitenkin. Mä tykkäsin ehkä enemmän siitä ajasta kun en käynyt täällä joka päivä ja laskenut tunteja alotukseen. Miksi tän piti tulla takas ja piti alkaa taas piinailla täällä! Tänään taas tuntuu ettei muuta voi ajatellakaan ! Ja sitten kun itse on nämä rajat itselleen vääntänyt, että milloin saa aloittaa. Itseään saa vaan syyttää tästä piinailusta kun ei jo aloita vain. Kyllä mä nyt taas siirryn kalenteria tuijottamaan ja miettimään, että jos mä voisinkin sillon polttareina juoda vaikka yritys ois alkanu. Epäilen, että polttarit on 18.5. ja sillon ehkä oviskin eli voisin juoda..?!? En ees haluu juoda kun en tykkää alkoholista, mutta tiedän etten voi välttää sitä tai ne haukkuu mut. Mua inhottaa kun suomessa on semmonen asenne et jos sä ET juo niin olet outo tai tunnelman pilaaja tai muuta.  Sellasta tänään, hauskaa viikonlopun jatkoa kaikille :) Nyt saunaan miehen kanssa :)

Kerro Mymy mitä sun testin kanssa käy :) toivottavasti hyvin!

Ketju on lukittu.