Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva vuodelle 2014 :)

24.08.2012 |

Onhan tää vielä vähä aikasta haaveilua ja miettimistä, mut pakko suunnitella kun on perussairaus ja koulu vielä vähä kesken.. Ollaan oltu miehen kanssa 5vuotta yhessä ja mentiin kesällä naimisiin ja ihan aikuisen iässäkii tässä ollaan.. 

Mut onkos muita sille vuodelle suunnittelevia? :)ois kiva vaihtaa ajatuksia :) 

Kommentit (1501)

Vierailija
41/1501 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pätkätyöt, ah mikä ihanuus. Itsekkin oon miettinyt, että nyt kun sain töihin jatkoa joulukuulle että jos nyt tärppää hienosti kesän aikana niin varmaanhan mun sopparia jatketaan sitten joulun jälkeen. No ei varmaan jatketa... Onneksi oon ollut kuitenkin pari vuotta töissä että äippälomarahan pitäisi olla ihan mukava. Jos miettii, että pari vuotta sitten tein töitä hulluna ja säästin häitä varten.

Pinnasängystä sen verran, että meillä on mun vanhemmilla tallessa mun oma pinnis, joka otetaan sit vaaville käyttöön. Joku perusvalkoinenhan se on, ei muuten tietoa. Saa kyllä itselleen niin pään sekaisin kun selailee eri verkkokauppja ja miettii että mikähän nyt olis hyvä sitteri, turvakaukalo yms :DD Mä oon jo miettinyt että haluan ekaksi sängyksi sen vuokrasängyn vaavi.fi sivuilta. 

Hyvää viikonalkua kaikille!! :)

42/1501 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robinettelle pahoittelut, voimia! Ihan varmasti saat nyytin syliisi vielä :)

ON: Ensimmäiset luomumenkat alkoi eilen, eli ei tärppiä heti ehkäisyn loputtua. Nyt muistan taas miltä oikeat kuukautiset tuntuu. Onko jollain muulla kivuliaat kuukautiset? Tää on jotain ihan jäätävää. Kuulostelin kehon tuntemuksia tällä kierrolla jonkin verran ja ihme muljailua masussa tapahtui. Mut tässä on sitten lopputulos, Niagaran putoukset. Voi prkl.

Tällä kierrolla oli pituutta 21 päivää. Jos sama meininki jatkuu, ovuloin 6.5., eli en silloinkaan tule raskaaksi, koska miekkonen on nyt ulkomailla ja tulee vasta tuolloin kotiin. Lisäksi vuodan taatusti ainakin 4. päivään saakka, eli jatkoa ajatellen pitää sitten ruveta menemään punaisia päin. Kaikkeen ällöttävään sitä täytyykin ryhtyä. Yök.

En oikeen tiedä lasketaanko tämä ehkäisyn lopetuksen ja ekojen luomumenkkojen välinen aika yk1:ksi. Aloin siis vuotamaan päivää ennen ehkäisyn lopetusta, eli ne eivät olleet vielä luomut. Lapsentekoa on harjoitettu paljon, mutta mitenkähän sen sitten laskisi.

Noh, muihin aiheisiin. Sain lauantaina avaimet uuteen asuntoomme! Jippii! :D Äiti katsoi vähän nenänvarttaan pitkin naarmuista lattiaa ja elämää nähneitä seiniä, mutta totesi sen jälkeen, että "no sit ku tänne tulee huonekalut ni se on varmaan ihan okei." Torppasi eurolavasänkyajatuksen ihan täysin, kun ne lavat sisältää myrkkyä. Yritin googlettaa asiaa mut en saanut vahvistusta, eli suunnitelmat pitää edelleen.

Plussapuhuria sekä tsemppiä kanssasisarille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/1501 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robinette pahoittelut! Upeeta silti miten hienosti pystyt suhtautumaan asiaan! TSEMPPIÄ!! Mymy: mikä tilanne? Täällä edelleen mennään suht oireettomana kp38. Tissit vaan vähän kipeet,mut niin aina ennen menkkoja...joten odottelen vielä päivän tai kaksi..

44/1501 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katjaa: Mulla oli sillon aikanaan ennen pillerien alotusta aina tosi kivuliaat menkat! Melkeen joka kerta sai ottaa jotain särkylääkettä ja usein oli niin etten pystynyt kunnolla edes liikkumaan, oli vaan maattava sängyssä ja kärsittävä se eka päivä. Oksentaminenkin oli hyvin yleistä just menkkojen ekana päivänä kun oli alavatsa kipeimmillään. Ei ollu mitenkään kauheen kivaa, varsinkaan ku toi sama toistu oikeestaan joka ikinen kuukaus! Nyt pillerien lopetuksen jälkeen kun on ollu nyt nää 2 ekat luomumeknkat, niin oon huomannu sen että noi menkkakivut on melkeen kokonaan hävinny. Enää ei oo ku sellasta ihan pientä kipua, mikä ei haittaa menoa ollenkaan. Tai ainakaan näinä 2 kertana ei oo ollu.. pidetään peukut ja varpaat siis ristissä et ne karmeet kivut ei enää palaa!

Pinniksestä: Varmaan ostetaan käytettynä jostain mistä nyt halvimmalla saa. Tietty sellanen siistikuntonen ja muutenkin ehjä pitää olla. Ja valkosta mä oon aatellu, ihan peruspinnistä. Vauva-lehden tilauslahjana sainkin jo alkuvuodesta vauvan pussilakanasetin :D

ON: Toiset luomumenkat loppui eilen :) Nämäkään ei kestäneet kuin 5 päivää..edelliset sen 4 päivää. Eli mulla on menkat lyhentyneet parilla päivällä siitä mitä ne oli ennen pillereitä, sillon ne oli aina 7 päivää. No okei, olihan nää nyt päivän pitemmät kuin viimeks mutta kuitenkin..Muutenkin jotenkin niukemmat olleet nää molemmat luomukerrat..Ei oo ollenkaan ollu sellasta runsasta vuotoa edes ekoina päivinä kuten oli aina ennen. Kierto oli normaali 28 päivää. Eli nyt kun alan saada tästä omasta kierrosta taas kiinni, niin tänään on kai sitten kp6.

Hyvää viikonjatkoa kaikille ja oikein mukavaa vappua!  ;)

45/1501 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellou! ( ON VAROITUS)

Käyn tosiaan päivittöäin lukemassa, mutta pyrin että kirjoittaisin suht harvoin.

Täällä nyt siis vaihto 36m2 isompään kämppää tulevana viikonloppuna.. IHANAA!

Josko sitten kun on kaikki muu järjestyksessä tärppäisi myös tässä.. Näillä näppäimillä pitäis taas menkkojen alkaa ja siltä alavatsa muutenkin hieman vaikuttaa. Sinänsä kiva, että kierto ei ole pitkä tms.. mutta harmi ettei vieläkään tärpännyt. 

Joku muukin kysyi aiemmin, että lasketaanko yk:t heti ehkäisyn lopettamisesta (tyhjennysvuodosta) vai vasta niiden loputtua oikeasta luomukierrosta, vai onko nämä kuten kukin tykkää?

Meidän ystävillä on lapsia, on pieniä ja vähän vanhempiakin. Sisaruksillamme, minulla sisko ja miehelläni veli ei kummallakaan ole, miehen veljelle ei ikinä tule. Sekä kaksilla la heinäkuussa ja yksillä elokuussa..

Pinnasänky.. en tiiä minkälainen. Ikean sängyistä tulee mieleen joskus otsikoita, kuinka vauva työntänyt päänsä pinnojen välistä, käytetystä taas ei voi tietää, onko jollakin aineella käsitelty, mikä ei ehkä oikeasti olisi ok. Mutta varmaan ikean sänky on meidän vaihtoehto. En ole ajatellut erillistä hoitopöytää ostaa, niin täytyy hoitotason sopia pinniksen päälle.

Ja yksi hankinta jonka varmaan teen... kätkyhälytin. Onko kukaan muu ajatellut?

Kyllähän tässä tunteet myllertää, ystävillä menossa todella vaikea raskaus, vkolla 24 nyt, kaikki toivo, että kaveri pysyy sisällä mahdollisimman pitkään. Onneksi kromosomit oli normaalit. Jotenkin sitä miettii, että olisiko itse tarpeeksi vahva tuossa tilanteessa. Tai mitä muutakaan voi???

Meillä autonvaihtokin edessä koska miehellä pitenee työmatka 100km / suunta, aika mielenkiintoista. Kyllähän se tähän elämäntilanteeseen menee ja odotusaikana, mutta entäs sitten kun on pieni vauva.. Huh. Onneksi on lähipiiriä paljon, minun vanhemman ja sisko, sekä muutamat ystäviä, joista muutamat tulee olemaan kotona.
Mutta siis.. ostaako väliaika auto vai ajatellako sitäkin, että onko isofix, mahtuuko koirat ja vauva jne jne.

Välillä on inhottavaa olla välitilassa elämässään, kun ei voi itse päättää "näinpä teen nyt".. uskon että te kaikki ymmärrätte mitä tarkoitan.

Tällä palstalla ja teillä on oikeasti eheyttävä vaikutus monesti, kun omat ajatukset vain sinkoilee ja ajattelen, että sekoanko näihin ajatuksiin.

Tsemppiä teille kaikille tilanteisiinne. Onneksi kesä tulee! Hyvää vappua teille, jotka sitä juhlitte!

p.s siinäpä kaikenlaista ja aika paljon omaa napaa.

46/1501 |
29.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesä tulla kolkuttaa...

Robinette: olen niin pahoillani puolestasi, mutta kuten Jai totesi, oma tilanteeseen nähden positiivinen suhtautumisesi on ihanaa ja se Sinun pienokaisesi vielä odottaa tuloaan. :) Ja surra saa ja pitääkin, jokainen omalla tavallaan. Voimia. <3

Esperando: elämän "välitilassa" on turhauttavaa olla, kun eihän sitä koskaan tiedä muutenkaan, miten asiat lähtee kulkemaan, mutta raastavaa on, kun ei pysty edes aloittamaan mitään tai päättämään mitään! Eli ymmärrän mitä tarkoitat, itsekin olen ollut tässä välitilassa jo jonkin aikaa, eikä sen loppumisesta ole tietoa... mutta elämä osaa yllättää joskus positiivisestikin! Meilläkin mielessä monenlaiset asiat: minun työllistyminen, jatkuuko miehen työt, laittaakko isompi auto, entäs asunto... saapa nähdä.

Pinniksestä en osaa vielä sanoa, muuta kuin että ikean halvinta 40 € pinnasänkyä ei meille tule, tuntui tosi heppoiselta ja heiluvalta, varmaan hajottaisin sen jo kokoamisvaiheessa. Koitetaan saada käytetty, mutta tukeva ja siisti. Valkoinen sopii lähes kaiken kanssa, mutta jokin muukin neutraali sävy olisi ok.

ON: olen laskeskellut vähän väärin jäljellä olevia e-pilleriliuskoja+ taukoviikkoja, eli pillerit loppuvatkin vasta heinäkuun ekalla viikolla ja sen jälkeen haluaisin aloittaa yrittämisen. Muistutin myös miehelleni tänään pillereiden vähenemisestä ja että muistaahan hän mitä se tarkoittaa... mies myönteli ihan myönteisen oloisena. :)

Kovasti jännittää uusi elämänvaihe, kun opinnot on nyt suoritettu ja tutkintotodistuksen saan kouraan ensi kuun lopussa. Töitä pitäisi siis alkaa hakemaan, ensi kertaa lähes 17 vuoteen en olekaan koululainen/opiskelija! Huh, hirvittää.

Ihanaa alkavaa kevättä kaikille... :)

47/1501 |
30.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esperando: Välitila on tuttu juttu. Kerran se johti jopa avioeroon (tai sitten se mies oli kertakaikkiaan vaan niin saamaton minkään asian suhteen). Mutta venytä pinnaa, odottele, valmistaudu. Sitten kun asiat muuttuu, ne muuttuu kertaheitolla ison harppauksen eteenpäin. :)

Justiina: Paljon onnea tutkinnon suorittamisesta! Se on iso taakka pois harteilta :) helpottaa tuota lastentekoakin kun ei stressaile niin isoista asioista. Nyt sitten tsemppiä työnhakuun :) Tutkintojen jälkeen mä sain kesätöitä, jota jatkettiin suullisella sopimuksella, kunnes syksyllä sain vakituisen työpaikan toisesta firmasta. Tästä on nyt aikaa 4½ vuotta, ja samassa paikassa olen edelleen, tosin työnkuva on hurjasti laajentunut (ja palkka noussut ;) ). Eli hyvää kannattaa odottaa jos se on mahdollista, ja siihen saakka tehdä sitä mitä saa ja voi.

ON: Eilen tulikin postissa sopivasti kutsu papaan, kun olen joskus 18-19 kesäisenä osallistunut johonkin hpv-rokotetutkimuksen vertailuryhmään. Ehkäisykapselin poistossa ei ollut mitään alatutkimusta tai papa-koetta, joten ajoitus onkin oikeastaan ihan hyvä.

E on Norjassa kalastusreissulla. Ja mulla on ihan kova ikävä. Ollaan soiteltu joka ilta maratoonipuheluita, vaikkei normaalisti puhuttais niin paljoa vaikka oltas samassa huoneessa. Pieni etäisyys näemmä lähentää. Ja se tuntuu niin hyvältä.

Eilen vietin vähän aikaa isäpuoleni kanssa, kun vaihdettiin mun autoon renkaat ja pestiin se. Kysyin siinä, että mitä mieltä äiti oli meidän uudesta kodista, kun hän kävi edellispäivänä sitä katsomassa mun ja mun veljen kanssa. "Ei äiti oikeen tykänny" oli vastaus. Se ei sinänsä yllätä mua, mutta ärsyttää se, ettei voinut sitä sitten paikan päällä sanoa suoraan. Ja tajuan kyllä itsekin, ettei se ole mikään täydellinen, mutta juuri se tekee siitä kodikkaan ja oman tuntuisen. Luulen, että olemme erkaantumassa äidin kanssa entistä enemmän toisistamme. Napanuora on katki, ja kohta on joku muukin. En voi todeta muuta, kuin että onneksi mulla on ystäviä. Ei tarvitse jäädä asioiden kanssa yksin.

48/1501 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Nyt sitten niitä kuulumisia.. Viikonloppu meni tosi kiireellä ohi ja en ehtinyt missään välissä testailla. Mitään suurempia tuntemuksia menkoista tai raskaudesta ei ollu.

Eilen, vappuaattona, sain sitten käytyä apteekissa ja ostin pari halvempaa testiä. Tein toisen heti siinä alkuillasta kun en malttanut odottaa ja siihen piirtyi kaksi erittäin vahvaa viivaa. :) En kyllä millään uskonut, että se olisi totta. Tein toisen samanlaisen testin vielä illalla ja samanlailla kaksi erittäin vahvaa viivaa siihen piirtyi. Ja nyt vielä aamulla testasin digi-testillä ja vastaus oli raskaana 2-3vkoa. Uskomatonta! :) <3

Tunteet on heitelly laidasta laitaan. En jotenkin voi uskoa, että tärppäsi. Olen myös hieman peloissani ja ajatus jännittää, mutta suurimpana tunteena kuitenkin onnellisuus. :) Miehelle kertomista vähän jännitin. Alkuun oli ihan shokissa ja ei oikein uskonut, että se on totta. Mutta sanoi sitten hetken päästä, että mahtava uutinen ja hän on tosi onnellinen. :)

En tarkkaa hedelmöittymis ajankohtaa osaa sanoa, kun luomukiertoja ehti olla vain yksi. Mutta mikäli kierto olis ollut sen 28pvää niin laskureiden mukaan LA olis 27.12. Jouluvauvaa siis odotellaan. :) Nyt sitten totutellaan ajatukseen ja neuvolaankin pitäis soitella. En vaan oikein tiedä koska?

Niin ja oireita ei vieläkään juuri ole. Ehkä kun tarkkaan miettii niin väsymys, huimailu, palelu, lämmöt koholla ja aika ajoin etova olo. 

Pinniksestä ja muista tavaroista. En oo tosiaan kattonu vielä mitään tavaroita, enkä sen tarkemmin mietiskellyt. Haluaisin jonkun tukevan, missä voi laittaa sen pohjan erikorkeuksille ja ehkäpä joku hiekan värinen tai muu vaalea ruskea. :) 

Toivottavasti kaikilla meni vapun vietto hyvin, itsellä ainakin ikimuistoinen vappu. :)

49/1501 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtava uutinen Mymy! Nyt vaan peukut pystyyn että kaikki sujuu mahtavasti! Onnittelut minulta! Hullu olet kun sait odotettua testin tekemistä :) mä oon varmaan sitten himo testaaja kun aika koittaa :( osaispa ottaa rennommin!

Meillä kuumeillaan taas kovasti. Mies sanoi että eikö jo voisi jättää ehkäisyn pois :) mä en kuitenkaan uskalla ehkä vielä. Yhtenä päivänä se alkoi kuunnella mun vatsaa ja puhua sille. Mä nauroin ja sanoin et ei siel vielä mitään voi olla. Se vaan sanoi että on mun vika kun käytän vielä ehkäisyä ettei siellä oo mitään :D mitä tohon nyt sit sanois. Mun vikahan se on ettei vauvaa ole vielä tulossa. Nyt loppui toka vika levy ja vielä en oo ihan vakuuttunut että ensi viikolla aloitan seuraavan. Katotaan miten mieli muuttuu tässä. Kyl mun nyt 4vko vielä pitää pystyy odottaa :) vaikka mies ei pystykään ;)

Vappuja kaikille!

50/1501 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vautsi vau ja onnea Mymy! :) Nyt peukut ja pottuvarpaat pystyssä, että kaikki sujuu hyvin... varmasti se plussan ilmestyminen on ollut melkoinen kokemus! Itsekään en ole ihan varma, missä vaiheessa sinne neuvolaan pitäisi soitella, muuta kuin, että viimeistään raskauden 10. viikolla...? Korjatkaa, jos olen väärässä. Voihan sinne neuvolaan soitella ja kysäistä, että milloin olisi hyvä tulla ensi kerran näytille. :)

Hummingbird, ihanaa, että miehesi on asennoitunut noin positiivisesti, että hänkin ihan kuumeilee ja odottaa vauvan tuloa! :) Tuntuu, että tuollainen asenne on hieman harvinaisempaa verrattuna pelokkaaseen ja epäilevään suhtautumiseen? Tai sitten vertaan vaan omaan mieheeni :D mutta anyway, kiva kuulla että teillä kuumeilu tapahtuu yksissä tuumin, on mahtavaa, kun on jotain yhteistä odotettavaa ja jännättävää. :)

Minulle ei kuulu mitään erikoisempaa. :) Hyvää vappua kaikille!

Vierailija
51/1501 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mymylle ihan superhyperonnea!! :) Toivotaan,että kaikki sujuu hyvin loppuun saakka! Täälläkin pitäs varmaa pikkuhiljaa alkaa testailemaan. Kp40 menossa.. Jotenkin tosi ristiriitainen fiilis, toisaalta ois vaan niin mahtavaa odottaa jo ja toisaalta on alkanu arveluttaa,onkohan sittenkään oikea hetki. Kai tämä on ihan normaalia!?! Silti jotenkin rauhallisin mielin sen testaamisen kanssa,jos ollaan raskaana niin ollaan ja jos ei niin ei..tosi outo fiilis! :) huh,mitä tunteen purkauksia taas.  VAPPUJA KAIKILLE!

Vierailija
52/1501 |
01.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka taas! (pika päivitys luvassa)

Huh kun pitää kiirettä! kaikki koulujutut pitäis saada selviteltyä ja töissäkii keretä käymään välissä... joten en oo kerenny paljoo täällä nyt käymään... :(

Meillä jätettiin ehkäsy kokonaan pois nytten viikonloppuna!! <3 nyt antaa luonnon hoitaa hommansa....

Pinnasänky tulee olemaan näillä näkymin sama missä minä oon aikoinani pötkötellyt :) se on vielä niin hyvässä kunnossa että varmasti kestää! :)

Plussatuulia kaikkille!! <3 ja onnea Mymy!!

53/1501 |
03.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mymylle onnea ja autuutta!! <3

Ekpille myös onnea ehkäisyn jättämisestä, nyt toivotellaan positiivista tuulenvirettä sinnekin :)

Hummingbird, rohkaise mielesi ja jätä se ehkäisy vaan. Sitähän sää kuitenkin tahdot! ;)

Jaille vielä että kerrot sitten heti tuloksia kun testailet!

ON: Täällä alkaa vuodot olla ohi. On kova ikävä E:n kainaloon (ja pöksyihin). Onneksi se tuleekin jo huomenna illalla kotiin. Jospa sitten tästä kierrosta tärppäisi, tosin jos kierron pituus on näin lyhyt, niin en ihmettele vaikka ovis ois menny jo. Ehkei tule helmivauvaa (vaikka ihanaahan se ois saada lapsi samassa kuussa kun itsekin on syntynyt ;D ).

Vierailija
54/1501 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa pitkästä aikaa ja paljon onnea kaikille plussanneille! Voi kun olisi jo itse siinä vaiheessa :). Olen lueskellut tätä palstaa, mutta eipä tässä ole mitään kirjoitettavaa ollut. Noin 5 kk aikaa vielä, mutta kovin nopeasti se syksy sieltä on tulossa :). Ja näillä näkymin musta on tulossa täti ennen äitiä, jos kaikki menee isosiskolla hyvin :). Ois kyl ihana saada puolen vuoden ikäerolla pikkuset serkukset <3.

55/1501 |
05.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katjaa kiitos kannustuksesta :) en vieläkään ole varmasti päättänyt suuntaan enkä toiseen. Keskiviikkona olisi se päätös aamu. Te ootte varmaan jo ihan täynnä mua kun jaksan tästä samasta :D Pelkään niin sitä finninaamaa joka puhkeaa häihin mennessä, joten varmasti päädyn odottamaan vielä sen 3 viikkoa.

Ekpi ihanaa ehkäisy on loppu :) nyt vaan nautiskelemaan ;) perässä tullaan!

Tää viikonloppu mennyt taas hulluissa vauvakuumeiluissa. Postista tuli tilaamani raskaustestit ja hypistelin niitä käsissäni pitkään :)  Huomasin fb:stä että yksi vanha ystävä on saanut lapsen :) en siis tiennyt että oli raskaana kun ei varsinaisesti olla yhteydessä enää. Tiedän vain, että hänelle oli sanottu ettei koskaan mahdollisesti saa lapsia eli aivan ihanan mahtava uutinen! Silti en voi itselleni mitään kun olen kateellinen :(  Niin moni tuttu tuntuu saavan lapsen ennen kun edes uskallan itse aloittaa. Tiedän, että sen on itsestäni kiinni kun ei ole aikaisemmin tehnyt, mutta silti tulee ahdistus. Nuo uudet mulle yllätys vauvat on pahimpia! Jos joku läheinen nyt ilmottaisi olevansa raskaana niin en tiedä miten suhtautusin. Mietin kovasti myös sitä, että jos jo nyt tuntuu tältä niin miltä mahtaa tuntua jos ei saa koskaan lasta ja muut lisääntyy. Kuinka siinä katkeroituu ja kuinka paha on olla ihmisten kanssa joilla on lapsia. Musta nää mun tunteet on hävettäviä. Varsinkin tässä vaiheessa kun ei ole alkanut yritys niin silti olen kateellinen ja "ahdistunut".

Aamulla lueskelin mun vauvakirjoja ja kattelin, että mitäs sitä nyt saikaan syödä ja mikä on ehdoton ei. Tuli siinä sitten mieleen, että kyl mä taidan niitä ohjeita noudattaa jo kun aloitetaan yritys. Eli  nyt ois vaan joku 3 viikkoa aikaa mussuttaa fetaa :D Toki sillä tuskin on niin suuri merkitys noilla kaikilla ruokajutuilla, mutta musta itsestäni tuntuu ettei voi ottaa liian varovaisesti kun on kyse lapsesta. Jos sitten sattuukin saamaan jonkun listerian tai muuta. Tietysti jotkut asiat on vähän liioiteltuja ja yritän ainakin näyttää ulospäin siltä etten ole ihan niin hullu kuin todellisuudessa olen ja tarkkaile ruokiani suurennuslasilla. En voi itselleni mitään :) Mä en ainakaan jaksanut kuunnella yhtä tuttua kun se valitti ettei voi syödä tota ja tätä ja teki siitä niin ison numeron. 

Keneltäs nyt seuraava plussa ois tulossa? Onko joku jo lähellä raskaustestin tekoa?? Nyt vaan plussailemaan sieltä kuulkaas!!

56/1501 |
06.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille onnitteluista! :)
Täällä ollaan edelleen aika vähillä oireilla. Väsyttää vaan aivan vietävästi ja pahaolo iskee jos ei syö tarpeeksi tiuhaan. Nälkä on koko ajan. Myös ihana iltaturvotus on tullut ja sillon mahan perusteella voisi luulla, että olisi pidemmällä. :) Huomenna soittelen neuvolaan. Siellä kun on soittoajat niin täsmälliset ja ollut tosi kiireisiä päiviä niin huomenna vapaapäivän kunniaksi ehtii hoitamaan kaikkia asioita. Niin ja edelleen olen hieman epäuskoinen. Pelko myös on ottanut valtaa ja on kova huoli onko kaikki hyvin.

Jai, oletko jo testaillut vai alkoiko menkat? Tollaset tuntemukset on ihan normaalia. Itsekin ajattelin, että oliskohan pitänyt vaan käyttää ehkäsyä ja odotella pidemmälle ja nauttia vielä omasta ajasta. Toisaalta plussa kun tuli, niin olin heti tosi onnellinen ja nyt mietin, että tämä on juurikin paras aika plussata. Joten älä huoli. :) 

Hummingbird, mulla oli tuonkin asian kanssa vähän samoja fiiliksiä välillä. Kun lopetin pillerit niin sitten alkoi yht'äkkiöä pelottamaan ja mietityttämään, että onko se nyt varmasti oikea päätös. Toisaalta jos siihen lisää tulee enää vain kolme viikkoa niin onko sillä sitten niin väliä vaikka söisitkin vielä ne viikot? :) Toivottavasti saat päätettyä ja älä ota siitä stressiä:) 
Niin ja nuo ruokajutut. Tutkailin sitä kieltolistaa ainakin joltain osin ja täytyy varmaan ruveta vähän tarkkailemaan, ettei niitä tulis syötyä. Oon kyllä kanssa sitä mieltä, että ei varmaan liian tarkasti niitä kannata tarkkailla. Vältellä joo, mutta pienestä määrästä sillon tällön ei varmaan oo hirveetä haittaa? 

Mukavaa viikkoa kaikille ja toivotaan, että plussia tulee ja odotus ehkäisyn lopettamiseen menee nopeasti ! :)

57/1501 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva tietää kuulumisiasi Mymy :) tuo epäuskoisuus on varmasti asia, johon monet törmää raskauden alkuvaiheessa. Ehkäpä asia alkaa konkretisoitua, kun raskaus alkaa ilmetä fyysisesti.  Kerrothan sitten, miten neuvolassa meni? :)

ON: Sekavat fiilikset. Olen aloittanut työnhaun ja hyvällä tuurilla pääsen ensi viikolla pariin haastatteluun. Molemmat paikat etsii sijaista n. vuodeksi ja työ alkaisi elokuussa. Se tarkoittaisi sitä, että työt kestäisi ensi vuoden heinäkuuhun asti. Minullahan oli aikomus lopettaa pillerit nyt heinäkuun alussa, mutta entä jos kävisikin niin uskomaton säkä, että raskautuisin ekalla kierrolla? Sitten en voisi tehdä vuoden sijaisuutta (jos siis saisin paikan) vaan töistä pitäisi jäädä pois jo viimeistään huhtikuussa... :/ en haluaisi jättää itsestäni huonoa kuvaa työpaikalle. Entä jos ne tykkää huonoa siitä, että on tehnyt vuoden sopparin ja pois jo aiemmin? Onko muut miettinyt tällaista, eli tulisiko sinulla huono omatunto, jos jäisit äitiyslomalle "kesken" työsopimusjaksosi?

Onhan tämä vielä pelkkää jossittelua, mutta silti asia pyörii mielessäni joka päivä. Jos saan työn, niin ehkä pillereiden lopetusta pitää siirtää, vaikka en kyllä millään haluaisi! Onhan kuitenkin mahdollista, etten raskaudu heti ensimmäisillä kierroilla.

Siinäpä vuodatusta, toivottavasti joku jaksoi lukea. :)

58/1501 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Yritän nyt vähän vähemmän kirjotella, vaikka luenkin palstaa melkein päivittäin :)

Onnittelut Mymylle plussasta kun en ole vielä tainut onnitella :)

Jai mikä tilanne?

Hummingbird itellä kanssa ollut välillä sellaisia tunteita, että  teinkö virheen kun lopetin pillerit mutta sitten on taas niitä päiviä jolloin toivon todella että olisin jo raskaana :) Uskon, että kun tärppää niin liitelen pilvissä enkä todellakaan ajattele että oli virhe lopettaa pillereiden syönti.

Justiina89: itse koen olevani todella lojaali työntekijä ja siksi aina välillä mietityttää, että mitä sitten kun ilmotankin että olen raskaana ja jään äippälomalle. Työpaikalla on vielä sellainen tilanne, että henkilökuntaa on vähän ja jättäisin aikamoisen aukon, koska työssäni kokemus on avainasemassa ja uuden työntekijän kouluttaminen vie todella paljon aikaa. Mutta jos aina ajattelee työpaikan näkökulmasta ei koskaan voisi tehdä omia lapsia. Uskon, että hyvän vaikuttelman pystyy antamaan myös tuossa ajassa mitä kerkeisit olemaan töissä ja hyvät työntekijät yleensä muistetaan jatkossakin :) Minä itse ajattelisin, että en haluaisi stressata asiasta, mutta teet kuten itse parhaaksi koet :)

Vielä omanapailu eli kierto suhteellisen alussa, en ole vielä laskenut mitään lukuja ja ajattelin nyt olla laskemattakaan ja mennä kaiken omalla painollaan, koska laskeskelin tossa jo viime kierrossa mm. ovista ja tuntui niin kurjalta ettei tärpännytkään joten jos nyt yrittäs oikeesti olla ajattelematta asiaa muutaman kierron verran :)

Plussatuulia aloittaneille ja ehkäisyn lopetusta odottaville ajan nopeaa kulumista :)

Vierailija
59/1501 |
07.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Varoitus että omanapailua on luvassa...

Kauheeta kun on taas aika mennyt nopeasti siitä kun viimeksi kirjoitin..

Meillä vaan kuume nousee koko ajan.. Ja miehen intoilu rupeaa jo ärsyttämään.. o.O

Nii ja ehkäisyhän me lopetettiin tuossa reilu 2 viikkoa sitten...

Eipä tärpänny ekalla yrityksellä ei... :( tai no mulla oli ovulaatio menny jo ajat sitten ennen kun ehkäisy lopetettiin... eli olihan se melkein tiedossakin...

Kierto on sekaisin ja menkat alkoi melkeen viikon myöhässä.. Nyt on aivan järkyttävät menkkakivut!

Koulussa istuminen ja kaikki liikkuminen on ihan kauheeta.. tuntuu että tippuu elimet ulos tuolta...

MYMY täällä on peukut pysytyssä että kaikki sujuis hyvin! :)

Täällä on ihana lukea muitten onnesta :) tulee niiiin hyvä mieli kun näkee että aina joillakin menee paremmin kun itsellä :) (ja se ei ollut sarkasmia...)

Oletteko te muut tehneet ruokavalioon muutoksia??

Minä olen yrittänyt vähentää kahvin juontia, särkylääkkeitten syöntiä ja muitakin ruokia joita raskaana olessa ei saa/saisi syödä.. ja nyt olen syönyt raskaana oleville tarkotettuja vitamiineja ja foolihappoa..

Hyvää viikon jatkoa kaikille! :)

60/1501 |
08.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs sitä taas alottaisi. Justiina89 mulla vähän samankaltaisia ongelmia ja olen pohdiskellut tuota työjuttua. Jos olen raskaana kun joudun hakemaan uutta työtä, en tiedä mitä teen. Luultavammin en kerro työhaastattelussa että olen raskaana. Varsinkin jos on alussa sillä sehän voi mennä kesken. Tuntuu kyllä silti vähän paskamaiselta hommalta. Tietysti yksi ratkaisu on kertoa sopparin kirjoittamisen yhteydessä koska sillon ne ei kyllä voi perua sitä enää. Mua on alkanut pelottaa kunnolla tää mun työtilanne. Lyhyitä määrä-aikaisia vaan :( todella epävarma fiilis. Varsinkin jos on kohta raskaana. En kyllä osaa neuvoa miten tulisi toimia. Olla rehellinen eikä saada työtä vai epätehellinen ja saada työ?!

Täällä syödään kanssa raskaus monivitamiinia kun ruokavalio kovin yksipuolinen. Pitääkin muuten muistaa ettei yrityksen aloituksen jälkeen popsi buranaa päänsärkyihin.

Jep tänään on huono päivä! Jotenkin ahdistaa enkä tiedä mikä. Mun kaveri sai jatkokoulupaikan ja en tiiä. Tuli fiilis et pitäskö itekin opiskella. Tai oikeestaan ei tee mieli opiskella. Ahdistaa ajatus koulusta, niinä aikoina en ollu onnellinen. Hirvee stressi vaan koko ajan. Ehkä mua ahdistaa se et mun kaveri on tosi ärsyttävä välillä. Nyt kun se pääs kouluun niin en saa enää sanallakaan valittaa mun työstä. Ollaan samalla alalla ja nyt tiedän että jos valitan jotain et on persuksista niin se hermostuu muhun ja syyttää mua siitä etten oo lähteny opiskelee lisää. En oikein tiedä miksi olen hänen ystävänsä enää. Usein olen miettinyt ettei ole kovin hyvä ystävä. Hän myös vihaa lapsia eikä tule ymmärtämään ollenkaan päätöstäni tehdä lapsi. Ehkä välit kylmenee kun lapsi tulee. Ensimmäinen kommentti varmaan häneltä on yööök. Yleensä lapsista puhuttaessa hän sanoo noin. 

Aloitin nyt kuitenkin vielä sen yhden levyn tänään. Seisoin keittiönpöydän ääressä tuijotellen sitä levyä :D ja otettavahan se oli jottei hääkuvissa paista kiva nassu. Tietysti fiksu veto jottei ole jotain pahoinvointia hääpäivänä jos heti raskautuisi. Kaapissa olevat testit kyllä polttelee kovasti, mutta odottavat siellä nyt vielä kiltisti.

Kävin eilen ostamassa 1v. Lahjan ja oli hyvin lähellä etten pitänytkin niitä vaatteita itse. Ostin ihania raitapaitoja ja pallovaatteita :) ehkä sekin masentelee tänään. Mistä saisin nyt positiivista virettä elämään. Kilojakin tuli ykskaks 2kg lisää.. eihän nää nyt mitään suuria juttuja ole mutta mielialaan vaikuttaa :/ toivottavasti teillä muilla on parempi päivä. Huominen vapaakaan ei auta fiilikseen. Tekee mieli käpertyä peiton alle vaan. Mistä ihmrestä tää alakuloisuus tulee ?!  Nyt lopetan teidän piinaamisen ja toivotan hyvää päivänjatkoa! Tämä avautuminen kyllä helpotti :)

Ketju on lukittu.