Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko löytänyt " sielunkumppaniasi"?

Vierailija
09.11.2012 |

Itse löysin vuosia sitten. Nyt suren, koska hän katoaa kohta elämästäni. Hänestä on tullut minulle niin tärkeä, että elämä ilman häntä tuntuu tyhjältä. Olemme elämäntilanteissa liian kaukana toisistamme jotta ystävyytemme voisi jatkua tällaisen luontevan, sattumanvaraisen tapailun ja yhteydenpidon ulkopuolella. :( Kukaan ei koskaan ole ymmärtänyt ja tuntenut minua niin hyvin, helposti ja kattavasti. Olemme täysin samalla aaltopituudella. Surutyötä edessäpäin.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, työkaveruudesta se lähti syventyen ensin ystävyydeksi ja nyt olemme sitten tilanteessa jossa huomaamme hakevamme toisiltamme enemmänkin kuin saisimme. Saapa nähdä miten etenee...

Vierailija
2/26 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen jälkeen ei ole tullut vastaan. Nyt tiedän sentään suunnilleen mitä ja miten etsiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma rakas kultani

Vierailija
4/26 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ridgen vai?

Vierailija
5/26 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika ajoin tuntenut yhteenkuuluvuuden ja ymmärryksen tunnetta yhden sun toisen ihmisen kanssa. Tämä on kuitenkin vaihdellut elämäntilanteestani ja aiheesta riippuen. En usko että kahta samanlaista ihmistä ajatusmaailmaan ja käsityksiltään on, jokainen on yksilöllinen.

Jonkun kanssa pitkään oltuaan muotoituu enemmän yhteyttä ja taas erossa olo vähentää yhteyttä. Eli sinänsä tuo yhteydenkokeminen on asia johon voi vaikuttaa. Ihmisetkin muuttuvat ja siinä seuralla on vaikutusta.

Vierailija
6/26 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutenkin kuin täysin satunnaisesti? Tai siis monenlaisia esteitähän voi olla alkaen fyysisestä pitkästä välimatkasta jne. mutta kyllähän sellaiselle ottaa sen ajan, minkä kokee tärkeäksi.

Vierailija
7/26 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellaisia ihmissuhteita, joissa on syvä ymmärryksen tunne, molemminpuolin ja sitten YKSI sellainen sielunkumppanuuden tunne.

Ja tietysti, kun elämä ei käy kuin elokuvissa, niin tämän sielunkumppanin menetin. Nyt vihaamme toisiamme.

Vierailija
8/26 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika ajoin tuntenut yhteenkuuluvuuden ja ymmärryksen tunnetta yhden sun toisen ihmisen kanssa. Tämä on kuitenkin vaihdellut elämäntilanteestani ja aiheesta riippuen. En usko että kahta samanlaista ihmistä ajatusmaailmaan ja käsityksiltään on, jokainen on yksilöllinen.

Jonkun kanssa pitkään oltuaan muotoituu enemmän yhteyttä ja taas erossa olo vähentää yhteyttä. Eli sinänsä tuo yhteydenkokeminen on asia johon voi vaikuttaa. Ihmisetkin muuttuvat ja siinä seuralla on vaikutusta.

Jos omaa tavallisen persoonallisuustyypin, sanotaan 10-15% väestöstä niin "sielunkumppanuus" ei ensinnäkään ole tavoiteltavaa samassa määrin kuin jollakin hyvin harvinaislaatuisella, koska kaikki ymmärtävät suunnilleen miten ajattelet ja vastaavia löytyy vastakkaisesta sukupuolesta vastaavasti 1/6-1/10:sta ja sitten voi nyanssien perusteella valkata vähän miten "kemiat" sopii yhteen.

Jos taas olet harvinaislaatuisempi, sanotaan että 1-2% väestöstä omaa saman persoonallisuustyypin (vaikkapa MBTI-indikaattorilla) ja olet lajissasi hyvin voimakkaasti sitä mitä olet, alkaa tilanne olla toisen lainen. Suurin osa ihmisistä pitää sinua tavalla tai toisella kummallisena tai liian huikeana, idioottina tai typeränä. Sen jälkeen alkaa olemaan merkitystä näillä sielunkumppaneilla. Aiheesta jos kiinnostaa lukea, voin kyllä suositella kirjallisuutta.

Vierailija
9/26 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tietokirjat, ei mystiset.

Vierailija
10/26 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse löysin vuosia sitten. Nyt suren, koska hän katoaa kohta elämästäni. Hänestä on tullut minulle niin tärkeä, että elämä ilman häntä tuntuu tyhjältä. Olemme elämäntilanteissa liian kaukana toisistamme jotta ystävyytemme voisi jatkua tällaisen luontevan, sattumanvaraisen tapailun ja yhteydenpidon ulkopuolella. :( Kukaan ei koskaan ole ymmärtänyt ja tuntenut minua niin hyvin, helposti ja kattavasti. Olemme täysin samalla aaltopituudella. Surutyötä edessäpäin.

Elämä on niin ihanaa,niin mielenkiintoinen!! Kyllä sielunystäväni tietää,että olen menossa aina vain eteenpäin:) Sen verran vahva ihminen minä olen! Karhuni,seuraava matkakohde on Milano!Kuten aina taide kiinnostaa eniten:)

Vierailija
11/26 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omaa tavallisen persoonallisuustyypin, sanotaan 10-15% väestöstä niin "sielunkumppanuus" ei ensinnäkään ole tavoiteltavaa samassa määrin kuin jollakin hyvin harvinaislaatuisella, koska kaikki ymmärtävät suunnilleen miten ajattelet ja vastaavia löytyy vastakkaisesta sukupuolesta vastaavasti 1/6-1/10:sta ja sitten voi nyanssien perusteella valkata vähän miten "kemiat" sopii yhteen.

Jos taas olet harvinaislaatuisempi, sanotaan että 1-2% väestöstä omaa saman persoonallisuustyypin (vaikkapa MBTI-indikaattorilla) ja olet lajissasi hyvin voimakkaasti sitä mitä olet, alkaa tilanne olla toisen lainen. Suurin osa ihmisistä pitää sinua tavalla tai toisella kummallisena tai liian huikeana, idioottina tai typeränä. Sen jälkeen alkaa olemaan merkitystä näillä sielunkumppaneilla. Aiheesta jos kiinnostaa lukea, voin kyllä suositella kirjallisuutta.

voisin kyllä lukea lisää... Tämä on ihmeellinen ihmissuhde. En tiedä johtuuko toisen henkilön mahtavasta persoonasta vai onko välillämme vaan erityinen yhteys. Välillä mietin, että olenko vain " ihastunut", mutta tämä on kyllä ollut ihan platonista vuosikausia. Surettaa.

Vierailija
12/26 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile saatko tämän PDF:n ladattua ja tallennettua koneelle lukemista varten:

http://www.2shared.com/document/QCl1pyHd/Please_Understand_Me_II.html

Kirjan voi tilata myös vaikkapa amazonista, etsin tuon linkin vain vastikään kun täytyi eräälle henkilölle löytää nettilinkki samaan sisältöön.

Tuo selittää minulle miksi vain harva henkilö ajattelee kuten minä, miksi vain harvan kanssa voisi synkata erinomaisesti. Ehkä n. 5% voisi tuolla kriteerillä olla sopivia (muut asiat sitten kaventavat joukkoa entisestään), ja erityisesti se että tätä persoonallisuustyyppiäni käytetään esimerkkinä yleisellä tasolla ja todetaan miten "toisella kierroksella" osuu xNFx-tyypin puolisoon on sinänsä osuvaa, että NF-tyypin voin kuvitella ymmärtävän minua ilman että kaikkea tarvitsee tavata, siinä missä toki NT-tyypinkin. Mutta luokittelu mm. sen mukaan millä tasolla henkilö ajattelee ja miten sen vuoksi kommunikointi toimii erilaisten persoonien välillä on erittäin hyvä ja auttaa ymmärtämään problematiikkaa.

Vierailija
13/26 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paina siis sinistä suurehkoa DOWNLOAD-nappulaa, ei muuta. Keksellä sen yläpuolella on mainos jota ei pidä klikata.

Vierailija
14/26 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla olet menettämässä ihmissuhteesi elämästä?

Vierailija
15/26 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vetävät toinen toistaan puoleensa, siis joko ystävyystasolla ja/tai enemmälläkin. Mun mielestä sielunkumppanuus on oikein hyvä termi sille, koska verrattuna sellaiseen "perusymmärrykseen" minkä voi kyllä jakaa monienkin kanssa hieman eri tavoin, niin iso erohan siinä siihen on.

Vierailija
16/26 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan tapaamani ihminen ei ole ollut kanssani täysin samalla taajuudella, vaikka useimpien kanssa tulenkin toimeen. Olen yksinäinen susi ja aina porukassakin se jotenkin ulkopuolinen.

Vierailija
17/26 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joskus tunsin erään toisen ihmisen kanssa oikeastaan yhtaikaa, että saimme toisiltamme palan toistemme sielua, olimme niin samanlaisia, ajattelimme samalla tavalla, tunsimme samoin, se tuntui hienolta, mutta molemmat pysyimme kaidalla tiellä, ja nyt ajatuksemme toisiimme on pölyttynyt muutaman vuoden vieriessä eteenpäin.

Joskus se pulssin nousu tuntuu ihanalta, jälkeenkinpäin, vaikka emme koskaan edes tavanneet treffimielessä. Ihanaa aikaa, en unohda sinua,

vaikka ei minulla ole edes oikeus sinua enää ajatella.

Vierailija
18/26 |
09.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo mun mies on mun sielunkumppani.

...Jopa siinä määrin, että puhumme TupuHupuLupusti (eli toinen tietää tasan tarkkaan, mitä toinen aikoo sanoa, koska ajattelemme samoja asioita samaan aikaan)...

Muutenkin kaikilla osa-alueilla synkkaa melkeinpä pelottavan hyvin :)

Vierailija
19/26 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rehellisesti ammattisi, veikkaisin hoitoalaa, pitääkö paikkansa?

Vierailija
20/26 |
10.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

rehellisesti ammattisi, veikkaisin hoitoalaa, pitääkö paikkansa?

nelonen on kokki ammatilta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä