Minkälainen mies kutsuu naisen ulos syömään ja puolittaa laskun?
En ole mikään gold digger, mutta mun mielestä kuuluu ihan peruskäytöstapoihin ja deittailukulttuuriin, että jos mies erikseen varta vasten kutsuu naisen ulos syömään, hän myös maksaa. Eikä niin kuin tänään, että mies kutsui lounaalle, treffeille ja tarjoilijalle sanoi, että laita erikseen.
Olisin ymmärtänyt jos treffit olisivat olleet muuten syvältä tai ei olisi synkannut, mutta hän ihan innoissaan sopi jo viikonlopuksi uusia treffejä ja lähetti ihan kivoja viestejä perään. Ei vaan enää kolahtanut viestit, koska meni ihan totaalisesti maku. Tuli olo, että olisin ollut kaverin kanssa syömässä.
Puheessa kyllä livahteli näin jälkikäteen ajatellen aika paljon faktaa, mitä mikäkin maksaa ja kuinka paljon uusi telkkari oli kustantanut ja paljonko meni rahaa jollain reissulla. Eli ehkä se oli vain puhe mistä puute, mutta hitto pasta-annos 9,20e..
Kommentit (253)
myös maksaa, aivan sama onko mies vai nainen. Kavereiden kesken maksetaan omat laskut.
Kuinka moni nainen kutsuu miehen treffeille?
Ehkä 0,00001%.
Koska miehen pitää tehdä aloite jne.
Eli käytännössä periaate "kutsuja maksaa" on naisille yhtä kuin mies maksaa. Ehkä tällä itsepetoksella naiset saavat paremman omantunnon eivätkä tunne itseään niin huoramaiseksi.
Vähän rehellisyyttä peliin nyt.
Aika surkeaa jos sua ei ole ikinä kutsuttu treffeille = Ehdotettu treffejä.
Mä olen monestikin kutsunut miehen syömään, jos mies on kiinnostava ja mä olen pitänyt hänestä.
Jos kutsun miehen, tai yleensäkään kenenkään muunkaan ihmisen syömään, tarjoudun maksamaan myös hänen ruokansa. Maksankin. Yleensä, se on mennyt niin, että on mies on halunnut maksaa ainakin oman osuutensa.
Vaikea ymmärtää?
Se on sitten eri asia, jos susta oikein huokuu sellainen mentaliteetti, että kyttäät vain pillua. Ei sellaista miestä kukaan järkevä nainen haluakaan tapailla.
kun ulos lähdetään. Usein lähden ilman rahapussiakin liikenteeseen. Käydään usein työpäivän aikanakin lounaalla yhdessä ja aina mulla on lompakko työpaikalla, ei koskaan mukana.
En ole ikinä kuullut sellaista (nainen pyytää treffeille siis) tapahtuneen tosielämässä kenellekään - muuta kuin tällä palstalla.
En ole ikinä kuullut sellaista (nainen pyytää treffeille siis) tapahtuneen tosielämässä kenellekään - muuta kuin tällä palstalla.
Ja kaverisi taitavat olla yhtä rajoittuneita, jos ei ole koskaan nainen pyytänyt treffeille. Uskomatonta.
Et edes silloin, jos pari on tapaillut useamman kerran?
Myönnän, että harvoin olen miestä ekoille treffeille pyytänyt vaan niille mua on pyydetty. Jos ne ovat onnistuneet, niin niiden jälkeen minä olenkin ollut pyytäjänä sitten aina välillä. Pidemmän tapailun puitteissa varmaan noin puolet treffeistä onkin jo olleet mun aloitteesta.
Vai onko koko kaveripiirisi vaan pillun perässä, minkä naiset kyllä huomaa, eikä niitä jatkotreffejä sitten tulekaan?
MUTTA on myös kohteliasta suostua seksiin jos mies maksaa.
Itse en käy treffeillä, kun olen jo pitkään ollut naimisissa. Jos minä ehdotan miehelleni, että mennään jonnekin syömään, niin kutsujana maksan laskun - toimii myös toisinpäin.
mielestäni avioliitto-tilannetta ei voi verrata ap:n tilanteeseen, jossa todellakin miehen olisi pitänyt maksaa!
Kun minä ja mieheni menemme ravintolaan, ei yleensä tiedä etukäteen, kumpi maksaa, oli ehdottaja, kumpi tahansa:) Paitsi jos nyt esim. toisen synttäreiden kunniaksi mennään. Mutta ei tosiaan voi verrata ap:n treffikutsu-tilanteeseen tuntemattoman ihmisen kanssa.
Jos mä kutsun siskoni miehen kahville ja maksan, niin pitääko lankomiehen sitten panna mua?
Jos pillusi saa käyttöön 9,20 pastan hinnalla.
Jos naiselle pitää maksaa (tai tarjota rahaan verrattavia etuja), niin sellainen nainen on sitten kuin töissä mulla eli saa luvan tehdä just niin kuin pomo määrää.
Kun kerran eletään tasa-arvossa, niin nainen on hyvä ja maksaa ihan itse vaan pastansa tai on vaihtoehtoisesti syömättä. Ei meille miehillekään kukaan tarjoa yhtään mitään.
Hitto, mistä tuollaisia kultakimpaleita löytyykään????
Ehkä tämä epätasa-arvo rahan kuluttamisen suhteen treffeillä johtuu siitä, että naiset ei ole yleensä niin epätoivoisia kuin miehet.
Että jos sä olet tuollainen pihi äijänkäppänä, niin ole keskenäsi, ei mua haittaa. Mieluummin olen yksin. Harva mies vaan tuntuu ajattelevan niin, vaan nainen/naista on pakko saada.
AP taitaa olla aikas pihi, kun kympistä jaksaa narista. Tollasella seikalla ei pitäisi olla mitään, toistan m i t ä ä n merkitystä.
Jos mä kutsun siskoni miehen kahville ja maksan, niin pitääko lankomiehen sitten panna mua?
Toki kuukausia tapailleet ja vakiintuneet parit ovat eri asia. Niitä ekoja treffejä ja tutustumisvaiheen alkua tarkoitin.
ihastuminen kaikkoaa jos mies tekee noin. USA:ssa tuollainen ei tulisi kyseeseen, jo ajatus olisi naurettava ja siellä naiset on tottuneet että heitä kohdellaan treffeillä kuin kuningatarta.
Ja Jenkeissä monin paikoin pidetään myös itsestäänselvänä että nainen jää naimisiinmenon tai viimeistään lapsen syntymän jälkeen kotirouvaksi joka elää miehen armopaloilla.
Lisäksi miehiä vituttaa 2) naisen tapa poimia rusinat pullasta: pitää saada samaa palkkaa ja samat oikeudet, MUTTA silti miehen pitääkin tarjota treffeillä, uhrautua naisen puolesta asettaen tarvittaessa terveytensäkin alttiiksi jne.
Suurimmalta osaltaa meistä naisista palkanmaksu on jo tältä vuodelta päättynyt. Sitä paitsi naisilla on jo samat oikeudet kuin miehillä, mutta niistä kiinnipitäminen tekee naisesta bitchin. Palkanmaksu on se kompastuskivi, johon tämä tasa-arvoväittely kaatuu. Sitten, kun miehet ovat valmiita laskemaan palkkojaan n. 20 %, niin voidaan palata asiaan. Muuten tällainen keskustelu on turha.
Onko myös kohteliasta suostua seksiin, jos nainen maksaa?
Nainen olisi unelmiesi Dolly Parton.
Näyttäisi tosi hyvältä mutta
Kun menet sen kanssa sänkyyn, se riisuisi ekaksi
peruukin, oikea tukka olisi ihan lättänä ja haisisi rotan pyllylle.
Sitten repisi irti tekoripset, pesisi 2 kg pakkelia naamastaan,
sitten riisuisi rintsikat joissa on silikonivahvistukset, hyökkäisi kimppuun ja sanoisi että
Mä haluun sut kulta!
Sen etupyllykin olisi ihan rämemajava, ja haisisi Tsernobyliltä.
Yleensä käytiin ihan vain kahveilla, mikä on minusta täysin riittävä aika ensivaikutelman luomiseen. Lisäksi kustannustaso ei ole mitenkään paha, jos kutsuja maksaa.
Toki kuukausia tapailleet ja vakiintuneet parit ovat eri asia. Niitä ekoja treffejä ja tutustumisvaiheen alkua tarkoitin.
Siinä tutustumisvaiheessakin käydään yleenssä useammilla treffeillä. :D Vai meinaatko, että tutustut yhdellä tapaamiskerralla kunnolla? Ei mun mielestä esim. 5-6 kertaa tavannut pari ole vielä mitenkään vakiintunut. :P
Sitten kun tilanne ja suhde on vakiintunut, voidaan makaa vuorotellen tai kukin omansa. Mutta alun kosiskeluvaiheessa ei päde mikään tasa-arvo-feminismi -paradigma.
Kyllä mä vaan olen tyytyväinen että olen löytänyt miehen joka nykyään maksaa yleensä joka kerta eikä vain alun treffailuvaiheessa.
onpas ketju paisunut ja sen luettuani tulin lopputulokseen, että tässäkin nyt jakaudutaan aika tiukasti joko tai.
Selkeästi olen itse sen tyyppinen nainen, joka arvostaa perinteisiä hyviä tapoja, etikettiä ja herrasmiesmäisyyttä. Olen itse hyvin toimeen tuleva, joten mulla ei ole juolahtanutkaan mieleen ennen tätä ketjua, että aikuisilla ihmisillä voi todella olla rahat niin tiukalla. Siis, että kutsutaan treffeille, mutta ei ole oikeasti varaa siihen. Tämä kyseinen mies on koulutukseltaan DI ja töissä yrityksessä, jossa ei pitäisi olla ihan hyvä palkka. Treffeille jos lähdetään, niin pitäisi olla varaa siihen ihan yhtä lailla kuin jos lähdet minne tahansa kavereiden kanssa; baariin, leffaan jne. Se on mielestäni kustannus. Jos ei ole tähän kustannukseen katetta niin oisin voinut hyvin lähteä sitten vaikka espan puistoon kävelylle ja syödä duunipaikalla einekset.
En ole täydellisen tasa-arvon kannattaja muutenkaan. En ole kiinnostunut hoitamaan auton renkaiden vaihtoa, opettelemaan poran käyttöä tai pilkkomaan puita. Entinen mieheni oli sveitsiläinen, eikä siinä kulttuurissa olisi tullut kyseeseen, että nainen raahaa ruokakaupasta raskaat kassit tai jos porukalla mennään baariin, niin naiset seisoskelisivat ja miehet istuisivat perseellään kittaamassa kaljaa, jos tarpeeksi vapaita tuoleja ei ole.
Mutta tämä keskustelu taas avarsi kyllä. Haluan miehen siitä leiristä, jossa arvostetaan naisellisia naisia, käytöstapoja ja jossa naiset saavat olla naisia. Se ja sama onko se jonkun mielestä sadan vuoden takaista tasa-arvottomuutta. Maksulliset naiset ei mun käsityskyvyllä liity tähän keskusteluun millään tavalla. Ihan sama kuinka monta safkaa tai drinkkiä mies tarjoaa, niin pildeä ei heru sen nopeammin tai hitaammin.
Englanniksi termi mulle on varmaankin high maintenance, mutta olen sen tyyppinen, että haluan, että mun takia nähdään vaivaa. Ne, jotka eivät ole sitä valmiita tekemään tai siis miehet, jotka eivät ole valmiita kohtelemaan mua kuin kukkaa kämmenellään, eivät ole mua varten. Yhtä lailla olen valmis pitämään miestäni ykkösenä ja saamaan miehen tuntemaan olonsa spesiaaliksi, tuntemaan että olen hänestä tosi ylpeä ja hän on parasta mitä mulle on koskaan tapahtunut.
Mutta kuten ex-sveitsiläinen sanoi: "ei käy kateeksi suomalaisia naisia, kun suomalaiset miehet pahimmillaan ovat mitä ovat. Suomalaiset miehet vetoavat aina tasa-arvoon ja saavat tekosyyn olla laiskoja, saamattomia ja naiset ignooravia nahjuksia".
Eli mielestäsi se että mies ei tarjonnut sulle treffeillä, on sen merkki että paska mies. Ei sekään näyttänyt onnea takaavan kun ex-miehesi tarjosi sulle ekoilla treffeillä.
Naiset olevinaan niin tasa-arvoisia!
Itse en ottaisi naista joka ei itse ymmärrä sitä
tasa-arvoa noudattaa.
Miksi miehen pitää naisen puolesta maksaa!!
En hyväksy loisia!
Ja meinasin dumpata hänet sen takia, mutta onneksi en... Kymmenen vuotta on oltu yhdessä ja puolet naimisissa eikä piheydestä ole enää jälkeäkäön. Tarkka on edelleen rahoistaan siten, ettei osta vain ostamisen ilosta koko ajan jotain, mutta on antelias muille. Se piheys oli jotain ihmeellistä lapsuudenkodin perua, josta onneksi "parantui" :)