Minkälainen mies kutsuu naisen ulos syömään ja puolittaa laskun?
En ole mikään gold digger, mutta mun mielestä kuuluu ihan peruskäytöstapoihin ja deittailukulttuuriin, että jos mies erikseen varta vasten kutsuu naisen ulos syömään, hän myös maksaa. Eikä niin kuin tänään, että mies kutsui lounaalle, treffeille ja tarjoilijalle sanoi, että laita erikseen.
Olisin ymmärtänyt jos treffit olisivat olleet muuten syvältä tai ei olisi synkannut, mutta hän ihan innoissaan sopi jo viikonlopuksi uusia treffejä ja lähetti ihan kivoja viestejä perään. Ei vaan enää kolahtanut viestit, koska meni ihan totaalisesti maku. Tuli olo, että olisin ollut kaverin kanssa syömässä.
Puheessa kyllä livahteli näin jälkikäteen ajatellen aika paljon faktaa, mitä mikäkin maksaa ja kuinka paljon uusi telkkari oli kustantanut ja paljonko meni rahaa jollain reissulla. Eli ehkä se oli vain puhe mistä puute, mutta hitto pasta-annos 9,20e..
Kommentit (253)
Mitä vitun viime vuosisataa te elätte? Mies maksaa aina?! Oikea nainen tienaa itse omat rahansa ja maksaa itse omat laskunsa. Tienaa oman eläkkeensä ja kustantaa omat timanttinsa. En voi käsittää teitä siipeileviä naisia. Ja juu, olen itsekin nainen. En vois ikinä alentua ottamaan mieheltä mitään. Jos ei omat hillot riitä niin oon mieluummin ilman.
Kyse ei nyt ole siitä, ettei omat hillot riitä, vaan siitä, että on vain kohteliasta edes tarjoutua maksamaan, jos on treffejä ehdottanut. Oli ehdottaja sitten mies tai nainen.
Missä niin sanotaan että kutsuja maksaa aina? Oon aina maksanut oman osuuteni eikä siitä ole tarvinnut kitistä puolin eikä toisin. Jos on kutsuttu ja sanottu että tarjoaa, olen ystävällisesti kiittänyt kutsusta ja sanonut että sillä ehdolla, että saan hoitaa oman osuuteni. Ei ole kukaan valittanut. Mä en voi käsittää että täälläkin jotkut naiset vaatii että miehen pitää maksaa kaikki.
Minkälainen nainen olettaa että mies maksaa, jo treffiasteella kaiken?
myös maksaa, aivan sama onko mies vai nainen. Kavereiden kesken maksetaan omat laskut.
Tulisi ekaksi mieleen, että onpa pihi mies. Toinen vaihtoehto on, että mies on käynyt viime aikoina paljon treffeillä ja todennut että menee liikaa rahaa tarjota jokaiselle naiselle ruoat.
Kun itse harrastin nettideittejä, niin tarjouduin aina maksamaan puolet... Ihan älytöntä ajatella että mies olisi aina se joka maksaa..! Mutta joo, se jonka kanssa sitten yhteen päädyin, tarjosi ainakin muutamilla ekoilla treffeillä ja oli muutenkin herrasmies.
mutta mikäli on tosiaan tusinadeittailija, niin kuin joku tässä mainitsi, niin pisteet laskee entisestään. Kyllä mä haluan tuntea itseni spesiaaliksi ja jos on liukuhihnalla naikkosia niin on jo aika epätoivosta meininkiä. Joku ihme tukari ja täys juntti täytyy olla.
No joo, jatkoa ei seuraa, tämän jo hänelle tossa viestitin ilman sen suurempia selityksiä.
Ap.
Mitä vitun viime vuosisataa te elätte? Mies maksaa aina?! Oikea nainen tienaa itse omat rahansa ja maksaa itse omat laskunsa. Tienaa oman eläkkeensä ja kustantaa omat timanttinsa. En voi käsittää teitä siipeileviä naisia. Ja juu, olen itsekin nainen. En vois ikinä alentua ottamaan mieheltä mitään. Jos ei omat hillot riitä niin oon mieluummin ilman.
Kyse ei nyt ole siitä, ettei omat hillot riitä, vaan siitä, että on vain kohteliasta edes tarjoutua maksamaan, jos on treffejä ehdottanut. Oli ehdottaja sitten mies tai nainen.
Missä niin sanotaan että kutsuja maksaa aina? Oon aina maksanut oman osuuteni eikä siitä ole tarvinnut kitistä puolin eikä toisin. Jos on kutsuttu ja sanottu että tarjoaa, olen ystävällisesti kiittänyt kutsusta ja sanonut että sillä ehdolla, että saan hoitaa oman osuuteni. Ei ole kukaan valittanut. Mä en voi käsittää että täälläkin jotkut naiset vaatii että miehen pitää maksaa kaikki.
Pointti oli, että se on nainen, joka maksaa kaiken, kun hän kutsuu.
Sukupuolesta riippumatta kutsuja maksaa, jollei ole kutsuvaiheessa eri lailla sovittu. Tai kyse isosta kaverilöösistä.
-27-
Jos maksattaisin ruoan ja juoman miehellä, tuntuisi että jään kiitollisuudenvelkaa. Olenko tökerö?
Viimeksi eilen oltiin päivällistreffeillä. Mies olisi maksanut koko laskun, mutta sanoin että mä maksan oman osuuteni. Seuraavat treffit on jo sovittu eli heebo ei ainakaan pahoittanut tästä mieltään :)
Jos maksattaisin ruoan ja juoman miehellä, tuntuisi että jään kiitollisuudenvelkaa. Olenko tökerö?
Viimeksi eilen oltiin päivällistreffeillä. Mies olisi maksanut koko laskun, mutta sanoin että mä maksan oman osuuteni. Seuraavat treffit on jo sovittu eli heebo ei ainakaan pahoittanut tästä mieltään :)
nyt on aivan eri asia, kun tarjoutui kuiten maksamaan. Tuskin sullakaan kiinnostais kyseinen äijä jos olis suoraan pyytäny laskun puoliksi.
myös maksaa, aivan sama onko mies vai nainen. Kavereiden kesken maksetaan omat laskut.
Kuinka moni nainen kutsuu miehen treffeille?
Ehkä 0,00001%.
Koska miehen pitää tehdä aloite jne.
Eli käytännössä periaate "kutsuja maksaa" on naisille yhtä kuin mies maksaa. Ehkä tällä itsepetoksella naiset saavat paremman omantunnon eivätkä tunne itseään niin huoramaiseksi.
Vähän rehellisyyttä peliin nyt.
Viimeksi eilen oltiin päivällistreffeillä. Mies olisi maksanut koko laskun, mutta sanoin että mä maksan oman osuuteni. Seuraavat treffit on jo sovittu eli heebo ei ainakaan pahoittanut tästä mieltään :)nyt on aivan eri asia, kun tarjoutui kuiten maksamaan. Tuskin sullakaan kiinnostais kyseinen äijä jos olis suoraan pyytäny laskun puoliksi.
Kyllä mua kiinnosti.
Mun mies alkuaikoina myös puolitti laskun ja mulle se oli täysin ok, koska halusin maksaa ruokani enkä maksuttaa toisella heti alkuvaiheessa.
Siltikään mieheni ei ole mikään kitupiikki tai vastaavaa, oikein ihana tapaus jonka kanssa on ollut yhteisiä vuosia takana jo kymmenen.
Kuinka moni nainen kutsuu miehen treffeille?Ehkä 0,00001%.
Eli käytännössä periaate "kutsuja maksaa" on naisille yhtä kuin mies maksaa. Ehkä tällä itsepetoksella naiset saavat paremman omantunnon eivätkä tunne itseään niin huoramaiseksi.
Vähän rehellisyyttä peliin nyt.
Tietysti jos julkisessakin puheessasi käytät tuollaisia termejä kuten huoraaminen, niin ymmärrän, että kutsut saattavat olla aika tiukassa.
Riippuu ihan naisesta maksanko. Maksamisen vastineeksi odotan perinteisesti seksiä, siihenhän se miehen maksaminen perustuu. Pihtareille ja lahnoille maksan kerran ja laitan kiertoon kun taas hyville panoille maksan aina ravintolat ja joskus matkojakin. Nyt kun mietin niin soittelen naisille oikeastaan vaan silloin kun panettaa, muten viihdyn paremmin omissa oloissani tai miespuolisten kaverieni kanssa.
Kuinka moni nainen kutsuu miehen treffeille?
Ehkä 0,00001%.
Jaa. Mä elän vähän erilaisessa maailmassa. Ja edelleen, vaikka aviossakin ollaan, jos miehen kanssa yhdessä sovitaan että "hei mennäänkö ulos syömään", niin suunnilleen joka toisen reissun maksan mä ja joka toisen mies. Jotenkin itsestään selvästi, ei tollasesta ole koskaan mitään keskusteltu tai sovittu, mutta meillä sit on kai aika samanlaiset ajatukset parisuhteesta, tasa-arvosta ja rahankäytöstä ja ollaan molemmat aika suurpiirteisiä, ei pennosia laskeskella.
ja mies on aina maksanut päivälliset ja kahvit. Hänelle se on herrasmiehenä itsestäänselvyys. Tulot ja menot ovat yhteiset, molemmat käyttävät kaikki tulonsa perheen hyväksi.
Eiköhän kutsuja maksa. Varsinkin jos hän päättää vaikka ravintolan. Olisihan se noloa viedä deitti jonnekin chez dominiqueen syömään ja sitten lopussa odottaa hänen maksavansa ruoan, vaikka omalla budjetilla olisi ´mennyt mielummin heseen.
Toinen asia jos nainen kysyy tai yhdessä päätetään.
ja mies on aina maksanut päivälliset ja kahvit. Hänelle se on herrasmiehenä itsestäänselvyys. Tulot ja menot ovat yhteiset, molemmat käyttävät kaikki tulonsa perheen hyväksi.
Meilläkin on niin että tulot ja menot ovat yhteiset mutta silti mies ei ekoilla treffeillä maksanut. ;)
aina haluaa, että mies maksaa heidän huomiosta. Sitten vielä kehtaavat väittää, että eivät ole horoja :)
ei anna miehelle, koska hän ei maksanut? hmmm...
Onhan se aikamoinen faux pas että kutsuja ei maksa mutta paljastaa paljon siitä että miehestä, olisi ihmisenä aivan väärä minulle. Kävelevä hinnasto, kiitos ei.
Se 9,20 on halpa hinta tuosta tiedosta.